Prof. erehdyksistä

OlaviP -

On kaksi samanlaista ja vastakaista erehdystä, joiden valtaan sukukuntamme voi joutua paholaiseen nähden. Toinen on se, ettei uskota ollenkaan Paholaisen olemassaoloon. Toinen on se, että uskotaan ja että tunnetaan ylenmääräistä ja epätervettä mielenkiintoa tätä kohtaan. Paholainen itse on yhtä mielissään kummastakin erehdyksestä ja tervehtii yhtä ihastuneena materialistia kuin poppamiestäkin (vrt. Lewis, Paholaisen kirjeopisto).

Jumalan maailmansuunnitelma

Kristittyinä meidän on liitettävä kysymys pimeyden henkivalloista Jumalan maailmansuunnitelman yhteyteen. On aina ensin nähtävä Jumalan hallitsema kokonaisuus, jonka ainoastaan eräänä osana ja ohimenevänä vaiheena ovat pimeyden vallat. Raamattu auttaa meidät viisaaseen ja kypsään asenteeseen kohdatessamme pimeyden henkivallat ja kokiessamme niiden voimaa.

Ensinnäkin Raamatun äärellä opimme, että kaikkivaltiaalla ja hyvällä Jumalalla on oma maailman suunnitelmansa. Koko maailmanhistoria on suurta Jumalan suunnitelman toteutumista. Askel askeleella kuljetaan suurta täyttymystä kohden. Kerran aikojen alussa Jumala alkoi toteuttaa omaa suunnitelmaansa tämän maailman kohdalla ja hän toteuttaa sen loppuun saakka. Mikään ei voi sitä estää. Koko tämä todellisuus, jossa nyt elämme on varmasti ja lujasti Jumalan käsissä.

37

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa -

      Raamattu johtaa meidät jo nyt näkemään Jumalan suuren voitonpäivän, jotta mekin kestäisimme. Emme katsele vihollisen voimaa, vaikka emme halua suinkaan olla sinisilmäisä. Meidän on kyllä tiedostettava vihollisen mahti tässä maailmassa. Mutta meidän silmämme tulee olla suunnattuna Kristukseen, sillä ”juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen (Hepr. 12:2).

      • Kyllä sitä

        parannusta kannattaa tehdä ennenkuin alkaa "juoksentelemaan".


    • Lisäys

      Ihminen palvelee jompaakumpaa Jumalaa tai saatanaa. Kahtiajako on myös uskovan sisimmässä. Jokainen Kristukseen uskova elää näiden kahden valan ja voiman välisen taistelun rintamalinjalla, polttopisteessä. Välillä näyttää olevan asemasota ja sitten taas alkaa avoin taistelu.

      • yksin armosta

        Sananlaskut:
        4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

        Matteuksen evankeliumi:
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.


    • Eikä erehdystä

      Henkivallat ja maailmansuunnitelmat kiristää toimintaansa tänäänkin. Päivittäin tulokset näkyvissä.

    • kekek-kekek

      Jobin kirjan mukaan Saattana on yksi (kristittyjen ja juutalaisten yhteisen?) Jumalan pojista.

      • Tarkoitat varmaan tätä,löytyy kyllä jobin kirjastakin,Monet tulkitsevat tämän tarkoittavan saatanaa.Tässähän selvästi mainitaan,suojaava kerubi.

        Hesekiel.28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.


      • karvanaama1 kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tätä,löytyy kyllä jobin kirjastakin,Monet tulkitsevat tämän tarkoittavan saatanaa.Tässähän selvästi mainitaan,suojaava kerubi.

        Hesekiel.28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.

        Laitanpa tuon jobinkin kohdan.

        job 1 6-7 6, Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".


    • Tämäkin..

      Raamatussa on paljon toteutuneita profetioita, jotka todistavat Jumalan olemassaolosta sekä siitä, että Hän toimii ja toteuttaa suunnitelmansa tässä maailmassa. Otan tähän esille muutamia mielenkiintoisia toteutuneita profetioita.

      Hesekiel 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa. - (kirjoitusajankohta 593-571 eKr. – toteutunut 1800-luvun lopusta vuoteen 2006 ja siitä eteenpäin ….):

      Juutalaiset olivat monta vuosisataa maanpaossa hajaantuneina kaikkialla kansojen seassa. Mutta 1800- luvun loppupuolella alkoi juutalaisten paluu profetioiden mukaisesti heidän omaan maahansa. Hesekiel 34:13 kertoo sen mitä on tapahtunut eli Jumala on jo koonnut ison osan juutalaisia omaan maahansa. 1948 juutalaiset virallisesti perustivat Israelin valtion!

      Amos 9: Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. 15 Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi. - ( kirjoitettu noin 750 eKr.)
      http://petrifb.blogs.fi/2008/01/16/raamatun_profetiat_toteutuvat~3588566/

    • Vain Jeesus yksin

      Tänään seiskalla Tapani Suonto puhui siitä, kuinka uskovien tulee katsoa Kristukseen. Vain häneen tulee kiinnittää katseemme ja ajatuksemme.

    • Linkki-lenkki

      Jesajan profetia osui oikeaan sillä hän sanoi: Minä (Herra) sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Niin tämäkin on jo kirjaimellisesti täyttynyt, sillä niin Neuvostoliitto kuin Etiopia joutuivat taipumaan ja päästämään juutalaiset takaisin omaan maahansa.

      Jesajan profetia osui myös oikeaan siinä, että juutalaiset palasivat maa äärestä takaisin kotimaahansa Israeliin. Viimeisen sadan vuoden aikana Kiinasta, Yhdysvalloista, Etelä- Afrikasta sekä skandinaviasta on juutalaisia muuttanut takaisin Israeliin, eli todellakin maan äärestä (ends of the world).

      Jes 42 1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.5 ¶ Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,- (kirjoitettu noin 701-681 eKr.- toteutunut noin 33 JKr.)
      Jes 49 6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti- (kirjoitettu noin 701-681 eKr. .- toteutunut noin 33 JKr) Jumalan sana profetoi palvelijasta, joka tuo pelastuksen myös pakanakansoille. Tämä oli profetia Jeesuksesta Kristuksesta, joka kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta toteutti tuon profetian!

      Jerusalem on pakanakansoille juovuttava malja sekä väkikivi

    • 14.8

      Elämme kummallisia aikoja. Totta on, että liikaa pahuus näyttää ihmisiä kiinnostavan. Ikävä kyllä omaksi turmiokseen sekin. Katsokaa Kristukseen.

    • Varastele vaan yksi

      Olavi Peltola on Olavi P jos et tiedä ja kopioita saa vapaasta sanasta netissä. Sorry vaan, mutta ei onnistu nyt ateistin pilkka.

      • Höpö- höpö -

        kekek-kekek on unohtanut nyt käydä tietyllä purkilla. Ikään kuin pientä lainausta pitkästä kirjoituksesta ei saisi kopsata tänne. Nyt on kekek- kekek todella vakava tilanne sinulla.
        Valitan, mutta tahtosi ei toteudu.


      • Hän varastelee siis itseltään.

        Säästäisi kyllä vaivaa kun laittaisi linkinkin. Sitäpaitsi kaiken maailman pakanakansatkin pääsisivät linkin kautta tutustumaan hänen sivustoonsa.


      • Jotta silleen
        kekek-kekek kirjoitti:

        Hän varastelee siis itseltään.

        Säästäisi kyllä vaivaa kun laittaisi linkinkin. Sitäpaitsi kaiken maailman pakanakansatkin pääsisivät linkin kautta tutustumaan hänen sivustoonsa.

        Nyt kun muistelen aikaa vuosi sitten, niin keskuudessamme vaikutti nim. joka alkoi D- kirjaimella. Harhoissaan näki kaikessa mainosta, paitsi omien kotisivujensa linkeissä. Ainakin Petri Paavolan linkit katosi tai koko kirjoitus jos oli linkki. Se oli mainos. Tapani Suontoa vihasi niin paljon, että poistatti kaikki hänen tekstinsä, samoin Patmos ei saanut näkyä missään. Muistan kerran, että ainakin 3x laitoin Paavolan nimen uudelleen ja aina poistui. Lopulta otin yhteyttä Petri Paavolaan ja kerroin tilanteesta. Hän ymmärsi. D- nikki myös sotki satua ja raamattua ja aina hänellä oikea sana. Puhui törkeyksiäkin.
        Että kyllä täällä on monenlaista linttaliisaa nähty tekstien perusteella.


    • Harmillista

      Näyttää siltä viime aikainen toiminta täällä, että muutama sivustolle eksynyt ateisti unohtelee välillä aamu- ja välillä iltalääkkeensä.

    • Viimeisinä aikoina

      2Tim. 3:2
      Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

      Rinnakkaisviitteet
      Room. 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      Room. 1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

      • Inhottava realisti

        Ihmiset ovat aina olleet mitä ovat.

        Ei ole näkyvissä ensimmäistäkään merkkiä siitä, että kaikki juutalaiset muuttaisivat Israeliin.


      • -jarmo-
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Ihmiset ovat aina olleet mitä ovat.

        Ei ole näkyvissä ensimmäistäkään merkkiä siitä, että kaikki juutalaiset muuttaisivat Israeliin.

        Poistit kesken kun yritin vastata sun aloituksees...

        Mut taannoinen kysymykses oli kyllä aika luokaton taas, soditaanko Googin sota miekoin ja kilvin. Teki mieli vastata et ei ku vesipyssyin.


      • Inhottava realisti
        -jarmo- kirjoitti:

        Poistit kesken kun yritin vastata sun aloituksees...

        Mut taannoinen kysymykses oli kyllä aika luokaton taas, soditaanko Googin sota miekoin ja kilvin. Teki mieli vastata et ei ku vesipyssyin.

        Keskustelutyylisi on aika rasittava, -jarmo- .

        Koeta nyt käsittää, mistä on kysymys!

        Sinun mielestäsi Googin sota on tulossa lähiaikoina.

        Raamatun mukaan taas se käydään miekoin ja keihäin. Oletan kyseisen Raamatun kohdan olevan tiedossasi?

        Jokin tässä siis ei ole kohdallaan. Mitä ymmärsin väärin?

        Ja mitä IHMETTÄ minä olen poistanut? Joku tässä on saman avaukseni monta kertaa poistattanut. Luuletko, että itse teen niin?


      • -jarmo-
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Keskustelutyylisi on aika rasittava, -jarmo- .

        Koeta nyt käsittää, mistä on kysymys!

        Sinun mielestäsi Googin sota on tulossa lähiaikoina.

        Raamatun mukaan taas se käydään miekoin ja keihäin. Oletan kyseisen Raamatun kohdan olevan tiedossasi?

        Jokin tässä siis ei ole kohdallaan. Mitä ymmärsin väärin?

        Ja mitä IHMETTÄ minä olen poistanut? Joku tässä on saman avaukseni monta kertaa poistattanut. Luuletko, että itse teen niin?

        Koeta itse käsittää mistä on kysymys. Yrität saada minulta typerää vastausta, jotta voit mollata. Ensinnäkin jokainen käsittää ettei tässä maailmassa sodita enää miekoin ja kilvin, johan sen nyt lapsikin tajuaa. Dorka!


      • 23rfg
        -jarmo- kirjoitti:

        Koeta itse käsittää mistä on kysymys. Yrität saada minulta typerää vastausta, jotta voit mollata. Ensinnäkin jokainen käsittää ettei tässä maailmassa sodita enää miekoin ja kilvin, johan sen nyt lapsikin tajuaa. Dorka!

        "Yrität saada minulta typerää vastausta, jotta voit mollata."

        Se nyt onnistuu kyllä yrittämättäkin, kuten yllä itse todistat.


      • Että näinkö?
        23rfg kirjoitti:

        "Yrität saada minulta typerää vastausta, jotta voit mollata."

        Se nyt onnistuu kyllä yrittämättäkin, kuten yllä itse todistat.

        jason_da
        18.8.2013 16:01
        1
        Sulje
        Tehdäänkö diili? Yurki1000 häipyy Ateismi-palstalta ja 234erf poistuu Huuhaa-palstalta.

        23rfg
        18.8.2013 21:10
        3
        Sulje
        No enkä. Tämä on ihan liian hauskaa.


      • Iljekystä
        Että näinkö? kirjoitti:

        jason_da
        18.8.2013 16:01
        1
        Sulje
        Tehdäänkö diili? Yurki1000 häipyy Ateismi-palstalta ja 234erf poistuu Huuhaa-palstalta.

        23rfg
        18.8.2013 21:10
        3
        Sulje
        No enkä. Tämä on ihan liian hauskaa.

        Tätäkö se trolli - sana tarkoittaa?


      • Juu-uu-uu
        Iljekystä kirjoitti:

        Tätäkö se trolli - sana tarkoittaa?

        Iljetystä on tietenkin se oikea sana, mikä piti olla iljekystä sanan sijaan.
        Keskustelu ateismi-palstalta osoittaa, missä ajatuksissa trolli toimii. Valkeus näyttää pimeyden työt.


      • Inhottava realisti
        -jarmo- kirjoitti:

        Koeta itse käsittää mistä on kysymys. Yrität saada minulta typerää vastausta, jotta voit mollata. Ensinnäkin jokainen käsittää ettei tässä maailmassa sodita enää miekoin ja kilvin, johan sen nyt lapsikin tajuaa. Dorka!

        Eikö Sinulla sitten ole tarjota JÄRKEVÄÄ vastausta? Onko niin, että pidät itsekin ajatuksiasi Googin sodasta typerinä ja väärinä?

        Tämä alkaa olla jo melkoisen outoa...


    • Ei ihmettä

      Tietenkin teet itse, olethan nytkin prof. erehdyksistä sivustolla.

    • Erehdyksiä

      Asiaan ja aloitukseen mennäksemme. Nykyisin näyttää siltä, että aloituksen kaksi suurinta erehdystä on nykyisin vallalla maailmassa ja kotimaassammekin.
      Näkee jos viitsii vähänkin tsiikata ympärilleen.

    • 983568

      Todellisuus on rasittavaa.

      • Näköjään

        Erehtyväinen on ihmismieli.


    • Sopivan ympäri-

      pyöreästi kun sanansa asettaa, niin ei mitään jää loppujen lopuksi lukijalle kirjoittajan ydinsanomasta.

      Tässä hyvää Jaakobilta eikä mitään ympäripyöreää konsensus-uskonnolista-ihmisoppia:

      ´ Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

      Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

      Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.´

      (Jaakob 4:1-10)

      Israelin hallitusmiehissäkin oli Jeesukseen uskovia salaa sillä rakastivat enemmän ihmiskunniaa kuin Jumalalta tulevaan kunniaa. Tietysti on tässä ajassa ihmisen täytytttävä Pyhällä Hengellä, jos tahtoo elää viisaasti Jeesuksessa.

      Kun Jumalan Hengen vuodatus ja iankaikkinen evankeliumi ja pedon merkki ja Herra Jeesus tulee niin nähdään, miten on itsekukin rakentanut Jeesuksen opetuksen suhteen.

      Sävyisyys on hyvää, mutta mitään sanomaton uskonnollisuus ilman konkreettista on kuin poliitikkojen puheet ennen vaaleja ja sitten mitä tapahtuu kansakunnassa vaalien jälkeen, on aivan eri asia. Tietysti aina on ihmisillä selityksiä omalta kannaltaan parhain päin.

      • Ymmärrän hyvin

        miksi Luther ei arvostanut Jaakobin totuudellista hyvää opetusta Jeesuksessa. Ketä rakastat sydämessäsi, sen sanoja myös esille tuot erinäisissä asioissa, ja juutalaisia vastaan myös Luther kirjoitti erittäin pahasti.


    • Vai tuliko?

      Taisi myöhemmin tulla mielenmuutos.

    • i ja 2 vaihe

      Niinpä tuli.

    • Herran armoa

      Nyt katsomme Kristukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe