Hän ei sinua jätä

Irene -

Uskollinen, Kaikkivaltias Herramme vakuuttaa: "Minä en sinua jätä, enkä koskaan sinua hylkää", (Hepr. 13:5)

Tässä turvattomassa maail massa on jotain niin pysyvää ja muuttumatonta kuin Herran rakkaus ja huolenpito. Kyllähän me monesti vapisemme ahdistustemme alla ja tuntuu, että Herrakin on jossain ulottumattomissa. Mutta kun sieltä ahjosta taas nousemme, saamme kokea, että se oli sittenkin parhaaksemme. Kun omat voimat on riisuttu, opimme turvaamaan yksin Jumalaan.

Myrskyssä puun juuret työntyvät syvemmälle. Jumalan sydämellä on meidän turvapaikkamme myrskyn raivotessa. Tarvitsemme niin kipeästi Jumalan Isällisen rakkauden huolenpitoa. Jumalan rakkaus kantaa vaikean yli ja antaa voimaa elämän koettelemuksissa. Mikään ei voi riistää meitä Jumalan kädestä, eikä erottaa Hänen rakkaudestaan, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.

- Kunpa uskonkoetuksissa muistaisimme, kuinka Herra on aikaisemmin auttanut kaikissa koetuksissa. Se oman minän kuoleminen sattuu, emmekä helposti opi luottamaan ja luovuttamaan kaikkea Hänelle. Jospa Paavalin tavoin pystyisimme sanomaan: "En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa." Kuolleeseen ei satu. Harvat Herran palvelijat läpäisevät tämän kasvatussuunnitelman. Kuitenkin meille sallitut kovat ahdistukset tähtäävät tähän.

Irene Tandefelt

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khg-op

      Heb.
      v.1938
      13:5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";
      v.1776
      13:5 Teidän menonne olkoon ilman ahneutta, ja tyytyvät niihin, mitkä teillä on; sillä hän on sanonut: en suinkaan minä sinua anna ylön, enkä ikänä sinua hylkää;
      1642
      13:5 Teidän menon olcon ilman ahneutta/ ja tytykät nijhin cuin teillä on: Sillä hän on sanonut: en minä sinua ylönanna/ engä unhoda.

    • ---

      Aloituksen teksti on puhutteleva ja niin totta, niin totta.
      Raamatullinen.

      • -jaj- n

        mx
        .äx


    • 9173

      6 niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"
      7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
      8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
      9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

    • yksin armosta

      "Se oman minän kuoleminen sattuu, emmekä helposti opi luottamaan ja luovuttamaan kaikkea Hänelle."

      Kun tämä aloitus tuli palstalle, se oli minulle rohkaisua. Jälleen kerran Jumala oli tuonut eteeni asian, jonka niin mieluusti olisin toivonut olevan toisin. Mutta Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.

      Älä Sinäkään rajoita rakkauttaan, anna Hänen hoitaa asiasi niin kuin Hänen suunnitelmansa mukaan parasta on. Se nöyrtyminen sattuu - mutta siitä seuraa hyvää!

      Psalmit:
      37:5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.

    • ...

      Sehän olikin sitten todella profetallinen aloitus. Näin onkin hyvä, sillä jos eteemme osuu teksti, joka puhuttelee meitä, miksi emme jakaisi sitä muillekin rohkaisuksi.

    • Tänäänkin

      Ihana aloitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe