Suzuki Marauder 800

Kiitoksia tiedoista,

Terve,
Kesä ilman mopoa ja tuossa lomien aikaan ihailin asuntovaunualueen naapurin customia joka oli nätti kuin karamelli kaikkine heepeleineen. Viime viikonloppuna kysyin että möisikö niin vastasi myöntävästi että kun 70 vuotta ikää niin voisi luopua.
Hinta kohdallaan ja kytkimen vaihtaisikin. No sunnuntaina kun omistaja lähti kotiin niin pyörästä lähti helv..atanmoinen terävä pauke ja pärina joka kuului kilometrienkin päästä. Kuulemma jokin lyhyt ja ohut Copran viriputki. Kotikadullani löytyy samalainen suzuki jossa vakiputket ja ääni on mukavan matala möreä murina. Soitin Suzukin valtuuttamalle huolto/varaosaliikkeelle ja tiedustelin putkien vaihtoa niin sain kuulla että alkuperäiset sikakalliit ja vanhan 12 vuoden pyörän tarvike osien saanti hankalaa.

Eli kysymys koska pyörä kiinnostaa minua niin tietääkö joku firman jolla mahdollisesti Marauderin alkuperäisiä vastaavia putkia myynnissä. Tai ainakin hiljaisempia semmoisia.

23

4886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nolomopo

      Naisten pyörä tuo pikku M800

    • VS14OO

      "nolomopolla" on pieni penis eikä sen takia kehtaa tulla ulos kaapista...

      Voisit löytää Maraan alkuperäisen putken intikkakerhon ostaa ja myy-forumilta: www.intruderclubfinlandry.fi/‎

      Tosin noihin Cobran putkiin löytyy kyllä vaimennusosia ja materiaalia ihan kaupan hyllyltä. Niillä pyörään saa ihan siedettävät äänet. Eli osta pois jos pyörä muuten on kunnossa. Kannattaa myös liittyä Intikkaclubiin. Sieltä saat apua ja neuvoja kaikkeen moottoripyöräilyyn liittyvissä asioissa.

      • nolomopo

        Taitaakin olla Hintikkakerho. Heh.


    • aloittaja....

      No pyörän ostin vaikka "Pelkkä" kasisatanen. Sen verran hieno. Putket vaihdan talvella. Ihan hyviä kommentteja pöljän ja vajaaälyisten vastaajien kautta tullut. Joten kiitos siitä että sain todeta ettei Suomalaiset vielä täysin sivistyneet,,,,

    • marabara

      Itselläni on myös marauder 800. Mukava pyörä ja ihan tarpeeksi tehokas. Nyt pitäisi venttiilitä säädättää. Onkohan liikkeessä miten kallis homma ?

      • aloittaja..

        Kiva että muitakin marauderin omistajia. Eiköhän tehot riitä minulle köykäiselle vaikka 800 on. Nätti kun faan on ja siksi tykästyin. Venttiileistä en tiedä mutta omaan maksaa kytkinpakka 50-80 euroa ja se menee vaihtoon talven aikana. Ehkä myös putket. No eine niin pahaa meteliä pitänyt kun vedin kieroksen sillä. Voi olla että entisellä omistajalla luisti kytkin kesällä kun kiihdytti.


      • Marauderman
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kiva että muitakin marauderin omistajia. Eiköhän tehot riitä minulle köykäiselle vaikka 800 on. Nätti kun faan on ja siksi tykästyin. Venttiileistä en tiedä mutta omaan maksaa kytkinpakka 50-80 euroa ja se menee vaihtoon talven aikana. Ehkä myös putket. No eine niin pahaa meteliä pitänyt kun vedin kieroksen sillä. Voi olla että entisellä omistajalla luisti kytkin kesällä kun kiihdytti.

        Marauderin kytkin kulutetaan loppuun aika harvoin, ellei kyseessä ole käyttövirhe tai käytetty vääränlaisia öljyjä. Viritettäessä (ja myös vakiona) ongelma ovat alimitoitetut kytkinjouset, jotka kannattaa korvata Vesrah SK-329 sarjalla (~20€, ebaysta Saksasta, jos ei Suomesta löydy).

        Samalla kannattaa vaihtaa kytkinjousia pitävät pultit; niiden momentti on 1 kg mutta samalla kun ne kiristyvät momenttiin ne katkeavat. Luistaminen voi myös johtua väärästä vaijerin vapaaliikkeestä joka kannattaa tarkastaa ihan ensimmäiseksi.

        Jos ei ole VZ800 tehoihin tyytyväinen, niitä saa toki (rajoitetusti) lisää. Kääntöpuolena kulutus kasvaa, kun ei malta lähteä rauhallisesti.

        Laita viesti marauderman[at]hotmail.fi niin laitan sulle huoltomanuaalin pdf-muodossa. Tutustumisen arvoinen.


      • aloittaja
        Marauderman kirjoitti:

        Marauderin kytkin kulutetaan loppuun aika harvoin, ellei kyseessä ole käyttövirhe tai käytetty vääränlaisia öljyjä. Viritettäessä (ja myös vakiona) ongelma ovat alimitoitetut kytkinjouset, jotka kannattaa korvata Vesrah SK-329 sarjalla (~20€, ebaysta Saksasta, jos ei Suomesta löydy).

        Samalla kannattaa vaihtaa kytkinjousia pitävät pultit; niiden momentti on 1 kg mutta samalla kun ne kiristyvät momenttiin ne katkeavat. Luistaminen voi myös johtua väärästä vaijerin vapaaliikkeestä joka kannattaa tarkastaa ihan ensimmäiseksi.

        Jos ei ole VZ800 tehoihin tyytyväinen, niitä saa toki (rajoitetusti) lisää. Kääntöpuolena kulutus kasvaa, kun ei malta lähteä rauhallisesti.

        Laita viesti marauderman[at]hotmail.fi niin laitan sulle huoltomanuaalin pdf-muodossa. Tutustumisen arvoinen.

        Kiitti,
        Pistän viestiä...


      • Sivullinen vaan
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitti,
        Pistän viestiä...

        Hauskaa nähdä, että tältäkin foorumilta löytyi oikeaa motoristien keskinäistä solidaarisuutta!


      • aloittaja....
        Sivullinen vaan kirjoitti:

        Hauskaa nähdä, että tältäkin foorumilta löytyi oikeaa motoristien keskinäistä solidaarisuutta!

        No tosiaan. Marauderman vastasi sähköpostiini arvoikkaine tietoineen. Joten kiitos siitä. Tosin tänä iltana hieman kiirettä joten meinaa olla yhteydessä huomenna.


      • mara marattaja
        Marauderman kirjoitti:

        Marauderin kytkin kulutetaan loppuun aika harvoin, ellei kyseessä ole käyttövirhe tai käytetty vääränlaisia öljyjä. Viritettäessä (ja myös vakiona) ongelma ovat alimitoitetut kytkinjouset, jotka kannattaa korvata Vesrah SK-329 sarjalla (~20€, ebaysta Saksasta, jos ei Suomesta löydy).

        Samalla kannattaa vaihtaa kytkinjousia pitävät pultit; niiden momentti on 1 kg mutta samalla kun ne kiristyvät momenttiin ne katkeavat. Luistaminen voi myös johtua väärästä vaijerin vapaaliikkeestä joka kannattaa tarkastaa ihan ensimmäiseksi.

        Jos ei ole VZ800 tehoihin tyytyväinen, niitä saa toki (rajoitetusti) lisää. Kääntöpuolena kulutus kasvaa, kun ei malta lähteä rauhallisesti.

        Laita viesti marauderman[at]hotmail.fi niin laitan sulle huoltomanuaalin pdf-muodossa. Tutustumisen arvoinen.

        Aloittaja, älä osta kytkinpakkaa. Luistava maran kytkin johtuu 99,5% varmuudella heikoista kytkinjousista, vähänkin viritettynä ne on kiristettävä, jopa vakiossakin, yleensä sopivat prikat jousien alle riittää. Rempan hinta 10€, eli kytkinkopan tiivisteen hinta.

        Oikein tehtynä viritys ei nosta kulutusta juurikaan, matka-ajossa pääsee edelleen 4 - 4,5 L tuntumaan, kannattaa vaihtaa myös eturatas ainakin 1 piikin isompaan! Penkki tuossa laitteessa kannattaa muotoilla uudelleen.


      • hjs87
        mara marattaja kirjoitti:

        Aloittaja, älä osta kytkinpakkaa. Luistava maran kytkin johtuu 99,5% varmuudella heikoista kytkinjousista, vähänkin viritettynä ne on kiristettävä, jopa vakiossakin, yleensä sopivat prikat jousien alle riittää. Rempan hinta 10€, eli kytkinkopan tiivisteen hinta.

        Oikein tehtynä viritys ei nosta kulutusta juurikaan, matka-ajossa pääsee edelleen 4 - 4,5 L tuntumaan, kannattaa vaihtaa myös eturatas ainakin 1 piikin isompaan! Penkki tuossa laitteessa kannattaa muotoilla uudelleen.

        Maran penkin nimi on "tiiliskivi" se vaihdettava ekaksi jos meinaa heittää yli 50km lenkkejä.


      • Jutustelija1
        hjs87 kirjoitti:

        Maran penkin nimi on "tiiliskivi" se vaihdettava ekaksi jos meinaa heittää yli 50km lenkkejä.

        Tekijämiehet arvostaa kovaa penkkiä ja alustaa koska niillä pääsee sinne podiumille.


    • Olen samaa mieltä satulasta; se on huono, kannattaa muotoilla tai hankkia parempi (valitettavan kallis vaihtoehto). Vakio 15-piikkinen eturatas kannattaa vaihtaa 16-piikkiseen, varsinkin jos ajaa paljon maantienopeuksilla, kaupunkiajossa se sitten kaipaisi pientä tehonlisäystä jaksaakseen hyvin (toki makuasia, mikä on riittävä vääntö).

      Kahdella Marauderilla ajaneena en kuitenkaan koskaan ole saanut kulkemaan alle 5 litralla. Vakiona vei 5 litraa, ajoi sitten kaupungissa tai maantiellä, yksi tai kaksi päällä. Viritettynä vie 5, jos ajaa rauhallisesti, tehoista nauttien helposti kuusikin litraa, mutta on se sen arvoista:)

    • mp veteraani

      putkia voit kysellä stormilta www.stormmotor.fi tai hollannista cmsnl.com heiltä löytyy alkuperäiset varaosat.
      Voit kokeilla myös ebay.uk tai ebay.de jos kielitaitoa piisaa.

      Kytkimen luisto-ongelmiin kokeilisin ensin öljyn vaihtoa, synteettiset öljyt pilaa kytkinlevyt vaihto mineraaliöljyihin ilman kitkanpoistajia saattaa auttaa.

      Testaapa muutama öljynvaihto (5000km per öljy) vaikka >Mobil Delvac 1400 15w-40 öljyillä saattaa auttaa luistavaan kytkimeen, ainakin itselläni jelppasi.

    • Mara-katti

      Hyvin ja luotettavasti on maratin pelittänyt. Delvakilla ei ole myöskään luistanut kytkin, ennen täyssynteettisellä luisteli. Hyvin toiminut monta vaihtoa.

      Bensan kulutus noussut muutamassa vuodessa noin puoli litraa satasella, vaikka just suodattimet ja tulpat vaihdettu. Lähellä kuutta litraa satkulla. Mitä pitäisi tehdä? Kaasarit säätää pajalla?

    • till1

      Asiallista tekstiä!
      Olen pistänyt kanssa silmäni Marauderiin.
      Mopoilu kokemuksia löytyy nolla kilometriä, mutta kuume on kova!
      Näin alkuvaiheeseen ajattelin halvempaa yksilöä.
      Kuinkahan mahtaa kannattaa hankkia 50000 ajettua?

      • Suzuki Marauder 800

        Tervehdys,
        Olen viestiketjun aloittaja joka osti Marauderin viime syksynä. Ihan kelpo pyörä on. Valitettavasti kilometrit jääneet vähiksi vaikka viimeksi eilen ajelin. Toukokuussa hieman mutta kesäkuussa sateli kokoajan. No lomilla tuli ajettua mutta maks. 100 km. matkoja joten en kokenut sitä parjattua penkin kovuutta. Omalla ajettu 54 tkm. ja toimii kuin maatalouskone. No viimé viikolla kyllä akku simahti kerta heitolla ja uusi oli ostettava motonetistä. Mainitsemani kytkin luistoa en ole havainnut. Ehkä siistä syystä että painan puolet siitä mitä edellinen omistaja ja kaasukahvani kevyempi.
        Ainoa haitta on edelleen ne mökää pitäävät viriputket jonka takia ei ole tullut ajettua 90-100 km/h kovempaa vauhtia. Uudet alkuperäiset olisivat toukokuussa maksaneet 1500 euroa. Katso että saat vakiot mukaan ellei ne ole kiinni. Vakioputkista lähtee mukava mörinä eikä terävä pärinä. Olkoon sitten 800 cc Marauderi taikka Intruuderi niin 50 tkm. hyvin hoidetusta pyörästä 3-5,000 eurolla on passeli hinta aloittelemiseen ja kestää vielä toiset mokomat......km määrät...


      • till1
        Suzuki Marauder 800 kirjoitti:

        Tervehdys,
        Olen viestiketjun aloittaja joka osti Marauderin viime syksynä. Ihan kelpo pyörä on. Valitettavasti kilometrit jääneet vähiksi vaikka viimeksi eilen ajelin. Toukokuussa hieman mutta kesäkuussa sateli kokoajan. No lomilla tuli ajettua mutta maks. 100 km. matkoja joten en kokenut sitä parjattua penkin kovuutta. Omalla ajettu 54 tkm. ja toimii kuin maatalouskone. No viimé viikolla kyllä akku simahti kerta heitolla ja uusi oli ostettava motonetistä. Mainitsemani kytkin luistoa en ole havainnut. Ehkä siistä syystä että painan puolet siitä mitä edellinen omistaja ja kaasukahvani kevyempi.
        Ainoa haitta on edelleen ne mökää pitäävät viriputket jonka takia ei ole tullut ajettua 90-100 km/h kovempaa vauhtia. Uudet alkuperäiset olisivat toukokuussa maksaneet 1500 euroa. Katso että saat vakiot mukaan ellei ne ole kiinni. Vakioputkista lähtee mukava mörinä eikä terävä pärinä. Olkoon sitten 800 cc Marauderi taikka Intruuderi niin 50 tkm. hyvin hoidetusta pyörästä 3-5,000 eurolla on passeli hinta aloittelemiseen ja kestää vielä toiset mokomat......km määrät...

        Juu,
        -98, 49 000, joku kolmosluokan viripaketti, kasisatanen tuli ostettua.
        Mukaan sai orkkis putket ja muuta osaa.
        Ehkä vaihdan putket takaisin.
        Kova on menemään.


      • Suzuki Marauder 800
        till1 kirjoitti:

        Juu,
        -98, 49 000, joku kolmosluokan viripaketti, kasisatanen tuli ostettua.
        Mukaan sai orkkis putket ja muuta osaa.
        Ehkä vaihdan putket takaisin.
        Kova on menemään.

        Moro,
        Oma 2001 vm. Ei tullut oman pyörän kanssa mitään ylimääräistä sälää mutta vuosien varrella omistajat pistäneet siihen nahkalaukut,sissybaarin,tavaratelineen, kaatumaraudat sekä lisä jalkatapit. Haluaistko luopua vakioputkista?. Maksan kyllä mikäli kunnossa.


    • Suzuki Marauder 800

      No niin, valittelin hieman aikaisemmin mopon äänistä viriputkilla. Jostain syystä satuin piipahtamaan vahinkokeskuksessa tänään ja näin puulavan missä läjä pakoputkia. Silmiin pisti pari putkea ja niissä merkintä Suzuki 841F58 ja googlettamalla ilmeni että Suzuki 800 Intruuderin vakioputket olivat. Marauderin ja Intruuderin tekniikka sekä kone sama mutta onko änkkärit yhteen sopivia?

    • John Grava

      Minulla vm.2007 suzuki vz800 maradeur ja jotain hämärää jossain kytkinkahvan ja takapyörän välillä.

      Liikkeelle lähdettäessä veto ei kytkeydy tasaisesti vaan on hymm 1/4 tyhjää ja sen jälkeen ryhtyy löytymään pitoa.
      Varoen kytkintä luistattaen ja hitaasti liikkeelle lähdettäessä tämä ei haittaa mutta nopeammat lähdöt on ........ tyhjä.......vetopäällä... ampaiseepyörä eteenpäin.

      Vaikea selittää sorry.

      Lisäksi etujarru ottaa kiinni turhan napakasti ja etuteleskoopit pistää pyörän niiaamaan rajusti niin että kaupunkiajo liikennevaloissa ryömien on yhtä nyök nyök menoa kun tyhjäkäynnillä liikkuminen on liian nopeaa ja jarruttaessa etujarru pysäyttää menon kuin seinään ja tämä "kytkin" tai jokin laittaa pyörän ryntäämään vauhdilla eteenpäin ellen ole tosi varovainen.

      Jos joku tietää lääkkeen niin kertokoon nyt tai vaietkoon iäti,

    • marakat69

      Takavsnteen ja rataskilven sisällä olevat kumit? Arvaus siis. Vähän myöhässä mutta voi auttaa jotain muuta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe