AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Huolestuttava suuntaus

Huolestuttava suuntaus

118 Vastausta 860 Lukukertaa
Huolestuttava suuntaus suomessa tämä euroautojen oston ihanuus. Tulee tarkoittamaan kansalaisissa köyhyyttä korjaamokäyntien johdosta ja korjaamojen alasajoa, kun ajetaan niin mukamas pitkillä huoltovälejä että työvoimaa joutuu laittamaan ulos huoltamoista. Ihmiset ovat uusiavuttomia huolloissa olen monesti antanut ohjeita Toyotan ikuistamiseksi, mutta lähinnä eurokuskit ovat siitä vain viisastelleet. Auton oikea huoltoväli on korkeintaan 10000 ja omassa euroautossani se oli 5000 joten paljon on eurooppalaisilla vielä oppimista. Ei meistä tule keskieurooppalaisia olemme metsäläiskansaa joten ei volkkaria ja BMV tä ostamalla muutu mihinkään. Tullaan saamaan näpeillemme tässä pahasti.
jäipä vielä sanomatta että juttelin oman luottomyyjäni kanssa ja sanoi samaa että ihmiset ampuvat nyt itseänsä jalkaan tällä euro vouhotuksella. Toyotalla turvataan kansantalous huoltotoiminnan suhteen järkevillä huolloilla ja ei tule köyhyyttä kansalaisissa.
Jokos tuli taas sukulaisten autot mökillä hitsattua, paklattua ja spraymaalilla sutaistua?
olen opettanut että talvella kerran viikossa pesu ja kesällä hiukan harvemmin. Heti uutena ruostesuojaus ja öljynvaihto työstöroskien poistamiseksi. Ei siinä silloin tarvitse hitsailla kun pitää hyvää huolta autostaan. Hyvällä huollolla Toyota on ikuinen.
Vai ikuinen...kyllä Toyotalle käy jo parissa vuodessa näin:
Fe2+ + 2OH− → Fe(OH)2!!!!!!
. . . .
. . . .
Tyypillinen Corollavaari jolla ei ole minkäänlaista tieto oikeista nykyautoista. Mennään 60-70 luvun pohjatiedoilla ja "luottomyyjän" selkään taputuksilla hautaan oppimatta sitten mitään. Miksiköhän juurikin nuo Toyotavaarit vaihtavat autonsa aina uuteen viimeistään kolmen vuoden välein??
Puunataan yhtenään, ruostesuojautetaan ja huollatetaan 10tkm välein eikä uskalleta pitää kuitenkaan kuin max- 3 vuotta samaa autoa.
Olen opettanut että pitämällä hyvää huolta ja huoltamalla säännöllisesti Toyota on ikuinen. Aina on ollut alle 50000 kilometriä mittariisa kun olen vaihtanut kaikkiin autoihin tulee kaikenlaista ja alkaa paikat räksäämäänj atätä on turha kiistäminen kenenkään.
Helppo kiistää, kun nykyisellä autolla (Ford Mondeo) ajettu piakkoin neljännesmiljoona kilometriä (mittarissa nyt 238 000 km), ja autolla ikää kohtsillään 7 vuotta. Huollot tehty huolto-ohjelman mukaan (20 000 km välein), muuten ei ylimääräisiä huoltoja. Toki kuluvaa osaa vaihdettu, iskaria yms. Auto pesty tasan silloin tällöin ja vahattu kerran vuodessa, kori edelleen kunnossa ja edelleen ajaminen on silkkaa nautintoa, eikä paikat "räksää".

Ja kun Corolla Pappa (Tai Kiala Viulu tai joku hänen noin tuhannesta eri nimimerkistään) ei kuitenkaan usko, niin voidaan sopia treffit tänne Oulun suunnalle, niin vien herran pidemmällekin ajelulle, niin sopii itse kuunnella ja tutkia miten hyvässä kunnossa Mondeo on. Saa toki kokeillakin, jos ei pelkää että tulee halu vaihtaa oma Toyota autoon, jolla on oikeasti mukava ajaa.

Jos Toyota ei kestä edes hyvällä huolenpidolla kuin 50 000 km ennenkuin alkaa paikat rämisemään ja tulemaan "kaikenlaista", niin hyvä tietää, niin en jatkossa edes katsele Tojotaan päin, kun vaihto tulee taas ajankohtaiseksi.
Joko on pappa tai Kiala käynyt koeajolla?
. . . . .
Siihen Toyotan pitkä ikä perustuu. Japanissa tehdyt Toyotat kestävät esim. pappalta lastenlastenlapsille, kun kaikki sukupolvet huolehtivat yhtä hyvin määräaikaishuolloista.
. . .
. .
. . . .
pajalla TAAS 185000 toilootaa!
-kun nyt otit asian tässä valossa esille, niin eikö tuo ole isänmaallinen teko, että saadaan suomalaisille töitä?

PS. minä olen kanssa moneen otteeseen yrittänyt valistaa, että huollon tarvetta ei pysty määrittämään pelkästään matkamittarista.....
Pappa huolissaan siitä, kun ihmiset ostavat eurooppalaisia autoja asiallisilla huoltoväleillä niin pajat menevät konkurssiin. Toyotaa, kun taas saa olla tuon tuostakin rassaamassa pajalla ja puutarhassa ja tämä jos mikä työllistää.
. . .
Oikeilla autoilla huoltoväli on 25.000 - 30.000 km. Sen palaneen polttimon voi vaihtaa itsekin tuolla huoltovälillä.

Kun Suomen autokanta eurooppalaistuu joudutaan todellakin korjaamoja lopettamaan kun korjaamisen ja huoltamisen tarve vähenee.
Suomen ilmastossa ei asiallinen ja oikea huoltoväli todellakaan ole
25000-30000 km. Merkistä riippumatta vaihtaisin tai vaihdattaisin
moottoriöljyt aina vähintään 15000 km välein,jos itse pitäisin sitä
autoa takuuajan yli. Auton valmistaja ja myyjä ovat ainoita voittajia
kun huoltovälejä pidennetään. Kyllä Suomen autokanta voi
eurooppalaistua mutta Suomen ilmasto pysyy skandinaavisena
ja korjaamisen tarve vaan lisääntyy mitä vähemmän huolletaan.
Sen asian näkee jo sokea Reetakin
Rimpula-autoilla huoltoväli voi olla 15.000 km.
Jos öljyillä ajetaankin yleiset 30 000 km, on täyrin väärin. Öljyt on kauheaa mustaa sittaa, eikä niissä ole nimeksikään voitelevia ominaisuuksia.

Tästä esim. kaikki VAG-konserniin kuuluuat tuotteet, jotka jämähtävät usein pakkasella tielle kun vanhat ja vetiset sittaöljyt jäätyvät öljypohjaan, laittaen öljynpainevalot palamaan kun öljypumppu ei tietenkään jaksa nostaa jäätynyttä sittaa kiertoon.

Usein myös jämähtänyt vanha sitta ei läpäise öljypohjan öljysiivilää ja kone käy kuivana ilman öljyä. Vanhat pikiöljyt kun jämähtää lähes aina VAG-tuotteissa ajon aikana talvella pakkasella ajoviimasta öljypohjaan ja siksi niin yleisen paljon koneita on hajalla VAG konsernin tuotteissa.

Siksi yli 20 v automekaanikkona ollut velipoikanikin sanoo aina, että autolla saa ajaa korkeintaan 15 000 km samoilla öljyillä.

VAG tuotteiden öljypumppu on myös kuulemma niin tehoton, ettei jaksa pitää paineita talvella ja hajottaa koneita. Ainut hyvjä keino on ehkäistä hajoamisia vaihtamalla öljyt 15 000 km välein, vaikka huolto-ohjekirja kertoo 30 000 km vaihtovälistä.
Jälleen täyttä "sitä itseään" Kialalta. Hyvät öljyt toimivat hyvässä autossa hyvin 30.000 km.

Toki Tojon rimpulohin öljyt kannattaa vaihtaa vaikka 10.000 km välein koska moottoreita ei ole osattu suunnitella.
Älähän pikku-petteri piipitä, kun et tiedä autoista yhtään mitään.

VAG tuotteista on jo 56 000 km jälkeen moottoreita hajalla kyseisen jäätymisongelman vuoksi ja vika on ollut jo vuosikausia sama, eikä VAG osaa korjata mitään ja asiakas maksaa kömpelyyden.

Kaikki moottoriviat johtuu VAG tuotteissa heikosta ja tehottamasta oljypumpusta ja ylipitkistä öljynvaihtoväleistä. On myös todettu tutkimuksissa, että tehoton öljypumppu on syyllinen jakoketjujen liialliseen kulumiseen ja hajoamiseen, kun ei saa voitelua tarpeeksi. Vaikuttaa myös yleisesti VAG tuotteiden turbojen kestävyyteen, jotka ovat aina hajalla 30-40 000 km välein kun kuumenee liikaa.

Tässä vain yksi linkki tuhansista, joita on verkkosivut täynnä kyseisestä viasta ja ongelmista.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10950.0

Toyotassa näitä huolia ja murheita ei juuri esiinny varman ja parhaimman tekniikan vuoksi. Kaiken lisäksi öljynvaihto on mitoitettu ja laskettu oikein, jota muut ei hallitse heikon insinööritaidon johdosta.
Älähän pelle-Kiala jauha sontaa kun et ymmärrä moottoritekniikastakaan mitään. Netistä löytyy kymmeniä tuhansia tarinoita Toyotien moottoriongelmista.

Toyota ei ole koskaan osannut valmistaa kunnollisia moottoreita, etenkään dieseleitä heikoimman insinööritaidon vuoksi. Siksi moottoriöljytkin pitää vaihtaa niin usein.
Tuollaisenko heikon vastauksenko tälläkin kertaa antoi päivystävän petteri-pellen puppugeneraattori, jota et itse saa aikaan heikkouksiesi vuoksi.

Kokeile parempaa onnea paremmilla alkusanoilla, jotka syötetään generaattorin pyöritettäväksi ja tekemään konemaisia lauseita, joita petteri pentu sitten kopio palstalle muka omina typerinä tuotoksina.

ttp://www.google.com/m?q=+puppugeraattori&client=ms-opera-mini&channel=new
Petterin puppugeraattori yskii pahoin ja tuottaa sitä petterin peräöljyä runsaasti palstalle

Http://www.google.com/m?q=+puppugeraattori&client=ms-opera-mini&channel=new
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Jarruvalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.
Kysymyksessä petteri pikkuisen täydellinen kopio, kun ei muuta osaa tietämättömänä pentuna.

Kyseiset viat ovat vielä kaikilta Corollan pitkiltä valmistusvuosilta, eikä koske vain yhtä vuosimallia. Tiedot ovat vain koottu yhteen nippuun eri vuosilta ja siksi vikoja ei ole paljon yhtä vuosimallia kohden. Tätäkään petteri pehkupää ei tajua, ennen kuin sen opettaa itkeväiselle niiskuneidille.

Täältä petteri kopio kaiken hädissään, kun muuta ei voinut

http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/corolla/1135236880910
Kylläpä riittää vikoja Corollassa. Hyvä, että pistit oikein linkin niin näkee.
Kyseiset viat ovat kaikilta Corollan pitkiltä ja kaikila
valmistusvuosilta, eikä koske vain yhtä
vuosimallia. Tiedot ovat vain koottu yhteen nippuun kaikilta Corollan valmistusvuosilta ja siksi vikoja ei ole paljon yhtä vuosimallia kohden. Vikaindeksi jää todella pieneksi ja muissa merkeissä on huomattavasti enemmän vikoja vuorimallia kohden.

Tätäkään petteristi pehmopäristin ei tajua, ennen
kuin sen opettaa lokeroituneelle savukoneelle monerti päivässä.
kommentoi kiala viulu apaut.15v. anteeks 15 vuotiaat...
kato kato kialalta lähtee lapasesta. väitit taannoin ettet kommentoi tollasta. TAITAA vituttaa KIALA SINUA KUN JOKU PUHUUTOTTA.... kaikki sen tietää tojotan diisellit täyttä paskaa. bensa turbot tulossa saksan mualta. ja kaiken huipuksi täysin surkeet bensiini moottorit 90-luvulta, kehityksestä jälessä valovuoden.KAIKKIHAN SEN TIETÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..
Ei saa selvää tekstistäsi, kun Toyotan paremmuus sekoittantut lopullisesti karvaisen hämykupusi.
Onhan lukutaidottomuutesi tullut selväksi jo aikoja sitten. Et osaa lukea ja et ymmärrä lukemaasi, mutta osaat kopioida ja linkittää toisten tekemiä tekstejä.
Niinhän pettesisti juuri teetkin kopiomalla muiden tekstejä ja tietoja linkeista useammalla muullakin palstalla ja leikit vielä puppugeneraattorilla vuorokaudet läpeensä.

Tässäkin ketjussa on useampi kopio otettu linkeisä, muka omina tietoina.
Alkeellinen ihminen käyttää alkeellista puolustuskeinoa, projektiota, ahdistuksensa hallintaan. Kerrot hyvin itsestäsi kun käännät puheena olevan asian muka koskemaan muita. Olet kovin läpinäkyvä!
Tässä muutama linkki aiheesta, vaikka et luetun ymmärtämisen puutteidesi vuoksi niistä mitään irti saakaan, mutta muille niistä avautuu ymmärrystä missä Kialaln kohdalla menneään
http://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_%28psykologia%29
http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Solmu4.html
http://www.amiedu.net/jokeri/oppiminen/mielenterveys.htm
Älä jauha paskaa taas. Nykyautoissa valvotaan öljynlaatua sähköisesti ja autonvalmistaja on määrittänyt raja-arvot. Niiden perusteella määritetään huollontarve. Oman kipon käytin tammikuussa huollossa jolloin öljyt vaihdettiin (Corolla Papalle tiedoksi) km lukema tuolloin 43 tkm nyt seuraavaan huoltoon 6 tkm ja mittarissa 80 tkm. Mustathan nuo nakun öljyt on mutta hyvin kehrää. Taitaa tojopeeloa vituttaa kun muiden ei tarvi juosta huolloissa jatkuvasti.
Tuossa ketjussa samaa, kun öljyt jämähtää pohjaan ja öljypumppu ei nosta sittäista töhnää, josta vettä osaksi. Koneet, jakoketjut ja turbot paukkuu jatkuvasti hajalle. Ongelmia ei juuri ilmene nïillä, jotka vaihtaa öljyt 15 tkm välein ja ymmärtää asian ytimen, mistä puristaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/29067
Keskustelu vuodelta 2001!

Vaihdettiinhan sitä öljyt ja jopa tulpat joskus 10.000 km:n välein 70-luvulla mutta nyt ollaan vuosiluvussa 2013!
Vaikka ottaa minkä vuosimallin, on kysymyksessä aina samat viat. Vika on peräti vielä uusissakin ja linkkejä löytyy...

http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52296
Iskunvaimennus (2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Käyttöjarru (2007, 2006, 2004, 2005, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1998) A-Katsastus
Renkaat (2006, 2005) A-Katsastus
Taka-akselisto (2004) A-Katsastus
Seisontajarru (2003, 2002, 2001) A-Katsastus
Etuakselisto (1999, 1998) A-Katsastus
Valaisinvikoja TÜV, GTÜ
Seisontajarru puoltaa TÜV, GTÜ
Kuluneet jarrulevyt ja –palat GTÜ

Takaisinkutsuja

Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin Trafi 2004
Taka-alatukivarren kiinnitys Trafi 2004
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos Trafi 2006
Jarrutehostimen alipaineletku Trafi 2005
Avensis SB1: Ohjausakselin uraliitos, mikäli ei korjata, voi ohjausakseli irrota liitoksistaan Trafi 2004
Ohjausakseli, mahdollisesti ohjaus voi lakata toimimasta VOSA 2006
Ohjauslaitteisto, riittämätön materiaalivahvuus voi johtaa ohjauksen toimimattomuuteen (1.8 bensiinimoottorilla varustetuissa malleissa vm 2001 -2005) KBA 2008
Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaa-asentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasu-asentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010 Trafi
1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili Trafi 2011
Taka-akseliston tukivarsi Trafi 2012

Tielle jättäviä vikoja ADAC

Akkuvikoja epätavallisen usein (2009 asti)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (Diesel 2008 asti)
Käynnistysmoottori rikki (2009 asti)
Laturi rikki (2007 asti)
Lamppu irronnut ajovalojen valaisimesta (2009 asti)
Moottorin suojus (kapseli) irronnut (Diesel erityisesti 2008)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2008 asti)
Sisävalon katkaisin rikki (2009 asti)
Moottorinohjauksessa häiriöitä (2008 asti)

Käyttäjien ilmoittamia vikoja

Kojelaudan sähkölaitteissa vikoja (mittaristo, radio, ym) ADAC
Vaihteisto- ja kytkinvikoja erityisesti vanhemmassa mallissa ADAC
Joitakin moottoriin ja sen apulaitteisiin liittyviä vikoja ADAC

Avensis III

Ei huomautuksia, erittäin käyttövarma auto

Avensis II:

Hyvä käyttövarmuus, vikalaatikkoon tullut vain vähän vikatietoja Autobild
Useat takaisinkutsut himmentävät laatumielikuvaa (Ohjaus ja ajonvakautus 2004, Jarrutehostin ja ohjaus 2005)
Autobild
Joitakin kommentteja kankeasta vaihteistosta ja ajovalojen vioista Autobild

Avensis I:

Sylinterikannen palaneita tiivisteitä 1.6 –bensiinimoottoreissa vm 1999 asti. Autobild
Ajonestolaitevikoja Autobild
Virtalukko jumittaa Autobild
Huterat istuimet Autobild
Puutteellinen viimeistely: Kolisevat ovet ja irtoilevat ovitiivisteet Autobild
Petteri pienokaisen täydellisiä kopioita on hauska lukea, jota tietämättömänä autoista harrastanut aina.

Kysymyksessä on siis tilasto kaikilta Avensis mallin valmistusvuosilta, eikä koske vain yhtä vuosimallia. Vikaindeksi on muita merkkejä pienempi, kun tarkastelee vikoja vuosimalleittain. Kysymyksessä siis yhteen kootto lista kaikista vuosimalleista, mutta tähän ei petteri peltomyyrä tajua ennen kuin viisaammat valistaa päivystävää neitiä

Tässäpä petteri tietämättömän kopiolista uusiksi, joka koskee kaikkia Avensis mallin vuosimalleja. Yhtä vuosimallia kohden jää huomattavasti vähämmen vikoja. kuin muilla merkeillä.

Toyota vetää pidemmän korren tässäkin asiassa, jonka myös kaikki katsastustilastot kautta maailman vahvistaa

http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/avensis/1135236880826
Linkkisi vain vahvistaa Avensiksen monet viat monissa vuosimalleissa.

Eipä pärjännyt Tojo kaikissa katsastustilastoissakaan puhumattakaan luotettavimmista tilastoista.
Kysymyksessä on siis tilasto
kaikilta Avensis mallin
valmistusvuosilta, eikä koske
vain yhtä vuosimallia.
Vikaindeksi on muita merkkejä
pienempi, kun tarkastelee
vikoja vuosimalleittain.
Vikoja on huomattavasti vähemmän Avensis mallissa, kuin muissa merkeissä

Kysymyksessä siis yhteen
kootto lista kaikista
Avensis
vuosimalleista, mutta tähän ei
petteri peltitönö ymmärrä ja joutuukin olemaan Dacian nokinen katalysaattori viraltaan.
Kerro Kialan tojon sijoituksista Dekran katsastustilastossa? Kaikki "katsastustilastot kautta maailman vahvistaa"

Mielelläni kuulisin myös saksan tiepalveluraporteista ja Toyotan sijoituksista siellä?

Lisäksi bonuksena voisi olla AutoBildin 100000 km testi Avensiksen osalta?
Älä petteri höpötä, kun et ymmärsä kaikkea
kokonaistilastoista. Kaikkia olemattomia Dektran tilastoja ei edes kannata huomioida, kun sieltä on jätetty paljon kokonaisuuksia pois.

Tutustataan vain suurimpiin ja varmimpiin tilastoihin, mistä ei ole karsittu yhtään mitään pois

Liikenteen
turvallisuusvirasto Trafin kokoamista viime vuoden 2012
tilastoiduissa
määräaikaiskatsastuksissa Toyota(t) selvisi
pienimmällä vikamäårällä selvästi.

Siinä ovat mukana
kaikkien Suomessa
suoritetut
määräaikaiskatsastus
tapahtumat ja myös A-Katsastukset tulokset.

Täysin selvä näyttö Toyotan
paremmuudesta on selviö ja kiistatta, kun mukana on kaikki Suomen
katsastuspaikat Trafin
kokomassa tilastossa!

Paras kymmenikkö
koostui seuraavista
malleista:

Toyota Corolla, Mercedes-Benz SLK, Honda HR-V, Toyota Avensis, Subaru Legacy, Honda Civic, Toyota Yaris, Suzuki Impreza, Mitsubishi Colt ja Toyota Celica.

Kymmenen kärkeen ylsi siis 4:ä Toyotaa ja näistä ainoastaan Toyota Corolla ylsi alle kymmenen prosentin hylkäystasoon. Myös Saksan TÜV-katsastus raportissa Toyota on aivan ylivoimainen joka luokassa.

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/fiat+marea+oli+katsastuksen+murheenkryyni/201302366631

Siksi Toyotan myynti loistaa maailman ykkösenä, kun tekee maailman laadukkaimmat ja kestävimmät autot.

www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota+nousi+taas+autokaupan+ykkoseksi/201301349149

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota+voitti+vaikeudet+-+luvassa+vahva+vuosi/201302355115

Saksan suurimman ja uusimman 2013 TUV-katsastusraportin selvä voittaja vähävikaisempana on Toyota joka luokassa.

TUV-paportti perustuu lähes 9 milj. auton katsastus tapahtumiin ja siitä ei jätetä mitään pois, niin kuin muista raporteista esim. auton kokonaiskilometrit ynm...

www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taemae-automerkki-on-saksan-tuev-laaturaportin-2013-ehdoton-ykkoenen.html
http://www.autofest.fi/Artikkeli.aspx?sivu=11904

Dekran raportti 2013:

Näissä autoissa vähiten vikoja!

Ajoneuvoluokkiensa parhaat olivat:

Audi A1, pienet autot
Ford Focus, keskisuuret autot
BMW 3-sarja, suuret autot
Mercedes-Benz E-sarja, business-luokka
BMW Z4, urheiluautot
BMW X1, maasturit
Ford C-MAX, viistoperäiset mallit
VW Crafter DMI, pakettiautot
Tiepalvelutilaston mukaan Toyotan luotettavuus ei ole enää entisellä tasolla. ADAC tilastoissa jopa paljon parjattu Citroen menestyy selvästi Toyotaa paremmin. Itse asiassa Toyotan menestys on samaa tasoa Renaultin kanssa. Onko tilastossa vikaa vai mistä heikko sijoitus johtuu? Tässä tapauksessa ei Saksalaisia oikein voi syyttää edes kotiinpäin vetämisestä.

Kleinstwagen:
Sija 3: Citroen C1
Sija 4: Toyota Aygo

Kleinwagen
Sija 9: Citroen C3
Sija 14: Toyota Yaris

Untere mittelklasse
Sija 2: Citroen C4 Picasso
Sija 9: Toyota Auris
Sija 14: Citroen Berlingo
Sija 16: Toyota Verso

http://www.adac.de/_mmm/pdf/27841_169836.pdf
kiala mites noin, älä ryömi koloosi. kerro jokin kunnon vale tähän kohtaan. miltäs tuntuu. no kysy vaikka velipojalta tojotan huollosta. jos keksis miksi taas tojota rämpii..KUN TUO TOJOTAN LUOTETAVUUS EI OLE KOHDALLAAN. MISSÄ VÄHITEN VIKOJA,ONKO SAKSALAISTEN JUHLAAAAA... sano vaikka tojota maailman eniten myyty, ja linkitä jokin sivusto niin kun sinulla tapana. tai kysy veljeltä SEHÄN OLI SIELLÄ TOJOTA HUOLLOSSA..
Aloitetaamapa ensin pikku-petteri pörriäiselle kertominen onnettomasta ADAC tuloksista.

Ensinnäkin ADAC
luetettavuus raportit ovat koottu ja tilastoitu vain
230 000 auton kannasta, kun
vastaavasti TUV raportti käsittää nykään jo yli n, 9 milj. auton raportit.
TUV raporteista ei
myöskään jätetå mitään pois, kuin
ADAC raporteista esim.
autojen kilometrejä.

ADAC onkin pelkkä
pieni pelletilasto pienini 230 000 kpl
"tilastoihmeineen"

Tuosta ADACin
tiellejättötilastosta:
(ADACin
omilta sivuilta)

- tilasto ei koske yli 6 v vanhoja autoja
- tilasto koskee vain
autoja, jotka ovat
pyytäneet apua
suoraan adacilta
- automalli on ollut
valmistuksessa vähintäin 3 v
muuttumattomana
- vuotuinen määrä oltava vähintäin 10000 autoa

"ADAC:n vuosittaista
vikatilastoa pidetään
arvostettuna
laatumittarina
sen perusteellisuuden ja kattavuuden ansiosta. Tilastosta puuttuvat kuitenkin
autoliikkeiden ja
merkkiedustusten omien
hinauspalvelujen
käyttömäärät, jotka
pysyvät
liikesalaisuuksina, etteivät viat tule julkisuuteen ja menettämään mainettaan, kuten esim Mersu"

Tämähän tarkoittaa
myöskin sitä, että jos
soitat esim.
mersupalveluun ja
pyydän apua, he voivat soittaa
vaikkapa sieltä adaciin, eikä
joutunut mersu tilastoihin.

Dekran tilasto:

- Ei huomioida yli 150tkm ajettuja, vaan ne siivotaan pois
tilastoa rumentamasta.
Esim. Dekran kaikkein
paras automalli oli Audi A4, se on TÜV tilastossa 8-9
vuotiaana
keskimäärin 122tkm
ajettuna sijalla 12, mutta 10-11 v
sarjassa keskimäärin
155tkm ajettuna
romahtanut sijalle
42! Näin "paljon" ajettu ei näy enää Dekran tilastossa.

- Dekran tilasto ei ilmoita automallien
keskimääräistä ikää, näin saadaan vaikkapa 5-6 v
vanhat saksalaiset
kilpailemaan vaikkapa 10 v vanhojen japsimerkkien kanssa.
Menkääpä Dekran sivuille
(vaihtakaa siellä kieleksi englanti vaikka), ja valitkaa sieltä vertailuun
vaikkapa joku "testivoittaja",
kyseessä on joko uusi
malli, tai sitten
automalli, jossa onkin
yllättäen kaksi eri
vuosimallia.
Pistäkääpä ne kaksi mallia kisailemaan keskenään, näette
että vanha malli on
samoilla kilometreillä (eli ikääntyneenä) aivan surkea uudempaan verrattuna.

Ainoat järkevät tilastot ovat katsastustilastot, koska kaikki käyvät niissä ja niistäkin tilastoista
puolueettomia ovat vain ne, joissa ilmoitetaan sekä
auton ikä että
keskimääräiset
ajokilometrit.
(suomalainen A-
katsastus, saksalainen TÜV ja Ruotsissa taisi olla vielä joku.

Toyota on aivan ylivoimainen kaikista luotetuimmista tilastoista ja siksi maailman myydyin, kun on todistetusti kestävin laatu-hinta suhteensa vuoksi.

www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi

www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/taemae-automerkki-on-saksan-tuev-laaturaportin-2013-ehdoton-ykkoenen.html
"Ensinnäkin ADAC
luetettavuus raportit ovat koottu ja tilastoitu vain
230 000 auton kannasta" . Ensimmäinen valhe. Se on koottu yli neljästä miljoonasta tapauksesta joista on jätetty pois kaikki jotka eivät ole autosta johtuvia vikoja (polttoaineen loppuminen, rengasrikot ym.).

TUV-raportti ei yksilöi lainkaan onko kysessä autosta johtuva vika vai omistajasta (esim. loppuun ajetut renkaat). Siksi Dekra on huomattavasti luotettavampi. Mutta koska katsastukseen voidaan valmistautua on ADAC ainoa vakavasti otettava luotettavuustilasto.

Ruosteenestossakin Toyota on tutkitusti huonoin.

Lisäksi kun muistetaan Tojon vertailutestien jumbosijat eipä ole ihme, että huonon hintalaatusuhteen vuoksi sen markkinaosuus Euroopassa on laskenut.
kiala kiala taas luet tojota linssit päässä. et pysty näyttämään faktoja adac ,dekra huono kaikkia keksittyjä syitä ei mitään faktaa tai linkkiä. yllätäin a- katsastus saksalainen tuv kun tojota pärjäsi. voisitko lopettaa tuon loputtoman valehtelun..eikö kestä kantti kerto jos joku on parempi kun tojota..
Vanhempi nolo ja mitätön ADAC raportti kyllä sisälsi varmojen faktatietojen mukaan vain 230 000 auton vikaraportit eikä uusinkaan ole sen kummempi kokonaisuus. Siihen ei ole saatu koottua kuin PUOLEN MILJOONAN puutteelliset ja hajanaiset tiedot, joista on karsittu lähes kaikki pois. Tuloksissa esim. ei ole kuin 93 automallin tiedot. Lähes kaikki on peiteltyä totuutta, koska lähes kaikilla automerkeillä on omat tiepalvelut ja tiedot salataan, ettei viat tule yleiseen tietoo. Todelliset vikatilastot kun laskisivat entisestää Eurooppalaisten ja Saksalaisten huonoa menekkiä

Linkissä on kaikki faktat:

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nissan+micra+vikatilaston+yllatysvoittaja/201304408825
Uusin ADAS tilasto yhtä mitätön kuin entisetkin ja aivan petterin tasoa

Saksalaisen autonostajan pyhä pelle-raamattu,
ADAC:n vikatilasto
paljasti taas voittajat ja häviäjät vaivaisen pienellä epäluotettavalla puolenmiljoonan tapauksella, joista sen lisäksi on karsittu pois esim. autojen pitkiä kilometrejä, ikärakenne saa olla vain 6 v vanha, automalleja oli vain 93 kpl pienessä ja epäuskottavassa tumpelo-raportissa, jolla nauraa kaikki.

ADAC raportti jää aina pieneksi jo pelkästään karsimisen osalta ja toiseksi Saksan suurimmilla (kaikilla) autonvalmistajilla on omat tiepalvelut, joiden vikaraportit pimitetään ja pidetään salassa ettei tule himmentämään heikkojen autojen tilastoa. Tiedoilla kun olisi Saksalaisten autojen myyntiä pienentävä merkitys.

"Saksalainen autoilijoiden
etujärjestö ADAC seuloi puolimiljoonaa
vikatapausta uusimpaan tilastoonsa. Siihen
seulottiin 93 automallia, joiden ikä oli enintään kuusi vuotta"

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nissan+micra+vikatilaston+yllatysvoittaja/201304408825

Saksalaisesta todella luotettavasta TÜV-raportista ei sen sijaan jätetä yhtään mitään pois ja se koostuu n. 9 miljoonasta auton raportista.

(ADAC puolestamiljonasta, josta on kaiken lisäksi leikattu pois ne tärkeimmät ikä, kilometrit, suurin osa automerkeistä ja malleista ynm!)

Siksi Toyota loistaa täysin ylivoimaisena luotettavassa TÜV-raportissa, kun mukana on kaikki.

Toyota on joka osa-alueella ja ikäluokassa luokkansa paras ja vie muita romumerkkejä kuin tyhjän kolisevia maitokannuja.

Linkki on varsin hapanta luettavaa Toyotan vastustajille ja saa mielen kiehumaan kivasti:

www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taemae-automerkki-on-saksan-tuev-laaturaportin-2013-ehdoton-ykkoenen.html
"Ensinnäkin ADAC
luetettavuus raportit ovat koottu ja tilastoitu vain
230 000 auton kannasta" . Ensimmäinen valhe. Se on koottu yli neljästä miljoonasta tapauksesta joista on jätetty pois kaikki jotka eivät ole autosta johtuvia vikoja (polttoaineen loppuminen, rengasrikot ym.).

TUV-raportti ei yksilöi lainkaan onko kysessä autosta johtuva vika vai omistajasta (esim. loppuun ajetut renkaat). Siksi Dekra on huomattavasti luotettavampi. Mutta koska katsastukseen voidaan valmistautua on ADAC ainoa vakavasti otettava luotettavuustilasto.

Ruosteenestossakin Toyota on tutkitusti huonoin.

Lisäksi kun muistetaan Tojon vertailutestien jumbosijat eipä ole ihme, että huonon hintalaatusuhteen vuoksi sen markkinaosuus Euroopassa on laskenut.
Vanhempi nolo ja mitätön ADAC raportti kyllä sisälsi varmojen faktatietojen mukaan vain 230 000 auton vikaraportit eikä uusinkaan ole sen kummempi kokonaisuus. Siihen ei ole saatu koottua kuin PUOLEN MILJOONAN puutteelliset ja hajanaiset tiedot, joista on karsittu lähes kaikki pois. Tuloksissa esim. ei ole kuin 93 automallin tiedot. Lähes kaikki on peiteltyä totuutta, koska lähes kaikilla automerkeillä on omat tiepalvelut ja tiedot salataan, ettei viat tule yleiseen tietoo. Todelliset vikatilastot kun laskisivat entisestää Eurooppalaisten ja Saksalaisten huonoa menekkiä

Linkissä on kaikki faktat:

www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nissan+micra+vikatilaston+yllatysvoittaja/201304408825
"Saksalainen autoilijoiden etujärjestö ADAC seuloi puolimiljoonaa vikatapausta uusimpaan tilastoonsa". Siis puolessa miljoonassa tapauksessa vika oli autosta johtuva jotka kelpasivat vertailuun. Saksan teillä liikkuu n. 45 miljoonaa henkilöautoa. Yritäpäs nyt vaikka arvailla kuinka monta tielle jäämistä tapahtui kaikenkaikkiaan tai opettele vähän kieliä.

Katsastustilastoihin nämä tielle jättämiset ei pääse. Myöskään niissä vaikka yhdeksässä miljoonassa katsastetussa autossa ei likikään kaikissa ole mitään vikaa, vain pienessä osassa on. Siksipä ADAC on se luotettavin tilasto.

Kaikilla automerkeillä on oma tiepalvelu joten tästäkään ei tule virhettä.

"ADAC on julkistanut vuosittaisen vikatilastonsa vuodesta 1978 lähtien. Sitä pidetään tärkeimpiin kuuluvana mittarina lajissaan."
Aivan totta vitsikäs tappimaakari; Saksan 45 miljoonan autokannasta
seulottiin puolimiljoonaa hajallista autoa uuteen ADAC raporttiin, koska se määrä oli hajalla ja avun tarpeessa.Tietenkin pitää kirjata raporttiin ja sinne ei kirjata loppuja 44,5 milj. autoa. Vain hajalliset kelpaa.

Toyotan pieni Saksan markkinaosuus 4-5 % ja vain uusinkin, yht. puolenmiljoonan auton vikatilasto ei juuri näy tilastoissa Toyotan kannalta, koska sinne puoleenmiljoonaan pienen markkinaosuuden vuoksi mahtuu 95-96 %:ti kaikki muut- ja Saksan omat automerkit.
Vähäinen automäärä ei näy tilastoissa, koska ei ole mitä raportoira. Tyhjästä on paha nyhjästä:)

Suurimmat puolenmiljoonan vikapesä erät 45 milj. Saksan autokannasta kun menee lähes Saksan omille automerkeille, jotka ei näy ADAC tilastoissa koska omilla Saksan automerkeillä on omat tiepalvelut. Omat tiepalvelut salaavat kaikki hajoamiset, joita on lähes puolimiljoonaa 45 milj. autokannasta. Vikatilastot pitää salata, ettei tule entisestään pienentämään myyntlmääriä. Toyotan osuus on 45 milj. autokannasta 4-5 %, joten vikamäårätkään ei voi rasittaa tiepalveluja, kun ei ole edes autoja vikojen kirjaamiseksi.
Sen sijaan muita merkkejä löytyy 95-96 % enemmän puolestamiljoonasta.
" koska lähes kaikilla automerkeillä on omat tiepalvelut ja tiedot salataan, ettei viat tule yleiseen tietoo" koskee myös Toyotaa kuten kaikkia muitakin. Samalla viivalla kaikki ja siksi luotettava tilasto.

Tojon räppänä ei pärjää vaikka Kiala kiukkuisi kuinka tästä asiasta.
" koska lähes kaikilla automerkeillä on omat tiepalvelut ja tiedot salataan, ettei viat tule yleiseen tietoo" koskee myös Toyotaa kuten kaikkia muitakin. Samalla viivalla kaikki ja siksi luotettava tilasto.

Tojon räppänä ei pärjää vaikka Kiala kiukkuisi kuinka tästä asiasta.
Saksassa on siis huomattavasti enemmän autoja tiepalveluiden riesana kuin puolimiljoonaa tapausta vuodessa 45 miljoonan kokonaismäärästä. Vain ADAC hoitaa pienen määrän puolimiljoonaa avuntarvetta ja loput huomattavasti suuremmat erät esim. Saksan omat automerkkien autopalvelut, jolden vikatiedot ja määrät salataan, ettei myyntimäärät enää lisää romahtaisi.

Toyotan myynti on valtaisassa nousussa viimeisen tiedonannon mukaan Saksassa Ja Euroopassa. Siitä pitää huolen erittäin hyvin nouseva Hybridien myyntl. Vielä kun uusi Auris farmari ja täysin uudistettu Corolla tulee markkinoille, on peli avattu lopullisesti Toyotan hyväksi ja muut nytkähtää lisää alaspäin..

Nyt jo ilman hybridejä, Auris farmaria ja uutta Corollaa on Toyotan myynti kirinyt runsaat 17 000 kpl. kiinni VW Grouppia Saksassa ja Euroopassa.
"Toyotan myynti on valtaisassa nousussa viimeisen tiedonannon mukaan Saksassa Ja Euroopassa. Siitä pitää huolen erittäin hyvin nouseva Hybridien myyntl."
Täysin järjetön väite ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa!
Tämän viimeisempää tiedonantoa ei ole saatavana ja siitä näkyy selvästi kuinka Aurista lukuunottamatta kaikkien Toyotan mallien rekisteröinnit ovat Saksassa kaksinumeroisilla miinusluvuilla tänä vuonna tammi-toukokuussa, eikä käännettä ole tapahtunut vielä toukokuussakaan. Prius -45,7%, Yariskin suosituimpana Toyotana -4,5%, vaikka niistä osa on epäilemättä hybridejä, taviksista Avensis -55,6%, uusi RAV4 -29,5%.
Auriksen myyntiluvut ovat vielä kasvavia, mutta liikutaan kuitenkin tasolla 1/16 osa Golfin myynnistä.

Euroopan tilanteesta on linkkejä esitetty aiemmin ACEAn tilastoihin, jotka osoittavat lahjomattomasti Toyotan markkinaosuuden laskua tänä vuonna uusista malleista huolimatta. Ainut itämainen nousija on Hyundai-Kia joka on ajanut Toyotan ohi Euroopassa jo aikoja sitten.
linkki Saksan rekisteröintitilastoon:
http://www.autobild.de/artikel/hitliste-mai-2013-4242025.html
Vanhempi ADAC raportti ei koostu todellakaan kuin vaivaisesta 230 000 kpl todetuisa vikamäärän autosta
, vaikka Saksassa on n. 46 miljoonan autokanta. ADAC raportti jää siksi naurettavan pieneksi tumpiksi, koska Saksan omilla suurilla automerkeillä on omat tiepalvelut ja salaavat hajoamlsia koskevat tilastot, ettei maine kärsi ja alenna myyntiä.

Toyotan markkinaosuus on Saksassa 4-5 % 46 miljoonan autokannasta ja siitä määrästä ei ole paljon tietalveluille tule merkintöjä. Toyotaa koskevat viat ja merkinnät tulivatkin vain tilastoihin v. 2012 suurimmaksi osaksi hajonneista akuista, kun viallisia akkuja pääsi alihankkijalta Saksaan meneviin autoihin. Muita vikoja ei juuri tietalvelu(t) voineet kirjata, koska nlitä ei ilmennyt Toyota merkissä. Ilman akkuvikoja Toyota olisi ollut esim. ADAC tilaston voittaja, mutta tippui paljon tilastoissa paljon kyseisen pienen vian vuoksi.

Toyotan pieni 4-5 % markkinaosuus Saksassa ei paljon näy missään tilastoissa, kun autoja on yht. 46 milj. kpl.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saksalaisten+laatu+jyrasi+japanilaiset/201204164415
Toyotan pieni Saksan markkinaosuus 4-5 % ja vain 230 000 auton vikatilasto olisi silti riittänyt mainiosti ADAC tilaston vähiten vikoja olevana kärkeen ilman akkuvikoja.

Linkki myös kertoo selvästi vain akkuviat Toyotan pudottojaksi ADAC tilastosta ja myös sen että ADAC tilastoon ei päässyt kuin 230 000 hajonnutta autoa Saksassa yht. n.46 miljoonasta. Tilastot kun tulee vain apua tarvitsevista autoista, eikä kunnossa olevista.

Suurimmat vikapesä erät 46 milj. autokannasta kun menee Saksan omille automerkeille, jotka ei näy ADAC tilastoissa koska omilla Saksan automerkeillä on omat tiepalvelut. Omat tiepalvelut salaavat kaikki hajoamiset, joita on iso määrä 46 milj. autokannasta. Toyotan osuus on 46 milj. autokannasta 4-5 %, joten vikamäårätkään ei voi rasittaa tiepalveluja, kun ei ole edes autoja vikojen kirjaamiseksi.

Ainostaan nekin Toyotat, joista kirjattiin vika ADACin toimesta, tehtiin akuista. Muista vioista ei juuri merkintöjä voitu tehdä, koska niitä ei ollut.

http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti%3A-karkisijat-saksalaisille/66907
Toyotalla on omat tiepalvelut kuten muillakin merkeille joten virhettä ei tule sitäkään kautta.

Tojoissa oli todellakin muitakin kuin akkuvikoja. Tojon huomot laturit tosin pilaavat akutkin.

Laaja ja kattava ADAC:in tutkimus kertoo eurooppalaisten olevan selkeästi Toyotaa luotettavampia.
Mikä ihmeen kattava raportti tuo raportti on, johon ei sisälly kuin puolenmiljoonan auton tiedot ja vielä paljon jätetty pois. Raportti on epäluotettavista kehnoin kun vertaa 9 miljoonaa autoa sisältävään TÜV-raporttiin, jossa Toyota on joka luokassa selvä voittaja.
Hyvin kattava! Kaikki kymmenet miljoonat Saksan teillä liikkuvat autot ovat ADACin avun piirissä, mutta kaikki eivät tietenkään koskaan tarvitse apua. Katsastusta sen sijaan tarvitsevat kaikki joskus, mutta kaikki eivät käytä TÜViä.
Ja Toyotalla todellakin on oma tiepalvelu ollut vuosia. Voin kertoa sen puhelinnumeronkin jos tarvitset.
Totuus ei Kiala muutu vaikka kuinka väännät ja käännät. Toyotalla ei pääse pisteestä a pisteeseen b kovinkaan luotettavasti. Se on ihan sama mitä jokin katsastustilasto sanoo koska jo täälläkin Corolla pappa ohjeistaa viemään toiloodan katsastushuoltoon tilastovääristymien poistamiseksi. Tiepalveluraportissa kaikki autot samalla viivalla ja toiset vaan luotettavampia kuin toiset.
"Petteri pienokaisen täydellisiä kopioita on hauska lukea, jota tietämättömänä autoista harrastanut aina."

Kiala Viulun viestejä taas on äärimmäisen rasittava lukea, koska niissä perseraiskataan suomenkieltä pahasti. Vahvistaa käsitystä, että Kiala Viulu on peräkylän perukoilla äitinsä nurkissa edelleen asuva vanhapoika, jolla on jäänyt koulut pahasti kesken, ja päivät täyttää vain Toyota ja Suomi24:n Toyota- palstalla päivystäminen. Laskuoppi ja oikeinkirjoitus eivät ole Kiala Viulun vahvinta aluetta, eikä luetun ymmärtäminenkään ole oikein hallussa.

Tai sitten Kialalta on vain tippunut kehityksen eri vaiheissa useampi inkkari pois kanootista.
turhaa kiala sönkötät tojotaan joudutaan vaihtamaan öljyt aikaisemmin kuin muihin .vanhentuneiden moottorien takia.ja nämä ylimääräiset huollot tojota maksattaa tojota urvelolla.
Joopa-joo pikkutavis... kovin konemaista tekstiä suoltaa petteri pöhkön puppugeraattori. Olisi aika jo keksiä muutakin, kuin kopioita palstalle linkeistä ja leikkiä netin puppugeraattoreilla, kun et hallitse sitäkään narsisti hiirulaimen...

http://www.google.com/m?q=Puppugeraattori&client=ms-opera-mini&channel=new
kiala kiala sinä olet jäänyt pahasti alakynteen. sinä sönkkäät tuota samaa skeidaa viikosta viikkoon johon tojota fanatikotkaan ei enää usko.muuten tiedätkö monta tojotaa taas takaisin kutsuttiin. kiala hallitsee hiirulaimen... herää ääliö...ottaako pattiin..koita nyt vääntää asiat parhain tojotalle. nyt sinua viedää sata nolla...
Pehmeän petteri patterin kynsisanomia ei nyt kukaan ota todesta, kunhan natijainen vain päivystää arvostettua Toyota palstaa ja raivoaa viimeisiään parempansa edessä, kun ei paremmalle voi mitään. Varmaan jää yöunet puoleen tuntiin Toyotan vuoksi ja saa mielen matalaksi.

Tosi asiat vain puristaa mieltäsi, mutta ota tuskainen häviösi silti rennosti. Toyota asiat vie päivästäsi jo 23 h ja 55 min.

Ei Toyotan myynti laske vuodessa edes yhtä kappaletta, joten päivystäminen on turhaa tohinaa toukohousu petteriltä HO ! HO ! HO ! HOO !

Olisi jo aika vapatua Toyotan ikeestä ja hampaista. Vapauduttuasi voisit vaikka mennä töihin ja lopettaa meidän verorahoilla elämisen.
Ethän sinä Kiala maksa veroja vai meneekö niistä sossun korvauksista vero? 24/7 istut sönköttämässä palstalla.
Maksan varmasti kymmenkertaisesti veroja petteriin nähden. Maksan jopa nettiyhteysi, että pääset päivystämän palstalle ja kuluuamaan ikuista luppoaikaasi
kiala kiala kiala. ei sosssun korvauksista makseta niin paljon veroja. mitä tuohon päivystämiseen tulee.JOKAINEN PALSTALLA KÄVIÄ KYLLÄ TIETÄÄ MITEN PALJON SINÄ TÄÄLLÄ ROIKUT..
lukekaa tarkoin kiala voi voi pehmeän petteri patterin kynsisanomia. kuulostaa erittäin nuorelta jopa älylliseti jälkeen jääneltä. ja taas tämä palstalla päivystäminen. toistan katso kelloa. luuletko nostavasi tojotan myyntiä puhumalla muunneltua totuutta. mulla on työpaikka, enkä elä verorahoilla .MUTTA SINUSTA EPÄILEN ETTÄ PUHUT paskaa MINUN VERORAHOILLA . JA PIKKU VINKKI JOS ET TAJUA KATO KELLOA.
Voi pikkuista petteri pentua, olet jatkuvasti kynsieni alla litassa ja huudat kuin kynsisisieni apuaja muilta. Apuja et saa ja olet yksinäisenä sutena talstalla. Siksi joudut vain vastailemaan itsellesi ja saatkin aina sellaisen vastauksen, joka miellyttää pientä pesusieni petteriä ylettömästi.
kiala kiala kiala. olenko talstalla, sinä olet niin sekasin uni vajauksesta. hopi hopi äipän viereen siitä..
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHH!!!!
TUO KETJUN JANKKAAJA "KIALA VIULU" EI OLE OIKEA KIALA!!!

TAITAA VAIN OLLA SUURI KIALAN JA TOYOTAN FANI!!

AI mistäkö huomaa?
-lähes virheettömiä lauseita
-vastaa nopeammin
-jankkaa samaa, eikä väliin tule aiheen vierestä linkki sarjoja
-kieli on aivan erilaista ja nimittelee enemmän

Taitaa Toyotalahkon johtaja olla kesälomilla, kai sellaistakin jobbarit ehtii pitään...varsinkin kun ei kauppa käy..no onneksi on innokkaita tuuraajia!!
Palstan puuha-pete petteri on aivan lopussa ja yrittää viimeisillään nousua päätteensä edestä punkkaan.

Toyota palsta on vienyt puuha-pete petterin pitkälle sielunvaellukselle etsimään omaa itseään ja Toyota kaunokaista, jolla voi edes kuljettaa huutokaupasta löydetyn varasielun kotiin "viritettäväksi"

Toyota kauppiaan elämä on yhtä leveää hymyä täynnä ja työkin on kuin ikuista lomaa, kun kauppa käy ja asiakkaat ovat tyyväisempiä kuin muun merkin omistajat - juhlat jatkuu ja petterit imee kynnetöntä peukkua, kiukkua niellen:)
kiala kiala nuku välillä . kato kelloa. lipsuu aika pahasti. kynnetöntä peukkua.haaaaaaaaaaaaa.
http://fi.gosupermodel.com/shopping/magazine.jsp?magid=303635

Päätelkää tuosta missä piireissä Kiala hengailee!
Siksi yleisesti kaikki Toyotat ovat paremmassa kunnossa ja pitkäikäisempiä kuin muut merkit, kun huolletaan aikanaan ja paremmin kuin muut lastenvaunut.

Toyotan moottoritkin ovat huomattavasti pitkäikäisempiä kuin muilla merkeillä 15 000 km välein tapahtuvan öjjynvaihdon vuoksi. Tosin kestää muutenkin pidempään kuin muilla jo tilastojenkin mukaan.
Tuo on vain Toyotan ongelma ja sen vuoksi se tarvitsee lyhennetyt öljynvaihtovälit. Tämä Toyotan ongelma on niin vakava, että sen uhreja varten on pitänyt perustaa oikein nettisivustokin: http://toyotasludge.com/victims. Samoin Google tuntee satojatuhansia viitteitä asiasta: https://www.google.fi/search?q=toyota+oil+sludge+problem&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a Ongelma on jatkunut myös lyhennetyillä öljynvaihtoväleillä, siksi Toyota on uusissa malleisaan siirtynyt suosittelemaan kalliita saksalaisten autovalmistajien luokittelemia longlife-öljyjä, mutta edelleen lyhyillä vaihtoväleillä.
Tämän varmaan tiesitkin ja asialla pelottelusi perustuu Toyotan ongelmiin. Tosielämässä ongelma ei koske muita automerkkejä kuin aivan äärimmäisen poikkeuksellisissa tapauksissa, eikä älykkäillä öljynvalvontajärjestelmillä varustettuja autoja silloinkaan. Toyotissa ei niitä järjestelmiä ole.
Mikä saakelin mustamaalauskampanja sulla nyt on käynnissä? Ei mulla ole VAG-konsernin tuotetta, mutta ottaa vaan silmään tämä järjetön raivo ko. konsernin autoja kohtaan.
Minulla nyt kolmas VAG työsuhdeautona. Kahdella edellisellä ajoin 3v/~90tkm. Eka noudatti tarkasti 30tkm huoltoväliä, mutta toinen halusi hultoa selvästi aikaisemmin, luultavasti mm. koska kesällä vedettiin isohkoa asuntovaunua perässä. Nykyisellä vasta 10tkm taulussa, joten ensimmäinen huolto vielä kaukana. Siis huom, se n. 30tkm huoltoväli on maksimi, mutta olosuhteet yms otetaan huomioon, ja mahdollisesti huolto tarvitaan tuota "ihanneväliä" selvästi aikaisemminkin - tapauskohtaisesti.
Valitettavasti ei ole mitään tietoa miten noilla autoilla on mennyt sitten sen jälkeen kun olen niistä 3v leasingsopimuksen päätyttyä joutunut luopumaan.
Nyt vänkätään huoltoväleistä ja se ei ollut minun asiani. Olen huolissani euroautojen ostovimmasta joka kostaantuu meille. Suomalaiset ovat Toyota kansaa ja hienosteleminen ei sovi meille ja olen huolissani huoltamotoiminnasta näitten pitkän huoltovälin eurojen kanssa. Tämä ei tule tietämään hyvää meille. Yhtään vikaa ei ole koskaan ollut ja aina kerralla syynistä läpi 40 vuoden ajan.
Ja vitut me mitään tojo-kansaa ollaan!!!! Tuostahan vois jo vetää sut oikeuteen kunnianloukkauksesta!
Sitten paina se takaisin sisään peukulla, kunniallisesti ja peukkua loukkaamatta
Mistä vitun kannon alta taas ryömit esiin kirjoittamaan ihan joutavaa paskaa? Mars takasin sinne kannon koloon. Onneton peikko!
Peikkometsän pakkomielle valtias petteri peukaloinen vastasi näin itselleen ja leikkii välillä vanhaa papparaista, joksi sopisi aivan mainiosti.
Kyllä euroautojen ostaja on nimenomaan työllistäjä, varsinkin laakoselle jossa vaihdellaan nykyään sen 30000km huoltoväliin myös räjähtännyt moottori uuteen ja laskutetaan asiakkaalta ainakin se 2300€ ja audi kuskilta voidaankin ottaa vähintään 5000€, ja kun työtunnin laskutus laaakkosella on vähän päälle satasen niin siinä saadaan jutalle ja jykälle veroeuroja lähetettäväksi taas kreikkalaisille, kyllä se on juurikin niin että euroautoilija (VAG) on se joka tämän maan nostaa jaloilleen ja tojota kuskit on niitä maanpettureita kun vuosihuoltoon ei mene kuin se 200€ kerta..
nimim. Audi kuski joka tässä juuri tämän vuoden aikana laitellut sen pari tonnia huoltoihin eikä vielä olla kun puolessavälin vuotta...
Totta kyllä kaikki; Se kaikki mikä maksaa Toyotan omistajalle huollossa 200 € on hinnaltaan VAG leirissä 450 € vuosi sitten tehdyssä vertailussa, jonka teimme automekaanikko velipojan kanssa Toyota farmarimme huoltolaskua verratessa Volkkarin laskuun ja molemmissa oli saman kilometrimäärän omaava huolto kysymyksessä.

VAG konsermin tuottelsiin on eläämääkin suuremmat laskut - elämä ei hymyile ja kiikkuriipunta on ainut vaihtoehto Toyota huollon vessaan, tuore hillopossumunkki vinojen suuluiden välissä.
VAG:in huolto on kilometriä kohti ollut vajaat puolta halvempi kuin Toyotan. Kilometrejä vuodessa on tullut 54-57 tkm VAG:iin, nyt mittarissa 243 tkm. No Tojolla ei tuollaisia kilometrejä kehtaisi ajaakaan.

Kyllä elämä hymyilee kun VAG:illa ajaa. Toki maksaa enemmän kuin Tojon räppänä mutta eipä tarvitse alvariinsa huoltoon kiikuttaa, ajo-ominaisuudet ovat valovuoden edellä Tohjoa ja moottorit ovat nykyaikaiset ja taloudelliset.
Nyt petteriosaston aamujuppaaja valehtelet raskaasti ja pahasti. Niin raskaasti on VAG tuotteissa vikoja, että joudut asumaan korjaamolla. Voisit jopa muuttaa osoitteesi samaksi kuin korjaamon ja postilaatikon isolla pultilla korjaamon seinään
Viime syksynä TM vertaili huoltohintoja ja ylläpitokuluja eri automerkeillä. Toyota ja Lexus kallein, ei edes yllättänyt.
ettei niissä ylläpitokuluissa ole huomioitu huoltojen yhteydessä tehtäviä lisätöitä eikä huoltojen ulkopuolisia korjauksia. Ne voisivat muuttaa laskelmat monen merkin kohdalla ihan erilaisiksi.
kiala kiala elä taas valehtele. vag leirissä huollossa halvempaa kun tojotalla. eikä siellä tarvitse huoltaa niin usein josta tulee mittva säästö..automekaniikko velipoika haaaaa. nyt saa nauraaa....
Lyhyen huoltovälinsä vuoksi Tojota työllistää mm. peltikorjaamoja heikon ruosteenestonsa vuoksi.
Uusimman, muita laajimman ja eniten autoja olevassa AutoBildin suuressa tutkimuksessa ei Toyota päässyt pahimpien ruostepesin joukkon, jossa ei ole ollut koskaan.

Pahimmat painjaiset nähdään aivan muissa merkeissä esim. ruoste-henryissä, joka ei opi koskaan auton valmistusta, käsiin mätänevä Mersu joka ruostuu puhki kahdessa vuodessa ynm. onnettomat räpättimet.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288534317255.html?nomobile=4
On totta, että tiettyinä vuosina Fodeissa ja Mersuissa oli ruostevikaa mutta molemmat merkit korjasivat asiat kuntoon. Sitä ei Tojota ole tehnyt eikä tule tekemäänkään vaan pysyy huonoiten ruostesuojattuna autona.
Eipä ole vieläkään osanneet Ford ja Mersu ynm. mitään korjata kuntoo tähän päivään mennessä, kun linkin tietojenkin perusteella kuuluvat ruosteisimpien joukkoon. Kattavat tiedot ovat lisäksi uusimmasta, muita laajimmasta ja eniten autoja sisältäneestä tutkimuksesta.

Toyota ei ole joutunut laadullisesti hyvänä ja varmana koskaan esim. ruostepesien joukkoon, siksi on maailmalla eniten ostetuin. Myyntimäärät kun aina laadun mittari ja heikot valuu tukien piiriin.
Täysi pelletutkimushan tuo on kun autot luokitellaan 10 vuoden ikähaarukkaan "(Vuosimallit 1997-2007, herkimmin ruostuvat, aakkosjärjestys)".

Esim. 1997 Mersuissa oli huono ruostesuojaus mutta Mersu korjasi asian juten myös Ford. Tuossa esim Mersun tilanne uudempien mallien osalta

http://www.vibilagare.se/test/rost?make=275&model=

Toyotahan on tutusti peränpitäjä tuossakin tutkimuksessa.
kiala kiala ikuinen valehtelija katoppa kelloa. kukahan se täällä päivystää 02.14 nuku välillä reppana niin jaksat jauhaa paskaa .nyt äkkiä äitin viereen. hopi hopi..
"Kiala Viulu10.7.2013 02:14."

Ristus säätänä, etkö sinä koskaan edes nuku, pitää hillua läpi vuorokauden yrittämässä puolustaa mokoman riisikupin mainetta. On meitä moneen junaan. Siis 02.14 tuokin edellinen viesti kirjoitettu. on tainnut mennä yöunet ja hermot tojotan kanssa touhutessa.
Mene hyvä mies ajoissa nukkumaan, niin tulee jotain järjellistä tekstiä sinultakin.
Kiala Viulu ja Corolla Pappa ei tiedä öljynvaihto väleistä yhtään mitään. Omalla kohdalla öljynvaihto venyi noin 15 000 kilometriin. Auto on Opel Astra 1.6 vm 1994 ja kun kävin vaihdattamassa öljyt niin kummasti se öljy oli juoksevaa. Ei mitään mustaa sittaa niinkuin Kiala Viulu väitti.
Kerroitkin ajeneesi öljyillä 15tkm kuin pitääkiin, etkä 30tkm
Juu, ja auto liki 20v, ja öljyt halvinta markettitavaraa...
Onneksi on halpaa ja siksi voikin vaihtaa 15tkm välein. Edestään sen tärkeän huollon löytää ja huomaa aikanaan
Unohdin mainita, että autolla on ajettu 233 000 kilometria. Että sillain.
Y-sukuolvi tulee ja jyrää premiumeillan tuollaset vaipoissa pyörivät Corolla-papat
Trollit trollaa trolleja :) VAG ja toyota co. samaa kuraa.
heh he hee....Toyota vain yksinkertaisesti laadussa ja kestävyydessä VAG leiriä valovuosia edellä...varma on aina varma ja Toyotalla kulkee...
Älä ole turhaan huolissasi. Vaihdoin Toyotasta Ford Mondeoon 9 vuotta sitten, autolla on nyt ikää 12 vuotta ja kilometrejä takana noin 270.000 km. Vähillä korjaustarpeilla on menty tähän saakka ja auto on jämäkkä edelleen sekä mainio ajettavuudeltaan. Ihmettelen sinun vaihtotarvetta 3 vuoden välein, eikö Toyota pysy pidempää aikaa luotettavana ja ryhtinsä säilyttävänä autona ?
 /   /  /  /  /  / Huolestuttava suuntaus

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta