Parveketupakointi täytyy kieltää!

Nappi otsaan

Parveketupakointi täytyy kieltää. Jos alakerran naapuri haluaa tupakoida, voi naapuri mennä ulos pihalle polttelemaan. Mikä oikeus tupakoijalla on saastuttaa parvekkeellaan niin että tupakansavu leviää parvekkeen kautta toisten ihmisten parvekkeille ja lisäksi ilmanvaihdon kautta toisten asuntoihin?

135

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köhköhkö

      Juuri näin. Toivottavasti lakiehdotus etenee nopeasti.

      • Ihmisoikeuksien puolesta

        Toivotaan näin!


      • uytre

        Parveketupakointi täytyy kieltää! kuvottava löyhkä tulee yläkerran partsilta!


    • jghjgjjjj

      Mikään ei ole inhottavampaa kun kadulla polttajat,ja ravintoloitten terasseilla.Parempi jotta polttaisivat kotonaan niin ei tarvitse nähdä niitä

      • Piilopässyttelijät kurii

        Meidänkin alakerran mies kökkii siellä piilossa parvekekaihtimiensa takana. Kyllä se savu sieltä meille sisälle luikertelee. Asiallisesti olemme yrittäneet hänen kanssaan keskustella. Hän kyllä lupasi rajoittaa kun otimme asian puheeksi, mutta hän jatkaa ihan samaan malliin. Piilosta pössähtää vartin välein yöt ja päivät.


    • raitista ilmaa

      Miks tupakoijat parveilee kauppojen ym. ovien edessä. Savun hajukin aiheuttaa solumuutoksia, luin just otsikon. Toivottavasti, ei aleta sisälläkään polttamaan.

    • Tupakat pois

      Miksi parveketupakointia ei saada kuriin, aivan älytöntä, että tupakkaterroristit saavat riehua. Kerros ja rivitaloihin , pitää rakentaa pihan perälle tupakkakoppi ja vain siellä tupakointi sallittu, lakimuutos on saatava aikaan.

    • ....................

      .................................................................................... .

    • voi hellanlettas...

      Kyllä on mennyt terveysfasismi naurettavaksi. Ymmärrän että jotkut pitävät tupakan hajua epämiellyttävänä, mutta pelkkä ilmassa leijaileva haju ei aiheuta vahinkoa kenellekkään. Jotta saisi passiivisen tupakoinnin haittoja niin pitää altistua runsaasi NÄKYVÄLLE savulle. Sitäpaitsi minäkin joudun aina joskus haistelemaan kerrostalossa sellaisia hajuja joista en pidä kuten erikoiset ruuat, kissan kuset, huonosti hygienian hoitavat ihmiset ja mitä erityisesti inhoan niin hajuvedet yms. hajusteet.
      Kaikki me joudumme haistelemaan toistemme hajuja tykkäsimme tai emme. Minä maksan vuokran asunnosta joten en todellakaan suostu pakenemaan tupakalle yhtään mihinkään. Ja vaikka lakimuutos tekisi parveketupakoinnista laitonta niin haluan tosiaan nähdä miten kukaan todistaa juuri minun polttaneen parvekkeella. "Joo sit mä haistoin ilmas kauheen käryn ja ihan varmasti tuli ton parvekkeelta!" Ei iha n riitä oikeudessa. Minä menen nyt parvekkeelleni tupakalle ettekä te voi sille mitään.

      • ghjghjghjghjghjghjgh

        Vajukki hei, vuokran maksu ei oikeuta aiheuttamaan haittaa muille. Painu korpeen tuohostamaan pässi.


      • 16+18

        "pelkkä ilmassa leijaileva haju ei aiheuta vahinkoa kenellekkään"

        Et siis ymmärrä asiasta mitään. Lisäksi tupakka haisee aivan paskalle.


      • Pulipumpum

    • Norsu 43

      Muutos tulee vielä, ole valmis, kun saadaan porukkaa riviin, niin asuntoyhtiöissä tupakointi loppuu ja koskee sinuakin vuokralainen. Saastuta omat keuhkosi ja jätä muut rauhaan.

    • hah!

      Tämä vuokra-asunto sattuu olemaan minun kotini. Minun ei tarvitse rajoittaa sellaisia toimia omassa kodissani, joista ei aiheudu muille konkreettista haittaa. Tupakan hajusta kitiseminen on pelkkää pikkumaisuutta ja halua kyykyttää muita. Milläs meinaatte todistaa tupakansavun tulevan minun parvekkeeltani? :)

      • Terveyden puolesta

        Minun, minun ja vielä kerran minun. Siinä tiivistettynä sinun sanoillasi sinun muista piittaamaton asenteesi.


      • Tupakan tuoksu

        Hyyryläinen sinä olet ja tyhmä sellainen.


      • kiygiiyi
        Tupakan tuoksu kirjoitti:

        Hyyryläinen sinä olet ja tyhmä sellainen.

        Jokainen tehköön parvekkeellaan mitä tahansa,ei sekään kivalle tunnu kun juoruämmät ovat aamusta iltaan parvekkeellaan kyttäämässä kuka milloinkin tulee ja kenen kanssa


      • TupakkaOnMyrkkyä

        Entäs astmaatikot, jotka altistuvat sun tupruttelulle ja takiasi joutuvat tilamaan ambulanssin? Kyl tupakoitsijoista on enemmän haittaa kuin kotona oluttissuttelijoista.

        Parvekkeella grillaaminen edes sähkögrillillä ei ole sallittu vaikka siitä varmasti lähtisi paljon parempi tuoksu kuin tupakastasi. Harmillista kun tänään pitäis laittaa sian kylkiä, mut ne pitää paistaa tos hellalla pannussa. Säännöt ovat säännöt, joita tulee noudattaa vaikka sähkögrillin omistaisikin. Grillata pitää vaan sitten vaikka mökillä, missä ei ole naapureita kun ajattelen yleensä muitakin ja odotan vastaavasti että muutkin ajattelisivat minua eikä vain itseään.

        Kummatkaan eivät siis johdu paloturvallisuudesta vaan siitä että ne molemmat käryttävät. Onhan sähkögrilli huomattavasti paloturvallisempi kuin hiiligrilli?


      • s.niko
        Terveyden puolesta kirjoitti:

        Minun, minun ja vielä kerran minun. Siinä tiivistettynä sinun sanoillasi sinun muista piittaamaton asenteesi.

        Muuttakaa Syyriaan! Siellä ruudin haju peittää ko.haitat.


    • kfkfkkyufkkyfku

      Kotonani poltan.Eivät naapurit voi tulla valittamaan kun eivät näe tupakointiani.Aion polttaa jatkossakin.Naapuri kyylät eivät sentään asuntooni voi tulla kyyläämään.Tupakoija tupruttelee vaikka kuinka pikku sieluiset narisisivat,näin on.Minäkin haluaisin ettei parvekkeella ryypätä ja älämölöä kailotata,se kun kuuluu vaikka parvekkeet ovi olisi kiinni

      • Nappi otsaan

        Juuri sinun kaltaistesi takia kerrostaloissa asuminen on pelkkää helvettiä. Toivon kuolemaa kaikille kerrostalossa tupakoiville. Heitä varten pitäisi lakiin säätää kuolemanrangaistus ja heidät pitäisi teloittaa mahdollisimman ankaralla tavalla.


      • lätilätilätinää
        Nappi otsaan kirjoitti:

        Juuri sinun kaltaistesi takia kerrostaloissa asuminen on pelkkää helvettiä. Toivon kuolemaa kaikille kerrostalossa tupakoiville. Heitä varten pitäisi lakiin säätää kuolemanrangaistus ja heidät pitäisi teloittaa mahdollisimman ankaralla tavalla.

        SITÄ MITÄ PAHAA TOISELLE TOIVOO,SEN SAA ITSE.


      • TupakkaOnMyrkkyä
        Nappi otsaan kirjoitti:

        Juuri sinun kaltaistesi takia kerrostaloissa asuminen on pelkkää helvettiä. Toivon kuolemaa kaikille kerrostalossa tupakoiville. Heitä varten pitäisi lakiin säätää kuolemanrangaistus ja heidät pitäisi teloittaa mahdollisimman ankaralla tavalla.

        Heti kun tupakoitsijat tai muut häiriköt omistavat tai vuokraavat asunnon, niin he tällöin kuvittelevat omistavansa koko talon. Kerrostalossa ei pitäisi asua yksikään sellainen, joka ei ota muita asukkaita huomioon vaan hän ajattelee vain että hänellä on jokin etuoikeus järjestää bileitä tai tupakoida parvekkeella tai tehdä kaikenlaista muuta järjetöntä vastoin taloyhtiösääntöjen ja luoda itselleen omat säännöt.

        Mikä hitto siinä oikeasti on, ettei jaksa mennä tupakille rappuovelle asti tai missä sitten lienee se taloyhtiön tupakkapaikka? Yleensä niillä tupakoitsijoilla onkin sit niin huono yleiskunto kunnei jaksa mennä portaita alas...vai onko se sitten vaan tyhmyydestä, asenteesta vai laiskuudesta kiinni. Sellainen porrastreenit jäähallin katsomossa ois tupakoitsijoilla ihan paikallaan!? :)


      • voijessus1
        Nappi otsaan kirjoitti:

        Juuri sinun kaltaistesi takia kerrostaloissa asuminen on pelkkää helvettiä. Toivon kuolemaa kaikille kerrostalossa tupakoiville. Heitä varten pitäisi lakiin säätää kuolemanrangaistus ja heidät pitäisi teloittaa mahdollisimman ankaralla tavalla.

        tuommoiseksi tulee kun ei polta, hysteeriseksi, paranodiksi, ja jopa ympäristölleen vaaralliseksi.......foliohattua päähän vaan, ettei tule sähköallergiaa, kun innokkaasti sähkölaitettas naputtelet :D


    • llulljllöul

      Laita valkosipulia nenäsi alle niin ei haise.Eikä hikikään niitä hienoimpia haisuja ole

    • hajuja on aina

      valkosipuli on pahemman hajusta kun tupakka, joskin terveellisempää..

    • Hajutonkin

      Valkosipuli, vanha viina, kusen ja paskan haju ärsyttävät, mutta ne ovat sinänsä vaarattomia terveydelle. Tupakka ja johdanneidet sen sijaan ovat sekä haitallisia terveydelle että haisevat. Hajun voin sietää, mutta en terveyshaittaa.

      • luulotaudit

        Helvetin idiootti. Ilmassa leijaileva tupakan HAJU ei aiheuta oikeita terveyshaittoja. Pitää altistua pitkään ihan sille näkyvälle savulle ennen kuin voi huonolla tuurilla saada haittoja. Minä en tule tanssimaan sinun pillisi mukaan.


      • Tietoa on
        luulotaudit kirjoitti:

        Helvetin idiootti. Ilmassa leijaileva tupakan HAJU ei aiheuta oikeita terveyshaittoja. Pitää altistua pitkään ihan sille näkyvälle savulle ennen kuin voi huonolla tuurilla saada haittoja. Minä en tule tanssimaan sinun pillisi mukaan.

        Kyllä savu aiheuttaa ihan oikeita terveyshaittoja. Kun naapuri tupakoi 15 minuutin välein jatkuvasti, pakostakin sille ulkopuoliset altistuvat. PS. Herjaava nimittely alkaa yleensä silloin kun ei ole mitään asiallista sanomista. Niin sinunkin tapauksessasi.


      • Jotain rajaa

        Älkää jauhako paskaa, yksikään ihminen ei ole saanut syöpää tai muutakaan sairautta parveketupakoinnin takia, ei yksikään. Joka tälläistä tuubaa väittää on hänellä todistamistaakka.

        Silloin voisi jotain terveysvaikutuksia olla jos parvekkeella asuisi kesät ja talvet, yötä päivää ja alakerran parvekkeella jatkuvasti tupakoitaisiin. Pelkkä tupakan tuoksu ei aiheuta syöpää!

        Minä en polta enkä ole ikinä polttanut mutta joku tolkku pitää olla tupakoitsijoiden vainoamisessa.


      • Mielensä pahoittanut
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Älkää jauhako paskaa, yksikään ihminen ei ole saanut syöpää tai muutakaan sairautta parveketupakoinnin takia, ei yksikään. Joka tälläistä tuubaa väittää on hänellä todistamistaakka.

        Silloin voisi jotain terveysvaikutuksia olla jos parvekkeella asuisi kesät ja talvet, yötä päivää ja alakerran parvekkeella jatkuvasti tupakoitaisiin. Pelkkä tupakan tuoksu ei aiheuta syöpää!

        Minä en polta enkä ole ikinä polttanut mutta joku tolkku pitää olla tupakoitsijoiden vainoamisessa.

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".


      • R.I.P.
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        Kyseistä naapuria ei vainottu. Kielto tuli vasta kun syöpä oli todettu.


      • Tästä ikuisuuteen
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Älkää jauhako paskaa, yksikään ihminen ei ole saanut syöpää tai muutakaan sairautta parveketupakoinnin takia, ei yksikään. Joka tälläistä tuubaa väittää on hänellä todistamistaakka.

        Silloin voisi jotain terveysvaikutuksia olla jos parvekkeella asuisi kesät ja talvet, yötä päivää ja alakerran parvekkeella jatkuvasti tupakoitaisiin. Pelkkä tupakan tuoksu ei aiheuta syöpää!

        Minä en polta enkä ole ikinä polttanut mutta joku tolkku pitää olla tupakoitsijoiden vainoamisessa.

        Tupakan tuoksu???


      • Mielensä pahoittanuy
        R.I.P. kirjoitti:

        Kyseistä naapuria ei vainottu. Kielto tuli vasta kun syöpä oli todettu.

        Siis kun uhrin syöpä oli todettu ja byrokratia läpikäyty. Naapurin omasta keuhkosyövästä ei kieltoa tullut.


      • elä, älä valita
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        Sori vain, mutta keukosyöpään voi sairastua vaikkei olisi koskaan tupakoinut tai altistunut tupakanhajulle/savulle.

        Sairastumisalttius kulkee geeniperintönä. Jotkin vanhat tervaskannot elävät satavuotiaiksi, vaikka olisivat Saimaata vetäneet 10-vuotiaasta lähtien.

        Huonot geenit ja turhista asiosta stressaaminen tappavat sinutkin ennen kuin tupakoitsijat. Joten relax, elät kauemmin!


      • Stressivapaa
        elä, älä valita kirjoitti:

        Sori vain, mutta keukosyöpään voi sairastua vaikkei olisi koskaan tupakoinut tai altistunut tupakanhajulle/savulle.

        Sairastumisalttius kulkee geeniperintönä. Jotkin vanhat tervaskannot elävät satavuotiaiksi, vaikka olisivat Saimaata vetäneet 10-vuotiaasta lähtien.

        Huonot geenit ja turhista asiosta stressaaminen tappavat sinutkin ennen kuin tupakoitsijat. Joten relax, elät kauemmin!

        Kyllä voi sairastua muistakin syistä. Mutta todennäköisempaa sairastuminen kuitenkin on silloin kun altistuu savulle syystä tai toisesta.

        En usko, että keuhkosyöpään noin yleisesti ottaen sairastuu huonojen geenien ja stressaamisen takia. Voi toki niinkin käydä....sinulle.


      • Jotain rajaa
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        "Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        Missä, milloin? Että kaikkien vuosikymmenten aikana on peräti yksi tapaus, onko aivan varma, onko asiantuntijat vakuuttuneita että parveketupakointi oli syynä?

        Jos parveketupakointi olisi niin vaarallista kuin hysteerikot väittävät pitäisi tapauksia olla sadoittain, pelkästään Suomessa.


      • Mielensä pahoittanut
        Jotain rajaa kirjoitti:

        "Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        Missä, milloin? Että kaikkien vuosikymmenten aikana on peräti yksi tapaus, onko aivan varma, onko asiantuntijat vakuuttuneita että parveketupakointi oli syynä?

        Jos parveketupakointi olisi niin vaarallista kuin hysteerikot väittävät pitäisi tapauksia olla sadoittain, pelkästään Suomessa.

        Kyllä tämä on ihan tosi tapaus. Polttaja itse kuoli pari vuotta sitten. Terveysviranomaisten lausunnon mukaan uhrin syövän todennäköinen aiheuttaja oli pitkäaikainen ilmanvaihdosta tullut tupakan savu. Polttaja itse sai rauhassa kuolla syöpäänsä. Veteli henkisiä vielä viimeisinä elinpäivinään. En ole selvittänyt, onko ainutlaatuinen tapaus. Koska en ole asianomainen, minulla ei ole oikeutta antaa enempää yksilöiviä tietoja.


      • Jptain tolkkua
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Kyllä tämä on ihan tosi tapaus. Polttaja itse kuoli pari vuotta sitten. Terveysviranomaisten lausunnon mukaan uhrin syövän todennäköinen aiheuttaja oli pitkäaikainen ilmanvaihdosta tullut tupakan savu. Polttaja itse sai rauhassa kuolla syöpäänsä. Veteli henkisiä vielä viimeisinä elinpäivinään. En ole selvittänyt, onko ainutlaatuinen tapaus. Koska en ole asianomainen, minulla ei ole oikeutta antaa enempää yksilöiviä tietoja.

        Yksikin tapaus on liikaa, jos se aiheutuu toisten välinpitämättömästä minä-minä-asenteesta.


      • faktaa, please
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Kyllä tämä on ihan tosi tapaus. Polttaja itse kuoli pari vuotta sitten. Terveysviranomaisten lausunnon mukaan uhrin syövän todennäköinen aiheuttaja oli pitkäaikainen ilmanvaihdosta tullut tupakan savu. Polttaja itse sai rauhassa kuolla syöpäänsä. Veteli henkisiä vielä viimeisinä elinpäivinään. En ole selvittänyt, onko ainutlaatuinen tapaus. Koska en ole asianomainen, minulla ei ole oikeutta antaa enempää yksilöiviä tietoja.

        No laitappa linkki johonkin artikkeliin, jossa on faktatietoja keuhkosyövän radikaalisesta vähenemisestä vaikka 70-luvulta lähtien, jolloin kaikki polttivat kaikkialla. Pikkuhiljaa siitä lähtien tupakointia on rajoitettu, ja nyt melkein kaikkialla kielletty.

        Faktaa nyt tänne sittä, kuinka paljon keuhkosyöpätapaukset ovat vähentyneet, vaiko jo melkein loppuneet, niinkuin tupakointikin julkisilla paikoilla.

        Enkä todellakaan usko, että kukaan sairastuu ilmanvaihdosta tulleesta hajusta, se vain on kertakaikkiaan mahdottomuus. Haju ei sairastuta, suora jatkuva savukontakti ehkä, sekin on vain pieni mahdollisuus.

        Löytäisitkö tietoja keukosyöpien vähenemisestä, etsi, sitten voin uskoa passiivisen tupakoinnin todellisiin haittoihin.


      • ihmettelijä1234
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        sul on hyvä mielikuvitus=D=D


      • luulotaudit kirjoitti:

        Helvetin idiootti. Ilmassa leijaileva tupakan HAJU ei aiheuta oikeita terveyshaittoja. Pitää altistua pitkään ihan sille näkyvälle savulle ennen kuin voi huonolla tuurilla saada haittoja. Minä en tule tanssimaan sinun pillisi mukaan.

        Eikö ??????? Entäs sitten syöpä, joka mullakin on, eihän savustajan aiheuttamana ???? Kiitos vain kaikille lemuläjille !!!!!!!!! Hyi, saisitte hävetä jokainen !!!!!!!! Itse olet idiootti. Sut pitäisi sulkea suletulle osastolle vahtien kanssa, eikä oikeutta mihinkään ilman heidän lupaansa.....!! Se olis sulle vääkkä oikein !!!!!! Enkä todellakaan halua kuolla tähän, saatte jokainen savustaja maksaa mulle jokaisen sentin, joka tämä ai-heuttaa, en itse maksa senttiäkään, kun en ole tätä itse hankkinut !! Lääkkeet yms hoidot tulee teidän lemuläjien vastuulle. Fakta ! Jokaisen.


      • TupakkaOnMyrkkyä
        luulotaudit kirjoitti:

        Helvetin idiootti. Ilmassa leijaileva tupakan HAJU ei aiheuta oikeita terveyshaittoja. Pitää altistua pitkään ihan sille näkyvälle savulle ennen kuin voi huonolla tuurilla saada haittoja. Minä en tule tanssimaan sinun pillisi mukaan.

        Entäs astmaatikot?


      • verotuntija
        Tietoa on kirjoitti:

        Kyllä savu aiheuttaa ihan oikeita terveyshaittoja. Kun naapuri tupakoi 15 minuutin välein jatkuvasti, pakostakin sille ulkopuoliset altistuvat. PS. Herjaava nimittely alkaa yleensä silloin kun ei ole mitään asiallista sanomista. Niin sinunkin tapauksessasi.

        Onhan naapurisi kova polttamaan, jos 96 tupakkaa polttaa vrk:ssa!
        Aatteles mitkä verotulot valtio saa.


      • meripoikanen
        TupakkaOnMyrkkyä kirjoitti:

        Entäs astmaatikot?

        Entäs hukkuneet merimiehet?


      • tonttunenko
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Tiedän tapauksen, jossa näin tapahtui. Naapuri tupakoi sekä parvekkeella että asunnossa. Uhri sai syövän ilmanvaihdon kautta. Naapuri sai viranomaisilta tupakointikiellon, jota ei tosin noudattanut. Naapuri kuoli myöhemmin. Uhri on tällä hetkellä elossa. Tuntuu pahalta, että hänen sairauttaan kutsutaan "paskan jauhamiseksi".

        Ja joulupukki on olemassa!


    • Lopeta, kun vielä vo

      Kyllä se siihen loppuu, kun ensin otetaan pala keuhkosta pois ja sitten toisesta pois. Moni voi yllättyä, kun tupakoinnin karu todellisuus paljastuu teho-osastolla maatessa. Ja kaikki tupakansavu altistaa keuhkosyövällä. Vaikea kuvitella edes mitä tarkoittaa näkyvä tupakansavu on? Samaa sontaa se on.

      • Jotain rajaa

        Ahaa, jos ei tupakoi elää ikuisesti, vain tupakoitsijat kuolee?


      • Tupakan tuoksu
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Ahaa, jos ei tupakoi elää ikuisesti, vain tupakoitsijat kuolee?

        Jotain rsjaa-logiikalla ei-tupakoitsija elää ikuisesti ja nauttii "tupakan tuoksusta" . Herttaista.


      • tuohostajat kyykkyyn
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Ahaa, jos ei tupakoi elää ikuisesti, vain tupakoitsijat kuolee?

        Pössyttely pehmentänyt jo aivot vai onko luetun ymmärtäminen ollut aina yhtä toivotonta? Kuka mainitsi "ikuisen elämän"?

        Oman terveytesi ja ympäristösi saat aivan vapaasti pilata mutta tee se jossain korvessa montun pohjalla jossa siitä ei ole haittaa sivullisille. Äläkä perkele tule sitten ruinaamaan yhteiskunnalta apua ja hoitorahaa kun kroppa on finaalissa.


      • logiikkaa

        Savu vs savun haju? Jokainen tervepäinen ihminen ymmärtää kyllä. Toivottavasti et myöskään polta kynttilöitä, grillaa, sauno puusaunassa, polta nuotiota/roskia yms. tai altistu liikenteen tai teollisuuden päästöille.


      • Jotain rajaa
        tuohostajat kyykkyyn kirjoitti:

        Pössyttely pehmentänyt jo aivot vai onko luetun ymmärtäminen ollut aina yhtä toivotonta? Kuka mainitsi "ikuisen elämän"?

        Oman terveytesi ja ympäristösi saat aivan vapaasti pilata mutta tee se jossain korvessa montun pohjalla jossa siitä ei ole haittaa sivullisille. Äläkä perkele tule sitten ruinaamaan yhteiskunnalta apua ja hoitorahaa kun kroppa on finaalissa.

        Sinä peloittelet että tupakoitsijat kuolevat. Silloinhan ne jotka eivät tupakoi elävät varmaankin ikuisesti.


    • 13+17

      Mielestäni meillä hyvä systeemi yhtiössä, parvekkeilla ja ikkunoissa tupakointi kielletty, sisäpihalla kaksi yhteistä tupakkapaikkaa tumppiroskiksineen, yhtään valitusta ei ole tullut ja ihan kiltisti itsekin sinne menen röökille :)

      • lain pykälä

        Olethan tietoinen että sinulla on täysi oikeus tupakoida parvekkeellasi vaikka taloyhtiö sanoisi mitä? Se ei nimittäin ole lainvoimainen kielto.


      • Terveiset höoöttäjälle
        lain pykälä kirjoitti:

        Olethan tietoinen että sinulla on täysi oikeus tupakoida parvekkeellasi vaikka taloyhtiö sanoisi mitä? Se ei nimittäin ole lainvoimainen kielto.

        Parvekkeella tupakoiva on velvollinen huolehtimaan siitä, ettei savu kulkeudu naapurihuoneistoon. Näin sanoo laki. Laissa ei ole sanottu, että "on täysi oikeus, etc". Älä höpöttele kun et lakia tunne.


    • 13+17

      Meillä ei siis ole asuntokohtaisia parvekkeita, ainoastaan mattojen tamppaukseen tarkoitetut parvekkeet joka kerroksen välissä, näillä parvekkeilla sai ennen tupakoida mutta nyt siis siirryttiin tähän pihasysteemiin, kaikki asunnot yhtiössä ovat vuokra-asuntoja!

    • No hohhoijaa taas

      Ettekös te "röökihipit" ole tulleet ajatelleeksi sitä, että jos parveketupakointi (mahdollisesti myös ulkona tupakointi) kielletää se saattaa siirtää tupakoinnin asunnon sisään? Sitten kun etsitte uutta asuntoa ja mahdollisesti myös sellaisen löydätte, niin saattaa olla aika pahat vauriot asunnossa tupakoinnin takia? Ja tarvitseeko sitä sitten muutta asuntoon, jossa ei ole esim. parvekelaseja estämässä edes jollakin tavoin savun siirtymistä sinne sinun nenääsi? Itse olen tupakoitsija ja turha on tulla minulle ainakaan uikuttamaan, jos tupakointini häiritsee. Niin kauan kuin parveketupakointi on sallittua, lupaan tehdä sitä ihan vaan teidän kiusaksi! ;)

      • Raikas henkäys

        Parvekelasit eivät mitenkään estä savun kulkeutumista. Pahinta on se, että tupakoidaan parvekelasit kiinni. Varsinkin uudemmissa taloissa savu kulkeutuu kuin hormissa ylöspäin naapuriin. Jos nyt väkisin haluaa tupakoida parvekkeellaan, niin muita huomioivampi tapa on avata parvekelasit kokonaan auki.


      • ei pitäisi haitata
        Raikas henkäys kirjoitti:

        Parvekelasit eivät mitenkään estä savun kulkeutumista. Pahinta on se, että tupakoidaan parvekelasit kiinni. Varsinkin uudemmissa taloissa savu kulkeutuu kuin hormissa ylöspäin naapuriin. Jos nyt väkisin haluaa tupakoida parvekkeellaan, niin muita huomioivampi tapa on avata parvekelasit kokonaan auki.

        Minä avaan aina parvekelasit auki tupakoidessani, ja savu häviää ilmaan, eikä mielestäni kulkeudu mihinkään naapuriin.


    • fakta

      Kaikki tupakanpolttajat ovat vähä-älyisiä idiootteja.

      • 149

        Mennäänkö Mensan testiin yhdessä?


      • Ruma kessu
        149 kirjoitti:

        Mennäänkö Mensan testiin yhdessä?

        Niin. Täytyy ihmetellä, kuka normaalijärkinen nykypäivänä polttaa, mutta tupakointi korreloikin nykyään tutkimusten mukaan huonoa koulutustasoa jne. Ja on myös portti kovempiin aineisiin.


      • En tukakoi
        Ruma kessu kirjoitti:

        Niin. Täytyy ihmetellä, kuka normaalijärkinen nykypäivänä polttaa, mutta tupakointi korreloikin nykyään tutkimusten mukaan huonoa koulutustasoa jne. Ja on myös portti kovempiin aineisiin.

        Niin tupakka vie terveyden ja erityisesti naisilla, jotka tupakoivat tai altistuvat tupakan haittavaikutuksille pidempään iho ohenee, muuttuu harmaaksi hämähäkin verkoksi. Samalla tupakoivien hampaat kellastuvat, ikenet vetäytyvät, jne. Ihminen muuttuu rumaksi.


      • Ei palvikinkku
        En tukakoi kirjoitti:

        Niin tupakka vie terveyden ja erityisesti naisilla, jotka tupakoivat tai altistuvat tupakan haittavaikutuksille pidempään iho ohenee, muuttuu harmaaksi hämähäkin verkoksi. Samalla tupakoivien hampaat kellastuvat, ikenet vetäytyvät, jne. Ihminen muuttuu rumaksi.

        Monilla paljon tupakoivilla on tosiaan kasvot harmaan hämähäkinseittiverkoston peittämiä. Monilta myös puuttuu hampaita. Nämä tosin vain kosmeettisia ongelmia, terveysvaikutukset ovat sitten asia erikseen.


      • ex siivooja
        Ruma kessu kirjoitti:

        Niin. Täytyy ihmetellä, kuka normaalijärkinen nykypäivänä polttaa, mutta tupakointi korreloikin nykyään tutkimusten mukaan huonoa koulutustasoa jne. Ja on myös portti kovempiin aineisiin.

        Niin,enpä ole vielä tavannut remonttimiestä joka ei joko kulkisi kessu hampaissa työtä tehdessään tai pitäisi alvariinsa tupakkataukoja. Töissä ollessani muu siivoushenkilökunta sai pitää tupakkatauot mutta minä ainut savuton kun pistin työt seisomaan niiden taukojen ajaksi niin ihmeteltiin.
        Kyllä koulutustasolla on vaikutus.


    • allerginen pölylle

      Katujen harjaaminen, grillaaminen, roskien poltto, rakettien ampuminen, mattojen tamppaaminen, yms. on myös kiellettävä, sillä niistä tulee pölyä, hajua yms.

      • TupakkaOnMyrkkyä

        Omalla parvekkeella tuskin harjaat katuja, grillaat, poltat roskia, ammut raketteja, tamppaat mattoja tai puristelet vuodepeitteitä vaatteita jne. :)

        Ennen katujen harjausta katu kastellaan vedellä, jolloin keväisin hiekkojen ei pitäisi pölytä kovinkaan paljon harjauksen aikana.


    • Raitista ilmaa, kiit

      Aivan samaa mieltä. Näin kesällä ongelma oikein korostuu, mutta ympäri vuoden siitä on haittaa, sillä asuntoa tuuletettaessa saakin naapurin tupankankatkut sisälle raittiin ilman sijasta.
      Vaikea uskoa että parveketupakointi ois sallittua enää tulevaisuudessa. Toivottavasti järki voittaa ja tupakointi sallitaan vain jollain pikku pläntillä pihan perällä.

    • FAKTA HOMMA

      HENGITTÄMINEN ON PAKOLLISTA. TUPAKOINTI EI OLE.

      • Ihan fajtaa

        Mikään muu ei tässä eämässä ole pakollista kuin kuolema. Ennemmin tai myöhemmin. Omana valintana tai muusta syystä.


      • FAKTAA EDELLEEN
        Ihan fajtaa kirjoitti:

        Mikään muu ei tässä eämässä ole pakollista kuin kuolema. Ennemmin tai myöhemmin. Omana valintana tai muusta syystä.

        No mutta kuitenkin. Haluan valita sen, kuolenko omiin kuvioihini vai jonkun tupakoitsijan myrkyttämänä. Tupakanpoltto ei ole mitenkään pakollista, mutta jos sen valitsee, niin vähintä on, että ottaa huomioon muut ihmiset, eikä aiheuta heille haittaa.


      • Kyllä faktaa
        FAKTAA EDELLEEN kirjoitti:

        No mutta kuitenkin. Haluan valita sen, kuolenko omiin kuvioihini vai jonkun tupakoitsijan myrkyttämänä. Tupakanpoltto ei ole mitenkään pakollista, mutta jos sen valitsee, niin vähintä on, että ottaa huomioon muut ihmiset, eikä aiheuta heille haittaa.

        Tupakanpoltto on iljettävää, varsinkin jos sen tuotoksia joutuu hengittämään tahtomattaan.


    • ex vuokralainen

      Hyvä asia mutta harmi vaan ettei tämä tullut aiemmin. Silloin kun itse asuin kerrostaloissa vuokralla,sanottiin vain nipottajaksi kun valitti parveketupakoinnista.
      Asuin yläkerrassa ja molemmin puolin sivuilla poltettiin sekä alhaalla...useassa kerroksessa!
      Lisäksi eräässä asunnossa muija sai päähänsä vetää kessua keittiön ikkunassa joten sielläkään puolella ei saanut tuulettaa. Joutilasta työtöntä porukkaa joten jatkuvasti joku pyromaani haisemassa ja saastuttamassa.
      Kun ostin rivarin päätyasunnon niin voi miten ihanaa kun sai pitää ikkunat ja ovet auki ja tuulettaa kunnolla kun naapuri ei tupakoinut.

      • ex vuokralainen

        Jatkuu...eräässä vuokrarivarissa seinän takana asuva mummo soitti minulle keskellä yötä ja valitti että meiltä tulee tuuletuskanavaa myöten tupakan savua heille :o
        Sanoin että ensikskään meistä kukaan ei tupakoi,toiseksi ollaan kaikki unessa ja kolmanneksi,hän voi tulla heti toteamaan asian. Ei tullut. Ei myöskään valittanut siitä enää,kaikesta muusta kyllä,no vuoden päästä muutettiin omaan.


      • oma ja poltan
        ex vuokralainen kirjoitti:

        Jatkuu...eräässä vuokrarivarissa seinän takana asuva mummo soitti minulle keskellä yötä ja valitti että meiltä tulee tuuletuskanavaa myöten tupakan savua heille :o
        Sanoin että ensikskään meistä kukaan ei tupakoi,toiseksi ollaan kaikki unessa ja kolmanneksi,hän voi tulla heti toteamaan asian. Ei tullut. Ei myöskään valittanut siitä enää,kaikesta muusta kyllä,no vuoden päästä muutettiin omaan.

        Jaaha! Siis kun asuu omistusasunnossa, niin voi olla varma ettei kukaan polta ?

        HÄH?????


      • ,,,,,,
        oma ja poltan kirjoitti:

        Jaaha! Siis kun asuu omistusasunnossa, niin voi olla varma ettei kukaan polta ?

        HÄH?????

        Niin. OMASSAHAN nimenomaan on kaikki sallittu. Sellainenkin mikä on vuokralla kielletty.
        On oikeus polttaa parvekkeella vaikka se vuokralla kiellettäisiin. Luulen että se menee niin. Kun asunnon omistaa niin parvekkeella saa tuprutella vapaasti. Tupakoimattomilla ei ole oikeuksia olla raittiissa ilmassa.
        Siinä vaiheessa muutan vuokralle kun vuokralla asuessa parveketupakointi kielletään mutta omassa ei.


      • Plaaaa1
        ,,,,,, kirjoitti:

        Niin. OMASSAHAN nimenomaan on kaikki sallittu. Sellainenkin mikä on vuokralla kielletty.
        On oikeus polttaa parvekkeella vaikka se vuokralla kiellettäisiin. Luulen että se menee niin. Kun asunnon omistaa niin parvekkeella saa tuprutella vapaasti. Tupakoimattomilla ei ole oikeuksia olla raittiissa ilmassa.
        Siinä vaiheessa muutan vuokralle kun vuokralla asuessa parveketupakointi kielletään mutta omassa ei.

        Väärin, omistusasunnossa sinä et omista kuin OIKEUDEN ASUA KYSEISESSÄ KIINTEISTÖSSÄ, taloyhtiö omistaa sen asunnon ja taloyhtiö määrää sen, että mitä sinä saat tehdä ja mitä et saa tehdä..


      • Plaaaaa1
        Plaaaa1 kirjoitti:

        Väärin, omistusasunnossa sinä et omista kuin OIKEUDEN ASUA KYSEISESSÄ KIINTEISTÖSSÄ, taloyhtiö omistaa sen asunnon ja taloyhtiö määrää sen, että mitä sinä saat tehdä ja mitä et saa tehdä..

        Ainoastaan omakotitalossa sinulla on oikeus tehdä lähestulkoon mitä haluat.
        Poikkeuksena on Eu:n ja kunnan antamat direktiivit ja luvat..
        Ilman virallista lupaa ei saa tänäpäivänä tehdä oikeastaan mitään..
        Tai saa, mutta jos kunnan tarkastaja saa selville sen niin sitten saattaa tulla purkumääräys tai sakkoja..


      • no niin
        Plaaaa1 kirjoitti:

        Väärin, omistusasunnossa sinä et omista kuin OIKEUDEN ASUA KYSEISESSÄ KIINTEISTÖSSÄ, taloyhtiö omistaa sen asunnon ja taloyhtiö määrää sen, että mitä sinä saat tehdä ja mitä et saa tehdä..

        Aika kallis oikeus se kieltämättä on, se asumisoikeus jos ostaa osakkeen. :D Asumisoikeusasunnot on erikseen. Asun itsekin sellaisessa. Miksi maksaa "koko asuntoa" kun murto-osalla hinnasta saa saman oikeuden.
        Taloyhtiö määrää tietenkin paljon mutta määräykset on yleensä asukkaiden edun mukaisia. Hallituksessa on tupakkamiehiä niin silloin parveketupakointi sallitaan jne. Tupakoimattomat saa tyytyä siihen.


    • kditr

      Kieltäkää vain parveketupakointi, niin poltan tupakkaa sitten sisällä. Savu leviää hormiston kautta joka ikiseen asuntoon.

      Niih.

    • 11+11

      Ja jos parveketupakointi kielletään ja sitä jopa noudatetaan, minkälaisen ramppauksen se aiheuttaa rappukäytävään?
      Ovet paukkuu ja kengät kopisee kun porukka ravaa pihalla yötä päivää.

      • ------------

        Tollaista se muutekin vaikkei kukaan polttaisikaan .


      • Kärsimystä

        Mun naapurit tupakoi parvekkeella, mölyävät nupit kaakossa sekä asunnossa että rapussa että pihalla. Heidän kohdallaan meno ei tule muuttumaan. Ei vaikka parveketupakointi kiellettäisiinkin. He eivät tule siitä muuttumaan.


      • 18 + 9

        Haistapas nuija p4ska. Meidän kerrostalossa ei kuulu yhtään mitään ääniä vaikka käytävässä ravaisi sata ihmistä kerralla. Jos jossakin vanhassa kaupungin vuokraläävässä asut niin ei ihme jos melua kuuluu. Nauti tupakastasi ja kuole hitaasti syöpään siellä ulkomaalaisten asuttamassa vuokratalossa.


    • kreko-Pena

      Tupakoitsijat pitäis häätää mailojen kanssa ulos talosta, ähvätti kun sapettaa se savutus, minä en kauan haistele, tulee nokkaan.

      • voi lasta

        Älä lapseni tuo veistä tulitaisteluun =D


    • Tiukka EI

      Tupakonti tappaa, terva valuu keuhkoihin hitaasti ja nikotiini imeytyy vereen.
      Minkä ihmeen takia ihmiset harjoittaa tuollaista, alkuasukasheimoilla on omat tupakointitapansa viidakossa, emme elä viidakossa.

      • A. STM. A

        Ei sillä mitään väliä jos tupakkamies itsensä tappaa. Mutta kun se myrkyttää siinä sivussa myös sivullisia ihmisiä.


    • ei kielloille

      Suosittelen tupakoitsijopiden siirtymistä rappukäytäviin tupakalle, se ei ole kiellettyä, ellei asiasta ole erikseen mainintaa taloyhtiön järjestyssäännöissä!

      Kessutellaan sitten rapussa!

    • just....

      ihmiset oikeesti vainoo liikaa nyky päivänä toisia. maailmassa on paljon vakavempiakin asioita kuin se et joku polttaa parvekkeella. vois jo lopettaa tommoset idiootti vainoomisen ja antaa ihmisen elää miten elää.

      ei kukaan tule siihen vieraan ja rupee mäkättämään miten peset astiat, pyykit, katsot tv:tä tai mulkoilee miten pitää naida.

      tietty se on häiritsevää tupakan haju ja jos sattuu elämään talossa missä paska ilman vaihto ja tupakan haju/savu leviää niin ei se tupakoitsijan vika ole. valittakaa talon rakentajal asiasta!

      ihmiset niin tyhmiä et pakko keskittyy toisen elämään kun pitäis elää omaansa sen sijaan.

    • Käärylesää

      Onhan tuo rasittavaa, että alakerran tupakansavut ottaa kohotessaan kimmokkeen talon kattorakenteista ja kumpuavat sieltä ylimmän kerroksen parvekkeelle. Toisaalta ei parveketupakoinnin kieltäminen mitään auta, jos tupakoijat siirtyvät vain talon ulko-ovelle. Yhtälailla se savu sieltä tulee parvekkelle :)

      Kimuranttia. En halua hengittää käärylesavua, mutta en halua myöskään kaventaa oikeuksia. Parhaimmat vaihtoehdot taitavat olla, että poltetaan sisätiloissa ikkunat ja ovet kiinni, tai tupakkalakko.

    • non-smoker

      Tupakoitsijoita vainotaan nykyään. Melu tappaa paljon useampia pitkäkestoisella stressillä.

      En itse tupakoi, mutta en ymmärrä yhden ryhmän vainoamista, kun samaan aikaan sallitaan myrkyllisten kemikaalien ja myrkkyjen dumppaaminen luontoon, gm-ruoka on tulossa kovaa vauhtia, kakaroiden metelöintiä pidetään pyhänä asiana heidän vanhempiensa taholta, auton pakokaasut ja puun polton pienhiukkaset, ydinvoima ja nämä tappavat paljon useampia kuin passiivinen tupakointi.

      Kuuluu joidenkin ihmisten luonteeseen, että on pakko olla sotajalalla jotain ryhmää kohtaan. Joskus vainottiin ja poltettin naisia, joskus homoja, nyt tupakoijia.

      • Terveisiä Turuselle

        Parhaillaan alakerran 2. kerroksen naapuri ja "pojat" polttavat ja örisevät parvekkeella. Inhottavan tupakan käryn asuntooni tulee pahaa hajua, jossa mielestäni yhdistyvät seuraavat ainesosat: viina, hiki, kusi ja paska. Inhottavaa. Kävin sanomassa heille, että menisivät nukkumaan kun meikäläisellä on työpäivä huomenna. Vastauksen voi arvata.


      • non smoker

        Puun poltto taajama-alueella aiheuttaa pienhiukkasia mikä tappaa satoja ihmisiä (syöpään ym) suomessakin vuosittain. Ellei tuhansia.

        Gm-ruoka tappaa. Torjunta-aineet tappavat, ja niitä on ravinnoossa.

        Jatkuva melu kohottaa stressitason mistä aiheutuu kuolemaan johtavia sairauksia.

        Ydinvoima, edelleen ei ole olemassa luotettavia loppusäilytyspaikkoja, tulee tappamaan suuren osan ihmisistä.

        Juomme veden mukana antibiootteja, torjunta-aineita, goreteksejä ym kemiallisia myrkkyjä eikä kukaan valita yhtään.

        Mutta kaikki maailman asiathan korjaantuvt kun on yksi syntipukki, eli tällä hetkellä tupakka! Tupakoitsijat. Heidät kun eliminoidaan niin ollan paratiisissa.

        Vaino on väärin, paljon enemmän pahaa aiheuttavat globaalien yritysten osakeenomistajat/johtajat, suoranaista tappamista kun työntekijöiden selkänahasta otetaan kaikki, heidät laitetaan myrkkyjen keskelle ja elävät ehkä muutaman vuoden.


      • Terveusiä Turuselle
        non smoker kirjoitti:

        Puun poltto taajama-alueella aiheuttaa pienhiukkasia mikä tappaa satoja ihmisiä (syöpään ym) suomessakin vuosittain. Ellei tuhansia.

        Gm-ruoka tappaa. Torjunta-aineet tappavat, ja niitä on ravinnoossa.

        Jatkuva melu kohottaa stressitason mistä aiheutuu kuolemaan johtavia sairauksia.

        Ydinvoima, edelleen ei ole olemassa luotettavia loppusäilytyspaikkoja, tulee tappamaan suuren osan ihmisistä.

        Juomme veden mukana antibiootteja, torjunta-aineita, goreteksejä ym kemiallisia myrkkyjä eikä kukaan valita yhtään.

        Mutta kaikki maailman asiathan korjaantuvt kun on yksi syntipukki, eli tällä hetkellä tupakka! Tupakoitsijat. Heidät kun eliminoidaan niin ollan paratiisissa.

        Vaino on väärin, paljon enemmän pahaa aiheuttavat globaalien yritysten osakeenomistajat/johtajat, suoranaista tappamista kun työntekijöiden selkänahasta otetaan kaikki, heidät laitetaan myrkkyjen keskelle ja elävät ehkä muutaman vuoden.

        Tupakoitsijat eivät ole ainoita syntipukkeja. Alkoholistit ja muut aineiden käyttäjät, jotka aiheuttavat järjestyshäiriöitä, ovat yhtälailla riesa. Tosin alkoholi ja aineet ovat usein yhdessä.


    • sdfaasdfsdfasdf

      Ampukaa itsenne saatanan ulisijat tai muuttakaa erämaahan. Itse en polta, mutta vituttaa tuollaiset valittajat.

      • Työssäkävijä

        Sinulla ei näy olevan muuta yskimistä kuin valittaa valittajista. Meillä veromaksajilla, jotka elättävät yhteiskunnan loiset, kuten sinä, ei ole varaa ampua itseään.


    • jariskaja

      Reagoiko palovaroitin tupakansavuun?

    • Kylmät kädet

      Olisit onnellinen, että tyyppi vaivautuu menemään sentään edes parvekkeelle. Olen kärsinyt sisällä tupakoivista vuosia. Yhteiset hornit, joten savu tulee putkia pitkin myös sinun asuntoosi. Ei pelkästään haju. Uusissa asunnoissa omat ilmastointiputket jokaiseen kämppään.

      • Rääkyvä Nahkasaapas

        Yhteishormeissa ulkotupakointi on ehdotonta, mutta erillishormikämpissä taas sisätupakointi pitäisi olla ehdotonta.


    • 1588

      Asunto-osakkeen omistaja voi kieltää tupakoinnin vuokrasopimuksessa. Tässä ei ole mitään epäselvää. Kiellon vaikutusalueeksi saa myöskin piha-alueen.

      Toivottavasti isot sosiaalisia-asuntoja omistavat ja tuottavat yritykset ja yhteisöt kieltävät tupakoinnin omistamissaan asunnoissa mahdollisimman nopeasti.

      Mutta AS oy ei kykene viellä kieltämään tupakointia. (Muualla kuin omistamissaan tiloissa)
      Kun laki muuttuu, saadaan tupakointi kaikkialla asunnossa ja piha-alueilla kuriin.

      Onneksi laki muuttuu varmasti, ja tupakointi loppuu AS oy:den kaikissa tiloissa

      • Märkä uni

        tuota kieltoa ei tule koskaan !!
        Tai jos tulee niin yhtäläiseen sinulta voidaan kieltää postiluukku koska se kolahtaa. Voin hyvin olla polttamaatta parvekkeella mutta sen jälkeen on monta muuta asiaa jotka ei minulle sovi. Rapussa kulkeminenkin täytyy rajoitaa hiljasuuden mukaan.


    • takas!

      no mutta sitten voit olla varma että tupakan "haju" tulee ilmanvaihtokanavia pitkin sinun fiiniin nenääsi koska sisällä on kivempi poltella :)

      • 19 + 17

        Haistapas jo pas.ka. Tiesitkö että uusissa kerrostaloissa tupakansavu tulee nimenomaan ilmanvaihtokanavia pitkin toisten asuntoihin kun poltellaan parvekkeilla? Jos et tiennyt, niin ota selvää asioista. Idiootti!


    • riippuvaiset hoitoon

      Samaa mieltä. Eikä sitten sauhutella sisälläkään kerrostalossa. Eikä sitten tumpata rapun edessä ja puhalleta viimeiset savut porraskäytävään. Tupakkariippuvaiset hoitoon, ei ole terve mieli tuollaisella.

      • Märkä uni

        sinun sianlihan syönti tulee kieltää. Syyttömät eläimet joutuvat kärsimään että päätyvät lautasellesi.


    • 234567899

      Samaa mieltä aloittajan kanssa! Pitäisin kesäisin niin mieluusti ikkunoita auki 24/7 mutta käytännössä muutama ketjupolttaja tekee tästä mahdotonta. Vartin välein saa olla parvekkeen ove sulkemassa ettei tukehtuisi. Ihme että näin hätävarjellussa maassa ei ole vielä lakia tähän.
      Toivottavasti saadaan muutama valveutunut suomenruotsalainen mukaan valitus rinkiin niin alkaa lait muuttumaan, ovathan he maamme eliittiä joilla mikään ei saa olla hullusti tai alkaa mediassa rasismi syytökset lentämään.

      Kerran kun lähdin viettämään ansaittua kesälomaa mökille jätin röökinaapureiden iloksi 10-litran ämpäriin kananpaskaa, lohen perkkeitä, jauhelihaa, maitoa ja vettä 'tuoksumaan' naapureiden iloksi koko kuukaudeksi. Olivat tervakeuhkot täyttäneen ilmoitustaulun itkuvirsillä. Kotiin tullessa sitten suljin kannella ämpärin ja kuskasin parvekkeelta roskiin ja naroin paskasesti.

      • No hohhoijaa

        Jos tupakointi aiotaan tulevaisuudessa kieltää, pitää kieltää myös kaikki muu epäterveellinen, erityisesti sellaiset joista haittaa muille. Esim. alkoholi täytyisi kieltää, koska se on epäterveellistä ja aiheuttaa haittaa muille.


    • Ihanaa savua <3

      Vai vielä nappi..sopii tulla kokeilemaan.Jos naapuri menee pihalle tupakoimaan on se jonkun toisen naapurisi parvekkeen alla silloin hajusta saa nauttia kaikki kerorkset vitun mölö.Ihan sama oikeus kun sulla laittaa tofua ja kalaa, märät koiratkin haisee mutta en silti niitä tossa rapussa myrkytä tai koita tuliasein lopettaa.

      Vähän epäilen, että tulee ilmanvaihdonkautta mitään kun on parvekeella ovet säpissä,mutta nyt se tärkein: Vuokraamassani luukussa parveke kuuluu asunnon asuttaviin nk.lämpimiin neliöihin yht :7,5 neliötä, ja kuten tiedät hallinoin koko alaa josta maksan vuokran eli vuokraa pitäisi hilata alaspäin tai jopa yhtiövastiketta, niin talouyhtiö pääsisi sanelemaan tupakkapaikan. Mm.Tässä asunnossa polttaminen on kielletty ja sen sanelee järki,
      parveke on sitä varten.

      Kun olin nortitta 7 vuotta niin ymmärrän kyllä, että vituttaa.
      Kyllä se haisi sitten uskomattomalta, kun koitit kesällä olla himassa parvekkeenovi auki niin eipä onnistunut. Mutta minkäs teet? Laki ei ole valitettavasti noin yksioikoinen joten suosittelen samaa kun muilekkin luupäille eli muuta ok-taloon.

      Asioita mistä ei voi ulista on samoin: Rakastelu,lapset, lasten rakastelu,
      ruuanlaitosta tulevat hajut, koirab satunnainen haukku, kissan satunnainen raapiminen, suihkun käyttö alasti, parvekeella auringon ottaminen, seksin harrastaminen parvekeelle etc etc. Näistä on KHO:n enakkopäätökset olemassa, joten taidan tästä mennä näillä näppäimillä röökille =D

      • 17 + 16

        Tässä on esimerkki idiootista joka kuuluisi heittää syvimpään tyrmään muiden rikollisten seuraksi ja raiskaajien panopatjaksi. Kun on tämmöinen idiootti kuin ko. kirjoittaja ja vielä joutuu asumaan vuokralla, ei ole mikään ihme jos tupakkaa kuluu. Tupakoivat ovat kuitenkin aina roskaväkeä jotka pitäisi viedä Puolaan Auschwitziin tuhottaviksi. Polttouuneihin vain kaikki tupakoijat!


      • Älyhoi älä jätä

        Joo, saat todellakin polttaa siellä OMALLA parvekkeella, mutta etkö sä idiootti ymmärrä ettei sulla ole oikeutta mennä naapurin hallinnoimalle aluelle polttamaan?
        Vai olettko tehnyt jonkin vuokrasopparin naapurin alueesta?


    • tupakkia 30

      suosittelen sinulle lääkityksen aloittamista. ajattelin taas mennä tupruttelemaan parvekkeelle. puhaltelen vieläpä savut, että varmasti menee kyttääjien ikkunaan. öisin on tapana tuprutella ulko-oven edustalla että savu menee rappukäytävään ja yläkerroksiin.

      • sitä saa mitä tilaa

        Mikä riemun päivä! Talon tupakkaterroristi sai naapurikseen norttinaisen, eikä voi hengittää henkäystäkään ilman tupakansavua. Jumala on sittenkin olemassa.


    • Parvekehöyryttelijä.

      Vaihtaa sähkötupakkaan, vesihöyrystä ei pitäs tulla sanomista?
      Sähköstä voi "polttaa" myös sisällä, kun siinä ei mikään pala,niin
      käry ei haise millekkään!

    • vittupäähomo

      Ammu ittes kitisijä.

    • röökillemeen

      Parveke tupakoinnin haitat alkoivat silloin, kun alettiin lasittamaan partseja, lasitus toimii ikäänkuin hormina, jolloin savu kulkeutuu kerroksiin....itse poltan sisällä omassa asunnossani.

      • ...

        Höpö höpö. Osta itelles Nicorettea.


      • kantsuu
        ... kirjoitti:

        Höpö höpö. Osta itelles Nicorettea.

        Ostan jos hörppäät syanidia?Tehdäänkö kaupat?


    • munaton2

      Itselläni on Astma ja krooninen Bronkiitti mutta kun isänöisijä on munaton siihen ei pääse puuttumaan..(

      • HaiseePahalle

        Mulla räjähti peräpukama,mitä mä teen?


    • siinähäinisette

      Kuulkaas höpsöt. Mä poltan tupakkia kerrostalossa askin tai kaks, ja te ette voi asialle MITÄÄN

    • hähähähäähähä !

      hähhähähähähäää !

      • käkätyttääköVelka

        hihihiiihhihiiiiiiihii


    • järkivoittaa

      Nyt se tulee, se kauan odotettu laki. Parveketupakointi loppuu. Meidänkin pihalla on katos, jossa on tupakka-astia ja kaikki tupakoitsijat, jotka välittävät lähimmäisistään, käyvät siellä savuilla.

      • Hoitoon

        Kommentistasi päätellen et ole sisäistänyt lakiesitystä. Onko edes varmaa, että laki tulee edes voimaan esitetynlaisena? Ja vaikka tulisikin, valtaosassa taloista sillä ei olisi yhtään mitään vaikutusta, tupakointia ei voisi valitettavast uuden lainkaan perusteella kieltää.

        Kannattaisiko sinun hankkia jokin muukin harrastus, kuin paskan jauhaminen kaikissa tupakkaan liittyvissä ketjuissa. Ei ole oikein terve merkki, että kirjoittelet samansisältösiä viestejä useita satoja kertoja!!!


      • OleJärkevä

        Jos välität myös muista siellä niin muutat pois ettei sinun tarvitse kärsiä siellä,eikö niin?


    • kiury

      Minä tupakoin kämpässäni tuli mitä lakeja tahansa. Autojen pakokaasuthan ne terveelisiä on ja näitä saastuttajia riittää.

    • AlBundy

      Eiköhän olisi sitten aika poistaa parvekkeet kokonaan käytöstä.

      Sieltä alkaa sitten hajun sijaan tulla meluhaittaa, jolloin vauvat on kiellettävä kerrostaloista. Et sä saa nukuttaa vauvaa läheisillä parvekkeilla, koska jos se alkaa huutamaan, niin se kuuluu seinienkin läpi ja häiritsee MINUN elämistä.

      Jos sä otat alkoholia ja mölyät viereisellä parvekkeella, niin SÄ häiritset MINUN elämistä.

      Äläkä kuvittelekkaan jättäväsi ruokaa jäähtymään tai syöväsi parvekkeella, koska mua ei kiinnosta mitä sä syöt lounaaksi. HAJUHAITTA.

      Voin mä kyllä käydä pihallakin tupakalla, jos kielto tulee voimaan, mutta valitan sitten sinun elämisestäsi isännöitsijälle ja turha odottaa, että ajattelen sinun yöuniasi yöllä ulos lähtiessäni. En mä ala hiippailemaan tai sulkemaan ovia sen hiljempaa mitä päivälläkään. Valitse itse.

      • huomioithan.naapurisi

        Pelkäätkä, että se vauvan kakkavaippa haisee sinun parvekkellesi saakka? Voin lohduttaa sinua, että nykyaikaiset vaipat ovat niin hyviä etteivät ne päästä hajuja muutamaa kymmentä senttiä kauemmaksi läheteestään. Siihen meluhaittaankin löytyy nopea lievitys - tutti. Vauva laitetaan sinne parvekkelle nukkumaan, ei huutamaan. Hänellä ei ole mitään muuta ilmoittaa olevansa hereillä, kuin huutaminen - oppii kyllä myöhemmin uusia kommunikointikeinoja. Kasvaessaan ei mahdu enää vaunuihin ja siirtyy sänkyyn päiväunille.

        Alkoholin suurkuluttajia ja parvekkeella siitä syystä meluajia (yleensä myös tupakoivat) voidaan ohjeistaa taloyhtiön järjestyssäännöillä. Viiniä ruokajuomanaan nauttivat omaavat yleensä myöskin hieman hienostuneemmat käytöstavat ja heidän nautinnoistaan eivät naapurit tule tietoisiksi.

        Jos on kesä ja lämmintä, niin tuskin kukaan "jäähdyttää" ruokaansa parvekkeella avonaisessa astiassa. Jääkaappi lienee viileämpi paikka. Talviolosuhteissa joku saattaa ruokaansa jäähdyttää parvekkella, mutta mitä kylmempää, niin sitä nopeammin ruoka jäähtyy ja hajuhaitta jää pienemmäksi. Eikä ruoan hajuhaitasta ole terveydellesi minkäänlaista vaaraa, ellet ole voimakkaasti esim.kala-allerginen.

        Voithan sinä rasvata ulko-ovesi saranat ja lukon, laittaa oven tiivisteet kuntoon, sekä käyttää sellaisia kenkiä (ei puupohjaisia) jotka eivät kopise. Saat aivan vapaasti kulkea rappukäytävässä ja tupakointikatoksessa tyydyttämässä nikotiinintarpeesi, myöskin yöllä.

        Ehkä sinun kannattaisi myöskin tutustua taloyhtiösi järjestyssääntöihin, sekä netistä löytyviin isännöintiliiton ym. tiedotteisiin, joissa kerrotaan "normaaleista" asumisen aiheuttamista äänistä. Voit käydä yöllä WC:ssä, suihkussa, soittaa musiikkia hiljaa, lapset saattavat itkeä myös yöllä, ollessaan sairaana, tai joku joutuu lähtemään töihin yöllä, saapuu kotiin yöllä töistä, reissusta jne.

        Tahallinen kiusanteko ei millään tavalla edistä yhteisöllistä asumista, eikä tupakoinnin rajoittaminen ole kiusantekoa, vaan toisten huomioimista. Tupakointi on terveydelle vaarallista.


    • Raitis77

      Myöskin ruuanlaitto täytyy kieltää koska se käry aiheuttaa astmakohtauksia kesällä kun tulee parvekkeen kautta ulos omalle partsille! Myös alkoholin ja tupakan käryt haittaavat! Alkoholin nauttiminen kiellettävä myös koska aiheuttaa päänsärkyä ja kutinaa kurkussa.Mielestäni myös liikkuminen rappukäytävässä pitää kieltää koska askelten ääni häiritsee ja saan paniikkikohtauksia...

    • Brennus

      Vae victis!

    • F12cdx22

      Oikeus tupakointiin ei voi koskaan mennä ohi oikeuden tupakansavuttomaan ympäristöön. Se terveystieto, mitä tupakasta on saatavilla, on varmasti ollut kaikkien ulottuvissa. Tässä valossa on käsittämätöntä, että kukaan ylipäätään tupakoi vuonna 2016.

      Esitän, että tupakoitsijaksi pitää rekisteröityä. Tällöin päivittäistavarakaupassa ja toivottavasti tulevaisuudessa vain Alkossa tupakanostajalta vaaditaan viivakoodihöyläys tupakkaostossa. Nämä kootut tiedot voidaan määräajoin arkistoida sairaanhoitopiiriin ja työterveyshuoltoon. Sairauslomat tulisivat tupakoitsijalle siten alennetulla palkalla ja sairauden hoidossa putoaisi alemmas aina hoitoa enemmän tarvitsevan tupakoimattoman taakse. Keuhko- ja hengityselinsairaudet hoidettaisiin tupakoitsijoiden tupakkamyynnissä kootun rahaston avulla. Askin hintaan voitaisiin lisätä 4 - 5 euroa, joka korvamerkittäisiin tupakkasairauksien hoitoon. Tupakoitsijat siis ottaisivat hoitonsa kollektiivisesti omalle vastuulleen.

      Tupakoitsijoille tulisi taajamissa 'tupakka-ajat', jolloin kotikunnan palkkaama vartija-valvoja veisi tupakalle lähtijät kolmiriviosastona tahtimarssilla jonkin mäen päälle, jossa tupakointi suoritettaisiin valvotusti hyvässä järjestyksessä. Tupakoinnin jälkeen lähdettäisiin marssiosastona takaisin asuntoihin. Tupakka-ajat voisivat olla tunnin välein ja jokainen tupakoitsija voisi valita lähtöosaston, jonka mukana lähtisi tupakkapaikalle marssien. Tupakkapaikalla tulisi kovaäänisestä tauotonta tupakkavalistusta. Tupakkapaikat ja valvontahenkilökunta voitaisiin rahoittaa tuolla tupakanmyynnistä tulevilla varoilla.

      Marssiessaan tupakoitsijat voisivat laulaa tupakoitsijan laulukirjasta puhuttelevia lauluja:

      "eksynyt oon poloinen
      kutsunut ei mua urheiluseurat
      taikka reipas elämä
      liehtoi mua vaan tupakkavehkeet"

      Tupakoitsijan pitäisi käyttää hihamerkkiä ulkovaatteissa julkisella paikalla liikkuessaan. Mikäli maasta löytyisi tupakannatsoja, kellä tahansa kansalaisella olisi kiinniotto-oikeuteen rinnastettava oikeus määrätä tupakoitsija siivoamaan jätökset asianmukaisesti pois. Määräyksen laiminlyöminen saattaisi johtaa tupakoitsijakortin menettämiseen ja toistuessaan oikeustoimiin.

      • haavelaki

        Ehkä tähän on vielä matkaa... Odotellaan nyt sitä uutta tupakkalakia, jonka pitäisi valmistua 20.5 mennessä. Isännöitsijät ovat kommentoineet sitä jo etukäteen, koska etukäteisinformaation perusteella laki tulee jäämään torsoksi. Jälleen kerran ollaan laatimassa lakia, jonka laatijat eivät halua puuttua ongelmaan, koska iso osa lain laatijoista on ilmeisesti itsekin tupakoitsijoita.

        Täytynee kulua vielä muutama vuosikymmen, että tupakoimattomalla olisi jokamiehen oikeus raittiiseen hengitysilmaan. Tupakoivat ovat ottaneet jokamiehen oikeuden omiin käsiinsä ja pilaavat raittiin hengitysilman omin luvin kaikilta.

        Haaveilkaamme savuttomasta kodista ja parvekkeesta/terassista. Edistämme haaveidemme toteutumista, kun valitsemme taloyhtiöissä hallitukseen tupakoimattomia päättäjiä. Kun hallituksen jäsenet, yhdessä osakkaiden kanssa, tekevät päätöksen taloyhtiön tupakoinnin rajoittamisesta, niin siinä taloyhtiössä viihtyvät silloin tupakoimattomatkin.


    • tanaskääryleet

      Pitää kieltää ja siihen ptää laki saada, pihalle tupakkakoppi jossa sairaat saavat vedellä itselleen keuhkoahtaumataudin.

    • nosmoking

      katsokaa Riki Sorsan puhe pistää miettimään yksinkertaisen tupakoitsijankin pitäisi ymmärtää eli ehdoton tupakkakielto voimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe