Naapruin tontilta

Hii111

Jos naapurin tonitlla on rakennusprojekti alkamassa niin jos toinen naapuri käy hakemassa vähän sieltä hiekkamaata, niin eikös sitä sanota varastamiseksi?

8

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo-oo

      Mä sanoisin näin. Joku voi sanoa näpistykseksikin.

    • Lex Finland

      Ei se mikään rikos ole. Se on hiekan käyttövarkaus ja siitä saa vain puhuttelun. Ei muuta.

    • maata on

      inkkaripaallikko seattle aikoinaan sanoi---ei maata voi omistaa --maa omistaa sinut

    • Kiukustubut sonni

      Meillä oli aikoinaan tyhjä tontti kadun toisella puolella, ja ihan tyhjän tontin omistajan luvalla kipattiin siihen hiekkakuorma odottamaan levitystä omalle pihallemme. Yksi lähinaapuri kävi muina miehinä heti kasan havaittuaan hakemassa kottikärryllä tavaraa omalle pihalleen. Paranteli sillä jotain polkuja. Kun menin kysymään että mikäs on homman nimi niin oli ihan vilpittömän hämmästynyt siitä, että se kasa oikeasti kuuluu jollekulle.. Meinasi kai että hiekkakasoja ilmestyy tyhjästä katujen varsille. Olin juuri päässyt takaisin sisään kun äkkäsin ikkunasta että toinen naapuri paskatti valjaissa olevaa kissaansa sen kasan päällä. Kissahan tykkäsi kun sai peitellä pökäleet hiekkaan. Ymmärtäisin jos tyhmä eläin tulee omatoimisesti kuseksimaan nurkkiin, mutta tämäkin toi sen lemmikkinsa siihen ilmeisesti ihan tarkoituksella. Hiekkahan oli tarkoitettu mm lasten hiekkalaatikon täytteeksi. Tana.

      Ootteko koskaan tilanneet vaihtolavaa omia roskianne varten? Siitä saa myös paljon huvia kun parkkaa lavan pariksi päiväksi tienvarteen ja hiukkasen näkösälle. Ennen kuin ehdit omia roskiasi lavalle nostaa niin siellä on kaikenmaailman polkupyöränraadot, risut ja vanhat huonekalut .. "Sinne on tullut roskalava, siihenhän voi viedä kaikki nää meidän p***t". Jos joku ei tiedä, niin "roskalavan" tilaaja maksaa paitsi siitä lavan vuokrasta, niin myös jokaisesta lavalla olevasta jätekilosta. Lisäksi väärän jätetyypin heittäminen lavalle saattaa moninkertaistaa jätemaksun. Meillä oli joskus vaihtolava johon lastattiin puujätettä kun purettiin vanha autotalli. Lava painoi varmaan monta tonnia kun puut olivat vielä kastuneet sateessa. Onneki olin kotona sinä aamuna kun lavaa oltiin tulossa hakemaan kaatikselle, koska satuimme huomaamaan että lavalle oli heitetty ohikulkijoiden toimesta myös sekalaista sekajätettä. Jos emme olisi asiaa huomanneet niin olisinme joutuneet maksamaan sekajätemaksun koko monen tonnin kuormasta. En tiedä olisikp sadoilla euroilla selvinnyt. Ja pelkästään siksi, ertä joku munapää ei huolehdi itse jätteistään vaan heittää ne jonkun muun "ilmaiselle roskalavalle".

    • Sknsns

      Niin.. Huomaatko mikä yhdistää kumpaakin esimerkkiä? Kummassakaan tapauksessa kuorma / lava ei ole ollut sinun tontillasi?

      • Kiukustubut sonni

        Jos kommentti oli minulle tarkoitettu niin ymmärsit jotenkin väärin.

        Se lava oli omalla tontilla, mutta kadun vieressä.

        Ja hiekka kuorma ei ollut omalla vaan naapurissa olleella rakentamattomalla tontilla. Kuorman tilapäiseen säilytykseen oli kyseisen maaläntin omistajan lupa.

        En ihan ymmärrä kommenttiasi muutenkaan. Mitä ihmeen väliä sillä muutenkaan on onko kuorma tai lava omalla pihalla vai jossain muualla? Eihän polkupyörän varastaminenkaan ole yhtään sen sallitumpaa kaupan edestä kuin jonkun pihalta?

        Mielestäni yhdistävä tekijä molemmissa tapauksissa oli luupäiset pällit jotka katsoivat voivansa käyttää toisen omaisuutta tai vuokraamaa kalustoa vapaasti hyväkseen.


    • fsssfsddfs

      halpa ja hyvä keino tuohon lavanttäyttöongelmaan. Kyttää ja kato kuka sitä romua sinne kantaa ja tilaa tyhjennys hänen tontilleen. KErran kokeiltu eikä valittanut pätkääkään kun totesin että videolla on kenen romuja lavalla on :)

    • uusi piha

      Meillä tehtiin pihatöitä, eli uusittiin laatoitus, autotallin edustan asfaltti ja tehtiin patio pihakivestä, samoin myös polku pihan läpi, toiseen autopaikkaan. Eli koko tonttimme oli rempassa.
      Poistimme pihasta vanhat sementtilaatat ja soitimme kaupungin virastoon ja kysyimme luvan varastoida ne samaiset sementtilaatat kaupungin tyhjälle tontille, oman tonttimme naapuriin. Saimme luvan, koska kyse oli väliaikaisesta varastoinnista ja lupauksesta siirtää ne mahdollisimman nopeasti mökille.
      No, eipä mennyt kuin pari päivää, oli joku auto pysähtynyt laattakasan viereen ja mies mittaili laattoja. Isäntäi meni kysymään, että onko sopivia? Juu ihan sopivia, vastasi vieras. Täytyy vaan vuokrata nosturiauto, ei näitä muuten saa kyytiin.
      Isäntä kysyi sitten, että mihin mies aikoo niitä viedä ja kenen luvalla. Kaupungin virastosta kuulemma oli annettu lupa ottaa ne siitä omaan käyttöön.
      No, isäntä kysyi, että kuka hänen laattansa on luvannut sille miehelle.
      Eipä muistanut nimeä ja lähti kiireesti ajamaan.

      Olis niillä laatoilla ollut menekkiä muuallekin.
      Hauskaa sinänsä, että vanhat laatat olivat niin suosiossa.
      Mökillä ne nyt toimivat terassin lattiana ja nuotion alusena. Kaikki on käytössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe