ilmakolla metsästys

ggerg

Noniin eli mitäs elukoita tippuu .25 kaliberin 2.33gramman luodeilla, kun lähtönopeus on 190ms?

28

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N.Erkki

      Kyllä sillä hirven ja karhunkin ampuu, jos riittävän likelle ilkeää ja ampuu sopivaan paikkaan.

      • ggerg

        kidi


      • irtopäitä

        Kyllä se karhu likelle tulee kun kerran pari sitä impulla persauksille ampuu ja näin ei tartte itse vaivautua menemään lähemmäs.


    • egr gg

      eikös tuo paino kertaa nopeus ole yhtä kun teho ja sen perusteella laista katsomaan mitä elukoita saa (pudotella).

    • V0 210m/s

      Vuosia olen ampunut tehokkaalla ilmakolla riistaa, aina peuroja ja majaviakin. Hirveäkin ampuisin mutta kanta täällä on niin huono ja pakastin on jo muutenkin täynnä ilmakolla ammuttua.

    • -eSa-

      Ilma-aseilla metsästäminen on Suomessa yksiselitteisesti kielletty. Ruutiaseiden puolella minimienergia on se 100 joulea piipun suulla, olla voi sitten niitä city-kaneja ampua.

    • V0 210m/s

      "Ilma-aseilla metsästäminen on Suomessa yksiselitteisesti kielletty."
      Onhan se monen kohdalla noin mutta maa- ja metsätalousministeriön erikoisluvalla saa ilma-aseillakin metsästää. Perusteitten vain pitää olla kunnossa. Erimerkiksi allergisuus ruutikaasuille on yksi peruste.

      Pääkaupunkiseudulla asuva serkkuni pyydystää citykaneja supiloukulla. Niitä hänellä on nelisenkymmentä kappaletta ympäri Helsingin keskustaa.

    • Norsusafarille

      olen tuommoisella lähdössä. Ajattelin ampua myös tiikerin.

    • Ilmakko ja keihäs

      Olen ollut useinkin viitakossa metsästämässä norsuja ja jotain villi-ihmisiä sumuisessa laaksossa. Kysy Tarzania mukaasi, yksin et tule pärjäämään.

    • irrwinn

      Hyttysiä, vesikirppuja, oravia, varpusia, punatulkkuja...

    • gamoboy

      Mittasin tänään ilmakkoni lähtönopeudeksi 640m/s. Vieläkään en ole sitä löytänyt.

    • dfhgfhg

      uudessa metsästyslaissa sanotaan:
      "Ilma-aseista säädetään siten, että niitä voi käyttää hiirien, myyrien ja rottien tappamiseen sisätiloissa sekä lähinnä tutkimuskäytössä nukutusnuolien ampumiseen. Ilma-aseiden muu käyttäminen on mahdollista erityistilanteissa vain metsästyslain 41 §:n nojalla myönnettävällä poikkeusluvalla."

      Mutta koska nämä ovat rauhoittamattomia nisäkkäitä, niin kyseessä ei ole metsästys.

      • Ilma-ampuja

        Mutta me ilmakko-ampujat kutsumme tätä metsästykseksi....


      • m. etsästäjä
        Ilma-ampuja kirjoitti:

        Mutta me ilmakko-ampujat kutsumme tätä metsästykseksi....

        Metsästettäessä riista käytetään ravinnoksi.


    • airriflehunter

      Emäntä laittoi ilmakolla ampumastani kauriista palapaistia. Luoti oli jäänyt lihoihin ja syödessäni tämä .177 kaliberin luoti joutui hampaassani olevaan reikään. Pehmeä lyijyluoti painautui tiiviisti reikään ja hammas on niin hyvässä kunnossa jottei hammaslääkäriin tarvitse mennä. Suosittelen muitakin kokeilemaan hampaan omatoimista paikkaamista ilmakonluodeilla. Autokitit eivät pysy pitkään hampaissa.

    • 24v hemmo

      pikkumetäsätäjät jotka on mopoillee t ym varkauksia tehneet eivätkä ksokaaan saa aselupia ovat kiinnostuneita noista tehoimppuhommmista kin paljon v0 ja paljo menee terästä....sisätiloissa rottia ammu niitä mutta ei se susta ampujaa tee. itse ammun s300llla 10metriin enkä tarvii jatketta

      • impusta ampujaksi

        Tämähän oikein hupia..

        Itse kun aloitin metsästyksen toistakymmentä vuotta sitten eli en ole vielä kovin kauan metsästänyt mutta sitäkin ahkerammin, syksyisin käyn metsällä tarkalleen 5 kertaa viikossa eli viitenä päivänä elokuun 20 päivästä lähtien aina tuonne liki jouluun ja joulun jälkeen kelin ja lumitilanteen mukaan.

        Aloitin kivääri puolella .22 hornetilla, liian heppoinen luoti tuulisella säällä, sittemmin siirryin .243 sekä 308 kaliipereihin, oli lisäksi 30-06, 7.62x53R..nyt sitten vanhemmalla iällä olen siirtynyt .222 kaliiperiin...ei ehkä paras lintukaliiperi mutta ei huonoinkaan.. impun ostin vielä vanhoilla päivilläni kun huomasin että lähtönopeudet ovat kasvaneet huimasti sitten nuoruuden dianan ajoista..pettymys oli suuri kun eka luodit ammuin, surkealta tuntui lutku vaikka nopeutta oli 380m/s..en sellaisilla ampuisi edes räkättirastasta, pahvitaulun puhkomiseen imput, siihen ne on vallan mainiot ja edullinen puhkoa taulua.


      • Tämmönenpyssy
        impusta ampujaksi kirjoitti:

        Tämähän oikein hupia..

        Itse kun aloitin metsästyksen toistakymmentä vuotta sitten eli en ole vielä kovin kauan metsästänyt mutta sitäkin ahkerammin, syksyisin käyn metsällä tarkalleen 5 kertaa viikossa eli viitenä päivänä elokuun 20 päivästä lähtien aina tuonne liki jouluun ja joulun jälkeen kelin ja lumitilanteen mukaan.

        Aloitin kivääri puolella .22 hornetilla, liian heppoinen luoti tuulisella säällä, sittemmin siirryin .243 sekä 308 kaliipereihin, oli lisäksi 30-06, 7.62x53R..nyt sitten vanhemmalla iällä olen siirtynyt .222 kaliiperiin...ei ehkä paras lintukaliiperi mutta ei huonoinkaan.. impun ostin vielä vanhoilla päivilläni kun huomasin että lähtönopeudet ovat kasvaneet huimasti sitten nuoruuden dianan ajoista..pettymys oli suuri kun eka luodit ammuin, surkealta tuntui lutku vaikka nopeutta oli 380m/s..en sellaisilla ampuisi edes räkättirastasta, pahvitaulun puhkomiseen imput, siihen ne on vallan mainiot ja edullinen puhkoa taulua.

        Niinpä, ei impulla karhut kaadu... Kannattais joskus ottaa se peukalo pois pyllystä ja selvittää asioiden todellinen laita ennenkuin laukoo mukamas totuuksia..
        Itselläni löytyy juurikin linkin imppu kaapista..

        http://www.quackenbushairguns.com/


    • abcdefghij1

      Kuinka lujaa pitää lähteä ilmakosta että räksä tippuu

      • kxjfk

        90m/s


      • kuukkeli5
        kxjfk kirjoitti:

        90m/s

        Ja kyyhky putoo kans 90m/s mut ei kuole vaan jää räpyttelemään siipiä


    • kikkelikakkelikukkel

      Juu mul on kans ilmakko mist lähtee n100m/s kyl sil fasaani puttoo mut ei se ekalla kuole :-D

    • Eino Kalaton

      Mulla oli 70-luvulla vastamassailmakivääri. Täysin rekyylitön vaikka lähtönopeus oli 1100m/s. Silloin ei metsästys kiinnostanut ja myin sen yhdelle tutulle joka käy afrikassa ampumassa suurriistaa. Nyt harmittaa kun tekisi mieli hirvi/karhumetsälle.

    • kuukkeli5

      Mun tutulla on joku semmonen kans itel on kiinalainen ja hazani sekä myös bsa meteor

    • kilo3

      Kuinka isot sakot saa ja joutuuko linnaan jos ampuu kanalintuja ilman metsästys lupia ja jos ase lupiakaan ei ole?????

      • kuukkeli5

        Aseen menettää ainaki ja vois siittä jotku 500e sakot tulla mut ei siittä linnaan joudu ja jos joutuu niin pariks kuukaudeks


    • Luti

      Ma ammu kranuheitimellä varpusia. Se rittää.

    • MyyAseesi

      Voi vitun pässi suomessa ei saa metsästää ilma-aseilla mitään elukoita.
      (metsästysasetus 11.4.2013/270, 20 a §)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe