Kia Magentis vai Hyundai Sonata

autonvaihtaja

Kumman valitsisitte vuosimallina 2008 ja 2.0 bensakoneella? Onko noissa malleissa ratkaisevia eroja ja millaisissa asioissa?

12

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .jwfgg

      Huonoja molemmat... todistetusti.

      • MXÖS

        Ja mitähän kokemuksia sulla on kyseisistä autoista?


    • Missä miehet ratsast

      Vuoden olen ajellut nyt 2009 automaatti Magentis autolla ja hyvin on toiminut. Ikävä kyllä tuosta Sonatasta ei ole kokemusta, mutta Magentis on ollut ainakin tähän asti hinta/laatusuhteessa Ok.

    • qsssw
    • Korea korealainen

      Samat moottorit ja automaattilaatikot molemmissa. Sonataa vähemmän tarjolla automaatttina kaksilitraisissa. Samoin parempi varustelutaso GLS useinmiten vain 2.4 litraisen koneen yhteydessä. Sonata on paremman näköinen keulasta. Magentis harvinaisempi ja vähemmän haluttu, joten hinnoissa tinkimisen varaa. Itselläni on Kia Magentis 2.0 EX/AT uudemmalla korilla. Tyytyväinen olen ollut. Hyvä ajaa ja tilava. Jos jotain negatiivista niin ajotietokone ja cruise puuttuu.

      • swqq

        Ihmeellistä ettei Magentissä ole ajotietokonetta.Sellainen on itsellä 2004 GLS Sonatassakin.


      • H&K.
        swqq kirjoitti:

        Ihmeellistä ettei Magentissä ole ajotietokonetta.Sellainen on itsellä 2004 GLS Sonatassakin.

        Se oli varustelistalla GLS-mallissa. Minulla oli GL - ja se oli ilman vakkaria.


    • Missä miehet ratsast

      Vakionopeussäätimen saa Magentis autoon jälkiasennuksena, itse maksoin siitä n. 600€ ( autokauppias maksoi siitä puolet, auton oston yhteydessä) Itsekin voi asentaa, jos osaa.

    • antiikkia antiikkia

      Ajotietokone löytyy lähes kaikista tuon ikäisistä autoista paitsi Kiasta, onko sillä merkitystä? no takuulla on.

      • H&K.

        Jos joku katsoo, että sillä on merkitystä niin kannattaa sitten sellainen hankkia.
        Kiaankin sen sai ihan vakiona tehdasasennuksena, jos vain valitsi sellaisen mallin, jonka vakiovarustelistaan se kuului.
        Sama Hyundailla ja monella muullakin merkillä.


      • audimanSS

        Mulla oli Kiassa automaatti ja vakkari. Volkkariin ei saa lämmintä edes lisävarusteena.


    • Korea korealainen

      Taajama-autoilijana osaan arvostaa automaattivaihteistoa vakionopeussäädintä enemmän. Maantiellä mentäessäkin tuntuu liikennevirrat ja eri autoilijoiden väliset ajonopeudet olevan niin suuret, että hyvin pärjää ilman vakionopudensäädintä. Ilman ajotietokonettakin pärjää sillä huoltovälit ovat kiinteät ja bensan kulutuksen pystyy laskemaan muutaman tankkauksen kokemuksella jo peruskoulumatematiikalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe