miten iskä suostuu gerbuun? :(

Oon joku vain

Ensiks se ei suostunu koiraan (nyt on koira), sit se ei suostunut marsuihin, ja nyt mä pelkään ettei se suostu gerbiileihin!? Ne on niin halpoja, oon lukenut niistä tosi paljon, tiedän mitä ne syö, tiiän mistä saan hyvän terraarion, tiedän miten kauan ne elää....... Mite sanoisin iskälle et haluun niitä?? Ruikuttaminen ei auta. Enkä rupee polvillani anelemaankaan, pitää keksiä jtn...... Ku mulla on nimilista valmiina, oon päättäny et minne sen terraarion tunkisin, jnejne. Kun mulla on 174,10€ rahaa, gerbut maksaa yhteensä 18-30€, terra taas n 70€, ruoka (pelletti) ehkä 8-20€, kuivike 2€ per/kuukaus, Huoh. Oon valmistaunu tosi hyvin, en voi tehdä enään muuta..... Oikeesti, tarviin apuu mieluusti tänää tai huomen. :( Oon 12v, mutta mulla on kokemusta eläimistä. Oon pienestä pennusta asti ollut kiinnostunut eläimistö, koirista, kaloista, hevosista, kissoista, jyrsijöistä,linnuista, matelijoista,villieläimistä...... Kaikista! Oon tarpeeksi kypsä jo. :DDD Minäkii saisin kaverin ja Joppe-koira...

22

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuli<3

      Koira tarvitsee paljon omistajansa aikaa seuraa ja leikkiä. Tuntuu,että halusit koiran ja sait sen nyt jo unohdit sen ja haluatkin gerbiilejä. Halusit marsuja ja yhtäkkiä haluatkin gerbiilejä. Sinulla taitaa olla vaan pieni innostus joka lähtee pian pois ja haluat jonkun esim. Hamsterin.Tyydy siihen koiraasi usko pois,ne ovat ihaninpia eläimiä ja tarvitsevat paaljon aikaa. Olen haaveillut oikeastaan koko ikäni koirasta,mutta ei.Tyydy siihen koiraasi,kaikkea ei saa mitä haluaa. Ajattele,kaikki eivät saa koiraa ole onnellinen kun sinulla on koira :).

      • Oon joku vain

        Ehei. En ole suinkaan koiruliani unohtanut. Tottakai minä siitä huolehdin! Joka päivä vaihdan vettä, lenkitän kun on mahdollista, leikin sen kanssa, jne. Oon sitäpaitsi ollut koko ikäni semmoinen eläinhullu, että huolehdin kaikista eläimistä niin hyvin kuin voin! Haluan niille vain parasta. Ja tää tässä juuri ärsyttää, kun kaikki luulevat että tuo koirakin oli HETKEN MIELIJOHDE. Olin ennen koiraa lukenut ja ajatellut niitä 7 vuotta, EI OLLUT MIELIJOHDE. eikä tule tämäkään olemaan. Siitä asti, kun mun lapsuuden paras ystäväni kuoli, Naksu koira, olen siitä asti ollut kiinni eläinkirjoissa yms. Ei voi sanoa että on hetken mielijohde. :D:(


      • Oon joku vain
        Oon joku vain kirjoitti:

        Ehei. En ole suinkaan koiruliani unohtanut. Tottakai minä siitä huolehdin! Joka päivä vaihdan vettä, lenkitän kun on mahdollista, leikin sen kanssa, jne. Oon sitäpaitsi ollut koko ikäni semmoinen eläinhullu, että huolehdin kaikista eläimistä niin hyvin kuin voin! Haluan niille vain parasta. Ja tää tässä juuri ärsyttää, kun kaikki luulevat että tuo koirakin oli HETKEN MIELIJOHDE. Olin ennen koiraa lukenut ja ajatellut niitä 7 vuotta, EI OLLUT MIELIJOHDE. eikä tule tämäkään olemaan. Siitä asti, kun mun lapsuuden paras ystäväni kuoli, Naksu koira, olen siitä asti ollut kiinni eläinkirjoissa yms. Ei voi sanoa että on hetken mielijohde. :D:(

        Heh, Joo. Olen itsepäinen luonne, myönnän. :D


      • Hamsuli<3
        Oon joku vain kirjoitti:

        Ehei. En ole suinkaan koiruliani unohtanut. Tottakai minä siitä huolehdin! Joka päivä vaihdan vettä, lenkitän kun on mahdollista, leikin sen kanssa, jne. Oon sitäpaitsi ollut koko ikäni semmoinen eläinhullu, että huolehdin kaikista eläimistä niin hyvin kuin voin! Haluan niille vain parasta. Ja tää tässä juuri ärsyttää, kun kaikki luulevat että tuo koirakin oli HETKEN MIELIJOHDE. Olin ennen koiraa lukenut ja ajatellut niitä 7 vuotta, EI OLLUT MIELIJOHDE. eikä tule tämäkään olemaan. Siitä asti, kun mun lapsuuden paras ystäväni kuoli, Naksu koira, olen siitä asti ollut kiinni eläinkirjoissa yms. Ei voi sanoa että on hetken mielijohde. :D:(

        No hyvä! :) Kyllä kuulostat tarpeeksi vastuulliselta! :))


    • Gerbu :)

      Moi! :)

      Itsekin haluaisin todella paljon gerbiilejä ja nyt alkusyksystä ehkä saankin.
      Olen nyt tammikuusta asti halunnut pelkästään gerbiilejä, ja vähän kaikkia jyrsijöitä kaksi vuotta! Päädyin gerbiileihin. ;)
      Tässä omia vinkkejäni jotka ovat minun äitiin tehonneet, sillä nyt hän on melkein suostunut gerbuihin. ;)

      Tässäpä nää:

      1. Sun pitää olla "aikuismainen". On lapsellista kinuta ja jankuttaa. Siitä vanhemmat hermostuu! :D

      2. Kerro gerbiilien hoidosta. Hyviä JA huonoja puolia. ;)

      3. Näytä kuvia, videoita (netistä) ja piirtele kuvia gerbiileistä.

      4. Sano esim:

      " Niitten mun gerbiilien nimiks tulis Tupu ja Lupu. ( Joo, nimet oli vaan esimerkkei.. :D ) Niitten terraario tulis sen lipaston päälle mun huonees. Mä joka päivä olisin niitten kaa.. Ja juoksuttasin... :) Sitku olis niitten synttärit ostasin lahjoja... :) Se olis niin ihanaa.. Mut älä luulekaan et unohtasin meijän koiraa! ( mikä sen nimi nyt olikaa.. :D ) Se on myös ihana.

      • Oon joku vain

        Kuulostat mun äidiltä. OuO "Sun pitää uskoa!" :-D Hyviä vinkkejä, kiitos. :) Ja onnea sullekin! Ilmoita jos saat ne, ja kerre mistä ostatte(jos ostatte). Äääääääää hirveä gerbukuume. :( Tänäänki leikkelin koululainen-lehdestä jyrsijöitten kuvia, laitoin gerbiilijulisteen seinälle, katoin gerbiilivideoita YouTubesta, luin gerbusivustoja.... :-D Hirvee tämmönen gerbuhullutyttö.. Onneksi en ole ainoa. ;D


    • gerbiilin omistaja

      Mulla oli 4gerbiiliä ja tosi ihania oli. Pian saan lisää 3. Ihmettelet varmaan, miten mulla on niin helppoa, tai aika helppoa. ;) Voin antaa sulle ohjeita, miten isäsi leppyy ja saat gerbiilin. Näitä keinoja mä ainakin käytin mun äitiin kun mun iskä on niin helppo tapaus.;)

      1. Söpöile ja esitä myös että olet kiltti lapsi joka ansaitsee gerbiilejä. Jos söpöily ei auta, ala kinumaan ja vakuuta isällesi että ansaitset ne ja kerro hänelle myös kuinka suloisia ja helppohoitoisia ne on.

      2. Jos kinumunenkaan ei auta, niin selitä hänelle kaikki asiat
      läpikotaisin. Eli siis sanot että voit osallistua gerbiilejen ostoon ainakin vähän rahojen suhteen ja selitä ettei niistä ole hirveästi vaivaa. Näytä isälles myös kuvia gerbiileist ja ennen kaikkea sano että et unohda myöskään koiraasi! ;)

      Toi kaikki tehos ainakin mun äitiin jotei toivon että tehoo myös sun isään. :)


      No

      • Oon joku vain

        Ouh. Pitää kokeilla, iskä on aika vaikee tapaus.... Äiti on VÄHÄN helpompi, muttei kuitenkaan helppo. D: jäik! Huoh..... Marsuinnostuskin loppui sen takia, koska iskä vaan jyrkästi kieltäytyi puhumasta niistä (hän inhoo niitä nähtävästi), ja pelkään että nyt on sama juttu.... :-(


    • gebiilin omistaja

      Mutta aina pitää yrittää! Yritä edes saada äitis suostumaan jos se on vähän helpompi tapaus kuin sun iskä!

      Muista, ei saa luovuttaa!

      • Oon joku vain

        Nii, mut kuitenki pitää jossain vaiheessa iskäkin saada suostuteltuu. Äiti on sillain ½... Ku illala sanoin sille että ne ei haise (TRUE, kun harvoin vaan), ne ei sotke (because terra), minä ostasin, ja että Mikkelin stellassa on söpöjä gerbiilejä myynnissä. Ja sitku äiti sano että "Nii mutta kun nehä on vähän niinku hiiriä ja rottia.... Vähän pienempiä vain..." nii siihenkii tepsi se, kun sanoin että "Nii, mut niillä on karvanen häntä! :)" sitse oli silleen "....:P" ja nää sanoin että Voiaako myö jossaki vaiheessa käydä EDES katsomassa?? Niin vastaus oli et "katotaan. :)" HIHII tämmönen stoori taas, vähän sekava mut evvk. :D


    • Gerbu :)

      Moi ! (:

      Sulle, Oon joku vain:

      Oon oikeesti ihan samassa tilanteessa! :D Mulkin on oikeesti kauhee gerbiilikuume!! Kaiket päivät luen gerbiili-sivustoja netistä, katon youtubest gerbuvideoita... Kaikkee samaa kun sä! :D Sitten vielä, oon tyhjentäny mun yhen kaapin että siel on gerbiilien tavaroille tilaa, ja sit mun vaatekaapista, kun siinäkin on sellanen.. No semmonen juttu. XD Niin tyhjensin sen niin siihen mahtuu gerbujen purut, heinät, ruoka, kuljetusboxi jne. Eli ne isommat tavarat. :D Oikeesti koko aika vaan ajattelen gerbiilejä... Sitte mul on mun huonees semmonen kaappi, niin siihen mahtus niitten terraario.. :) Joo, eli tiedän tunteen kun on kauhee gerbiilikuume!! :D

      • Oon joku vain

        Gerbu :): Kiva ku oot samassa tilanteessa, en oo yksin. :D Mäkin voisin kokeilla tota kaappijutskaa.....

        Gerbiilin omistaja: Nii, pittöö kattoo jos vielä puhutaan. Kiitos kaikille. :):D


    • gerbiilin omistaja

      Tää viesti on Oon joku vain:lle! ;)

      Hyvä, että sun äitis on jo myös sulatellut asiaa.:) Jos sun äiti myöntyy ostamaan sulle gerbuja nii voisit sanoo sun äidille, että sekin vois kan yrittää suostutella sun isää. Ehkä sitten sun iskä suostuu kans gerbuihin kun ensiks sun äiti on puhunu sille. :D

      • Oon joku vain

        En nyt enään tiiä..... En jaksa vänkkää iskän ja äitin kaa niistä, ehkä luovutan. Siis en sillei, et olis ollu hetken mielijohde! Vqan nyt katon ku joskus käydään kattomassa niitä nii katon mitä tapahtuu, saanko vai en. Oma päätös paras päätös. :):/Keskityn tärkeempiin asioihin eli koiraan, ja keskityn siihen että vielä jonain vuotena mä ja Joppe näytetää olevamme parhaita agilityssä. :D haluun siis vieläkin gerbiiliä, muttei se oo nyt tässä päällimmäisenä. Kiitos kaikille vastauksista, käyn täällä silti kun voin. ;)


    • Gerbu :)

      Moi! :)

      Joo, mulla on ollu oikeesti sama tunne. Yli puolvuotta oon gerbui halunnu! Eikä vaan jaksa enää jankuttaa... :D Odotus palkitaan, ole kärsivällinen niin kyllä sä ne saat. ;) Äiti sano mulle että saan syksyllä gerbiilejä, elokuussa! Enää noin kuukausi! :) Mutta onnea sullekkin, teen niin kuin parhaaks sulle näät. :)

      • sama XD

        Sama tääl saan gerbui elokuus mut mulla ei mennyt suostutteluun kuin 2 vk ;;) :)


    • neuvo1

      Jos vanhempasi kumminkin suostuvat gerbiilien hankintaan ei kannata tuhlata 70 e terraan kun yhtä hyviä, käytettyjä saa halvemmalla esim. tori.fi palstalta.

      • Oon joku vain

        On. :D Nyt on vaihtoehtoja, kun stellassa myydään aika paljon eri eläimiä: Gerbuja, kani vai chinchilla? Kaikki yhtä söpöjä. Chinchillaa mietin tässä, äiti saattaa enemmän siitä tyksiä ku gerbuista..... :P mietinnän arvojen juttu


      • Hamsutypy/oon joku vain
        Oon joku vain kirjoitti:

        On. :D Nyt on vaihtoehtoja, kun stellassa myydään aika paljon eri eläimiä: Gerbuja, kani vai chinchilla? Kaikki yhtä söpöjä. Chinchillaa mietin tässä, äiti saattaa enemmän siitä tyksiä ku gerbuista..... :P mietinnän arvojen juttu

        No voihan hemmeti! :D gerbukuume on jatkunut, ja olin kuitenki unohtanu tän aiheen jo...no, sitte löysin tän ja ku pääsin toho kohtaa missä kerrotaan "joppe-koirasta xD" niin siinä mun päähän pälkähti et ei juma, täähän on mun aihe!! :D ilme oli jtn et ":OOO"
        no joo, mut jokatapauksessa, huomenna mennää äitin kaa kattelee gerbui Mikkeliin, ja oon aika varma et kohta meille muuttaa 2 uutta jääviä, kun jo tota terraakin äitin kanssa kateltiin. ;) Toivotaan nyt sitten! :) eli oon nyt ollut gerbukuumeessa n. Vuoden ( :D:/:()ja vihdoin se odotus palkitaan...hyvää kannattaa odottaa, tiedoksi teille jotka nyt haluaisitte jonkun pikku öttiäisen. ;3


      • Hamsutypy/oon joku vain
        Hamsutypy/oon joku vain kirjoitti:

        No voihan hemmeti! :D gerbukuume on jatkunut, ja olin kuitenki unohtanu tän aiheen jo...no, sitte löysin tän ja ku pääsin toho kohtaa missä kerrotaan "joppe-koirasta xD" niin siinä mun päähän pälkähti et ei juma, täähän on mun aihe!! :D ilme oli jtn et ":OOO"
        no joo, mut jokatapauksessa, huomenna mennää äitin kaa kattelee gerbui Mikkeliin, ja oon aika varma et kohta meille muuttaa 2 uutta jääviä, kun jo tota terraakin äitin kanssa kateltiin. ;) Toivotaan nyt sitten! :) eli oon nyt ollut gerbukuumeessa n. Vuoden ( :D:/:()ja vihdoin se odotus palkitaan...hyvää kannattaa odottaa, tiedoksi teille jotka nyt haluaisitte jonkun pikku öttiäisen. ;3

        Eih :D *vaavia


    • Hamsutypy

      TÄHÄN KETJUUN ei SIIS TARVITSE ENÄÄ VASTAILLA!! :))) En saa gerbiileitä, vaan saan talvikon. ;)

    • gerbiiilifani12

      Itsekkin olen kauhea eläinrakas. Kun meille tuli gerbiilejä niin äiti ja iskä ajatteli että unohdan pupumme ja koiramme samantien, mutta itseasiassa tykkään siitä että saan huolehtia monesta eläimestä. Rakastan itsekkin eläimiä todella paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe