Äiti unessa

äiti unessa

Näin unta, että huomasin äitini olevan jotenkin täysin piilossa tai peitettynä maa-aineksen tai jonkin peiton sisällä. Ihmettelin unessa ääneen, miksi hän sinne on mennyt. Kun katsoin tarkemmin, hänellä oli suu täynnä multaa, jota sitten aloin kaapia kiireesti pois. Hän tuntui elottomalta mutta kuitenkin siitä unesta jäi sellainen olo ettei hän olisi ehtinyt vielä täysin tukehtua. Mistä moinen uni, mitä voisi tarkoittaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

9

2774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjä

      Mietimpä vaan kuka tuota kysyy?

    • äitinsä tytär

      Äitinsä tytär kysyy, keski-ikäinen. Nikin valinta oli huono, laitoin vain otsikon uudestaan kun en muuta keksinyt... Oliko Sinulla tulkintaa tähän, kiitos jos jotain valkenee!

    • 1 tulkitsija

      Heipä hei,

      Kysyjää mietityttävään uneen minun on annettava 2 tulkintaa, sillä se seikka onko unen äiti elossa vai ei, muuttaa unen tulkinnallista sisältöä.

      Eli

      Tulkinta 1, unennäkijän äiti elossa:

      Unennäkijä on huolissaan äitinsä terveydestä, äiti on ikäänkuin hautautumassa sairauteen (suu täynnä multaa) mutta tuntee halua hoivata häntä (kaapii kiireesti pois).

      Tulkinta 2. unennäkijän äiti kuollut.

      Uni viestii äidin muistosta ja unennäkijä on huolissaan unohtuuko äidin muisto ("jotenkin täysin piilossa tai peitettynä"). Tytär kaapii multaa pois äidin suun edestä eli tytär haluaa muistaa ja muistella mitä äiti jutteli.
      Unesta jäävä perusvire viestii myös sen että muistot äidistä eivät suinkaan ole "tukehtuneet" eli tukahtuneet, vaan tytär kyllä muistaa arvokkaita muistoja joiden puitteissa tuntea ikävää ja ikävöidä äitiään.

      Ikävä on hyvin tärkeä ja kaunis tunne meistä jokaiselle, se kertoo meille rakkautemme kohteen, määrän ja laadun.

      Kaunista kesän jatkoa kysyjälle!

    • äitinsä tytär

      Kiitos tulkitsijalle! Äitini on elossa, mutta iäkäs, päälle 80:n. Jotenkin helpottaa tällainen "positiivinen" viesti, vai voiko huolesta puhuttaessa niin sanoa...

      • 1 tulkitsija

        Kiitos itsellesi, tuli hyvä mieli että vanha äitisi on niin onnekas, koska hänellä on niin rakastava tytär että jopa unissaan huolehtii hänestä.


    • Mietityttää

      Mä näin kerran semmosta unta, et olin siinä lämmittämässä saunaa (sähköistä) ja niitä oli kaks.. Täs unes oli jo aimminkin tapahtunu kaikke, mutta ei mitään erikoista. Mut se mikä jäi mieleen oli kun olin palaamassa takaisin toiselta saunalta (milemmat sisällä, yksi huone ja käytävä välissä), niin huomasin, et lattialla on ihan kauheesti vettä, menin kattoon eteinpäin, ja huomasin sen tulevan toisen saunan oven alta. Sit ajattelin et sieltä on menny jokin rikki, josta vuotaa ihan kauheesti vettä. Kun avasin oven aluksi homasin, et se siinä vedessä oli jotain mustaa mukana, ja se oli jotenkin pelottavaa. Kun katoin ylöspäin huomasin et ylimmällä lauteella sielä takanurkassa olikin ruumis, josta tätä nestettä valu. Siinä sit pelästyin, ja ajattelin ainakin lähteväni pois sieltä, mut en kerenny vielä tekeen mitään. Sit se henkilö sielä nurkassa sanoki "mä kuolen" ja huomasinkin sen olevan mun äiti. Mua pelotti ja huolestuti ihan hirveesti siinä unessa. Sit siinä tapahtu jotain, mitä en muista, mut jossain kohtaa heitin kai vettä äitini päälle jolloin tämän nesteen valuminen lakkas, ja äitini oli ns. puhdas. Sit se sano, et nyt alko valuukki verta, mut sitä ei tullu paljon. Jotenki kuitenki siirryttiin äidin käsiin, joissa oli jotkin kääröt. Otettiin ne sit pois ja niiden alla olikin jotain mustaa limaa, joka näytti inhottavalta. Kuitenkin siinä kohtaa unessa tuntu helpottavalta, ja semmoselta et tilanne ei ollukkaan niin paha. Sit uni siirtykin johonkin ihan muualle, jonka jälkeen pian heräsin.

      Mistä tämmönen vois kertoo? Joka tapauksessa aika inhottava uni. Ite oon vielä aika nuori, mutta täysi-ikäinen. Äitini on keski-ikäinen.

    • intuitiolla

      Sinulla voi olla monimutkainen suhde äitiisi. Olekto vielä ns. äitisi helmoissa, murrosiässä, mutta irtautumassa kaikkine siihen kuuluvine mutkineen?

    • Mielenkiintoisia tulkintoja. Minä kiinnitin huomioni äidin vaitonaisuuteen.

      Miksi äiti on hiljaa? Tytär ei kuule hänen ääntään. Haluaako hän kuulla sitä?

      Äidin kaivaminen maasta viitannee ajatukseen kuolemasta ja hautaamisesta.

      Hänen elossa oleminen viittaisi seikkaan, että hän ei ole oikeasti kuollut, ja että tytär edelleen kaipaa hänen neuvojaan.

      Äidit ovat suulaita. Miksi tytär näkisi unessa äitinsä makaavan maan sisässä suu täynnä multaa.

      Ensiksi, kuolleet eivät puhu, ja toiseksi suu täynnä on vaikea puhua.

      Unta nähdessään tytär kenties ajattelee, että hänen äitinsä on lörppö ja aikoo paljastaa tai pilata jotain. Mihin tämä voisi liittyä? Ehkä ihmissuhteeseen?

    • Intuitiolla

      Onko äitisi depressiivinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe