Marevan aloitus

????

Hei, minulle kardiologi kirjoitti marevanin, muiden pillereiden lisäksi. Olen 48v, mies, d2 vaikeana, verenpainetauti riesana, ylipainoa. Olen kuullut, että tuon käytössä olisi melkoista säätämistä. Varmaan niin onkin, mutta onko se niin tarkkaa, että jos vähänkin menee säätö pieleen, niin puhutaan vakavista asioista..

36

2810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läpänheittoa

      No tarkkaahan se aluksi on, mutta sitten yleensä kun oikea annostus löytyy, niin jos ruokavaliossa ei suuria muutoksia ole niin se pysyy aika hyvin tasallaan. Se, miten kauan kestää löytää tasapaino, on toinen juttu.....

      Et oikeastaan kertonut miksi se sinulle määrättiin.....

    • Sinulla on nyt tuo "lääkekierre käynnissä" eli ensinnä syöt liikaa noita hiilihydraatteja, kevyttuotteita ja margariineja, lihoat, saat diabeteksen, veranpaineet ja nyt sitten on vuorossa marevania vaativat oireet.

      Toinen tie oilisi lopettaa noiden hiilihydraattien ylensyönti, laihtua, päästä diabeteksesta eroon ja ehkä tuo marevanikin olisi aiheetonta tavaraa.

      Veikkaisin, että tohtorit Antti Heikkilä ja Annika Dahlgvist olisivat oikeita henkilöitä parantamaan ongelmasi, mutta kun siitä ei saisi kirjoitella "ihmisiä parantavana" tekijänä, niin pitääkö olla hiljaa.

      Minulla on kuuri menossa.

      • Pissed off

        Suksi nyt jo v*ttuun Heikkilöinesi ja Dahlqvisteinesi. Kohta varmaan joku vähemmän älykäs jättää marevanit oma-aloitteisesti pois ja heittää veivinsä sinun ideoidesi takia. Onko sitten kiva, häh ?


      • Pissed off kirjoitti:

        Suksi nyt jo v*ttuun Heikkilöinesi ja Dahlqvisteinesi. Kohta varmaan joku vähemmän älykäs jättää marevanit oma-aloitteisesti pois ja heittää veivinsä sinun ideoidesi takia. Onko sitten kiva, häh ?

        Kyllä siinäkin hieman älyä tarvitaan, että osaa lukea ja vastata kunnolla, vai tarjoistko itse latua, mutta älä sitten heitä "kuusenhavuja ladulle" kun täältä tullaan.

        Vanha totuus kuitenkin on, että lääkäri suosittaa jotakin lääkettä ja jokainen itse saa päättää mitä suuhunsa laittaa. Minä valitsin tuo terveellisemmän lchf linjan "ehkä vähäälyisenä" mutta katsotaan tarvitaanko joskus marevaaneja.

        Kyllä pätevöityneet lääkäritkin osaa kirjoja kirjoittaa, toiset osaa niitä lukeakkin ja kivaa riittää ilman lääkkeitäkin.


      • ml213.
        uusajattelija kirjoitti:

        Kyllä siinäkin hieman älyä tarvitaan, että osaa lukea ja vastata kunnolla, vai tarjoistko itse latua, mutta älä sitten heitä "kuusenhavuja ladulle" kun täältä tullaan.

        Vanha totuus kuitenkin on, että lääkäri suosittaa jotakin lääkettä ja jokainen itse saa päättää mitä suuhunsa laittaa. Minä valitsin tuo terveellisemmän lchf linjan "ehkä vähäälyisenä" mutta katsotaan tarvitaanko joskus marevaaneja.

        Kyllä pätevöityneet lääkäritkin osaa kirjoja kirjoittaa, toiset osaa niitä lukeakkin ja kivaa riittää ilman lääkkeitäkin.

        >Sinulla on nyt tuo "lääkekierre käynnissä" eli ensinnä syöt liikaa noita hiilihydraatteja, kevyttuotteita ja margariineja, lihoat, saat diabeteksen, veranpaineet ja nyt sitten on vuorossa marevania vaativat oireet.<


        >Minä valitsin tuo terveellisemmän lchf linjan "ehkä vähäälyisenä" mutta katsotaan tarvitaanko joskus marevaaneja.<

        Mitä maallikkona ymmärrän, niin verihyytymisten ilmaantuminen/syntyminen kehoon ei ole yksinkertainen asia ja välttämättä ei liity edes ruokavalioon. Tukoksia tulee verihyytymisestä ja myös "rasvoista".

        Niin, ei pahalla, mutta tuolla asenteella ja mielikuvilla et todennäköisesti tarvitse marevaania.Marevaania käytetään ennaltaehkäisevästi.Tietysti kukaan ei kieltäne kuvittelemasta, ettei verityytymistä tapahdu.Monasti tähänkin liittyy geneettisyy/ttä.


    • ml213.

      Kuten jo toisaalla mainittiin, niin oikean annostelun löytäminen joskus vaatii säätämistä muutaman kuukauden ajan. Siis mitä ja miten paljon syöt ja lääkeannostelu sen mukaiseksi.

      Mutta, ainakin minun kohdallani epämääräiset ruokailuajat vaikuttavat yllättävän paljon.

    • Itsellä ei hirveästi vaikuta mitä syö. Enemmän se että annosmäärä on oikea ja ne ottaa suunnilleen samaan aikaan. Muiden lääkkeiden yhteisvaikutus vaikuttaa jonkunverran arvoihin.

    • Hepa...

      Marevan ja heparin pelasti mun hengen n 7 vuotta sitten kun oli keuhkoveritulppa. Olin 2 viikkoa teho-osastolla ja ilman näitä lääkkeitä ja hyvää hoitoa, olisin haudassa. Nyt menee trombofilian takia elinikäinen marevan.

      En menisi "uusajattelijan" tavoin hirveesti arvostelemaan toisen oireita ja lääkitystä, se kun jokaisella erilainen. Mitä tulee lääkkeistä kieltäytymiseen niin omapahan on asiasi mutta älä tyrkytä noita neuvojasi muille.

      Mun kohdalla marevan annostelu on pysynyt hoitotasolla kun olen ottanut saman määrän joka päivä eli 5mg/ päivä. Näin on ollut jo usean vuoden ajan ja olen syönyt ihan normaalisti kaikkia ruokia kuten ennen.

    • Exembilikko

      Hei hepa. Missäpäin oot ollut hoidossa , kun oot saanut hyvää hoitoa.
      Mulla kävi juuri päinvastoin, sairastin massiivisen embolian 4vsitten ja hoito oli aivan jotain muuta kun hyvää. Olin 1vrk teholla 3 sisätautiosastolla. Marevanannostus ihan hukassa 3kk päästä inr vain 1.1 en saanut hepariinia ,pyytäessäni tohtori oli sitä mieltä että ongelmat pn mielenterveydellisiä. Myös diagnoosi viivästyI 2 kk kun, ei potilasta kuunnneltu.
      Aloittajalle Ole tyytyväinen kun saat sen marevanin.kyllä se on ihan turvallinen lääke

      • Hepa...

        Olet ilmeisesti saanut hyvää hoitoa kun olet edelleen hengissä! serkkutyttöni kuoli keuhkoemboliaan ja se tuli niin rajuna kautta sydämen, joka päätyi keuhkoihin ja siitä seurasi kuolema.

        Suomessa on yleisesti ottaen hyvä hoito näissä tapauksissa, kun ajattelee kuinka paljon veritulppia/ keuhkoveritulppia tapahtuu vuodessa n. 10 000 tapausta vuodessa.

        INR on monesta eri tekijästä kiinnii ja jokaisella erilainen,sekä lääkityksen vaikutuksesta jne.

        Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.


      • Hepa... kirjoitti:

        Olet ilmeisesti saanut hyvää hoitoa kun olet edelleen hengissä! serkkutyttöni kuoli keuhkoemboliaan ja se tuli niin rajuna kautta sydämen, joka päätyi keuhkoihin ja siitä seurasi kuolema.

        Suomessa on yleisesti ottaen hyvä hoito näissä tapauksissa, kun ajattelee kuinka paljon veritulppia/ keuhkoveritulppia tapahtuu vuodessa n. 10 000 tapausta vuodessa.

        INR on monesta eri tekijästä kiinnii ja jokaisella erilainen,sekä lääkityksen vaikutuksesta jne.

        Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.

        >Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.<

        Tuliko tuo toinen embolia lääkityksen aikana?Eikö lääkitys/marevani ennalta ehkäisekkään aina embolian syntymistä


      • E x. Embolikko
        Hepa... kirjoitti:

        Olet ilmeisesti saanut hyvää hoitoa kun olet edelleen hengissä! serkkutyttöni kuoli keuhkoemboliaan ja se tuli niin rajuna kautta sydämen, joka päätyi keuhkoihin ja siitä seurasi kuolema.

        Suomessa on yleisesti ottaen hyvä hoito näissä tapauksissa, kun ajattelee kuinka paljon veritulppia/ keuhkoveritulppia tapahtuu vuodessa n. 10 000 tapausta vuodessa.

        INR on monesta eri tekijästä kiinnii ja jokaisella erilainen,sekä lääkityksen vaikutuksesta jne.

        Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.

        Jos minua tarkoitit mainitessisi ,olet ilmeisesti saanut hyvää hoitoa.. Niin korjaa nyt sen verran etten tosiaan saanut hyvää hoitoa. Yleensä hoito on tosiaan hyvää tai niin ainakin toivoisin.
        Minun hoitoni johti hoitovirheeseen . Varmaan tiedät marevanlääkityksestä jonkunverraan,kun käytät itsekin.se että inr oli kolmen kk pääästä vain 1.1 ei ollut mitenkään poikkeustilanne se vaan ei ollut silloin vielä kertaakaan ollut hoitotasolla . Ja lisäksi labravälit oli kolmea ja neljää viikkoa , huomauttaessani asiasta sanottiin ettei näihin itse puututa. Viimein otin annostelun omiin käsiini ja sen jälkeen kyllä pysyi hoitotasolla.
        On todella harmi että omasta sairaanhoidosta joutuuvalittamaan,mutta en halua kenenkä muun joutuvan smaan tilanteeseen vakavasti sairaana.

        Valitettavasti lääkärikuntamme tuntee embolian oireet erittäin huonosti. Itsekin ehdotinembolian mahdollisuutta ja sen tutkimista,mutta se olikin ihan liika ja tohtorin oli hyökättävä tilanteeseen haukkumalla potilas hulluksi


      • Hepa...
        ml213 kirjoitti:

        >Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.<

        Tuliko tuo toinen embolia lääkityksen aikana?Eikö lääkitys/marevani ennalta ehkäisekkään aina embolian syntymistä

        Ei tullut toinen embolia lääkityksen aikana vaan 1. kerran jälkeen söin puoli vuotta marevania ja se lopetettiin kuten oli suunniteltu.n. 3 kuukauden kuluttua tuli veritulppa jalkaan ja päätyi keuhkoihin. Mulla on todettu perinöllinen trombofilia ja nyt menee elinikäinen marevan ja ei ole tullut enään veritulppia vuoden 2007 huhtikuun jälkeen.

        INR on pysynyt vakaana jo monta vuotta ja INR-kontrolli on n. 5 viikon välein.


      • ml213.
        Hepa... kirjoitti:

        Ei tullut toinen embolia lääkityksen aikana vaan 1. kerran jälkeen söin puoli vuotta marevania ja se lopetettiin kuten oli suunniteltu.n. 3 kuukauden kuluttua tuli veritulppa jalkaan ja päätyi keuhkoihin. Mulla on todettu perinöllinen trombofilia ja nyt menee elinikäinen marevan ja ei ole tullut enään veritulppia vuoden 2007 huhtikuun jälkeen.

        INR on pysynyt vakaana jo monta vuotta ja INR-kontrolli on n. 5 viikon välein.

        Tavallaan helpotus tuo tieto.Omalla kohdallani oli sama tilanne eli alussa marevan lääkitys oli 6kk, mutta kukaan ei tiedä uusiutuisiko embolia vuosien saatossa. tarkaa syytä emboliaan ei tiedetty.
        Itsekkin päätin käyttää lääkitystä lopun elämäni ja erikoisesti kun lääkkeellä ei ole sivuvaikutuksia (ei ainakaan tunneta). Toisaalta vielä helppo toteuttaa. Ainut hankaluus tuo säännöllisyys ruokailuajoissa.


      • Anonyymi
        Hepa... kirjoitti:

        Olet ilmeisesti saanut hyvää hoitoa kun olet edelleen hengissä! serkkutyttöni kuoli keuhkoemboliaan ja se tuli niin rajuna kautta sydämen, joka päätyi keuhkoihin ja siitä seurasi kuolema.

        Suomessa on yleisesti ottaen hyvä hoito näissä tapauksissa, kun ajattelee kuinka paljon veritulppia/ keuhkoveritulppia tapahtuu vuodessa n. 10 000 tapausta vuodessa.

        INR on monesta eri tekijästä kiinnii ja jokaisella erilainen,sekä lääkityksen vaikutuksesta jne.

        Olen selvinnyt kahdesta emboliasta ja siis jatkoajalla, näin voin sanoa.

        Huom!

        INR arvosta ei näy jos on verenvuototauti tai jonkun tietyn verenhyytymistekijän vaje.
        Kaikki hyytymistekijökokeet tulisi tehdä ennen Marenin aloitusta!


    • Tulppa-nainen

      Minulla on Marevan maaliskuussa sairastetun keuhkoveritulpan vuoksi. Säätö on ollut vaikeaa eli INR heittelee aika paljon. Voi olla että on yksilöllistä tämäkin, sillä isälläni heittelee myös, mutta äitini saa INR:n pysymään tasaisena vaikka söisi mitä.

      Ei sitä säätöä kannata pelätä, sillä Marevan on hengenpelastaja. Jos tarvitsee säätää, niin sitten vaan useammin labroihin INR mittauksiin ja tarkempaa kirjanpitoa syömisistä.

      Ei muuten mennyt minullakaan keuhkoveritulpan hoito putkeen, vaan kaksi viikkoa Mehiläisen työterveyshuolto hoito keuhkokuumeena, vaikka yskin todella paljon verta. Minulla oli yhteensä 5 kontaktia Mehiläiseen, kahdelle eri lääkärille. Eikä kaikki mennyt putkeen sitten Meilahdessakaan, vaikka nyt sentään diagnoosi tuli. Joten hepa sinulla kävi todella tuuri kun sait hyvän hoidon.

      • Anonyymi

        Sukulaiselleni jolla oli ei diagnosoitu verenvuototauti märättiin Marevan hoito.
        Hän kuoli siihen!


        Huom!

        INR arvosta ei näy jos on verenvuototauti tai jonkun tietyn verenhyytymistekijän vaje.
        Kaikki hyytymistekijökokeet P-Vuotot verikokeet tulisi tehdä ennen Marevan hoidon aloitusta!


    • ????

      Ensinnäkin, en syö mitään kevytjuttuja, en margariinejä, en teollisesti valmistettuja ns. elintarvikkeita. Itse teen ruokani, käytän luonnollisia raaka-aineita ja yms. Hiilihydraatteja koetan välttää. Sukurasite on todella voimakas. Tupakkalakossa 5,5 vuotta. Olen huomannut että pelkällä positiivisella mielellä on jo iso vaikutus muunmuassa verenpaineeseen. Ja kun itse hyväksyy lääkkeet, ja sen tuomat toimenpiteet. Marevan vasta alussa ja uskon sen siitä tasoittuvan. Kiitoksia kaikille positiivista ajatuksista.

    • >Olen huomannut että pelkällä positiivisella mielellä on jo iso vaikutus muunmuassa verenpaineeseen

    • jaanamark

      marevania ei määrätä heppoisin perustein. jos kyseessä olis ennältä ehkäisevä niin lääke saattaisi olla primaspan. marevanin kanssa oppii elämään. olen syönyt itse jo 3,5 vuotta. välillä annosta pitää säätää... sekään ei ole hankalaa

      • ml213.

        Eikös marevanilla ennalta ehkäistä veren hyytymistä tai sen riskiä.Itse sairastin vuoden vaihteessa laaja-alaisen keuhkoembolian ja selkeää syytä ei löydetty. Todennäköisesti vähäinen liikunta ja piiiiiiiiiitkät istumiset tietokoneella.

        Lääkäri ei tiennyt tulisiko jatkaa marevanin käyttöä ja siksi päätöksen tein itse. Hänkin suositteli ennalta ehkäisevää ajattelua ja marnevanin käyttöä.Kukaan ei tiedä toistuisiko keuhkoembolia , jos lopettaisin marevanin käytön. Toisaalta onhan lääke sivuoireeton pitkäjaksoisesti/kkin käytettynä.

        PS.
        Jos tarkalleen tiedät, niin mitä eroa on tuolla primaspan lääkkeellä marevaaniin varrattuna.


    • ????

      Primaspan on ollut mukana useita vuosia, samoin nitrot ja 3 eri verenpainepillerit. Yhtään ei jätetty pois. Huomenna laboratorioon antamaan verta. Rajoitteita ruokavalioon, muunmuassa vihreät kasvikset ja mansikat joita tulee välttää..

    • Ex. Embolikko

      Ei mitään ruokoa tarvi välttää. Ne vihreät kasvikset ja mansikat on erittäin twrveellisiä.. Tärkeää on vaa muistaa syödä jokapäivä niitä ettei tulu heilahteluja.
      Ihmettelen myös miksi primaspan , vaikka marevan

    • eteisvärinä

      Alkuperäinen kysymys oli kai siitä onko Marevan annostelun säätäminen kuinkakin vaikeaa.
      Alussa on. Vie aikansa, yleensä muutamia viikkoja ennenkuin hoitotasolla pysytään, eikä annosta tarvitse säätää kunhan syö ja juo suht. samat määrät K- vitamiinitasoon vaikuttavia elintarvikkeita. Lähinnä tummanvihreät kasvikset ja jotkut marjat.
      Alkoholilla ei sovi läträillä, pari- kolme annosta silloin tällöin ei vielä haittaa.

      Itse olen syönyt Marevania jo vuosia eteisvärinään liittyvän aivohalvausriskin vuoksi. Eteisvärinä pysyvänä. INR- arvo pysynyt hoitotasolla hyvin. Arvon kontrollimittaus labrassa 4- viikon välein. Alussa arvoa säädettäessä labrakäynnit oli viikon välein 3- viikon ajan.

    • Mare....

      Säännölisyys on aika tarkkaa tän marevanin suhteen eli itse olen noudattanut suurinpiirtein samaa kaavaa lääkkeen annostelun suhteen ja otan joka päivä samaan aikaan ja saman annoksen ( mulla toimii näin). Käyn 5 viikon välein INR kontrollissa.

      Ruokavalion suhteen olen kaikkiruokainen ja en ole mitenkään sulkenut pois joitain ruokia. Täällä on ollut puhetta vihreistä kasviksista ja jne, mutta kohtuus kaikessa eihän kukaan syö esim, pinaattia kilokaupalla tai kaalia, persiljaa jne. Eräs sukulaiseni on ravitsemusterapeutti ja hän on sanonut, että mennään Marevanin ehdoilla eli jos syöt jotain K- vitamiini pitoista paljon niin lisää marevanin annostusta eikä niinpäin, että jättäisin joitain ruokia syömättä kokonaan, ajatuksena että niissä on liikaa k-vitamiinia.

      Mulla on elinikäinen Antikoagulantti lääkitys jka olen syönyt marevania n. 8 vuotta.

      Lykkyä pyttyyn ja malttia tämän lääkkeen suhteen, niin hyvin menee.

      • Pelokas naaras

        Mulla on ollut 10 vuotta eteisvärinä kohtauksistain ja olen syönyt Primaspania ja nyt lääkäri sanoi että pitää alkaa syömään Marevania jota olen ollut kovin vastaan. Nyt olen kauhuissani kun tänään INR arvo oli 5,7 vaikka olen syönyt Marevania vasta 8 pv. Lääkäri määräsi 4 pv, aikana otettavaksi 1/2 tab. yhden päivän. Syön normaalisti ei erikoisemmin vihreätä vaan se normaali salaatti annos enkä käytä yhtään särkylääkkeitä. Pää on jotenkin omituisen paksu ja piukka. Olen hermostunut kun ei tiedä milloin verenvuoto tulee. Olen 69 v. nainen, ei muita sairauksia eikä ylipainoa. Onko tässä vaaraa olemassa.


      • ml213.
        Pelokas naaras kirjoitti:

        Mulla on ollut 10 vuotta eteisvärinä kohtauksistain ja olen syönyt Primaspania ja nyt lääkäri sanoi että pitää alkaa syömään Marevania jota olen ollut kovin vastaan. Nyt olen kauhuissani kun tänään INR arvo oli 5,7 vaikka olen syönyt Marevania vasta 8 pv. Lääkäri määräsi 4 pv, aikana otettavaksi 1/2 tab. yhden päivän. Syön normaalisti ei erikoisemmin vihreätä vaan se normaali salaatti annos enkä käytä yhtään särkylääkkeitä. Pää on jotenkin omituisen paksu ja piukka. Olen hermostunut kun ei tiedä milloin verenvuoto tulee. Olen 69 v. nainen, ei muita sairauksia eikä ylipainoa. Onko tässä vaaraa olemassa.

        Sama täällä eli tuo INR arvo on alkanut heitellä ja tänään se oli jo 4.1. Johtunee siitä kun Marevanin määrää nostettiin, joka taas johtui epäsäännöllisestä ruokailusta ja nyttemmin kun kuukauden ajan olen säännöllistänyt ruokailun, niin arvo kohosi.

        "Olen hermostunut kun ei tiedä milloin verenvuoto tulee. "

        Jos lääkäreitä olen ymmärtänyt oikein, niin marevanin käyttö ei aiheuta /aloita verenvuotoa esim. ei ohenna verisuonistoa. Marevanin käyttö vaikeuttaa jo alkaneen verenvuodon hyytymistä. Siis marevan vaikuttaa veren koostumukseen,- ei verisuonistoon.

        Niin, miksi olet marevanin käyttöä vastaan?


      • Pelokas naaras
        ml213. kirjoitti:

        Sama täällä eli tuo INR arvo on alkanut heitellä ja tänään se oli jo 4.1. Johtunee siitä kun Marevanin määrää nostettiin, joka taas johtui epäsäännöllisestä ruokailusta ja nyttemmin kun kuukauden ajan olen säännöllistänyt ruokailun, niin arvo kohosi.

        "Olen hermostunut kun ei tiedä milloin verenvuoto tulee. "

        Jos lääkäreitä olen ymmärtänyt oikein, niin marevanin käyttö ei aiheuta /aloita verenvuotoa esim. ei ohenna verisuonistoa. Marevanin käyttö vaikeuttaa jo alkaneen verenvuodon hyytymistä. Siis marevan vaikuttaa veren koostumukseen,- ei verisuonistoon.

        Niin, miksi olet marevanin käyttöä vastaan?

        En ole pitänyt Marevanista koska se on rotanmyrkkyä ja siitä tulee kaikenlaisia verenvuotoja. Ihmettelen kun 3 päivän kuuri 2 1/2 tab. (1 1/2 1) nosti INR arvo 1.6:sta 3.3 ja taas 3 päivän 1 1/2 tab. (1/2 1/2 1/2) kuuri jossa vähennettiin ja siitä huolimatta INR arvo nousi 5.7 ja nyt määrättiin 4 päivän kuuri 1/2 yksi päivä. Saa nähdä mitä se on maanantaina.
        Säännöllisesti syön kuten ennenkin ja vihreätä kuten ennenkin. Marevani on määrätty otettavaksi klo 20.00.


      • ml213.
        Pelokas naaras kirjoitti:

        En ole pitänyt Marevanista koska se on rotanmyrkkyä ja siitä tulee kaikenlaisia verenvuotoja. Ihmettelen kun 3 päivän kuuri 2 1/2 tab. (1 1/2 1) nosti INR arvo 1.6:sta 3.3 ja taas 3 päivän 1 1/2 tab. (1/2 1/2 1/2) kuuri jossa vähennettiin ja siitä huolimatta INR arvo nousi 5.7 ja nyt määrättiin 4 päivän kuuri 1/2 yksi päivä. Saa nähdä mitä se on maanantaina.
        Säännöllisesti syön kuten ennenkin ja vihreätä kuten ennenkin. Marevani on määrätty otettavaksi klo 20.00.

        Marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky ja rotille käytettynä se on kuolettava. Mutta, sinä et ole rotta, vaan kunnioitettavassa iässä oleva ja kunniallinen ihminen ja siksi Marevanin käyttöä /määrää tarkkaillaan erittäin tarkasti. Niin, lähes kaikki lääkkeet ovat myrkkyä ja siksi tarkat annostelut niiden käytössä.

        Marevanin käyttöön ei liity muuta ongelmaa kuin muista tekijöistä alkaneet verenvuodot ja erikoisesti jos ne ovat sisäisiä. Ulkoiset vuodot havainnoiodaan ja hoidetaan helpommin. Niin, marevanin käyttö ei aiheuta verenvuotoa, vaan sen käytön aikana verenvuodot ovat hankalimpia hoitaa.Esim. onnetomuudet tai vatsahaava tms.


      • y289e123y
        ml213. kirjoitti:

        Marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky ja rotille käytettynä se on kuolettava. Mutta, sinä et ole rotta, vaan kunnioitettavassa iässä oleva ja kunniallinen ihminen ja siksi Marevanin käyttöä /määrää tarkkaillaan erittäin tarkasti. Niin, lähes kaikki lääkkeet ovat myrkkyä ja siksi tarkat annostelut niiden käytössä.

        Marevanin käyttöön ei liity muuta ongelmaa kuin muista tekijöistä alkaneet verenvuodot ja erikoisesti jos ne ovat sisäisiä. Ulkoiset vuodot havainnoiodaan ja hoidetaan helpommin. Niin, marevanin käyttö ei aiheuta verenvuotoa, vaan sen käytön aikana verenvuodot ovat hankalimpia hoitaa.Esim. onnetomuudet tai vatsahaava tms.

        V..tu mitä tuubaa "marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky"

        Mene hoitoon noiden kommenttiesi kanssa.


      • on se
        y289e123y kirjoitti:

        V..tu mitä tuubaa "marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky"

        Mene hoitoon noiden kommenttiesi kanssa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rotanmyrkky
        Varfariini: estää K-vitamiinin vaikutuksen hyytymistekijöiden synteesiin maksassa.

        Varfariini, kaupannimike Marevani.


      • embolikko.
        y289e123y kirjoitti:

        V..tu mitä tuubaa "marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky"

        Mene hoitoon noiden kommenttiesi kanssa.

        Mistä näitä hörhöjä riittää joka paikkaan????? Ei luulisi kiinnostavan pätkän vertaa tälläiset terveysfoorumit asiat ja osallistuminen keskusteluun hörhön tasolla.Ei kokemusksia ja tietämystä pätkän vertaa.


      • Pelokas naaras
        ml213. kirjoitti:

        Marevani sisältänee samaa ainetta kuin rotanmyrkky ja rotille käytettynä se on kuolettava. Mutta, sinä et ole rotta, vaan kunnioitettavassa iässä oleva ja kunniallinen ihminen ja siksi Marevanin käyttöä /määrää tarkkaillaan erittäin tarkasti. Niin, lähes kaikki lääkkeet ovat myrkkyä ja siksi tarkat annostelut niiden käytössä.

        Marevanin käyttöön ei liity muuta ongelmaa kuin muista tekijöistä alkaneet verenvuodot ja erikoisesti jos ne ovat sisäisiä. Ulkoiset vuodot havainnoiodaan ja hoidetaan helpommin. Niin, marevanin käyttö ei aiheuta verenvuotoa, vaan sen käytön aikana verenvuodot ovat hankalimpia hoitaa.Esim. onnetomuudet tai vatsahaava tms.

        Olen kuullut Marevanin aiheuttaneen kuoleman koska INR arvo oli liian suuri ja siitä tuli aivoverenvuoto siksi se on niin vastenmielinen lääke.
        Tänään INR oli vähän laskenut 4.8 kun otin vain 1/2 tab. 3 pv aikana ja nyt määrättiin otettavaksi 3 mg toinen lääke ja otan sitä 3 päivän aikana vain 1/2 tab. TYKS määräämä 5 mg jätettiin pois. On aika rasittava juosta tk 2 kertaa viikossa. Sinulla on tuuria että olet sinut Marevanin kanssa.


      • Läpänheittoa.
        Pelokas naaras kirjoitti:

        Olen kuullut Marevanin aiheuttaneen kuoleman koska INR arvo oli liian suuri ja siitä tuli aivoverenvuoto siksi se on niin vastenmielinen lääke.
        Tänään INR oli vähän laskenut 4.8 kun otin vain 1/2 tab. 3 pv aikana ja nyt määrättiin otettavaksi 3 mg toinen lääke ja otan sitä 3 päivän aikana vain 1/2 tab. TYKS määräämä 5 mg jätettiin pois. On aika rasittava juosta tk 2 kertaa viikossa. Sinulla on tuuria että olet sinut Marevanin kanssa.

        Se on vaan niin että se on saatava pysymään hoitotasolla, tykkäsipä siitä tahi ei. Toisilla onnistuu helpommin, toisilla ei. On mulla se pahimmillaan ollut joskus päälle seiskan....


    • Nainen 42v

      Moro ja teveisiä täältä pohjoisesta! Marevanin aloitusta ei kannata hirvitellä, se on lääke siinä missä muutkin pillerit. Alkuun on tietenkin useammin kontrolleja, että saadaan säädettyä annos sulle sopivaksi. Mulla päästiin hoitotasolle neljässä viikossa ja siitä asti vaihtelu on pysynyt sallituissa rajoissa. Säänöllinen ruokailu ei niinkään vaikuta INR:n pysymisessä kohdallaan, vaan tärkeämpää on että otat Marevanin aina samoihin aikoihin vuorokaudesta. Mieluiten iltapäivällä, että jos kontrollipäivänä tulee muutoksia annostukseen, niin et oo ehtiny vielä ottaa sen päivän pilleriä ja muutos ehtii vielä siihen päivään. Tuokin on toisaalta hivenen virheellinen käsitys, että vihreän syöntiä pitää rajoittaa rajusti. Tärkeintä on, että jos oot aina syöny paljon vihreää, niin ruokavalio pysyis edelleen samanlaisena, et tekisi siihen muutoksia. Ettei käy niin, että jätät vihreät kokonaan ruokavaliosta pois ja sitten joku kerta iskee hirvee himo, syöt niitä ja sitten on INR päin persettä... taas alkaa säätö saada arvo uudelleen kohdalleen. Toki sitten jos on tiedossa, että joudut vaikka johonkin toimenpiteeseen, niin se aiheuttaa sitten lääkkeen otossa omat kuvionsa, mutta onneks niistä ei tartte itte huolehtia, vaan lääkäri määrää taukopäivät ja muut. Simppeli homma, oo huoletta. Tsemppiä sulle ja mukavaa syksyn alkua!

      • ml213.

        "Säänöllinen ruokailu ei niinkään vaikuta INR:n pysymisessä kohdallaan, vaan tärkeämpää on että otat Marevanin aina samoihin aikoihin vuorokaudesta. "

        Täällä päin ohjesitus ja käytännön kokemus on päinvastainen eli säännöllisyys ruokailussa on tärkeä tekijä ja sen olen käytännössä ja havainnut. Taas, jos on unhotanut ottaa edellisen päivän lääkeannoksen, niin sen voi ottaa seuraavana päivänäkin, mutta ei samaan aikaan sen päiväannoksen kanssa. Ero tulee olla useita tunteja. Siis viikkoannos/määrä on tärkeintä.

        Niin, ennen on ollut ihan ohjeistus, miten vihreää ravintoa tulee välttä. Nyt tämä ohjseistu on muutettu ja vihreän syönti tulee vain olla säännöllistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe