Mitä sisiliskot syö????

**liskofani**

Mun kamulla on lisko ja mä haluaisin tietää mitä ne syö kyl mun kamu varmaan tietää mutta eipä oo tullu kysyttyä. mutta jos viititittä kertoo niin KIITOS!!!!!!!

24

5421

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monien liskojen omistaja

      Tarkoitat ilmeisesti terraariossa pidettäviä liskoja?

      Luulin ensin että ne sisiliskot joita Suomen luonnossakin asustelee.

      Eli usein ne syövät erilaisia ötököitä ja joskus pieniä lihanpaloja.
      Tämä tietenkin riippuu liskon lajista jne.

      Kannattanee kurkistaa seuraaville sivuille:

      Marikan herppisivut
      http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/index.html

      www.herppi.net
      (siellä on paljon erilaisia keskusteluja aiheesta, haulla löytää)

      googlellakin löytyy hirmuisesti erilaisista liskoista, eli myös sisiliskoista.

      • liskofani

        mä ihan tarkoitin luonnossa eläviä liskoja


    • monien liskojen omistaja

      Eihän kenelläkään VOI olla kotimaista sisiliskoa
      lemmikkinä!

      SE ON VAKAVAhko
      ELÄINSUOJELURIKKOMUS josta seuraa vähintäänkin SAKKOJA myös VANKEUSRANGAISTUS on mahdollinen

      Suomalainen sisilisko on RAUHOITETTU!!

      Nyt teet vähän äkkiä eläinsuojelurikosilmoituksen joko eläinsuojeluvalvojalle (löytyy osoitteesta www.sey.fi) tai poliisille!

      Herrajumala sentään tuollaisten junttikakaroiden kanssa!

      • liskofani

        mun kamu päästää sen vissin huomanna tai jo tännään vappaaksi


      • -geggo-
        liskofani kirjoitti:

        mun kamu päästää sen vissin huomanna tai jo tännään vappaaksi

        Iloinen pikkulisko :)


      • monien liskojen omistaja
        liskofani kirjoitti:

        mun kamu päästää sen vissin huomanna tai jo tännään vappaaksi

        Sitten se luultavasti ehtii vielä löytämään talvehtimispaikan ennen talven tuloa :)


    • liskonen@sisilisko

      moi kAIKKI tykkään älyttömästi sisiliskoista mun kaverilla oisn kolme sisiliskoo en tiiä mitä ne syö voiko joku kertoo mulle ois mukavaa tietää mitä ne syö minä olen tykännyt aina sisiliskoista tietääköjoku mikä on kumman värinen mun kaverilla on semmonen lisko jossa on harmaata ja mustia pilkkuja toivon että joku voisi auttaa

    • AgamaAgamaAgamaAgama

      Kai tää lisko nyt sitten on terraario sisilisko?

    • ÖÖÖÖÖHG

      Jep. Jos kyseessä on luonnostsa pyydetty sisilisko, se täytyy päästää takaisin luontoon ja sinne kohtaan mistä se pyydystettiin.
      Sissarit KÄRSIVÄT vankeudessa, eivät syö kunnolla ja lopulta kuolevat nalkään tai sairauksiin.

      Jos liskoja haluaa lemmikiksi, kannattaa ne ostaa eläinkaupasta tai kasvattajalta(tulee halvemmaksi!).

      Älkää hyvät lapset ottako mitään lemmiksi Suomen luonnosta :) !!!!!!

    • s**a

      mitä sisi liskot syö tarten vastauksen koulu tehtävää

    • Käärmemies
    • sisssiii

      Mutta mitä ne siis syö???

    • Sun faija

      Älkää nyhjätkö joidenki sisisössöjen kanssa ostakaa ihan vaikka piikkihäntävaraani

    • Piikkwlmib

      mulla sisilisko ja ne syö ötököitä kastematoja ja kaikkee mitä löytyy eli kannataa antaa ja ruokkii muuten ne kuolee :)

    • kisipppåäååääät

      Sisilisko on rauhoitettu eläin. On brutaalia vangita ne! Ajattele nyt : Jos teidät (ketkä niitä sissareita ottaa talteen) Jos teidät vangittaisiin pieneen ja ahtaaseen tilaan, ette voi sanoa "mulla on 100l akvaario kyl se riittää" SE EI TODELLAKAAN RIITÄ! SISILISKOT ELÄÄ VAPAANA JA NIILLÄ ON KOKO MAAILMA KÄYTÖSSÄÄN! Ja sitten sun on pakko tiputtaa ittestäs yks osa pois koska luulet että se auttaa, se ei auta. Ihmiset hoi ootte vitun kusipäisiä! HANKKIKAA LISKO JOKA ON OIKEESTI KASVATETTU VANKEUTEEN JA SE ON SYNTYNY SINNE!

      vituttaa!

    • käppänä parttis

      kisipää on oikees sissit ovat rauhotettuja ottaisitte mieluummin kääpiöparta-agaman helppo hoitoinen ja mukava lisko

    • Tietämätön..

      Voisko sisiliskot syödä leipää yms?..

      • ophione

        Ei. Sisiliskot ovat insektivoreja, joten niiden ruokavalioon kuuluu erilaiset selkärangattomat (esim. hyönteiset ja hämähäkkieläimet).


    • KOULUTTAJA JASKA2

      fileerattua ahventa kurkku kastikkeessa . mustan sian korvaa ja uuniperunAA!!

    • Sisi lisko

      öö haluaisin tietää mitä sisi lisko syö koska haluaisin ruokkia niitä luonnassa ja olen kokeillut että syökö ne vihanneksia yms...

    • Liskofani-omistaja

      Herran jumala teitä kakarota ei suomen luontoliskoja saa TODELLAKAAN PYYDYSTÄÄ JA TERRAARIOON PISTÄÄ!!
      Jos halaut liskon osta eläin kaupasta
      Liskon ruokavalio riippuu liskolajista. Monet syövät kastematoja,sieniä,heinäsirkkoja,hyönteisiä
      EI LUONNOSTA SAA OTTAA LISKOJA SUOMESSA SE ON LAKI NE OVAT RAUHOITETTUJA!!

    • haistakaa_nyt_jo_vit

      jos liskolta kysyttäis sanois varmaan että "vapaus on yliarvostettua".
      vapauden hyvät puolet verrattuna vankeuteen: paljon tilaa liikkua.
      ja huonot: väkivaltainen tai muuten tuskallinen kuolema joutumalla ruoaksi tai nääntymällä nälkään.
      terraariossa lisko on turvassa petoeläimiltä ja oikein hoidettuna ruokaa tulee säännöllisesti.
      joku sanoi että "vapaana liskolla on koko maailma käytössään", luuleeko joku oikeasti että luonto on villieläimille joku huvipuisto? todellakin kaukana siitä, luonnossa eläminen on jatkuvaa taistelua, ruoasta, elintilasta tai ruoksi tulemisen välttämiseksi.
      eipä varmaan teistäkään hesalaisista junteista kukaan ole pitänyt sisiliskoa edes kädessä. ne ei tiputa häntäänsä mihinkään jos ottaa nätisti kiinni ja hyvin nopeasti tajuavat että eivät ole joutumassa ruoksi ja "kesyyntyvät" alle minuutissa.
      joku itki siitä että lisko "kärsii", mitä ylipäänsä tiedät matelijoiden sielunelämästä? liskojen aivot ovat HYVIN PALJON erilaiset kuin nisäkkään ja empiiristen havaintojen perusteella sanoisin että lisko tarvitsee ollakseen "onnellinen" ruokaa, auringon ja kiven
      Joku idiootti taisi vielä mainita jotain "vankeuteen kasvatetuista" liskoista, ole hyvä ja opeta mille tahansa niin yksinkertainen temppu kuin keksit mutta jonka se osaa suorittaa käskystä ja tuu sitten ulisemaan brutaaliudesta.
      Vois vähän perehtyä tai ajatella pari sekunttia omilla aivoilla ennen kuin alkaa haukkumaan muita kusipäiksi.
      "Miettikää miltä itsestänne tuntuis" no en kyllä todellakaan tiedä, kun en ole lisko ja mulla on hieman monimutkaisemmat aivot verrattuna liskoon.
      Ei oo asiat aina niin mustavalkoisia. "MUTTA KUN LAKI ON LAKI" niin oli silloinkin kun orjuus ja gladiaattoritaistelut oli laillisia että ei nyt sekoiteta juridiikkaa ja etiikkaa keskenään pliis.

      • Anonyymi

        No nyt oot oikeus


    • Anonyymi

      Ei sisiliskoja saa syödä luonnossa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe