Ennakkoluulot pyörätuolia käyttävää kohtaan?

PT2013

Moro,

Olen reilu kolmekymppinen mies pks seudulta, täysin kotimaan tuotos, ja kyllä istun pyörätuolissa liikenneonnettomuuden takia.
Kuinka moni naisista kokee pyörätuolin jotenkin luotaantyöntäväksi? Jos lähdet treffeille, ja vastaan rullailee nelipyöräinen, käännytkö kannoillasi, ja pakenet paikalta ettei tarvitsisi kieltäytyä jatkosta?
Tulisiko asiasta erikseen ilmoittaa ennen ensitreffejä, vaikka muuten olisi ollut ihan hauskaa sähköpostin vaihtoa, kasvokuvan vaihtelua yms., tyyliin: "Ainiin, muuten istun pyörätuolissa... Haittaako?", vai mennäkö paikalle ja yllätys yllätys..

Itsellä ei ikinä ole oikeastaan ollut minkäänlaisia ongelmia saada aikaisiksi parisuhteita, tai treffejä, jos paikanpäällä olet ihmisen kanssa nokakkain. Mutta kuinka siihen suhtaudutaan internetin syövereissä?
Onko pyörätuolikansalaiset suoraan B-luokan seuraa, eikä esimerkiksi treffi-ilmoituksista kiinnostuta juurikin tämän takia?

Mielipiteitä, ja keskustelua kiitos! Itse olen hyvännäköinen (kyllä, näinkin on joku erehtynyt sanomaan humalapäissään) itsestäni huolta pitävä, omalla mittakaavallani varakas, hyväkäytöksinen/kohtelias, huomioon ottava, sivistynyt, ja kaikki muutkin jo tuhansia kertoja kuullut itsevertaukset edustavasta kokonaisuudesta. Mutta minä en kuitenkaan valehtele yhtäkään näistä asioista.. Mutta yksikään nainen ei tunnu kiinnostuvan enää sen jälkeen kun tulee puheeksi pyörätuoli.

Omalla kohdallani seuranpuute ei ole ongelma, eikä se että eläisin forever alone, mutta haluaisin kuulla niitä mielipiteitä.

46

2489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelmien Pokamies

      No tuota, en haluaisi pelotella sinua mutta kyllä se vähän niin on, että täällä netin puolella kaikki on armottomampaa, kriteerit tiukemmat, niitä katsotaan tarkkaan ja pienetkin sopimattomuudet ihanteeseen saattavat johtaa torjuntaan. Tuolla nettideittikeskustelussa juuri käytiin siitä juttua, miten moni etsii vain täydellistä vaikka tietää itsekin, että sellaiset on erittäin harvassa. Jos olet joku atleettinen ja sosiaalinen paralympia-tason kelaaja niin uskon, että löydät parisuheen mutta et ehkä netistä...

      Tottakai tuollaisesta pitää kertoa ennen ensitreffejä. Ja valitettavasti se on monelle valtavan kokoinen syy jättää sut katsomatta kun siihen riittää paljon vähempikin :(

    • lifemocker

      tottakai se vaikuttaa negatiivisesti tutustumishaluihin kun toisella on täysin erilainen elämäntilanne vamman myötä, ettekä sitten pysty aivan niitä kaikkia "normaaleja" juttuja tekemään mihin toinen on tottunut

      siksi ihmiset karsastavat sitä

    • 66-88-10

      Siis jos hakee vain juttuseuraa niin ei kai sillä pyörätuolilla ole niin väliä. Mutta jos haluaa ihmisen arjen menoihin, iloihin ja rientoihin niin kukapa silloin kovin hanakasti ottaa krämpän kaverin. Pitäisi sitten rakennella ramppeja kotiovelleen, kerrostalossa pitää olla hissi, kynnyksiä pitää poistaa ja tavaroita asetella alahyllyille, vessa pistää uuteen uskoon ja sellaista. Ja vähintäänkin farkkuauto pitäisi olla, julkisen liikenteen käyttö usein hankaloituu tai käy mahdottomaksi. Ja reissut ovat paljon työläämpiä järjestää, ex-tempore-jutut tulevat vaikeiksi ja ainakin niitä karsiutuu.

      • eräs sh

        Uskomatonta 66 ja jotain millä tvalla kategorioit ihmisiä.Voi kamala ku elämä olis niin kamalan raskasta pyörätuolissa istuvan kanssa.Elä todellaki yksikses itsekkyytes kera.Tuskin seurustelet edes sen kävelevän kanssa jos se vaikka on rasittava!Itseriittoinen ihminen olet!


    • saarar1

      Seurustelin jonkin aikaa miehen kanssa, joka oli pyörätuolissa, eikä se minua haitannut, ja netissä tutustuttiin. Pyörätuoli ei ollut este, minua se ei häiritse, jos jotakuta häiritsee niin se on hänen ongelma. Meillä oli mukavaa ja olin tosi ihastunut, kunnes hän jätti mut, selittämättä mitään. Se oli vaikeaa aikaa, ja kun siitä aloin toipumaan muutaman kuukauden jälkeen, hän halusi minut takaisin.

      En halunnut enää itse, koska sydän vuosi verta monta kuukautta, yritin vain suojella itseäni. Nyt tiedän miksi hän jätti minut, toisen naisen takia, mutta hänen kanssaan ei synkannut.

      Exäni on sanonut, että olen ollut ainoa nainen, joka on suhtautunut niin luontevasti pyörätuoliin ja ollut valmiina jakamaan elämäni hänen kanssaan.
      Kaiholla muistelen tuota aikaa, nyt se on liian myöhäistä.

    • riu kiu kiu

      Lihavat naiset eivät varmaan välitä pyörätuolista, ne kun itsekin vaan istuvat sohvalla tai peräti makaavat. Ne ovat vaan tyytyväisiä että on sellainen mies joka pysyy aloillaan kuten he itsekin.

      Panosta lihaviin.

    • PT2013

      Niin, monenmoista asiaa.. Tosin rampit ja muut kotinmuutostyöt on aika kaukaa haettua farkkuautoineen. Itsellä löytyy auto, ja ainoa este mennä esim. kerrostaloon on hissittömyys. Muuten melko normaalia elämää elelen kyllä, ja asun yksin omassa kämpässä.

      Asian ydinhän oli siinä, kuinka suhtaudut ihmiseen pyörätuolissa. Voisinhan itsekin miettiä heti ensi hetkillä että minkälaisia ongelmia tuokin ihminen mukanaan tuo jos yhteistä elämää suunnittelisi jossain vaiheessa. Nalkuttaakohan se autossa, valittaa kuitenkin kaikesta mitä teen, ei se osaa varmaan edes laskujaan maksaa, tuleekohan siitä kuitenkin sohvalla suklaata rouskuttava pallomaha, kun se kerta nyt haluaa parisuhdetta niin se on kuitenkin kauhea orjuuttava pirttihirmu, kuitenkin reissuunlähtö on kauheaa riitelyä ja stressaamista, jne.

      Eiköhän nuo arjen ongelmat ole kuitenkin jokaisella edessä.

      • niin se vaan on

        Olen töissä paikassa, jossa kaikilla asukkailla on pyörätuolit, suhtautumiseni pyörätuoleihin ja niissä istuviin ihmisiin on sama kuin käveleviinkin. Näillä ihmisillä on osalla suhteita toisiin pyörätuolissa istuviin ja osalla ihan terveisiin käveleviin ihmisiin.
        Jos itse seurustelisin miehen kanssa joka joutuisi pyörätuoliin esim alaraajahalvaantumisen seurauksena, luulisin että jatkaisin seurustelua koska tietenkin kyseessä olisi ihminen ketä rakastan. En kuitenkaan alkaisi vartavasten tutustamaan seurustelu mielessä pyörätuolissa istuvan kanssa. Jos kaveriporukan kautta tutustuu pyörätuolissa istuvaan, niin on hyvinkin mahdollista, että häneen voisi ihastua ja aloittaa seurustelusuhteen (siis mikäli tunteet kohtaa :) ).
        Uskon, että monella ihmisellä ei ole hajuakaan minkälaista pyörätuolissa olevien elämä on ja se pelottaa ja voi olla ennakkoasenteitakin. Nettimaailmassa niin naiset kuin miehetkin yrittävät etsiä omaan elämään sopivan ihmisen ja monet karsivat pienistäkin syistä ehdokkaita pois. Ei siis mikään ihme, että kirjoittaessasi sanan pyörätuoli, kiinnostus vähenee. Kuitenkin jos salaat asian, niin monet kokevat tulleensa huijatuksi. Vaikka pyörätuolissa istuva voikin elää antoisaa ja normaalia elämää, se vaatii myös työtä sen eteen.

        En tiedä minkäikäisenä olet pyörätuoliin joutunut, mutta jos olet aikuiselämää nähnyt kävelevänä, niin koita muistella. Olisitko sinä alkanut tutustumaan seurustelumielellä pyörätuolissa istuvaan ihmiseen, jota et tunne alkuunkaan entuudestaan? Ja mieti ihan rehellisesti. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin jos on kaksi profiilia ja toisessa on kävelevä ja toisessa pyörätuolissa istuva ja profiilit muuten täysin samanlaisia, niin moni valitsee jo ihan käytännön syistä kävelevän. Juurikin siksi, ettei tässä vaiheessa ihmisellä ole tunnesidettä toiseen.


    • paavo .m. petäjä

      Riippuu ihan täysin onko ns. liikkuva ihminen vai enemmän kotona viihtyvä passiivinen tyyppi. Kyllä se pyörätuoli vaan vaikeuttaa paljon elämää, että ei sitä pysty mitenkään sivuttamaan. Positiivista että pärjäät kuitenkin hyvin.

      Jos vaikka tykkää lenkkeillä ja matkustella paljon niin eihän se yhteiselämä oikein sujuvasti varmaan mene. Mielestäni pyörätuoli on vähän samanlainen asia kun vaikka joku paha riippuvuus tai jotkin henkiset ongelmat. Jos mennään treffeille niin varmaan treffikumppani haluaisi ennalta tietää jos toinen on alkoholisti/huumeiden käyttäjä tai kivenkova rasisti tai muuten mielenterveysongelmissa.

      Tosin jos joku rakastuu kovasti niin varmaan pyörätuoli unohtuu todella nopeasti eikä siitä mitään haittaa silloin ole. Suosittelen kuitenkin ilmoittamaan sen ennalta ainakin jos nettitreffejä suunnittelet.

    • PT2013

      Ai että liikuntavamma on verrattavissa henkisiin ongelmiin? Sanoisinko että melkoisen typerä vertaus. Saatika riipuvuudet.

      Trollit trolleina, jätettäkööt omaan arvoonsa.

    • yksi neitonen

      Jos tutustuisin kiinnostavaan ja mukavaan mieheen netissä, toki haluaisin hänet tavata. Kaikkea ei tarvitse siinä vaiheessa tietää, mutta oleellisimmat asiat kyllä. Joten minusta olisi fiksua kertoa pyörätuolista ennen tapaamista. Se on kuitenkin ilmeisesti pysyvä osa elämääsi, vaikkakaan ei määrittele sitä kuka tai millainen olet. Jos nainen on myös fiksu, hän haluaa tutustua mieheen tuolissa. :)

      Minä en siis pitäisi pyörätuolia luotaantyöntävänä, mutta uskon että monet naiset suhtautuvat asiaan varautuneesti. Toivon, että vastaasi tulee niitä fiksuja naisia!!

      • PT2013

        Kyllä niitä on tullutkin, tällä hetkellä sinkku ihan omasta halusta. Jos jossain vaiheessa vastaan tulee joku mielenkiinnon herättävä tytär, niin mikäpäs siinä tosiaan. :) Ihan tavallinen jamppahan sitä on, mutta ikävä kyllä onnettomuuden seurauksena kävelykyky mennyt.


    • rakkautta kaikille

      Mielestäni olisi reilua kertoa etukäteen koska näin vältyt itsekin pettymyseltä, jos toisesta pyörätuoli onkin este seurustelulle. En ehkä heti profiilissa mainitsisi vaan hieman tutustumisen-kirjoittelun jälkeen kuitenkin ennen ensimmäisiä treffejä. Totuus on se että meitä on moneksi; toiselle pyörätuoli voi olla täydellinen este edes tutustumiselle, toiselle taas se ei merkitse mitään. (itsekään en pitänyt kommentista jossa pyörätuolia verrattiin mielenterveysongelmiin, vaikka yhtälailla sekin on joillekin este seurustelulle, mutta ihmisiä hekin yhtälailla ovat, erilaiset vaikeudet vaan suhteessa)

      • paavo .m. petäjä

        Ei se ollut mikään trolli. Yritin (huonon esimerkin) avulla selvittää sitä että tuollaiset asiat mitkä eivät yleensä tule mieleen kun kuvitellaan minkälainen toinen on niin olisi hyvä tuoda heti esiin. Avoimuus heti alkuun helpottaa molempia ja voin kuvitella että tulisi pyörätuolissa olevalle aika paha mieli jos näkisi heti toisen ilmeestä että "tämä
        tutustuminen oli tässä". Esimerkiksi olen itse afrikasta adoptoitu ja täten musta. Ei tulisi mieleenkään mennä treffeille ilman että ennakkoon ilmottaisin olevani musta. Kyllä sanosin että 90% kieltäytyisi ilman mitään tutustumista jos vaan menisin paikalle.

        Tosin tällä palstallahan pitää vaan hymistellä ja olla samaa mieltä koska muuten heti syytetään trolliksi. Mitä järkeä on edes aloittaa keskustelua kun eriävät mielipiteet lasketaan heti trollaamiseksi?.


      • ....................
        paavo .m. petäjä kirjoitti:

        Ei se ollut mikään trolli. Yritin (huonon esimerkin) avulla selvittää sitä että tuollaiset asiat mitkä eivät yleensä tule mieleen kun kuvitellaan minkälainen toinen on niin olisi hyvä tuoda heti esiin. Avoimuus heti alkuun helpottaa molempia ja voin kuvitella että tulisi pyörätuolissa olevalle aika paha mieli jos näkisi heti toisen ilmeestä että "tämä
        tutustuminen oli tässä". Esimerkiksi olen itse afrikasta adoptoitu ja täten musta. Ei tulisi mieleenkään mennä treffeille ilman että ennakkoon ilmottaisin olevani musta. Kyllä sanosin että 90% kieltäytyisi ilman mitään tutustumista jos vaan menisin paikalle.

        Tosin tällä palstallahan pitää vaan hymistellä ja olla samaa mieltä koska muuten heti syytetään trolliksi. Mitä järkeä on edes aloittaa keskustelua kun eriävät mielipiteet lasketaan heti trollaamiseksi?.

        tuliko fiilis et aloittaja saataisi olla rasisti, koska tuo aloituksessaan esille olevansa täysin suomalainen?


      • paavo .m. petäjä
        .................... kirjoitti:

        tuliko fiilis et aloittaja saataisi olla rasisti, koska tuo aloituksessaan esille olevansa täysin suomalainen?

        Nyt en kyllä ymmärtäny kysymystäs. Oman viestin pointti oli se, että kannattaa ennen treffejä tuoda esiin kaikki sellaset asiat, jotka vois kuvitella olevan JOILLEKKIN ihmisille kynnyskysymyksiä. Säästyy molemmilta aikaa ja vaivaa.


      • ....................
        paavo .m. petäjä kirjoitti:

        Nyt en kyllä ymmärtäny kysymystäs. Oman viestin pointti oli se, että kannattaa ennen treffejä tuoda esiin kaikki sellaset asiat, jotka vois kuvitella olevan JOILLEKKIN ihmisille kynnyskysymyksiä. Säästyy molemmilta aikaa ja vaivaa.

        ei, kysyin sen ihan muuten vaan, koska itse mietin sitä heti kun luin aloituksen ekan lauseen


      • paavo .m. petäjä
        .................... kirjoitti:

        ei, kysyin sen ihan muuten vaan, koska itse mietin sitä heti kun luin aloituksen ekan lauseen

        heh, ei siitä mulle muuta tullu mieleen ku että halus tuoda esille sen että on todellakin suomalainen. Kyllähän varmaa suominaiset mieluummin suomalaisen pyörätuolimiehen ottaa ku ulkomaisen.


      • PT2013
        paavo .m. petäjä kirjoitti:

        heh, ei siitä mulle muuta tullu mieleen ku että halus tuoda esille sen että on todellakin suomalainen. Kyllähän varmaa suominaiset mieluummin suomalaisen pyörätuolimiehen ottaa ku ulkomaisen.

        Se on vaan sanonta, ei siinä yritetty tuoda esille kansalaisuutta. Lähinnä se on jopa itseironinen lausahdus "Olen vain tälläinen tavallinen suomalais juntti" -tyyliin. :)


    • 23875v3tb84w

      Vaikuttaa siltä, ettet ap ainakaan täysin ole menettänyt itsevarmuuttasi, pisteet siitä!! Itse nähnyt ja kokenut kaikenlaista, huono tuuri voi todellakin käydä kenelle vaan. Saa olla onnellinen, että hengittää vielä tätä ilmaa.

      Profiilissa ei minunkaan mielestä tarvitse tuoda esille pyörätuolia. Ennen tapaamista itse kertoisin jos olisin vastaavassa tilanteessa.
      En karkuun juoksisi jos vasta treffeillä asia selviäisi, koska ymmärrän kuinka vaikeaa onnettomuudesta kertominen voi olla, mutta ihmettelisin varmasti jos vasta silloin asia paljastuisi. Jos miettii parisuhdetta, niin kyllähän se erilaista jossain määrin olisi kuin kahden kävelevän suhteessa, mutta ei todellakaan tarkoita, että suhde olisi ankeampi jos toiselta tosiaan vain jalat puuttuvat käytöstä. Jos tekee mieli hiihtämään, painuu sitten yksin ladulle, tekee kumppanin kanssa yhdessä sitten niitä mihin toinenkin kykenee.
      Jos olet hyvännäköinen, luonteeltaan mukava, et anna pyörätuolin hidastaa elämästä nauttimista, asennetta ja huumorintajua löytyy, niin et varmasti joudu yksin olemaan lopunikääsi. Tuskin mitään hoitajaa itsellesi tarvitset vaan kumppanin joka kohtelee sua ihan niin kuin sitä apuvälinettä liikkumiseen ei olisi ollenkaan, ymmärrät varmaankin mitä tarkoitan.

      • PT2013

        Kaikki mainitsemasi ominaisuudet löytyy ;) Eikä todellakaan ole kyse siitä että olisin peräkammarin poika, ja ihmissuhteet olisi kiven alla.
        Hoitsu... MMmmmm.. Mutta joo, ymmärrän kyllä. Ei ole tälläisistä asioista kyse.. Elämänkumppani on hakusessa jos on, ei avustaja. :)


      • eräs sh
        PT2013 kirjoitti:

        Kaikki mainitsemasi ominaisuudet löytyy ;) Eikä todellakaan ole kyse siitä että olisin peräkammarin poika, ja ihmissuhteet olisi kiven alla.
        Hoitsu... MMmmmm.. Mutta joo, ymmärrän kyllä. Ei ole tälläisistä asioista kyse.. Elämänkumppani on hakusessa jos on, ei avustaja. :)

        Poikani on myös pyörätuolissa.Olen sh ammatiltani.Ehkä siksi minulle pyörätuoli ihmisen kanssa seurustelu olisi täysin ok.Samanlaisia ihmisiä olette kuin me kävelevätkin.Mukavaa syksyä sinulle ap


      • PT2013
        eräs sh kirjoitti:

        Poikani on myös pyörätuolissa.Olen sh ammatiltani.Ehkä siksi minulle pyörätuoli ihmisen kanssa seurustelu olisi täysin ok.Samanlaisia ihmisiä olette kuin me kävelevätkin.Mukavaa syksyä sinulle ap

        Kiitokset, hyvää syksyn jatkoa sinnekin! :)


    • Kenkäostokset netist

      Itse olen viisikymppinen, elämänkokemusta on. Uskon että useimmat ihmiset väistävät pyörätuolissa olevan ihmisen treffit, ilman enempiä miettimisiä. Tämä johtuu siitä, ettei ole kokemusta. Ei koske yksin liikuntavammaista, vaan yleensä tavallisesta poikkeavaa. Moni voi väistää treffit ulkomaalaisen kanssa.

      Asemasi ei liene kamalan poikkeava monen muun asemasta. Nettitreffeillä on helppo löytää syitä olla tapaamatta toista toista kertaa, jos edes ensimmäiselle kerralle päästään.

      Uskon, että kun keskityt hakeutumaan tilanteisiin, joissa itse viihdyt, tapaat samanhenkisiä ihmisiä, ja yhdesdäolo tapahtuu ilman paineita. Näin syvempikin ystävyys saa mahdollisuuden syntyä. Ei pyörätuoli, tai yleensä vamma, ole ongelma monille ihmisille. Monille ihmisille nettitreffailussa on ongelmallista tavata tai edes päästä treffeille.

      Viihdy itsesi kanssa, ja aikaa myöten se oikea tupsahtaa eteesi. Itse löysin kumppanin nettideittailun kautta. Mielestäni on viisaampaa hakeutua livetilanteisiin ja harrastuksiin. Ihmisellä on tietynlainen odotusfiltteri nettitapaamisissa, paljon asioita on pielessä, ja menee pieleen. Vähän sama kuin ostaisi sopivia kenkiä nettikaupasta.

      • rehtiys2

        Eli ongelma ei ole pyörätuolissasi niinkään, vaan yleensä nettideittailun luonteessa. Kaikissa tapauksissa on vaikeaa, kun tavataan siinä mielessä, että haluttaisko tutustua. Siinähän mieli käy jo ihan oudoilla kierroksilla. Mieti nyt, vähän sama kuin menisit lastenkotiin valkkaamaan lasta itsellesi. Mistä voit tietää, mitä kukakin on? Et mistään. Tietenkin valintaa voi helpottaa sulkemalla ulos kierosilmäinen lapsi ja ottaa se söpön näköinen, jolla on 10 varvasta. Mutta sekin lapsi voi osoittautua autistiseksi, tms, tai hyvin ikävän luonteiseksi henkilöksi.

        Takuita ei ole. Pelottavaa, kun pitäisi valita seurustelukumppanipotentiaalia. Ihmiset suojelee itseään lähestulkoon olemalla valitsematta ketään.

        Minä en enää nettideittaile. Ystävä löytyy kun sitä vähiten odottaa. Nauttikaa vain elämästä.

        PS Minusta kannattaa ilmoittaa, että olet pyörätuolissa. Koko muuta hlö-historiaa ei syytä kertoa kuin vasta, jos edetään tutustumisessa. Kun kerrot olevasi pyörätuolissa, säästyt itse hukkaamasta aikaasi ihmisiin, joita ei kiinnosta toiseen ihmiseen tutustuminen.


    • 12 + 1

      Rehellisesti kun kysyt, niin minun mielestäni asioita, jotka voi mietityttää ovat:

      - seksi
      - lasten hankkiminen ja hoitaminen
      - yhteisten menojen rajoittuminen (jos toinen on tottunut viettämään vapaa-aikansa esim. liikuntaharrastuksissa, metsässä tm.)
      - omaishoitajaksi joutuminen

      Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä ja eri asiat kynnyskysymyksiä. Itse olen hetken seukannut selkäydinvammaisen kanssa, ja jouduin miettimään kaikkia kaikkien noita muita juttuja, paitsi hoitajaksi joutumisesta ei ollut pelkoa.

      Sitten joitain voi kiinnostaa myös ulkonäkö, raha jne, mutta sama se on kaikilla muillakin. Nettideitissä olennainen kysymys on aina se, miksi valitsisi sinut eikä jotain muuta. Jos olet hirmu hurmaava, niin kaipa sinut ottaa mieluummin kuin jonkun tylsän pökkelön?

    • PT2013

      Esimerkkinä rehellisiä vastauksia ranskalaisiin:

      - Kyllä kiitos
      - ..Yleensä näitä tulee suojaamattoman seksin jälkeen noin 9kk viiveellä
      - Itsekin mietin samaa, tuskin netistä löytyy urheilullisia naisia minun makuun
      - En kyllä rupea ketään hoitamaan työksi asti

      Ymmärtänet ironian. :)

      • 12 + 1

        Kysyit, mitä naiset ajattelevat pyörätuolista. Pyörätuoli on kuitenkin vain kulkuväline, mutta syyt sen käyttöön vaihtelevat. Syy voi olla esim. jalkavamma, cp-vamma, aivovamma, selkäydinvaurio (esim. neliraajahalvaus), lihasheikkous, ms-tauti jne. On selvää, että osa näistä rajaa liikuntaharrastuksia ja että esimerkiksi neliraajahalvaantunut tarvitsee puolison apua eikä voi pahemmin osallistua lastenhoitoon ym. kotitöihin. Osa näistä vaikuttaa myös seksielämään. Kyllä luulisin että moni miettii noita juttuja, kun näkee treffeillä pyörätuolin.


    • herra.39

      Minä ihmettelen mitä tämä pyörätuolihemmo täällä kitisee!
      Sääliäkö vai myötätuntoako haet?
      Sehän on päivänselvä asia että teet selväksi ainakin ennen treffejä että liikut pyörätuolilla.
      Ajan ja vaivan haaskausta puolin ja toisin jos näin oleellista asiaa tehdä selväksi.
      Pakkeja tulee nettideittailuissa pienemmistäkin asioista!

      • PT2013

        herra.39

        "Sääliäkö vai myötätuntoako haet?"

        Ensinnäkin, tuo on täysin omaa mielikuvituksesi tuotosta, tai/ja stereotypiaa.

        Kuten edellä mainittua, herättelen keskustelua, sillä näyttäisi olevan kaikenlaista mielipidettä asiasta.

        Puoleltasi tämä saattaa todellakin olla ajan sekä vaivan haaskausta, mutta itse en koe sitä sellaisena.


    • suoraan asiaan

      Kysytään nyt suoraan kun muut ei ole uskaltaneet: Toimiiko muna?

      • Nainen

        Toimiiko sinulla??? Utelias typerys!


      • Tyhmälle

        Kenenkään ei tarvitsisi olla tänä nettiaikana noin pohjattoman tietämätön (ja käytökseltään typerä). Jos asia kiinnostaa, googlaa!!!!


    • Liina

      Tutustuin tänä syksynä nettideittailun kautta mieheen joka on pyörätuolissa. Ensin viesteiltiin jonkin aikaa sitten hän kertoi olevansa pyörätuolissa, se ei minua haitannut eikä haittaa. Harrastan itse liikuntaa ja olen aika liikkuvainen tapaus, mutta pyörätuoli ei ole este seurustelulle. Minua ei haittaa mitä muut ajattelevat. Pieniä muutostöitä joutuu tekemään omaan kämppään, mutta se farkkumallinen auto oli jo valmiiksi :)

    • Tyttynä

      Haha, ihan loistavia kommentteja.. Olet ihanan itsevarma ap, toivottavasti eteesi astelee vielä se sinulle täydellinen nainen, sen verran mukavalta kuulostat. ;)

    • TheTruth00

      Mikäli tällaisesta paikasta seuraa etsisit, uskoisin että tuo pyörätuoliasia olisi este suhteelle, koska mikäli täällä olet näitä kirjoituksia lueskellut olet varmaankin tehnyt kanssani saman havainnon, että täällä täydelliset ihmiset etsivät täydellisiä ihmisiä;-)
      Pyörätuoliin joutuminen on iso asia kenelle tahansa, kukaan siihen ei ole halunnut. Vaatii voimia sopeutua siihen olotilaan ja sen tuomiin elämänmuutoksiin. Kirjoitustesi perusteella olet henkisen kypsyyden lisäksi myös vahva ihminen, ihailtavia luonteenpiirteitä jotka useimmilta puuttuvat. Kun tätä keskusteluketjua lueskelin, taas kerran pystyi erottamaan helposti ja nopeasti jyvät akanoista.
      Ystäväpiirissäni ei ole pyörätuoli-ihmisiä, mutta en koskaan voisi kuvitella, että sellainen voisi olla rajoite omalla kohdallani sen enempää tuttavuus-, ystävyys- kuin rakkaussuhteessakaan.

    • Ei haittaisi.

      Minä en kokisi pyörätuolia automaattisesti esteenä :)
      Kuulostat oikein mukavalta mieheltä, ei mua haittais sellaiseen törmätä ;)

      Terveisin, sinkkunainen 28 v :)

    • että silleen

      Haluaisin tietää pyörätuolista etukäteen. Treffeille en jättäisi lähtemättä, jos naama on kaunis ja jutut natsaavat.

    • ilman pyöriä kiitos

      No, se, että on pyörätuolissa ei ole ennakkoluulo, vaan fakta. Jatkorajoituksiin saattaa sitten liittyäkin ennakkoluuloja/ tietämättömyyttä juuri sinun tilanteestasi.

      Pokaile naisia muualta, kuin internetistä, jos se luonnistuu. Netti on ihan tarpeeksi vaikea paikka iskeä naisia ilman pyörätuolejakin. Näin miehenä en itse olisi kiinnostunut pyörätuolinaisista, koska naisia on saatavilla ilman pyörätuoliakin. Minusta on ihan julmetun hyvä tilanne, jos saat naisia livenä, eihän monet saa naisia oli pyörätuolia tai ei. Kuten sanottua, niin pokaile niitä livenä, jos se kerran onnistuu.

    • iisiipiisii
    • Voi jumanmeisselit

      Jos mieheltä (olen itse nainen) kysyy ennen pyörätuolista kertomista, haittaako se, että omat mielenkiinnon kohteet eivät ole urheilussa vaan taiteessa, mies on vielä siinä vaiheessa ymmärryksestä sula. Juu juu, jokainen tekee eri asioita ja yhdessä voi löytää ne yhteiset. Kun kertoo pyörätuolista, ymmärrys haihtuu. Mies tahtoo sittenkin urheilevan naisen!

      Se ei ole tippaakaan siitä kiinni, että pyörätuolin kanssa "nyt vain on hankalampaa". Se kaikki on kiinni siitä, että toinen ei ymmärrä, ei tiedä, ei uskalla, ei kestä. Ja sitä on turha väittää miksikään muuksi kuin asenteellisuudeksi.

      Tänä päivänä pyörätuolillakin onnistuu olemaan urheileva ja menevä, tiedoksenne.

    • yksi kysymys

      Luulen että jos tutustutaan netin kautta, tieto pyörätuolista ja sen tuomista hankaluuksista voi karkottaa kun ei tunne vielä ihmistä, samoin siinä tapauksessa että tieto tulee yllättäen vasta tavatessa. Mutta jos tutustuminen tapahtuu ensin vaikkapa työn tai harrastusten merkeissä, yhteisten tuttavien kautta tai muuten todellisessa elämässä siinä järjestyksessä, että ensin viihdytään yhdessä ja ystävystytään, silloin pyörätuoli ei enää haittaakaan mitään.

      Haluaisin kysyä suoraan arkaluontoisen asian jota en tiedä: Onko seksissä ongelmia, jos toinen on pyörätuolissa? Tätä ei varmaan tiedä moni muukaan, ja se voi olla yksi asia jota arvellaan ennen suhteeseen ryhtymistä.

      • pyörätuolin käyttäjä

        Riippuu tietenkin jonkin verran vamman laadusta, mutta yleensä ei ole. Minkään apuvälineen käyttö ei sinällään ole seksuaalisen toiminnan este. Sensijaan mielikuvituksen puute, vanhakantaiset ja rajoittuneet asenteet ovat. Edellä mainittuja voi olla niin vammaisellakin suhteen osapuolella.


      • selväähän se
        pyörätuolin käyttäjä kirjoitti:

        Riippuu tietenkin jonkin verran vamman laadusta, mutta yleensä ei ole. Minkään apuvälineen käyttö ei sinällään ole seksuaalisen toiminnan este. Sensijaan mielikuvituksen puute, vanhakantaiset ja rajoittuneet asenteet ovat. Edellä mainittuja voi olla niin vammaisellakin suhteen osapuolella.

        Tuo voi pitää paikkansa naisella joka olisi muutenkin kuin kala fileointipöydällä toimituksen ajan.
        Kyllä vamma johtaa siihen että pyörätuoliin sidoksissa oleva puolisko on aktissa nimenomaan seksiobjektina.


    • 5uperman

      Pyörätuoli toimii usein keskustelunavaajana ja rikkoo jään. Se vetää usein naisia puoleensa.

      Esimerkiksi itse olin aikanaan pyörätuolissa. Kadulla tuli vastaan mummo, joka tokaisi "JEESUS SINUA AUTTAKOON"

    • ymmärräppä se

      Ihminen ottaa parikseen mieluimmin itseään vastaavan kuin mahdollisimman paljon poikkeavan.
      Pyörätuoliin sidottu pari muuttaisi elämäntavan radikaalisti erilaiseksi kuin mikä on eläessä hyväkuntoisen ja kunnostaan huolta pitävän miehen kanssa.
      On paljon helpompi löytää yhteisiä harrastuksia kun pariskunnalla on samoja harrastuksia ja vastaava kuntotila.
      On ihan eri asia olla jonkun kanssa tilapäisesti kuin elää yhdessä jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe