Laajasuontie 33

Kohta kodittomat

Koskakohan tuohon uudiskohteeseen alkaa haku? Näyttäisi valmistuvan marraskuussa. Kivaa paikkaa, mutta taloonhan tulee jokin nuorten tukiasunto. Silti kai pakko hakea, kun tästä nykyisestä tulee lähtö lokakuussa, eikä mistään muualtakaan ole tarjottu asuntoa:(

72

5250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NIIN MEKIN

      Soita asuntotoimiston asiakaspalveluun ja kysy. :) Jos tulee tukiasuntoja nuorille, niin sen parempi. Meillä on jo paperit mm. Haagan osalta sisällä. Perheessämme on 18 v. psykoosin sairastanut (liika päihteiden sekakäyttö aiheutti sen) toipumassa oleva nuori, jolla on lisäksi lievä kehitysvamma, oppimisvaikeuksia ja muistihäiriöitä. Ehkäpä hän saisi joku kaunis päivä omankin asunnon, kunhan muutama vuosi vielä harjoitellaan.

    • roooopeeeeeee

      no wittu jee. huumehörhöjä liekö kaikki tukiasuntoon menevät kuin tuo teidän psykoosipelle. Mielenterveyshäiriöt ovat täyttä paskaa, kaikki on omasta tahdonvoimasta kiinni.

      • Heka-Haaga

        Hei

        En tiedä minkälaista porukkaa Paula-kotiin tulee, mutta ihan lähelle Ilkantielle tulee samaan taloryppääseen tukiasuntoja nuorille, vammaisille sekä päihdekuntoutujille. Sielläkin ovat vastapäiset asukkaat vastakarvaan. Myös tukiasuntoihin on kova seula. Vain motivoituneimmat pääsevät niihin pitkän jonottamisen jälkeen. Jos olette pitkään hakeneet asuntoa, oletteko muistaneet uusia hakemuksen kolmen kuukauden välein?


      • mamaa1

        haista vee "rooopeeeee",mikä oot arvostelemaan ketään.mielenterveyshäiriöt ei ole mistään tahdonvoimasta kiinni,ihmismieli on aikamoisen järkkyvä ja herkkä alue,sulle suosittelisin lukemaan aiheesta että sun ymmärrys laajenis.
        Tekis mieli sanoo sulle et toivoisin sun lapsilles huumehörhön kohtalon,mutta en toivo koska mun lapseni ovat joutuneet käymään läpi huumehelvetin ja minä äitinä
        saman helvetin heidän tukiana ja myötäeläjänä.siinä kyllä romahtaa elämältä pohja.
        On todella hyvä jos asuntoja laitetaan myös heille,eikä potkita päähän kuten usein on tapana.


      • Anonyymi

        Jatka vaan päänsilitystä ja paapomista hyvä siitä tulee.


    • blob1

      Me ollaan hakemassa sinne, (perhe, 3 lasta) ei oo saatu mistään asuntoo ja haettu kauan, vähän mietityttää että millasta porukkaa sinne hakee.....Haaga muuten tosi kivaa aluetta.

    • blob1

      Alkaa 16.9 haku

    • Minäkin haen

      Minäkin meinasin laittaa hakemuksen menemään ellei siihen mennessä ole löytynyt asuntoa. Elikkä kyseessä aivan tavallinen nuoripariskunta. Toinen meistä käy vakituisessa työssä ja toinen opiskelee amk:ssa. Tämänhetkinen asunto todella pieni ja kallis. Mutta enpä oikein elättele enää toivoa että saisi paremman ja halvemman, kun tuntuu että aina muita oonistaa :/ Ainakin on sitten yritetty!

    • Marssss

      Mistä olette hakeneet asuntoja? Vaikea uskoa että yhtään asuntoa ei olisi tarjottu jos on tuollainen tilanne, että vuokrasopimus päättyy. VVO: llakin on jatkuvasti asuntoja vapaana. Kalliitahan ne on mutta jossakinhan sitä on asuttava.

    • Ei Laajasuontielle!

      Minäkin olen todella monta monta kertaa hakenut Stadin Asuntojen uudiskohteisiin, mutta ei näy kyllä onnistuvan ollenkaan; hakenut olen noin 2 vuotta ( siis uudiskohteisiin). Olen työssä ja kunnon ihminen olen, kaksi nuorta neitiä kotona kanssani, mutta uudiskohteisiin ei onni käy.
      Täytyy kyllä mainita tässä että tuohon nyt kohta alkavaan hakuun tuonne Haagaan, Laajasuontielle en aio hakea; se jää nyt välistä! En kertakaikkiaan uskalla, jos rikollisia ja huumeveikkoja tulee samaan taloon/ kadulle/ kortteliin/kaupunginosaan! Kyllä senverran on itsesuojeluvaistoa minulla etten aio viedä perhettäni ja itseäni sinne. Muille kaikille onnea hakuun:)

    • asunnto tilanne

      Hei!
      Olen hakenut Stadilta asuntoa vuodesta 2008 lähtien
      Olemme olleet asuntojonossa viisi vuotta. Nykyinen asuntomme on 3 huonetta ja keittiö, 69 neliötä. Meitä on 2 aikuista ja kuusi lasta. Asuntomme on siis aivan liian pieni perhekokoomme nähden. Asuminen pienessä asunnossa aiheuttaa stressiä ja hankaloittaa arkea niin lapsille kuin vanhemmillekin. Mikä tahansa suurempi asunto olisi meille hyvä.
      Tiedustelen, mikä on asuntotilanne ja miksi ei ole löytynyt sopivaa asuntoa. Olemme kiinnostuneita rakenteillakin olevista suuremmista asunnoista ja kaupunginosalla ei ole merkitystä. Nykyinen vuokrasopimus päättyy viimeistään 1.1.2016, koska asumme Nuorisosäätiön asunnossa.

      • hmmm....

        Olisikohan helpompaa ja edullisempaa sitten ostaa se oma asunto. Uudiskohteissa ne vuokrat todella kovat..


    • rwerfadas

      hei, tietääkö kukaan mistä saisi selville laajasuontie 33 asuntojen neliövuokrat ja pohjakuvat? edellisiin hakukohteisiin on tullut jo paljon aikaisemmin nuo mutta nyt ei näytä olevan...!

      • hoplaa4

      • sthrgdasfda

      • jätkäsaaressa
        sthrgdasfda kirjoitti:

        jees, kiitos. en kyllä nyt noista ala maksamaan, joten täytynee odotella! :P mitä tuumaat vuokrasta? yleensä ollut n. 10€/neliö jos oikein muistan, toivottavasti nytkin jotain samansuuntaista

        riippuu paikasta.
        Jätkäsaaressa meillä on yli 14 e/neliö.
        Stadin kämppä siis


    • m,nkj

      Nyt on pohjat näkyvillä ja ainakin isommissa asunnoissa ihan järkyttävät.

      • jhiulgiy

        ja vuokrat aika kovat


    • Kohta koditon

      Missä ne ovat näkyvillä???

    • Kohta koditon

      Kiitos:)

      • Mmmmmmmuiiin

        No... Aika suolaiset vuokrat. Taidan jättää hakematta, vaikka on erittäin kiireellinen asunnontarve - miten muka pystyn maksamaan 14-15€ neliöhintaa!


    • Hakija-akka

      Jep, pahat on vuokrat ja C-rapussa tukiasuntoja tuon Paula-kodin lisäksi. Vosin kuvitella aika rauhattomaksi taloksi. En taida hakea...

      • Akalle

        Joo ei kannata hakea. Me nimittäin haemme ja meillä on syrjäytynyt nuori mukana. Hänellä on neurologisia ongelmia ja oppimisvaikeuksia. Voi tulla vaikeeta, siis meille jos sinä olet naapurissa.


    • ........

      Ei mua kiinnosta, mitä ongelmia sun lapsella on. Jos se häiritsee mun asumista eikä asiaan tule muutosta, niin ladon turpaan.

    • Hakija-akka

      Akalle: Asuuko lapsesi siis tuossa Paula-kodissa? Se ei ilm. ole lapsesi kaltaisille vaan aivan muita ongelmia omaaville ja on aivan turha vetää hernettä nenään kirjoituksestani. Taloyhtiöt, joissa on esim. nuorisokoti ovat kiistämätää rauhattomia. Lisäksi tuonne Haagaan tulee tukiasuntoja, ja kokemuksesta tiedän niiden asukkaiden aiheuttavan meteliä ja häiriötä. Meillä tässä asuu yksi, joka tekee muiden elämästä helvettiä, mutta lukuisiin valituksiin ei ole reagoitu millään lailla!

      Olen pahoillani, jos en halua asua paikassa, jossa metelöidään ja tuhotaan yhteisiä paikkoja. Ja nythän saat olla rauhassa, sillä en aio hakea tuohon kohteeseen. Toivottavasti saatt:)

      • Hakija-akka

        Siis toivottavasti saatte hakemanne asunnon ja kaikkea hyvää teille:)


    • ---

      Onneksi Helsinki rakentaa vuoden sisällä useampaan paikkaan, jotka ovat hyvin lähellä keskustaa. Helsingin kaupungin sivuilla mainitaan uusiksi kohteiksi mm. Käpylä, Vallila ja Tapanila.
      Nyt täytyisi vaan kärsivällisesti odottaa.

    • Kohta koditon

      Eipä näytä tämä keskustelu kovin vilkkaalta vrt. Harjannetien uudiskohde:)

    • jhhjg

      Heh..Mitäpä tämmösessä paikassa olisi keskusteltavaa..
      Väliin ja seurava anomus Jätkäsaaren kohteeseen jonne haku tullee joulukuussa.

      • asunnoton ihminen

        Kyllä. Tai sitten Lallukantie Myllypurossa. Sinne vois vielä muuttaakin...


    • Jonottaja

      Hei

      Vinkki todellisessa asunnon tarpeessa oleville:
      Kannattaa hakea myös S-asuntoja eli ässäkoteja. Niissä on aika edulliset vuokrat. Tosin useissa kohteisa kolmio on suurin vaihtoehto.

    • Monta perustetta

      Hei

      Meillä on omistusasunto myynnissä Hausjärvellä, ja työpaikka on vajaa 100 km päässä Ilmalassa. Elämäntilanne on sellainen, että ei enää jaksa 11 tunnin työpäiviä, kun poikakin on sairas ja häntä täytyy kuljettaa kuntoutuksiin. Äitini asuu P-Haagassa, ja tilannettamme helpottaisi kovasti Helsinkiin muutto. Kumpi on parempi syy hakea asuntoa: liian pitkä työmatka vai "muu muuttouhka": asunto myynnissä ja aikuisen lapsen kuntoutus ja koulutus & työnsaantimahdollisuudet pääkaupunkiseudulla? Meillä ei ole omaisuutta, vaan jäämme vielä asunnon myynnin jälkeen n. 20.000,- velkaa. Emme voi siis ottaa kovin kallista asuntoa. Olemme hakeneet kaikkia kolmioita Laajasuontieltä.

      • Monta perustetta

        Olemme Hakeneet myös ässäkoteja, mutta kolmioita on Haagassa vain 12. Helmikuusta asti on ollut hakemus kaikille lähialueille. Nyt peukut vaan pystyyn!


    • Hekan hinnoittelu

      Muita Hekan sisäisiä vaihtajia? Me haetaan vaihtoa Pohjois-Helsingistä. Hakemuksen lisäksi pitää toimittaa isännöitsijälausunto, ja se maksaa 40 euroa! Minusta aivan älytöntä ryöstöä PAKOLLISESTA todistuksesta. Varsinkin kun ei ole mitään takeita että asunnon saa, eli tuokin 40euroa on parhaassa tapauksessa hukkaan heitetty.

    • Kohta koditon

      Meilläkin ässä-asunnoilla hakemus ja tosiaan ei pahoja nuo vuokrat. Tuonne Laajasuontielle en tosin halua, toiv. antavat muille, koska meillä kuit. Haaga toivealueissa.

      Järkyttävä hinta isännöitsijäntodistuksesta! Markka-aikaan maksoi kympin. Kaikesta rahastetaan nykyään:(

    • Muuttaako vai ei?

      Tietääkö joku kun lukee ett paulakoti tulee 1 ja 2 rakennukseen et mitkä raput ne on käytännössä a ja B:kö? Ja mitä muita tukiasuntoja sinne tulee?

      • Molemmissa taloissa

        Talossa 1, jossa on A-B raput, on se varsinainen Paulakoti. Talossa 2 on lisäksi tukiasuntoja ainakin D-rapussa. Sauna näyttäisi olevan A-rapussa, siinä Paulakodin kohdalla kellarissa. Eiköhän hakijoita silti riitä, jos on oikea tarve. Ja Laajasuontie 35 on kokonaan nuorisosäätiön taloja. Eli nuoria alueella tulee kyllä pyörimään.


      • TUKIASUNNOISTA

        Olen asunut Tapanilassa samassa rapussa jossa oli tukiasuntoja. Niissä asui silloin vähän iäkkäämpiä jonkun verran alkoholisoituneita ihmisiä. Yhdessä asunnossa asui kaksi naista, jotka tilasivat ambulanssia milloin mistäkin syystä, ilmeisesti hengenahdistuksen takia usemmiten. Kodin täytti tupakansavu ja kaljapullot. Yksi asukas oli kovin hiljainen. Näin hänet vain kauppareissuilla, kun matkan teko kesti katkokävelyn takia aika kauan. Kolmas oli mieshenkilö, joka oli kerran sammunut ovensa kynnykselle. Työnsimme jalatkin sisäpuolelle ja oven kiinni. Muuten sieltäkään ei kuulunut mitään. Eli enimmäkseen vähän säälittäviä, mutta jotenkuten itsenäisesti asumaan kykeneviä, ehkä ex-asunnottomia.


    • Kohta koditon
      • Rahat pois köyhiltä

        Kävin ajelemassa paikan päällä. Kovin ahtaan näköistä, ja todella pienet parvekkeet. Kaikesta näkee että nyt tehdään halvemmalla, ja kuitenkin suolaiset vuokrat, koska Haaga on suosittua aluetta.


      • ihmetouhua.

        Hei,mihin tuon linkin olis tarkoitus mennä? Nuo paikat ei nyt ihan Laajasuontie 33:n lähellä ole. Nuo tukiasunnot Vanhalla Viertotiellä Haagassa on sellaisia, että siellä on henkilökuntaa paikalla joka päivä aamusta iltaan. Talossa ei muita asuntoja ole. Laajasuontien tukiasuntoihin ja Paula-kotiin asettuu "hiukan" eri porukkaa. Ottakaa selvää, ennenkuin käytte parkumaan.

        Tiedoksi nyt ihan jokaiselle ruikuttajalle. Tukiasuntoja on ympäri Helsinkiä. Niitä voi olla yksittäisiä asuntoja yksityisissä taloyhtiöissä tai kaupungin asunnoissa, käytännössä missä tahansa. Esim. just sun naapuris voi olla tukiasunnossa asuva päihdeongelmainen vankilasta vapautunut väkivaltarikollinen. Mutta jos se on hiljainen tyyppi nykyään, niin eihän se sua haittaa. Ja ei varmasti haittaa, jos et asiasta mitään tiedä.

        Toivottavasti valikoivat Laajasuontielle asukkaat hyvin tarkoin. Asunnot niille, jotka niitä todella tarvitsevat.


    • plop5

      Millaista porukkaa hakenu Laajasuontielle? Me ollaan 5 henkinen perhe. Toivottavasti nyt tärppää, haettu näihin uudiskohteisiin...
      Ois kova tarve ku miehellä pitkä työmatka nyt Helsinkiin.
      Millaistahan porukkaa samaan rappuun hakenu, huolettaa vähän jos alueesta tulee levoton.

      • Aikuisia

        Moi

        Haettiin kolmioita. Olemme 3 henkinen perhe, lapsemme jo aikuisia. Lapsenlapset tulevat tosin silloin tällöin vierailemaan ja yökylään, joten myös hiekkalaatikolla tulee vietettyä aikaa. Olen syntyperäinen Haagalainen, Näyttelijäntieltä. Olisi ihanaa päästä takaisin kotikulmille. Meilläkin nyt todella pitkät työmatkat.


    • Kulkuri maan

      Itse anoin yksin sitä ainoata yksiötä.
      Uskon enemmän loton päävoittoon kuin siihen että kohdalleni napsahtaa sillä olenhan työtön, asunnoton ja luottotiedotkaan ei täysin puhtaat ole, niin ei näillä "meriiteillä" varmaan asuntoja saa.

      No elämä on..

    • Pitkäaikais

      Itse hain, yksiötä ja kaikkia kaksioita.
      . Pitkäaikais asunnoton ja työssäkäyvä
      parikumppinen rauhallinen nuorimies .Pitäää toivoa että natsaa

      • SEva

        Me haimme neliöitä, olemme viisihenkinen perhe, lapset 5v, 8v ja 10v. Mies töissä ja minä kohta valmistun opinnoista, jolloin joudumme tästä nykyisestä opiskelijaperheasunnosta muuttamaan. Erittäin kiireellisessä luokassa ollaan ja toivon todella että nyt onnistaisi asunnonhaussa. Alue ainakin vaikuttaa mukavalta, itselläni ihania muistoja siitä vierestä Kivihaasta, lapsuuden mummolasta :)


      • AIKUISIA
        SEva kirjoitti:

        Me haimme neliöitä, olemme viisihenkinen perhe, lapset 5v, 8v ja 10v. Mies töissä ja minä kohta valmistun opinnoista, jolloin joudumme tästä nykyisestä opiskelijaperheasunnosta muuttamaan. Erittäin kiireellisessä luokassa ollaan ja toivon todella että nyt onnistaisi asunnonhaussa. Alue ainakin vaikuttaa mukavalta, itselläni ihania muistoja siitä vierestä Kivihaasta, lapsuuden mummolasta :)

        SEva; mistä näet että hakemus on erittäin kiireellisessä luokassa?
        Meillä asiointikansiossa näkyy hakemuksen tilan kohdalla vain: vastaanotettu. Meillä on siis sekä muu muuttouhka että asunto muualla (myynnissä ja kaukana!) ja työpaikka Helsingissä.


      • SEva
        AIKUISIA kirjoitti:

        SEva; mistä näet että hakemus on erittäin kiireellisessä luokassa?
        Meillä asiointikansiossa näkyy hakemuksen tilan kohdalla vain: vastaanotettu. Meillä on siis sekä muu muuttouhka että asunto muualla (myynnissä ja kaukana!) ja työpaikka Helsingissä.

        AIKUISIA: Meillä lukee siellä asiointikansiossa tapahtumissa asunnontarveluokitus: erittäin kiireellinen. Luultavasti tekin olette erittäin kiireellisiä, juurikin muuttouhan takia. Tosin jostain luin että noin 60 % kaikista hakijoista on erittäin kiireellisessä luokassa, eli sekään ei takaa että saa asuntoa =(


    • Aikuisia

      En tiedä missä on vika, mutta meillä ei ole kertaakaan näkynyt tuota asunnontarveluokitusta. Olen päivittänyt hakemustani 25.2.2013 alkaen monta kertaa, joten muita tapahtumia kyllä riittää. Laittakaahan hekeneet viestiä, jos teille tarjotaan asuntoa! Jännittää jo kovasti...

    • yh+ 2v lapsi

      Minä yh äiti, hain myös. Nykyinen asunto hieman liian kaukana työpaikasta (siksi lapsella pitkä päivä tarhassa) ja myös liian kallis yksin maksettavaksi.
      Minulla on uusi kumppani mutta emme asu vielä yhdessä, mietin jos olis voinut laitta hänet kanssahakijaksi, jos olisi enemmän toivoa, koska olen kuullut että ydinperheitä suositaan.

    • 2+1

      Meille tarjottiin tänään asuntoa Laajasuontieltä! Nyt varmasti alkoivat jakamaan asuntoja, kannattaa tarkkailla sähköpostia ja puhelinta! :)

      • seva2

        Onnea asunnosta! Täälläpäin hiljaista :( Mutta toivoa vielä on...


    • blob1

      Otitteko vastaan? Voi nyt on jännät paikat! Toivomme neliötä. Ihanaa ihanaa, nyt puhelin vessaanki mukaan :D

    • Aikuisia

      Onnea!
      Kyllä tosiaan jänskättää. Minä kävin tänään kurkkimassa rakennustyömaata ja fiilistelemässä, vaikka asunnosta ei ole vielä tietoakaan..

    • Toiveikas

      2 1: Saitteko kolmion?

    • Aikuisia

      Olemme kuulema ns."kiireellisessä asunnontarpeessa" vaikka se ei näy asiointikansiossa. Joku tekninen vika, ettei aina näy. Pieni toivo vielä elää, että tarjoaisivat asuntoa. Nyyh, jos tämäkään ei natsaa. Onko täällä muita alkuperäisiä Haagalaisia?

    • muksutulossa

      Meille tarjottiin torstaina kolmiota!

      • Aikuisia

        Onnea vaan! Vielä jaksan toivoa. Lapsenlapset oli viikonloppuna kylässä (kohta 2 v ja toinen 1 kk) Olisi ihanaa jos asuisi vähän lähempänä heitäkin, niin saisi mummoilla kunnolla ja useammin :)


    • yksi hakija

      Hei, onko kukaan saanut vielä sitä ainoata yksiötä, jota pystyi hakemaan? Olisi kiva tietää... :)

    • tuleva haagalainen

      nyt on varmasti ensimmäinen kierros hoidettu, eli on tarjottu kaikkia asuntoja ja huomiseen asti on ihmisillä aikaa toimittaa tarvittavat liitteet ja ilmoittaa ottavatko asunnon vastaan. Loppuviikosta varmaan sitten tarjotaan uudelleen niitä, joita ei oteta vastaan. Itse menossa tekemään tällä viikolla vuokrasopimusta, kuten kuulemma hyvin moni muukin kiinteistöyhtiön mukaan!

    • Paljon matkustava

      Kuin monta päivää yhteydenotosta on aikaa toimittaa liitteet?
      Itsellä on tähän ja yleensä uuskohteisiin haku mutta varmaan mun tuurilla mahdollinen ilmoitus tulee juuri silloin kun olen matkoilla.

    • Asunnot jaettuna?

      Onkohan kaikki asunnot jo menny, mä odotan niin kovin että tulis jonkun näkönen ilmotus että onko saanut tai ei. Eli tuleeko ilmotus niillekkin jotka ei oo saanu asuntoa ? Vai pelkästään niille joille sitä asuntoa tarjotaan? Meitä on 2 aikuista ja 3v lapsi ja tammikuussa toinen tulossa, toi laajasuontie olis niin mahtava sijainti ja paikka meille : )

    • hakija

      Ei tule hylätyille ilmoitusta, vain asunnon saaneille. Hakijoita uudiskohteisiin on yleensä tuhansia, joten hylkäyskirjeitä saisi lähettää aika monta.

    • Paulakodin asukas

      Paulakoti on kylläkin Slummi, katotaa iltasin SlummiTV:tä, syödään Slummijäätelöä istuskellessamme Slummisohvalla poltellen Slummiröökii ja Slummibudia Slummibongista ja juomme Slummiviinaa, sekä nautimme Slummiolosuhteista.

      Ainiin, täällä on yksi Slummisöpöliini ;)

    • Uteliashlö

      Tietääkö joku Laajasuontie 35 B:ssä tapahtuvasta kummittelusta? En voi tarkkaa asuntoa sanoa mutta onko jollain kokemusta nuoresta pitkähiuksisesta mieskummituksesta tai tietoa nuoresta miehestä joka olisi kuollut asuessaan siellä? 2012 muutti ystäväni sinne ja sitä ennen siinä asui joku nuori pariskunta pari kuukautta. Myös muut oudot ilmiöt kiinnostavat paikasta eli ei tarvitse olla kokemusta nimenomaan nuoresta mieskummituksesta.

    • LaajasuontienSlummi
    • Anonyymi

      Ei asuntolat ole mitään maanpäällisiä
      paratiiseja, mulla jo 13 vuoden ajalta kokemusta. Asukkaat joutuu olemaan
      henkilökunnan kanssa yhteistyössä
      24/7 muodossa tai toisessa. Älkää kuvitelko
      harhoja, ja mulla ei ikinä ole ollut päihdeongelmaa onneksi, mun serkulla Tukholmassa (mies, s. 1967) oli huumeongelma ja päätti päivänsä v. 2012, eli kuoli itsemurhaan, asui ja eli Tukholmassa vv. 1977-2012 ja Helsingissä vv. 1967-1977, toinen serkku, aikuistumassa oleva tyttö Helsingissä, s. 1973, kuoli itsemurhaan v. 1991 kun oli masentunut.

      Seuraava askel mulla vihdoin ja viimein on
      muutto omaan kämppään ilman henkilökunnan läsnäoloa sen 24/7. Nyt jo tämä 13 vuoden periodi on alkanut kyllästyttämään ja tympäännyttämään mua aika lailla että eikö mun asiat hitto vie etene millään ilveellä. Välissä asuin vanhempieni nurkissa vv. 2014-2017 kun sain häädön edellisestä asuntolasta syyskuun 2014 kynnyksellä.

      Nyt asun tässä Paulakodissa, joka oli tuolloin 2013-2014 valmistumaisillaan, asunut marraskuusta 2017 lähtien täällä. Ei tämä ole mitään verrattuna omaan kämppään, kun ei täällä ole hellauunia, jääkaappipakastinta, ei omaa pesukonetta, ei imuria eikä moppia eikä kattilaa ja paistinpannua asunnossani. Hellauuni, kattilat, paistinpannu, pesukoneet/kuivausrumpu, imuri ja mopit ovat talon puolesta sosialisoituja kuin entisaikain neuvostokolhooseissa. Vittu tätä systeemiä. Kyllä minussa on aimo annos
      vapaustaistelijaa, ottaa kyllä pattiin mun vallitseva elämäntilanne 24/7, pakko vaan yrittää näyttää henkilökunnalle että on minusta elämään omillani, tuppaa vähän olemaan skeptisiä mun suhteen jotkut ihmiset mun lähipiirissäni.

      • Anonyymi

        Slummi


      • Anonyymi

        Nytkin Hönö420 on joko kännissä tai jos kaljat on loppu nii se on nukkumassa


    • Anonyymi

      Laajasuontien Slummi on Laajasuontie 33:ssa toimiva palvelukokonaisuus ja viihdekeskus. Slummin viihdepalvelusta vastaa Valtteri Hottentotti Hönötin ja naiskauneudessa Slummisöpöliiniksi ristitty Minni420.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe