kukaan lähdössä Malmön yliopistoon nyt syksyllä 2013??

kohtaruotsiin

Heippa! Onko joku lähdössä malmön yliopistoon, tai ehkäpä joku teistä jo opiskelee siellä? :)
olisi kiva tietää mitkä alueet on niitä joita tulisi välttää? Rosengård ainakin.
Itse olen menossa urheilutieteisiin.

5

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malmöläinen

      Moikka! Minäkin olen lähdössä tänä syksynä Malmön yliopistoon, asunnon metsästys vielä käynnissä. Oletko jo löytänyt asunnon?
      Ilmeisesti aika kiven alla opiskelija-asunnot. Hyvä jos saisi vuokrattua jonkin huoneen kimppakämpästä tai sitten asuntolaan.
      Jes Rosengård maahanmuuttajalähiö mutta kuulemma silti ok. Hätätapauksessa muuttaisin vaikka sinne.

    • Laur23

      Hei!
      Itse opiskelen Malmössä ja aivan mahtava paikka! Vikaa vuotta mennään ja Ennen asuin rosengårdissa mutta se ei ole niin paha miltä vaikuttaa ei pelkoa! :) onnea opintoihin!

    • Malmöläinen

      Moikka Laur23!

      Mahtava kuulla! :)
      Ja kiva jos rosengårdissakin voi asua. Etsin nyt tähän hätään alivuokra-asuntoa mahdollisimman läheltä yliopistoa mutta ehkä jatkossa voisin siirtyä opiskelija-asuntoon (koska hinnat on ilmeisesti aika samat! ). Hyvä sitten tietää että Rosengårdiinkin voi muuttaa.

      Jos vielä ehdit niin kertoisitko joitain vinkkejä siellä opiskelusta.. tai vain omia fiiliksiä. Onko koulu esim todella "rankkaa" yms..
      Ja osaisitko sanoa mitään elinkustannuksista siellä? Yliopiston sivuilla on laskelma elinkustannuksista, mutta mielestäni ne ovat aika yläkanttiin. Itse ajattelin yrittää pärjätä opintotuella ja lisäksi käyttää vähän omia säästöjä.
      Pidemmän päälle voisin tehdä jotain osa-aikatyötä tai sitten ottaa opintolainaa.
      Tiedätkö ketään muualta tullutta opiskelijaa joka kävisi työssä.. onkohan se siis mahdollista?

      Kiitos paljon jos ehdit/jaksat mitään ajatuksia siellä opiskelusta kirjoittaa.

      Niin.. itse olen siis innostunut mutta myös hieman jännittynyt että miten asiat siellä lähtevät rullaamaan. Ajattelen että ainakin tulen ja katson minkälaista opiskelu/eläminen on ja sitten muutan takaisin suomeen jos kaikki on huonosti :D
      Hah.. tuskin sentään mutta jännitystä tässä ruotsiin muutossa kyllä on. Enkä siksi kun on niin monta asiaa nyt järjestettävä.

    • Malmö?

      Onkohan täällä muita, jotka aloittaisivat ensi syksynä opinnot Malmössä? Olisi hurjan kiva kuulla kokemuksia myös niiltä, jotka siellä jo opiskelevat. Miten olette kokeneet muuttuvan ilmapiirin, onko Malmö tosiaan nykyään jo niin turvaton ja väkivaltainen kaupunki, minä media sen esittää?

    • kiitollinen

      Osaisiko joku kertoa hakusysteemistä? Nimimerkillä ensi vuonna himottaisi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe