Mikä vittu siinä juomassa kiehtoo??

Raitis97kundi

Eli nyt puhutaan nuorten juomisesta. "Nuorten juominen vähentyy" nauroin puoli tuntia, kun näin tollasen otsikon. Vähentyy? Kaikki kaverini juovat. Oikeastaan melkein kaikki kotikuntani minun ikäluokasta juo. Ja se lähti räjähdysmäisesti käsistä viime keväänä. Syksyllä, kukaan ei puhunut juomisesta. Kukaan ei laittanut instaan ryyppykuvia. MUTTA heti vuoden vaihteen jälkeen, alkoi heti kauhea ryyppyreissujen kertaaminen/uusien suunnittelu. Joka perjantai insta täynnä kuvia #party #drinking #alcohol tms. Tuntuu että olen ainoa raitis. Kaikki tietävät, että se on haitallista, mutta tekevät sitä hauskuuden vuoksi. Mitä vitun hauskaa siinä on, että lamaannuttaa keskushermostonsa ja tuhoaa aivosolujaan? Minä vaan kysyn!

39

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raivoraitis 18v.

      Ainakin yksi juttu on se, että kaikki luulevat, että kaikki muutkin juovat ja lähtevät sitten mukaan kun eivät halua erota joukosta.

      Mutta tosiaan nuoret ovat oikeasti raittiimpia kuin vaikkapa vanhempiemme ikäluokassa. Silloin raittiita nuoria ei ollut käytännössä lainkaan, nyt on. Kaveriporukassani on monia jotka eivät juo, osa lähtee mukaan baariin vaikkei juokaan, osa ei. Minäkään en juo, enkä näe alkoholissa mitään järkeä (ja kaikki alkoholijuomat maistuvat järkyttävän pahalta)

    • Raitis97kundi

      Mä en onneks dokaa, no okei, 4 kertaa viikossa. Se ei oo paha.

      • OIKEAraitis97kundi

        Hieno trolli hermanni


    • dr no

      Alaikäisenä alkoholin juominen on haitallista.
      Juopottelevat nuoret samalla lailla kuin tupakoivatkin nuoret, ovat ikäluokkansa pohjasakkaa, perhananmoisia kusipäitä joiden aivojen tilalla on paskaa.

      Mutta samapa tuo jos jotkut haluavat pilata maksansa, älkäämme me siitä välittäkö, vaan antakaamme asia psykologien sun muiden huolehdittavaksi.

      Täysi-ikäisenä järkevä alkoholin käyttö on paras mahdollinen valinta. Onhan se raittiuskin ihan fiksua, mutta jos et esim. juo juhlissa tai illallisella lasia viiniä, jäät tietyltä osaa yhteiskunnan ulkopuolelle.
      Humalaan juominen on täysin paskaa toimintaa.

    • sofiiaa1

      oon kans 16 vuotias tyttö ja melkein kaikki kaverit juo ja polttaa ja kaikki paikat on täynnä niit ryyppykuvia. Ite en aijo juoda ja vähä ihmetyttää miten se on nyt yhtäkkiä kaikille rullu et pitää olla muka kova ja juoda mut jos siitä nauttii ni juokoot

    • appppaliisa

      itellä saman fiilikset.
      alkoholiin menee: raha, maksa, haima, aivosolut, elämä, tulevaisuus, jne.
      en ole sitä sakkia joka pakoilee todellisuutta tai upottaa murheensa viunaan.
      useimmitenhan huppelissa saa häpäistä ittensä, tuhota paikkoja ja ihmisiä.
      krapulaa ja morkkista mukavempaa seuraa ei ookkaan. (huom sarkasm.)

    • gfdgdfg

      Itse en ole polttanut, juonut enkä käyttänyt mitään päihteitä 17.v aikana. Eli koko elin aikanani. Kaverit sanoivat että ne alotti polttamisen koska siitä tuli kova olo ja he halusivat näyttää aikuisemmilta. Juomisesta en tiiä kun en ole paljoa kiinnostunut kysymään.

    • tytöö

      En miekään tajuu mikä nuorii siin kiehtoo ite oon meiän luokalt aina ollu se ainoo joka ei juo polta tai tee muutakaan sellasta ja mua on kiusattu sen takii mug en oo välittäny ja oon siis kohta 17v tyttö ja aion pysyä erossa noista tästedeskin mut tehköön kukin mitä haluaa :/

    • jetsulleehn

      Yllätys vaan. Eipä ole mulla kavereit. koska kaikki mitä ne halus tehdä oli vain juominen. Ja kun itseä ei kiinnostanut niin näin kävi.

    • 1234321

      Se aivosolujen tuhoaminen on itse asiassa vain pelkkä myytti, jolla pelotellaan nuoria.

      • hdrhdr

        ei kyllä ole


      • rjhmoejhhhnri

        Joo, niinhän se on. Alkoholi ei tosiaan tuhoa itse aivosoluja, vaan vaurioittaa solujen välisiä yhteyksiä. Mutta rappeutaa aivoja joka tapauksessa.

        Jokainen voi itse tarkkailla kaupungilla maleksivia, ikänsä viinaa juoneita spurguja, ja todeta, että heidän aivotoiminta on aika hidasta ja takkuilevaa myös selvin päin ollessa. Eivät he aina ole sellaisia olleet, mutta viina on tehnyt tehtävänsä.


    • tyttö15

      mie oon juonu, muttakun siitä ei seuraa mitään hyvää, vain rikkinäisiä vaatteita, huonoa oloa, rahojen menettämistä yms..niin oompa lopettanut. ihan turhaa sanon mieki nykyää! mutta sittekku en itte juo ja kaikki kaverit juo, nii ompa kiva istuu yksin kotona...

    • Raitis97kundi

      Absolutismikin on alkoholiongelma.

      • Oikearaitis97kundi

        Joku taas trollailee ikävästi


    • tyttö98

      Nuoria kai kiehtoo se koska se on kielletty ja halutaan tietää milta tuntuu olla humalassa... Puhun omasta kokemuksesta ja omista havainnoista. Kaverini entien poikaystävä joi ja "juhli" omien kavereidensa joka viikonloppu ja jotenkin sai meidät innostumaan siitä. Päätimme sit kokeilla et no, onks se niin hienoo. Meillä oli molemmilla kaksi puolenlitran siideriä, joimme ne mökillä kahdestaan, eikä ne oikein tuntuneet tuntuvan missään. Huimasi vain aivan kauheasti, silmät huitelivat omiaan ja alkoi väsyttää. Lisäksi olin kirjoittanut aivan sekopäisen keskustelunalun tänne suomi24:seen (eri palstalle kyllä :D) ja nimennyt sen oudosti ja jollain aivan ihmeen logiikalla keksin nimimerkin jota en ymmärtänyt enää seuraavana päivänä... :D varmaankin seurauksia enemmänkin liiasta väsymyksestä, alkoholin määrä kun oli niin pieni. Seuraavana päivänä päätä särki. Ei siis mitenkään kehuttava kokemus, ENKÄ aio kokeilla uudestaan ennen 18v ikää. Mutta ymmärrän nyt miksi nuoret juovat. Se tuntuu hienolta ajatukselta tehdä jotain kiellettyä ja mennä sekaisin.
      Tupakkaa en sen sijaan ymmärrä lainkaan.Kaikki tietävät että se on vaarallista, siitä ei mene pää sekaisin tms. Ehkä se on vaan kapinallisten nuorten tapa kertoa että he tarvitsisivat enemmän apua, tukea, rakkautta ja huolenpitoa vanhemmiltaan.. :C

      (Kirjotin tän puhelimella, antakaa anteeks kaikki kirjotusvirheet :) )

      • rjhmoejhhhnri

        Itse asiassa tupakka saa kyllä ennen pitkää pään sekaisin tavalla tai toisella. Ensikertalaista tupakoitsijaa yleensä huimaa, kun savu "nousee päähän". Sitten kun on polttanut enemmän ja kauemmin, nikotiini todella sekoittaa pään, mutta tekee sen huomaamattomammin.

        Se muuttaa aivojen kemiaa ja niin sanotun palkitsemisjärjestelmän toimintaa, joka vastaa erilaisista hyvän olon tunteista. Se saa ihmisen luulemaan, että hän tarvitsee lisää tuota myrkkyä elimistöönsä toimiakseen normaalisti. Ja sen myrkyn vetäminen alkaakin tuottaa nautintoa, vaikka se ennen aiheutti pahoinvointia. Tupakka koukuttaa niin voimakkaasti, että vaikka tiedetään sen olevan vaarallista, ja vaikka ne terveyshaitat olisivat jo huomattavissa, niin silti sen lopettaminen on useimmille riippuvaisille tosi vaikeaa.

        Ja sitten jos ei vähään aikaan saa tupakkaa, niin ihminen rupeaa hyppimään seinille ja menettää malttinsa pienistäkin asioista. Masentaa, ärsyttää, ahdistaa, eikä mikään ole hyvin. Tulee kauhea hiki ja päänsärky, ja on pakko saada röökiä. Riippuvaiset aivot ovat myös hyviä keksimään kaikenlaisia verukkeita tupakanpoltolle, vaikka järki sanoo ettei kannata. Kyllä se minusta on eräänlaista sekoamista.

        Itse poltin tupakkaa alun perin vain mielenkiinnosta, sen jälkeen nautinnon vuoksi, lopulta sitten riippuvuuden takia. Enää en viitsi sauhutella, kun olen eroon päässyt.

        Omasta mielestäni missään pään sekoittamisessa ei ole järkeä, oli kyseessä sitten alkoholi tai jokin muu aine. Mutta jos joku haluaa päänsä sekoittaa, niin omapahan on asiansa, kunhan ei aiheuta häiriötä muille.


    • Raitis97kundi

      Oon nyt kännäämäs

      • OIKEAraitis97kundi

        Tällä nimimerkillä on ilmeisesti kiva trollailla


      • jannut juo, me viisaat..
        OIKEAraitis97kundi kirjoitti:

        Tällä nimimerkillä on ilmeisesti kiva trollailla

        No, viisaat pysyvät raittiina ja muut jannut juovat, oksentavat, juovat lisää, oksentavat, valittavat päänsärkyä ja ottavat päänsärky lääkkeen ja viinaa päälle, illalla taas baariin, ja oksentavat aamulla. Tää on Tää juoppojen kiertokulku.


    • vinkkki

      En tiedä mikä semon mutta vahva usko siihen ettei se kyllä mikään vittu ole. Vinkvink miten kannattaa otsikoida keskustelut

    • juuhno

      vähä nättistä vetää pää täyteen aina välillä :P

    • Ääliöt -_-

      No oottekos TE jotka valitatte ikinä juonu?
      Jos ootte vähintään kolme kertaa juonu nii sit voitte tulla valittaa jos huvittaa, mutta te muut voitte pitää turpanne kii asioista joista ette tiedä mitään.

      • Et oo tosissas

        Sinä siis ihan totta haluat vääntää sen niin, että juomattomuus on tyhmää?

        Kyllä meillä on oikeus valittaa, koska alkoholin vaikutuksen alaisena useimmat käyttäytyvät äärimmäisen typerästi ja/tai häiritsevästi. Myös me joudumme kärsimään sinun känniseikkailuistasi.

        Ja viimeksi kun tarkistin, alkoholin vaikutuksen alaisena toimiminen ei Suomessa vapauta rikosoikeudellisesta vastuusta tai kelpaa edes lieventäväksi asianhaaraksi. Toisin sanoen myös poliisi aikoo valittaa jos sekoilet humalapäissäsi.

        Ja muuten, pitikö tässä nyt kolme kertaa maistaa alkoholia vai kolme kertaa vetää itsensä lärvikänniin? Jäi nyt epäselväksi.


      • Ääliöt -_-
        Et oo tosissas kirjoitti:

        Sinä siis ihan totta haluat vääntää sen niin, että juomattomuus on tyhmää?

        Kyllä meillä on oikeus valittaa, koska alkoholin vaikutuksen alaisena useimmat käyttäytyvät äärimmäisen typerästi ja/tai häiritsevästi. Myös me joudumme kärsimään sinun känniseikkailuistasi.

        Ja viimeksi kun tarkistin, alkoholin vaikutuksen alaisena toimiminen ei Suomessa vapauta rikosoikeudellisesta vastuusta tai kelpaa edes lieventäväksi asianhaaraksi. Toisin sanoen myös poliisi aikoo valittaa jos sekoilet humalapäissäsi.

        Ja muuten, pitikö tässä nyt kolme kertaa maistaa alkoholia vai kolme kertaa vetää itsensä lärvikänniin? Jäi nyt epäselväksi.

        Kerro toki lisää miten olet näistä humaltuneista ihmisistä kärsinyt. Koska useimmat ihmiset eivät käyttäydy typerästi humalassa, vaan harvat ääliöt.

        Ja meinasin että ku oot kolme kertaa juonu ittes semmoseen kuntoon että laulattaa ja rohkeutta tulee niin paljon lisää että voit pyytää sitä kaunista neitoa tanssimaan.


      • Et oo tosissas
        Ääliöt -_- kirjoitti:

        Kerro toki lisää miten olet näistä humaltuneista ihmisistä kärsinyt. Koska useimmat ihmiset eivät käyttäydy typerästi humalassa, vaan harvat ääliöt.

        Ja meinasin että ku oot kolme kertaa juonu ittes semmoseen kuntoon että laulattaa ja rohkeutta tulee niin paljon lisää että voit pyytää sitä kaunista neitoa tanssimaan.

        En todellakaan halua juoda itseäni mihinkään kuntoon, se on merkki siitä, että olet jo juonut sellaisen määrän, että se tekee elimistöllesi vahinkoa. Enkä myöskään halua pyytää yhtään ketään tanssimaan. En pidä sellaisesta tanssista enkä varsinkaan ole kiinnostunut muista naisista.

        Musta ei oikeesti oo kivaa kuunnella ihmisten kännisekoiluista tai kattella kun kaverit alkaa käyttäytymään kuin täysääliöt, juttujen taso on sitä luokkaa että huhhuh. Yhdellä alkaa uhmaikä, toinen alkaa väkivaltaiseksi, kolmas hekottaa kaiken aikaa. Ei ole tervettä ei.

        Eikä ole kivaa myöskään se kun vanhemmat juovat joskus (harvoin) itsensä humalaan. Äiti oksentelee seuraavan päivän ja isä on silloin illalla ihan kummallinen. Se on oikeesti pelottavaa.

        Ihan totta hauskaa voi ptiää ilman alkoholiakin, samoin sen tytön kannalta olisi kivempi jos tanssipari ei haiskahtaisi. Mulle tulee paha olo siitä hajusta vaikka toinen olisi juonut miten vähän.

        Ja kyllä jokainen alkaa käyttäytyä kuin vähän vajaa kun humalaan tulee. Toisilla se vain kanavoituu todella typeriin lausahduksiin, toiset taas alkavat hajottaa paikkoja. Kun arvostelukyky laskee niin se laskee.

        Juomattomana näkee sellaisia asioita, joihin ei varmastikaan itse humalassa kekkaloiva kiinnitä mitään huomiota. Kun oma arviontikyky on heikentynyt niin muidenkin suoltaman sonnan sulattaa helpommin. Mulle on toki ihan sama mitä siellä baareissa ja klubeilla tapahtuu kun en niihin kumminkaan suostu menemään, mutta niiden ulkopuolella humaltuneen käytöksestä on mielestäni oikeus valittaa jos aihetta on.


    • ???

      Itse käyn aina välillä ryyppäämässä ja en ymmärrä miksi vihaatte alkoholia niin paljon. Minä en ole ikinä häirinnyt ketään humalassa, alottanut tappeluita, oksentanut julkisilla paikoilla/jonkun päälle. Joten miten minä haittaisin teitä?

    • juulilii

      Oi ihanaa ees joku viisas täälki :D

    • You're so cynical narsis

      Ei siin mitää muute,juokoon kuka haluaa,mutta koska ite en juo tahi polta tai muuta vastaavaa niin tulee hyvinhyvin vittumainen alemmuuden tunne jotenki :E

    • 19v- opiskelijapoiiiika

      Oon samaa mieltä mitä upeeta on juoda pahan makuista ja kallista litkua joka tekee vain tuhoa elimistölle. Limut hakkaa alkoholin 100-0. Itte testaan joskus uutus lonkkuja ja siidereitä ja olen pettynyt niiden makuun. Seurassa juon vain yhden tölkin ja Se riittää.

    • leikki-känni=kivaa

      Ja jos haluu seurassa olla kovis ja juoda niin laittaa tyhjään kossupulloon vettä ja juo sitä esittäen olevansa hieman huppelissa. Pienempänä leikin että Coca Cola oli väkevää viinaa.

    • Itse olen kanssa sitä mieltä että koko juomisessa ei ole mitään vikaa, tissutelu joskus...mm. saunaolut ja jossain ravintolassa viinin ottaminen on mielestäni ok, mutta ne ylimääräset örveltämiset ovat mielestäni ihan turhia ja varsinkin niiden kuvien ottaminen kun on olut tölkki kädessä tai on muuten naama töhritty tussilla yms...
      Olen siis 17w tyttö, jonka jokainen kaveri on ollut ainkin yhdissä tai useammissa pirkeissä ja kuinka he kertovat miten kivaa oli niissä bileissä ja kuinka he törppöilivät niissä...
      Itse en ole ollut kuin kerran pippaloissa ja se jäi siihen, ei siinä touhussa ole mitään järkeä!!!

    • juomalaulu

      Juon, koska kännissä on kivaa. Mutta sitten taas se, että millätavalla kännissä kivaa, mitä se (muka) on? No, sitä ei ole julkisilla paikoilla hörhöily, häiriköinti, onksentelu tai vandalismi. Sitä ei myöskään ole isoihin kosteisiin teinibileisiin osallistuminen. Sitä ei myöskään todellakaan ole kenellekkään, eli poliisille, muulle esivallalle, vanhemmille tai muulle "haitalliselle taholle" kiinni jääminen.
      IMHO, humaltuminen on hauskaa muutaman, minun tapauksessa kahden tai kolmen luottokaverin kanssa jossain turvallisessa paikassa, esimerkiksi yhen niiden kämpässä tai toisen mökillä, missä me ei voida häiritä muita ja muut eivät häiriinny meistä.
      Ja siis mikä siinä itse fyysisesti humaltumisessa kiehtoo? Kaikki alkaa tuntua iloisemmalta, kaikki naurattaa, on hilpeä meininki. Se heiluminen ja hekottaminen on mahtavaa. Lisäksi kiehtovaa on kokeilla erilaisia alkoholijuomia aina perus lonkusta, sidukasta ja bissestä erilaisiin viineihin, viinoihin ja samppanioihin.. Mutta silti kohtuudella.
      Ja en tiedä olenko joku kummajainen, mutta mulla ei pahemmin krapula tule, vaikka kuinka joisi ja örveltäisi eilisiltana.. Lähinnä tunkkainen olo, tekee mieli suihkuun mutta ei mitään päänsärkyä tai pahoinvointia. Se on plussaa kanssa.
      Nimim. 16v kohtuukäyttäjä, jolla on järki päässä. Viina on viisasten juoma, ettäs tiedätte.

      • Juoppoo36456

        itte 17v ja raaka viina maistunu jo neljä vuotta... Eihän siinä oo hiventäkää järkeä, mutta juomisesta tullut "rutiini" ja itse ainakin nautin humalassa olosta ja en ole aikeissakaan lopettaa juomista.


    • juominen on normaalia

      Mitä vittua? Oon 14 ja juon melkee kokoaja ja myös kaikki kaverit juo:D kerra mentii liikka tunni jälkee pukkarii ja otettii yks tölkki kokista vittu et kuumotti et meijjä ope näkis meijjät siel juomassa tai sit ku meil ei ollu ketää kotona nii otin porukoitte mehu pullon jääkäpist ja meni juomaa sitä ja kattoo telkkarii sillo mu pikkuveli tuli ja näki ku mä join :/ sit se kävi hakee lasi ja halus maistaa multa sitä
      juomaa... Juon myös ruuan kanssa välillä

    • pppppppppppp

      Itse olin myös juomatta ja varsinkin polttamatta. Lopulta päätin kuitenkin maistella muutamaan kertaan. Yhden kerran tuli kännissä oltua ja seuraavana päivänä krapula mikä ei erityisen mukava tunne... Kuitenkin siitä kerrasta on nyt kauan aikaa enkä ole sen jälkeen juonut... Ei vaan jaksa/kiinnosta. Juotavaa on vaikka millä mitalla huoneessa mutta ei tule juotua. :)

      Muutama kaverikin vastusti oikein reilusti juomista ja kerran kun kokeili juoda niin nykyään vetää aina kun on "bileet"
      t. 17v :D

    • Kokemusta on

      Huonossa seurassa liikuin joskus 7v penskana, silloin oikeastaan jo tuli testattua tupakoinnit ja alkoholit, yläasteella ja amiksessa viimeistään näki miten joillekin samalla tavalla ihan kun salama kirkkaalta taivaalta iski tuo juopottelu buumi päälle, itse tuli valitettavasti testattua nämä hommat vähän liian aikaisin, mutta lopetin melkein heti ja siinä päätöksessä on pysytty nyt jo kohta 13 vuotta ja sillä linjalla jatketaan.



      Tavallaan olen onnellinen että nuo tuli testattua aikaisin(tosin ei ole ikinä hyväksi maksalle mikään alkoholi missään 7v iässä) koska nämä ketkä aloittivat tuon "kokeilun" näin myöhään, niin jatkavat sitä viellä tänäkin päivänä, minun oli helpompi kieltäytyä noista kun ovat niin nähty juttu jo(kovasta painostuksesta huolimatta) kun taas kokemattomilla se kaverien painostus johtaa helposti siihen, että lähdetään tuollaisiin mukaan. Noissa ei menetä mitään muuta kun rahat ja terveyden, rahansa voi käyttää paljon fiksumpiin asioihin.

    • 02 tyttö

      Siideri on hyvää :3

    • -95nuorimies

      On kyllä tullu vedettyä pää monesti liianki täyteen, mut siitä on jo aikaa... Alkoholin kohtuukäyttö on ok ja ok on myös absolutismi. Ilman alkoholia voi myös huoletta kirmata tanssilattialla ja vastakkaiseen sukupuoleen saa paljon paremman kontakstin ILMAN alkoholia. Itse otan muutaman kevyen aina juhlissa, jos en aja illalla kotiin, mut muuten meen mehulinjalla. Kaveriporukasta löytyy sekä täysin raittiita, että juomareita. Ylenpalttista juomista ja rahojen törsäilyä niihin juomiin ymmärrä, mutta se on kai jokasen oma valinta mihin rahansa sijottaa... Ite säästän mielummin tulevaan-->kohta kuitenki jatko-opiskelemaan:)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1736
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1357
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1262
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1225
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1126
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1101
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      924
    Aihe