Mustikan hinta 2013?

metsämyrtti

Paljonko maksaa missäkin?
Kuinka paljon voi pyytää ämpärillisestä (10l) puhdistettuja mustikoita?

71

17919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon marjastanut

      Siitä marja-asemat maksaa n 7e ja jos haluat vaivaan palkan riippumatta missä olet saat yksityisiltä kun puhdistat n 20-25e ämpäri.

      • mok1

        Jos mustikassa vähän kantaa kiinni ,vai täytyykö nekin irroittaa että on puhdas?


    • 9+15

      Turun Länsikeskuksen Cittarin käytävällä oli myyjä, joka möi marjoja ja sieniä ja taisi siinä olla aprikoosejakin.
      Mustikat näyttivät maksavan 8€ litra eikä ostajia näkynyt...

      • Iloinen.Torikauppias

        Kyllä mustikan ostajia tässävaiheessa on harvassa, sillä nyt on vielä mansikka aika... ja varsinkin tuolla hinnalla ainakaan ei tahdo täällä pohjoisessa löytä? 5 kg. laatikko maksaa Kajaanin torilla 35 - 40€


    • 30 vuotta kerätty jo

      mustikka putsattuna 7,-/litra ja kotiinkuljetus eli 70 euroa ämpäri.

    • jaahaaa

      Ite en ole enää viitsynyt kerätä mustikoita, koska niitä saa 15€ ämpäri.
      Tosin kerääjinä ulkomaan kansalaiset.
      20€ voit pyytää putsatuista suomalaisena kerääjänä.

      • osu3

        sillä hinnalla ostan 100 litraa ja kotia tuotuna


    • *nokhuuk*

      hyvin puhdistettu mustikka 40e/10litaa (6kg)

      • PekkoPoika

        Torilla maksaa kerääjälle 4 euroa kilon puhdistetusta. Saa olla kantoja.


      • marjastajakarhu

        Tuo on lähempänä oikeaa, kauppa käy hyvin 45 eur per sankko Oulussa


    • selkävaivainen

      turun länsikeskuksen prisman pihalla myytiin 5€/l tänään,ja oli aika pientä kitukasvuisen näköistä marjaa..

    • joppari1

      Riippuu siitä paljonko haluat mustikasta saada rahaa ja kenelle myyt. Torilla saa vähittäiskaupassa n.8-10 euroa kilosta, litra siis 5-7 euroa. Sanko 6,5 kg eli 10 litraa torilla myytynä noin 50 e. Jos myyt ostofirmalle saat luultavasti 4 euroa kilo, jos on hyvä mustikkavuosi niin hinta tippuu kuukauden päästä 2-2,5 euroon kilo. Välittäjät ostavat roskineen.

      • PekkoPoika

        Missä joppari1 saa noin hyviä hintoja? Tänä vuonna ei tule niin paljon mustikkaa kun viime vuonna. Ainakaan Itä-Suomeen....


      • Uusi Salomon
        PekkoPoika kirjoitti:

        Missä joppari1 saa noin hyviä hintoja? Tänä vuonna ei tule niin paljon mustikkaa kun viime vuonna. Ainakaan Itä-Suomeen....

        Itä-Suomeen ei tule mitään marjoja, halla vei. Tulkaa telttoineen Länteen täällä on kaikenlaisia marjoja. Mesimarjojakin tulee hurjasti (90 e/kg) hilloista puhumattakaan ja mustikoita tulee älyttömästi. Oli hyvä kevät, kaikki natsas kohdalleen ilmat, lämpö ja sade kohdallaan.


      • jansko
        Uusi Salomon kirjoitti:

        Itä-Suomeen ei tule mitään marjoja, halla vei. Tulkaa telttoineen Länteen täällä on kaikenlaisia marjoja. Mesimarjojakin tulee hurjasti (90 e/kg) hilloista puhumattakaan ja mustikoita tulee älyttömästi. Oli hyvä kevät, kaikki natsas kohdalleen ilmat, lämpö ja sade kohdallaan.

        vai ei tule.nyt kerätään noin 50kg päivässä,no joillekin se ei kai
        sitten ole mitään???


    • Mustikkaa ja ruista

      En maksa lanttiakaan. Poimin mustikat itse tai sitten olen ilman.

    • Marjaperso

      Marjojen myynti tuntuu olevan "mafian" käsissä kun myyntihinnat on samat toreilla ja markettien edessä.Eikö ole mitään nettisivua jossa myyjät ja ostajat voisivat ostaa ja myydä suoraan ilman välikäsiä?

      • täällä..

        Tori.fi
        Sielä voi myydä kaikkea. Ilmoitus vaan, että myyn mustikoita tällä alueella...


    • Uusi Salomon

      Medialle kiitos, kun mainostivat jotta vuosituhannen hillasato. Kuka on ollut katsomassa? Metusalehmikin eli vain 969 vuotta ja sitten kuoli ( Adam 930 v.) Luojalle tuhat vuotta on kuin yksi päivä, siksi ihminen ei ole saanut elää toista päivää. Taitaa olla Lapissa ainakin paras hilla ja mustikkavuosi 6000 vuoteen. Median ansiosta hilla ja mustikka hinnat on poljettu alas. Nyt Thaimaalaiset tulevat Suomeen (3200) ja hillan hinta putoaa 4 e/kg ja mustikka 1 e/kg. Repikää siitä. Kyllä MEDIA-ihmiset ovat tyhmiä, kun julkaisevat tuollaisia uutisia. Menkää itse jängälle miljoonien sääskien sekaan ja onhan siellä yksi paarma Oskar nimeltään. Laittakaa kauppojen ilmoitustaululle ilmoitus Hilloja 14 e/kg ja mustikka 10 e/kg suoraan poimijalta. Jos kaikki tekisivät kuten minä sanon, niin ei olisi mitään ongelmia koko maailmassa.

    • kakela2

      en myy koskaan kerään vain itselle ja suvulle!aamen!

      • nolla2

        bakteerit tulee tuliaisina mukana ulkomaalaisten keräämissä marjoissa itsekin kusen usein metsässä ja käsi hygieenia on poissa kaupunki miljöön tavotteista!


      • persurealisti
        nolla2 kirjoitti:

        bakteerit tulee tuliaisina mukana ulkomaalaisten keräämissä marjoissa itsekin kusen usein metsässä ja käsi hygieenia on poissa kaupunki miljöön tavotteista!

        Persujen keräämät marjat sitä vastoin tyhmentävät syöjäänsä. En suosittele koskemaan mihinkään mihin persu on kajonnut ettei saa ääliömäisyydestä tartuntaa.


      • voiko tyhmepää enään
        persurealisti kirjoitti:

        Persujen keräämät marjat sitä vastoin tyhmentävät syöjäänsä. En suosittele koskemaan mihinkään mihin persu on kajonnut ettei saa ääliömäisyydestä tartuntaa.

        Olet näköjään jo koskenut.


      • ViliVeikeä
        nolla2 kirjoitti:

        bakteerit tulee tuliaisina mukana ulkomaalaisten keräämissä marjoissa itsekin kusen usein metsässä ja käsi hygieenia on poissa kaupunki miljöön tavotteista!

        Höhhöh!


      • pepe-09
        nolla2 kirjoitti:

        bakteerit tulee tuliaisina mukana ulkomaalaisten keräämissä marjoissa itsekin kusen usein metsässä ja käsi hygieenia on poissa kaupunki miljöön tavotteista!

        mä kusen pyttyyn ja muka ulkomaalaisissa bakteereja.enemmän suomalaisissa koska olemme sittisontiaisen tavoin metsäkansaa.


    • myös marjanpoimija

      Siskonimies poimii urakalla marjoja, hänen mustikkaämpäri maksaa puhdistettuna 50€ ja toistasataa litraa häneltä on jo varattu taas, miksi ilman myisi.
      Joka haluaa marjoja, joiden alkuperän tietää, on valmis maksamaan.
      Kyllä mustikan hinta aina enemmän puhdistettuna etelässä on, kuin joku 25€/10L.

    • Ihmemaa tämä Suomi

      Koittakaas mennä mustikkaan ja kerätkää ne puhtaana ja mitä mahtaa kulua aikaa?
      Hyvin ymmärrän maanomistajia kun joku firma tuo heidän mailleen poimijoita ja tekee sillä rahaa, eihän tämä ollut jokamiesoikeuksien tarkoitus ja kyllä aikamoista orjatyövoimaa jos ajatellaan mitä poimija saa palkaksi.
      Jokamiesoikeus sanoo että vain marjat ja sienet vapaasti kerättävissä, mutta kun koneella revitään, lähtevät myös lehdet.
      Toivotaan etteivät firmat pilaa meidän jokamiesoikeuttamme, eihän mekään voida mennä muualle tekemään samoin.
      Oikeus pitäisi olla vain täällä asuvilla henkilöillä, ja mitenkäs on verojen ja sosiaalikulujen laita,
      Jos me saadaan asunto ja matkakulu ilmaiseksi, joudumme maksamaan siitä veron, miten on mahdollista, ettei laki koske marjafirmoja, hehän ovtat työluvat hankkineet poimijoille.

    • sirkutin1

      Imatran torilla tänään 6e/l.,,hyvän-näköistä mustikkaa kotimaista oli,,

    • WEQ

      Ite poimin eilen 6 litraa, nyt putsaan samalla kun katson naisten Ruotsi - Suomi EM-ottelua... 3-0 jo.. :)
      Hyviä ovat mustikat!

    • 11+7

      Kun asuu täällä lähellä laivasatamaa, niin käyn ostamassa mustikat Tallinnasta. Vielä ei ole oikea aika.

    • ProPoimijatar

      70-100€ per 10 litran ämpäri. Puhdasta, suomalaisen poimijan poimimaa, kaukana liikenteen pölyistä kerättyä, isokokoista mustikkaa. Puolukasta sain viimevuonna 7€ litra, kanttarellista kuutta euroa ja suppilovahverosta neljää euroa, karpaloakaan ei ilmaiseksi tarvinnut antaa. Ostajia on riittänyt vajaa kymmenen vuotta. Kuljen maanomistajan omaisuutta kunnioittaen ja tuon ostajalle vain priimaa.

      Mustikassa saa olla kannat, mitään muuta ei itsensä marjan lisäksi.

      Huonosta työstä et saa mitään. Hyvästä tienaat leipäsi.

    • repg

      Paljonko maksaa Keski-Suomessa, esim Jyväskylän seutuvilla? Entäpä missäs sielläpäin parhaat vadelman ja mustikan poimintapaikat?

      • mustikka9

        Utopiajuttuja. Eilen ja tänään poimin ja myin 10 litraa mustikkaa 30e ämpärillinen, siis yht.60e. Tutut ämmät ostaa, jos torikauppiaille yrittää myydä, niin se on 1,70-2,00e litra. En ikinä vie enää niille kiskureille marjojani, en niin köyhä ole. Syön vaikka ite.
        Suomessa ei arvosteta sitä, että Jos joku suomalainen vaivautuu metsään, poimii, puhdistaa, kuljettaa marjat, ei pätkääkään. Ainakin täällä Jyväskylän ympäristössä se ämpärillinen on niin kovan työn takana, että vois periaatteessa pyytää kympin litralta. Mutta kun olen entinen metsuri, niin minähän olen metsässä kuin kotonani ja kyllä se kolmekymppiäkin päivässä ihan hyvä lisä on toimeentuloon.


      • marjamies1

        Mustikkaa ja vadelmaa löytyy täällä Jyväskylän seudulla runsaasti (Muurame,Jämsä,,,).
        Metsä kuin metsä, aina löytyy mustikkaa.
        Eilen keräsin 13 l ,se riittää minulle. Toki tuhrautu siihen 3 h ja matkat päälle.
        Torilta en osta koskaan, en halua maksaa välittäjille tyhjästä välityspalkkiota 100%!!!!
        Vadelmaa löytyy lähes jokaiselta hakkuuaukolta.


      • vattumies

        Älä kysele hölmöjä. Hyvät marjapaikat pitää itse löytää.


      • korppu3
        mustikka9 kirjoitti:

        Utopiajuttuja. Eilen ja tänään poimin ja myin 10 litraa mustikkaa 30e ämpärillinen, siis yht.60e. Tutut ämmät ostaa, jos torikauppiaille yrittää myydä, niin se on 1,70-2,00e litra. En ikinä vie enää niille kiskureille marjojani, en niin köyhä ole. Syön vaikka ite.
        Suomessa ei arvosteta sitä, että Jos joku suomalainen vaivautuu metsään, poimii, puhdistaa, kuljettaa marjat, ei pätkääkään. Ainakin täällä Jyväskylän ympäristössä se ämpärillinen on niin kovan työn takana, että vois periaatteessa pyytää kympin litralta. Mutta kun olen entinen metsuri, niin minähän olen metsässä kuin kotonani ja kyllä se kolmekymppiäkin päivässä ihan hyvä lisä on toimeentuloon.

        Miten saisin sinun poimimiasi marjoja ostaa/olen J:kyläläinen


    • yyymax

      Auta minua löytämään työpaikka kerätä mustikka

    • mustikkapoliisi

      Mustikkaa on lehtitietojen mukaan huonosti. Parin viikon aikana olen kerännyt 200 l ja myynyt ne perkaamattomana 25 euroa/10 litraa. Hyvin on käynyt kaupaksi. Yhden ämpärillisen keräämiseeen on mennyt noin 1,5 tuntia, joten ihan kohtuullinen tuntipalkka. Aika vähän on kerääjiä näkynyt ja nekin ovat olleet iäkkäämpiä ihmisiä. Nuoret eivät kerää marjoja, koska niitähän saa kaupasta pakastettuna ja ainahan voi ostaa luontaistuotekaupasta ihmepillereitä.

      • Hahhah!

        Surkean hinnan olet saanut.


      • ufffff

        aika huono hinta, kannattaako tuohon hintaan myydä


    • nyt on, mistä ottaa

      Lauttasaaren ostarilla 22.7.2013 mustikka 70 euroa/5 kg ... aika kallista, sanoisin. Eipä näyttänyt menevän kaupaksi, sillä kahden kilometrin päässä saa mustikkaa 30 euroa/5 kg.

      • Musutikka

        Missä on tuo 2km Lauttasaaresta? Taidan lähteä tuolla hinnalla ostamaan...


      • veikkonenn

        Vieläkö löytyy tuolla hinnalla sieltä???


    • tomppaxx

      aamulla puhdistin imurilla illan saaliin, 3 tuntia poissa autolta 4 ämpäriä (n 38 l), aika roskaista, puhtaana n 33 l

      länsi-uusimaalla.

      mustikkaa on, mutta erilailissa paikoissa kuin yleensä

      t

    • anna_tornio

      35 euro ,

    • anna_tornio

      Mustikoita 40 e ämpäri puhdistettuna! ( kuusi kilo) Tornio,

      T: 358 400 848000

      ei puhdistettuna 25 e

      kiitos

      • lemmingss

        löytyykö vielä??


    • Ansku2013

      Puhdistettua mustikkaa 40e/ 10 Litran sankko. Rovaniemi
      Yhteydenotot: [email protected]
      Ei puhdistettuna 25e / 10 litran sankko

    • TätiY.

      Mustikka: 60€/ 10L puhdistettuna. Putsaamattomia en myy. Kerätty tällähetkellä 228 litraa ja kaikki myyty hintaan 60-80€/10L.

      Puolukka: 45€/ 10L puhdistettuna, putsaamaton 30€/10L. Satonäkymät eivät järin ilahduta, vähänlaisesti on tulossa. Hinta todennäköisesti nousee.

      Suppilovahvero 4€/ Litra ja 35€/10L, kun niitä alkaa tulla.

      Tilauksesta myös karpaloa, muita ruokasieniä ja omenaa. Turunseutu.

      • Muztikka

        Mustikka: 40€ ämpäri (10 litraa) putsattuna. Vantaa Tikkurila (Jokiniemi).
        puh. 040 4750497


    • Tyytyväinen asiakas

      Satakunnasta ostin 55 €lla 7 kg mustikoita ja hyvät pulla kahveet tuli kaupan päälle.

    • jro2

      Kuusamo/ Salla alueella mustikkaa 40e/ 10 litran sankko puhdistettuna ja
      25e vähäroskaisena.

      Puh. 0442606198

    • Pappa67

      etelä-Satakunnassa mustikka maksaa 6 €/l torilla. Puhdistettu poimijoilta 40-45€/ämpäri. Puhdistamaton 30-35 €/ämpäri. Välittäjä maksaa 4 €/kg puhdistetusta.

    • Mustikan säilytys

      Jos tänään poimii mustikat, niin milloin ne pitää viimeistään saada ostajalle, jos marjoja säilyttää viileässä.

    • Muztikka

      Kiitos yhteydenotoista. Juuri tällä hetkellä mustikat loppu mutta maanantaisin kannattaa aina soitella (viikonlopun jälkeen). Myöhemmin syksyllä tarjolla myös kanttarelleja ja suppilovahveroita. Puh. 040 4750497

    • Kiitollinen ostaja

      Mulle tarjottiin just perattuna mustikkaa 45e /10 l
      varasin heti kaiken tarjolla olleen, 30l.
      Maksan mielelläni. Ei siinä tuntipalkoille pääse poimija, kun perkaus vie melkein enemmän aikaa, mitä poimiminen.

    • Ostin mustikkaa

      Hämeenlinnan torilla 5kg laatikko 30e.

    • Itselle kaikki

      Monta vuotta poimin torille myyntiin mustikkaa ja puolukkaa. Sitten tuli ulkomaalaiset poimijat ja suomalaiset tottuivat pilkkahintoihin. Päätin lopettaa marjojen myymisen ja keskittyä keräämään itselle parhaat marjat ja sienet. Ei kaduta yhtään se päätös. Jatkakaa vaan ulkomaalaisten kanssa kilpailemista asiakkaista. En minä katkera ole, kunhan sanoin vain.

      • Anne

        Mä olen ostanut kolmena vuonna peräkkäin työkaverilta. Sisko ja miehensä poimivat ja täysin putsattuina joka vuosi kotiin asti tuotuja. 23 € sankoineen. Joka vuosi töihin tilattu yhteensä parikymmentä ämpäriä. Kanttatelleja, putsattuja ja vielä kummatkin satsit edellisenä päivänä kerättyinä. Sienet 30€ iso laatikollinen. Ei kyllä ole hinnalla pilattu mutta eivät tee bisnestä. Huvia kuulemma ja hyötyliikuntaa mistä maksetaan. Itse en tuolla rahalla hyttysten syötäväksi menisi. Tänä vuonna mustikoita vähemmän mutta alkukesästä hillaa oli kuulemma paljon..


    • ViliVeikka

      Miten te katsotte tuon, että ämpärillinen on 10 litraa, kyllä perusämpäri on 9,1 litraa, jos jää parin sentin reunat näkyviin.

      • hoxhoxhox

        kannattaa olla tarkkana näiden kanssa varsinkin kauppiaitten keskellä! äkkiä tekevät rahaa toisen kustannuksella kun eivät marjastajat huomaa tuota eroa


    • Mehuksiko

      Mustikkaa on yli omien tarpeiden ja puolukkaa kannattaa myös tiedustella, kunhan kypsyvät. Asustelen Lappeenrannassa ja voin myydä mikäli joku tahtoo ostaa. mustikkat 40e/10 litraa puhdistettuna puolukat 20e/10 litraa p.0449628839

    • viherhomettako

      vihreät ovat hallituksissa nostamassa marjastajan kuluja ,nostamalla auton käyttökuluja mm, käyttöverot, polttoaineverot ym ym ...tosi viisaita nuo viherkommarit kun luomua noin edistätte...varmaan verolle kohta marjat ym ym

    • rwang1

      Moi!

      Minä haluan tiedä missa löytyy mustikoita? Kiitos paljon! puhelin numero: 0408342855.

      • oho55

        METSÄSSÄ


    • Altti Lehtonen

      Mita Maksaa puolukka Litralta

    • Luulempa...

      Että voisi olla muutamista euroista kyse, ehkä tyyliin 1.5-3 e litralta.

    • laki2

      Jos rupee yrittäjäksi niin pitäisi maksaa lupa-oikeus, kun mikään firma ei ole yksityinen henkilö johon kuuluu jokamiehenoikeudet ja toiseksi onko ulkomaalaisella jokamiehen-oikeudet? Marja-firmat tuomittava lain väärinkäytöstä. Maanomistajat vaan kyselemään onko firman hommissa, jos on niin häätö-passin. Silloin ei ole yksityishenkilö joka käyttää jokamiehen-oikeiksia.

    • HhhkngdTRWEnju

      Paljon savossa maksetaan putsatusta per ämpärillinen?

      • onnexxxsain

        Mä maksoin tänään 35€ ämpäri, hyvät isot, puhdistetut marjat. Oon ihan tyytyväinen :)


      • Hhhkngdö

        Kyllä.

        Savossa maksetaan paljon!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe