Uusi skoda octavia rs, dsg.llä vai manuaalina.

Räsä olla pitää

Ostan jokatapuksessa mutta onko pelkoa että dsg ei kestäisi Rs version vääntöä ja tehoja. RS dsg on kuusilovinen minkä pitäisi kestää paremmin. Millä laatikolla muut RS:ää tilanneet ovat valinneet.

91

10463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylän nopein

      Ihan sama kummalla ostat, kuitenkin yli 60 000 euron 135i on nopeampi.
      Niin täällä on meille kerrottu. Mielenkiintoista...

      ;)

    • ex-räsisti

      Jos hankit dieselräsän, niin kovanpuoleinen vääntö voi olla dsg:lle liikaa jossain vaiheessa. Ihan noista uusista dsg:stä en oikein osaa sanoa, mutta ainakin muutama vuosi sitten tiheääkin keskustelua asiasta oli ja jopa autokauppiaatkin hieman epäröivät.
      Dieseliin valitsisin manuaalin, bensan osalta ei liene niin väliä
      Tietysti ajotapa vaikuttaa..

      • pirkka_audi_ei_kestä

        DSG laukeaa käsiin yleenä 60.000 km kohdalla, joten valmistaudu siihen. Muutaman tonnin remppa.


    • Ei DSG:tä

      Jos aiot joskus vaihtaa autoasi, ota manuaali. TSI-DSG on paketti, jota autoliikkeet karttavat kuin ruttoa.

      • Kyllä meille DSG!

        Höpö höpö, just myin kolme vuotta vanhan ko,yhdistelmällä ja auton hinta (hyvitykseen nähden) oli tippunut kokonaista 12%, mikä minusta oli hyvä hyvitys autostani. Todellisuus on tarua ihmeellisempää, ja teen muuten jatkossa tarjouspyynnöt samaan paikkaan.


    • Vääntömies

      Ei siinä RS:ssä vääntöä paljoa ole mutta silti manuaali eikä turboa niin voi vähän aikaa kestää.

      • Räsänen vai ei

        Katsoin hiukan noita lukuja ja Bensa RS vääntö oli 350 nm eli aika paljon bensaturboksi!


      • Vääntömies
        Räsänen vai ei kirjoitti:

        Katsoin hiukan noita lukuja ja Bensa RS vääntö oli 350 nm eli aika paljon bensaturboksi!

        Omassa vapaasti hengittävässä bensa-autossani on enemmän vääntöä sekä turbodieselissäni.


      • Kyykyttäjä
        Vääntömies kirjoitti:

        Omassa vapaasti hengittävässä bensa-autossani on enemmän vääntöä sekä turbodieselissäni.

        Silti rs jättää kummatkin autosi, kyykkyyn


      • Vääntömies
        Kyykyttäjä kirjoitti:

        Silti rs jättää kummatkin autosi, kyykkyyn

        Ei jätä, häviää kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa. Ja ennenkaikkea laadussa ja tyylissä. Länsiautoja molemmat.


      • Räsänen vai ei
        Vääntömies kirjoitti:

        Omassa vapaasti hengittävässä bensa-autossani on enemmän vääntöä sekä turbodieselissäni.

        Ok, onko sinulla mahdollisesti kaksoiskytkin jommassa kummassa. Miten on kestänyt?


      • Vääntömies
        Räsänen vai ei kirjoitti:

        Ok, onko sinulla mahdollisesti kaksoiskytkin jommassa kummassa. Miten on kestänyt?

        Molemmissa on manuaali. Ovat kestäneet. Sitten löytyy ohuempivääntöinen pirssi (380 Nm) jossa on perinteinen automaatti. On kestänyt ja sopii hyvin leppoisaan cruisailuun.


      • haloomies

        Hei haloo;!


      • iso ero.
        Vääntömies kirjoitti:

        Omassa vapaasti hengittävässä bensa-autossani on enemmän vääntöä sekä turbodieselissäni.

        mutta sepä onkin 3litarinan eikä2 ??? jamilläalueella? siinäbensas


      • Dsg.pasca

        Osta manuaalo, ellet saa automaattia perinteisenä versiona.


    • MikkiT

      Dsg on toiminut todella hyvin, aiemmasta pöllytyksestä ja julkisuudesta huolimatta. Jos alat "hannaamaan",niin pyydä 4 vuoden takuu vaihteistolle kaupan yhteydessä = onnistuu. Näin minä toimin.

      • 6 + 19

        Joo joo - vaikka Kiinassa kasattu Skeidan DSG on markkinoiden huonoin vaihteisto, joka ongelmineen on ylittänyt monesti kansainvälisen uutiskynnyksen, aina joku skeidapelle - varmaan kauppias - kirjoittaa, että ei niissä voi olla vikaa kun juuri MULLA toimii.


    • rs32

      Manuaalin olen valinnut, mutta kone (bensa/ diesel) on vielä auki. 19000 km vuodessa eli noin 250 eur diesel edullisempi, lisäksi hinta dieselissä 500 eur halvempi. Arveluttaa miten tuo dieselin hiukkasuodatin pelittää, kun ajo on pääosin pätkäajoa taajamassa. Vai onko sillä mitään väliä jos autoa pitää 3-4 vuotta, tuleeko mahdolliset ongelmat sinä aikana vai onko seuraavan omistajan murhe?

      • ex-räsisti

        Hiukkassuodin ei aiheuta ongelmia sen enempää kuin mikään muukaan auton osa. Eihän bensa-autojen katalysaattoritkaan tuota juurikaan ongelmia.
        Jos menee rikki, se on mahdollista niinkuin kaikki muutkin auton osat, niin vaihto helppoa. Halvempi vaihtaa kuin katalysaattori.
        Ja varsinkaan jos ajat 3-4 vuotta, niin aivan huoletta voit olla. Jos tuona aikana särkyy ilman ulkoista vauriota, niin voit jo vaatia sen korjausta autoliikkeeltä.

        Jos ajosi on pelkkää kaupunkipätkäajoa eikä kilometrejä tule paljoa, niin kannattaa miettiä onko diesel järkevä.
        Itselläni on kolmas diesel hiukkassuotimella ja ajan talvisin lähes kokonaan lyhyehköä, mutta useita pätkiä, kaupunkiajoa arkipäivisin, työhön liittyviä matkoja. Viikonloppuisin heti kevään tultua ja lokakuulle syksyyn toisinaan mökille, n 400 km edestakaisin, ja kesäisin tulee maantieajoa enemmän. Kaikkiaan kilometrejä vuodessa tulee n 30.000 ehkä hieman allekin.
        Koskaan ei yhdessäkään noista hiukkassuodinautoistani ole ollut minkäänlaista ongelmaan hiukkassuotimien kanssa. En ole niistä kuullutkaan muualla kuin lehdissä ja tietysti täällä tosielämän suomi24:ssa, jossa kaikki mahdolliset ongelmat ovat jokapäiväisiä ja jättisuuria. Ihan riippuen omasta vahvasta asenteesta johonkin asiaan.


      • dieselist

        Älä osta kaupunkiajoon dieseliä. Sitä joutuu silloin tällöin käyttämään merkkiliikkeessä kun hiukkassuodattimen varoitusvalo syttyy. Kokemusta on nyt viiden vuoden ajalta.

        Dieselillä pitää ainakin kerran viikossa päästä ajamaan kunnon pätkä maantieajoa isoilla kierroksilla. Pääasialliseen kaupunkiajoon siis aina bensaversio.


    • dsg tietysti

      Heh ostetaan ensin kallis (kyllä, yli 30 donaa egejä on taviskansalle iso raha) ja sitten mietitään vielä jotakin antiikkista polje-vatkaa-loodaa. Njet. Kuka hullu vielä 2010-luvulla haluaa moista?

      DSG vaan alle ja olet aina ekana käytännössä erkanemassa valoista kun ne manuaalivatkaajat -sporttiset urheilulliset heh- vasta vatuloivat sitä vaihdekeppiä. Ruuhka-ajo on leppoisaa ja pysähdyt antamaan paremmin tietä myös jalankulkijoille saaden kauniilta pimuilta hymyn ja jopa vilkutuksen piristämään aamua.

      • Ei dsg:tä

        DSG ei kestä eikä urheilulliseen ajoon valita kuin manuaali.

        Säästyneet rahat on viisaampi käyttää takalasin pyyhkimeen niin voi pyyhkäistä siihen ajossa lentäneet kärpäset pois.

        Se kaunis pimu ei skodailijalle oikeastaan hymyile, vaan nauraa - maha kippurassa.


      • Manu-AL
        Ei dsg:tä kirjoitti:

        DSG ei kestä eikä urheilulliseen ajoon valita kuin manuaali.

        Säästyneet rahat on viisaampi käyttää takalasin pyyhkimeen niin voi pyyhkäistä siihen ajossa lentäneet kärpäset pois.

        Se kaunis pimu ei skodailijalle oikeastaan hymyile, vaan nauraa - maha kippurassa.

        Urheilulliseen ajoon?

        Stirling Moss sanoi jo vuosia vuosia sitten, että "Mitä urheilullista on siinä, että heiluttelee vaihdekeppiä edestakaisin?".,kun reportteri kysyi, miksi kilpa-autoilija ajoi siviilissä automaattivaihteisella urheiluautolla.


      • Manu555
        Manu-AL kirjoitti:

        Urheilulliseen ajoon?

        Stirling Moss sanoi jo vuosia vuosia sitten, että "Mitä urheilullista on siinä, että heiluttelee vaihdekeppiä edestakaisin?".,kun reportteri kysyi, miksi kilpa-autoilija ajoi siviilissä automaattivaihteisella urheiluautolla.

        DSG on niin hidas lähtemään, että siinä ennättää lukea päivän Pravdan ennenkuin Skoda lähtee paikaltaan.


      • Wuf Wuf
        Manu555 kirjoitti:

        DSG on niin hidas lähtemään, että siinä ennättää lukea päivän Pravdan ennenkuin Skoda lähtee paikaltaan.

        Taitaa se vika olla kuskissa. Mene ajokouluun, koira.


      • Oyutta

        En anna ruuhkissa automaatillakaan tietä kellekään, edes kauniille pimuille =) Hidastaa muiden jonossa olevien ajoa tarpeettomasti =)


    • KTR66

      Mitä enemmän elektroniikkaa, sitä enemmän vikaantumisriskiä. Hommaa manuaali, sillä tervejalkainen jaksaa painaa kytkintä ja käsi hämmentää halutun vaihteen. Kyllä pitemmällä aikavälillä Dsg voi olla hieman arveluuttavampi.

    • RÄKSÄ ON AINA RÄKSÄ

      Räksä on aina räksä oli loota mikä tahansa. Tallenna tästä linkistä numero puhelimeesi
      http://www.hinaus.fi/
      Sitä tulet tarvitsemaan kokemusta on. Keran Skoda ei enää koskaan Skodaa

      • siis manuaali

        vain tyhmäerehtyy toistenvirheisiin.


    • tomaatti6

      Automaatti tietysti. Käsiveivaaminen ei ole enää tätäpäivää.

    • Opel-1.2l/100km

      Keskustelu manuaali- ja automaattivaihteistojen eroista on jo vanhentunut. Kukapa nyt autoonsa haluaisi turhaa nykimälaatikkoa? Manuaali, momentinmuunnin, DSG, CVT on hitaita ja nykiviä verrattuna vaihteettomuuteen.

      • subbegubbe

        no jos opel kuskin kokemukset automaatista rajoituu mutuun ja ooppeleihin niin ei ihme että tuollaista shittiä suoltaa... Subarun CVT on aivan helvetin hyvä, ei nyi, eikä ole kuminauhamaisuudesta tietoakaan..


      • Opel-1.2l/100km
        subbegubbe kirjoitti:

        no jos opel kuskin kokemukset automaatista rajoituu mutuun ja ooppeleihin niin ei ihme että tuollaista shittiä suoltaa... Subarun CVT on aivan helvetin hyvä, ei nyi, eikä ole kuminauhamaisuudesta tietoakaan..

        Käyppä vertaamassa Amperan vaihteettomuutta siihen Subarun CVT:hen.


    • 19 + 19

      Räsässä on onneksi Borg&Warnerin automaattilaatikko eikä kiinalainen DSG.

    • Skodan huono laatu

      Räsän hinnalla rupeaa saamaan jo isompaa ja hienonpaa A4:sta.

      • mix Audi???

        Miksi tulet Skoda-palstalle kehottamaan ostamaan Audi? Audi on täys turhake eli ylihintainen turkkilaisten karvakäsien kyhäämä vikapesäke, kun taas tsekit ovat tarkkaa ammattiylpeää kansaa ja tekevät Skodan laadukkaasti. Simply clever!


      • halpa ja meluisa
        mix Audi??? kirjoitti:

        Miksi tulet Skoda-palstalle kehottamaan ostamaan Audi? Audi on täys turhake eli ylihintainen turkkilaisten karvakäsien kyhäämä vikapesäke, kun taas tsekit ovat tarkkaa ammattiylpeää kansaa ja tekevät Skodan laadukkaasti. Simply clever!

        Taidat olla rasisti.
        Ainakin katsatsustilastojen perusteella A4 on erittäin laadukas auto kun taas Skoda on se vikapesäke.


      • Skoda=vikapesäke
        halpa ja meluisa kirjoitti:

        Taidat olla rasisti.
        Ainakin katsatsustilastojen perusteella A4 on erittäin laadukas auto kun taas Skoda on se vikapesäke.

        Eihän tsekeillä ole motiivia tehdä kunnon jälkeä muutaman euron tuntipalkalla. Suurempi osuus on tosin sillä, että konsernin paremmissa merkeissä käytetään huomattavasti laadukkaampia materiaaleja kuin Skodassa.


      • audzmään

        Isommasta ja hienommasta en kyllä tiedä, A4:stä on isot tilat kaukana.. ehkä se micran jälkeen voi tuntua isolta..


      • tqm
        Skoda=vikapesäke kirjoitti:

        Eihän tsekeillä ole motiivia tehdä kunnon jälkeä muutaman euron tuntipalkalla. Suurempi osuus on tosin sillä, että konsernin paremmissa merkeissä käytetään huomattavasti laadukkaampia materiaaleja kuin Skodassa.

        Itävalta-Unkari kuningaskunnan teollisuudesta yli 90% sijaitsi nykyisen Tsekin tasavallan alueella. Teollinen perinne ja infrastruktuuri on 300 vuotta vanhaa. Me suomalaiset emme tuolloin olleet vielä pudonneet puusta...

        Aatuvainaakin himoitsi Tsekin teollisuutta ja insinööritaitoa ja päätti miehittää maan. Sakut tekevät ihan kelpo olutta, joten oluen perässä Aatu ei ollut. Joten kaikki puheet itä höpölöpöstä voit unohtaa. Et taida ymmärtää mitään nykyaikaisesta teollisesta tuotannosta ja laadunvalvonnasta, joten voisit lopettaa tuon älyvapaan trollaamisen.


      • 5+15
        tqm kirjoitti:

        Itävalta-Unkari kuningaskunnan teollisuudesta yli 90% sijaitsi nykyisen Tsekin tasavallan alueella. Teollinen perinne ja infrastruktuuri on 300 vuotta vanhaa. Me suomalaiset emme tuolloin olleet vielä pudonneet puusta...

        Aatuvainaakin himoitsi Tsekin teollisuutta ja insinööritaitoa ja päätti miehittää maan. Sakut tekevät ihan kelpo olutta, joten oluen perässä Aatu ei ollut. Joten kaikki puheet itä höpölöpöstä voit unohtaa. Et taida ymmärtää mitään nykyaikaisesta teollisesta tuotannosta ja laadunvalvonnasta, joten voisit lopettaa tuon älyvapaan trollaamisen.

        "Aatuvainaakin himoitsi Tsekin teollisuutta ja insinööritaitoa ja päätti miehittää maan. Sakut tekevät ihan kelpo olutta, joten oluen perässä Aatu ei ollut"

        Heh.
        Mitähän Aatu haki Puolasta, Tansaksta, Norjasta, Ranskasta, Itävällasta, Venäjältä, Afrikan maista, yms yms? Ja Tsekistä sitten ihan jotain muuta?

        Nyt alkaa jo vaikuttaa epätoivoiselta...


    • Räsä_ukko

      Ostaisin Automaatin, mutta minulla on jo sellainen!

    • räksä on p@ska

      Räksä on skodan tekele ford teki aidon RS:n

      • Räksä=romu

        Räksällä RS tarkoittaa Really Slow.


    • True hood.

      Miksi ylipäätään hankkia RS-luokan auto (merkistä riippumatta!), jos ei ota sitä manuaalisena?

      Mikä ilo automaattivaihteistosta on sportsing-ajossa???? Kertokaa mulle...

      • Anonyymi

        jos ostaa sporttiauton jossa on automaatti nii varmasti haluat käyttää läpsyjä


    • Oyutta

      Tuskin kestää (ellet ole nainen?)

      Porsineet DSG:t ovat olleet pääosin kaljupäisten nuorten miesten ajossa ja senhän tietää, jos he vielä RS:llä ajelisivat =) Eivät ainakaan sitä säästellen =)

    • Bastrado

      Makukysymys. Itse olen valinnut aina ns.hieman tehokkaampaan autoon manuaalivaihteiston.Tuntuu löytyvän paremmin tuo ajofiilis ,kuin DSG vaihteiston kanssa.

    • Ihan sama!

      Joka tapauksessa surkea elvistelevä kyhäelmä joka joutuu liikennevaloissa jokatapauksessa nuorten lippisjannujen kyykyttämäksi vaikkapa vanhalla 90-luvun saksantuonti-Bemarilla tyyliin 325i tai 330i, tai sitten nelivetojapski tyyliin Subaru Impreza Sti tai Mtsu Lancer Evo.

      Siinä sitä räsämiehellä alkaa ajatukset poukkoilemaan, sydän hakkaa 150 kiekkaa minuutissa ja kädet hikoaa. Sitten marssitaan autokauppaan taas ja kierre jatkuu...

      • ,b,jmb,mbm,bm,

        No onneksi sinulla on se 2000hv katuhirviö, niin ei tarvitse miettiä toiseksi jäämistä.

        Voi, voi teiniongelmia.


      • 0.9 Injection

        Juuri tämän takia kannattaa ostaa vaikkapa se Avensis 1.6-moottorilla, ihan turha ostaa sitä kaksilitraista, kun lähes jokainen auto on kuitenkin nopeampi tai yhtä hyvä kiihtymään.

        Joka mallisarjasta kannattaa valita aina se pienin moottori, muu on turhaa.


      • elegance.

        Ei kukaan itseäänkunnioittava ihminen kehtaa ajella vanhalla romulla, vaikka siinä olisi miten paljon tehoa tahansa vielä jäljellä.


      • AjeIija
        elegance. kirjoitti:

        Ei kukaan itseäänkunnioittava ihminen kehtaa ajella vanhalla romulla, vaikka siinä olisi miten paljon tehoa tahansa vielä jäljellä.

        No ei romulla mutta vanhalla tehokkaalla autolla kyllä ajelee mielikseen.


      • it-inssi
        AjeIija kirjoitti:

        No ei romulla mutta vanhalla tehokkaalla autolla kyllä ajelee mielikseen.

        Niin niin, mutta toi menee jo harrastuksen puolelle. Useimmille auto on kuitenkin vain siirtymäväline paikasta toiseen. Tosin tarpeeksi hyvä (=uudehko) siirtymäväline kuitenkin pitää olla.


      • ei muuhun
        it-inssi kirjoitti:

        Niin niin, mutta toi menee jo harrastuksen puolelle. Useimmille auto on kuitenkin vain siirtymäväline paikasta toiseen. Tosin tarpeeksi hyvä (=uudehko) siirtymäväline kuitenkin pitää olla.

        Skoda kelpaa siirtymävälineeksi. Vain siihen...


      • it-inssi
        ei muuhun kirjoitti:

        Skoda kelpaa siirtymävälineeksi. Vain siihen...

        No mihin muuhun auton pitää kelvata kuin siirtymävälineeksi?


      • ei muuhun
        it-inssi kirjoitti:

        No mihin muuhun auton pitää kelvata kuin siirtymävälineeksi?

        Hyvä kysymys..

        Monille auto kuitenkin edustaa mukavuuttaa, statusta, laatua jne asioita, jossa Skoda ei ole kovin vahvoilla. Varsinkaan tuon imagon suhteen. Hyvin monille imago- yms statusasiat ovat vähämerkityksellisiä ja senhän näkee mm Skodan huikeasta suosiosta Suomessa. Toki osa Skodanomistajista on sellaisia, joilla ei ole mahdollisuuttakaan hankkia varsinaisia laatuautoja esim hintojen vuoksi ja jotuvat tyytymään sinänsä iha kelvolliseen Skodaan. Sehän täyttää kaikki siirtymävälineen tarvittavat oleelliset ominaisuudet.

        Jos sinullekin auto edustaa vain siirtymävälinettä, niin lienee sinulla sitten halvin mahdollinen auto. On muuten halvempiakin kuin Skodan halvimmatkin mallit ja varmasti yhtä hyviä.
        Jos näin ei sinun kohdallasi ole, niin miksi ei?


      • it-inssi
        ei muuhun kirjoitti:

        Hyvä kysymys..

        Monille auto kuitenkin edustaa mukavuuttaa, statusta, laatua jne asioita, jossa Skoda ei ole kovin vahvoilla. Varsinkaan tuon imagon suhteen. Hyvin monille imago- yms statusasiat ovat vähämerkityksellisiä ja senhän näkee mm Skodan huikeasta suosiosta Suomessa. Toki osa Skodanomistajista on sellaisia, joilla ei ole mahdollisuuttakaan hankkia varsinaisia laatuautoja esim hintojen vuoksi ja jotuvat tyytymään sinänsä iha kelvolliseen Skodaan. Sehän täyttää kaikki siirtymävälineen tarvittavat oleelliset ominaisuudet.

        Jos sinullekin auto edustaa vain siirtymävälinettä, niin lienee sinulla sitten halvin mahdollinen auto. On muuten halvempiakin kuin Skodan halvimmatkin mallit ja varmasti yhtä hyviä.
        Jos näin ei sinun kohdallasi ole, niin miksi ei?

        Tämä on sinänsä ihan turhaa jauhamista, sillä ihmiset arvostavat asioita eri tavalla. Keskustelua vääristää se, että tänne kirjoittelevat kaiken ikäiset ihmiset, ja ikä juurikin muuttaa ihmisten arvostuksia.

        Noihin trolleihin vaan on kertakaikkiaan pakko vastata, sillä ne ovat yksinkertaisesti bullshittiä. Mikäköhän lienee motiivi kirjoittaa tollasta sontaa?

        Minulla on ollut ajokortti 30 vuotta, ja tykkään kyllä ajella autolla, kunhan se on tarpeeksi hyvä. Skodan 1.8 TSI Combi Elegancen olen todennut kaikinpuolin hyväksi siirtymävälineeksi, ja sen verran minussa kuitenkin on automiestä, etten vähempään tyydy.


      • Laadun ystävä
        ei muuhun kirjoitti:

        Hyvä kysymys..

        Monille auto kuitenkin edustaa mukavuuttaa, statusta, laatua jne asioita, jossa Skoda ei ole kovin vahvoilla. Varsinkaan tuon imagon suhteen. Hyvin monille imago- yms statusasiat ovat vähämerkityksellisiä ja senhän näkee mm Skodan huikeasta suosiosta Suomessa. Toki osa Skodanomistajista on sellaisia, joilla ei ole mahdollisuuttakaan hankkia varsinaisia laatuautoja esim hintojen vuoksi ja jotuvat tyytymään sinänsä iha kelvolliseen Skodaan. Sehän täyttää kaikki siirtymävälineen tarvittavat oleelliset ominaisuudet.

        Jos sinullekin auto edustaa vain siirtymävälinettä, niin lienee sinulla sitten halvin mahdollinen auto. On muuten halvempiakin kuin Skodan halvimmatkin mallit ja varmasti yhtä hyviä.
        Jos näin ei sinun kohdallasi ole, niin miksi ei?

        Kirjoituksesi on hyvä ja se on täyttä asiaa. Kaikille vain ei riitä pelkkä kehonsiirtoväline vaan arvostetaan juuri mukavuuttaa, statusta, laatua, suorituskykyä ja näyttävyyttä. Silloin ei Skoda ole vaihtoehto ja katseet suuntautuvat parempiin merkkeihin. Toki ovat kalliimpia ja sinällään pois normaalin Skodan ostajan ulottuvilta.

        Usein nämä paremmilla merkeillä ajavat arvostavat samoja asioita, mukavuutta, statusta, laatua jne. myös muussa elämässään kuten asunnoissaan, kesämökeissään, harrastuksissaan, ylipäätään kaikessa.


      • Troll-hättan igen?!?
        Laadun ystävä kirjoitti:

        Kirjoituksesi on hyvä ja se on täyttä asiaa. Kaikille vain ei riitä pelkkä kehonsiirtoväline vaan arvostetaan juuri mukavuuttaa, statusta, laatua, suorituskykyä ja näyttävyyttä. Silloin ei Skoda ole vaihtoehto ja katseet suuntautuvat parempiin merkkeihin. Toki ovat kalliimpia ja sinällään pois normaalin Skodan ostajan ulottuvilta.

        Usein nämä paremmilla merkeillä ajavat arvostavat samoja asioita, mukavuutta, statusta, laatua jne. myös muussa elämässään kuten asunnoissaan, kesämökeissään, harrastuksissaan, ylipäätään kaikessa.

        Hyvä "Laadun ystävä". Skodan ja "parempien merkkien" hintaero on tuhansia euroja. Onhan Skodaa jopa haukuttu kalliiksi. Se, että "automiehellä" on varaa käytettyyn premium-merkkiin, ei tarkoita, että taloudellinen liikkumavara mahdollistaisi tasokkaan omistusasumisen, kesämökit jne. Niihin tarvitaan paljon enemmän rahaa. Satoja tuhansia. Joten jos haluatte todistella jotain näyttävillä autoilla,niin olkaa hyvä. Se on halpaa esim. asumiseen verrattuna. Jos tasokkaasti asuva ja elävä haluaa ajaa Skodalla, se ei ole näyttämishaluisilta pois. Tai ehkä teitä harmittaa, kun näette millaisen talon edessä Skoda on parkissa...;)

        It-inssiä kompaten: Nämä ovat todella turhia vääntöjä, koska elämän arvostukset ja auton käyttötarpeet ovat todella erilaisia. On surkuhupaisaa tarjota tilavan perheauton tarvisijalle "järkevänä" vaihtoehtona tiloiltaan luokkaa pienempää "parempaa merkkiä" tai Saksasta uitettua katuraaseria...


      • Laadun ystävä
        Troll-hättan igen?!? kirjoitti:

        Hyvä "Laadun ystävä". Skodan ja "parempien merkkien" hintaero on tuhansia euroja. Onhan Skodaa jopa haukuttu kalliiksi. Se, että "automiehellä" on varaa käytettyyn premium-merkkiin, ei tarkoita, että taloudellinen liikkumavara mahdollistaisi tasokkaan omistusasumisen, kesämökit jne. Niihin tarvitaan paljon enemmän rahaa. Satoja tuhansia. Joten jos haluatte todistella jotain näyttävillä autoilla,niin olkaa hyvä. Se on halpaa esim. asumiseen verrattuna. Jos tasokkaasti asuva ja elävä haluaa ajaa Skodalla, se ei ole näyttämishaluisilta pois. Tai ehkä teitä harmittaa, kun näette millaisen talon edessä Skoda on parkissa...;)

        It-inssiä kompaten: Nämä ovat todella turhia vääntöjä, koska elämän arvostukset ja auton käyttötarpeet ovat todella erilaisia. On surkuhupaisaa tarjota tilavan perheauton tarvisijalle "järkevänä" vaihtoehtona tiloiltaan luokkaa pienempää "parempaa merkkiä" tai Saksasta uitettua katuraaseria...

        Ero Skodan ja parempien merkkien välillä on tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Skodan ostaja ihmettelee miksi premiumin ostaja pistää paljon rahaa autoonsa kun taas premiumin ostaja ihmettelee miksi Skodan ostaja pistää lähes kaikki rahansa autoon. Siinähän se ero on. Siksi premiumin omistajan taloudellinen liikkumavara mahdollistaa tasokkaan omakotitaloasumisen, kesämökit, kalliit harratukset jne. Tasokkaasti elävä ei valitse Skodaa autokseen. Skodia näkee parkissa lähiökerrostalojen parkeissa, premiumeja komeiden omakotitalojen pihassa (jos autot eivät ole tallissa). Näin se vain on.

        Auton käyttötarpeita on erilaisia ja premiumeista löytyy myös tilavia perheautoja. Huomattavasti laadukkaimpina ja arvostettuina ne eivät vaan sovi skoidailijan kukkarolle. Katuraaserit ovat myös hinnakkaita kuten oikeat maasturit. Niillekin on omat ostajansa. Kuten käytetyillekin autoille, joista en maininnut muuten mitään.


      • 148 000e/vuosi.
        Laadun ystävä kirjoitti:

        Ero Skodan ja parempien merkkien välillä on tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Skodan ostaja ihmettelee miksi premiumin ostaja pistää paljon rahaa autoonsa kun taas premiumin ostaja ihmettelee miksi Skodan ostaja pistää lähes kaikki rahansa autoon. Siinähän se ero on. Siksi premiumin omistajan taloudellinen liikkumavara mahdollistaa tasokkaan omakotitaloasumisen, kesämökit, kalliit harratukset jne. Tasokkaasti elävä ei valitse Skodaa autokseen. Skodia näkee parkissa lähiökerrostalojen parkeissa, premiumeja komeiden omakotitalojen pihassa (jos autot eivät ole tallissa). Näin se vain on.

        Auton käyttötarpeita on erilaisia ja premiumeista löytyy myös tilavia perheautoja. Huomattavasti laadukkaimpina ja arvostettuina ne eivät vaan sovi skoidailijan kukkarolle. Katuraaserit ovat myös hinnakkaita kuten oikeat maasturit. Niillekin on omat ostajansa. Kuten käytetyillekin autoille, joista en maininnut muuten mitään.

        Naulan kantaan, on idioottimaista ostaa joku BMW 316i touring ja maksaa siitä reilusti yli 40 000 euroa varusteineen, kun samaan hintaan tai muutaman tontun halvemmalla saat kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla ladatun Octavia RS farmarin. Toki vapaa maa ja vapaa valinta...

        Minkä lähiön kerrostalojen parkista löytyy kasapäin kolmenkympin uusia Octavioita?. Anna osoite, niin menen kuvaamaan.

        PS. Ajattelin muuten tilata tuon RS Octavian, eiköhän se istu ihan hyvin omakotitaloni pihalle Kauniaisiin...Pääsen samalla tuosta vähemmän haluttavasta työsuhde V60 D3-traktorista eroon.


      • Olen vakavarainen
        Laadun ystävä kirjoitti:

        Ero Skodan ja parempien merkkien välillä on tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Skodan ostaja ihmettelee miksi premiumin ostaja pistää paljon rahaa autoonsa kun taas premiumin ostaja ihmettelee miksi Skodan ostaja pistää lähes kaikki rahansa autoon. Siinähän se ero on. Siksi premiumin omistajan taloudellinen liikkumavara mahdollistaa tasokkaan omakotitaloasumisen, kesämökit, kalliit harratukset jne. Tasokkaasti elävä ei valitse Skodaa autokseen. Skodia näkee parkissa lähiökerrostalojen parkeissa, premiumeja komeiden omakotitalojen pihassa (jos autot eivät ole tallissa). Näin se vain on.

        Auton käyttötarpeita on erilaisia ja premiumeista löytyy myös tilavia perheautoja. Huomattavasti laadukkaimpina ja arvostettuina ne eivät vaan sovi skoidailijan kukkarolle. Katuraaserit ovat myös hinnakkaita kuten oikeat maasturit. Niillekin on omat ostajansa. Kuten käytetyillekin autoille, joista en maininnut muuten mitään.

        Mulla on 2012 Linea Terra Avensis ja omakotitalo. Olen siis varakas Premium-ihminen ja lisäksi vielä Premium-autoilija.

        Omistan myös perityn kesämökin ja käyn kaksi kertaa vuodessa etelässä, talvella Thaimaassa ja kesäisin Espanjassa.

        Harrastan myös laskettelua ja suosikkipaikkani on Levi, Aina Maaliskuussa vietämme laatuaikaa HulluPoro Areenalla muiden Premium-ihmisten kanssa.

        Minkähänlaista olisi olla köyhä?


      • 350 k€ pääomatulot/v
        148 000e/vuosi. kirjoitti:

        Naulan kantaan, on idioottimaista ostaa joku BMW 316i touring ja maksaa siitä reilusti yli 40 000 euroa varusteineen, kun samaan hintaan tai muutaman tontun halvemmalla saat kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla ladatun Octavia RS farmarin. Toki vapaa maa ja vapaa valinta...

        Minkä lähiön kerrostalojen parkista löytyy kasapäin kolmenkympin uusia Octavioita?. Anna osoite, niin menen kuvaamaan.

        PS. Ajattelin muuten tilata tuon RS Octavian, eiköhän se istu ihan hyvin omakotitaloni pihalle Kauniaisiin...Pääsen samalla tuosta vähemmän haluttavasta työsuhde V60 D3-traktorista eroon.

        Riippuu käyttötarkoituksesta. BMW:n laadukas ja jäykkä kori huippuhyvine sisustusmateriaalineen mahdollistavat sen, etteivät kori ja sisustus ala natisemaan vähillä kilometrimäärillä kuten Skodassa. Ja onhan Bemari monin verroin parempi ja tyylikkäämpi auto muutenkin.

        Kerrostalojen parkeista löytyy niitä Octavioita melkein mistä tahansa. Katso vaikka netistä kaupungin vuokratalojen osoitteita.

        Hökkelin pihaan istuu ihan hyvin RS Octavia. Volvot ovat kyllä aikamoisia traktoreita mutta paljon Skodaa edellä.


      • Pure Premium
        Olen vakavarainen kirjoitti:

        Mulla on 2012 Linea Terra Avensis ja omakotitalo. Olen siis varakas Premium-ihminen ja lisäksi vielä Premium-autoilija.

        Omistan myös perityn kesämökin ja käyn kaksi kertaa vuodessa etelässä, talvella Thaimaassa ja kesäisin Espanjassa.

        Harrastan myös laskettelua ja suosikkipaikkani on Levi, Aina Maaliskuussa vietämme laatuaikaa HulluPoro Areenalla muiden Premium-ihmisten kanssa.

        Minkähänlaista olisi olla köyhä?

        Toyotahan ei ole premium.

        Thaimaa ja Espanja ovat köyhien lomakohteita. Ja laskettelu on halpa harrastus.


      • ugkul,lufg,mkglu,
        350 k€ pääomatulot/v kirjoitti:

        Riippuu käyttötarkoituksesta. BMW:n laadukas ja jäykkä kori huippuhyvine sisustusmateriaalineen mahdollistavat sen, etteivät kori ja sisustus ala natisemaan vähillä kilometrimäärillä kuten Skodassa. Ja onhan Bemari monin verroin parempi ja tyylikkäämpi auto muutenkin.

        Kerrostalojen parkeista löytyy niitä Octavioita melkein mistä tahansa. Katso vaikka netistä kaupungin vuokratalojen osoitteita.

        Hökkelin pihaan istuu ihan hyvin RS Octavia. Volvot ovat kyllä aikamoisia traktoreita mutta paljon Skodaa edellä.

        Nollavastaus. Kannattiko vaivautua?

        Kiitos mielenkiinnosta Skodaa kohtaan, jatka päivystystä.


      • n,bg,b,m
        Pure Premium kirjoitti:

        Toyotahan ei ole premium.

        Thaimaa ja Espanja ovat köyhien lomakohteita. Ja laskettelu on halpa harrastus.

        Onhan!

        Avensis on premiumautojen ykkönen.

        Ja jos sinäkin päysystät täällä, niin et ole oikeasti "kaunis ja rohkea".
        Mutta kuvittele ihan rauhassa niin...


      • Ei Skodaa ikinä
        ugkul,lufg,mkglu, kirjoitti:

        Nollavastaus. Kannattiko vaivautua?

        Kiitos mielenkiinnosta Skodaa kohtaan, jatka päivystystä.

        Toivottavasti kannatti. Jos nyt opit yhtään vaikkapa BMW:n ja Skodan korin laatueroja.

        Hauskahan teidät on pistää kyykkyyn.


      • Premium...
        n,bg,b,m kirjoitti:

        Onhan!

        Avensis on premiumautojen ykkönen.

        Ja jos sinäkin päysystät täällä, niin et ole oikeasti "kaunis ja rohkea".
        Mutta kuvittele ihan rauhassa niin...

        Avensis on premiumin vastakohta, oikea romium.

        Jatka vaan " päysystätä".


      • ghgjkj,f,m
        Ei Skodaa ikinä kirjoitti:

        Toivottavasti kannatti. Jos nyt opit yhtään vaikkapa BMW:n ja Skodan korin laatueroja.

        Hauskahan teidät on pistää kyykkyyn.

        Nykyään miljönääritkin päivystää Skoda Threadissa.

        Maailma muttuu...


      • Pasi 6v
        Premium... kirjoitti:

        Avensis on premiumin vastakohta, oikea romium.

        Jatka vaan " päysystätä".

        Moi!

        Minäkin opin vasta kirjoittamaan.


    • ggg1

      Omassa diesel bemarissa 300hp/650nm.. kun kokeilin rs:ssää mopoltahan se tuntu mutta todella hyvä se oli ajaa! uus on aina uus!

      • ggg1

        Tarkemmin kun miettii niin halvemmaksi tulee kaikin tavoin! ehkäpä vaihdan =)


      • Anonyymi

        Aika heikosti on tehoa Bemussa! Kiihtyyks se edes mihinkään?
        Kai Skodan 2.0TSI koneesta saa enemmän tehoa ja reilusti.
        Fakta on kuitenkin se et GOLF R samalla koneella menee alle 3s 0-100Km/h
        eikä Skoda siitä paljon jää. Et ei sulla ole edes toivoa ketään nopean Skodan omistajaa voittaa valoissa. Tämä onvain valitettava fakta. Nopeimmissa Skodissa on jo 2.5l Audi RS3 moottori ja siitä saa helposti yli 100HP renkaalta mitattuna. Et sille ei pärjää edes todella nopeat urheiluautot. Anteeksi mutta sun dieselis on tosi lussupaska nokivasara verrattuna nopeisiin autoihin.


    • Petsku
      • Ouninpohjassa

        Luotan Antti Liinpäähän enemmän kuin Petskuun. Antti on ajanut ammatikseen taksia. Ja piste.


    • Finlandssvensk

      Herranjumala että täältä löytyy näitä Skodan haukkujia jotka eivät varmaan koskaan ole edes ajaneet kyseisellä merkillä! Kun te nyt haukutte Skodaa huonoksi autoksi niin mikä selitys löytyy sille että Skoda on hyvin menestynyt kaikissa arvosteluissa ja vertailuissa?
      Ja tämä suomen "veroparatiisi" ei anna kaikille mahdollisuutta ostaa sitä "premiumautoa" vaikka jotkut niin luulee.
      Itse ajan Octavia RS:llä, asun 800 000€ omakotitalossa ja omistan kaksi mökkiä Hangossa. Ei se auto aina kerro siitä jos elät yleellisesti ;)

      • xxyyzzz

        Niin, luin Iltalehdestä taannoin, että lottovoittajien suosikkiauto on Skoda Octavia...=). Tuskin sentään ihan karvalakkimalli, mutta kuitenkin....! Mistähän syystä...?! =) =)


      • jukka_poikavaan
        xxyyzzz kirjoitti:

        Niin, luin Iltalehdestä taannoin, että lottovoittajien suosikkiauto on Skoda Octavia...=). Tuskin sentään ihan karvalakkimalli, mutta kuitenkin....! Mistähän syystä...?! =) =)

        Moni lottovoittaja ostaa manuaaliaskisen.


    • huono merkki on.

      Skeidat on paskoja piste.

      • Et kuten tienny

        Mistäs sää sen tiädät. Oot sää joku Aino Kassinen, ku tommottis ennustat? Et sää ole kuiten koskaan omistanu Skodaa, sati sitte ajanu Skodalla. Et varmaan o ollu koskaan ehki Skodan kyydissäkään, Skodallahan ei p-askaa kuskata.


      • premiuml uokan sokota
        Et kuten tienny kirjoitti:

        Mistäs sää sen tiädät. Oot sää joku Aino Kassinen, ku tommottis ennustat? Et sää ole kuiten koskaan omistanu Skodaa, sati sitte ajanu Skodalla. Et varmaan o ollu koskaan ehki Skodan kyydissäkään, Skodallahan ei p-askaa kuskata.

        Aivan sama ottaako rs oktaaviaa manuaalina vai automaatti edustutauto se on joka tapauksessa


    • Musta_RS

      Manuaalina ehdottomasti, helpompi jälleenmyydä vuoden päästä.

    • Kariniemi

      Itse tilasin oman RS:ni maksalaatikolla ja kaupanpäälle sain vielä oman karvalakin.

      • Anonyymi

        Etkö muka halua kaalilaatikkoa hapankaalisivukkeella?


    • Anonyymi

      Skoda on ihan tarpeeksi tehokas VRS mallina. Jos ECU ohjelman laittaa ja samalla kannattaa DSG ohjelmoida. Kyllä toi teho riittää normaaliliikenteeseen ihan kivasti.
      En tiedä mihin te sitä tehoa tarvisette niin paljon ettei Skodan 320HP ja 490Nm riitä teille?!? https://www.celtictuning.fi/palvelut/suorituskyky-tilastot/skoda/octavia-2020/petrol/2-0-tsi-vrs-242-bhp-2020-ECU-remap-chiptuning/stage-1#t3-content

      Jos se vakiolaatikko ei kestä siis DSG osta RS 3 laatokko niin alkaa kestämään.
      Se laatikko mikä on 2.5l koneen jatkona. Ongelma on sillä hoidettu kerralla kuntoon.
      Asiat voi tehdä aina hyvin tai sitten vinkua netissä hajoavista osista.

    • Anonyymi

      Miten se nyt meni? Kumpi meni tilaukseen DSGG vai manuaali?

    • Anonyymi

      Miksi Skoda on se paras auto jos haluaa oerheauton mikä on kuitenkin riittävän nopea.
      Youtube: This 500BHP Octavia VRS is the ULTIMATE SLEEPER!
      Harva BMW pärjää =)

    • Anonyymi

      Manuaali on harvinaisuus tulevaisuudessa.
      Niitä myydään todella vähän.

    • Anonyymi

      Kovasti vain kateus nousee kun Skoda on näkpiirissä.
      Jopa raivo repeää usein kun Skoda on niin laadukas ja upea ulkonäk viimestään nostaa kateuden huippuunsa.

    • Anonyymi

      Ota 110 malli takamoottorilla ,ilmajäähdytys.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe