Jos teillä olisi uskoa Sinapinsiemenenkään verran niin......

Il-Mari

Minua on puhutellut erityisesti viimeaikoina tuo alla oleva Raamatun paikka. Vaikka minä uskon 100 prosentisesti (täysillä) Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin uskoni ei riitä siirtämään mitään, ei edes pientä hammassärkyä parantamaan. Olen pohtinut että olenko minä uskossa ollenkaan?

Onko uskoni vain pinnallista, vai mitä uskoni on? Onko se sellaista kuin eräällä mökin mummulla vuosia sitten. Olin pitämässä eräällä paikkakunnalla telttakokousta ja siellä oli muunmuossa eräs mummu joka hyvin tarkkaavaisesti seurasi ilosanomaani Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta. Kerroin että kun uskoo täysillä Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin voi parantaa sairaita ja siirtää vaikkapa vuoria Jeesuksen Kristuksen avulla. No tämä mummo oli sitten illalla rukoillut Jumalaa siirtämään mummon mökin ikkunan edessä olevan suuren kiven, joka oli näköesteenä paikalliselle tielle. Eli mummo ei nähnyt kunnolla paikalliselle maantielle ja siellä kulkevia, kun suuri kivi oli edessä. No mummo rukoili että kivi siirtyisi pois yöllä ja aamulla olisi esteetön näkyvyys tielle. Aamulla herättyään mummo muisti heti sen rukouksensa ja meni katsomaan mökin ikkunasta, mutta mikä pettymys, se kivi oli edelleen siinä samassa paikassa. Mummo minulle sitä itse toimitti joskus jälkeenpäin ja sanoi että kyllä hän sitä jo illalla rukoillessaan mahdottomana pitikin, että se kivi siitä minkään siirtyisi.

Niin, että onkohan uskoni tuon mökin mummon kaltaista epäuskoa? Vaikka tiedostan olevani uskossa ja Jumalan Henki minussa todistaa minun olevan uskossa Herraani Jeesukseen Kristukseen, niin en kuitenkaan usko sinapinsiemenenkään vertaa. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan

Matteus 17


14. Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
15. ja sanoi: "Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
16. Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."
17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
18. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

86

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

      Ihminen on itse jäävi mittaamaan uskonsa määrää. Henkseleitään paukuttelevan ihmisen mielestä tietenkin täältä pesee ja linkoaa mutta Jumalan näkökulmasta hänen uskonsa on paljon sinapinsiementä pienempi.

      • Onpa kiva kun sie ilmestyit palstalle.
        On kyllä sellaista sanahelinää ollut täällä,
        ettei huvita edes lukea.....

        Siis rääväsuut vauhdissa.
        Toivon siulle kaikkea hyvää
        sinne laavullesi lämpimät tulet.

        T.leahimn


      • tomis...
        leahimn kirjoitti:

        Onpa kiva kun sie ilmestyit palstalle.
        On kyllä sellaista sanahelinää ollut täällä,
        ettei huvita edes lukea.....

        Siis rääväsuut vauhdissa.
        Toivon siulle kaikkea hyvää
        sinne laavullesi lämpimät tulet.

        T.leahimn

        Pitää vaivihkaa kurkata palstalle koska eenokkia ei nyt näy.

        Sulle Leahimn lämpimiä aatoksia täältä jo syksyisestäkin Lapista, samoin Ilmarille. Ilmari vois nyt viihtyä ja kirjoitella enemmänkin meille hiukan holtittomille että vakavoituisimme enemmän mieliltämme.


      • maan matonen vain
        tomis... kirjoitti:

        Pitää vaivihkaa kurkata palstalle koska eenokkia ei nyt näy.

        Sulle Leahimn lämpimiä aatoksia täältä jo syksyisestäkin Lapista, samoin Ilmarille. Ilmari vois nyt viihtyä ja kirjoitella enemmänkin meille hiukan holtittomille että vakavoituisimme enemmän mieliltämme.

        >Ilmari vois nyt viihtyä ja kirjoitella enemmänkin meille hiukan holtittomille että vakavoituisimme enemmän mieliltämme.<

        Kyllä Il-Marin kirjoitukset saavat aina vakavalle mielelle meidät. Siitä olen tomiksen kanssa samaa mieltä. Tämäkin Il-Marin avaus saa miettimään ja putoomaan jaloilleen maahan ja ymmärtämään kuinka pieni ja mitätön sitä uskossaan on.


    • ???

      Otitpa miettimisen arvoisen aiheen esille. Onko meistä kukaan uskossa?

    • Niimpä. Ei meillä kenelläkään ole uskoa. Jeesus sen uskon antaa Pyhässä Hengessä. Ja me emme voi käyttää Pyhää Henkeä, vaan Pyhä Henki käyttää meitä.
      Joh. 15:5

      • Kysyn vaan

        >>Ei meillä kenelläkään ole uskoa. Jeesus sen uskon antaa Pyhässä Hengessä. Ja me emme voi käyttää Pyhää Henkeä, vaan Pyhä Henki käyttää meitä.


    • >>Tarkoitatko sitä että se on Jeesuksen asia antaako Hän meille niin paljon uskoa että voisimme siirtää vuoria tai ei?

    • jaikali

      Olen sitä mieltä että se sinapinsiemenen kokoinen usko on uskoa jonka Jeesus vaikuttaa meissä. Sellainen usko annetaan tiettyyn tehtävään ja toimii vain tilapäisesti, ei aina ja kaikkialla. Elikkä jos Jumala sanoo sinulle että tuo vuori siirtyy, silloin sinulla on uskoa siihen että se vuori siirtyy ja se siirty kun sinä käsket sitä siirtymään Jeesuksen nimessä. Sinä vain puhut Jumalasta saadun Jumalan sanan ulos ja siinä Sanassa on se usko ja voima koska se Sana tulee Jumalasta, ei ihmisestä. Silloin sinä et ponnista etkä yritä uskoa mitään, Sinä vain tiedät sen että vuori siirtyy koska Jumala on sen sinulle sanonut. Uskon ja voimateon on Jeesus Kristus, Jumalan Sana vaikuttanut ja antanut sekä tehnyt.

      En tiiä onko tämä nyt sitä ylihengellistä liihottelua mutta tällasta ajattelen ko luin aloituksesi. Mutta jaripekan "nöyryyttä" en tahdo. Uskon että se ei ole Jumalan vaikuttamaa nöyryyttä. Jotenkin hänen "nöyrästä" asenteestaan tulee epämiellyttävä olo. Johtuuko paha oloni siitä että hän on Jumalan edessä nöyrä ja minä ylpeä, enkä kestä hänen oikeaa nöyryyttään, mene ja tiedä häntä, mutta minä koen sen vääräksi nöyryydeksi.

      Raamatun ilmoituksen mukaan uskovilla on mahdollista saada armolahjoja ja tehdä jopa voimatekoja armolahjan kautta. Emme voi jättää kaikkea Jeesuksen vastulle niin kuin jaripekan viesteistä saa sellaisen käsityksen että meillä ihmisillä ei ole osaa eikä arpaa Jumalan tekoihin. Jumala tekee jos tekee ja mitä tekee ja me vain olemme nöyriä tapahtumien toteajia. Ei mielestäni näin.

      Jeesus sanoi että Häneen uskova tekee Hänen tekoja, niin se on sitten niin. Uskova voi tehdä ja tekee ihmeitä Pyhän Hengen Sanan Voimassa. Siihen tarvitaan kuitenkin Jumalan ilmoitus, Jumalalta tullut Sana Pyhän Hengen kautta. Mutta uskova tekee ne teot käytännössä näkyvästi ja ne on Jeesuksen tekoja. Aivan samoin kuin Jeesus teki ihmeitä ja ne oli Jumala tehnyt ja Jumalan tekoja. Jeesus ei nöyristellyt. Hän oli nöyrä ja puhui totuutta ja teki Jumalan tekoja ja antoi niistä kunnian Isälle.

      • Olisikin minulla edes sinapinsiemenen kokoinen usko, mutta kun ei ole. Sillä Jeesus sanoo....

        ""19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta"".

        ""Olen sitä mieltä että se sinapinsiemenen kokoinen usko on uskoa jonka Jeesus vaikuttaa meissä. Sellainen usko annetaan tiettyyn tehtävään ja toimii vain tilapäisesti, ei aina ja kaikkialla. Elikkä jos Jumala sanoo sinulle että tuo vuori siirtyy, silloin sinulla on uskoa siihen että se vuori siirtyy ja se siirty kun sinä käsket sitä siirtymään Jeesuksen nimessä.""

        Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa.


      • jaikali
        Il-Mari kirjoitti:

        Olisikin minulla edes sinapinsiemenen kokoinen usko, mutta kun ei ole. Sillä Jeesus sanoo....

        ""19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta"".

        ""Olen sitä mieltä että se sinapinsiemenen kokoinen usko on uskoa jonka Jeesus vaikuttaa meissä. Sellainen usko annetaan tiettyyn tehtävään ja toimii vain tilapäisesti, ei aina ja kaikkialla. Elikkä jos Jumala sanoo sinulle että tuo vuori siirtyy, silloin sinulla on uskoa siihen että se vuori siirtyy ja se siirty kun sinä käsket sitä siirtymään Jeesuksen nimessä.""

        Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa.

        Meillä kaikilla on uskon puutetta kun on kysymys Jumalan ihmeistä elämässämme.
        Mutta alku niille ihmeille on uskossa Jumalan Kirjoitettuun Sanaan. Siihen ei tarvitse odottaa että Jumala antaa uskon. Tarvitsee vain pitää Raamatun Kirjoituksia totena. Silloin uskotaan että se, mitä Raamatussa on Kirjoitettu, on totta ja Totuus.

        Siitä sitten alkaa suhde Jumalan kanssa ja Jeesuksen seurassa. Jeesuksellaja Jeesuksessa on kaikki usko. Usko on sitten tarttuvaa laatua ja joskus voi nähdä Jeesuksen tekemiä ihmeitä. Siitä sitten perässä tekemään samaa.

        Mutta varo sinäkin nöyristelyä.


      • Usko Toivonen
        Il-Mari kirjoitti:

        Olisikin minulla edes sinapinsiemenen kokoinen usko, mutta kun ei ole. Sillä Jeesus sanoo....

        ""19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta"".

        ""Olen sitä mieltä että se sinapinsiemenen kokoinen usko on uskoa jonka Jeesus vaikuttaa meissä. Sellainen usko annetaan tiettyyn tehtävään ja toimii vain tilapäisesti, ei aina ja kaikkialla. Elikkä jos Jumala sanoo sinulle että tuo vuori siirtyy, silloin sinulla on uskoa siihen että se vuori siirtyy ja se siirty kun sinä käsket sitä siirtymään Jeesuksen nimessä.""

        Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa.

        >> Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa. >>

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, niin kuin apostoli Paavali kirjoittaa ..

        Gal. 2:20

        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Jos ihminen olisi oman, ihmisen uskon varassa, ei olisi mitään toivoa.

        "- Kristus teissä, kirkkauden toivo. "

        Ja aivan kuten Herra sanoi kärsivälle Paavalille ..

        2. Kor. 12:9

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Samoin on tämän päivän apostolien kanssa, ihmeet ja merkit ovat sitä varten, että Jumalan valtakunta, Jeesuksessa Kristuksessa, menee eteenpäin.

        5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9. vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        12. Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        13. Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
        2. Kor. 4.

        Aarre on saviastioissa.


      • jaikali
        Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa. >>

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, niin kuin apostoli Paavali kirjoittaa ..

        Gal. 2:20

        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Jos ihminen olisi oman, ihmisen uskon varassa, ei olisi mitään toivoa.

        "- Kristus teissä, kirkkauden toivo. "

        Ja aivan kuten Herra sanoi kärsivälle Paavalille ..

        2. Kor. 12:9

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Samoin on tämän päivän apostolien kanssa, ihmeet ja merkit ovat sitä varten, että Jumalan valtakunta, Jeesuksessa Kristuksessa, menee eteenpäin.

        5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9. vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        12. Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        13. Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
        2. Kor. 4.

        Aarre on saviastioissa.

        >>>Aarre on saviastioissa.


      • jaikali kirjoitti:

        Meillä kaikilla on uskon puutetta kun on kysymys Jumalan ihmeistä elämässämme.
        Mutta alku niille ihmeille on uskossa Jumalan Kirjoitettuun Sanaan. Siihen ei tarvitse odottaa että Jumala antaa uskon. Tarvitsee vain pitää Raamatun Kirjoituksia totena. Silloin uskotaan että se, mitä Raamatussa on Kirjoitettu, on totta ja Totuus.

        Siitä sitten alkaa suhde Jumalan kanssa ja Jeesuksen seurassa. Jeesuksellaja Jeesuksessa on kaikki usko. Usko on sitten tarttuvaa laatua ja joskus voi nähdä Jeesuksen tekemiä ihmeitä. Siitä sitten perässä tekemään samaa.

        Mutta varo sinäkin nöyristelyä.

        ""Mutta varo sinäkin nöyristelyä.""

        Minusta useinkin on tuntunut siltä että en ole tarpeeksi nöyrä Jumalan edessä ja sinä varoitat minua siitä etten nöyristelisi? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta silti....

        Jumala antaa uskon kun otamme sen vastaan. Mutta kun sitä uskoa ei mielestäni mahdu siksi tarpeeksi paljon, kun epäusko vie sydämestä liikaa tilaa. Sinne ei mahdu uskoa kun siellä on epäuskoa. Eli kysymys onkin miten sen epäuskon saa sieltä pois? Jumalassa ei varmasti ole vika, vaan vika on minussa itsessäni. Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!

        Tässä nyt olen puhunut itseni epäuskosta. Mutta tämä varmasti sopii moniin uskoviin. Sillä epäilen että aika monen usko jää sinapinsiementä pienemmäksi, kuten minulla. En tiedä onko tämä sitten nöyristelyä, mutta tämä on Raamatun totuus. Jos olisi minulla sinapinsiemenen verran uskoa niin Jumala toimisi kauttani.
        Näin minä tuon Jeesuksen sanoman ymmärrän.

        Eli tässä "pähkinän kuoressa" kerrottuna. Jos minä rukoillessani jotain asiaa Jumalalta uskon täysin sen tapahtuvan, niin se tapahtuu. Mutta jos minä rukoilen kuten se mökin mummu niin silloin se ei tapahdu. Mutta miten saada sellainen epäusko pois joka siinä on esteenä? Tätä varmaan meidän jokaisen sopii pohtia kohdallaan. Niin, edelleen uskon että täällä on muitakin uskontasoltaan kaltaisiani henkilöitä. Ehkä?

        Minä pyrin olemaan nöyrä Jumalan edessä, muttä tuntuu siltä että en ole sitä tarpeeksi. Miten se nyt meni että "ylpeys käy lankeemuksen edellä". Sitä pyrin välttämään. Nöyrä saa olla mutta ei ylpee! :)


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Voihan se olla noinkin kuten kerrot. Minulla nyt jotenkin vain tahtoo olla uskon puute tällä kertaa. Tarttis olla ainakin sen sinapinsiemenen verran uskoa. >>

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, niin kuin apostoli Paavali kirjoittaa ..

        Gal. 2:20

        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Jos ihminen olisi oman, ihmisen uskon varassa, ei olisi mitään toivoa.

        "- Kristus teissä, kirkkauden toivo. "

        Ja aivan kuten Herra sanoi kärsivälle Paavalille ..

        2. Kor. 12:9

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Samoin on tämän päivän apostolien kanssa, ihmeet ja merkit ovat sitä varten, että Jumalan valtakunta, Jeesuksessa Kristuksessa, menee eteenpäin.

        5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6. Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        7. Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
        8. Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        9. vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        10. Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11. Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        12. Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        13. Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,
        2. Kor. 4.

        Aarre on saviastioissa.

        ""Usko Jeesukseen Kristukseen riittää""

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, tottakai pelastukseen. Mutta tässä avauksessani olenkin käsitellyt niitä tekoja joita Jeesus teki ja sanoi meidänkin pystyvän niihin. Mutta kun se epäusko on siinä esteenä että Jumala ei toimi juuri sen epäuskon tähden. Tästä on kysymys. Ainakin minun kohdalla! Minä en tahtoisi olla epäuskoinen vaan uskovainen! Minulla on pelastukseen riittävä usko kun uskon täysillä Jeesukseen Kristukseen, mutta kun janoan lisää uskoa. Ymmärrättehän?


      • koleerikko
        jaikali kirjoitti:

        Meillä kaikilla on uskon puutetta kun on kysymys Jumalan ihmeistä elämässämme.
        Mutta alku niille ihmeille on uskossa Jumalan Kirjoitettuun Sanaan. Siihen ei tarvitse odottaa että Jumala antaa uskon. Tarvitsee vain pitää Raamatun Kirjoituksia totena. Silloin uskotaan että se, mitä Raamatussa on Kirjoitettu, on totta ja Totuus.

        Siitä sitten alkaa suhde Jumalan kanssa ja Jeesuksen seurassa. Jeesuksellaja Jeesuksessa on kaikki usko. Usko on sitten tarttuvaa laatua ja joskus voi nähdä Jeesuksen tekemiä ihmeitä. Siitä sitten perässä tekemään samaa.

        Mutta varo sinäkin nöyristelyä.

        Sinä se jaikali isket ja taakoitat ihmisiä. Uskosi on minulle vastenmielistä. Sinulta puuttuu rakkaus!


      • koleerikko
        jaikali kirjoitti:

        >>>Aarre on saviastioissa.

        Jos jaikali sinulla olisi vetokello, vaikuttaisiko Jumala sen päivittäisen vedonkin mielestäsi? Jumala on ihmisille luonut järjen, mitä saa käyttää. Olet joko hengellisesti vaatimuspaineen alla, tai seurakunnaton kirjanoppinut.


      • Sanon vaan
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Usko Jeesukseen Kristukseen riittää""

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, tottakai pelastukseen. Mutta tässä avauksessani olenkin käsitellyt niitä tekoja joita Jeesus teki ja sanoi meidänkin pystyvän niihin. Mutta kun se epäusko on siinä esteenä että Jumala ei toimi juuri sen epäuskon tähden. Tästä on kysymys. Ainakin minun kohdalla! Minä en tahtoisi olla epäuskoinen vaan uskovainen! Minulla on pelastukseen riittävä usko kun uskon täysillä Jeesukseen Kristukseen, mutta kun janoan lisää uskoa. Ymmärrättehän?

        Sinun Il-Mari tulee olla entistä nöyrempi Jumalan edessä, niin kyllä Hän poistaa sen epäuskon. Silloin sinä pystyt tekemään Jumalan avulla suuria ihmeitä joita sevlästikkin haluaisit tehdä.


      • jaikali
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta varo sinäkin nöyristelyä.""

        Minusta useinkin on tuntunut siltä että en ole tarpeeksi nöyrä Jumalan edessä ja sinä varoitat minua siitä etten nöyristelisi? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta silti....

        Jumala antaa uskon kun otamme sen vastaan. Mutta kun sitä uskoa ei mielestäni mahdu siksi tarpeeksi paljon, kun epäusko vie sydämestä liikaa tilaa. Sinne ei mahdu uskoa kun siellä on epäuskoa. Eli kysymys onkin miten sen epäuskon saa sieltä pois? Jumalassa ei varmasti ole vika, vaan vika on minussa itsessäni. Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!

        Tässä nyt olen puhunut itseni epäuskosta. Mutta tämä varmasti sopii moniin uskoviin. Sillä epäilen että aika monen usko jää sinapinsiementä pienemmäksi, kuten minulla. En tiedä onko tämä sitten nöyristelyä, mutta tämä on Raamatun totuus. Jos olisi minulla sinapinsiemenen verran uskoa niin Jumala toimisi kauttani.
        Näin minä tuon Jeesuksen sanoman ymmärrän.

        Eli tässä "pähkinän kuoressa" kerrottuna. Jos minä rukoillessani jotain asiaa Jumalalta uskon täysin sen tapahtuvan, niin se tapahtuu. Mutta jos minä rukoilen kuten se mökin mummu niin silloin se ei tapahdu. Mutta miten saada sellainen epäusko pois joka siinä on esteenä? Tätä varmaan meidän jokaisen sopii pohtia kohdallaan. Niin, edelleen uskon että täällä on muitakin uskontasoltaan kaltaisiani henkilöitä. Ehkä?

        Minä pyrin olemaan nöyrä Jumalan edessä, muttä tuntuu siltä että en ole sitä tarpeeksi. Miten se nyt meni että "ylpeys käy lankeemuksen edellä". Sitä pyrin välttämään. Nöyrä saa olla mutta ei ylpee! :)

        >>>Minusta useinkin on tuntunut siltä että en ole tarpeeksi nöyrä Jumalan edessä ja sinä varoitat minua siitä etten nöyristelisi? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat,>Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!


      • jaikali
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta varo sinäkin nöyristelyä.""

        Minusta useinkin on tuntunut siltä että en ole tarpeeksi nöyrä Jumalan edessä ja sinä varoitat minua siitä etten nöyristelisi? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta silti....

        Jumala antaa uskon kun otamme sen vastaan. Mutta kun sitä uskoa ei mielestäni mahdu siksi tarpeeksi paljon, kun epäusko vie sydämestä liikaa tilaa. Sinne ei mahdu uskoa kun siellä on epäuskoa. Eli kysymys onkin miten sen epäuskon saa sieltä pois? Jumalassa ei varmasti ole vika, vaan vika on minussa itsessäni. Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!

        Tässä nyt olen puhunut itseni epäuskosta. Mutta tämä varmasti sopii moniin uskoviin. Sillä epäilen että aika monen usko jää sinapinsiementä pienemmäksi, kuten minulla. En tiedä onko tämä sitten nöyristelyä, mutta tämä on Raamatun totuus. Jos olisi minulla sinapinsiemenen verran uskoa niin Jumala toimisi kauttani.
        Näin minä tuon Jeesuksen sanoman ymmärrän.

        Eli tässä "pähkinän kuoressa" kerrottuna. Jos minä rukoillessani jotain asiaa Jumalalta uskon täysin sen tapahtuvan, niin se tapahtuu. Mutta jos minä rukoilen kuten se mökin mummu niin silloin se ei tapahdu. Mutta miten saada sellainen epäusko pois joka siinä on esteenä? Tätä varmaan meidän jokaisen sopii pohtia kohdallaan. Niin, edelleen uskon että täällä on muitakin uskontasoltaan kaltaisiani henkilöitä. Ehkä?

        Minä pyrin olemaan nöyrä Jumalan edessä, muttä tuntuu siltä että en ole sitä tarpeeksi. Miten se nyt meni että "ylpeys käy lankeemuksen edellä". Sitä pyrin välttämään. Nöyrä saa olla mutta ei ylpee! :)

        >>>Jumala antaa uskon kun otamme sen vastaan. Mutta kun sitä uskoa ei mielestäni mahdu siksi tarpeeksi paljon, kun epäusko vie sydämestä liikaa tilaa. Sinne ei mahdu uskoa kun siellä on epäuskoa. Eli kysymys onkin miten sen epäuskon saa sieltä pois? Jumalassa ei varmasti ole vika, vaan vika on minussa itsessäni. Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!


      • jaikali
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Usko Jeesukseen Kristukseen riittää""

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, tottakai pelastukseen. Mutta tässä avauksessani olenkin käsitellyt niitä tekoja joita Jeesus teki ja sanoi meidänkin pystyvän niihin. Mutta kun se epäusko on siinä esteenä että Jumala ei toimi juuri sen epäuskon tähden. Tästä on kysymys. Ainakin minun kohdalla! Minä en tahtoisi olla epäuskoinen vaan uskovainen! Minulla on pelastukseen riittävä usko kun uskon täysillä Jeesukseen Kristukseen, mutta kun janoan lisää uskoa. Ymmärrättehän?

        Minä uskon II-Mari että sinulla "mer kött på benen" kuin minulla.
        Sinun tulisi opettaa minua mutta nyt sinä nöyristelet. Sinä präänkuulutat uskoa.
        Tahdot lisää uskoa. Se on hengelliselle ihmiselle tunnusomaista että on pyhän tyytymätön. Jokainen meistä tahtoo enemmän Herralta. Ja usko on atraktiivista ja tavoiteltavaa. Olisihan se mahtavaa kun olisi usko joka tilanteessa ja epäusko olisi poissa jossakin entisen vajaan uskonelämän menneisyydessä ja nyt mentiin..................... Mutta kun Herra ei anna kenellekään sitä uskoa niin paljon kuin sitä oli Jeesuksella Kristuksella. Hän kun oli ja on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Niin, Jjeesus on uskon täydelliseksi tekijä. Siksi........

        Uskoa tavoittelevan uskovan ei tulisi tavoitella uskoa. Meidän tulisi pyrkiä Herraa lähelle ja etsiä Häntä, tavoitella Hänen kohtaamista. Siinä on usko kun löydämme uudelleen ja uudelleen Herran. Ja Hän on Armo ja Hänessä on armo. Etsimme siis armollista armon Jumalaa. Armon kautta opetuslapset olivat suureksi hyödyksi heitä kuuleville ihmisille. Paavali oli myös armon kautta hyödyksi ihmisille "Minun armossani on sinulle kylliksi". Ensin Herra Jeesus, sitten armo ja sitten usko. Ja Jeesuksessa on rakkaus, niin se rakkaudenkin puute jää pois Herran ja Hänen armonsa löytymisessä. Uskon että se menee tässä järjestyksessä.

        Galatalaiskirje:3:1-5 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,"

        Kaikki alkaa Jumalan armosta. Siinä missä armo on löydetty, siinä on Herra Jeesus ja Jumalan rakkaus. Siinä missä Herra Jeesus on, siinä on VAPAUS ja rakkauden kautta vaikuttava USKO vapaudessa.
        http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE


      • Usko Toiivonen
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Usko Jeesukseen Kristukseen riittää""

        Usko Jeesukseen Kristukseen riittää, tottakai pelastukseen. Mutta tässä avauksessani olenkin käsitellyt niitä tekoja joita Jeesus teki ja sanoi meidänkin pystyvän niihin. Mutta kun se epäusko on siinä esteenä että Jumala ei toimi juuri sen epäuskon tähden. Tästä on kysymys. Ainakin minun kohdalla! Minä en tahtoisi olla epäuskoinen vaan uskovainen! Minulla on pelastukseen riittävä usko kun uskon täysillä Jeesukseen Kristukseen, mutta kun janoan lisää uskoa. Ymmärrättehän?

        >> Minä en tahtoisi olla epäuskoinen vaan uskovainen! Minulla on pelastukseen riittävä usko kun uskon täysillä Jeesukseen Kristukseen, mutta kun janoan lisää uskoa. Ymmärrättehän? >>

        Mihin sinä uskoa tarvitset, jos kerran uskot täysillä Jeesukseen.

        Silloinhan sinä elät Jumalan Pojan uskon varassa, ja sinulla on voima hänessä.

        13. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
        Fil. 4.

        Vuoretkin siirtyy, jos se siihen on evankeliumin vuoksi tarvetta.


      • jaikali
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta varo sinäkin nöyristelyä.""

        Minusta useinkin on tuntunut siltä että en ole tarpeeksi nöyrä Jumalan edessä ja sinä varoitat minua siitä etten nöyristelisi? Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta silti....

        Jumala antaa uskon kun otamme sen vastaan. Mutta kun sitä uskoa ei mielestäni mahdu siksi tarpeeksi paljon, kun epäusko vie sydämestä liikaa tilaa. Sinne ei mahdu uskoa kun siellä on epäuskoa. Eli kysymys onkin miten sen epäuskon saa sieltä pois? Jumalassa ei varmasti ole vika, vaan vika on minussa itsessäni. Jeesus sanoo "Teidän epäuskonne tähden"!

        Tässä nyt olen puhunut itseni epäuskosta. Mutta tämä varmasti sopii moniin uskoviin. Sillä epäilen että aika monen usko jää sinapinsiementä pienemmäksi, kuten minulla. En tiedä onko tämä sitten nöyristelyä, mutta tämä on Raamatun totuus. Jos olisi minulla sinapinsiemenen verran uskoa niin Jumala toimisi kauttani.
        Näin minä tuon Jeesuksen sanoman ymmärrän.

        Eli tässä "pähkinän kuoressa" kerrottuna. Jos minä rukoillessani jotain asiaa Jumalalta uskon täysin sen tapahtuvan, niin se tapahtuu. Mutta jos minä rukoilen kuten se mökin mummu niin silloin se ei tapahdu. Mutta miten saada sellainen epäusko pois joka siinä on esteenä? Tätä varmaan meidän jokaisen sopii pohtia kohdallaan. Niin, edelleen uskon että täällä on muitakin uskontasoltaan kaltaisiani henkilöitä. Ehkä?

        Minä pyrin olemaan nöyrä Jumalan edessä, muttä tuntuu siltä että en ole sitä tarpeeksi. Miten se nyt meni että "ylpeys käy lankeemuksen edellä". Sitä pyrin välttämään. Nöyrä saa olla mutta ei ylpee! :)

        >>>Eli tässä "pähkinän kuoressa" kerrottuna. Jos minä rukoillessani jotain asiaa Jumalalta uskon täysin sen tapahtuvan, niin se tapahtuu. Mutta jos minä rukoilen kuten se mökin mummu niin silloin se ei tapahdu. Mutta miten saada sellainen epäusko pois joka siinä on esteenä? Tätä varmaan meidän jokaisen sopii pohtia kohdallaan. Niin, edelleen uskon että täällä on muitakin uskontasoltaan kaltaisiani henkilöitä. Ehkä?


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

        Minä uskon II-Mari että sinulla "mer kött på benen" kuin minulla.
        Sinun tulisi opettaa minua mutta nyt sinä nöyristelet. Sinä präänkuulutat uskoa.
        Tahdot lisää uskoa. Se on hengelliselle ihmiselle tunnusomaista että on pyhän tyytymätön. Jokainen meistä tahtoo enemmän Herralta. Ja usko on atraktiivista ja tavoiteltavaa. Olisihan se mahtavaa kun olisi usko joka tilanteessa ja epäusko olisi poissa jossakin entisen vajaan uskonelämän menneisyydessä ja nyt mentiin..................... Mutta kun Herra ei anna kenellekään sitä uskoa niin paljon kuin sitä oli Jeesuksella Kristuksella. Hän kun oli ja on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Niin, Jjeesus on uskon täydelliseksi tekijä. Siksi........

        Uskoa tavoittelevan uskovan ei tulisi tavoitella uskoa. Meidän tulisi pyrkiä Herraa lähelle ja etsiä Häntä, tavoitella Hänen kohtaamista. Siinä on usko kun löydämme uudelleen ja uudelleen Herran. Ja Hän on Armo ja Hänessä on armo. Etsimme siis armollista armon Jumalaa. Armon kautta opetuslapset olivat suureksi hyödyksi heitä kuuleville ihmisille. Paavali oli myös armon kautta hyödyksi ihmisille "Minun armossani on sinulle kylliksi". Ensin Herra Jeesus, sitten armo ja sitten usko. Ja Jeesuksessa on rakkaus, niin se rakkaudenkin puute jää pois Herran ja Hänen armonsa löytymisessä. Uskon että se menee tässä järjestyksessä.

        Galatalaiskirje:3:1-5 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,"

        Kaikki alkaa Jumalan armosta. Siinä missä armo on löydetty, siinä on Herra Jeesus ja Jumalan rakkaus. Siinä missä Herra Jeesus on, siinä on VAPAUS ja rakkauden kautta vaikuttava USKO vapaudessa.
        http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE

        >Minä uskon II-Mari että sinulla "mer kött på benen" kuin minulla.<

        Mää jaikalilta kysyisin että mitä tuoa tarkoittaa Suomeksi? Mää kun olen mettässä kasvanu ja puita kaadellu, niin on tuoa sivistys jääny vähemmälle. Kiinostas vaan tietää mitä sää sanot.


      • Kysyn vaan
        jaikali kirjoitti:

        Minä uskon II-Mari että sinulla "mer kött på benen" kuin minulla.
        Sinun tulisi opettaa minua mutta nyt sinä nöyristelet. Sinä präänkuulutat uskoa.
        Tahdot lisää uskoa. Se on hengelliselle ihmiselle tunnusomaista että on pyhän tyytymätön. Jokainen meistä tahtoo enemmän Herralta. Ja usko on atraktiivista ja tavoiteltavaa. Olisihan se mahtavaa kun olisi usko joka tilanteessa ja epäusko olisi poissa jossakin entisen vajaan uskonelämän menneisyydessä ja nyt mentiin..................... Mutta kun Herra ei anna kenellekään sitä uskoa niin paljon kuin sitä oli Jeesuksella Kristuksella. Hän kun oli ja on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Niin, Jjeesus on uskon täydelliseksi tekijä. Siksi........

        Uskoa tavoittelevan uskovan ei tulisi tavoitella uskoa. Meidän tulisi pyrkiä Herraa lähelle ja etsiä Häntä, tavoitella Hänen kohtaamista. Siinä on usko kun löydämme uudelleen ja uudelleen Herran. Ja Hän on Armo ja Hänessä on armo. Etsimme siis armollista armon Jumalaa. Armon kautta opetuslapset olivat suureksi hyödyksi heitä kuuleville ihmisille. Paavali oli myös armon kautta hyödyksi ihmisille "Minun armossani on sinulle kylliksi". Ensin Herra Jeesus, sitten armo ja sitten usko. Ja Jeesuksessa on rakkaus, niin se rakkaudenkin puute jää pois Herran ja Hänen armonsa löytymisessä. Uskon että se menee tässä järjestyksessä.

        Galatalaiskirje:3:1-5 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,"

        Kaikki alkaa Jumalan armosta. Siinä missä armo on löydetty, siinä on Herra Jeesus ja Jumalan rakkaus. Siinä missä Herra Jeesus on, siinä on VAPAUS ja rakkauden kautta vaikuttava USKO vapaudessa.
        http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE

        >> Sinä präänkuulutat uskoa.


      • jaikali
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        >Minä uskon II-Mari että sinulla "mer kött på benen" kuin minulla.<

        Mää jaikalilta kysyisin että mitä tuoa tarkoittaa Suomeksi? Mää kun olen mettässä kasvanu ja puita kaadellu, niin on tuoa sivistys jääny vähemmälle. Kiinostas vaan tietää mitä sää sanot.

        Ruotsalaisilla on tapan käyttää tuota sanontaa.
        "Mer kött på benen" on suoraan suomeksi "enemmän lihaa luiden päällä".
        Tarkoitin tuolla ilmaisulla sanoa että II-Marilla on enemmän kokemusta ja tietoa tästä asiasta kuin minulla. En tiedä vastaavaa suomalaista ilmaisua. Ei ainakaan tullut eikä tule mieleen. Minä kun olen kielivammainen enkä hallitse mitään kieltä.


      • jaikali
        Kysyn vaan kirjoitti:

        >> Sinä präänkuulutat uskoa.

        On olemassa kahdenlaista uskoa:

        1. Pelastava usko. Joka yksin riittää pelastamaan sielun.
        2. Ihmeitätekevä usko. Jolloin uskova tekee Jeesuksen tekoja.

        Tämä ketju käsittelee uskoa nr 2. Ei siis puhuta pelastavasta uskosta ollenkaan.
        Se on eri asia.


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

        Ruotsalaisilla on tapan käyttää tuota sanontaa.
        "Mer kött på benen" on suoraan suomeksi "enemmän lihaa luiden päällä".
        Tarkoitin tuolla ilmaisulla sanoa että II-Marilla on enemmän kokemusta ja tietoa tästä asiasta kuin minulla. En tiedä vastaavaa suomalaista ilmaisua. Ei ainakaan tullut eikä tule mieleen. Minä kun olen kielivammainen enkä hallitse mitään kieltä.

        Kiitos jaikali suomennoksestasi. Nyt taasen olen viisaanpi ja pitää myöskin paikkansa sanonta mitä vanhemmaksi elää sitä viisaamaksi tulee. Näin sitä oppii kieliä. Heh heee!


      • Kiitokset mielipiteestäsi, jaikal! Arvaan että paha olosi johtuu siitä kun jari-pek-ka uskoi ekivaarin olevan oikeassa, että Jeesus kielsi opetuslapsiansa kutsumasta heitä opettajaksi:

        Matteus 23
        8 "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."

        Jeesus itse tunnusti Isältä oppineensa kaiken ja Isän tekevän kaikki teot:

        Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

        Johannes 6
        45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki
        J u m a l a n - o p e t t a m i k s i'. - Jokainen, joka on
        I s ä l t ä - k u u l l u t - ja - o p p i n u t, - tulee minun tyköni."

        Heprealaiskirje 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,"

        Toivotan Il-marin samalla tervetulleeksi palstalle. Uskon niin että sen sinapinsiemenen kokoisen uskon saaminenkin tapahtuu vain kärsimysten kautta. [Hepr. 2:10] "Ei oo toista tietä luotu, meillekään kuin hänelle."


      • ekivaari kirjoitti:

        Kiitokset mielipiteestäsi, jaikal! Arvaan että paha olosi johtuu siitä kun jari-pek-ka uskoi ekivaarin olevan oikeassa, että Jeesus kielsi opetuslapsiansa kutsumasta heitä opettajaksi:

        Matteus 23
        8 "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."

        Jeesus itse tunnusti Isältä oppineensa kaiken ja Isän tekevän kaikki teot:

        Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

        Johannes 6
        45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki
        J u m a l a n - o p e t t a m i k s i'. - Jokainen, joka on
        I s ä l t ä - k u u l l u t - ja - o p p i n u t, - tulee minun tyköni."

        Heprealaiskirje 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,"

        Toivotan Il-marin samalla tervetulleeksi palstalle. Uskon niin että sen sinapinsiemenen kokoisen uskon saaminenkin tapahtuu vain kärsimysten kautta. [Hepr. 2:10] "Ei oo toista tietä luotu, meillekään kuin hänelle."

        >>>Kiitokset mielipiteestäsi, jaikal! Arvaan että paha olosi johtuu siitä kun jari-pek-ka uskoi ekivaarin olevan oikeassa, että Jeesus kielsi opetuslapsiansa kutsumasta heitä opettajaksi:


      • ekivaari kirjoitti:

        Kiitokset mielipiteestäsi, jaikal! Arvaan että paha olosi johtuu siitä kun jari-pek-ka uskoi ekivaarin olevan oikeassa, että Jeesus kielsi opetuslapsiansa kutsumasta heitä opettajaksi:

        Matteus 23
        8 "Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä."

        Jeesus itse tunnusti Isältä oppineensa kaiken ja Isän tekevän kaikki teot:

        Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

        Johannes 6
        45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki
        J u m a l a n - o p e t t a m i k s i'. - Jokainen, joka on
        I s ä l t ä - k u u l l u t - ja - o p p i n u t, - tulee minun tyköni."

        Heprealaiskirje 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,"

        Toivotan Il-marin samalla tervetulleeksi palstalle. Uskon niin että sen sinapinsiemenen kokoisen uskon saaminenkin tapahtuu vain kärsimysten kautta. [Hepr. 2:10] "Ei oo toista tietä luotu, meillekään kuin hänelle."

        >>> että Jeesus kielsi opetuslapsiansa kutsumasta heitä opettajaksi:


      • Sanon vaan kirjoitti:

        Sinun Il-Mari tulee olla entistä nöyrempi Jumalan edessä, niin kyllä Hän poistaa sen epäuskon. Silloin sinä pystyt tekemään Jumalan avulla suuria ihmeitä joita sevlästikkin haluaisit tehdä.

        Voi hyvänen aika, et sinä voi tietää Il-Marin nöyryydestä Herransa edes yhtään mitään. Tuo nyt oli kyllä asiaton piikki , ollaan vaan itse nöyriä ja oikeita nöyriä, eikä mielistelijöitäja kumartelijoita sinne tänne !


    • koleerikko

      Jeesus laittoi tuolla sanan kohdalla riman niin alas, ettei paljoakaan uskoa tarvita saamaan rukousvastauksia.

      Sentähden minä sanon teille; kaikki, mitä rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva.
      Mark.11:24

      Itsellä ei ole uskoa siirtää vuoria. Muita rukousaiheita on mennyt läpi, eli vastaus on tullut.

    • Luota Herraan

      II-Marille

      Kyllä ymmärrämme. Meidän ei ole helppo sisäistää sanan ”usko”, merkitystä – parhaiten sitä kuvannee sana ”luottamus”: me olemme panneet luottamuksemme Jumalan Sanaan, Hänen armoonsa Jeesuksessa Kristuksessa ja osaamme iankaikkisessa elämässä Taivaassa. Koettelemuksissa ja kiusauksissa uskoamme koetellaan. Uskon koettelemus on kovimmillaan silloin, kun emme saa näkyviä rukousvastauksia, vaan Jumala suo vastoinkäymisten ja monien vaikeuksien tulvivan elämäämme. Tähän me emme tahdo suostua. Me olemme vaativia uhmaikäisiä lapsia: Jumalan täytyy antaa minulle voima siirtää vuoria, Jumalan täytyy vastata tähän rukoukseen minun toivomallani tavalla.

      ”Niin, että onkohan uskoni tuon mökin mummon kaltaista epäuskoa?”
      Ei ole, se ei ole lainkaan epäuskoa. Hyvä ”IIMari”, et löydä maan päältä sellaista uskovaa, joka sillä sinapinsiemenen uskollaan siirtäisi todellisen vuoren pois paikaltaan. Olisimme paikalla, kun tuo uskova siirtäisi vuoren rukouksellaan tuonne ja sitten taas rukouksellaan toiseen paikkaan. Käsi sydämellä: ajatteletko todella, että Jeesuksen sanojen vuoksi, meillä tulee olla tuollainen usko ja että maailmassa löytyy paljonkin vuoria siirteleviä kristittyjä?

      Minkä vuoren juurella haluaisit itse näyttää sinapinsiemen-uskosi? Suomessa on tosin vain tuntureita, mutta voisiko se usko siirtää vaikkapa Pyhätunturin uuteen paikkaan? Jumala on armossaan antanut meille Pyhän Hengen ja armolahjat. Hän ei kuitenkaan ole antanut meille valtaa käyttää Pyhää Henkeä, vaan Pyhä Henki käyttää meitä – meidän tehtävämme on vain pysytellä Jeesuksen seurassa ja seurata häntä. Jeesus voi ja tekee ihmeitä, mutta hän ei seuraa meitä katsomassa meidän ”vuorten siirtelyä”.

      Jumala vastaa rukoukseesi "lisää minulle uskoa". Kaiken elämäsi keskellä Hän tahtoo lisätä sinun luottamustasi Hänen armoonsa ja hyvyyteensä. Uskosi lisääntyy juuri silloin, kun vuoret eivät siirtyile, mutta luotat kaikesta huolimatta Jumalan hyvään huolenpitoon.

    • uskosta ilman hampai

      Monella rakennusfirman työllistäjällä on uskoa ja siksi he uskonsa kautta rakentavatkin niin, että siirtävät vuorensa mereen.

      Tosin puskuratkori voi olla apuna, mutta uskolla sekin tapahtuu.

      Jotkut eivät uskalla tarttua toimeen ja jäävät tavallaan nälkäiseksi.

    • 2+18

      Todennäköisesti jos Jumala olisi tuon kiven siirtänyt, tämä mummo olisi ylpistynyt ja alkanut pitää itseään muita uskovia parempana. Joten uskon, että näin oli Jumalan mielestä parempi.

      • Konemies.

        Olisinpa minä tiennyt tuon mökin mummon rukouksen niin olisin käynyt yöllä mummon nukkuessa siirtämässä sen kiven pois. Minulla on nimittäin aika isot koneet, joilla kyllä isompikin kivi siirtyy kun sitä työtä ammatikseni teen. Olis siinä mummo hieronut silmiään ja olisi ollut mukava nähdä hänen ilmeensä. Heh!


      • jaikali
        Konemies. kirjoitti:

        Olisinpa minä tiennyt tuon mökin mummon rukouksen niin olisin käynyt yöllä mummon nukkuessa siirtämässä sen kiven pois. Minulla on nimittäin aika isot koneet, joilla kyllä isompikin kivi siirtyy kun sitä työtä ammatikseni teen. Olis siinä mummo hieronut silmiään ja olisi ollut mukava nähdä hänen ilmeensä. Heh!

        Miten olisit mummun tuudittanut niin syvään uneen että hän ei olisi herännyt kun sinä isolla melukoneella olisit tullut hänen ikkunansa alle? Mummo kun olisi herännyt ja katsonut ulos ja nähnyt sinut koneellasi. Hän olisi ehkä ajatellut että sinä ehdit ennen Jumalaa.


      • Konemies. kirjoitti:

        Olisinpa minä tiennyt tuon mökin mummon rukouksen niin olisin käynyt yöllä mummon nukkuessa siirtämässä sen kiven pois. Minulla on nimittäin aika isot koneet, joilla kyllä isompikin kivi siirtyy kun sitä työtä ammatikseni teen. Olis siinä mummo hieronut silmiään ja olisi ollut mukava nähdä hänen ilmeensä. Heh!

        Luettuani 'Konemiehen' vastauksen nousi mieleeni kertomus torpan Tiinasta, joka asui vuokralla rikkaan isännän torpassa ja ruoan puutteessa rukoili Jumalalta apua ja leipää syödäkseen. Isäntä sattui kulkemaan ohi ja kun kuuli sisältä ihmisen puhetta, meni lähemmäs oven taakse kuuntelemaan, mitä siellä puhutaan.

        Isäntä meni leipäaittaansa ja otti sieltä orrelta muutamia limppuja leipiä ja palasi takaisin Tiinan vuokraaman mökin ovelle, raotti sitä ja pani limput pyörimään peremmälle. Raotti vähän ajan kuluttua ovea ja kysyi Tiinalta: "No, lähettikö se Herra Tiinalle leipää?"

        Tiina vastasi: "Lähetti kyllä, mutta en olisi uskonut jotta panee itse saatanan tuomaan ne leivät minulle." Sen pituinen se.


      • Sanon vaan
        Konemies. kirjoitti:

        Olisinpa minä tiennyt tuon mökin mummon rukouksen niin olisin käynyt yöllä mummon nukkuessa siirtämässä sen kiven pois. Minulla on nimittäin aika isot koneet, joilla kyllä isompikin kivi siirtyy kun sitä työtä ammatikseni teen. Olis siinä mummo hieronut silmiään ja olisi ollut mukava nähdä hänen ilmeensä. Heh!

        Mitenkäs olisi mahtanut mummon orastavan uskon käydä kun hänelle olisikin selvinnyt että häntä onkin ihmisen toimesta huijattu? Mummo olisi ensin uskonut että Jumala on kiven siirtänyt ja sitten jossain vaiheessa hänelle olisikin selvinnyt että konemies on ollutkin asialla. Eli mitään ihmettä ei olekkaan tapahtunut. Kyllä siinä varmaan olisi mummolta mennyt usko ja tilalle olisi tullut katkeruus.


      • jaikali
        jaikali kirjoitti:

        Miten olisit mummun tuudittanut niin syvään uneen että hän ei olisi herännyt kun sinä isolla melukoneella olisit tullut hänen ikkunansa alle? Mummo kun olisi herännyt ja katsonut ulos ja nähnyt sinut koneellasi. Hän olisi ehkä ajatellut että sinä ehdit ennen Jumalaa.

        >>>Miten olisit mummun tuudittanut niin syvään uneen että hän ei olisi herännyt kun sinä isolla melukoneella olisit tullut hänen ikkunansa alle?


      • jaikali
        jaikali kirjoitti:

        >>>Miten olisit mummun tuudittanut niin syvään uneen että hän ei olisi herännyt kun sinä isolla melukoneella olisit tullut hänen ikkunansa alle?

        Tilannekatsausta!

        Heräsin aamulla kymmenen yli seitsemän ikkunan alla olevan "melukoneen" ääneen. Ääni ei kuitenkaan ollut niin suuri kuin olin pelännyt (turhia huolia ja pelkoja). Poraaja teki kahdeksan tuntia nonstopp ja lähti äsken kotia. Sanoi tulevansa aamulla takasi. Työ valmis huomenna puolelta päivin jolloin kokoaa koneensa pois tontiltaamme ja menee "herättelemään" seuraavaa asiakasta. Sanoi poraustöitä riittävän ja poraavansa myös talvella -25 asteeseen asti.

        Kallio on tällä kohtaa 17 metrin syvyydessä. Melko normaali syvyys poraajan mukaan. Porareikä tulee olemaan 192 metriä syvä josta tätä kirjoittaessa jäljellä n. 50 metriä. Niin että tämmäöstä se hellarikin voi kokea tässä maailmassa. Että semmosta.


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

        Tilannekatsausta!

        Heräsin aamulla kymmenen yli seitsemän ikkunan alla olevan "melukoneen" ääneen. Ääni ei kuitenkaan ollut niin suuri kuin olin pelännyt (turhia huolia ja pelkoja). Poraaja teki kahdeksan tuntia nonstopp ja lähti äsken kotia. Sanoi tulevansa aamulla takasi. Työ valmis huomenna puolelta päivin jolloin kokoaa koneensa pois tontiltaamme ja menee "herättelemään" seuraavaa asiakasta. Sanoi poraustöitä riittävän ja poraavansa myös talvella -25 asteeseen asti.

        Kallio on tällä kohtaa 17 metrin syvyydessä. Melko normaali syvyys poraajan mukaan. Porareikä tulee olemaan 192 metriä syvä josta tätä kirjoittaessa jäljellä n. 50 metriä. Niin että tämmäöstä se hellarikin voi kokea tässä maailmassa. Että semmosta.

        Vai laitat maalämmön. Kyllä täällä Suomessa ja tassä lähelläkin jossa asun on maalämöä ja ilmalämpöpumpuja laiteleet, mutta minä lämmittelen puilla. Viimelauantaina meni mun pesukoneesta lämmitysvastus rikki mutta ei syytä huoleen, mulla on aina kun saunan lämmitän kuumaa vettä muuripadassa joten tuon sieltä kuumaa vettä koneeseen ja taas tulee puhdasta pyykkiä. Niin, onneksi minulla on päältätäytettävä kone. Edestätäytettävään se vesi voisi olla hankala laittaa?


      • jaikali
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        Vai laitat maalämmön. Kyllä täällä Suomessa ja tassä lähelläkin jossa asun on maalämöä ja ilmalämpöpumpuja laiteleet, mutta minä lämmittelen puilla. Viimelauantaina meni mun pesukoneesta lämmitysvastus rikki mutta ei syytä huoleen, mulla on aina kun saunan lämmitän kuumaa vettä muuripadassa joten tuon sieltä kuumaa vettä koneeseen ja taas tulee puhdasta pyykkiä. Niin, onneksi minulla on päältätäytettävä kone. Edestätäytettävään se vesi voisi olla hankala laittaa?

        Pakko laittaa maalämpö monestakin eri syystä.
        Olemme peruskorjanneet 1917 rakennetun ja 1950 luvulla peruskorjatun kämppämme. Viime keväänä valmistui yläkertakin (yhtä huonetta vaille).
        Mutta talon lämmityssysteemi on 1950 luvulta. Ei siis kovin tehokas eikä käytännöllinen.
        Sitten tapahtui jotakin joka sai minut tekemään nopean päätöksen. Kauan haaveilemani ja suunnittelemani maalämpö asennetaan NYT eikä ensi vuonna.

        Eräs kaveri kertoi että hän oli asentanut maalämmön taloonsa. Hän oli ennen sitä kuluttanut n. 50 000 KW sähköä vuodessa. Nyt hän kuluttaa 17 000 Kw sähköä vuodessa kotitaloussähkö mukaan lukien. Näin suurista säästöistä on kysymys. No, meillä on pienempi talo ja etelämpänä kuin kaverilla, niin meillä ei sähkön kulutus ole ollut aivan niin suuri. Mutta kyllä meilläkin kuluu 30-40 000 Kw vuodessa mikäli lämmitämme vain sähköllä.

        Meillä on ollut vanha puupannu ja sähkövastukset. Olemme lämmittäneet talvella kylmimmän ajan puulla ja muun ajan sähköllä. Siitä huolimatta olemme kuluttaneet lähes 20 000 Kw sähköä vuodessa. Nyt uskon että energiankulutuksemme putoaa paljon alle tuon määrän vaikka en enää koskekaan puihin. Eivät ne puutkaan ole meille ilmaisia. Ja sitten niistä on paljon työtä ja vaivaa.

        Olen ymmärtänyt että maalämpö (kallio tai -vuorilämpö) on yhtä helppokäyttöinen kuin asuisi vuokra-asunnossa kerrostalossa. Ei siis tarvitse tehdä muuta kuin asua.
        Sais nyt sitten nähdä miten se alkaa toimimaan ja kuinka suureen energiasäästöön päästään. Investointi on suuri mutta sitten meillä on helppokäyttöinen lämmityssysteemi ja energian kulutus romahtaa. Joku arveli että 6-7 vuotta menee ennen kuin sijoitus on säästetty. Sen jälkeen säästö on voittoa.

        Mulla suomen kieli ei tahdo taipua tätä kirjoittaessani. En yksinkertaisesti tiedä suomen kielen sanoja joilla tätää asiaa ilmaistaan suomeksi. No. ehkä kuitenkin ymmärrät mitä selitän.


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

        Pakko laittaa maalämpö monestakin eri syystä.
        Olemme peruskorjanneet 1917 rakennetun ja 1950 luvulla peruskorjatun kämppämme. Viime keväänä valmistui yläkertakin (yhtä huonetta vaille).
        Mutta talon lämmityssysteemi on 1950 luvulta. Ei siis kovin tehokas eikä käytännöllinen.
        Sitten tapahtui jotakin joka sai minut tekemään nopean päätöksen. Kauan haaveilemani ja suunnittelemani maalämpö asennetaan NYT eikä ensi vuonna.

        Eräs kaveri kertoi että hän oli asentanut maalämmön taloonsa. Hän oli ennen sitä kuluttanut n. 50 000 KW sähköä vuodessa. Nyt hän kuluttaa 17 000 Kw sähköä vuodessa kotitaloussähkö mukaan lukien. Näin suurista säästöistä on kysymys. No, meillä on pienempi talo ja etelämpänä kuin kaverilla, niin meillä ei sähkön kulutus ole ollut aivan niin suuri. Mutta kyllä meilläkin kuluu 30-40 000 Kw vuodessa mikäli lämmitämme vain sähköllä.

        Meillä on ollut vanha puupannu ja sähkövastukset. Olemme lämmittäneet talvella kylmimmän ajan puulla ja muun ajan sähköllä. Siitä huolimatta olemme kuluttaneet lähes 20 000 Kw sähköä vuodessa. Nyt uskon että energiankulutuksemme putoaa paljon alle tuon määrän vaikka en enää koskekaan puihin. Eivät ne puutkaan ole meille ilmaisia. Ja sitten niistä on paljon työtä ja vaivaa.

        Olen ymmärtänyt että maalämpö (kallio tai -vuorilämpö) on yhtä helppokäyttöinen kuin asuisi vuokra-asunnossa kerrostalossa. Ei siis tarvitse tehdä muuta kuin asua.
        Sais nyt sitten nähdä miten se alkaa toimimaan ja kuinka suureen energiasäästöön päästään. Investointi on suuri mutta sitten meillä on helppokäyttöinen lämmityssysteemi ja energian kulutus romahtaa. Joku arveli että 6-7 vuotta menee ennen kuin sijoitus on säästetty. Sen jälkeen säästö on voittoa.

        Mulla suomen kieli ei tahdo taipua tätä kirjoittaessani. En yksinkertaisesti tiedä suomen kielen sanoja joilla tätää asiaa ilmaistaan suomeksi. No. ehkä kuitenkin ymmärrät mitä selitän.

        Kyllä hyvin ymmärrän kirjoituksesi. Sitä minä ihmettelen että mitenkä teillä voi mennä nii kamalasti sähköö? Siis vuodessa? >kyllä meilläkin kuluu 30-40 000 Kw vuodessa mikäli lämmitämme vain sähköllä.


      • jaikali
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        Kyllä hyvin ymmärrän kirjoituksesi. Sitä minä ihmettelen että mitenkä teillä voi mennä nii kamalasti sähköö? Siis vuodessa? >kyllä meilläkin kuluu 30-40 000 Kw vuodessa mikäli lämmitämme vain sähköllä.

        Mainitsemani sähkön kulutuslukema on vuosilta ennen peruskorjausta.
        Viime talvi oli jo pienempi kulutus mutta ei minulla ole tarkkaa lukua.
        Yläkertamme remontti kesti koko kevättalven ja valmistui viime keväänä. Eristimme koko yläkerran. Nyt sitten tulee maalämpö ensi talveksi niin saisi nähdä kuinka paljon putoaa sähkönkulutus. Uskon että kulutus romahtaa noista muutaman vuoden takaisista luvuista. Kysele myöhemmin talvella jos asia kiinnostaa.

        Porareikä valmistui tänään puoleltapäivin. Reikä on tasantarkkaan 192 metrin syvyinen. Letkut ovat reiässä ja ensi viikolla tulee mies kaivamaan ja asentamaan ne sisälle taloon. Sitten saapuu putkimies ja asentaa kaiken talon sisälle kellariin.


    • ~~tähkäpää~~

      Minua jäi tuossa edellä olevissa teksteissä vaivaamaan sellainen ajatus, että jos olisi kysymys vain siitä, että meidän uskomme, onko sitä edes sinapinsiemenen verra, on vain täysin kiinni Jumalasta, miksi Jeesus nuhteli opetuslapsiaan epäuskosta, jos syy olikin "Hänessä itsessään".

      Kirjoitin tuonne erääseen toiseen ketjuun seuraavaa:
      >>

      Matt. 9 : 20 - 22 "...Sillä hän sanoi itsekseen: "....jos vain saan koskettaa Hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi". Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi."

      Hänet paransi Jeesuksen voima, mutta usko, jonka Jumala vaikuttaa "avaa ovet" Hänen voimalle toimia.

      Matt. 9 : 37 - 38 "Silloin Hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että Hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseen."

      Rukous ei ole kylvötyön korvike, mutta kylvötyötä ei voi tehdä ilman rukousta!

      Matt. 10 : 1 "Ja Hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslasta ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnaisuutta."

      HÄN antoi vallan!

      Kun on rukouksessa saatu usko....

      Uskon kautta saatu voima...

      Ja Jumala antaa kutsumilleen vallan / auktoriteetin.......

      SE ON SILLOIN NIIN JA AAMEN!

      Ja kuitenkin ---- Hän on se, joka aikaansaa ja vaikutta ----- me olemme vain työrukkasia Hänen käytössään.

      • jaikali

        Sinun kirjoituksesi vaikuttaa olevan
        nöyrän uskovan kirjoitus. Sinun nöyryys
        siunaa minua koska se on Jumalasta.
        Olen yliherkkä nöyristelylle koska se on
        teeskentelyä. Näin minä koen.
        Siksi minä voin huonosti missä huomaan
        nöyristelyä. En nyt tarkoita II-Marin tekstejä.
        Hän ei nöyristele siinä mielessä kuin mitä
        tarkoitan nöyristelyllä. Hän ei teeskentele
        nöyrää koska hän on nöyrä. Hän on tosissaan.


      • ~~tähkäpää~~
        jaikali kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi vaikuttaa olevan
        nöyrän uskovan kirjoitus. Sinun nöyryys
        siunaa minua koska se on Jumalasta.
        Olen yliherkkä nöyristelylle koska se on
        teeskentelyä. Näin minä koen.
        Siksi minä voin huonosti missä huomaan
        nöyristelyä. En nyt tarkoita II-Marin tekstejä.
        Hän ei nöyristele siinä mielessä kuin mitä
        tarkoitan nöyristelyllä. Hän ei teeskentele
        nöyrää koska hän on nöyrä. Hän on tosissaan.

        Kiitos Jaikali, mutta jos näin onkin, on se vain ja ainoastaan sen "ansiota", että Jumala on joutunut kuljettamaan monien riisumishuoneiden läpi ja kautta ja on toisenkin kerran "saanut" (silloin ei kylläkään koe olevansa saamapuolella) istua Hänen odotushuoneensa penkille, odottamaan muiden "viallisten" kanssa omaa vuoroaan Hänen pyöränsä päälle, jossa on, joko sitten lyöty hajalle ja taas tehty uutta astiaa, tai hiottu ja korjattu pilalle mennyttä.
        Kiitos niistäkin päivistä Jumalalle, joka aina kuitenkin kuljettaa meitä riemusaatossa kohti määränpäätämme, kirkkauden kotia.

        Tätä tekstiäni ei ehkä ymmärrä kaikki, mutta minusta tuntuu, että Sinäkin tiedät, mistä puhun.


      • jaikali
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kiitos Jaikali, mutta jos näin onkin, on se vain ja ainoastaan sen "ansiota", että Jumala on joutunut kuljettamaan monien riisumishuoneiden läpi ja kautta ja on toisenkin kerran "saanut" (silloin ei kylläkään koe olevansa saamapuolella) istua Hänen odotushuoneensa penkille, odottamaan muiden "viallisten" kanssa omaa vuoroaan Hänen pyöränsä päälle, jossa on, joko sitten lyöty hajalle ja taas tehty uutta astiaa, tai hiottu ja korjattu pilalle mennyttä.
        Kiitos niistäkin päivistä Jumalalle, joka aina kuitenkin kuljettaa meitä riemusaatossa kohti määränpäätämme, kirkkauden kotia.

        Tätä tekstiäni ei ehkä ymmärrä kaikki, mutta minusta tuntuu, että Sinäkin tiedät, mistä puhun.

        Eipä tuohon osaa vastata mitään. Kirjoitin kaksi vastausta mutta poistin molemmat. Tämä on sitten kolmas vastaus enkä saa parempaa sanottu. Kiitos ja siunausta.


    • sinapinsiemenkaltain

      " Jos teillä olisi uskoa Sinapinsiemenenkään verran niin...... "

      Markus 4:
      30 Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme Jumalan valtakunnan, eli mitä vertausta siitä käytämme?

      30 Ja hän sanoi: mihinkä me Jumalan valtakunnan vertaamme? eli millä vertauksella me sen vertaamme?
      31 Se on niinkuin sinapinsiemen, joka, kun se kylvetään maahan, on pienin kaikista siemenistä maan päällä;

      31 Niinkuin sinapin siemeneen: kuin se maahan kylvetään, on se vähin kaikkia siemeniä, mitä maassa on;
      32 mutta kun se on kylvetty, niin se nousee ja tulee suurimmaksi kaikista vihanneskasveista ja tekee suuria oksia, niin että taivaan linnut voivat tehdä pesänsä sen varjoon."

      Markus 4:8

      Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti."

      - sinapinsiemenen kaltainen usko on KASVAVAA USKOA.

      Ei siis niin, että se olisi vain pieni kooltaan, vaan kun uskon siemen kylvetään sydämeen, se kasvaa käytössä ja voittojen kautta lujaksi.

      Sitä Jeesus tuolla jyvävertauksella tahtoi sanoa...." jos teillä olisi usko, niinkuin sinapinsiemen..."

      Jokaisen uskovan sydämeen on istutettu sukon siemen. riippuu täysin siitä, millaisen kasvun se saa aikaan. Kun meillä on usko ja luottamus Jeesukseen, uskomme kasvaa suuremmaksi ja suuremmaksi rukoustaisteluissa, ja niissä saatujen voittojen kautta.

      Sanan / lupausten tunteminen on siinä ensiarvoisen tärkeää.

      Uskon lahja, joka mainitaan armolahjaluettelossa, on asia erikseen. Se annetaan jotain tehtävää varten juuri siihen hetkeen, kun asia on kunnossa, se lahja ei taas ilmianna itseään.

      Uskon apostolilta Smith Wigglesvordilta kysyttiin, miten hänellä oli niin vahva usko, josssa kuolleet heräsivät ja sairaat parantuivat lukuisin joukoin, hän vastasi tuolla raamatunpaikalla

      " ensin korsi, sitten jyvä, sitten täysi jyvä tahkään".

      Elikä hän tarkoitti juuri Jeesuksen opetusta uskosta.

      • Kysyn vaan

        Onko sinulla nimimerkki >sinapinsiemenkaltain< sitten niin suuri usko että voit sillä uskollasi parantaa sairaita ja siirtää vuoria?

        Eiköhän Il-Mari sitä mahtanut tarkoittaa että hänen uskonsa ei riitä sellaiseen ja minä epäilen ettei taida kenenkään muunkaan usko siihen riittää? Miten sellaisen uskon voisi saavuttaa tai saada?

        Täällä kyllä monet antavat hyvä neuvoja ja Raamatun paikkoja, mutta teillä itsellännekään ei ole sellaista uskoa mitä Il-Mari tarkoittaa. Jos en nyt aivan väärin ole ymmärtänyt hänen kysymystään. Miten voitte neuvoa sellaista mikä teiltä itseltännekin puuttuu?


      • jaikali
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onko sinulla nimimerkki >sinapinsiemenkaltain< sitten niin suuri usko että voit sillä uskollasi parantaa sairaita ja siirtää vuoria?

        Eiköhän Il-Mari sitä mahtanut tarkoittaa että hänen uskonsa ei riitä sellaiseen ja minä epäilen ettei taida kenenkään muunkaan usko siihen riittää? Miten sellaisen uskon voisi saavuttaa tai saada?

        Täällä kyllä monet antavat hyvä neuvoja ja Raamatun paikkoja, mutta teillä itsellännekään ei ole sellaista uskoa mitä Il-Mari tarkoittaa. Jos en nyt aivan väärin ole ymmärtänyt hänen kysymystään. Miten voitte neuvoa sellaista mikä teiltä itseltännekin puuttuu?

        Kun olen tuota sinapinsiemenuskoa miettinyt tämän aloituksen johdosta, olen tullut siihen päätökseen että Jeesus tarkoitti että mikäli jollakin uskovalla on Hänen vaikuttamaa ja antamaa uskoa edes sinapinsiemenen verran (pienin viljakasvin siemen) niin hän voittaisi kaikki ongelmansa sillä uskolla. Mikään ongelma ei olisi hänelle ylivoimaisen vaikeaa. Siis jos asiaa katsotaan tästä näkökulmasta niin uskova tarvitsee kovin vähän Jeesuksen vaikuttamaa uskoa niin ongelmat väistyvät tai ne voitetaan ja uskova on hallelujaakukkulalla ylistelemässä Jumalan valtasuuuruutta.

        Tällaista pientä Jeesuksen vaikuttamaa uskoa on jokaisella uskovalla monissa elämäntilanteissa ja vaikeuksissa. Jeesus puhui nuo sanat ennen Pyhän Hengen vuodatustaan. Nyt Pyhä Henki on tullut ja vaikuttaa ja antaa uskoa Sanan kautta. pyhä Henki tekee uskon Sanan eläväksi. Silloin uskova saa uskon Sanasta. Uskova voi saada uskon johonkin ongelmaan, olkoonpa se mikä tahansa. Silloin hän tietää että ongelma on voitettu ja Herra auttaa. Se antaa luottamusta ja iloisen mielen. Silloin on helppo jättää ongema Jeesukselle kun tietää että se hoidetaan parhain päin. Ja tähän iloiseen luottamukseen tarvitaan vain sinapinsiemen verran uskoa. Uskon että II-Marilla tätä uskoa on usein.


      • Jortikan Kimmo vaan
        jaikali kirjoitti:

        Kun olen tuota sinapinsiemenuskoa miettinyt tämän aloituksen johdosta, olen tullut siihen päätökseen että Jeesus tarkoitti että mikäli jollakin uskovalla on Hänen vaikuttamaa ja antamaa uskoa edes sinapinsiemenen verran (pienin viljakasvin siemen) niin hän voittaisi kaikki ongelmansa sillä uskolla. Mikään ongelma ei olisi hänelle ylivoimaisen vaikeaa. Siis jos asiaa katsotaan tästä näkökulmasta niin uskova tarvitsee kovin vähän Jeesuksen vaikuttamaa uskoa niin ongelmat väistyvät tai ne voitetaan ja uskova on hallelujaakukkulalla ylistelemässä Jumalan valtasuuuruutta.

        Tällaista pientä Jeesuksen vaikuttamaa uskoa on jokaisella uskovalla monissa elämäntilanteissa ja vaikeuksissa. Jeesus puhui nuo sanat ennen Pyhän Hengen vuodatustaan. Nyt Pyhä Henki on tullut ja vaikuttaa ja antaa uskoa Sanan kautta. pyhä Henki tekee uskon Sanan eläväksi. Silloin uskova saa uskon Sanasta. Uskova voi saada uskon johonkin ongelmaan, olkoonpa se mikä tahansa. Silloin hän tietää että ongelma on voitettu ja Herra auttaa. Se antaa luottamusta ja iloisen mielen. Silloin on helppo jättää ongema Jeesukselle kun tietää että se hoidetaan parhain päin. Ja tähän iloiseen luottamukseen tarvitaan vain sinapinsiemen verran uskoa. Uskon että II-Marilla tätä uskoa on usein.

        Pitkästä aikaa hyvä avaus tällä palstalla ja myös hyviä ja asiallisia vastauksia pääasiassa. On mielenkiintoista lukea teidän kaikkien vastauksia ja pohdiskeluja. Se antaa tämmöiselle "riviuskovallekkin" uutta "virtaa" uskon tielle, kun huomaa että ei evankelistoilla ja saarnaajillakaan ole tarpeeksi uskoa. Huomaa että kaikki me olemme vajavaisia ja heikkoja. En ensin meinannut ymmärtää mitä uskoa tässä avauksessa tarkoitettaan, mutta loppua kohden se kävi selväksi minullekkin. Ihmeitä tekevä usko, kun minulle oli hieman hakusessa. Ihmettelin eikö Il-Marilla sitten olekkaan uskoa vaikka evankelistana on vuosia ollut. Sitten ymmärsin että kysymys onkin ihmeitä tekevästä uskosta, kun jaikal sen selvästi ilmaisi jossakin kohtaa tässä ketjussa. On kiva seurata teidän "ammatti uskovien" kirjoituksia joista tämmöinen meikäläinenkin voi ammentaa tietoa ja saa uskolleen vahvistusta.


      • Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:

        Pitkästä aikaa hyvä avaus tällä palstalla ja myös hyviä ja asiallisia vastauksia pääasiassa. On mielenkiintoista lukea teidän kaikkien vastauksia ja pohdiskeluja. Se antaa tämmöiselle "riviuskovallekkin" uutta "virtaa" uskon tielle, kun huomaa että ei evankelistoilla ja saarnaajillakaan ole tarpeeksi uskoa. Huomaa että kaikki me olemme vajavaisia ja heikkoja. En ensin meinannut ymmärtää mitä uskoa tässä avauksessa tarkoitettaan, mutta loppua kohden se kävi selväksi minullekkin. Ihmeitä tekevä usko, kun minulle oli hieman hakusessa. Ihmettelin eikö Il-Marilla sitten olekkaan uskoa vaikka evankelistana on vuosia ollut. Sitten ymmärsin että kysymys onkin ihmeitä tekevästä uskosta, kun jaikal sen selvästi ilmaisi jossakin kohtaa tässä ketjussa. On kiva seurata teidän "ammatti uskovien" kirjoituksia joista tämmöinen meikäläinenkin voi ammentaa tietoa ja saa uskolleen vahvistusta.

        Emme me ole ammattiuskovaisia. Emme löydä sellaista uskovaa Sanasta.
        Mutta meillä on itsekullakin oma tehtävä Jumalalta. II-Mari on Jumalan kutsuma evankelista ja uskon että minäkin olen Jumalan asettama evankelista. Kun Jumala antaa tehtävän ja asettaa uskovan siihen, Hän tietenkin kouluttaa ensin ja antaa tehtävään tarvittavan kyvyn ja taidon. Hän antaa myös työkalut (armolahjat) niin kuin maallinenkin työnantaja antaa työntekijälleen työvälineet joita työssä tarvitaan. Ei tämä sen kummempi asia ole. Kaikki on siis Jumalasta ja Hänelle kunnia seurakunnassa nyt aina ja iankaikkisesti.

        Ei minullakaan ole uskoa arkipäivässä niin että kaikki ongelmat poistuvat uskon kautta. Mutta joissakin tilanteissa Jumala on puhunut ja antanut Sanan. Siinä Sanassa Jumala on myös antanut tarvittavan (sinapinsiemenen) uskon siihen asiaan. Niin se on ollut Jumalan vaikuttama ja tekemä teko mitä on tapahtunut Hänen antamallaan uskolla. "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle hänen jäsentensä terveyden." Mutta uskova on tehnyt sen teon käytännössä. Esimerkiksi johdattaessamme kanssamatkaajamme sisälle pelastukseen. Se on Jumalan teko ja Jeesus pelastaa ja uudestisynnyttää Jumalan lapsia mutta me ihmiset toimimme kätilönä. Ilman Jumalan mukana oloa ja aktiivista toimintaa ja pelastustekoja kukaan ihminen ei voisi pelastua eikä pelastu. Siis Jumala vaikuttaa meissä ja meidän kauttamme emmekä voi sitä kieltää ja tehdä tyhjäksi. Ei ole nöyryyttä väittää Jumalaa vastaan. (En nyt tarkoita sinua. Tarkoitan palstan nöyristelijöitä).


      • Jortikan Kimmo vaan
        jaikal1 kirjoitti:

        Emme me ole ammattiuskovaisia. Emme löydä sellaista uskovaa Sanasta.
        Mutta meillä on itsekullakin oma tehtävä Jumalalta. II-Mari on Jumalan kutsuma evankelista ja uskon että minäkin olen Jumalan asettama evankelista. Kun Jumala antaa tehtävän ja asettaa uskovan siihen, Hän tietenkin kouluttaa ensin ja antaa tehtävään tarvittavan kyvyn ja taidon. Hän antaa myös työkalut (armolahjat) niin kuin maallinenkin työnantaja antaa työntekijälleen työvälineet joita työssä tarvitaan. Ei tämä sen kummempi asia ole. Kaikki on siis Jumalasta ja Hänelle kunnia seurakunnassa nyt aina ja iankaikkisesti.

        Ei minullakaan ole uskoa arkipäivässä niin että kaikki ongelmat poistuvat uskon kautta. Mutta joissakin tilanteissa Jumala on puhunut ja antanut Sanan. Siinä Sanassa Jumala on myös antanut tarvittavan (sinapinsiemenen) uskon siihen asiaan. Niin se on ollut Jumalan vaikuttama ja tekemä teko mitä on tapahtunut Hänen antamallaan uskolla. "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle hänen jäsentensä terveyden." Mutta uskova on tehnyt sen teon käytännössä. Esimerkiksi johdattaessamme kanssamatkaajamme sisälle pelastukseen. Se on Jumalan teko ja Jeesus pelastaa ja uudestisynnyttää Jumalan lapsia mutta me ihmiset toimimme kätilönä. Ilman Jumalan mukana oloa ja aktiivista toimintaa ja pelastustekoja kukaan ihminen ei voisi pelastua eikä pelastu. Siis Jumala vaikuttaa meissä ja meidän kauttamme emmekä voi sitä kieltää ja tehdä tyhjäksi. Ei ole nöyryyttä väittää Jumalaa vastaan. (En nyt tarkoita sinua. Tarkoitan palstan nöyristelijöitä).

        >>Emme me ole ammattiuskovaisia.


      • Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:

        Pitkästä aikaa hyvä avaus tällä palstalla ja myös hyviä ja asiallisia vastauksia pääasiassa. On mielenkiintoista lukea teidän kaikkien vastauksia ja pohdiskeluja. Se antaa tämmöiselle "riviuskovallekkin" uutta "virtaa" uskon tielle, kun huomaa että ei evankelistoilla ja saarnaajillakaan ole tarpeeksi uskoa. Huomaa että kaikki me olemme vajavaisia ja heikkoja. En ensin meinannut ymmärtää mitä uskoa tässä avauksessa tarkoitettaan, mutta loppua kohden se kävi selväksi minullekkin. Ihmeitä tekevä usko, kun minulle oli hieman hakusessa. Ihmettelin eikö Il-Marilla sitten olekkaan uskoa vaikka evankelistana on vuosia ollut. Sitten ymmärsin että kysymys onkin ihmeitä tekevästä uskosta, kun jaikal sen selvästi ilmaisi jossakin kohtaa tässä ketjussa. On kiva seurata teidän "ammatti uskovien" kirjoituksia joista tämmöinen meikäläinenkin voi ammentaa tietoa ja saa uskolleen vahvistusta.

        "". On kiva seurata teidän "ammatti uskovien" kirjoituksia""

        Enpä ole tuollaisesta ammatista vielä ennen kuullutkaan? Mites se olisi kun joku kysyisi ammattia minulta ja vastaisin että olen ammatiltani uskova?? Ei, ei se oikein kuulosta hyvältä ammatinimitykseltä. Unohdetaan se ammattinimitys!


    • Luota Herraan

      Joudumme näissä kysymyksissä syvien tuntojen eteen, miksi uskostani huolimatta Jumalan ihmeet ja pyytämäni rukousvastaukset eivät näytä kohtaavan minua, minun vaikeissa elämänkysymyksissäni. Joskus saan rukousvastauksia ja kohoan kuin pilviin ja toisinaan sitten jään vaille vastausta ja vaellan murhemielin. Meillä on halu ja toive tehdä uskon tekoja ja Joh. 6:ssa esitetään Jeesukselle tätä koskeva kysymys: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Vastaus oli lyhyt ja yksinkertainen: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.” Jos olemme uskovia, uskomme Jeesukseen, se riittää. Uskossa me liitämme rukoukseen aina ”Isä, tapahtukoon Sinun tahtosi” – oman tahtomme me kyllä tiedämme, Jumalan tahtoa emme aina tiedä.

      Ellei rukouksessa ole kaipuuta Jumalan tahdon seuraamiseen ja toteutumiseen, eksymme tämän jakeen edessä: ”Sen tähden minä sanon teille; kaikki, mitä rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva.” Mark.11:24. Kuinka voin uskoa saaneeni jotain, jos en ole varma siitä, että rukoiltavani ja haluamani asia on Jumalan tahdon mukainen? Isä meidän rukouksessa ennen ”tapahtukoon Sinun tahtosi” on ”tulkoon sinun valtakuntasi”. Jeesuksen sanojen mukaisesti Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä – me tarvitsemme tuon valtakunnan läsnäoloa sydämessämme Pyhässä Hengessä, jotta voisimme nöyrtyä ottamaan vastaan Jumalan tahdon mukaisen rukousvastauksen.

      Helluntailainen herätysjulistaja Niilo Ylivainio oli hyvin sairas mies, mutta Herra oli ”heikossa väkevä”. Jumala päätti niin ja Hän on hyvä Jumala. Usko on luottamusta juuri tähän hyvään ja meitä rakastavaan Jumalaan kaikissa olosuhteissamme. Vaatii suurta nöyryyttä suostua Jumalan tahtoon. Paavalilla oli pistin lihassa ja hänellä oli vankkumaton usko – kuitenkin rukousvastaukseksi hän sai ”minun armossani on sinulle kyllin”. Paavali tiesi, että Jumala voi ottaa pistimen pois, muuten hän ei olisi sitä rukoillut – se oli Paavallin toive, mutta ei Jumalan tahto.

      Halumme tehdä suuria tekoja, toiveemme nähdä elämässämme ihmeitä saattaa viedä meidät uskotteluun, Jeesuksen nimessä komenteluun ja voiman vaatimiseen. Vuorisaarnassa Jeesus varoittaa ihmeuskovista: kadotukseen menee ihmisiä, jotka ovat toimineet Jeesuksen nimessä, mutta eivät ole Jeesuksen omia. Emmekö me näe, että esim. Benny Hinnin julistus, toiminta ja esiintyminen ovat väärästä hengestä? Kuitenkin hän sanoo toimivansa uskon voimalla.
      Jeesuksen vuorisaarnasta: ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.

      Meidän uskomme ei avaa ovia rukousvastauksiin, sen tekee ainoastaan Jeesus Kristus ja Hän vastaa tahtomallaan tavalla. Meidän osamme on uskoa Häneen, luottaa Häneen ja ottaa kaikki vastaan Taivaan Isän kädestä. On selvää, että epäusko on se, joka on este meidän ja Jumalan välillä. Raamattu sanoo selvästi, että ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Veljet ja sisaret, me uskomme Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen, me emme ole epäuskossa vaan uskossa!

      • Sananjulistajaitseki

        Minä luulen että suurin syy siihen miksi Jumala ei vastaa meidän rukouksiimme on se että rukoilemme hyvin usein aika pinnallisesti. Jeesus esimerkiksi paastosi jopa 40 päivää muistaakseni ja rukoili Jumalaa. Jospa mekin olisimme paastossa ja jatkuvasti rukoilisimme koko sydämestämme niin uskon että Jumala vaikuttaisi kauttamme. Mitä mieltä olette te muut uudesti syntyneet evankelistat?


      • Sananjulistajaitseki
        Sananjulistajaitseki kirjoitti:

        Minä luulen että suurin syy siihen miksi Jumala ei vastaa meidän rukouksiimme on se että rukoilemme hyvin usein aika pinnallisesti. Jeesus esimerkiksi paastosi jopa 40 päivää muistaakseni ja rukoili Jumalaa. Jospa mekin olisimme paastossa ja jatkuvasti rukoilisimme koko sydämestämme niin uskon että Jumala vaikuttaisi kauttamme. Mitä mieltä olette te muut uudesti syntyneet evankelistat?

        Ei täällä näköjään ole uudestisyntyneitä evankelistoja kun kukaan ei kommentoi? No minäpä laitan nukkumaan sitten!


      • jaikali
        Sananjulistajaitseki kirjoitti:

        Minä luulen että suurin syy siihen miksi Jumala ei vastaa meidän rukouksiimme on se että rukoilemme hyvin usein aika pinnallisesti. Jeesus esimerkiksi paastosi jopa 40 päivää muistaakseni ja rukoili Jumalaa. Jospa mekin olisimme paastossa ja jatkuvasti rukoilisimme koko sydämestämme niin uskon että Jumala vaikuttaisi kauttamme. Mitä mieltä olette te muut uudesti syntyneet evankelistat?

        Olen samaa mieltä. Minulla on kokemuksia ihmeellisistä rukousvastauksista.
        Jumala puuttui asioihini vasta sen jälkeen kun olin ihan tosissani rukoillut asian puolesta. Olen huomannut itsestäni että useimmiten rukoilen ja unohdan mitä olen rukoillut. Eihän Jumala välitä vastata rukouksiimme jos emme edes itse muista niitä emmekä odota rukousvastausta, mikäli rukoilemme rukoilemisen vuoksi vain tyydyttääksemme omaantuntoamme; "Minä rukoilin kokonaisen tunnin ajan Jumalaa. Nyt Herra varmasti rakastaa minua enemmän kuin eilen jolloin en rukoillut."

        Mutta tietenkin joskus saamme rukousvastauksia vaikka emme niitä niin kovasti odottaneetkaan. Ehkä hämmästyimme kun Jumala vastasi ja antoi mitä pyysin/pyydettiin. Joskus minua kiusaa rukouskokousten runsaat ylimalkaiset rukoukset joita kukaan ei kokouksen jälkeen enää edes muista. Kukaan ei edes odota että Jumala vastaa. Rukoillaan ja pyydetään vain koska se kuuluu asiaan että rukoillaan rukouskokouksessa.


    • Kiitos Herralle!

      Luja usko muuten toimii! On kokemusta taloni siirrosta.
      Ajattelin että talolleni olisi parempi paikka järven rannalla 1 km päässä, joten rukoilin että Jumala sen siirtäisi. Yöllä nukuin kunnes yht'äkkiä tunsin olevani lentävässä rakennuksessa. Ikunasta tuuli. Sitten olinkin 1 km kauempana taloni kanssa.

      Toimii!!

      • jaikali

        >>>Toimii!!


    • Jari kirjoitti ---> >>Tarkoitatko sitä että se on Jeesuksen asia antaako Hän meille niin paljon uskoa että voisimme siirtää vuoria tai ei?

      • Kelleskaupunginvaari

        >Pitäiskö sun syytä Jumala vielä enemmän siitä ja tehdä niinkuin mennarit vaatimalla vaatia Jumalalta kun Hän on muka kerran luvannut ??? <

        Ei Jumalalta kannata mitää vaatimalla vaatia eikä mistään syyttää, ei Raamattu sellaiseen kehota ketään. Sinun savonarola pitää vielä opiskella tuntemaan Raamattusi paremmin. En oikein kyllä ymmärrä tätä viestiäsi, enkä tiedä kuka on esim. mennarit? Mitähän silläkin tarkoitat? Mutta sen sanon tee parannus!


      • Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        >Pitäiskö sun syytä Jumala vielä enemmän siitä ja tehdä niinkuin mennarit vaatimalla vaatia Jumalalta kun Hän on muka kerran luvannut ??? <

        Ei Jumalalta kannata mitää vaatimalla vaatia eikä mistään syyttää, ei Raamattu sellaiseen kehota ketään. Sinun savonarola pitää vielä opiskella tuntemaan Raamattusi paremmin. En oikein kyllä ymmärrä tätä viestiäsi, enkä tiedä kuka on esim. mennarit? Mitähän silläkin tarkoitat? Mutta sen sanon tee parannus!

        Osuinko liian arka paikkaan ?

        Kyllähän sä tiedät miten mennarit käskee Jumala Ja vaati Hänen toimimaan heidän tahtojen mukaan ??


      • jaikali
        savonarola kirjoitti:

        Osuinko liian arka paikkaan ?

        Kyllähän sä tiedät miten mennarit käskee Jumala Ja vaati Hänen toimimaan heidän tahtojen mukaan ??

        Kaarlo Syväntö kommentoi Raamatun käännöksiä:

        >>>Jes. 45:11: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot."

        Englantilaisessa Lamsan ja "Jaakon" käännöksessä jae on heprealaisen alkutekstin mukainen ja kuuluu: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä: Kysykää tulevia asioita minulta. Koskien minun lapsiani ja minun kätteni tekoja KOMENTAKAA TE MINUA."

        Tämä on ällistyttävä raamatunkohta. Ei millään tahtoisi uskoa sitä todeksi. Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä.

        Jeesus ja profeetat käyttivät tätä valtaa ja tekivät suuria ihmeitä Herran nimessä. Tämä sama lupaus kuuluu myös Uuden liiton kansalle.


      • jaikali kirjoitti:

        Kaarlo Syväntö kommentoi Raamatun käännöksiä:

        >>>Jes. 45:11: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot."

        Englantilaisessa Lamsan ja "Jaakon" käännöksessä jae on heprealaisen alkutekstin mukainen ja kuuluu: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä: Kysykää tulevia asioita minulta. Koskien minun lapsiani ja minun kätteni tekoja KOMENTAKAA TE MINUA."

        Tämä on ällistyttävä raamatunkohta. Ei millään tahtoisi uskoa sitä todeksi. Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä.

        Jeesus ja profeetat käyttivät tätä valtaa ja tekivät suuria ihmeitä Herran nimessä. Tämä sama lupaus kuuluu myös Uuden liiton kansalle.

        Me löydämme ihmisiä Raamatusta jotka olivat joutuneet erämaahan,, tämän näytti äsken Pyhä Henki minulle. Ne olivat alkaneet käskeä ja syyttää Jumala mix olet vienyt meitä pois lihavien padoista egyptistä? Ja nyt käskivät ja vaati että Hän toisi Heille leipä ja ihana liha.
        Saivat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja vielä kun oli suussa makea hyvä liha,, niin maa aukesi heidän jalkojen alle ja he eivät koskaan enää käskeneet Jumala tuomaan liha.

        On vaan Raamattukohtia jotka ovat väärin käänetty väärin tulkittu tai laitettu ansaxi ylpeille jotka eivät ikinä nöyrtyy Herran edessä koskaan, vaan halua tehdä Hänet heidän orjaxi ja käskyläisexi ... Oma pieni palvelijaxi mutta ei koskaan Pelastaja ja sovittaja. Koska heille ei ole koskaan tullut synnintunto... Että he joutuisi nöyrtymään menestyxestä ja ylpeydestä missä he ratsastavat niinkuin kurko konsanaan..


      • jaikali kirjoitti:

        Kaarlo Syväntö kommentoi Raamatun käännöksiä:

        >>>Jes. 45:11: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot."

        Englantilaisessa Lamsan ja "Jaakon" käännöksessä jae on heprealaisen alkutekstin mukainen ja kuuluu: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä: Kysykää tulevia asioita minulta. Koskien minun lapsiani ja minun kätteni tekoja KOMENTAKAA TE MINUA."

        Tämä on ällistyttävä raamatunkohta. Ei millään tahtoisi uskoa sitä todeksi. Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä.

        Jeesus ja profeetat käyttivät tätä valtaa ja tekivät suuria ihmeitä Herran nimessä. Tämä sama lupaus kuuluu myös Uuden liiton kansalle.

        >"Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä."<
        ______________________

        Niin varmaan onkin, mutta ne on Jumala tarkoittanut ymmärrettäväksi ironiana, joka tarkoittaa päinvastaista, mitä ironinen käsky annetaan. [Esim. Aam. 4:4; Luuk. 16:9]

        Jeesus ei komentanut eikä käskenyt isää, vaan rukoili häntä "olkoon, tulkoon, tapahtukoon" mielenlaadussa. Kun Jeesus milloin käytti käskytapaa rukouksissaan, muisti hän aina huomauttaa:

        Matteus 26
        42 "Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".


      • Kysyn vaan
        ekivaari kirjoitti:

        >"Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä."<
        ______________________

        Niin varmaan onkin, mutta ne on Jumala tarkoittanut ymmärrettäväksi ironiana, joka tarkoittaa päinvastaista, mitä ironinen käsky annetaan. [Esim. Aam. 4:4; Luuk. 16:9]

        Jeesus ei komentanut eikä käskenyt isää, vaan rukoili häntä "olkoon, tulkoon, tapahtukoon" mielenlaadussa. Kun Jeesus milloin käytti käskytapaa rukouksissaan, muisti hän aina huomauttaa:

        Matteus 26
        42 "Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        >>Niin varmaan onkin, mutta ne on Jumala tarkoittanut ymmärrettäväksi ironiana,


      • Kysyn vaan kirjoitti:

        >>Niin varmaan onkin, mutta ne on Jumala tarkoittanut ymmärrettäväksi ironiana,

        Jumala on antanut ihmiselle ymmärryksen käytettäväksi, ja pyrin käyttämään sitäJumalan tahdon mukaan.

        Tämän kaltaiset käskyt profeetan suusta ovat ilman muuta ironiaa:

        Aamos 4
        4 "Menkää Beeteliin ja tehkää syntiä, ja Gilgaliin ja tehkää vielä enemmän syntiä; tuokaa aamulla teurasuhrinne, kolmantena päivänä kymmenyksenne."

        Luukas 16
        "Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin."


      • Monismiajadualismia
        jaikali kirjoitti:

        Kaarlo Syväntö kommentoi Raamatun käännöksiä:

        >>>Jes. 45:11: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot."

        Englantilaisessa Lamsan ja "Jaakon" käännöksessä jae on heprealaisen alkutekstin mukainen ja kuuluu: "Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä: Kysykää tulevia asioita minulta. Koskien minun lapsiani ja minun kätteni tekoja KOMENTAKAA TE MINUA."

        Tämä on ällistyttävä raamatunkohta. Ei millään tahtoisi uskoa sitä todeksi. Mutta hepreankielisessä jakeessa on selvästi sana "ZA" = komentaa, määrätä.

        Jeesus ja profeetat käyttivät tätä valtaa ja tekivät suuria ihmeitä Herran nimessä. Tämä sama lupaus kuuluu myös Uuden liiton kansalle.

        Erittäin vaikea kohta tulkita, koska tezuvaannii voidaan ehkä tulkita myös substantiiviksi? Silloin tulkinta saattaisi olla ehkä: kysyttekö tulevia minulta, koskien lapsiani ja komentoni (hallintoni) voiman tekoja. Jad, käsi voi tarkoittaa vertauskuvallisesti voimaa tai kuten oikean käden tapauksessa, Messias Jeesus on Herran oikea käsivarsi. Jos tulkitaan laajemmin lukua Jes 45, että siellä puhutaan hyvästä ja pahasta, ehkä jae 45:11 tarkoittaa sitten näitä molempia käsiä. http://biblehub.com/text/isaiah/45-11.htm


    • Jumala on suuri

      Hienoa että talonkin lennättäninen onnistuu! Aionkin pyytää herralta että sallisi mi un lentää taloni kanssa Suomussalmen korvesta vaikka helsingin keskustan tuntumaan. Talon arvo 1000kertaistuisi.
      Täytyisi vaan katsoa sopiva lentosää, sillä en tunne taloni lento-ominaisuuksia.

      • Näin se on

        >>>Täytyisi vaan katsoa sopiva lentosää, sillä en tunne taloni lento-ominaisuuksia. <

        Eihän sinun tarvitse talosi lento-ominaisuuksia tunteakkaan, ethän sinä sitä taloasi lennätä. Kyllä Jumalalle on kaikki mahdollista kunhan vain uskoo. Tässä avauksessahan on kysymys juuri uskon määrästä. Jos tarpeeksi kova usko on niin kaikki on mahdollista sille joka uskoo, sanoo Sana.


      • Näin se on kirjoitti:

        >>>Täytyisi vaan katsoa sopiva lentosää, sillä en tunne taloni lento-ominaisuuksia. <

        Eihän sinun tarvitse talosi lento-ominaisuuksia tunteakkaan, ethän sinä sitä taloasi lennätä. Kyllä Jumalalle on kaikki mahdollista kunhan vain uskoo. Tässä avauksessahan on kysymys juuri uskon määrästä. Jos tarpeeksi kova usko on niin kaikki on mahdollista sille joka uskoo, sanoo Sana.

        ""Jos teillä olisi uskoa Sinapinsiemenenkään verran niin......""

        Kylläpäs on otsikon aiheesta tullut monimuotoinen ketju? Valitettavasti en itse ole ehtinyt siihen osallistumaan. Mutta ihan mielenkiintoista luettavaa tämä ketju oli melkein laidasta laitaan aiheita on riittänyt. Kiitos siitä!


      • ihan vähän vai uskoa
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Jos teillä olisi uskoa Sinapinsiemenenkään verran niin......""

        Kylläpäs on otsikon aiheesta tullut monimuotoinen ketju? Valitettavasti en itse ole ehtinyt siihen osallistumaan. Mutta ihan mielenkiintoista luettavaa tämä ketju oli melkein laidasta laitaan aiheita on riittänyt. Kiitos siitä!

        Pienikin usko riittää pelastumiseen, muuta tarviiko sitä uskoa niin paljon olla että sillä kiviä siirtelisi?


      • Kysyn vaan.
        ihan vähän vai uskoa kirjoitti:

        Pienikin usko riittää pelastumiseen, muuta tarviiko sitä uskoa niin paljon olla että sillä kiviä siirtelisi?

        Mitähän tuo sinapinsiemenen verran oikein mahtaa tarkoittaa?

        Jos uskoo täysillä kuten ilmari sanoo uskovansa niin eikö silloin ole jo 100 prosenttinen usko ja sen suurenpaa uskoa ei voi olla, mutta eivät kivet siltikään liiku uskolla. En ymmärrä mikä tuossa on ajatus Jeesuksen sanomas?


      • Eenokki 12
        ihan vähän vai uskoa kirjoitti:

        Pienikin usko riittää pelastumiseen, muuta tarviiko sitä uskoa niin paljon olla että sillä kiviä siirtelisi?

        Tarvitaan suuri usko joka avaisi helluntailaisuuteen eksytetyt sielut pois lahkosta joka ei ole Jumalasta.


    • Ymmärtääkseni tuo

      Raamatun kohta on hyvin väärin tulkittu monesti !

      Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

      Ymmärtääkseni Jeesus halusi sanoa tuolla, että ihmisessä itsessään ei ole YHTÄÄN Uskoa, eli ei edes sitä sinapin siemenen vertaa !

      Ihminen ei pysty omalla uskollaan siis uskottelullaan mihinkään !

      Kun uskoon tullaan, niin sekin Usko on Jumalan teko ja Jumalan usko, jonka saamme lahjaksi, ja sen kautta kykenemme uskomaan evankeliumin !

      Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      Raamattu sanoo:

      Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Uskova ei pysty itsestään siis puristamaan mitään Uskoa, moni voi pinnistellä kovastikin eli moni tekee omaa uskon työtään, mutta se ei ole se Usko josta Raamattu puhuu ja opettaa, sillä KAIKEN saamme lahjaksi Kristuksessa ja Kristuksen kautta, eli se on Kristuksen Usko, joka siirtää vuoria, ei oma uskomme tai uskon toimemme ja pinnistelymme uskoaksemme !

      Uskon sankareista kirjoitetaan ja siinä ylistetään, mutta moni tulkitsee senkin Sanan kohdan väärin, sillä ei siinä niitä sankareita niinkään ylistetä, vaan Jumalan synnyttämää ja aikaansaamaa Uskoa ! ( Hebr 11 )

      Pieni pätkä tuosta:
      17 Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
      18 ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen",
      19 sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin.

      Siis Aabraham oli VASTAANOTTANUT HENK KOHT LUPAUKSEN, ja sen kautta se Usko toimi ja toimii !

      • jaikalii

        Kun tullaan ihmeiden tekemiseen ja niiden odottamiseen, ihminen kääntyy katsomaan itseensä ja omiin mahdollisuuksiinsa. Hän katsoo omin ansioihinsa ja toteaa sitten: "Toivotonta, ei tule mitään".

        Mutta kun uskova nostaa omista virheistään ja puutteistaan ja omasta mahdottomuudesta katseensa Elävään Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa, mahdottomat tulevat mahdollisiksi.

        Sitten ajattelen aloituksen mökin eukkoa. Jos hänen kivensä olisi ollut aamulla poissa, kenen hän olisi uskonut sen ottaneen pois? Hän kun ei uskonut että Jumala teksi sen, niin kenen hän olisi ajatellut ottaneen kiven pois?


      • Hieman korjaisin
        jaikalii kirjoitti:

        Kun tullaan ihmeiden tekemiseen ja niiden odottamiseen, ihminen kääntyy katsomaan itseensä ja omiin mahdollisuuksiinsa. Hän katsoo omin ansioihinsa ja toteaa sitten: "Toivotonta, ei tule mitään".

        Mutta kun uskova nostaa omista virheistään ja puutteistaan ja omasta mahdottomuudesta katseensa Elävään Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa, mahdottomat tulevat mahdollisiksi.

        Sitten ajattelen aloituksen mökin eukkoa. Jos hänen kivensä olisi ollut aamulla poissa, kenen hän olisi uskonut sen ottaneen pois? Hän kun ei uskonut että Jumala teksi sen, niin kenen hän olisi ajatellut ottaneen kiven pois?

        Tuota toista virkettäsi, jos sopii ?

        Ei se pelkkä katselu mitään saa aikaan, vaan Herran pitää synnyttää joka asiassa ja tapauksessa tapauskohtaisesti se Usko.

        Siis Jumalan antaman sydämen varmuuden kautta vain voi jotain Uskossa omistaa, kuten Aabraham sai luvatun, mutta vasta toki vuosien jälkeen ja sen jälkeen kun se inhimillisesti oli jo mahdotonta, kun Saara oli tullut jo hedelmättömäksi(kuolettunut) !

        Mutta asian ydin on se, että uskovan pitää saada se sydämen varmuus Jumalan synnyttämänä, vain se on sitä Uskoa se !

        Ja sen Jumalan TAPAUSKOHTAISEN Uskon kautta uskova voi omistaa lupauksia, ei siis pelkän yleisen uskossa olemisen kautta !

        Jeesus itse sanoi seuraavaa:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Siis Jeesuksen, täällä ihmisenä valtaessaan piti saada tieto Isältä kaikesta !!!

        Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        Siis Jeesus sai Isältä kaikki sanatkin, jotka piti antaa !

        Palautan vielä mieleen yhden Sanan kohdan:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Eli KAIKKI on lahjaa, emmekä itsestämme ja omilla uskon teoilla ja toimillamme kykene mitään synnyttämään, vaikka kuinka puristaisimme itseämme ja pinnistelisimme anomisisssa ja rukouksessa ja paastoissa !

        Ja huomatkaa, että on ihan turhaa anoa sellaista, mikä ei ole Jumalan mielen ja tahdon mukaista, sillä Jumala yksin tietää sen, mikä on minun ja jokaisen ihmisen parhaaksi, ja siksi omakin rukoukseni sisältää aina seuraavan asian:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Siis me voimme ja saamme anoa, mutta olisi hyvä alistaa se anomisemme sen alla, joka tietää paremmin sen, mikä TODELLA on meidän ja kaikkien parhaaksi !


      • jaikalii
        Hieman korjaisin kirjoitti:

        Tuota toista virkettäsi, jos sopii ?

        Ei se pelkkä katselu mitään saa aikaan, vaan Herran pitää synnyttää joka asiassa ja tapauksessa tapauskohtaisesti se Usko.

        Siis Jumalan antaman sydämen varmuuden kautta vain voi jotain Uskossa omistaa, kuten Aabraham sai luvatun, mutta vasta toki vuosien jälkeen ja sen jälkeen kun se inhimillisesti oli jo mahdotonta, kun Saara oli tullut jo hedelmättömäksi(kuolettunut) !

        Mutta asian ydin on se, että uskovan pitää saada se sydämen varmuus Jumalan synnyttämänä, vain se on sitä Uskoa se !

        Ja sen Jumalan TAPAUSKOHTAISEN Uskon kautta uskova voi omistaa lupauksia, ei siis pelkän yleisen uskossa olemisen kautta !

        Jeesus itse sanoi seuraavaa:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Siis Jeesuksen, täällä ihmisenä valtaessaan piti saada tieto Isältä kaikesta !!!

        Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        Siis Jeesus sai Isältä kaikki sanatkin, jotka piti antaa !

        Palautan vielä mieleen yhden Sanan kohdan:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Eli KAIKKI on lahjaa, emmekä itsestämme ja omilla uskon teoilla ja toimillamme kykene mitään synnyttämään, vaikka kuinka puristaisimme itseämme ja pinnistelisimme anomisisssa ja rukouksessa ja paastoissa !

        Ja huomatkaa, että on ihan turhaa anoa sellaista, mikä ei ole Jumalan mielen ja tahdon mukaista, sillä Jumala yksin tietää sen, mikä on minun ja jokaisen ihmisen parhaaksi, ja siksi omakin rukoukseni sisältää aina seuraavan asian:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Siis me voimme ja saamme anoa, mutta olisi hyvä alistaa se anomisemme sen alla, joka tietää paremmin sen, mikä TODELLA on meidän ja kaikkien parhaaksi !

        Joskus tapahtuu ihme vaikka ei olisi uskoa.
        Minulla on kokemusta tällaisistakin tapauksista.
        Yksi ihme tapahtui kun huomasin että tällaisenani
        minä olen Jumalan lapsi. Jumalan lapsioikeudesta
        käsin sitten tapahtui ihme.

        Sitten on muutama kokemus jossa minulla ei ollut
        sitä mainitsemaasi Jumalan antamaa erikoista uskoa.
        Mutta rukoilin Jumalan kaikkivaltiuteen ja kaikkiriittävyyteen vetoamalla, katsoin Häneen, ja ihme tapahtui.

        No, omiin kokemuksiin ei voi perustaa oppia mutta kyllä se voidaan perustella Raamatulla että ihmeet tapahtuvat Jumalan valtasuuruuden tähden eikä ihmisen hyvyyden tähden. Siis vaikka me olemme sitä ja tätä, Jumala on "Minä Olen" kaikkiriittävä Jumala. Vaikka minä olisin kovin huono uskova, olen siitä huolimatta Jumalan lapsi. Jumalan lapsena minulla ei ole mitään ongelmia.......... Ongelmat ovat jo ratkaistu Jeesuksessa Kristuksessa.


    • tirlittaniksi

      Alku kielessä sanotaan ettå "jos teillä olisi Jumalan uskoa" Herra käyttää sitä uskoa jonaka Jeesus vaikuttaa amo lahjojen kautta" Opetuslapset olivat valmiitä polttamaan kylän kun kaikki ei mennyt heidän suunnitelmien mukaan. Kaikki riittävä Jumala jolla on Naisen rinnat kertoo siitä että hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.

    • Anonyymi

      Uskon mittana ei ole tilavuus, tai koko muutenkaan. Eli Sinapin siemen on pienin siemenistä, eikä meillä ole uskoa senkään vertaa. Eli toimiva uskko on usko, jonka Jumala vaikuttaa. Eli meidän usko on uskottelua, ilman mainittavia tuloksia. Usko on Jumalan työ, eikä ihmisen. Olisiko tässä tämän vertauksen opetus? Veikko Kokkonen

    • Anonyymi

      Kun puhumme uskosta, usko käsitetään jumalaan uskomisena. Mutta luulen, että Jeesus puhuu uskosta esim. parantumiseen. Jos uskot parantumiseen, paranet.

    • Anonyymi

      Kiitos hienosta tarinastasi. Uskovana voi tapahtua hyvinkin suuria ihmeitä edelleen. Paljon sairaita paranee ja muita ihmeitä tapahtuu rukouksen kautta.

      Aina ei tapahdu. Joskus kestää hyvin kauan ja sitten tapahtuu. Joskus koko elämä voi mennä ilman suurempia ihmeitä. Ihme on siis elämä itsessäänkin. Suurin ihme aidosti Jeesukseen uskovalle on luvattu tämän elmän jälkeen. Hän ei kuole, vaan pääsee taivaan kotiin ikuiseen elämään. Silloin viimeistää myös hammassärky päättyy. Tosin kehoitan kaikkia hammaskipua potevien menevän rukoukoillen hammaslääkäriin ja siellä vaikka kipeä hammas vedetään tarvittaessa irti, jos ei mikään muu enää auta. Siitäkin avusta kannattaa Yläkertaa kiittää, joskin myös hammashoitola n henkilökunta on silloin kiitoksensa ansainnut.

      Eli jos aidosti uskot Jumalaan, olet uskossa ja pelastuksen tiellä. Jos kuitenkin rikot Jumalan ohjeita jatkuvasti, etkä kadu ja tee parannusta niistä, on se ulkoinen merkki siitä, että et ole vielä pelastuksen tiellä.

      Jos vaikka rikkoo lakia, kiertää veroja, varastaa, puhuu pahaa ihmisistä, levittää juoruja, on pahansuopa eikä hyväntahtoinen muita kohtaan, ovat ne merkkejä ihmiselle itselleen, ettei hän ole vielä pelastuksen tiellä. Onneksi armon aika on vielä voimassa. Voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe