En saa krapulaa

OlutOnPahaa1993

Olen juonut vain noin 5 kertaa alkoholia enemmän kuin 1 annos/maistaminen esim jouluna. Viime kerroista... 5 x0.5 4.7% olutta alle 2 tunnin aikana illalla, ja toisella kertaa 2/3 0.5 litran viskipullosta parin 3 tunnin sisällä. Enkä ole saanut mitään krapulatuntemuksia. Seuraavana aamuna väsyttänyt kuten normaalia aina kun valvon kolmeen asti yms. Olen urheilullinen 185/85 parikymppinen nuorimies. Humaltumisesta huolimatta onko mahdollisesti "liian vähän" minulle, että krapula iskisi.

Kuulin, että kaikki ihmiset eivät saa krapulaa koskaan. Olenko yksi heistä (onnellisista)?

11

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krapulainen apina

      En minäkään sibun iässäsi saanu krapulaa vaikka join paljon suurempia määriä illan aikana mitä sinä olet juonut.
      Sitten kun ikää tuli lisää niin kappas miten alkoi krapulatkin tuntumaan, nykyisin en edes viitti juoda niin paljoa että krapula tulisi, koska se kestää minulla useamman päivän putkeen.

      Joko olet yksi niistä onnekkaista joka ei koskaan saa krapulaa tai sitten odottelet vain muutaman vuoden ja toteat saavasi krapulan iän myötä.

    • krapulaatio

      Itseasiassa se että ei saa krapulaa ei ole onni, se on kirous ja yksi merkittävä alkoholismin riskitekijä.

      Itse kun esimerkiksi kuulun ihmisiin jotka saavat aivan jumalattoman krapulan, ei pysy vesi saatikka alkoholi sisällä seuraavana päivänä.

      Eipä tule ikinä mitään ryyppyputkia päälle kun se alkoholi ei vaan pysy sisällä.

      • OlutOnPahaa1993

        Taidat olla oikeassa tuosta, että kirous. _Luulen_ ettei isänikään krapulaa saa, en ole hänellä moista ollut huomaavinani aikalailla ikinä, siksi päädyin miettimään jos minulla on tämä "sukuvikana" ettei sitä tule. Hän on alkoholisti...


    • u5y6m6jyn

      Sulla on aika paljon massaa, joten ei tuollaisista määristä välttämättä tule krapulaa, varsinkin, jos olet juonut ne suht. aikaisin illalla ja nukkunut sitten kuitenkin kohtuullisesti. Itse olen kokoisesi mies, eikä minullekaan tule juuri sellaisia "perinteisiä" krapulaoireita juurikaan, esim. pääkipua minulla ei ole ollut koskaan, ainoastaan, jos olen nukkunut jotenkin huonosti, niin niska on mennyt jumiin ja sitä pakottaa. Merkittävin krapulaoire minulla on juuri tuo väsymys, joka saattaa jatkua koko seuraavan päivän, vaikka olisikin nukkunut suht. hyvin, kännissä kun unen laatu ei ole hyvä. Jos joisit huomattavasti enemmän, tulisi sinulle aika varmasti krapula, mutta en kehota siihen ;)

      • OlutOnPahaa1993

        Selvä homma. Taidan pitäytyä tässä juhannuksena/uutena vuotena ottamisessa vain. Saa ne seuran niin vaatiessa "tunnelman kohotuksetkin" vähemmillä määrillä. Ei haittaa jos vaikka ei tarvis krapulaa kokeillakaan :)


    • Sain nuorempana pienestäkin määrästä pari päivää kestävän migreenin ja huonon olon. Oksensin maanantaina töihin mennessä jos lauantaina oli juopoteltu. Eipä vain sekään estänyt kaljoittelua. Vanhemmiten krapulat ovat loppuneet, ehkäpä verenpaine on jo pysyvästi koholla ja elimistö siihen tottunut.

      Opetus: kaikki me ollaan yksilöllisiä ja jokaisen pitää oppia tuntemaan itsensä, eikä kaikkia rajojaan tarvitse etsiä....

    • suhteellista

      AP:lle: mikäli '93 on syntymävuotesi, niin on varsin luonnollista ettei noilla määrillä tule krapulaa. Tempaisepa kossupullo ja pari olutta kyytipojaksi kymmenen vuoden päästä, niin voi olla toinen ääni kellossa.

      Itse dokasin paljon nuorempana ja seuraavana päivänä freesinä salille/tenttiin/duuniin, eli ei mitään ongelmaa. Nyt ei enää pysty kun henkinen krapula on jotain sanoin kuvaamatonta.

      • voe voe voe!

        kyllä itse pidän krapulanpuutetta pahana.
        Fysiologisestihan se kertoo, et maksasi on käsitellyt lyhyessä ajassa paljon alkoa.

        Kuulostaa auvoiselta, mut ei sitä ole.
        Maksasolut muuntavat polttamansa etanolit nimittäin rasvaksi, siis maksan sisään;kirroosi ja etenkin alkoholismi lähempänä, kun krapula ei ilmoittele, mitä tuli tehtyä.
        Lisäksi altistut kaikille hepatiiteille ja suodatuskyky on esim lääkkeille selkeästi heikentynyt; burana väärään aikaan aiheuttaa aivoödeeman ja yleisturvotuksen riskin.

        Itsellä rasvamaksa miltei juomatta, suomalainen perinnegeeni. Tästä syystä keskivartalo aina pullea, laihdutus ei auta, ja huom, en juurikaan ikinä juo edes saunaolutta.
        Nuorempana menetteli, nyt keski-iällä ikävä selitellä, että harvoin käytän. Verenpainekoholla samasta syystä, ei ole yhtään kiva!

        Mutta:krapulanpuute altistaa jo sinänsä alkkikseksi, paha juttu.Ihan v:n sama, minkä ikäinen olet. Aivan sama !


    • 16+5

      No ei helvetti. Odotas kymmenen vuotta ikää lisää ja sitten nuo oluset ja viskit putkeen sen 2 tunnin sisään. Tiedät mitä on krapula. Sinun ikäisenä pystyi hörppimään illassa casen olutta snapseineen ja seuraavana aamuna futistreeneihin. Nyt jos yrittää niin seuraava päivä puhutaan norjaa vessanpöntölle ja sitä seuraava päivä nuokutaan pihatuolissa kuin nukutuksesta heränneenä.

    • jake_ee

      hei ite oon kohta 16 ja löysin pullon leijonaa ja join siitä 2/3 sain kyllä aika kivat kännit mut en ollenkaa krapulaa! :D oon 173cm pitkä ja painan 70kiloo lihasta ei läskii tuleeko läskit muute helpommin humalaa :D?

    • lolz

      ylipainoiset tulee vaikeammin humalaan koska enemmän massaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe