Viimeisinä aikoina.....

Joko nyt?

Raamattu profetoi, että:

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
Juud. 1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."

93

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -m,NB

      Kirkko ei pelasta ihmistä, kuuluipa siihen kuinka paljon ihmisiä tahansa.
      Raha ei pelasta, menettipä kirkko rahaa kuinka paljon tahansa.
      Uskonratkaisu on henk.koht. tehtävä mikäli mielii syntejään anteeksi ja kerran myös taivaaseen hel... sijasta.
      Mitä tekee nimikristityt kirkossa muuta kuin muuttavat Jumalan sanan mieleisekseen, oikein piispojen johdolla rikkoen kirkollislakia, mutta mitäpä siitä seuraisi.
      Kirkko voi olla näitä muuttajia täynnä, mutta jos sieltä puuttuu Pyhä Henki, se ei ole uskovien yhteyttä enää.
      Hyvää on, että ymmärtävät poistua ja piispat perässä hiippoineen.

    • Kiireesti vielä

      ....hopi, hopi vaan.

    • ---

      Kirkolle .

    • Hienoa

      Asiallinen aloitus. Hyvä.

    • Aika on paha

      Ymmärrämmekö todella, että missä ajassa elämme nyt?

    • ---

      No, lopunajassa kaikkinen kauheuksineen. Enää ei kansa tästä nouse. Raamatun profetiat toteutuu.

    • -lapsi-

      Käsittääkseni olemme ns. lopunaikojen viime metreillä. Uskon maailmanrauhan alkavan 10 vuoden kuluessa.

      Ilmestyskirja:
      20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
      20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
      20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

      Ps. 118:26
      Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.

      Luuk. 2:14
      "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

      • 1234567...

        Ei tule mitään maailman rauhaa, ennen jumalattomien tuhoutumista. Rauha on maanpäällä 1000-vuotta kun jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa. Tämä planeetta on silloin hiljainen.
        Pyhät ovat sen 1000-vuotta rauhassa taivaassa.


    • Olemme Danielin 2 luvun valmisteluvaiheessa. Tuossa luvussa avainjae on jae 44, joka kertoo meille, että lähi-itään syntyy nuo Nebukadnessarin unen kuvaamat 4 valtakuntaa juuri tuossa unen kuvaamassa järjestyksessä. Ensin tulee Baabelin valtakunta, joka valloittaa suuren osan lähi-itää, myös Israelin ja Egyptin ja karkoittaa nuo kansat suurelta osin pois.

      Olemme siis vasta lähi-itää kohtaavassa murroksessa, joka synnyttää tuon Danielin selittämän ensimmäisen valtakunnan synnyn, jota silloinen Baabelin valtakuntakin kuvasi.

      Vaikka nuo valtakunnat ovat jo kerran olleet, jae 44 kertoo että ne vielä tulevat uudelleen. Tapahtumia on siis vielä paljon, ennen kuin olemme varsinaisesti lopunajassa.

      • -lapsi-

        Tark.47. Miten Raamattu määrittää "lopunajan" alun? Alkaako se tempauksesta? Alkaako se vaivanajan puolivälistä? Alkaako se vaivanajan viimeisenä vuotena? Alkoiko se mahdollisesti jo Jeesuksen ylösnousemuksesta? Miten lukijani ymmärtävät asian?

        Milloin ns. synnytystuskat alkoivat? Kenties maailmansodasta (suuri sota)? Kenties paljon aiemmin?

        Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.


      • pian tapahtuu
        -lapsi- kirjoitti:

        Tark.47. Miten Raamattu määrittää "lopunajan" alun? Alkaako se tempauksesta? Alkaako se vaivanajan puolivälistä? Alkaako se vaivanajan viimeisenä vuotena? Alkoiko se mahdollisesti jo Jeesuksen ylösnousemuksesta? Miten lukijani ymmärtävät asian?

        Milloin ns. synnytystuskat alkoivat? Kenties maailmansodasta (suuri sota)? Kenties paljon aiemmin?

        Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        Lopun ajan selvimpiä merkkejä on Israelin ilmestyminen uudelleen maailmankartalle. Vaikka lopun aikoja on lähestytty ja maailma on kokenut monta muutosta, jotka ovat välttämättömiä ennen lopun ajan viimeisten "tiimellysten" toteutumista, vasta Israelin olemassaolo täyttää massoittain lopun ajan merkkejä. Että Sana olisi sovussa itsensä kanssa, (vasta) nyt meidän tulee olla lopun ajassa.

        En arvuuttele, mennäänkö tässä vielä vuosia vai vuosikymmeniä, mutta Sanan valossa ei pitäisi olla enää vuosisatoja. Paitsi tietenkin tuhatvuotinen valtakunta, joka tietysti tulee noiden profetoitujen mullistusten ja levottomuuksien jälkeen. Sotien jälkeen.


      • -lapsi-
        pian tapahtuu kirjoitti:

        Lopun ajan selvimpiä merkkejä on Israelin ilmestyminen uudelleen maailmankartalle. Vaikka lopun aikoja on lähestytty ja maailma on kokenut monta muutosta, jotka ovat välttämättömiä ennen lopun ajan viimeisten "tiimellysten" toteutumista, vasta Israelin olemassaolo täyttää massoittain lopun ajan merkkejä. Että Sana olisi sovussa itsensä kanssa, (vasta) nyt meidän tulee olla lopun ajassa.

        En arvuuttele, mennäänkö tässä vielä vuosia vai vuosikymmeniä, mutta Sanan valossa ei pitäisi olla enää vuosisatoja. Paitsi tietenkin tuhatvuotinen valtakunta, joka tietysti tulee noiden profetoitujen mullistusten ja levottomuuksien jälkeen. Sotien jälkeen.

        Aamen. Pian alkaa 1000-vuotinen sapatti :D

        2Piet. 3:13
        Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

        Room. 8:21
        koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

        Jes. 11:6
        Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        http://www.keyway.ca/jpg/lambleo.jpg


      • -jarmo-
        -lapsi- kirjoitti:

        Aamen. Pian alkaa 1000-vuotinen sapatti :D

        2Piet. 3:13
        Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

        Room. 8:21
        koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

        Jes. 11:6
        Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        http://www.keyway.ca/jpg/lambleo.jpg

        Jep. Sä voit tehdä tuon aika hauskalla tavalla, nimittäin kun luet Raamattua ja liität sapatti-sanan tilalle sanaparin "Jeesuksen valtakunta", niin kaikki julmuudet vanhassa testamentissa muuttuvat yhtäkkiä täysin ymmärrettäviksi ja sapatista tulee todella merkittävä asia, koska se on juuri niin kuin sanoit, Jeesuksen tuhatvuotinen valtakunta, Jumalan seitsemäs päivä luomisen jälkeen.

        ...me elämme kuudetta päivää tälläkin hetkellä!


    • Kun Jeesus puhuu Matt 24:8 synnytystuskien alusta, Hän tarkoittaa niitä tapahtumia, jotka ovat Ilmestyskirjan 6 luvun alussa. Matt 24 luvussa Jeesus puhuu Juutalaiselle kansalle, opetuslapsilleen ja nuo tapahtumat siis koskettavat ennen muuta Israelin kansaa. Jeesus puhuu siis synnytystuskien alusta tarkoittaen tapahtumia Ilm 6 alusta ja kun Jeesus puhuu lopusta, hän tarkoittaa sillä sitä hetkeä, kun hän tulee kaikkien nähtäväksi ja perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa.

      Tätä aikajaksoa tulevaisuudessa Jeesus tarkoittaa lopun ajoilla. Tuo lopun aikojen määritelmä löytyy muualtakin profetioista. Lopun aika tarkoittaa siis aikajaksoa Ilm 6 - 19 ja 20 alku, jolloin tuhatvuotinen valtakunta alkaa.

      Kaikki nuo tapahtumat sijoittuvat tulevaisuudessa yhden sukupolven aikajaksolle, joka näkee alun, voi nähdä myös lopun noista lopun ajoista.

      Emme ole vielä noissa tapahtumissa, koska on paljon profetioita, joiden täytyy ensin tapahtua, ennen kuin on mahdollista aloittaa nuo lopun aikojen valtaisat tapahtumat. Ensimmäinen merkki on siinä, kun suuri eksytys Kristuksen nimessä lähtee liikkeelle, suuri eksytys joka eksyttää monet, koska uskovat ovat otettu pois - temmattu tuuliin ja pilviin Herraa Jeesusta vastaan, kun Jeesus tulee salaisesti noutamaan omansa. Me uskovat, jotka elämme ennen noita lopun aikoja, emme tule niitä näkemään. Mutta monet pelastuvat myös lopun aikoina, jolloin he tulevat näkemään niitä aikoja ja siksi Jeesus heitä rohkaiseekin kestämään nuo ajat - heidänkin pelastuksensa on lähellä, kun Kristus tulee kuninkaana hallitsemaan tuhat vuotta.

      • -lapsi-

        Kiitos Tark.47. Pidätkö mahdollisena, että Israel-valtion perustaminen 1948 aloitti lopunajan sukupolven?

        Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.


      • 1234567...

        Tämä se vasta suuren suuri harhautus on luulla, että Jeesus tulee salaisesti noutamaan omansa. Kuinka kukaan voi enää nykyaikana noin uskoakaan ?
        On 100% varmaa, että ei tule noutamaan ketään salaisesti sen tulee jokainen näkemään.
        Maan päällä jumalattomat laittomat ovat 1000 vuotta kuolleina hiljaisuudessa. Jumalan omat ovat 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa.


      • ***

        Keitä Jeesus varoitti eksytyksestä? Hän varoitti Opetuslapsiaan l. uskovia. Uskovia on maan päällä, kun eksytys tulee ja se on jo alkanut. Vääriä kristuksia ja voideltuja on ilmaantunut ja tulee enenevissä määrin lisääntymään. Kaikenlaisia villitseviä oppeja on jo maailmassa ja meillä Suomessakin(äärikarismaattiset ja ihmeitä ja merkkejä korottavat liikkeet, manifestaatiot, kundalinihenki), jotka pyrkivät eksyttämään jopa valittujakin. Suuri luopumus on kohtaamassa seurakuntaa. Näin kerrotaan Raamatussa.


    • Keksintöjäkin on

      Todella hyvä määritellä uskoville itsestään selviäkin asioita, sillä kuinka helposti käy, että on yhtä monta määritelmää asialle kuin on kirjoittajiakin.

    • Loogista

      Viimeisinä aikoina- kirjoitukset toteuneet niin suurelta osin, että lopun muihin tapahtumiin ei voi olla kauan aikaa enää.

    • Lopun aika ei ole vielä alkanut. Se sukupolvi ei ole vielä syntynytkään, joka näkee lopun aikojen tapahtumat.

      Nyt on aika julistaa evankeliumia, aika julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.

      On ensin tapahduttava Danielin kirjan 4 suurvallan synty lähi-itään, ensimmäinenkään ei ole vielä tullut. Ensimmäinen suurvalta toteuttaa Jumalan tuomiot, mistä Jesaja 19 ja Hesekiel 29 profetoi.

      Jesajan kirja 19 luku kertoo siis tapahtumista ennen lopun aikoja. Samoihin tapahtumiin viittaa Hesekielin 29 luku.

    • ---

      Ainahan sitä voi tarkkailla, vaikka ei ymmärrä asiaakaan.

    • u8i

      Omituista on, että ns. uskovatkin ulkona Jumalan sanasta, profetioista. Mitä Raamattu profetoi?

      • -lapsi-

        U8i. Minulle tärkeimpiä ovat Karitsan häät, tuhatvuotinen valtakunta ja iankaikkinen elämä.

        Ilm. 19:9
        Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.


    • Viikunapuu Jeesuksen vertauksessa ei tarkoita Israelin syntyä eikä Israelin kansaa.

      Lue niin kuin on kirjoitettu:
      Matt 24:
      32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
      33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
      34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat

      Ne siis, jotka näkevät Ilmestyskirjan 6 luvun tapahtumien alkavan, tietävät, että heidän aikanaan kaikki lopun ajan tapahtumat Ilm 6-19 ja 20 alku tapahtuvat. Sitä Jeesus vertauksellaan viikunapuusta tarkoitti - ei mitään muuta. Lue niin kuin on kirjoitettu.

      Viivy Herran edessä ja pyydä, että Pyhä Henki avaa sinulle kirjoituksia, saat sen minkä tarvitset. Nyt on evankeliumin aika, eikä pitäisi liikaa askarrella sellaisessa tulevaisuudessa, joka ei koske itseä eikä tätä aikaa. Nyt on evankeliumin aika - julista ja palvele Jeesusta ilolla ja rakkaudella.

      • jotain rotia nyt

        Ja olisi se kai hyvä ottaa Jeesuksen opit ja opetuksetkin jonkinlaisen tarkastelun kohteeksi vai tokko niillä ole mitään merkitystä? Profetionnit taitaa olla vaan ajan kuluun kuuluvaa tavaraa jolla peitetään huono omatunto kun Jeesuksen opit käyvät rahapussin päälle. Helluntaipapitkit maailmalla ajelevat kuulemma Ferrareilla ja muilla miljoonaautoilla mutta köyhät unohtuu vaikka Jeesus mammonan palvojille oli vihainen.


      • -lapsi-
        jotain rotia nyt kirjoitti:

        Ja olisi se kai hyvä ottaa Jeesuksen opit ja opetuksetkin jonkinlaisen tarkastelun kohteeksi vai tokko niillä ole mitään merkitystä? Profetionnit taitaa olla vaan ajan kuluun kuuluvaa tavaraa jolla peitetään huono omatunto kun Jeesuksen opit käyvät rahapussin päälle. Helluntaipapitkit maailmalla ajelevat kuulemma Ferrareilla ja muilla miljoonaautoilla mutta köyhät unohtuu vaikka Jeesus mammonan palvojille oli vihainen.

        Eksyt ja eksytät Roti. Millä perusteella arvioit Kristuksen uskoa?

        Matt:
        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.


    • Olen uusi täällä. Vähän miettiväisenä vielä. Kirjoitin tänään viestin, palstalle: synti, ja ketjuun: mast.. (jne.). Viestiin sisältyy myös Efesolaiskirjeen profetia. Seuraavat jakeet kertovat jotain viestistäni: 1 Kor. 3 : 16 - 17. " Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. "

      • -lapsi-

        Shalom Pekanvuoro. Uskotko, ettei Jumala pelasta sellaista, joka turmelee kehonsa, esim. lävistyksillä ja tatuoinneilla. Tai jopa katkomalla tahallaan sormiansa? Sellaistakin ilmenee näinä lopunaikoina. Käsittääkseni itsensäsilpojat julistavat: "Omistan itseni. Jumala ei omista minua."


      • -lapsi- kirjoitti:

        Shalom Pekanvuoro. Uskotko, ettei Jumala pelasta sellaista, joka turmelee kehonsa, esim. lävistyksillä ja tatuoinneilla. Tai jopa katkomalla tahallaan sormiansa? Sellaistakin ilmenee näinä lopunaikoina. Käsittääkseni itsensäsilpojat julistavat: "Omistan itseni. Jumala ei omista minua."

        Kun esittämäsi itsensäsilpoja tai kuka tahansa joka ei vielä tunne Jeesusta ja nostaa sydämensä tyngät sormet Jeesuksen puoleen ja parahtaa : Armahda minua, ole Herrani, minä olen syntiä tehnyt, haluan seurata sinua! Silloin Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen ja ohjaa. Sen päälle Raamatun opetusta ja uskovien keskinäistä rakkautta.


      • -lapsi-
        pekanvuoro kirjoitti:

        Kun esittämäsi itsensäsilpoja tai kuka tahansa joka ei vielä tunne Jeesusta ja nostaa sydämensä tyngät sormet Jeesuksen puoleen ja parahtaa : Armahda minua, ole Herrani, minä olen syntiä tehnyt, haluan seurata sinua! Silloin Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen ja ohjaa. Sen päälle Raamatun opetusta ja uskovien keskinäistä rakkautta.

        Siinähän se :D

        Muistetaan rakastaa ja siunata Israel-veljeämme.

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        37:23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
        http://www.youtube.com/watch?v=9vtT6F5ClBw
        Shalom Pekanvuoro. Tervetuloa. Toivottavasti viihdyt täällä:)


      • -lapsi- kirjoitti:

        Siinähän se :D

        Muistetaan rakastaa ja siunata Israel-veljeämme.

        Hes:
        37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        37:23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
        http://www.youtube.com/watch?v=9vtT6F5ClBw
        Shalom Pekanvuoro. Tervetuloa. Toivottavasti viihdyt täällä:)

        Kiitoksia toivotuksesta! Kuten srk-ruumiissakin jokaisen uskovan on hyvä löytää oma paikkansa, tehtävänsä, niin katson ja tunnustelen Pyhässä Hengessä mitä ehkä ois hyvä jakaa muillekin. Katsellaan!


    • -lapsi-

      Tark.47:
      "Viikunapuu Jeesuksen vertauksessa ei tarkoita Israelin syntyä eikä Israelin kansaa."
      _______

      Mitä uskot viikunapuun tarkoittavan?

    • Viikunapuu tarkoittaa kirjaimellisesti viikunapuuta. Sitä ei tarvitse muuttaa miksikään muuksi.

      'kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.'

      Joka näkee vihan ajan alun, tietää, että Jeesus tulee pian perustamaan ja hallitsemaan maan päälle kuninkaana - se antaa rohkeutta ja toivoa niille, jotka silloin pelastuvat ja lähtevät Kristusta seuraamaan.

      • -lapsi-

        Tark.47. Eikö olekin niin, että 7-vuotinen vaivanaika alkaa tempauksesta? Vaikka tempaus saattaakin tapahtua yllättäen, sen seuraukset eivät tule olemaan salaisia.
        http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8


    • Niin kuin me tiedämme, kun puihin puhkeaa silmut, että kesä on tulossa ja iloitsemme siitä.

      Niin vihan aikana pelastuneetkin tietävät, että kun Jeesuksen viha kohtaa maan päällä asuvaisia, Jeesus tulee pian perustamaan valtakuntansa maan päälle.

      • kyselen vaan

        Viikunapuuhun tulevat ensin ensihedelmät sen jälkeen puhkeavat lehdet. Siinä mielessä viikunapuu on erikoinen. Israelista on käytetty vertausta viikunapuu. Se on Raamatussa. Mikä on peruste, ettei Israel olisi viikunapuu, olisi mielenkiintoista tietää. Voisitko tarkkailija47 valaista asiassa? Kiittäen etukäteen.


      • 1234567...

        Johan tuli SUURI VALE ! Maan päälle ei tulla perustamaan 1000 vuotista valtakuntaa ! Sapatin Herran Jeesuksen omat ovat 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa.

        Laittomat ovat hiljaisuudessa maan päällä kuolleina sen 1000 vuotta, odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.


      • lätinää kyllä
        1234567... kirjoitti:

        Johan tuli SUURI VALE ! Maan päälle ei tulla perustamaan 1000 vuotista valtakuntaa ! Sapatin Herran Jeesuksen omat ovat 1000 vuotta kirjaimellisesti taivaassa.

        Laittomat ovat hiljaisuudessa maan päällä kuolleina sen 1000 vuotta, odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen.

        Vaan ei perusteluita.


      • 1234567...
        lätinää kyllä kirjoitti:

        Vaan ei perusteluita.

        lätinää vaan sieltäkin kuuluu, mutta ei mitään perusteluita. Se on 100% varmaa, että tätä maata ei jumalattomia, laittomia varten uudiste 1000-vuodeksi, johan sen järkikin sanoo. Kaikki jumalattomat laittomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta.


      • kun ei perusteita
        1234567... kirjoitti:

        lätinää vaan sieltäkin kuuluu, mutta ei mitään perusteluita. Se on 100% varmaa, että tätä maata ei jumalattomia, laittomia varten uudiste 1000-vuodeksi, johan sen järkikin sanoo. Kaikki jumalattomat laittomat ovat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta.

        kehittelet omia teologioitasi ilman perusteita.


    • Ilmestyskirja 20 luku kertoo asian aika selkeäsi, ei se ole mikään vertauskuvallinen. Voit päätellä jotain näistä parista kohdasta:
      4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

      Maan päällä on siis kansoja ja ihmisiä. Profeettojen kirjoista voit lukea, millaista tuhatvuotinen valtakunta on, Jes 11 luku ja myös Jes 65: 20- ja myös Miika 4:1-4 Monia muitakin kohtia Raamatusta löydämme asiasta.

      7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
      8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
      9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät

      Kristus siis hallitsee pyhiensä kanssa tuhat vuotta Jerusalemista käsin 1000 vuotista valtakuntaa, jossa on kansoja, on ihmisiä, jotka tekevät työtä ja ovat tavallisia ihmisiä. Maa on Herran uudistama ja rauha vallitsee kaikkialla, kaikki näkevät, että Kristuksen hallinta on täysin erilaista, kuin ihmisten hallitsema maa.

      • 1234567...

        Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei ole elämää maapallolla, sillä kaikki, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.

        Tätä maata ei uudisteta jumalattomia varten 1000 vuodeksi, se on 100% varmaa se.


      • rt,uibåup,o6b,hupå56
        1234567... kirjoitti:

        Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei ole elämää maapallolla, sillä kaikki, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.

        Tätä maata ei uudisteta jumalattomia varten 1000 vuodeksi, se on 100% varmaa se.

        Lässyn.


      • ruikuti rui !
        rt,uibåup,o6b,hupå56 kirjoitti:

        Lässyn.

        Noin sanoo sellainen, joka ei ymmärrä Ilmestyskirjasta mitään !


      • ei auta hokeminen
        ruikuti rui ! kirjoitti:

        Noin sanoo sellainen, joka ei ymmärrä Ilmestyskirjasta mitään !

        Ilmestyskirjankin ymmärryksen edellytyksiä ovat, että lukee sitä kirjaa ja yleensä ymmärtää jotakin.

        Lähdehän sille tielle ja vähennä vouhotusta, niin opit sen minkä muutkin jo...


      • ????-
        ei auta hokeminen kirjoitti:

        Ilmestyskirjankin ymmärryksen edellytyksiä ovat, että lukee sitä kirjaa ja yleensä ymmärtää jotakin.

        Lähdehän sille tielle ja vähennä vouhotusta, niin opit sen minkä muutkin jo...

        Mitä sinä olet oppinut ?


      • käännös takasin
        ????- kirjoitti:

        Mitä sinä olet oppinut ?

        Sinun oppineisuutesi tässä on kyseenalaisena!


    • Eivät kansat saa surmaansa, vaan sotajoukot, jotka ovat kokoontuneet sotimaan:
      Ilm 19:
      19 Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
      20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
      21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa

      Pedon mukana olevat sotajoukot siis saavat surmansa.

      Matt 24:
      31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista

      Jeesus tuomitsee siis tulemuksessaan tuhatvuotisen valtakunnan alussa kaikki kansat ja jakaa heille asuinalueet ja maat. Vihan aika ei siis surmaa kaikkia ihmisiä, paljon jää jäljelle, jotka jäävät elämään tuhatvuotiseen valtakuntaan.

      Tuhatvuotinen valtakunta toteutuu siis täysin kirjaimellisesti Raamatun ilmoituksen mukaan.

    • Kun Jeesus tulee hallitsemaan tuhanneksi vuodeksi Pyhiensä kanssa, Pyhät eivät ole lihaa ja verta olevassa ruumiissa, vaan hallitsevat kirkastetussa iankaikkisessa ruumiissa. Kansat, joita Kristus hallitsee ovat tavallisia ihmisiä, niinkuin me nyt olemme, lihaa ja verta. 'Nuorin kuolee satavuotiaana'

      Silloin vain ei kellään ole epäselvää, että Kristus on ja hallitsee:
      Jes. 11:9
      Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
      Hab. 2:14
      Sillä maa on oleva täynnä Herran kunnian tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.

      Jes 66:18-
      Jes 35:

    • Raamattu vertaa yhden kerran Israelia viikunapuuhun.
      Hoos. 9:10
      Niinkuin rypäleet erämaassa minä löysin Israelin; niinkuin varhaishedelmät viikunapuussa, sen alkurunsaudessa, minä näin teidän isänne. He tulivat Baal-Peoriin, vihkiytyivät häpeäjumalalle ja tulivat kauhistaviksi, niinkuin tuo heidän rakastettunsa

      Tuossakin vertauksessa Israelia verrataan viikunapuuhun negatiivisessa mielessä, vihkiytymässä epäjumalien palvontaan ja tuo luku puhuukin Israelia kohtaavista rangaistuksista.

      39 kertaa Raamatussa puhutaan viikunapuusta, mutta vain tämä yksi kohta selkeästi vertaa Israelia viikunapuuhun ja sekin pahassa, ei hyvässä. Joelin viikunapuu vertausta voidaan ehkä myös pitää samankaltaisena, Israelin pahuutta kohtaa hävitys. Jeesus kiroaa kerran oikean kasvavan viikunapuun, ehkä siinä on myös vivahde vertauksesta, Isralin kansa hylkäsi Messiaansa ja ei tuota satoa Jumalalle ja siksi hävitys kohtaa sitä. (jälleen kuva negatiivisessa mielessä)

      • Jer. 8:13
        Minä tempaan heidät peräti pois, sanoo Herra. Ei ole rypäleitä viinipuussa eikä viikunoita viikunapuussa, ja lehtikin lakastuu. Minä saatan hyökkääjät heidän kimppuunsa."

        Tässäkin vertausta käytetään tuomion vertauskuvana.

        Mahdotonta on siis yhdistää Israelin valiton perustamista Jeesuksen lopun ajan profetian viikunapuuhun = mitä Israelin tuomion aikaa käytettäisiin alkulaskentaan, koska viikunapuu on aina vertauksena Israeliin tuomion vertauskuvana Raamatussa, kuten edellä tuon esiin?

        Jeesuksen lopun ajan profetia evankeliumeissa; viikunapuu on viikunapuu. On syytä huomata, että Ilmestyskirja on Jeesuksen Kristuksen ilmestys, josta Johannes kirjoittaa. Jeesus siis tarkentaa evankeliumien tuomaa lopun ajan profeetallista kuvaa ilmestyksessään. Ilmestyskirjan 6 luvusta 19 lukuun ja 20 luvun alkuun asti kuvatut tapahtumat tapahtuvat siis nopeasti. Tuo ilmoitus annetaan siksi, että vihan aikana pelastuneet saisivat rohkaisua ja toivoa, että kun he näkevät vihan tapahtumien vyöryvän maan päälle, he tietäisivät, että pian tulee Herra Jeesus kirkkaudessaan ja perustaa tuhat vuotisen valtakuntansa maan päälle.

        Meitä, jotka nyt elämme Herran omina, ei tuo Ilm 6-19 ja 20: alku ei koske, koska me olemme tuon ajan Kristuksen kanssa taivaassa ja tulemme vasta Jeesuksen kanssa takaisin kirkastetussa ruumiissa, kun hän tulee kirkkaudessaan ja voimassaan kuninkaana hallitsemaan maata ja kansoja tuhanneksi vuodeksi.


    • Raamatussa on kymmeniä ja kymmeniä profeetallisia ilmoituksia Kristuksen hallitsemasta tuhatvuotisesta valtakunnasta, että sitä asiaa on mahdoton ohittaa tai muuntaa muuksi ellei sitten leikkaa pois kaikkia niitä kohtia, joissa Raamattu ilmoittaa tuhatvuotisesta Kristuksen valtakunnasta.

      Lue siis ahkerasti Raamattua, lue niin kuin on kirjoitettu. Lähde mielenkiintoiselle ja rikkaalle tutkimusmatkalle Raamatun sanaan, siellä on valtava aarteisto, jonka Jumala on Pyhän Hengensä kautta sinulle varannut.

      • -lapsi-

        Tark.47. Miksi Raamattu mainitsee erikseen viikunapuun, ellei sillä olisi erityinen merkitys? Miksei Raamattu yksinkertaisesti puhu vain puista? Käsittääkseni 40-luvulla, sodan seurauksena ja siirtomaavallan murentuessa, alkoi itsenäisten valtioiden määrä kasvaa. Mikseivät "kaikki puut" tarkoittaisi muita uusia valtioita ja viikunapuu Israel-valtiota?

        Luuk. 21:29
        Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

        http://ennustuksia.com/2013/05/10/40-lopun-ajan-merkkia/
        http://ennustuksia.com/viikunapuun-ihme/
        http://ennustuksia.com/2013/06/08/viimeinen-sukupolvi/

        Uskon kuuluvani tempaussukupolveen, koska olen syntynyt Israel-valtion synnyn jälkeen. Tempauksen takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021.

        Mutta. Koska olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen, voi tempaus tapahtua milloin vain.


      • Netpunk
        -lapsi- kirjoitti:

        Tark.47. Miksi Raamattu mainitsee erikseen viikunapuun, ellei sillä olisi erityinen merkitys? Miksei Raamattu yksinkertaisesti puhu vain puista? Käsittääkseni 40-luvulla, sodan seurauksena ja siirtomaavallan murentuessa, alkoi itsenäisten valtioiden määrä kasvaa. Mikseivät "kaikki puut" tarkoittaisi muita uusia valtioita ja viikunapuu Israel-valtiota?

        Luuk. 21:29
        Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

        http://ennustuksia.com/2013/05/10/40-lopun-ajan-merkkia/
        http://ennustuksia.com/viikunapuun-ihme/
        http://ennustuksia.com/2013/06/08/viimeinen-sukupolvi/

        Uskon kuuluvani tempaussukupolveen, koska olen syntynyt Israel-valtion synnyn jälkeen. Tempauksen takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021.

        Mutta. Koska olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen, voi tempaus tapahtua milloin vain.

        Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut.

        Netpunk. Älä siis tuijota erehtyviin ihmisiin. Tuijota Raamattuun. Se ei muutu. Tosin. Jumalan pitää ensin kutsua sinua.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Vastasin Jumalan kutsuun. Aloin lukea Raamattua ajatuksella. Ymmärrykseni lisääntyi siinä määrin, että aloin luottaa Jumalaan. Ja. Uskominen on nimenomaan luottamista. Herraan uskominen ei ole sokeaa uskoa.

        Ps. Tutkimalla Raamattua ja anomalla ymmärrystä ylhäältä, voi muodostaa oman käsityksensä tulevaisuudesta ja aikatauluista.

        Todd Strandberg, moni muukin, perustelee Raamatulla uskoaan "pretribiin".
        https://www.raptureready.com/rr-pre-trib-rapture.html

        Rabbi Judah Ben Samuel antaa näkökulmaa Jeesuksen paluun aikatauluun.
        http://2010rapture.org/8jubilees.html

        Aiheesta suomeksi.
        http://www.reinosav.net/rav-profet.htm
        http://nokialainen.blogspot.fi/2013/11/rabbi-judah-ben-samuelin-ennustus.html


      • Paluu totuuteen
        Netpunk kirjoitti:

        Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut.

        "Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut."

        Pötyä. Ateisteilla on tyypillisesti tällaisia yksinkertaistuksia. Niiden alkuperä on heidän omissa päissään ja kun niitä lisää hokevat, luulevat paaluttavansa höpötyksensä hyvinkin tiedoksi ja totuudeksi. Sitten höröttelevät keskenään kuinka tyhmiä uskovaiset muka ovat. Ne "uskovaiset" he ovat kehittäneet itseään varten ja ihan omista päistään.

        Voi olla, että joka sukupolvessa on ollut joku hörhö, joka on ollut omien päähänpistojensa vanki. Mutta lopun aikaa koskevia pohdintoja voi lukea oikeastaan alkuseurakunnan alusta alkaen. Seurakunnan piirissä on kyllä hyvin valveutuneesti osattu määritellä, onko lopun aika vielä kaukana vai lähellä. Näin siis, jos katsotaan faktoja.

        Seurasin hyvin aktiivisesti milleniumkohua. Olin tekemisissä useiden seurakuntien kanssa. Mukana hyvinkin innokkaita ja karismaattisia lahkoja. Kumma kyllä en törmännyt ainoaankaan henkilöön, joka olisi aidosti katsonut jotakin suunnattomia tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa. Paitsi ehkä tietojärjestelmien bugeista johtuvia. Maallisia. Sen sijaan media ja ateistit toitottivat itsensä pyörryksiin siitä, kuin uskovaiset muka odottavat sitä ja tätä.


      • 1234567...
        Paluu totuuteen kirjoitti:

        "Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut."

        Pötyä. Ateisteilla on tyypillisesti tällaisia yksinkertaistuksia. Niiden alkuperä on heidän omissa päissään ja kun niitä lisää hokevat, luulevat paaluttavansa höpötyksensä hyvinkin tiedoksi ja totuudeksi. Sitten höröttelevät keskenään kuinka tyhmiä uskovaiset muka ovat. Ne "uskovaiset" he ovat kehittäneet itseään varten ja ihan omista päistään.

        Voi olla, että joka sukupolvessa on ollut joku hörhö, joka on ollut omien päähänpistojensa vanki. Mutta lopun aikaa koskevia pohdintoja voi lukea oikeastaan alkuseurakunnan alusta alkaen. Seurakunnan piirissä on kyllä hyvin valveutuneesti osattu määritellä, onko lopun aika vielä kaukana vai lähellä. Näin siis, jos katsotaan faktoja.

        Seurasin hyvin aktiivisesti milleniumkohua. Olin tekemisissä useiden seurakuntien kanssa. Mukana hyvinkin innokkaita ja karismaattisia lahkoja. Kumma kyllä en törmännyt ainoaankaan henkilöön, joka olisi aidosti katsonut jotakin suunnattomia tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa. Paitsi ehkä tietojärjestelmien bugeista johtuvia. Maallisia. Sen sijaan media ja ateistit toitottivat itsensä pyörryksiin siitä, kuin uskovaiset muka odottavat sitä ja tätä.

        Monet haaveilee salaisesta morsiamen tempauksesta, mutta joutuvat täysin pettymään. Tämä on tosi !


      • -lapsi-
        Paluu totuuteen kirjoitti:

        "Laskutoimituksia on tehty lähes 2000 vuotta. Jokainen laskenut sukupolvi on uskonut kuuluvansa temmattaviin. Mitään ei ole tepahtunut."

        Pötyä. Ateisteilla on tyypillisesti tällaisia yksinkertaistuksia. Niiden alkuperä on heidän omissa päissään ja kun niitä lisää hokevat, luulevat paaluttavansa höpötyksensä hyvinkin tiedoksi ja totuudeksi. Sitten höröttelevät keskenään kuinka tyhmiä uskovaiset muka ovat. Ne "uskovaiset" he ovat kehittäneet itseään varten ja ihan omista päistään.

        Voi olla, että joka sukupolvessa on ollut joku hörhö, joka on ollut omien päähänpistojensa vanki. Mutta lopun aikaa koskevia pohdintoja voi lukea oikeastaan alkuseurakunnan alusta alkaen. Seurakunnan piirissä on kyllä hyvin valveutuneesti osattu määritellä, onko lopun aika vielä kaukana vai lähellä. Näin siis, jos katsotaan faktoja.

        Seurasin hyvin aktiivisesti milleniumkohua. Olin tekemisissä useiden seurakuntien kanssa. Mukana hyvinkin innokkaita ja karismaattisia lahkoja. Kumma kyllä en törmännyt ainoaankaan henkilöön, joka olisi aidosti katsonut jotakin suunnattomia tapahtuvan vuosituhannen vaihteessa. Paitsi ehkä tietojärjestelmien bugeista johtuvia. Maallisia. Sen sijaan media ja ateistit toitottivat itsensä pyörryksiin siitä, kuin uskovaiset muka odottavat sitä ja tätä.

        Niinpä. Maailma eksyy ja eksyttää.

        Matt:
        15:10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
        15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Niinpä. Maailma eksyy ja eksyttää.

        Matt:
        15:10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
        15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

        Vastasin nimim. "Paluu totuuteen".


      • -lapsi- kirjoitti:

        Tark.47. Miksi Raamattu mainitsee erikseen viikunapuun, ellei sillä olisi erityinen merkitys? Miksei Raamattu yksinkertaisesti puhu vain puista? Käsittääkseni 40-luvulla, sodan seurauksena ja siirtomaavallan murentuessa, alkoi itsenäisten valtioiden määrä kasvaa. Mikseivät "kaikki puut" tarkoittaisi muita uusia valtioita ja viikunapuu Israel-valtiota?

        Luuk. 21:29
        Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

        http://ennustuksia.com/2013/05/10/40-lopun-ajan-merkkia/
        http://ennustuksia.com/viikunapuun-ihme/
        http://ennustuksia.com/2013/06/08/viimeinen-sukupolvi/

        Uskon kuuluvani tempaussukupolveen, koska olen syntynyt Israel-valtion synnyn jälkeen. Tempauksen takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021.

        Mutta. Koska olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen, voi tempaus tapahtua milloin vain.

        Tutki kaikki kohdat Raamatun sanasta, jossa viikunapuusta puhutaan. Israelin valtion synty ei ole mikään merkki mihinkään, sille ei löydy perusteita Raamatun sanasta.

        Matteus, Markus ja Luukas ovat tallettaneet Jeesuksen puheen lopun ajoista, eikä tuossa puheessa ole 'piiloviestiä', vaan ihan suoraa puhetta asioista. Esim. Luuk 21. Jerusalemin temppelin hajoitus, ei jää kiveä kiven päälle - näin kävi, roomalaiset hajoittivat temppelin. Jeesus puhuu eksytyksistä, sodista, maanjäristyksistä, nälänhätää, sairauksia. Kaikki nämä ovat hyvin selviä sanontoja ja kun Jeesus puhuu puista, hän todella tarkoittaa puita, ei mitään muuta.

        Vai haluatko muuttaa eksytykset vertaukseksi, miksi? sodat vertauksiksi, miksi? nälänhädän vertauksiksi, miksi? maanjäristykset vertauksiksi, miksi?

        Israelin valtion synnystä merkkinä aikanaan puhuttiin 30 vuoden sukupolvesta, sitten 60 vuoden sukupolvesta, nyt 80 vuoden sukupolvesta, kohta puhutaan 120 vuoden sukupolvesta. Niiltä ennusmerkeistä vain loppuu aika - koska niille ei löydy pohjaa mistään muualta Raamatusta.

        Toisessa ketjussa olen puhunut siitä, mitä pitää tapahtua profetioiden mukaan ennen, kuin olemme lopun ajoissa. Pitää tuntea koko Raamatun sana, eikä vain poimia jotain kohtia ja tehdä jotain 'oppia' yhdestä kohtaa. Jeesus täsmensi omassa ilmestyksessään Ilmestyskirjassa tuota lopun ajan puhettaan, jonka hän kertoi lihassa ollessaan opetuslapsilleen. Monet profeetat olivat jo edeltä kertoneet paljon lopun ajoista. Raamattu on kokonaisuus, kun katselemme tulevaisuuden profetioita. Kaikki profetiat lopun ajoista pitää koota, kuin palapelin palaset paikalleen - eikä se ole mikään helppo eikä pieni tehtävä. Raamattu on kirja täynnä Jumalan aarteita, mutta ne on kaivettava kärsivällisyydellä esiin. Siunausta sinun tutkimusmatkallesi Raamattuun.

        Pelastukseen riittää yksikin kohta: 'Niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut, että hän lähetti ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi ..'


      • ervury6bh7in8
        1234567... kirjoitti:

        Monet haaveilee salaisesta morsiamen tempauksesta, mutta joutuvat täysin pettymään. Tämä on tosi !

        jotain omaa hätääsi ja pettymystäsi sinä podet. se selittää...


      • 1234567...
        ervury6bh7in8 kirjoitti:

        jotain omaa hätääsi ja pettymystäsi sinä podet. se selittää...

        Nämä morsiamet kyllä tulevat pettymään kun mitään salaista tempausta ei tule olemaan !
        Pedostakin tulee saada voitto, jotta pääsee tempaukseen mukaaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
        Muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma tulee ottaa todesta !


      • -lapsi-
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Tutki kaikki kohdat Raamatun sanasta, jossa viikunapuusta puhutaan. Israelin valtion synty ei ole mikään merkki mihinkään, sille ei löydy perusteita Raamatun sanasta.

        Matteus, Markus ja Luukas ovat tallettaneet Jeesuksen puheen lopun ajoista, eikä tuossa puheessa ole 'piiloviestiä', vaan ihan suoraa puhetta asioista. Esim. Luuk 21. Jerusalemin temppelin hajoitus, ei jää kiveä kiven päälle - näin kävi, roomalaiset hajoittivat temppelin. Jeesus puhuu eksytyksistä, sodista, maanjäristyksistä, nälänhätää, sairauksia. Kaikki nämä ovat hyvin selviä sanontoja ja kun Jeesus puhuu puista, hän todella tarkoittaa puita, ei mitään muuta.

        Vai haluatko muuttaa eksytykset vertaukseksi, miksi? sodat vertauksiksi, miksi? nälänhädän vertauksiksi, miksi? maanjäristykset vertauksiksi, miksi?

        Israelin valtion synnystä merkkinä aikanaan puhuttiin 30 vuoden sukupolvesta, sitten 60 vuoden sukupolvesta, nyt 80 vuoden sukupolvesta, kohta puhutaan 120 vuoden sukupolvesta. Niiltä ennusmerkeistä vain loppuu aika - koska niille ei löydy pohjaa mistään muualta Raamatusta.

        Toisessa ketjussa olen puhunut siitä, mitä pitää tapahtua profetioiden mukaan ennen, kuin olemme lopun ajoissa. Pitää tuntea koko Raamatun sana, eikä vain poimia jotain kohtia ja tehdä jotain 'oppia' yhdestä kohtaa. Jeesus täsmensi omassa ilmestyksessään Ilmestyskirjassa tuota lopun ajan puhettaan, jonka hän kertoi lihassa ollessaan opetuslapsilleen. Monet profeetat olivat jo edeltä kertoneet paljon lopun ajoista. Raamattu on kokonaisuus, kun katselemme tulevaisuuden profetioita. Kaikki profetiat lopun ajoista pitää koota, kuin palapelin palaset paikalleen - eikä se ole mikään helppo eikä pieni tehtävä. Raamattu on kirja täynnä Jumalan aarteita, mutta ne on kaivettava kärsivällisyydellä esiin. Siunausta sinun tutkimusmatkallesi Raamattuun.

        Pelastukseen riittää yksikin kohta: 'Niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut, että hän lähetti ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi ..'

        Aamen. Pelastus on tärkein.

        Koska olemme siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen, voi tempaus tapahtua milloin vain. Vaikka vartin päästä. Miksei jopa viiden sekunnin kuluessa:)
        http://www.osdragomir.yolasite.com/resources/moving_clock_digital1.gif


      • ...

        ...


    • -lapsi-

      Vastatkaa

      Miksi Raamatussa puhutaan 70. vuosiviikosta?

      • vaan vaikea aihe

        Joka tapauksessa siksi, että sekin teksti otettaisiin huomioon.


      • Osittain avattu

        Monet Raamatun profetioista ovat sellaisia, että kertovat aikalaisille, että "Raamatun taustalla ovat voimat" tämän tiesivät. Vuosiviikkojahan on jo toteutuman mukaan saatu tulkittua osa. Hyvinkin pitävästi. Mutta osa viikoista odottaa yhä...

        Jeesuksen kohtalon ajoittuminen on yksi vuosiviikkojen toteutumien selvimpiä kohtia...


      • -lapsi-
        vaan vaikea aihe kirjoitti:

        Joka tapauksessa siksi, että sekin teksti otettaisiin huomioon.

        Thatsthepoint. Käsittääkseni Israel on Jumalan alkuperäinen srk. Mutta koska Jumala oli päättänyt pelastaa myös pakanoita, siirrettiin srk-tehtävä pakanoille. Uskon, että pakanakristityt tullaan tempaamaan pois ennen viimeistä vuosiviikkoa, jotta Jumala voisi palauttaa evankelioimistehtävän alkuperäiselle seurakunnalleen. Uskon, että viimeisellä vuosiviikolla tulee toteutumaan seuraava raamatullinen tapahtuma.

        Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Uskon, että suuri sato tullaan korjaamaan suuren ahdistuksen keskeltä.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        https://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY


      • ulottuvuuksia...
        Osittain avattu kirjoitti:

        Monet Raamatun profetioista ovat sellaisia, että kertovat aikalaisille, että "Raamatun taustalla ovat voimat" tämän tiesivät. Vuosiviikkojahan on jo toteutuman mukaan saatu tulkittua osa. Hyvinkin pitävästi. Mutta osa viikoista odottaa yhä...

        Jeesuksen kohtalon ajoittuminen on yksi vuosiviikkojen toteutumien selvimpiä kohtia...

        Profetioista osa on sellaisia, että niillä varoitetaan etukäteen ja neuvotaan johonkin toimintaan. Oli mm. profetia, jossa puhuttiin Jerusalemin piirityksestä. Kristityt pakenivat aiemmin pois, kun ottivat profetian huomioon. Joosefuksella mm. kiinnostavaa tekstiä tästä tapauksesta. Osa profetioista on tarkoitettu ikään kuin etukäteiseksi historiaksi. Ei niin, että Raamatusta sitä kautta tulisi kirja kaikenlaisille ennustelijoille (vaikka eräillä siihen taipumusta onkin), vaan niin, että profetian täyttyessä tosiaankin näkyisi ilmiselvästi, että on tapahtunut jotakin, jonka Jumala on tiennyt ja tarkoittanut. Profetian tarkoituksena voi tällöin olla esim. vahvistaa lukijoiden kohdalla sanan luotettavuutta.

        Israelin syntyminen uudelleen ja ajalla, joka oli tarkoitettu, on tietysti luottamusta vahvistava tapahtuma.


      • Danielin kirja on sinetöity lopun aikaan asti ja siksi nuo vuosiviikot eivät helposti aukea. Dan 12 luvussa puhutaan, että tuhatkaksisataayhdeksänkymmentäpäivää kestä ahdistus sen jälkeen, kun hävityksen kauhistus = antikristus lakkauttaa joka päiväisen uhraamisen Jerusalemin temppelissä.

        Tämä on kerrottu lopun ajan ahdistuksessa olevalle Israelille ja Jeesuksen omille. Silloinhan Israelin jäännöskin pelastuu ja tulee Jeesuksen omaksi Sak 12:10. Siinä on siis lohdutuksen ja rohkaisun sanoma lopun ajan vainoissa olevalle seurakunnalle ja Israelin jäännökselle.

        Näyttää siltä, että nuo vuosiviikot aukeavat lopusta päin alkuun, eivät toisin päin.

        Dan 9:27 puhuu samasta ajasta, mainiten yhden vuosiviikon ajan, jolloin hävittäjä tekee lujan liiton monien kanssa, mutta puolivälissä lakkautta uhritoimitukset.

        Siitä taaksepäin historiaan pitäisi laskea jotenkin .. luulen .. jotta voisi saada selvyyttä 70 vuosiviikosta kokonaisuudessaan - taaksepäin - mutta mitkä tapahtumat ovat laskennan perusteita - asiat taitavat olla lukittuina ja pysyä lukittuina.

        Monenlaista yritystä on ollut ja on, mutta minulle asia on vielä selvittämätön mysteeri. Minulle tuo kokonaisuus on lukittu toistaiseksi. En voi siksi sanoa siitä mitään. Raamatun tutkimiseni siis jatkuu ja aina jotain lisäselvyyttä tulee eri asioihin, kun vain on sinnikäs.


      • -lapsi-
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Danielin kirja on sinetöity lopun aikaan asti ja siksi nuo vuosiviikot eivät helposti aukea. Dan 12 luvussa puhutaan, että tuhatkaksisataayhdeksänkymmentäpäivää kestä ahdistus sen jälkeen, kun hävityksen kauhistus = antikristus lakkauttaa joka päiväisen uhraamisen Jerusalemin temppelissä.

        Tämä on kerrottu lopun ajan ahdistuksessa olevalle Israelille ja Jeesuksen omille. Silloinhan Israelin jäännöskin pelastuu ja tulee Jeesuksen omaksi Sak 12:10. Siinä on siis lohdutuksen ja rohkaisun sanoma lopun ajan vainoissa olevalle seurakunnalle ja Israelin jäännökselle.

        Näyttää siltä, että nuo vuosiviikot aukeavat lopusta päin alkuun, eivät toisin päin.

        Dan 9:27 puhuu samasta ajasta, mainiten yhden vuosiviikon ajan, jolloin hävittäjä tekee lujan liiton monien kanssa, mutta puolivälissä lakkautta uhritoimitukset.

        Siitä taaksepäin historiaan pitäisi laskea jotenkin .. luulen .. jotta voisi saada selvyyttä 70 vuosiviikosta kokonaisuudessaan - taaksepäin - mutta mitkä tapahtumat ovat laskennan perusteita - asiat taitavat olla lukittuina ja pysyä lukittuina.

        Monenlaista yritystä on ollut ja on, mutta minulle asia on vielä selvittämätön mysteeri. Minulle tuo kokonaisuus on lukittu toistaiseksi. En voi siksi sanoa siitä mitään. Raamatun tutkimiseni siis jatkuu ja aina jotain lisäselvyyttä tulee eri asioihin, kun vain on sinnikäs.

        Kiitos Tark.47. Uskotko, että tempaus aloittaa vaivanajan, jonka aikana monet tulevat pesemään vaatteensa? He ovat vaivanajan marttyyreja. Heitä tullaan mestaamaan.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines


      • -lapsi- kirjoitti:

        Kiitos Tark.47. Uskotko, että tempaus aloittaa vaivanajan, jonka aikana monet tulevat pesemään vaatteensa? He ovat vaivanajan marttyyreja. Heitä tullaan mestaamaan.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines

        Jeesuksen takaisin tulosta on paljon lupauksia Raamatussa ja Ilmestyskirja kertoo tapahtumista myös varsin selkeästi. Silloin kun Jeesus hakee omansa samalla tavalla, kun hän lähti Öljymäeltä ja vain hänen opetuslapsensa näkivät hänet, hän tulee hakemaan omansa kotiin.

        Sitten alkaa Jeesuksen uusi työjakso, jossa hän ottaa kirjakäärön ja alkaa avata sinettejä. Ilm 4: eteenpäin on noista tapahtumista kerrottu

        Ennen sinettien avaamista kaikki ihmiset saavat sisimpäänsä tiedon, että on Jumala ja on Kristus, joilla on valta aina ja iankaikkisesti Ilm 5:13, mutta vaikka tietävät, eivät käänny Jumalan puoleen pelastusta etsien.

        Ilm 6: 1 Jeesus avaa ensimmäisen sinetin ja ....
        Ensimmäinen sinetti avataan ja valkoinen hevonen lähtee liikkeelle. Kysymys on siis Jeesuksen vihan sinetti, ne kaikki sinetit ovat Jeesuksen vihan sinettejä, niissä Jumalan viha kohtaa ihmiskuntaa. Ei kysymys siis ole Jeesuksesta, hän on taivaassa avaamassa niitä sinettejä. Ei kysymys ole antikristuksesta, hän ilmestyy näyttämölle vasta paljon myöhemmin. Mistä on kysymys?

        Hevosen selässä istujalla on jousi ja hänelle annettiin seppele ja hän lähtee voittajana ja voittamaan. Mitä hän lähtee voittamaan. Ei hän taistele asein, seuraava sinetti vasta päästää sodan kauhut maan päälle. Mitä hän sitten voittaa. Hän on paaduttaja, hän on eksyttävä henki, joka paaduttaa ihmisten sydämet, jotta Jumalan viha voi kohdata ihmisiä täysimääräisesti, hän julistaa jumalaa, jolle kelpaa sellaisenaan, ei tarvitse tehdä parannusta. Hän julistaa että kaikilla uskonnoilla on sama päämäärä, sama jumala, vaikka eri nimillä. Hänen julistuksensa saavuttaa valtaisat mittasuhteet, ihmiset tulevat 'uskoon' suurin joukoin. Jeesusta ei hänen julistuksensa mukaan enää tarvita. Kaikki kelpaavat jumalalle. Hänen julistuksensa tavoittaa tänne jääneet seurakunnat yhtä lailla kuin ateistitkin. Kaikki ovat uudestisyntymättömiä ja valmiita täysimittaista eksytystä varten.

        Edellä kuvattiin siis tuota ensimmäisen sinetin ratsastajaa, jonka seppeleen merkitys oli tuo uuden uskonnon aika, Kristuksen seurakunta on poissa, ei ole mitään estettä uskontojen yhteydelle ja ykseydelle ja keskinäiselle uskontojen rauhalle. Jousi sitten kuvaa sitä, että jousella ammutaan, mutta mitä. Tuo pahuuden henkivaltojen ratsastaja ampuu tietysti pahan palavia nuolia - nyt ei ole enää mitään pidäkkeitä ihmisten pahuuden irtipääsemiselle, pahuus ja moraalittomuus saa sellaiset mittasuhteet, joita emme nyt voi edes käsittää. Jumalan vihan tuomioille tulee siis paljon perusteita. Tuo pahuuden ratsastaja ratsastaa kaikkialle maailmaan. Kuinka kauan tuo ratsastus kestää. Voisi ajatella, että se kestää useita vuosia rinnan muiden sinettien avaamisen kanssa - ihmisten pahojen ajatusten ja himojen ja halujen täysimittainen irtipääseminen teoiksi vie oman aikansa. Hevonen ja ratsastaja ovat siis vertauskuvia, niin kuin jousi ja seppelekin - vertauskuvia niille kahdelle asialle, pahuuden ryöstäytymiselle ja uudelle uskontojen yhteydelle, jossa jumala kelpaa kaikilla mahdollisilla nimillä, ainoastaan Kristus ei kelpaa tuohon yhteyteen. Pahuuden henkivallat saavat siis lähteä täysivaltaisesti liikkeelle.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Kiitos Tark.47. Uskotko, että tempaus aloittaa vaivanajan, jonka aikana monet tulevat pesemään vaatteensa? He ovat vaivanajan marttyyreja. Heitä tullaan mestaamaan.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mestaus
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines

        Jopa tuli taas -lapselta- suurta satua ! Kaikki vaivan ajat ovat ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


      • 1234567...
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Jeesuksen takaisin tulosta on paljon lupauksia Raamatussa ja Ilmestyskirja kertoo tapahtumista myös varsin selkeästi. Silloin kun Jeesus hakee omansa samalla tavalla, kun hän lähti Öljymäeltä ja vain hänen opetuslapsensa näkivät hänet, hän tulee hakemaan omansa kotiin.

        Sitten alkaa Jeesuksen uusi työjakso, jossa hän ottaa kirjakäärön ja alkaa avata sinettejä. Ilm 4: eteenpäin on noista tapahtumista kerrottu

        Ennen sinettien avaamista kaikki ihmiset saavat sisimpäänsä tiedon, että on Jumala ja on Kristus, joilla on valta aina ja iankaikkisesti Ilm 5:13, mutta vaikka tietävät, eivät käänny Jumalan puoleen pelastusta etsien.

        Ilm 6: 1 Jeesus avaa ensimmäisen sinetin ja ....
        Ensimmäinen sinetti avataan ja valkoinen hevonen lähtee liikkeelle. Kysymys on siis Jeesuksen vihan sinetti, ne kaikki sinetit ovat Jeesuksen vihan sinettejä, niissä Jumalan viha kohtaa ihmiskuntaa. Ei kysymys siis ole Jeesuksesta, hän on taivaassa avaamassa niitä sinettejä. Ei kysymys ole antikristuksesta, hän ilmestyy näyttämölle vasta paljon myöhemmin. Mistä on kysymys?

        Hevosen selässä istujalla on jousi ja hänelle annettiin seppele ja hän lähtee voittajana ja voittamaan. Mitä hän lähtee voittamaan. Ei hän taistele asein, seuraava sinetti vasta päästää sodan kauhut maan päälle. Mitä hän sitten voittaa. Hän on paaduttaja, hän on eksyttävä henki, joka paaduttaa ihmisten sydämet, jotta Jumalan viha voi kohdata ihmisiä täysimääräisesti, hän julistaa jumalaa, jolle kelpaa sellaisenaan, ei tarvitse tehdä parannusta. Hän julistaa että kaikilla uskonnoilla on sama päämäärä, sama jumala, vaikka eri nimillä. Hänen julistuksensa saavuttaa valtaisat mittasuhteet, ihmiset tulevat 'uskoon' suurin joukoin. Jeesusta ei hänen julistuksensa mukaan enää tarvita. Kaikki kelpaavat jumalalle. Hänen julistuksensa tavoittaa tänne jääneet seurakunnat yhtä lailla kuin ateistitkin. Kaikki ovat uudestisyntymättömiä ja valmiita täysimittaista eksytystä varten.

        Edellä kuvattiin siis tuota ensimmäisen sinetin ratsastajaa, jonka seppeleen merkitys oli tuo uuden uskonnon aika, Kristuksen seurakunta on poissa, ei ole mitään estettä uskontojen yhteydelle ja ykseydelle ja keskinäiselle uskontojen rauhalle. Jousi sitten kuvaa sitä, että jousella ammutaan, mutta mitä. Tuo pahuuden henkivaltojen ratsastaja ampuu tietysti pahan palavia nuolia - nyt ei ole enää mitään pidäkkeitä ihmisten pahuuden irtipääsemiselle, pahuus ja moraalittomuus saa sellaiset mittasuhteet, joita emme nyt voi edes käsittää. Jumalan vihan tuomioille tulee siis paljon perusteita. Tuo pahuuden ratsastaja ratsastaa kaikkialle maailmaan. Kuinka kauan tuo ratsastus kestää. Voisi ajatella, että se kestää useita vuosia rinnan muiden sinettien avaamisen kanssa - ihmisten pahojen ajatusten ja himojen ja halujen täysimittainen irtipääseminen teoiksi vie oman aikansa. Hevonen ja ratsastaja ovat siis vertauskuvia, niin kuin jousi ja seppelekin - vertauskuvia niille kahdelle asialle, pahuuden ryöstäytymiselle ja uudelle uskontojen yhteydelle, jossa jumala kelpaa kaikilla mahdollisilla nimillä, ainoastaan Kristus ei kelpaa tuohon yhteyteen. Pahuuden henkivallat saavat siis lähteä täysivaltaisesti liikkeelle.

        tarkkailija. . . Höpön höpön ei pidä alkuunkaan paikkaansa selityksesi. Ilmestyskirjan sanoma ei ole sinullekaan auennut !
        Noilla selityksilläsi johdat vaan monet tietämättömät harhaan täydellisesti !


      • -lapsi-
        1234567... kirjoitti:

        Jopa tuli taas -lapselta- suurta satua ! Kaikki vaivan ajat ovat ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        1234567... Uskoni mukaan kommentoin. Minusta on ok etsiä Raamatusta lohtua ankeaan arkeen. Mikä voisi olla lohdullisempaa kuin tulla temmatuksi ennen suurta ahdistusta?


      • -lapsi-
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Jeesuksen takaisin tulosta on paljon lupauksia Raamatussa ja Ilmestyskirja kertoo tapahtumista myös varsin selkeästi. Silloin kun Jeesus hakee omansa samalla tavalla, kun hän lähti Öljymäeltä ja vain hänen opetuslapsensa näkivät hänet, hän tulee hakemaan omansa kotiin.

        Sitten alkaa Jeesuksen uusi työjakso, jossa hän ottaa kirjakäärön ja alkaa avata sinettejä. Ilm 4: eteenpäin on noista tapahtumista kerrottu

        Ennen sinettien avaamista kaikki ihmiset saavat sisimpäänsä tiedon, että on Jumala ja on Kristus, joilla on valta aina ja iankaikkisesti Ilm 5:13, mutta vaikka tietävät, eivät käänny Jumalan puoleen pelastusta etsien.

        Ilm 6: 1 Jeesus avaa ensimmäisen sinetin ja ....
        Ensimmäinen sinetti avataan ja valkoinen hevonen lähtee liikkeelle. Kysymys on siis Jeesuksen vihan sinetti, ne kaikki sinetit ovat Jeesuksen vihan sinettejä, niissä Jumalan viha kohtaa ihmiskuntaa. Ei kysymys siis ole Jeesuksesta, hän on taivaassa avaamassa niitä sinettejä. Ei kysymys ole antikristuksesta, hän ilmestyy näyttämölle vasta paljon myöhemmin. Mistä on kysymys?

        Hevosen selässä istujalla on jousi ja hänelle annettiin seppele ja hän lähtee voittajana ja voittamaan. Mitä hän lähtee voittamaan. Ei hän taistele asein, seuraava sinetti vasta päästää sodan kauhut maan päälle. Mitä hän sitten voittaa. Hän on paaduttaja, hän on eksyttävä henki, joka paaduttaa ihmisten sydämet, jotta Jumalan viha voi kohdata ihmisiä täysimääräisesti, hän julistaa jumalaa, jolle kelpaa sellaisenaan, ei tarvitse tehdä parannusta. Hän julistaa että kaikilla uskonnoilla on sama päämäärä, sama jumala, vaikka eri nimillä. Hänen julistuksensa saavuttaa valtaisat mittasuhteet, ihmiset tulevat 'uskoon' suurin joukoin. Jeesusta ei hänen julistuksensa mukaan enää tarvita. Kaikki kelpaavat jumalalle. Hänen julistuksensa tavoittaa tänne jääneet seurakunnat yhtä lailla kuin ateistitkin. Kaikki ovat uudestisyntymättömiä ja valmiita täysimittaista eksytystä varten.

        Edellä kuvattiin siis tuota ensimmäisen sinetin ratsastajaa, jonka seppeleen merkitys oli tuo uuden uskonnon aika, Kristuksen seurakunta on poissa, ei ole mitään estettä uskontojen yhteydelle ja ykseydelle ja keskinäiselle uskontojen rauhalle. Jousi sitten kuvaa sitä, että jousella ammutaan, mutta mitä. Tuo pahuuden henkivaltojen ratsastaja ampuu tietysti pahan palavia nuolia - nyt ei ole enää mitään pidäkkeitä ihmisten pahuuden irtipääsemiselle, pahuus ja moraalittomuus saa sellaiset mittasuhteet, joita emme nyt voi edes käsittää. Jumalan vihan tuomioille tulee siis paljon perusteita. Tuo pahuuden ratsastaja ratsastaa kaikkialle maailmaan. Kuinka kauan tuo ratsastus kestää. Voisi ajatella, että se kestää useita vuosia rinnan muiden sinettien avaamisen kanssa - ihmisten pahojen ajatusten ja himojen ja halujen täysimittainen irtipääseminen teoiksi vie oman aikansa. Hevonen ja ratsastaja ovat siis vertauskuvia, niin kuin jousi ja seppelekin - vertauskuvia niille kahdelle asialle, pahuuden ryöstäytymiselle ja uudelle uskontojen yhteydelle, jossa jumala kelpaa kaikilla mahdollisilla nimillä, ainoastaan Kristus ei kelpaa tuohon yhteyteen. Pahuuden henkivallat saavat siis lähteä täysivaltaisesti liikkeelle.

        Tark.47. Etkö usko kenenkään pesevän vaatteitaan 7-vuotisen vaivanajan aikana?


      • -lapsi- kirjoitti:

        Tark.47. Etkö usko kenenkään pesevän vaatteitaan 7-vuotisen vaivanajan aikana?

        Monet tulevat uskoon jo vaivanajan alussa, heille selviää tämä totuus tempauksen kautta ja he rientävät Kristuksen luo. He joutuvat jo silloin maksamaan hintaa uskostaan.
        6. sinettituomion jälkeen 144 000 israelin sukukunnista merkittyä lähtevät kaikkialle maailmaan evankeliumia julistamaan ja monet pelastuvat silloin, tulee itseasiassa valtava herätys Ilm 8:3-5.

        Kuudennen pasuunan jälkeen Ilm 11:3- kaksi säkkipukuista todistajaa myös julistavat ja profetoivat Jumalan sanaa, monet ottavat vastaan silloinkin pelastuksen.

        Lisäksi tulee erityinen varoitus vielä pedon = antikristuksen ajasta, että pedon merkin ottaneet tulevat tuomituiksi. Silloinkin moni tekee valinnan ja tulee Kristuksen luokse, vaikka joutuu uskostaan todistamaan hengellään.

        Jumala siis osoittaa vielä vihassaankin laupeutta ja kutsuu niitä, jotka haluavat tulla Kristuksen luokse syntejänsä katuen ja saavat syntyä uudesti Jumalan lapsiksi.


      • 1234567... kirjoitti:

        tarkkailija. . . Höpön höpön ei pidä alkuunkaan paikkaansa selityksesi. Ilmestyskirjan sanoma ei ole sinullekaan auennut !
        Noilla selityksilläsi johdat vaan monet tietämättömät harhaan täydellisesti !

        Jos sinua lohduttaa se, miten sinä uskot ja ymmärrät Jumalan sanaa, voit siitä kiitellä Herraa.

        Toisia lohduttaa toinen käsitys ja ymmärrys Jumalan sanasta.

        Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, eikä nämä erilaiset näkemykset Raamatun profetioista vaikuta pelastukseemme mitenkään.


      • -lapsi-
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Monet tulevat uskoon jo vaivanajan alussa, heille selviää tämä totuus tempauksen kautta ja he rientävät Kristuksen luo. He joutuvat jo silloin maksamaan hintaa uskostaan.
        6. sinettituomion jälkeen 144 000 israelin sukukunnista merkittyä lähtevät kaikkialle maailmaan evankeliumia julistamaan ja monet pelastuvat silloin, tulee itseasiassa valtava herätys Ilm 8:3-5.

        Kuudennen pasuunan jälkeen Ilm 11:3- kaksi säkkipukuista todistajaa myös julistavat ja profetoivat Jumalan sanaa, monet ottavat vastaan silloinkin pelastuksen.

        Lisäksi tulee erityinen varoitus vielä pedon = antikristuksen ajasta, että pedon merkin ottaneet tulevat tuomituiksi. Silloinkin moni tekee valinnan ja tulee Kristuksen luokse, vaikka joutuu uskostaan todistamaan hengellään.

        Jumala siis osoittaa vielä vihassaankin laupeutta ja kutsuu niitä, jotka haluavat tulla Kristuksen luokse syntejänsä katuen ja saavat syntyä uudesti Jumalan lapsiksi.

        Kiitos Tark.47. Minustakin on tärkeää painottaa Jumalan armoa kaikkina aikoina:)


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Kiitos Tark.47. Minustakin on tärkeää painottaa Jumalan armoa kaikkina aikoina:)

        On myös tärkeää ymmärtää 70.vuosiviikon ja 144000 juutalaisen merkitys vaivanajassa.


      • 1234567...
        tarkkailija47 kirjoitti:

        Jos sinua lohduttaa se, miten sinä uskot ja ymmärrät Jumalan sanaa, voit siitä kiitellä Herraa.

        Toisia lohduttaa toinen käsitys ja ymmärrys Jumalan sanasta.

        Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, eikä nämä erilaiset näkemykset Raamatun profetioista vaikuta pelastukseemme mitenkään.

        Väärillä tulkinnoilla johdatetaan, niin pienet kuin suuretkin suoraan pedon syliin !


    • Westsider-

      "Lopunaika alkanee Ilm. 6: sinetit ovat ne synnytystuskat.
      1. sinetti on yleinen luopumus. Juuri nyt menossa,
      2. sinetti Googin sota. Uskovat lisääntyvässä ahdistuksessa, kuudenteen sinettiin saakka
      3.sinetti Tuhoisan sodan jälkeinen kaaos,nälkä ja kulkutaudit, joka johtaa sinetti
      4. massa kuolemiin nälällä rutolla ja petojen kautta.
      5.sinettin lopussa Yht äkkiä silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan pauhatessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina ja me muutumme. 1.Kor.15:52
      6.sinetti. Suurella maanjäristyksellä alkaa Jumalan viha, Koetuksen hetki, niille, jotka maan päällä asuvat.

      • -lapsi-

        Westsider. Musta olisi ollut mukavaa, jos olisit laittanut mukaan tarkat Raamatun kohdat. Sallinet muutaman täsmentävän kysymyksen.
        - Mitä uskot synnytettävän?
        - Missä vaiheessa tai tilanteessa ahdistuksen ajan uskovat tulivat uskoviksi?
        - Ketkä kuolleet nousevat ja mihin he nousevat?
        - Ketkä me muutumme ja millaisiksi muutumme?
        - Mikä merkitys on Jumalan vihalla?
        - Mihin koetuksen hetkellä pyritään?
        - Onko "koetuksen hetki" hetki vai pidempi jakso?


      • Njet.
        -lapsi- kirjoitti:

        Westsider. Musta olisi ollut mukavaa, jos olisit laittanut mukaan tarkat Raamatun kohdat. Sallinet muutaman täsmentävän kysymyksen.
        - Mitä uskot synnytettävän?
        - Missä vaiheessa tai tilanteessa ahdistuksen ajan uskovat tulivat uskoviksi?
        - Ketkä kuolleet nousevat ja mihin he nousevat?
        - Ketkä me muutumme ja millaisiksi muutumme?
        - Mikä merkitys on Jumalan vihalla?
        - Mihin koetuksen hetkellä pyritään?
        - Onko "koetuksen hetki" hetki vai pidempi jakso?

        Joko nyt?

        Vastaus on edelleenkin ei!


    • Siinä viimeisessä?

      Totisesti. Ajat ovat muuttuneet. Elämme omituisessa ajassa.

    • ---

      Nytkö on selvillä viimeisten aikojen tapahtumat?

      • -lapsi-

        Kyllä. Herra saapuu pyhinensä perustamaan 1000-vuotista valtakuntaa.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.20.html

        Juud:
        1:14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        1:15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

        Hoos. 2:18
        Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        http://maxcdn.thedesigninspiration.com/wp-content/uploads/2013/05/Amelia-and-Animal-Affinity-004.jpg


    • Westsider-
      • Hyväon

        Niinpä onkin.


    • Olisi tärkeää lukea itse Raamattua, eikä vain kopioida erilaisia tulkintoja toisten käsityksistä.

      Jumala haluaa Pyhän Hengensä kautta puhua sinulle henkilökohtaisesti suoraan Raamatun sanalla.

      Suosittelen, että luet ensin nopeasi läpi Raamatun kolme kertaa. Sen jälkeen alat tutkia Raamatun sanomaa yksityiskohtaisesti. Silloin sinulla on jo jonkinlainen käsitys siitä, mitä Raamatusta löytyy eri asioihin liittyen ja silloin voit johonkin asiaan alkaa etsiä niitä kaikkia eri selventäviä kohtia Raamatun sanasta.

      Raamattu on rikas aarreaitta, josta voit ammentaa loputtomasti lohdutusta, rohkaisua, ja opetusta matkallasi Jeesuksen seurassa kohti iankaikkista elämää maan päällä.

      Sijoita Kristus kaikkialle Raamattuun, sillä hänestä Raamattu kertoo ja kaikki voidaan parhaiten ymmärtää Kristuksesta käsin. Älä irroita yksittäisiä jakeita asiayhteydestään ja Raamatun kokonaisilmoituksesta,

      Rikasta matkaa sinulle Raamatun aarteiston avautumiseen.

      • -lapsi-

        Aamen. Älkäämme kiinnittäkö sydäntämme ajallisiin rikkauksiin.

        Luuk. 12:15
        Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi."
        http://www.youtube.com/watch?v=R2QOnUhNU2c
        Maranatha!


    • Ihan kerrakseen

      Siinäpä sitä olikin suomen kansan mielipiteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe