Erinomainen Marabello-viini

Westendin asukki

Onko kukaan ostanut Alkosta sellaista viiniä kuin Marabello? Itse ostin eilen työmatkalta palattuani Alkosta kyseistä viiniä, sillä halusin kokeilla jotain uutta. Menin naisystäväni luokse (asumme molemmat westendissä) viettämään romanttista iltaa. Kaatelimme punertavaa Marabelloa arvokkaan tuntuisesta muovipullosta grogilaseihin, sillä viinilasit olivat astianpesukoneessa. Totesimme molemmat auringon laskiessa, että kumpikaan meistä ei ole pitkään maistanut näin hyvää viiniä. Viini maistui selvästi erilaiselta perinteisiin laadukkaisiin punaviineihin verrattuna. Maku oli hennon vermuttinen, hieman makea ja ihanan katkeroinen. Siinä upposikin pullo Marabelloa ja totesin, että tätä täytyy saada lisää. Juoksinkin nopeasti Alkoon josta nappasin pari pulloa tätä erittäin laadukkaaksi osoittautunutta viiniä mukaan. Lähdimme sitten molemmat Marabello-pullot kädessä viettämään iltaa ulos. Kävelimme naapurustossamme Westendissä ja menimme rannalle istuskelemaan. Siinä katsellessamme auringon laskua tuli eräs naapurini koiransa kanssa tervehtimään. Hän pitää internetissä olut- ja viini-aiheista blogia, joten ainakin itse pidän häntä asiantuntijana. Hän oli erittäin kiinnostunut Marabellosta, varsinkin kun itse kehuin sitä ja hän tietää kuinka kallis maku minulta löytyy. Maistettuaan huikan Marabelloa hän uljaasti julisti sen olevan erinomaisen makuinen viini, joka sopii juuri auringonlaskusta nauttimiseen, mutta sivistyneeseen juomiseen.
Marabello tosiaan on erittäin laadukas ja tänään hain taas uuden pullon alkosta ja nyt onkin uponnut jo melkein kokonaan. On tämä herkullista!
Suosittelen kaikkia kokeilemaan!

12

4933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi teitä lapsia

      Ilmeisesti kuvittelet lisäksi olevasi vielä hauskakin?

    • Ei kiitos -

      Voi voi, olmi on päässyt vapaaksi - tasottomia ja köyhiä juttuja.

    • Viinit tunteva

      Hah, Marabello! Sehän on halvimpia (kusenmakuisia) dokausviinejä, joita ei todellakaan ole tarkoitettu sivistyneeseen viinin maisteluun. Taitaa aloittaja olla ihan puhdas trolli, joka puhelee vain lämpimikseen.
      Jos todella pitäisi hedelmäviineistä, ja ymmärtäisit niiden päälle, olisi silloin valintasi suomalainen, erittäin laadukas Doris-viini. Doris on noteerattu jopa Ranskassa, sen erinomaisen ja kutkuttelevan makunsa myötä. Esimerkiksi ranskalaiset ystäväni vaativat minua aina ottamaan pullon Dorista mukaani Ranskaan, kun siellä kerran vuodessa käyn. Doris on moninkerroin laadukkaampaa kuin jokin halpa Marabello. Vaikka Doriksenkin hinta on edullinen, se ei siinä tapauksessa tarkoita kuraa, kuten yleensä. Doriksessa nimittäin on erinomainen hinta-laatusuhde!

    • Westendinasema

      Minkä sillan alla Westendissä taas asuitkaan?

      • svedusnobi

        Westendissä ei kovin monta siltaa taida olla, joten siinä linja-autoaseman kupeessa ilmeisesti.

        Noin toisaalta huvittaa näiden "vakavasti" viinejä harrastavien kommentit - siinähän sitten imet orjatyövoimalla tuotettua kasvislitkua naamaasi ja varmaan maistat vierastyöläisen nimenkin punkun mausta kuten maaperän, lajikkeen, kasvuseudun, vuosikerran ja mantereen.

        Älä snobi tule mulle alkamaan!


    • huolestunut puolesta

      Pahnlaisesti jakautunut personalisuus.
      Vastailee omiin provokirjoituksiinsa, eikä ole edes hauska.
      Olisikkohan aloittajan syytä hakeutua johonkin hoitoon?

    • Deeku666

      Marabello on ginivermuttia, ei viiniä.. Vitun uivelot -.-

      • taidat olla idiootti

        Se on vahvaa viiniä, lue vaikka alkon sivuilta!
        marabello maistuu myös todella hyvältä


    • maistelija

      Trollit päässyt vapaaksi taas vaihteeks.... Luulevat olevansa jotenkin ovelia.
      Itse aloitin viinien maistelemisen mieheni kanssa noin kuusi vuotta sitten ja olen vakuuttunut että doris ja marabello ovat surkeimpia mahdollisia viinejä maun perusteella. Mieheni toi viime perjantaina meidän yhteiselle pihvi-illalliselle yllätys viinin. Mieheni kaatoi lasini täyteen pullon etiketti peitettynä. Maku oli tumma, vahva ja hedelmäinen, eli siis erinomainen juoma liha-aterialle! Pyysin aviomiestäni kaatamaan toisenkin lasin ja samalla utelin hyvinkin innostuneena viinin nimeä. Nimi tuli yllätyksenä. Gambina. Se viini mitä aina haukutaan internetissä. Mieheni oli pyytänyt alkon myyjiä opastamaan häntä löytämään juuri oikea viini illallisellemme. Ilmeisesti typerät internet "trollit" ovat luoneet huonon maineen gambinaalle, ihan syyttä suotta.

    • Anonyymi

      R woosh

    • Anonyymi

      Just joo. Jos oikeasti asuisit westendissä, tietäisit että paikallisen alkon suosikki punaviini on espanjalainen Tinto. Sitä on erihintaisena ja minä ja tutut ostamme yleensä kalliimmasta päästä. Suosittelen sitä liharuokien kanssa.

    • Anonyymi

      Marabello on loistavaa juomaa. Sisältää hiilihydraatteja ja promilleja, hyvä palautusjuomaksi vaikka urheilusuorituksen jälkeen. Sopii myös humalahakuiseen juomiseen (onko niitä muitakin tapoja?).
      Vanhan cityviisauden mukaan naiset ja viinit ovat tavallaan samanlaisia; on pari hyvää, mutta suurin osa maistuu kuselta.
      Marabello on hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe