Jyrsijä lemmikiksi opiskelijalle?

Jyrsijä

Olen opiskelija tahtoisin opiskelija-asuntooni lemmikiksi jyrsijän, mutta en tiedä, mikä olisi paras vaihtoehto.

Koska asunto on pieni ja saatan palata joskus myöhäänkin, tarvitsen melko helppohoitoisen lemmikin. Eli häkkiä pitäisi siivota mahd. harvoin. Mutta täysin yksineläjää en tahdo. Sellainen jonka voi ottaa käteen tms. Eikä hajuhaitat saisi olla kovin isot, muuten koko kämppä haisee.

Matkustelen noin joka toinen tai kolmas vkloppu kotiin, joten olisi helppoa, jos lemmikin/lemmikit voisi jättää asuntoon ja ne pärjäisivät siellä.

Lisäksi kun välillä on pidempi loma, joulu tms loma, jolloin pitäisi ottaa jyrsijä mukaan, sitä olisi helppo kuljettaa junassa. Junamatka kestää 4 tuntia, ja siitä 3 tuntia on ns kiskobusseissa. Eli kuljetushäkkiä tuskin saa vieruspenkille laitettua, eikä jalkatilaan, sillä kiskobusseissa istutaan vastakkain :F (Ne kiskobussit on kans aina täynnä!) Toiseen suuntaa sentään pääsee taajamajunassa, joten tilaa on. Eli mahd. pieni häkki.

Joten rotat ovat varmaan poissa laskuista, sillä kuljetushäkki vie tilaa. Hamsteri voi olla yksineläjä, joten se voisi olla hyvä? Entäs hiiret, haisevatko ne? Ja käyvätkö laumaeläimet toistensa kimppuun vklopun aikana?

Asiallisista vastauksista suuri kiitos!

13

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iflflfkfk

      Marsu.Sen voi syödä kun on rahan kanssa tiukkaa ja ne lisääntyvät helposti.Marsun liha on todella hyvää.Uunissa 200 astetta noin 45 minuuttia.Tarjoile riisin ja perunan kanssa.

    • No gerbiilit ainakin ovat hajuttomia. Itselläni on myös syyrianhamsteri, eikä sekään haise (omasta mielestäni ainakaan). Gerbiilit ovat laumaeäimiä ja syrkki taas on täysin erakko ja vaatii enemmän tilaa. Hiiristä en tiedä, jotkut sanovat että ne haisevat...