Karman VW; alustalla UUSIA tulossa

Onko VW hyvä alusta

Hei.
Olen kuullut että saamme taas Suomeen VW:n alustalle tehtyjä matkailuautoja. Mikä mielipide on näistä autoista (hinnasta olisin myös kiinnostunut ) ,kts linkki
http://www.karmann-mobil.de./

34

5167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs

      ettei vaan ole piilomainontaa sun kyselys.. Eihän noista voi olla kokemuksta kellään ku ei niitä ole vielä tietääkseni myyty suomessa

      • jess!!

        Nyt päästään vihdoinkin fiatin romuista eroon!!!!


      • Onko VW hyvä alusta

        Moi.
        Tarkoitus ei ollut mainostaa, vaan ihan asiallisesti kysyä ko. mallin kokemuksia. Noita on myyty Saksassa jo jonkin aikaa - näkyy olevan jopa käytettyjä myynnissä.

        On ollut paljon puhetta Fiateista ( hyvistä ja huonoista puolista) joten ajattelin että nyt voisi punnita VW:n laatua jotta tiedettäisiin hieman mihin "päänsä laittaa" jos on hankkiakseen. Näkyy olevan yksi malli jopa MB:n alustalla - joten jopa vertailua voisi tehdä.


      • Onko VW hyvä alusta
        jess!! kirjoitti:

        Nyt päästään vihdoinkin fiatin romuista eroon!!!!

        Sain tietää Keminmaasta VW-Karmann hintoja

        Katsokaa tästä onko hinnan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-


      • Tataliini

        Kyllä niitä on myyty.Minulla on karman 560 colorado automaattin VW.alustalla vuosimalli 2007 ja voin vakuuttaa,että on hyvä.


      • voi vitalis
        Onko VW hyvä alusta kirjoitti:

        Sain tietää Keminmaasta VW-Karmann hintoja

        Katsokaa tästä onko hinnan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-

        104 hv ja asuntoauto? Minulla Transport pakettiauto jossa 180hv ja silti loppuu kesken kun kärryn vetää!


      • Transportti
        voi vitalis kirjoitti:

        104 hv ja asuntoauto? Minulla Transport pakettiauto jossa 180hv ja silti loppuu kesken kun kärryn vetää!

        Minä ajelin muutama vuosi takaperin juuri tuollaisella 104 hv asuntoautolla.
        Hyvin minä perille kerkesin kesälomilla. Takana ajavista en tiedä


      • Pikku hiljaa eteenpä
        Transportti kirjoitti:

        Minä ajelin muutama vuosi takaperin juuri tuollaisella 104 hv asuntoautolla.
        Hyvin minä perille kerkesin kesälomilla. Takana ajavista en tiedä

        Minä ajelin sinun takana ja nyt jo eilisiltana tulin perille. Olihanse hauska ajella takanasi 69km/h suoralla ja mäessä 52km/h.
        Miksi rekoilla on nykyään V8 700hv kun olisi halvempi ostaa suora nelonen 150hv ?


      • muistutan
        Pikku hiljaa eteenpä kirjoitti:

        Minä ajelin sinun takana ja nyt jo eilisiltana tulin perille. Olihanse hauska ajella takanasi 69km/h suoralla ja mäessä 52km/h.
        Miksi rekoilla on nykyään V8 700hv kun olisi halvempi ostaa suora nelonen 150hv ?

        No varmasti mainitsemastasi syystä eli että sinusta kai on kiva ajella toisen perässä ja pysyäkin siellä.


      • Anonyymi
        Onko VW hyvä alusta kirjoitti:

        Sain tietää Keminmaasta VW-Karmann hintoja

        Katsokaa tästä onko hinnan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-

        Kyllä on myyty minulla on VW T5 2005 Karmann 660 Colorado 118tkm ei ainakaan pohjasta ruostu niin kuin useat muut ja on erittäin mukava maantiellä eikä jää jalkoihin.


      • Anonyymi
        voi vitalis kirjoitti:

        104 hv ja asuntoauto? Minulla Transport pakettiauto jossa 180hv ja silti loppuu kesken kun kärryn vetää!

        Se on jo todella väkevää osaamattomuutta.


    • Topi

      Meinaan hinta noilla on jo saksassa kova että suomeen tulevat hiipivät varmaan lähelle 60t/€ ja se on ainoa huono juttu. Leveyskin on lisääntynyt.

    • Topi

      Muuta huonoa kuin hinta joka kipuaa varmaan yli 50t/€

      • Onko VW hyvä alusta

        Siis 50-60t€. Olisiko tosiaan niin kallis. VW on tunnetusti kallis auto. Voisiko verrata MB:hen millään lailla? Hinnan osalta?

        Pitäisikö hakea itse Saksasta - EU:n sisällä riittää Saksaa maksettava alempi liikevaihtovero ja tuoda auto "kotiin". Miltä kuulostaisi?


      • Topi
        Onko VW hyvä alusta kirjoitti:

        Siis 50-60t€. Olisiko tosiaan niin kallis. VW on tunnetusti kallis auto. Voisiko verrata MB:hen millään lailla? Hinnan osalta?

        Pitäisikö hakea itse Saksasta - EU:n sisällä riittää Saksaa maksettava alempi liikevaihtovero ja tuoda auto "kotiin". Miltä kuulostaisi?

        On ootella että ensimmäinen omistaja ajaa 6kk, jolloin voi tuoda ilman mitään muita maksuja kuin auton hinta. Kattele www.mobile.de sivuilta Karmann hintoja niin huomaat.


      • Onko VW hyvä alusta ...

        Sain tietää Karmann hintoja - Keminmaassa. Katsokaa tästä onko rahan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-


    • Eura

      On meinaan ollut tulossa jo vuoden ajan, ainakin Lahden Jukka on näin mainostanut. Alusta voi olla laadukkaampi kuin Ducato, lieneekö kuitenkaan parempi ajettava? Kori onkin sitten samojen siirtotyöläisten kiireellä kokoon sähläämä kuin emofirman Eura-Mobilin kopit ovat.

      • Onko VW alusta hyvä

        Kirjoitin Keminmaahan - oli kuulemma mukaan J Lahti parasta aikaa Saksassa. Vastaaja ei osannut vastata hintakysymykseen -kehui kuitenkin että kohta tiedetään - ja lupasi lähettää esitteen automallista. Vantaan yksikkö ei edes vastannut ja suoraan Saksaan kirjoitaessani en saanut sieltäkään vastausta.
        Saa nähdä tuleeko Suomeen - luulis nyt kun sitä mainostavat. Mutta hinta pitää olla kohtuullinen eikä laatu saa kokonaisuutta huonontaa. Mikä se laatu sitten onkaan.


      • Jos
        Onko VW alusta hyvä kirjoitti:

        Kirjoitin Keminmaahan - oli kuulemma mukaan J Lahti parasta aikaa Saksassa. Vastaaja ei osannut vastata hintakysymykseen -kehui kuitenkin että kohta tiedetään - ja lupasi lähettää esitteen automallista. Vantaan yksikkö ei edes vastannut ja suoraan Saksaan kirjoitaessani en saanut sieltäkään vastausta.
        Saa nähdä tuleeko Suomeen - luulis nyt kun sitä mainostavat. Mutta hinta pitää olla kohtuullinen eikä laatu saa kokonaisuutta huonontaa. Mikä se laatu sitten onkaan.

        Ikäistä ei saa edes Saksasta alle 40t/€, on turha olettaa saavansa Suomesta alle 50t/€. Nyt asiaan "vähän" seuranneena veikkaan mielummin 60t/€.


      • Onko VW hyvä alusta ...
        Jos kirjoitti:

        Ikäistä ei saa edes Saksasta alle 40t/€, on turha olettaa saavansa Suomesta alle 50t/€. Nyt asiaan "vähän" seuranneena veikkaan mielummin 60t/€.

        Tuntuuko nyt siltä että tämä on ylihinnoiteltu? Fiatkin maksaa joidenkin mallien osalta vaikka mitä. Jokin Arto- malli lienee 70 t €. Tietysti nämä Autorellerit sun muut ovat ihan toista luokkaa , muyös hinnaltaan ( helvempia)


      • keke
        Onko VW hyvä alusta ... kirjoitti:

        Tuntuuko nyt siltä että tämä on ylihinnoiteltu? Fiatkin maksaa joidenkin mallien osalta vaikka mitä. Jokin Arto- malli lienee 70 t €. Tietysti nämä Autorellerit sun muut ovat ihan toista luokkaa , muyös hinnaltaan ( helvempia)

        ..se asunto-osa maksaa!!Tätä minä olen toitottanut kuuroille korville!!Kun ostetaan KALLIS matkailuauto fiaskon alustalle niin ei siinä auto yhtään PARANE koska ALUSTANA on se fiiatti!! Maksat kovasti hintaa LAADUKKAASTA asunto-osasta mutta ALUSTA on täys PASKA!! Eli sama halpa ja huono alusta vaikka maksaisit kärrystäsi 100.000e !!


      • Onko VW alusta hyvä
        keke kirjoitti:

        ..se asunto-osa maksaa!!Tätä minä olen toitottanut kuuroille korville!!Kun ostetaan KALLIS matkailuauto fiaskon alustalle niin ei siinä auto yhtään PARANE koska ALUSTANA on se fiiatti!! Maksat kovasti hintaa LAADUKKAASTA asunto-osasta mutta ALUSTA on täys PASKA!! Eli sama halpa ja huono alusta vaikka maksaisit kärrystäsi 100.000e !!

        Sain tietää Keminmaasta VW-Karmann hintoja

        Katsokaa tästä onko hinnan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-


      • Vw Caprilla ajettu
        Onko VW alusta hyvä kirjoitti:

        Sain tietää Keminmaasta VW-Karmann hintoja

        Katsokaa tästä onko hinnan väärti

        Tässä Karmann matkailuautojen hintoja, hintohin lisätään toimituskulut 600,-:
        Malli: Hinta:
        Alkovi mallit:
        Colorado 550 59.900,-
        Colorado 600 61.500,-
        Colorado 650 64.600,-
        Colorado 660 64.600,-


        Puoli-integroitu:
        Colorado Ti 625 64.600,-
        Colorado Ti 655 65.700,-
        Colorado Ti 665 65.700,-
        Colorado Ti 675 65.700,-
        tk. 600,-


        Vakiona:
        VW Transporter T5
        1,9 TDI 77kw (104hv), 5-vaihteinen
        AL-KO alusta, kaksoispohja, kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt,
        ABS/EDS, sähköikkunat, sähkösäätöiset sekä lämmitettävät peilit.


        Lisävarusteita, esim:
        2,5 TDI 96kw 130hv, 6-vaihteinen 1.950,-
        Automaattivaihteisto 96kw moottorille: 2100,.
        Alumiinivanteet 17" SX 1150,-
        Lisävalot puskuriin 260
        HEKI I kattoikkuna 1150,-
        Pyöräteline varustus: 980,-
        Nahkasisustus 3050,-

        Karmannista en tiedä, mutta olen ajanut vuosia Vw Caprilla, joka on Transporter Lava-auton alustalle rakennettu, ja asunto-osa on Swift. Noin 6 m pitkä, alkovimallinen. Mittarissa yli 260 t km. Autolla ikää 20 vuotta. Aina on Vw tehnyt hyvän ajoominaisuuden omaavan alustan. Ja itse ainakin pidän m-autona tällaista, mikä on siihen tarkoitettu. Ei siis retkeilyauto.
        Ei ole ollut kummempia vikoja, toki normaalia kulumista. Vaihdan ilman muuta uuteen Vw alustaiseen, jos sellainen tulee. Se "Colorado" malli, jota olen joskus nähnyt, on ainakin minulle epämiellyttävä, kun asunto-osa on korkeammalla kuin ohjaamo. Haluan nähdä tuulilasista ulos myös ollessani asunto-osassa. Caprissa näkee, ja on valoisa.
        Parannus olisi, jos tekevät leveämmän asunto-osasta, sillä omani on rekisteröity 6 hlö:lle ja jopa 6 makuupaikkaa. Todellisuudessa liikkumaan ei mahdu käytävälöä kjin 1 kerralla. Mutta on hyvä ajaa kun pitää auton kunnossa.


      • Vw_Caprilla_ajettu_2

        Löysin vanhan 2014 vuoden kommentin - itse kirjoittamani.
        Kerrottakoon että ajan yhä samalla Caprilla, jossa mittari näyttää liki 290 000 km. Ulkopuoliset sanovat sen olevan yhä nuorekkaan näköinen ja moni muu merkki/ yksilö olisi jo ollut poissa käytöstä. Mutta ei tämä yksilö; Viimeisen kirjoituksen jälkeen tehty isompana huoltona kytkimen uusinta. Se alkoi pitämään ääntä ja painelaakeri oli mennyt. Ei jättänyt välille kun kuulin äänen enkä jättänyt asiaa siihen. Samalla uusittiin paineasetelma ja levy ( tottakai kun auki oli). Muuttui ajotuntuma selkeästi eikä ollut enää raskas painaa kytkintä. Nyt se kestää ainakin saman verran eli yli 250 000 km.

        Sitten toinen yllätys eräänä talvena oli höyry konepellin alta. Se tuli paisuntasäiliöstä, joka hukkasi vettä. Syy oli kannantiivisteen vuotamisesta. Se huollettiin ja takuuta tuli asentajan paperin mukana "ainakin 100 000 km" joka käytännössä tekee 10 vuotta minun ajomäärillä. Todellisuudessa tuo ei enää rikkoudu. Muut hihna ja öljyhuollot ovat perusjuttuja.

        Todellisuudessa auto on ikuinen, kunhan kuljettaja olisi ikuinen <<:) . Vasta asensin autoon aurinkopaneelin katolle, vaikka on se toiminut hyvin ilman sitäkin. Virtaa pitäisi nyt riittää as.osan akussa, vaikka pidemmänkin aikaa olisi paikoillaan - tv katsellen ym. Komea on peli ja keulassa oleva melkoisen kokoinen "hirvipuskuri" antaa jylhän vaikutelman. Auton on katseiden kääntäjä - käsi nousee vastaan tullessa - . Joka kevät ja tarpeen tullen pesen painehuuhtelulaitteella penkit ja nyt uusin as.osan lattiamaton kokonaan. Kun se oli vain 6,90 €/m , niin 5:stä metristä sai mattoa myös wc:n lattiaan, porrasaskelman ja etulenkkien väliin joka kiertää niin käsijarruasetelman että vaihdekepin. On mukava tepastella puhtaalla matolla kun on jättänyt kengät sitä varten asetettuun kenkäkoppaan. Suosittelen siisteyttä joka palkitsee asian tällä lailla: auton ikä on nyt 24 vuotta; asiaa ei uskoisi ja katsastuksessa ovat olleet tyytyväisiä. Auto on 12 kuukautta liikenteessä, vaikka ei sydäntalvella todellisuudessa niin paljoa ajeta. Auto on aina vähintään katoksen alla suojassa joten myös se on suojannut turhalta vesisade - ja lumisadekuormalta. Sitten kun ollaan liikkeellä, ei se ole ollut ongelma kun auton pysäytän hieman kallelleen ettei ainakaan vesi keräydy katolle. Joka vuotinen ulkopinnan pesu ja ennen kaikkea vahaus tekee todella säväyksen. Pinnat kiiltää ja vähällä vaivalla. Ihmetyttää ja surettaa että ihan hojattain näin muun merkkisen m-auton katon; se oli melko tumma ja siellä oli homepisteitä. Katon materiaali oli GFK. Omassani on alumiinipelti, joka pitää pintansa eikä tuo ole mennyt mistään edes rikki.

        Gfk:n pakkasenkestävyydestä on ollut ainakin kahta mielipidettä. Olen itse epäileväinen miten kestävä se todellisuudessa on pohjoisen pakkasissa. Kestääkö se -30 asteen pakkasissa vääntöä vai ei. Mitä luulette? Omani on kestänyt ja hiljattain takatikkaita pitkin asiaa katsomassa käynyt tuttuni hiljaisesti "hymähteli" "voi hyvänen aika että on siisti" äänellä.

        Alla oleviin voi kättää vaikka googlen kääntäjää jos ei saksan kieli taivu riittävästi. Kyse on rakennevirheistä, gfk:n ym kestävyydestä ja vuotovioista- kukin voi tulkita asian parhaaksi näkemällänsä tavalla. Parempi tietää ennakkoon niin ei tule mahdollisena yllätyksenä jos on sellainen tuuri kohdallansa

        Täten vielä hieman luettavaa https://www.promobil.de/test/karmann-colorado-im-gebrauchtcheck-alkoven-auf-vw-tvier/

        Ja tässä moitteita Eura Mobiilista että Karmannista, jossa on gfk pinnoitetta. Toivottavasti on vuonna2018 asia parantunut sillä tämä teksti ei vakuuta
        https://www.wohnmobilforum.de/w-t28323,start,45.html

        Lisäksi tuolla on kirjoitusta isommasta autosta eli KARMANN COLORADO 685 TI ja su on tässä
        https://www.promobil.de/supercheck/karmann-colorado-685-ti/


    • Joksu kysyy

      Olisiko kaarassa ns. ropottivaihteet

      • Huomio vain

        Näytit käyttävän 10 vuotta sitten nimimerkkiä " keke".
        Tyyli on säilynyt.


    • eikös

      tuolle joutomiehelle keksitä mitään tekemistä se kun täyttää päivänsä tällä palstalla roikkumiseen vaikka eipä siitä taida mihinkään muuhun ollakaan.

      • Ei töitä

        Kun ei ole töitä niin on aikaa kulutettavaksi vaikka noinkin..


      • Joksu Kuopiosta
        Ei töitä kirjoitti:

        Kun ei ole töitä niin on aikaa kulutettavaksi vaikka noinkin..

        On se Reino , Reino on se


    • Joksulle

      Olihan tuossa ropottivaihteinen versiokin kysyjälle. Sen kuin kaasupoljinta vain painaa niin itse syytää vaihteet.

    • as.autoilija

      Nettikaravaania kun seuraa, törmää ajoittain tuollaisiin T4- tai T5-alustoihin. Paitsi Karmann, niitä rakentaa ainakin Westfalia, Solifer (eli Hymer) ja tietysti myös Hymer. Muutkin korivalmistajat ovat niiden pohjille rakennelleet. T4-alusta on minusta jotenkin parempi ja tukevampi ja kone parempi kuin viimeisin T5-"rapisija", siis vain henkilökohtaisena mielipiteenäni mainiten.

    • Laatua Aatulta
    • markkinaosuudet

      Taitaapa jäädä Volkkarin alustat matkailuautoissa koko Euroopan mitassa enemmän kuriositeetiksi, enempi retkeilyautojen alustoja tekevät ja nostettavalla katolla. Useissa niissä ei ole sisäkorkeus riittänyt Suomen viranomaisille ja määräyksille. Tällä hetkellä Fiatin markkinaosuus matkailuautojen alustoissa Euroopassa on n. 70%, Fordin noin 15% ja loput jakautuvat sitten muille merkeille kuten Citroen, Renault, Peugeot, Iveco jne. Näin on ollut jo vuosia mm. Fordin ja Renaultin yrityksistä huolimatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe