Uus Yaris, on hyvä.

TheRibberJack

Joo, siis 2 kuukautta ajeltu, ja on kyllä tosi hyvä. Koeajoin Fiestan, Polon, Hundain, Kian Rellun ja Minin, ja kaikissa muissa oli joku puute tai vika, joten Yaris tuli ostettua. Ja ei tarvi katua, kulkee hienosti, on vaihteet ratissa, tai antaa olla automaatilla, ja on vilkunpalautin, elikkä kun on kääntyny niin ei tarvi vilkkukatkaisijaa enää oikaista kun on kääntyny, hieno homma. Lisäherkkuina on kuljettajapuoleisen penkin etäisyyden säätö, ja alaslaskettavat sähköikkunat.

57

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssss
      • Yaris2012

        Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.


      • yarismadeinfrance
        Yaris2012 kirjoitti:

        Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.

        Korjattu ranskassa. Siellähän auto tehdään!


      • Laatua

        Tämmöistä vielä: Kokonaisuutena varma ja yksi vähävikaisimmista, TÜV, GTÜ, DEKRA


      • Ekke45

        Heh, hupasia juttuja.
        siltähän niitä "tyyppivkoja" löytyi:
        Mm. "huonot renkaat".

        Tielle jättäviä vikoja ADAC:
        "—Sisävalo rikki (2009 asti)"


      • jkgjkgkjg
        Yaris2012 kirjoitti:

        Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.

        Kaveri oli tutuille vähän vihjaissut että yaris olisi menossa vaihtoon vaimolta ja parissa päivässä oli mennyt tuttavalle kun halusivat samantien ostaa.Tarjoat Ranskalaista niin ei kiinnosta ja autonmyyjätkin puistaa päätään.


    • puuuusilmä

      Mihinköhän viittasi edellinen viesti tyyppivioista ? Aika vähissä näytti olevan nykyinen korimalli, vai olenko puusilmä ?

    • laatua ja varmuutta

      Muutama tyyppi käy Toyotat haukkumassa. Turha vaiva.

      Itsekin hamuilen Yariksen puoleen, eikä kyse ole käteisen puutteesta, vaan järkevästä valinnasta. Auton hankin tarpeen mukaisesti, en näyttääkseni muille.
      Siksi vakkari ja automaattivaihteisto on seuraavassa autossa. Ilmastointi on jo itsestään selvyys.
      Luotan japsien automaattiin ennemmin, kuin volsujen vastaavaan.

      • Yaris alla

        Samat kateelliset vokkelivillet ja autistit täällä nillittää vuodesta toiseen, päivittäin. Kertoo vain sen että paineet on pojilla kovat ;)


      • kilometritehdas

        Ei niillä edes ole mitään Audia. Ei autoa, ei duunia ei mitään.


    • Yaris 2012sol

      Olen 1,5 vuotta Yariksella ajellut ,ja täytyy myöntää että oli oikea valinta.

      • yarismake

        Ja nyt yli 3 vuotta. Ei minkäänlaista vikaa. Ei edes lamppua palanut!


    • ajatranskalaisella

      No tottakai, Yarishan tehdään ranskassa.

    • tojooteroooooo

      Onneksi olkoon ranskalaisen auton hankinnasta!

    • Pano Viulu

      otlaako se suihin?

    • AE!11

      uskoo ken haluaa.. ikinä yarista tai muuta tojopaskaa osta

      • Nou mani

        Niinpä ,kun sulla ei oo tota fyrkkaa.


    • oleylpeätero!

      Made in France!

    • no japanese shitty

      Avensis designed in France, made in GB. Euroautojen eliittiä.

    • P e n t t i

      on se hyvä peltipurkki joo...

      siis kuka oikeasti viitsii ajaa moisella hökötyksellä?

      • Yaris2012

        Kuten Pentti polkupyörällä.


    • Yariii

      Itse harkitsin myös Yarista, mutta päädyin Verso-S:ään, kun muutamia varusteita ei Yarikseen saanut Suomessa. Muuten olisin varmasti päätynyt "varikseen." :)

      • VersoS

        Kuten myös. Mielestäni Verso-S tarjoaa rahalle Yarista paremman vastineen.

        Mm. tilankäyttö on tuon kokoiseksi autoksi huikeaa. Lisäksi tykkään istua korkeammalla kuin tavallisessa henkilöautossa. Verso-S:n istuimilta näkee kaupungissa hyvin ympärilleen.


    • ricardo

      Molemmat on hyviä, Verso-S ja Yaris. Kummatkin olen omistanut ja kohta taas Yariksen. Kuljetustarvetta ei ollut kovin paljoa, joten siksi luovuin Verso-S:stä. Uusi Yaris on taas hiukan paremman näköinen ja kun siinä on iso näyttö, navi, peruutuskamera, kaksialueilmastointi, automaatti, vakionopeusjutut ja muut, niin eipä huolta. Ja uskomattoman pieni kulutus! Olen nyt tojojen välillä ajellut 2011 Fiestalla (1.4) ja mahtavan kiva ajaahan se on, mutta bensaa menee ihan sikana.

      • Yarii

        Minulla myös tulossa nyt Verso-S:n jälkeen Yaris Hybridi, kun siihen sai nyt Smart keyn , sadetunnistimen jne. Innolla odottelen.


    • Rellumies

      Vika muissa? Rumarillumarei!!!!

    • Hiacen tunkki

      Jo -80 Hiacessa oli rattivaihteet :P

    • sfksdlgklg

      Kanakoppi elikkäs naisten auto.

    • kilroy se oikea

      Mitä ihmeen tyyppivikaa Yariksessa?

      Kymppimallilla ajettu lähes viiskyttuhatta eikä mitään moittimista.

      Nyt sama merkki 2014 malli,ajettu noin 5500 km ja hyvin pyyhkii.

      Aina on joitakin moittijoita,mutta heitä hiertää muut henk.koht.syyt.

    • Ihmettelen vaan

      vaihdoin Auriksesta Yarisiin viime vuonna. Kumpikin olleet hybridejä ja toimineet kuin junan vessa. Sitä vaan ihmettelen, miksi Yaris vie enemmän bensaa koko ajan vaikka auto on pienempi ja nimellinen kulutuskin pienempi kuin Auriksessa. Mitään vikaa ei autossa ole löytynyt ja ajo ja olosuhteet ihan vastaavia kummankin kanssa. Toyota ei ota asiaan kantaa, sanoo että ovat eri autoja ja nimellinen kulutus on ulkopuolisen tahon mittaama.

      • Hybridguru

        Hybridi Aurinksen omistajana ja useamman kerran hybridi Yarista ajaneena olen tehnyt saman havainnon.

        Yariksessa on vanha (=huonompi hyötysuhteinen)


    • toimiva auto

      mainio auto jos haluat varmasti päästä paikasta toiseen joka ainoa työpäivä..ja mitäpä muuta ihminen tarvitsee kuin luotettavuutta, kaikki toimii..aina. ainoa häiritsevä tekijä on kovahko rengasmelu joka lienee pikkuautojen ominaisuus, muuten yariksen ajotuntumakaan ei ole yhtään hassumpi. kaikin puolin mainio paketti. yaris vm 2009

    • hillitönpuskuriaukko

      Toivottavasti Yaris saisi piakkoin uuden faceliftin jossa tuo nykyinen hirveä etupuskurin aukko muutettaisiin hillitymmäksi.

    • huippuvarusteet

      Puuttuiko muista vilkunpalautin ja automaattivaihteet?

    • dojo

      Vaimolla ollut uudesta lähtien 6 vuotta Yaris ja autossa ei ole ollut yhtikäs mitään ongelmia. Todella luotettava ja hyvin tehty auto.

    • sevaanpelaa

      Aloittaja jatkaa : Kesällä tulee 3 vuotta täyteen, ja ei yhtäkään vikaa, ei pientäkään ongelmaa. Bensan kulutus on vähentynyt vuodesta toiseen, alusta lähtien 0,6 litraa satasella, tiedä sitten mistä johtuu, ajotyyli ja ajomatkat on samat.

      • öööööh

        0,6 litraa satasella????


    • yarisverso03

      itsellä yaris verso vm 03 1,4 d-4d ajettu 286000tkm,eikä vian vikaa...

    • Yarisvaris

      Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään, mutta toisaalta en pitäisi kaupunkivoittoisessa ajossa 4,6 litran keskikulutusta kovin pahana. Moottoritievoittoisessa ajossa kulutus oli parin tankillisen mittauksesta n.5,7 l/100km. Pelkäsin kyllä huomattavasti kovempia lukemia moottoritieajosta, sillä jotkut ovat väittäneet palstoilla, että Yaris vie hirveesti bensaa moottoritieajossa. Auton ilmeisesti saa repivällä kiihdyttelyllä viemäänkin paljon, sillä esim. koeajoauton keskikulutusmittari yli 2000km matkalta näytti lukemaa 6,0. Kertoo siis siitä, että noita esittelyautoja poljetaan aika urakalla koeajoilla. Kävin muuten uuden Qasqain 1,2 turbomanuaalinkin koeajamassa ennen ostopäätöstä ja siinä keskikulutusmittari näytti 10,5 litraa n. 1000 km matkalta. Hyvin oli poljettu sitäkin :)

      • yaris_heikko_esitys

        Revittelyllä, hybridi-Yarista? Taidat olla huumorimiehiä.
        Yarista ei voi revitellä. Kaasu pohjassakin lähtee kuin purkka tukasta. Jollakin 1,0-1,2-litraisella turbomoottorilla voi revitellä, mutta ei tarvitse, kun niillä pintakaasullakin mennään sukkelammin kuin Toyotan hybridillä.
        Qasqai on huono vertailukohta Yarikselle kun on kahta kokoluokkaa suurempi auto, eikä Nissanin turbomoottorit ole alan viimeistä huutoa.


      • Yarisvaris
        yaris_heikko_esitys kirjoitti:

        Revittelyllä, hybridi-Yarista? Taidat olla huumorimiehiä.
        Yarista ei voi revitellä. Kaasu pohjassakin lähtee kuin purkka tukasta. Jollakin 1,0-1,2-litraisella turbomoottorilla voi revitellä, mutta ei tarvitse, kun niillä pintakaasullakin mennään sukkelammin kuin Toyotan hybridillä.
        Qasqai on huono vertailukohta Yarikselle kun on kahta kokoluokkaa suurempi auto, eikä Nissanin turbomoottorit ole alan viimeistä huutoa.

        Ehkä "revittely"-sana oli väärä kuvaamaan tarkoitustani, sillä eihän nuo Yarsi-hybridi eikä 1,2 Qashqai ole mitään ns. revittelyvehkeitä. Mutta ehkä juuri siksi niillä "poljetaan" koeajoautoissa normaaliesittelyautoakin enemmän kun koitetaan niitä saada rivakasti kiihtymään ja siksi keskikulutuslukemat ovat niissä huikeita.


      • OstitSitten

        "Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään"

        Tuon ilmiön, että hybridille ilmoitetut lukemat eivät pidä paikkaansa, on jo todennut vähän joka ikinen. Ei kannata lumoutua markkinamiesten jutuista. Nyt sinulla on auto, joka ei kulje luvatun taloudellisesti. Mutta saat ylläpitää tuplatekniikkaa. Ja vaihtoarvo voi olla sinulle tosi yllätys. Mutta ei välttämättä positiivinen.


      • Hybridi
        OstitSitten kirjoitti:

        "Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään"

        Tuon ilmiön, että hybridille ilmoitetut lukemat eivät pidä paikkaansa, on jo todennut vähän joka ikinen. Ei kannata lumoutua markkinamiesten jutuista. Nyt sinulla on auto, joka ei kulje luvatun taloudellisesti. Mutta saat ylläpitää tuplatekniikkaa. Ja vaihtoarvo voi olla sinulle tosi yllätys. Mutta ei välttämättä positiivinen.

        Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.

        Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa.


      • virmankoneelta
        Hybridi kirjoitti:

        Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.

        Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa.

        Niin teillä on valmiina noita tekstejä. Ammattitaitoa. Pienillä editoinneilla vaan uutta särmää.


      • ÄläValkkaaVaivaa
        Hybridi kirjoitti:

        Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.

        Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa.

        "Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. "

        Uskoo, kuka haluaa. Oikeiden sähköautojen kehitys on nyt niin huikeaa, että joka viikko tulee jotain uutta ja merkittävää uutisointia. Sähköautot kun valmistutuvat tietylle tasolle, niin tekevät saman tien hybridit älyttömiksi. Koeta sitten tarjota vaihdossa. Kannattaa siis ainakin siirtää tuonnemmaksi, jos on hybridiä harkitsemassa. Ja muutoinkin auton ostoa kannattaa nyt viivyttää. Kun on tulossa se autoveron muutos. Kannattaa katsoa, että miten se tarkalleen menee.


    • sanooKot

      yaris. hyvä auto siipikarjalle.

    • VELMIES

      OLEN AJANUT 21 VUOTTA VOLKSWAGEN VENTOLLA(310000km)VOIN JAKAA ILOSI.TIEDÄN,MISTÄ PUHUT.

      • Pppiiioo

        Silloin tehtiin vähän parempia volkkareita. Tosin oli mulla 4 vuotiaassa -84 mallisessa Passatissa aika paljon vikojakin. Nyky volkkarit ei enää kestä.


      • SeAikaEntinen
        Pppiiioo kirjoitti:

        Silloin tehtiin vähän parempia volkkareita. Tosin oli mulla 4 vuotiaassa -84 mallisessa Passatissa aika paljon vikojakin. Nyky volkkarit ei enää kestä.

        Surkeinta on se, että ennen kestävinä pidetyt Tojotat ovat nykyisin lähinnä takaisinkutsu-uutisista tuttuja. Eikä entistä hintaetuakaan enää ole. Aasialaishalpiksesta pitäisi nyt maksaa eurooppalaisen hinta. Ja sillä saa lähinnä jonkun vertailutestitappioista tutun kilkuttimen. Tosi, voi sellaisenkin kanssa viihtyä. Tykkääväthän jotkut nukkua piikkimatollakin.


      • Japsikestää

        Älä tyrkytä tapojas. Nuku vaan piikkimatollas ihan keskenäs.
        Takaisinkutsut kertovat asiakkaasta välittämisestä. VAG ei sitä tee vaikka syytä olisi. Eurooppalaisia ja Japseja on ollu useita.
        Ajan ehdottomasti mielummin luotettavalla autolla, jolla pääsee myös perille asti. Ei huvita maksella jatkuvasti ylimääräisiä korjaamomaksuja. Siksi siis luotettava ja turvallinen Japanilainen auto alla.


    • Yariksen paras puoli on ehdottomasti luotettavuus. Tätä ominaisuutta moni arvostaa. Eihän se ole paras mahdollinen ajettavuudeltaan, mutta tällä kyllä pärjää. Huoltojen hinnatkin ovat siedettävällä tasolla.

      • HämmentynytKuski

        Mites kun muillakin autoilla pääsee perille aivan samalla tavalla eikä niitä tarvitse korjata. Onko Toyotan luotettavuus jotenkin parempaa luotettavuutta vai mikä se juju siinä on?
        Mulla on ollut useita erimerkkisiä autoja ja kaikki ne ovat olleet luotettavia eikä niissä ole ollut vikoja.


      • Eipäpostikulje
        HämmentynytKuski kirjoitti:

        Mites kun muillakin autoilla pääsee perille aivan samalla tavalla eikä niitä tarvitse korjata. Onko Toyotan luotettavuus jotenkin parempaa luotettavuutta vai mikä se juju siinä on?
        Mulla on ollut useita erimerkkisiä autoja ja kaikki ne ovat olleet luotettavia eikä niissä ole ollut vikoja.

        Mutta toisen merkin kanssa sinulta puuttuu tuo sosiaalinen elämä tyystin kun et saa Tojon takaisinkutsuja.


    • Mersumies69

      Ettäkö ihan "vaihteet ratissa, tai antaa olla automaatilla, ja on vilkunpalautin, elikkä kun on kääntyny niin ei tarvi vilkkukatkaisijaa enää oikaista kun on kääntyny, hieno homma. Lisäherkkuina on kuljettajapuoleisen penkin etäisyyden säätö, ja alaslaskettavat sähköikkunat." Nämähän (ja paljon muuta ) on olleet autoissa jo iät ajat,tojoteillako olet vain ajellut ? Onnea vaan Ranskalaisen nauriksen kanssa, sitä tulet kuten jo varmaan oletkin huomannut tarvitsemaan.

      • no-ei-sitte

        No, et sitten pientä huumoria tunnista?


      • dfsdfsdfsdfs

        Mersupoikaa taitaa vituttaa ajaa mesellä kun toisen automerkin palstalla avautuu


    • valitsin_muun

      http://www.used-car-report.com/index.php?id=12&no_cache=1

      Kun tätä raporttia lukee (valitse auton vertailukelpoinen vuosimalli, ajokilometrit, paina prosenttikuvaketta) niin sen mukaan Toyota ei olisi vikojen osalta sen kummosempi kuin muutkaan merkit.

      Kotimainen katsastustilastokaan ei kerro koko totuutta, jotkut viat (esim. alustan nivelet) johtavat hylkäykseen, monet muut viat eivät näy tilastossa.

      Itse en tiedä mitä milläkin korjaamolla tehdään, mutta päädyin toisenmerkkiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe