Sähköinsinööriksi opiskelu??

JHE1965

Nyt meni ainakin minun pakkani täysin sekaisin. Olin nimittäin lähdössä lukemaan auto -ja kuljetustekniikkaa, johon olin jo ottanut valmiiksi max. määrän opintovapaata, kunnes minulle suositeltiin sähköinsinööri linjaa (sisäisellä siirrolla) koulun opettajan/ johdon suunnalta, koska autoalaa ollaan lopettamassa ja jatko sen suhteen vaakalaudalla minulla on jo 2 v. lykkäystä niistä, joten kurominen opinnoissa umpeen olisi kuulemma melkoisen kova suoritus, enkä perheellisenä aio vaihtaa paikkakuntaa.

Hyvää tässä on se, että tämä sähköinsinööri on aikuisten monimuoto-opiskelua, joka tapahtuu viikonloppuisin, joten voin yhä käydä silloin päivätyössäni, enkä tarvitse siten opintovapaata.

Se mikä tässä on erittäin huolestuttavaa on se, että en ymmärrä kyllä sähköjen päällejuurikaan ja matematiikka ei myöskään kuulu aivan parhaisiin vahvuuksini (eikä kieletkään). Siltikin olen päässyt sisään kouluun. Viimeksi olen ollut aikuisopiskelijana 18 v. sitten.

Nyt itse kysymyksiin, että onko sähköinsinööriksi lukeminen kaikkine tehtävineen kuinka haastavaa tai ylirankkaa? Mikäli asiat opetetaan selkeästi, niin uskon pärjääväni, mutta jos ne jättää paljonkin tulkinnan varaa, niin kovaa tulee olemaan kohdallani. Joku voisi hieman antaa omia opiskelukokemuksia aiheesta. Varmasti en yhtään ylimääräistä kurssia tule ottamaan vaan juuri sen mikä on tarpeen, koska aikani menee töissä, perheen kanssa kuin sitten viikonloppuisin noissa korkeakouluopinnoissa.
Kokemuksia, vinkkejä, ajatuksia tms. ???

7

6880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm....

      Jos nimimerkkisi numero kertoo syntymävuotesi, en suosittele "aloittamaan" uraa sähkön parissa insinöörinä ilman mitään aiempaa kokemusta vastaavalta alalta 48-vuotiaana.