Herkät miehet?

Sensitiivnen

Onko meillä paikkaa parisuhdekentillä? Ihan vähän aikaa sitten törmäsin termiin "highly sensitive person" ja minä olen juuri semmoinen. En ole välttämättä mikään hiirulainen, mutta en siedä silti "kovaa" käsittelyä. Jos meitä herkkiä miehiä kohtelee hyvin, niin meistä saa äärimmäisen empaattisen kumppanin, joka osaa ottaa toisen huomioon.

Itse olen kiltti ja hymyilevä (ei tarkoita etteikö temperamenttia silti löytyisi). Itse arvostan niitä piirteitä naisissa ja kaikissa muissakin ihmisissä, mutta tuntuu että monet päinvastoin kokevat ne naiiveina ja lapsellisina ominaisuuksina. Se että ihmisiä kohtelee kunnioittavasti ei tee kenestäkään heikkoa. Ei minunkaan mielestäni ylimieliset ja itsekeskeiset ihmiset ole muita vahvempia.

http://alturl.com/zy574

40

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvä asia

      Se on ihan ok, siis jos herkkyys on aitoa eikä teeskentelyä. Olen seurustellut herkkien miesten kanssa. Eli kyllä kelpaa.

    • Dino Rex

      Aloitus jättää homman vähän auki... onko kyse siis vain

      1) voimakkaasta tunne-elämästä ja empaattisuudesta

      vai

      2) siitä että pyrit miellyttämään toisia ja annat muille periksi, et uskalla sanoa omaa mielipidettä ja pysyä siinä, pelkäät satuttavasi toisia mitättömillä asioilla, otat itseesi jos sinua haukutaan tai kiusataan, pelkäät riitoja ja annat muiden kohdella sinua huonosti.

      Ensimmäinen on hyvä ominaisuus, jälkimmäinen taas on haitallinen kaikissa ihmissuhteissa, erityisesti seksuaalissa suhteissa, koska henkinen vahvuus on ihan tärkeimpiä ominaisuuksia mitä naiset miehestä etsivät.. Viime kädessä äärimmäinen nössöys ja alistuvuus johtaa siihen että on täysin mahdotonta löytää tasapainoista ja siedettävän näköistä naista kumppaniksi.

      • Sensitiivnen

        Herkillä, tai ainakin minulla tuo ensimmäinen varmaan useimmiten pitää paikkansa. Tuo toinenkin osittain, koska se empaattisuus eli kyky asettua toisen asemaan aiheuttaa sen että ei halua loukata toista. Itsekin välttelen konflikteja aika paljon. Osaan kovan opettelun tuloksena kyllä pitää puoleni, mutta kynnys sanoa vieraille ihmisille jotain ilkeää tai arvostelevaa on suuri. En myöskään pidä siitä että minulle ollaan ilkeitä ja v-mäisiä. Koska itsekin välttelen sen kaltaista käytöstä, odotan muiltakin samaa. Tietysti parisuhteessa osaan olla toiselle äärimmäisen ilkeä, mutta kyse on silloin ihmisestä jonka tunnen hyvin. Parisuhteessa en ole yhtä nössö kuin vieraassa ympäristössä. Ja vaikka olenkin joskus hieman nössö, niin ei se tarkoita että olisin esim. huumorintajuton. Osaan kyllä piikitellä toisia ja kestän sitä itsekin, jos se on siis huumoria.


      • millit & tuumat
        Sensitiivnen kirjoitti:

        Herkillä, tai ainakin minulla tuo ensimmäinen varmaan useimmiten pitää paikkansa. Tuo toinenkin osittain, koska se empaattisuus eli kyky asettua toisen asemaan aiheuttaa sen että ei halua loukata toista. Itsekin välttelen konflikteja aika paljon. Osaan kovan opettelun tuloksena kyllä pitää puoleni, mutta kynnys sanoa vieraille ihmisille jotain ilkeää tai arvostelevaa on suuri. En myöskään pidä siitä että minulle ollaan ilkeitä ja v-mäisiä. Koska itsekin välttelen sen kaltaista käytöstä, odotan muiltakin samaa. Tietysti parisuhteessa osaan olla toiselle äärimmäisen ilkeä, mutta kyse on silloin ihmisestä jonka tunnen hyvin. Parisuhteessa en ole yhtä nössö kuin vieraassa ympäristössä. Ja vaikka olenkin joskus hieman nössö, niin ei se tarkoita että olisin esim. huumorintajuton. Osaan kyllä piikitellä toisia ja kestän sitä itsekin, jos se on siis huumoria.

        >> Osaan kovan opettelun tuloksena kyllä pitää puoleni, mutta kynnys sanoa vieraille ihmisille jotain ilkeää tai arvostelevaa on suuri.

        Itsensä ja asiansa puolustaminen ei edellytä sen toteuttamista ilkeällä tavalla. Voi laitta pilkut iin päälle ilman ilkeyttä. Tarvittaessa olla kova, tiukka, periksiantamaton, mutta oikeudenmukainen ja asiallinen.

        >> Tietysti parisuhteessa osaan olla toiselle äärimmäisen ilkeä, mutta kyse on silloin ihmisestä jonka tunnen hyvin.

        Tämä puolestaan on henkis-psykologista heikkoutta, taitamattomuutta ja suorastaan selkärangatonta raukkamaisuutta erimielisyyksien ja konfliktien hoidossa.

        Vahvan ja terveen itsetunnon omaavan ei tarvitse turvautua ilkeyksiin ja lisäksi niillä ei selvitetä asioita rakentavasti ja hyvin tuloksin, vaan niillä vain rakennetaan negatiivistä suhdespiraalia.

        Heti mars opiskelemaan parisuhdetaitoja ja rakentavaa erimielisyyksien selvittämistä vaikkapa sopivien alan kirjojen avulla.

        Sorry, mutta tuosta viestistä tuli mieleen teko-feikki-ystävällinen heikon itsetunnon omaava "tunne-jojo", joka on tarvittaessa takapiru ja raukkamainen käytöksessään. Toisinaan heikon itsetunnon omaavilla on tuota muistuttava käytösprofiili.

        Terveen itsetunnon omaavat ovat helpommin johodonmukaisia käytöksessään ja kun on tarvetta, niin selvittävät asiat suoraan kasvokkain, mutta ilman halpamaisuuksia.


      • Sensitiivnen
        millit & tuumat kirjoitti:

        >> Osaan kovan opettelun tuloksena kyllä pitää puoleni, mutta kynnys sanoa vieraille ihmisille jotain ilkeää tai arvostelevaa on suuri.

        Itsensä ja asiansa puolustaminen ei edellytä sen toteuttamista ilkeällä tavalla. Voi laitta pilkut iin päälle ilman ilkeyttä. Tarvittaessa olla kova, tiukka, periksiantamaton, mutta oikeudenmukainen ja asiallinen.

        >> Tietysti parisuhteessa osaan olla toiselle äärimmäisen ilkeä, mutta kyse on silloin ihmisestä jonka tunnen hyvin.

        Tämä puolestaan on henkis-psykologista heikkoutta, taitamattomuutta ja suorastaan selkärangatonta raukkamaisuutta erimielisyyksien ja konfliktien hoidossa.

        Vahvan ja terveen itsetunnon omaavan ei tarvitse turvautua ilkeyksiin ja lisäksi niillä ei selvitetä asioita rakentavasti ja hyvin tuloksin, vaan niillä vain rakennetaan negatiivistä suhdespiraalia.

        Heti mars opiskelemaan parisuhdetaitoja ja rakentavaa erimielisyyksien selvittämistä vaikkapa sopivien alan kirjojen avulla.

        Sorry, mutta tuosta viestistä tuli mieleen teko-feikki-ystävällinen heikon itsetunnon omaava "tunne-jojo", joka on tarvittaessa takapiru ja raukkamainen käytöksessään. Toisinaan heikon itsetunnon omaavilla on tuota muistuttava käytösprofiili.

        Terveen itsetunnon omaavat ovat helpommin johodonmukaisia käytöksessään ja kun on tarvetta, niin selvittävät asiat suoraan kasvokkain, mutta ilman halpamaisuuksia.

        En tarkoittanut tuolla äärimmäisellä ilkeydellä että olisin sitä jatkuvasti tai että olisin parisuhteessa täysi kusipää. Tarkoitin lähinnä sitä että tutussa seurassa stressi saattaa joskus purkautua kiukutteluna ja silloin tulee sanottua jotain ilkeääkin. Kun taas vieraassa ympäristössä ilkeily ei onnistu minulta millään. En silti parisuhteessakaan ikinä käytä toista hyväkseni tai ole välinpitämätön. Yritin vain selittää etten ole aivan täysi pehmo jolla ei ole minkäänlaista luonnetta. Kiltti ja herkkä minä seurustellessenakin olen. Poislukien ehkä ne stressaavat tilanteet. Ainahan sitä opeteltavaa itselläänkin on, en edes kiellä sitä.

        Tuohon toiseen kirjoitukseesi viitaten, itsekin kyllä arvostan omaa herkkyyttäni ja erilaisuuttani nyt kun tajusin että olen sellainen. Ainakin wikipedian mukaan herkkiä on 15-20% ihmisistä. Se tietysti tarkoittaa että herkät ovat pieni vähemmistö ja ehkä sen takia koen ettei minua arvosteta tarpeeksi. Miten suuri enemmistö ihmisistä ketkä eivät ole herkkiä voisivat ymmärtää minua, kun en itsekään oikein usein ymmärrä niitä muita.

        Minulla on usein mennyt naisiin maku kun olen huomannut ettei heillä ole mitään ongelmia laukoa vaikka mitä ilkeyksiä. Eivät he varmaan itse edes tajua olleensa äärimmäisen töykeitä minun silmissäni. Ja tämmöisiin naisiin kohtaan liian usein. Onneksi silti jotkut epäherkät ihmiset sentään osaavat olla huomaavaisia ja lempeitä. Loogista varmaankin olisi etsiä joku herkkä nainen, mutta niitä on aika vähän ja heihin taitaa olla monesti aika hidasta tutustua, varovaisempia kun ovat.


    • millit & tuumat

      >> Itse arvostan niitä piirteitä naisissa ja kaikissa muissakin ihmisissä, mutta tuntuu että monet päinvastoin kokevat ne naiiveina ja lapsellisina ominaisuuksina.

      Miksi liiaksi kiinnitää huomiota (edes ajatuksiensa tasolla) tai valita seurakseen henkilöitä joilla on kovin erilainen arvomaailma?

      On paljon erilaisia ihmisiä ja arvostuksien medleitä. Ihmisten erilaisuus on rikkaus ja olisi kovin tylsää jos kaikki olisivat samasta kaavasta. Elää ja antaa elää.

      Itsensä ja toisten kunnioittavuus ja ihmisyys ovat hyviä ominaisuuksia. Parisuhteessa tunneköyhyys ja tunneälyn puuten on negatiivinen piirre.

      Herkkyys ja tunteet ovat samalla asioita joita tulee osata annostella ja soveltaa tilanteiden mukaan, privaati vs julkinen jne.

      Liika herkkyys ja huomaavaisuus väärässä paikassa / tilanteessa voi olla singnaali / kutsu toisille ylikävelyyn.

      On tilanteita joissa pelkkä jämpti, lyhyt, vähäsanainen ja muodollinen kohteliaisuus on riittävä. Joissakin tilanteissa tiukka muodollinen kohteliasuus sanattomine ruumiin elekielineen on viesti ettei kannata koettaa kävellä varpaille / yli.

      On tilanteita joissa tulee toimia enempi suoralinjaisesti ja tarvittaessa myös puolustaa paikkaansa. Herkkyys ei kuitenkaan saisi johtaa kynnysmatoksi suostumista.

      Sivuava aihe: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11646679

    • oikku4

      Olen periaatteessa herkkä sielu, mutta en tiedä arvostaako nainen minua . osaan maalata tauluja ja viulun soittoakin harrastan. toki kiinnostaa teknisetkin asiat kuten autot ja pienkoneet ,olisi kiva kuulla naisten mielipiteitä minusta ,mitä mieltä naiset ovat minusta ainakin itse olen pitänyt itseäni miehenä,mutta olen saanut myös naisten taholta ilkeyksiäkin itselleni ja onhan se satuttanut kovasti .osaan myös kokata monenlaisia ruokia eli ei pitäisi olla uusavuton eikä ressukka, mutta haluaisin naisen ,joka arvostaa tällaisena ja kyllähän osaan vähän venäjää ja ruottia joten arvostusta tässä kaipailisi naisten taholta kertokaa olenko ihan pihalla haluaisin naisen mielipiteen näin sinkkumiehenä mitä ajattelet tästä asiasta tarvin tukea please . en silti ole nössö, mutta itsetuntoa haluais kohentaa. olisi kiva olla naisten suosiossa.

      • aikuinen nainen

        Hanki ensin se itsetunto ja etsiydy vasta sitten naisten seuraan! Olet henkisesti kehittymätön pikkupoika!


    • eioikku5

      onko? ^ kommentti viimeiseen kolmeen viimeiseen lauseeseen.

    • oikku4

      Sanoisin aikuiselle naiselle ,että en ole mikään pikkupoika otan kyllä vastuuta elämästä. on totta, että itsetunto on saanut kolauksia elämän varrrella kun on monesti vähätelty ja onhan minulla ollut hyviä naistuttavia ja huultakin on heitelty ettei olla sentään nössöjä. olen yrittänyt kohdella hyvin naista ,mutta arvasin, ett'ä jotain tollaista kommenttia tulisi, että kiitti vaan. en haluaisi olla sinkku enään kovin kauan ja en haluaisi saada ivailua naiselta kuten sain nyt ns aikuiselta naiselta olen 49v ja hoidan monia asioita on harmi jos en kelpaa naisille, vaikka en ole homo enkä hiirulainen kuten olet varmaan lukenut kirjoituksestani äläkä enään sano pikkupojakseen se on nimittäin erittäin ärsyttävää terv oikkumies

    • oikku4

      Haluaisin vielä kommentoida aikuiselle naiselle. omistan ajokortin ja olen armeijan kääynyt aikoinaan tietääkseni noihin molempiin tarvitaan yli 18v ikää. löytyy sitä temperamenttia minultakin ,mutta tietystä herkkyydestä en tietenkään luovu,mutta kun teille naisille tuntuvat vain kelpaavan rentut, jotka sitten hakkaavat juovuksissa naista. olenhan minäkin saanut jotakin aikaan elämässä esim tienannut 3 uutta henkilöautoa joten en niin kovin huono mies voi todellakaan olla. kysyisin teiltä arvon aikuinen nainen haluatko todella mieheksesi koviksen, joka hakkaa mustelmille naisen ja mahdollisesti lapset .itse en tupakoi ja en juopottele voin saunakaljat joskus ottaa en todellakaan ole nahjus kuten tunnut tekstistäni luulevan ps otahan kommenttia tv oinasmies jos miehenä pidätkään.

      • Aikuinen myös

        Olet edelleen henkisesti kehittymätön pikkupoika.


    • kika

      Hei halloo!! Kunnioittakaa toisianne. Kaikilla meillä on omat huonot ja hyvät puolemme. Olkoot jokainen sellainen kuin on.

    • Helppo Hanna

      Riippuu varmasti toisesta osapuolesta. Jos nainen ei ole herkkä, niin ei varmaan tykkää herkistä miehistäkään.

    • oikku4

      Kiitokset kikalle ja helppo hannalle hyvä ,jos asiat selvisi se on tuo suvaitsemattomuus nykyään. kiva kuulls jos saan olla sellainen kuin haluan. oli vain harmi, kun ns aikuinen nainen palstalla ehdotti itsetunnon korjaamista ja sitten voi vasta tutustua naiseen. olen toki käynyt terapiassa puutteelisen itsetunnon takia ja onhan se jotain rohkaisua antanut mutta en pysty äkkiseltään olla hyvä itsetuntoinen on sen verran elämä kolhinut ja en todellakaan ole homo ja kyllä mielellään haluaisin seurustella naisen kanssa ,jos noudattaa aikuisennaisen ohjeita prikulleen olen silloin jo 80 -90 vuotias papparainen nyt olen 49v sinkku ja kun olen vielä aika hyvässä vedossa en viitsisi oottaa 90 vuoden ikään että aikuisen naisen mielestä olisin mies. uskallan väittää, että silloin olen jo haudassa ja ei kukaan nainen enään kaipaa sieltä miesystäväksi.

    • nainennn92

      Minä pidän herkistä ja avuttomista miehistä. Haluan olla suhteessa se suojeleva osapuoli. Se joka lohduttaa, suojelee, puolustaa. En voisi seurustella liian miehekkään miehen kanssa joka kohtelisi minua kuin pikkutyttöä tai naista, ei kehtaisi itkeä ja olisi kaikin puolin itsenäinen jne.

      Haluan että mies tulee syliin, itkee, turvautuu minuun ja pyytää apuani. Joskus suorastaan kiihotun siitä, että mies itkee tai on avuton. En tiedä johtuuko se siitä että olen itse hekisesti vielä pikkutyttö, joka hakee kaltaistaan pikkupoikaa, onko sukupuoliroolini jotenkin sekaisin (haluan olla suhteessa se mies), vai onko kyseessä joku sairas fetissi, mutta näin se vain on.

      Herkkä, ujo ja epävarma mies herättää kiinnostukseni. Esim. kiusattu tai syrjitty hiljainen poika on jotain todella kaunista ja kiihottavaa.

      Seksifantasioissani puolustan poikaa esim. kiusaajilta, lohdutan, pidän sylissä ja silittelen kun hän itkee ja sitten suutelen häntä oma-aloitteisesti ja harrastamme seksiä, niin että minä olen dominoivampi osapuoli. En halua alistaa tai satuttaa, päinvastoin kaikki alistamisleikit ovat mielestäni etovia. Haluan lohduttaa, pitää lähellä, miellyttää. En tiedä yhtään toista naista joka ajattelisi näin, mutta minä en olekaan ns. normaali...

      Mutta vastaus kysymykseen: Kyllä meitäkin on olemassa, joille herkkyys miehessä on suuri plussa!

    • oiku4

      Haluaaisin sanoa nim, merkille aikuinen myös luuletko olevasi jotenkin yläpuolella kun sanot minua pikkupojakseen. Lopeta tuollainen vittuilu. en aio olla koko elämää ns ikisinkku. olen käynyt myös armeijan ja moni ei ole sitäkään käynyt ja hoidan monia asioita mm laitan ruokaa jopa siivoankin ja onhan minulla monia naistuttavia. on sääli, että noin arvostelet minua. on totta että olen herkkä, mutta löytyy kyllä omaa tahtoa joten en suinkaan ole mikään kynnysmatto ja nahjus. on toki kiva, että esim nainen 92 arvostaa minun kaltaisiani miehiää. kyllä minusta hyvän miehen vielä saa. älkää naiset olko niin ilkeitä meitä herkempiä miehiä kohtaan olen luova tyyppi ja siinä tarvitaann tiettyä herkkyyttä esim viulun soitossa taulun tai taulujen maalauksessa. silti sanoisin itseäni mieheksi.. ottakaa esimerkiksi juhani palmu on taiteilija ja tosi miehekäs ja tunnen juhani palmua kohtaan sympatiaa tosi miellyttävä tyyppi ja haluan korostaa vielä ,että en todellakaan ole homo en voisi esim miehen kanssa seurustella enkä rakastella enkä rakastaa toivottavasti teille tunteettomille naisille nim aikuinen nainen jne tuli selväksi, että olen mies vaikka en tunteeton kuten te , jolla ei tunnu olevan sympatiaa ollenkaan älkääkä enään sanoko pikkupojakseen se on tosi loukkaavaa kun te muka aikuiset naiset sanotte silleen en ole lapsellinen vaikka viljeleen toisinaan huumoria. toivottavasti osasinn esittää asiat ymmäärrettävästi että arvon aikuiset naiset sen tajuaa.

    • Toimii kyllä

      Mun mielestä ongelma on siinä että miten nykyinen yhteiskuntamme käsittelee herkkyyttä. Herkkyyttä pidetään usein miehillä merkkinä heikkoudesta. Herkkä mies ei voi olla vahva tai miehekäs. Monesti herkkyys saatetaan liittää myös homoseksuaalisuuteen. Herkkyys nähdään myös yksipuolisen naisellisena piirteenä, jota miehen tulee piilotella.

      Totuus on se ettei herkkyys ole välttämättä lainkaan noita kliseitä. Herkkyys voi olla oikeasti esimerkiksi sosiaalista älyä; herkkä ihminen huomaa muiden tunteet helpommin ja osaa toimia siten paremmin sosiaalisissa tilanteissa. Aistien herkkyydestä voi olla apua myös taiteissa. Herkkä ihminen voi myös olla aika hyvä sängyssä ja tarkka erotiikan suhteen.

      Herkkyys ei ole synonyymi heikkoudelle. Herkkä ihminen voi hyvinkin olla vahva. Itse asiassa herkkyys voi altistaa ihmisen kaikenlaisille tunteille ja kasvattaa näin vuosien saatossa kykyä selvitä tilanteista jotka aiheuttavat voimakkaita emootioita. Herkän ihmisen ei tarvitse kokea äärimmäisiä asioita oppiakseen, vaan arkisemmat asiat riittävät.

      Kysymykseen siitä että viehättääkö herkkä mies naisia voi vastata aika pian että kyllä viehättää. Herkällä miehellä voi hyvin olla luonnostaan niitä kykyjä parisuhteessa joita muut miehet joutuvat harjoittelemaan.

    • oinas4

      Kiitokset nim toimii kyllä on kiva huomata, että joku ymmärsi tarkoitukseni. entarkoittanut herkkyydellä mitään sellaista ,että vollotan alvariinsa itse asiassa itken aika harvoin esim hautajaiset on sellainen jossa tulee väkisin tippa silmään, vaikka yritän välttää viimeiseen asti, mutta olen vain inhimmillinen ihminen ja jokin liikuttava tilanne voi saada tipan silmmään, jos nyt joskus löydän sen oikean joka on samanlaiset arvot omaava lupaan pitää tosi hyvänä ja kunnioittaa naista se on vaan tämä ujous tehnyt tepposia ihmissuhteissa ja monesti minut käsitetään väärin monessa asiassa en tarkkoita pahaa, mutta saatetaan käsittää ihan päin mäntyä. on toki kiva jos sinun kaltaisia toimii kyllä on enemmänkin voisin vaikka luoda ihmissuhteen sellaisen kanssa ,joka ymmärtää ,että olen mies herkkyydestä huolimatta ja en todellakkaan nynny osaan tarvittaessa viljellä ronskiakin huumoria herkkyydestä huolimatta ja yritän nauraa jopa itselleni humoristi kun kuitenkin olen, vaikka herkkä. vielä kiitos sinulle toimii kyllä se rohkaisi asioita niin paljon, että tuskin tarvin ammattiapuia enään ja hyvää kesän jatkoa sinnekin terv oinasmies vm 65

    • oikku4

      ihmettelen kyllä millä perusteella ns aikuset naiset kommentoivat noin julmasti kirjoitustani kun ihan asiallisesti yritän selittää heille . mielestäni olen erittäin henkisesti kehittynyt ja koko ajan yritän kehittää itseäni. Olen käynyt ammattikoulua ja ammatti on valmiina, tosin urani päättyi omalta osaltani allergiaan joten en voinut harjoittaa pinta-käsittelijän ammattia elii suomeksi sanottuna maalari tapiseeraajan ammattia oli nuorena kova ekseema käsissä ja sekin esti ammatin harjoittamista joten viimein tuli lama eikä töitä sen jälkeen löytynyt jne tämä olisi piykä tarina kerrottavaksi jos kaikkea tässä luettelisi .mutta totuus on etten ihan vailla koulutusta ole valkka olen työkyv eläkkeellä kilpparin vaj toim ja loppuunpalamisen vuoksi, mutta älkää enään milloinkaan sanoko oinasmiehelle ettei tämä ole mies, vaikka herkkyyttä löytyykin oinasmies voi vaikka suuttua mikä ei ole tarkoitus tarkoitus on vaihtaa mielipiteitä ihan rauhanomaisesti ,mutta vähättelyä en siedä painakaa se mieleen ns aikuiset naiset mutta hyvää kesää teillekin kaikesta huolimatta pidetään lippu korkealla..

    • hmhm

      Oletko kehitysvammainen? Kirjoitustyylistäsi voisi päätellä niin...

    • ooikku

      Vastaan sinulle hmhm en ole kehitysvammainen, mutta meistä kukaan ei ole täydellinen olen käynyt ammattikoulua ja armeijankin olen käynyt . ilmeisesti et lukenut kirjoitustani tarkkaan .olen olllut maaalarina ja monessa työssä aikoinaan. olen työkyv eläkkeellä kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi ja loppuunpalamisen takia. en ole työelämässä ,mutta mitenkään en ole kehitysvammainen, mutta miksi pitää aina ilkeillä.Ei ole ihme, että suomessa itsemurhat lisääntyy meillä miehillä, jos ei saa naiselta esim hellyyttä, rakkautta hyväksyntää jne olen ehkä provosoiden kirjoitellut tähän palstalle , kun sillai saa huomiota, mutta kysyn vaan miksi pitää olla ilkeä kun asiaa yrittää kirjoitella. Luuletteko olevanne jotenkin muiden yläpuolella ,kuten nim hmhm saa sen käsityksen ja vielä kerran en todellakaan ole kehitysvammainen toivottavasti tämä aukaisi silmäsi.

    • hmmhmm

      En ilkeillyt millään tavalla, kun kysyin, oletko kehitysvammainen. Eivät vammaiset mielestäni ole yhtään sen huonompia ihmisiä kuin ei-vammaiset. Miksi otat kaiken ilkeilynä?

      Se, että on käynyt armeijan tai ammattikoulun ei tarkoita, että olisi älykäs. Minulla on kehitysvammaisia ystäviä jotka ovat käyneet kaksikin ammattitutkintoa ja ovat silti vammaisia.

      Kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi ei kukaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Esim. minulla on kilpparin vajaatoiminta ja lisäksi useita muita sairauksia ja silti Kela ei ole myöntänyt eläkettä. Eläkkeen saa vain erittäin painavasta syystä jos katsotaan täysin työkyvyttömäksi. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei tee ketään työkyvyttömäksi, koska siihen on tehokas lääkitys.

    • oikku4

      Vastaan sinulle nyt aivan asiallisesti. olen työkyvyttömyyseläkkeellä depression eli nykykielellä born autin eli loppuunpallamisen seurauksena olen elämäni aikana ollut monessakin työpaikassa. tosin pätkätöitä ja on ammattitutkintokin taskussa Ja olen joskus seurustellut , jos haluat tietää. olen mielestäsi heikko mies ainakin sinun aseenteesi kanssa. Haluan todistaa, vaikka olen työkyvyttöömyyseläkkeellä olen silti ihan tavallinen suomalainen mies ja ehkä ihmiset jakaa minut hyväksyttyihin ja ei hyväksyttyihin lokeroon.Yritän vain sanoa sen,että en tietenkään koe itseäni vajaa-älyiseksi se on tämä oinasluonne katsos vähän ylpeä, eli en kaipaa misssän muodossa naiselta vähättelyä miehekkyyttäni kohtaan . Haluan ymmärtäväisen naisen ,jolla löytyy empatiaa ja sympatiaa, koska me kukaan emme ole täydellisiä toivon naisilta inhimmillisyyttä eikä vihamielisyyttä ,jota olen monesti saanut enkä ymmärrä miksi en ole mitenkään pahaa tehnyt heille.. ps ehkä vielä tapaamme ja hyvää kesän jatkoa sullekin ja toivon ,että et ole niin kova minulle. terv oinas.

    • oikku4

      Voisin vielä jatkaa siitä työkyv eläkkeestä. tunnut ihmettelevän ,että miten olen saanut työkyv, eläkkeen. sehän ei toki tullut kuin manulle illallinen . olihan siinä monet testaukset ennen työkyv,eläkken myöntämistä .tästä aiheesta voisi,vaikka loputtomiin selittää. en suinkaan ole huijaamalla saanut työkyv,eläkettä. kyllähän ne viranomaiset yrittivät kaikenlaisia kursseja ja koulutuksia, mutta tilanne oli sellainen, ettei mulle löytynyt enään sopivaa ammattia entinen oli jo vanhentunut ja nykyinen työeläämä on niin nopeatempoists ja vaatimustasot on työelämässä kasvaneet huimasti ja ehkä on onni etten tarvi olla enään tässä nykyisessä oraavanpyörässä. toivon ,että sinäkin saat työkyv,eläkkeen kun sinullakin on monia sairauksia ei kannata itdeään turhaan kiusata jos ei ole työmarkkinoilla tarvetta. ja mitä älyyn tulee minulla on ihan 100 pros älykkyys on testattu kliinisesti . nämä kommentit nim hmhm ja aikuinen nainen ja aikuinen myös. ps jos selittäisin enemmän joutuisin pyytää diaknoosin terv,keskuksesta ja lääkäriltä, toivon ,ettette pidä ikinä enään pikkupoikana. omasta mielestäni selitin niin hyvin kuin suinkin osasin terv teidän oinas.

      • yleensä vanha tunteinen ihminen kärsii enemmän depressioista. minua taas loukkaa että minua sanotaan herkäksi koska koen taas olevani vahva ihminen.
        sinulla taitaa olla taustalla myös asioita jotka herkistää tiettyjen sanojen käyttöä kohtaa ahdistavaksi,
        mutta netti maailmassa kannattaa ottaa etäisyyttä ja lukea asia, niin ettei se olisi edes itselle tarkoitettu jolloin säästyt kaikelta turhalta kärsimyksistä, mitä ihmisillä on tapana suoraan ajattelematta sanoa.
        jotkut ottaa sen typeryytenä kun loukataan tarkoituksella ja jää asialliselle linjalle.


        nyt puolukkapäivillä olen vähän äkäisempi ja sanon takaisin(epäsuorasti) jolloin koen väliin huonoa omaatuntoa kantaa nimimerkkiäni.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        yleensä vanha tunteinen ihminen kärsii enemmän depressioista. minua taas loukkaa että minua sanotaan herkäksi koska koen taas olevani vahva ihminen.
        sinulla taitaa olla taustalla myös asioita jotka herkistää tiettyjen sanojen käyttöä kohtaa ahdistavaksi,
        mutta netti maailmassa kannattaa ottaa etäisyyttä ja lukea asia, niin ettei se olisi edes itselle tarkoitettu jolloin säästyt kaikelta turhalta kärsimyksistä, mitä ihmisillä on tapana suoraan ajattelematta sanoa.
        jotkut ottaa sen typeryytenä kun loukataan tarkoituksella ja jää asialliselle linjalle.


        nyt puolukkapäivillä olen vähän äkäisempi ja sanon takaisin(epäsuorasti) jolloin koen väliin huonoa omaatuntoa kantaa nimimerkkiäni.

        vanha on vahva, nyt meni taas kirjaimet sekaisin , anteeksi siitä.


    • oikku4

      Aivan minääkin olen tunneihminen Ja sanoisin kaikille , että pidetään vain tunteet nehän ei miehekkyyttä vie minnekään, tosin tunneihminen on aito ,eikä siihen tarvi olla millään tavalla kehitysvammainen , vaikka depressio hoitamattomana vammauttaa ihmistä enemmän . minulla on 26 6 .2014. laboratoriokokeet kilpirauhasen vuoksi. näitä kilppariarvoja pitää välillä seurata . se kilpirauhasen vajaatoimintakin jo aiheuttaa mielenmuutoksia,vaikka ei ole älyssä mitään vikaa. Sanoisin vielä,jotta kaikki luovat taiteilijat kärsii depressiosta esim monet muusikot ja laulajat mm matti eskokin on loppuunpalanut ja toipunut kuten minäkin ,mutta tämä nyky-yhteiskunta ei enään tarjoa töitä meikäläiselle , koska nuorempiakin on tarjolla ja tämä kilpailuyhteiskunta karsii monet pois työmarkkinoilta ja oikeasti on hyväkin,että olen päässyt pois oravanpyörästä tämä yhteiskuntamme on sairas, jos ei sitä monikaan ole huomannut en minä. ps hyvää kesää kaikille taidan lopettaa kirjoittelun tältä erää. ps toivon kaikkea hyvää , jotka vaihtoivat mielipiteitäni kanssani tv oinasmies.

    • ..............

      Kuinkahan herkät miehet ovat löytäneet tyttöystävän? Minulla on nimittäin suuria vaikeuksia tehdä aloitteita naisille hylkäämisen ja tylyttämisen pelossa, enkä ole seurustellut koskaan, vaikka täytän kohta 33...

      • rakkauttakaipaavaherkkä

        Niin, missä teihin herkkiin miehiin voi tutustua? Missä liikutte? Mitä puuhaatte?


    • oikku4

      Vastaisin sinulle, että sinulla on elämä edessä olet 32v ja mies parhaassa iässä. itde en enään tiedä saanko naisystävää, kun olen 49v sinkkumies. meinasin tässä palstalla ,etten enään kommentoi,mutta haluaisin rohkaista sinua .nimittäin herkkyys ei tarkoita sitä,että nyyhkii ja pillittää joka tilanteessa.herkkyys on nimittäin myötätuntoakin ja hellyyttä, jota en itse ole näiltä nykynaisilta saanut ja kuten palstalta tuli esiin esim aikuinen nainen ja aikuinen myös. toivon, että emme anna näiden nim merkillä varustetut naiset lannistaa meitä he luulivat minuakin henkisesti pikkupojaksi, joka ei kelpaa heikäläisille. on vaan kumma, että ,jos kirjoittaa kuin minä kirjoitin tähän palstalle niin heti leimataan ja ilkeillään tosi rumasti ,voin mainita,ettei mim merkillä aikuinen nainen ja aikuinen myös ole sivistyksestä rippeitä me taidetaan olla sittenkin sivistyneitä miehiä. jo aikuisten naisten kirjoituksesta löytyi sivistyymättömyyttä ja empatian puutettta , mutta uskon, etttä me noin keski-ikäiset miehet herkät siis löydämme vielä mieleisemme naiset, vaikka se voi kestää aikansa. toivon tsemppiä ja hyvää kesää myös aikuisille naisille ja muille kivoille naisille ps emme halua hakata naisia kuten teidän ihannemiehenne tuntuu tekevän .lupaan kunnioittaa naista jos itsekin saan arvoisen kohtelun terv teidän iki-ihana oinasmies. ps ottakaa tämä osin huumorilla älkää olko niin tosikkoja elämä menee leppoisammin.

    • oikku4

      Tarkoitin sivistymättömyyttä jne ilmeisesti olen epähuomiossa vähän sekoillut sanoissa , ehkä tästä johtuen aikuiset naiset ja aikuinen myös ovat saaneet väärän käsityksen minusta . On ollut tietokone vasta vähän aikaa ja olin hiljattain keväällä atk kurssilla , joten suonette anteeksi ,jos on tullut kirjoitusvirheitä. tämä nykytekniikka on joskus utopiaa, joten antakaahan anteeksi. yritän olla huolellisempi kirjoitusasussa. terv teidän rakas oinas.

      • tekstini jälkeen näet puhekuplan, jossa lukee "vastaa". viet hiiren kursottimen (nuolen) päälle klikkaat sitä, jolloin sillä tavalla pystyt kommentoimaan kyseisen viestin kirjoittajalle .

        mutta jos tiesit , ohjastin vain ettei ketju jatku ilman, että kukanenkin tietää, kuka vastaa kenellekin.


    • oikku4

      Voisin vielä vähän jatkaa aikuisille naisille ja aikuinen myös siitä, että kun sanoin heille siitä aiheesta naisenhakkaajat ilmeisesti heitä otti aivoon se kun siitä mainitsi. minusta tällainen kommentti ei ole ollenkaan kehittymättömän pikkupojan aivoituuksia. ensiksi, jos olisin kehittymätön pikkupoika en saisi esiin tällaisiakaan mielipiteitä . kysyn vaan miksi haluatte juoppoja miehiä kun voisitte saada myös raittiita ja ei uskovaisia ja myös huumorintajuisia miehiä , jotka ei hakkaa naisia ja lapsia. tämäkö tuntuu teistä kehittymättömän pikkupojan ajatukselta. ps lukekaa tarkemmin edelliset kommenttini muutatte ehkä mielipiteitänne aikuiset naiset ja aikuinen myös.terv teidän ikiihana oinasmies.

    • oikku4

      Heh heh taisi mennä luu kurkkuun aikuisilta naisilta, kun ruprsivat aliarvioimaan oinasmiestä , vaikka olen herkkä niin en siedä, että aliarvioidaan minua miehenä, mutta kunnioittakaamme myös toisiamme,vaikka mies on herkkä niin hän on myös ihminen, Tuliko asia selväksi.

    • oikku4

      Hyvää kesää aikuiset naiset ja kumppanit. harmi vaan, ettei teidän kanssanne pystynyt keskustelemaan asiallisesti,mutta nämä selostukset loppuvat tältä erää ja oikein hyvää kesää teillekin arvon aikuiset naiset ja jne. terv oinasmies.

    • erityisenkiinnostunut

      Löysin tämän viestiketjun kun etsin tietoa herkistä miehistä, löytääkseni sellaisen nimenomaan rakastettavaksi. Mistä teitä löytyy? Miten teihin voi tutustua?

      • herkkiss

        Vaikka tästä ketjusta. Oletko mistä päin ja minkä ikäinen?


    • köyhä_ja_yksinäinen

      Jos ajatellaan herkkyyttä teknisenä terminä, herkkyys on samaa kuin erotustarkkuus. Voisiko ihmisen herkkyys myös olla tietoisuuden erotustarkkuutta.
      Ihmisen herkkyyden seuralaisena on usein myös älykkyys, älykkyyttä voisi teknisesti verrata järjestelmän tehokkuuteen. Tälläinen ihminen on tehokkaasti ja tarkasti ympäristöään havainnoiva ihminen. Nämä ominaisuudet kertovat yleensä myös koko henkisen kapasiteetin kehittyneisyydestä, kun tilastollisesti mennään jonkin ääripään suuntaan puhutaan poikkeamasta, erilaisuudesta. Erilaisuus aiheuttaa ongelmia koska demokratiassa kuljetaan keskitason mukaan. Yleensä ottaen suomalaisessa yhteiskunnassa ei suvaita mitään poikkeavaa, eikä arvosteta älyä ja lahjakkuutta, sen tähden myös äly ja lahjakkuus on ongelma ihmiselle joka tälläinen on.

    • muistutan

      Herkkä ihminen on herkkä myös suuttuessaan eli raivostuu salamannopeasti eikä kykene kovin hyvin hillitsemään raivoaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe