Tymooma?

hey dr..?

Mikä erikoislääkäri osaisi tutkia kateenkorvani? Olen alkanut epäillä, että sairastan tymoomaa :/. Oireina pitkäiaikainen yskä ja hengenahdistus

8

2812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thymoma

      no jos sinulla on kasvain muutoksia nehän näkyy CT-kuvissa ja sit senjälkeen jos on muutoksia voidaan ottaa koepalat joista patologi tutkii mitä syöpää on.

      Itse olen sairastanut thymoomaa jo 7v ja minulla se ei koskaan ole aiheuttanut minkäänlaisia oireita...

    • thymoma

      niin ja ihan tavallinen yleislääkäri voi kirjoittaa lähetteen tuonne CT-kuviin jos katsoo sen aiheelliseksi...

    • hey dr...?

      oletko minkälaisissa hoidoissa? Pystyttkö esim. urheilemaan ja elämään muuten "normaalia" elämää?

    • täälläkin

      Otettiinko sinun muutoksista heti koepalat vai seurattiinko tilannetta jonkin aikaa? Mitä muita tutkimuksia sinulle tehtiin?

      Itselleni tehtiin CT-kuvaus jossa nähtiin jotain epämääräistä kateenkorvassa, mutta tilannetta on päädytty toistaiseksi seuraamaan eikä koepalaa ole otettu,,

      • tymooma c37

        Minun tapauksessa kasvain oli jo löydettäessä niin suuri, 10cm,että minut leikkattiin 2kk sisällä :):) ,jonka sit patologi tutki ja totesi et kateenkorvansyöpää on.

        Minut on leikattu 4krt -06 ,-08,-09 ja -11 Leikkaushan on yleisinhoitomuoto tähän.
        Sädehoitoja olen myös saanut 5vk -06v
        Sytostaattihoitoja olen saanyt eka kerran 9/08-3/09 jolloin hoitona oli sisplatiini-etoposidi,tämä hoito oli minulle erittäin rankka kun aiheutti mulle kauheaa pahoinvointia.
        Samat hoidot aloitettiin sit uudelleen 5/11 ja niitä jatkettiin 2012 lokakuun alkuun,välissä kylläkin oli 3kk hoitotauko. Näiden hoitojen aikana olin kyllä melko väsynyt enkä oikein jaksanut urheilla jne.
        Nyt minulla aloitettiin eri hoidot keväällä ja täytyy sano että tästä hoidosta minulle ei ole liiemmin tullut muita sivuvaikutuksia kun että hiukset,ripset ja kulmakarvatki on tippunu. Tämä nykyinen hoito on taxol ja tällä on myös saatu parempi hoitovastine kuin sisplatiini-etoposidilla.
        Nykyisin jaksan liikkuakkin ihan hyvin ja elämänlaatu on paljo parempi kuin edellisillä hoidoilla oli.
        Sinänsä syöpäni ei ole koskaan aiheuttanut mulle mitään oireita vaan kaikki oireet ovat tulleet hoidoista ja leikkauksista :):)
        Minulta on leikkauksissa poistettu 3kpl kylkiluita,pallea,rintalastasta palanen ja toinen äänihermo on katkaistu ,mutta eipä se ole paljon mun tahtia hidastanu.
        Nykyisin olen kumminkin jo työkyvyttömyyseläkkeellä sillä siivoustyö olisi minulle liian raskasta.
        Niin ja elän kyllä niin "normaalia" elämää kuin vaan voin :)


    • täälläkin

      Hyvä että hoidot näyttävät sinulle tepsivän ja hienoa kuulla että voit nyt hyvin!

      Se minun CT-kuvissa nähty muutos oli myös aika iso, 6 cm. Silti tilannetta on päädytty vain seuraamaan...Mistä sinun kohdallasi tiedettiin että kyseessä on tymooma eikä esim. jäänne kateenkorvasta?

      • tymooma

        Minun syöpäni löytyi ns vahingossa. Sairastuin keuhkoputkentulehdukseen ja siinä yhteydessä lääkäri halusi ottaa rötgenkuvat keuhkoista ,jolloin siellä näkyi jotain ylimääräistä. Tämän jälkeen sain lähetteen keuhkojen tähystykseen jossa ei kumminkaan löytynyt mitään. Seuraavaksi oli vuorossa Ct-kuvat ja Oulaskankaalla oli lääkäri joka oli Saksalaista syntyperää ja pyysi kuvien tutkintaan konsultointi apua saksalaisilta syöpälääkäreiltä saksasta ja he totesivat et kateenkorvansyöpää on. Ja myöskin kasvain oli kasvanut tavallisten röntgenkuvien ja CT-kuvien ottamisen välissä n1cm.
        Ja keuhkojen röntgenkuvia verrattiin myös joskus aikaisempiin otettuihin röntgenkuviin vaikkakin ne oli otettu jotain 20v sit


    • kysyy

      Miksi sinut on leikattu useampaan otteeseeb ha poisteltu pallea ym?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe