kiviainesten ce- merkintä

ce-standardi

tiedättekö onko ce-merkintää monellakaan soratoimittajalla?

jos ei ole, niin joutuu rakentaja äkkiä purkaan talonsakin jos ei ole käytetty ce-merkittyjä tuotteita...

8

2071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CE merkinnästä

      Kyllä niitä rupeaa olemaan. CE- merkintää ei tarvita yli 90mm raekoon kiviaineksissa. Jos siis toimitat 0-100mm soraa täyttöihin, niin sillä ei ole harmonisoitua tuotestandardia, eikä sitä tarvitse CE merkitä. Samoin vapautettu on kaikki suoraan penkasta otetut tavarat. Esim. suodatinhiekka on usein käyttökelpoista seulomattakin.
      Eikä taloa pureta, vaan otetaan näyte-erä, joka seulotaan ja jos se täyttää standardit niin asia kunnossa ja jatkossa velvoitetaan CE merkitsemään.
      Mutta pikkuhiljaa kannattaa ne CE asiat hoitaa päiväjärjestykseen niin ei tule ongelmia.

    • merkinnätOK

      eipä ole isoillakaan toimijoilla asiat kuulemma kunnossa, joutuneet rikkeisiin puuttumaan tukes:in taholta.

      • hohoi

        Murskeilla ce merkintä.Laatu on hyvää hihnan alla.Mutta monessa paikassa se pilataan tuhkalla.Ainakin lahdessa saa tosi epäkuranttia tavaraa.Itse olen murskalla töissä ja ihmettelen että vastaan otto päässä ei tarkisteta mitä tulee.Monesti tuhkasta saa seulottua hiekotus sepelin ja lopun voi sotkea multaan.


    • Turha on turhaa

      Jos on tilattu CE merkittyä tavaraa, niin voiko kuitenkin toimittaa merkitsemätöntä ?
      Kyllä voi, mutta ei ehkä kannata. Tavarantoimittajan rahapussissa käy sen jälkeen pyörre...

    • Savihiekka

      Rantahiekka on halvempaa, kuin virallinen hiekka. Joten sitä kannattaa käyttää reilusti ja mursketta vähemmän. Katetta jää ihan mukavasti.

    • Tosi on

      Eipä sora siitä muutu, oli merkitty, tai ei. EU vouhotuksia, ei merkitystä Suomessa.

    • weikkakka

      CE vakuutus
      Me vakuutamme oletettavasti kyllä täyttävän euroopan komission oletetut vaatimukset
      Pillarikuski nn

      Merkintää ei laiteta jokaiseen hiekkajyvään, Rane näyttää tarvittaessa.

    • nöppelöö

      Tosiaan kun se hihnalta tippuu se on CE merkittyä.Mutta siitä eteen päin se on jotain muuta.Monessa paikassa tuhka sotketaan alle 0-90 siin.Eli saatte raakki tavaraa.Ainut taho joka valvoo vastaan otto päässä on VR.Sinne ei paska tavara kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe