Isohaara ja perhokalastus

Perhomiäss

Kun viestejä seuraa, näyttää aika uskaliaalta mennä Isohaaraan kalastamaan. Kuitenkin aion uskaltaa. Kertokaas pari perusasiaa, lohta aion pyytää:
1. Onko jotain viikkorauhoitusta ? Useimmilla joilla on sunnnuntai tai maanantai kalastuskieltoa
2. Luvan saanee puukeskuksen ravintolasta, kuulemma vajaa 60 euroa hintaa. Olenko oikeassa?
3. Olen huomannut isohaaran alueella kolme "koski"-paikkaa ja niissä perhokalastajia. Saako perhoa heittää veneestä, jos kuivanuorolta ajan veneen esim sillan kupeeseen ja ankkuroin siltaan kiinni, onko luvallista siitä heitellä?
4. Harria pyydetään pohjoisessa virvelillä, jossa on 3-5 perhoa kiinni ns litkassa. Montako perhoa litkassa Isohaaran alueella sallitaan, ainakin soutajilla on jopa 5 vapaa kerralla vedessä eli saako minulla olla viisi perhoa samassa siimassa?

Thanks.

6

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnevaan

      1. Onko jotain viikkorauhoitusta ? Useimmilla joilla on sunnnuntai tai maanantai kalastuskieltoa.
      Isohaarassa ei ole kaloilla lisääntymisedellytyksiä, eikä sen kalatien yläpuolellakaan olevassa patoaltaassa. Kalastus siis perustuu istutuksiin, joten rauhoituksille ei ole perusteita. Eli ei viikko tai edes syysrauhoitusta pl. kutusiianpyyntiaikaa joilloin joki on töynnä verkkoja on vapavälinein kalastus kielletty ja muutenkin mahdotonta.

      2. Luvan saanee puukeskuksen ravintolasta, kuulemma vajaa 60 euroa hintaa. Olenko oikeassa?
      jep

      3. Olen huomannut isohaaran alueella kolme "koski"-paikkaa ja niissä perhokalastajia. Saako perhoa heittää veneestä, jos kuivanuorolta ajan veneen esim sillan kupeeseen ja ankkuroin siltaan kiinni, onko luvallista siitä heitellä?
      Saa heittää sillä edellytyksellä ettei ole muita veneitä joiden kalastusta häiritset pitämällä venettä ankkurissa. Suosittelen veneestä heittämisen sijasta soutamaan perhoja ja kun haluttaa heittää, niin tekee sen rannalta.

      4. Harria pyydetään pohjoisessa virvelillä, jossa on 3-5 perhoa kiinni ns litkassa. Montako perhoa litkassa Isohaaran alueella sallitaan, ainakin soutajilla on jopa 5 vapaa kerralla vedessä eli saako minulla olla viisi perhoa samassa siimassa?
      Ei rajoitusta!

    • Salmo salar

      Suosittelen olemaan varovainen. Siellä kun tuppaa varsinkin öisin pyörimään näitä mitään mistään piittaamattomia rosvokalastajia. Voivat olla kohdattaessa hankalia... Monellakin tapaa. Kokemusta on yhden ensiapureissun verran.

    • sinimunaperhosmies

      kemijoella on suurinpiirtein kaikki sallittua ja loput siinä rahamailla.uhraa tunti kalastusaikaa molemista päistä ja aja kaaliksiin.

    • Thymallus thymallus

      Vieläkö siellä pyörii niitä rosvokalastajia ja miten ne on hankalia muita kalastajia kohtaan?
      Itekki oon kuullu ettei sinne ainakaan yksin kannata yöllä mennä.

      Itse tykkään käydä vähäjoella(Tervola) muutamia kertoja vuodessa. Sinnekki saa lupia puukeskuksesta. Käymisen arvoinen paikka, jos erämainen joki ja harjukset kiinnostaa.

    • seudunkalastaja

      Sinne vain vispaamaan perhoa, ennemmin tai myöhemmin jotain tarttuu ja kohta tulee taimeniakin siis arvokaloja.
      ...muuten..
      "Kuka myy verkkolupia Kemijokisuulle, olisi porukka valmiina niin alkaisimme mekin verkottamaan kun näyttää olevan varsin tehokas tapa saada kalaa. Voisimme myydäkin edulliseen hintaan, itseasiassa olisi jopa pääsääntöinen tarkoitus saada verotonta lisäansiota. Myös siianpyynti kiinnostaa kun saavat komeita taimenia samalla vaivalla. Hienoa näyttää olevan tuo verkkokalastuksen pyynnin harrastaminen, oikeeta urheilukalastusta".

    • Käykääs tsiigaas tää uus kauppa joka myy noita uuden sukupolven lasikuitu keppejä ja noi Epicn kepit ovat kuulemma parhaita melkein joka koko luokassa seuraavassa Pohjolan perhokalastus lehdessä iso juttu.
      http://younameit.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe