Minkälaiset kiitoskortit?

Maria

Mulla ei ole mitään tietoa, millaisia ovat kastejuhlan kiitoskortit?

Ajatuksena olisi laittaa kortti kuvasta, mutta pitääkö sen kuvan olla juuri kastejuhlasta?


Ideoita kaipailee!

21

16142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

      hyvä ihme.. Eihän siitä nyt mitään lakia ole laitettu, millaiset kiitoskortit sinun pitää väsätä! Tee vaikka jolupukit, jos haluat. Miksi ihmeessä kuvan pitäisi olla juuri ristiäisistä? Jos kerran haluat kuvan laittaa, laita toki sellainen jonka arvelet olevan vieraille mieluinen tai erityisellä tavalla muistuttavan juuri tästä lapsesta.

      • Maria

        Jos ei ole koskaan kiitoskorttia laittanut niin, eihän sitâ ole minkâänlaista kuvaa koko asiasta.

        Lähinnâ kyselin kivoja ideoita..joulupukki ei kelpaa.

        Kiitos kuitenkin vastauksesta..


      • vinkkaaja2

        Otsikko noin, koska huomasin, että keskustelu on käyty jo vuosia sitten.

        Kiitoskortti - kiitoskortiin voi laittaa hauskasti magneetin (valokuva tekstillä), se on sitten
        mukava saajan laittaa jääkaapinoveen.

        Jotta ymmärrät, mitä tarkoitan, niin kurkkaa www.brunni.fi

        Varsinkin kastetilaisuuden jälkeen (myös itse kastetilaisuudessa) on mukava
        että isovanhemmat, kummit ja muut vieraat saavat jonkin pienen muiston kastetusta lapsesta.

        Mielestäni nuo perinteiset kiitoskorttikuvat on vaikeita säilyttää missään, kun sopivaa hyllytilaa ei löydy.
        Itse tilasin tuolta ja uskallan suositella.


      • pistää silmään
        vinkkaaja2 kirjoitti:

        Otsikko noin, koska huomasin, että keskustelu on käyty jo vuosia sitten.

        Kiitoskortti - kiitoskortiin voi laittaa hauskasti magneetin (valokuva tekstillä), se on sitten
        mukava saajan laittaa jääkaapinoveen.

        Jotta ymmärrät, mitä tarkoitan, niin kurkkaa www.brunni.fi

        Varsinkin kastetilaisuuden jälkeen (myös itse kastetilaisuudessa) on mukava
        että isovanhemmat, kummit ja muut vieraat saavat jonkin pienen muiston kastetusta lapsesta.

        Mielestäni nuo perinteiset kiitoskorttikuvat on vaikeita säilyttää missään, kun sopivaa hyllytilaa ei löydy.
        Itse tilasin tuolta ja uskallan suositella.

        Eikös tuo mainostaminen jo ala riittää? Samansisältöinen viesti on ollut monissa ketjuissa, joissa kas kummaa, puhutaan myös hyllytilasta niin kuin linkissäkin. Itseäni ainakin ärsyttää tällainen muka-asiakkaana mainostaminen, enkä aikoisikaan ostaa mitään sellaisesta paikasta. Mainosta mieluummin reilusti, sitäkin jotkut näyttävät tekevän, vaikka säännöt sen taitavat kieltää. Vaikka, mikäs minä sen olen kieltämään, jos asiakkaita tällä tavalla löytyy, mutta silti pistää vähän silmään... ;-(


    • marina

      eikös yleensä ole tapana, että yo-kiitoksessa on juhlakalu lakissaan ja parhainpiinsa puettu, hää-kiitoksessa on morsiuspari hääpuvuissaa jne. eikös olisi aika loogista, että ristiäis-kiitoksen kuva olisi ristiäisistä.

      asia on tietysti täysin omasi, mutta tapana on että kiitoskortissa joku kuva komeilee.

      lisäksi kortissa on usein joku lyhyt asiaan sopiva runonpätkä tai mietelause. se ei ole kuitenkaan niin välttämätön kuin tuo kuva. yksi kuvahan tunnetusti vastaa 1000 sanaa.

      • marina

        enpähän lukenut kysymystäsi ihan tarkkaan, eli:

        jos kuvasta teetät kiitoskortin liikkeessä, niin silloin siinä ei yleensä ole muuta kuin pahvikansissa kuva aukeman toisella sivulla ja toisella sivulla painettuna kiittäen tms. ja (ristiäis tapauksessa yleensä vanhempien)omakätinen allekirjoitus.

        tai sitten vain kuva jonka alaraunassa tai oikeassa sivussa on valkoinen kaistale, johon taas on painettuna kiittäen ja itse kirjoitettu allekirjoitus.


    • Tyttö24

      Aattelin räpeltää jotain pientä..

      Askartelen kutsukortit, niin teen kiitoskortitkin..

      Ihan oon kattellu mallikortteja kirjaston korttikirjoista ja teen sellaisen joka on kiva mun ja ukkelin mielestä.
      Askarteluliikkeissäkin on hauskoja kastajais-aiheisia kortteja malleiks.

      Mua ei noi valokuvakortit sytytä, oma tekemä on persoonallisempi..

    • sara

      tiimarin sivuillakin on muutama kortti malli. mielikuvitusta mukaan niin siitä vaan askartelemaan. olen itse saanut sellaisen kiitoskortin kun oli kuvan takana kiitos runo ja kiittäjien nimet kuva oli ristiäisistä yhteiskuva.

    • Maria

      Kiitos kaikille vastauksista!!!

    • MSA

      Hei!

      Lapseni kastettiin kesällä ja tein katsehetkestä kiitoskortin. Kuvankäsittely-ohjelmalla kirjoitin siihen nimen ja päivämäärän sekä kiitos- sanan. Lisäksi siihen voisi kirjoittaa vaikka kummien nimet ja ollakin sellainen kuva, jossa sylikummi pitää sylissä ja muut kummit ovat vieressä.

      Mielestäni kuvan pitäisi olla kaste-tilaisuudesta j a kstemekko tai muuen vain kastevaatetus päällä.

      Jokainen tietty päättää itse, mutta kun kerran kysyit mielipidettä niin näin minä koen sen.

    • Miina

      Minä tein itse kiitoskortin ja laitoin mukaan kuvan kastetilaisuudesta. Eli kiitoskortti ja valokuva olivat erilliset.

      • Elli

        Löytyy näköjään yrityskin, joka tekee tämän alueen töitä http://www.kauniskuva.net

        Ei ole kaikkein edullisin tapa, mutta saapahan homman helposti hoidettua ilman tietokoneiden kanssa taiteilua...

        Elli


      • siriuz
        Elli kirjoitti:

        Löytyy näköjään yrityskin, joka tekee tämän alueen töitä http://www.kauniskuva.net

        Ei ole kaikkein edullisin tapa, mutta saapahan homman helposti hoidettua ilman tietokoneiden kanssa taiteilua...

        Elli

        Itse tilasin yo-kuville kiitoskortit täältä:
        http://www.fotolinda.net/kiitoskortitnet.htm

        Sieltä tuli vedos samana päivänä ja kuvat oli minulla parin päivän päästä.
        Ja tämä oli edullisempi kuin tuo "kauniskuva"!


    • Kokemussss

      Hyvä liksa :)

      Vaaaanha ketju, mutta aihe edelleen ajankohtainen. Itse tilattiin häiden kiitoskortit (tai itse asiassa "mentiin naimisiin" -ilmoituskortit) Ifolorilta. Nettisivuilla on hyvin yksinkertainen ohjelma, jossa voit itse valitsemasi digikuvan siirtää ja rajata mieleiselläsi tavalla joka taitekorttiin tai tavalliseen, lisätä mieleisesi tekstin, erilaisia tausta-/reunusvaihtoehtoja on paljon ja hinta halpa. Ja tuo tietokoneohjelmalla "askartelu" on sellaista, että se voi sopia isän hommaksi oikein loistavasti, niin ei jää kaikki yksityiskohdat äidin harteille. Korttien mukana tulee kuoret, ja itse saatiin kortit perille seuraavan viikon aikana, eli tilasimme ne häiden jälkeen sunnuntaina ja ne olivat meillä siis varmaan keskiviikkona?

      http://www.ifolor.fi/fi/915/Kategorie_PhotoCards/Produkt_16555/Kuvatuotteet.htm
      Vaihtoehtoina kuvakortit, taitekortit ja postikortit (postikortteihin ei kuulu kirjekuoret)

      Esim. kuvakortit 20 kpl 16,75e postikuluineen.

      Suosittelen. Tuolta tilataan meidän ristiäiskiitoskortit. Itse pystyn käyttämään ohjelmaa mm. imettäessä, toisin kuin saksia ja liimaa :D

    • kiitoskortit netistä

      Mä tilasin omille häävieraille kiitoskortit just. Täytyi hakea vähn inspiraatioista täältä keskusteluista. Tulin siihe tulokseen että tilasin smartphotosta http://www.smartphoto.fi/tuotteet/kuvakortit
      Paras valikoima ja noi peruskortit missä ei taitatta oli vaan vähän päälle viiskyt senttiä kappale.

    • eikannataturhaan

      Ei tarvitse kiittää, jos lahjat eivät olleet tarpeeksi kalliita ja prameita.

    • sydämmellä tehty

      Minä ostin vaalenpunaista kartonkia,kun tyttölapsi oli kyseessä,harkko saksilla koristelin reunat. Liimasin kuvanpäälle,jossa oli vauva,äiti,iskä kummit mummit,papat. Sisään kirjoitin kauniin kiitosrunon...Kaikki ihastelivat kortteja,kun olin niinpaljon nähnyt vaivaa...Kaupasta ostetut kiitoskortit,tuntuivat kylmiltä. Eikä maksanut paljon....Mielikuvitusta kehiin.

      • Ämmänkäppän

        Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä.


      • Käppänäämmä
        Ämmänkäppän kirjoitti:

        Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä.

        Kiva kun sinun sydänmeesi mahtyy vain yksi ämmä. Ämmällä tuli painovirhepaholainen "sori". Sydänmellä tehty tai lämmöllä tehty,sinua aatellen tehty.jne, Hyvää jatkoa kaikille.


      • Ämmänkäppänä
        Käppänäämmä kirjoitti:

        Kiva kun sinun sydänmeesi mahtyy vain yksi ämmä. Ämmällä tuli painovirhepaholainen "sori". Sydänmellä tehty tai lämmöllä tehty,sinua aatellen tehty.jne, Hyvää jatkoa kaikille.

        Etkö vieläkään tajunnut? SydäMeen. Sinne ei se n-kirjain kuulu sen koommin kuin se tupla ämmäkään.


    • kiitoskortit

      Kiitoskortithan voi olla juuri sellaset kun sinä itse haluat. Musta kivoimmat on sellaset mitkä kuvastaa jotenkin omaa persoonallisuutta. Mä tein meille niin, että askartelin pohjat ja tilasin netistä kiitoskortit omista kuvista missä pirpana on kastemekossaan. Ja sitten liimasin askartelemiini pohjiin. Vieraille kirjoitin jokaiselle henkilökohtaisen terveisin.,. täältä mä tilasin: http://www.smartphoto.fi/tuotteet/kuvakortit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe