Ponilaakso!!

Nobody beybe

Eli kokemuksia ponilaakson hevosista ja poneista. Kuka on minkäkinlainen ratsastaessa ja hoitaessa ja mikä on oma suokksikkinne? Oon menossa sinne leirille ja en ole ennen käynyt ja siellä on leireillä (käsitykseni mukaan) omat hoitsut. Haluisin hoitsuksi semmosen rauhallisen ja kiltin (mielummin jonkun pienen) otuksen.

Ja näihin ois kiva tietää vastauksia:

Onko Lätty "hullu"?
Ja minkä kokonen Rillo on ja voisinko ratsastaa sillä enää (160cm&50kg) ja onko se millainen ratsastaa?

Vastauksia ois kiva saada mahd. Pian!

14

2142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amppusevaan

      Menin tänä kesänä Ison Kirjan kautta. Oma lempparini siellä leirillä oli Pilke, Lätyllä en ole mennyt. Siellä ei oo leirihoitsuja :)

    • adikfj

      Muutama vuosi sitten ainakin oli leirihoitsut mutta noista hevosista en tiedä. Olin niin pieni, mutta porukka oli tosi mukavaa ja jos joku pelotti tmv. aina ni joku oli zemppaamassa :D Mulla oli suosikkina yks pikkis :3

      • lillamyy

        Mun lemppari on Lätty♡!!! Oon ollu siel kolmesti leirillä et aivan paras paikka!!!


      • lillamyy
        lillamyy kirjoitti:

        Mun lemppari on Lätty♡!!! Oon ollu siel kolmesti leirillä et aivan paras paikka!!!

        Kertokaa lemppareitanne?:)


    • PonilaaksoOnParas

      Vanha, mutta vastaan silti. Eli siis Ponilaaksossa on musta kivat ponit, vaikka onhan sielläkin kaikilla oma persoonansa. Ja kun olin siellä leirillä viime kesänä, meillä oli hoitsut. Mulla oli hoitsuna mun kaverin kanssa Mussu. Jotkut siis hoiti samaa, koska kaikille ei riittäny omaa hoidettavaa. Ja hoitsua hoidettiin illalla. Mussu oli sillon mun lemppari, mutta nyt se on ehdottomastti Delhi, koska tipuin Mussulta KOLME kertaa SAMAN tunnin aikana... (Toi ei liittyny asiaan mut ihan sama)

      • PonilaaksoOnParas

        Ja siis ne tippumiset ei tapahtunu leirillä.


      • Anonyymi

        Vanha viesti mutta ihmettelen mitä Mussulle oli käynyt koska Mussu on kiltein poni/hevonen jolla olen mennyt


    • vakkarikävijä

      Vanha keskustelu mutta vastaanpa tylsyyksissäni itsekin mikäli jollekin on tarvetta :D

      Ite oon nyt pari vuotta käynyt tunneilla ja tänä kesänä on kolmas leiri tiedossa. Kuten joku sanoikin, niin jokainen hevonen on omanlaisensa persoona. Oma lempparini on ehdottomasti Ruttu, sen kanssa vain natsaa parhaiten. Inhokkeihini lukeutuu sitten taas Balle ja Mussu - niiden kanssa ei natsaa oikeastaan yhtään :D Lättyä en todellakaan sanoisi hulluksi, kaukana hullusta se on. Vaatii vain tietynlaisia ratsastajia toimiakseen hyvin. Hieman hömelöksi voisin omien kokemuksieni kautta sanoa.

      Ja kun joku sanoi tässä keskustelussa, että tippui Mussulta kolmesti saman tunnin aikana, niin ei - Mussukaan ei ole hullu. Se on melkeinpä nimensä veroinen poniruuna, joka vain vetää päätänsä alas esteen jälkeen ja hyppää paikasta kuin paikasta, eli vaatii ratsastajaltaan tietynlaista estesilmää :) Ja meilläkään ei ollut viime kesänä hoidokkeja, toissa kesänä oli mutta oli aika minimaalista hoitamista.

      Yleisesti voisin sanoa, että Ponilaakso on parhaita ratsastuskouluja jossa olen käynyt. Opetus on parhaimmasta päästä täältä suunnalta ja tilatkin hyvät - huonompiakin on tullut nähtyä.

      • PonilaaksoOnParas

        Juu en siis tarkoittanut, että Mussu olisi hullu ;) Se on edelleen mun mielestä tosi mukava poni, mutta esteitä en sillä mieluusti mene juurikin tuon pään alas vetämisen takia :D


      • jokutyyppii

        mille leirille oot menossa?


    • Anonyymi

      Mussu on ihana eli Müstik se on ihanan kiltti hoitaa se on pieni sillä kai menee 160 pituiset sillä on keinuhevosen laukka mut se on ihana

      • Anonyymi

        Samaa mieltä että sillä on keinuhevosen laukka mutta itse heilun siellä selässä(Mussu toka lemppari)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Öö.. Mitä tarkoitat tuolla videolla en ihan tajunnut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe