Virolaisen auton käyttö Suomessa

timpuri7

Kattelin eilen illalla kun meidän talon virolaiset (2 autokuntaa) taas purkivat elintarvike-, savuke-, ja viinalastejaan audeistaan ja bemareistaan että voisinkohan mäkin ostaa ja rekisteröidä auton Viroon? Mua kun kyrsii se että etelänaapurin pojat painaa samoja hommia samalla palkalla, ostaa sitten 85% safkoista ja kulutushyödykkeistä Virosta ja ajelee reteesti hienommilla autoilla kuin minä. Eli pääsääntöisesti laadukkaammilla ja paremmin varustelluilla peleillä kuin me poloiset härmäläiset jotka saadaan maksaa ittemme kipeeks karvalakki-Opelista, kiitos autoveron.

Tästä vittuuntuneena rupesin miettimään että onnistuisko jos minä avaisin Virossa poste-restante osoitteen, ostaisin kunnon auton itelleni ja nauttisin kanssa EU:n vapaasta tavaroiden ja ihmisten liikkuvuudesta. Eiks tän näin pitäis toimia? EU:han on perustettu ja olemassa tavallisia ihmisiä ja heidän hyvinvointiaan varten.

Mitä eroa mulla ja syntyperäisellä virolaisella muka on auton omistamisen suhteen? Kummatkin asutaan ja tehdään töitä täällä Suomessa, käydään vaan säännöllisesti täydentämässa jääkaappia ja pakastinta Suomenlahden eteläpuolella. Ja moikkaamassa kavereita ja sukulaisia.

62

9608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi juku

      Suomenkansalaisena ET VOI. Hanki Viron kansalaisuus ja muuta virallisesti sinne asumaan niin sitten voit.

      • timpuri7

        Enhän mä mitään Viron kansalaisuutta tarvitse auton ostamiseen siellä. Ja kuka sellaista edes haluaisi? Ostan sieltä auton tonneja halvemmalla kuin Suomesta, ajan sen laivaan ja Suomeen.

        Ollaan sitten samalla viivalla ainakin ajopelin suhteen naapurinpoikien suhteen. Ja viranomaisen suhteen ei ole pelättävää kun muistan käydä muutaman kerran vuodessa Virossa ostoksilla. Siellähän on alhainen tasaverojärjestelmä. Miksi ostaisin kalliilla Suomesta ja maksaisin veroja verojen päälle.


      • naurettavaa4
        timpuri7 kirjoitti:

        Enhän mä mitään Viron kansalaisuutta tarvitse auton ostamiseen siellä. Ja kuka sellaista edes haluaisi? Ostan sieltä auton tonneja halvemmalla kuin Suomesta, ajan sen laivaan ja Suomeen.

        Ollaan sitten samalla viivalla ainakin ajopelin suhteen naapurinpoikien suhteen. Ja viranomaisen suhteen ei ole pelättävää kun muistan käydä muutaman kerran vuodessa Virossa ostoksilla. Siellähän on alhainen tasaverojärjestelmä. Miksi ostaisin kalliilla Suomesta ja maksaisin veroja verojen päälle.

        Moro
        Kaveri vaikuttaa niin urpolta ,että tuskin kannatta hänen ostaa autoa Virosta eikä suomesta


      • asssssssssssss
        timpuri7 kirjoitti:

        Enhän mä mitään Viron kansalaisuutta tarvitse auton ostamiseen siellä. Ja kuka sellaista edes haluaisi? Ostan sieltä auton tonneja halvemmalla kuin Suomesta, ajan sen laivaan ja Suomeen.

        Ollaan sitten samalla viivalla ainakin ajopelin suhteen naapurinpoikien suhteen. Ja viranomaisen suhteen ei ole pelättävää kun muistan käydä muutaman kerran vuodessa Virossa ostoksilla. Siellähän on alhainen tasaverojärjestelmä. Miksi ostaisin kalliilla Suomesta ja maksaisin veroja verojen päälle.

        Oltava kai Virossa kirjoilla eikä saisi Suomessa olla pitkään sen virolaisen auton kanssa, vaan se on laitettava Suomen kilpiin, jolloin autovero tulee maksuun.


      • Anonyymi

        Siis soumessa tasa-arvo toimiin, onhan soume demokraattin jollain tapaa.
        Metsäläiset maksavat viulut ja ostava osaavilta tupakat ja viinat, muut tuomiset, huumeet ja pillukaupan. No ilmankos soumelaiset maailman onnellisimpia ovat ja kansa perseaukiista velkaista, onnellisimmat elää velaksi.


    • 09i8

      onko alottaja ville niinistö? nyt vuorossa viro auto

    • kermikeijo

      osoiteen saat virosta 16e/kk. aika pieni hinta siitä että saat ajella ilman mitään käyttömaksuja tai veroja. itse maksan vakuutuksia n200 vuodessa ja siinä se. niin ja corollan hinnalla saa kunnon auton.

    • Raksainssi1

      Aloittaja oli kiitettävän rehellinen, lähtölaukaus pohdintaan on kateus.

      Tarvitset siirtää kirjat Viroon, siihen ei riitä poste restante. Mutta ostat sieltä kymppitonnin neukkuläävän, pidät siinä vuokralaista, jonka kanssa sovit pitäväsi kämppää osoitteenasi.

      Sitten ostat kaksi autoa, koska saat ajaa ulkomaankilpisellä vain puoli vuotta. Varaudut tekemään selvitykset viranomaisille, kun kiimaiset naapurisi tekevät sinusta ilmoituksen.

      Ja tietysti joudut ottamaan palkkasi Viroon, eli perustat itse sinne yrityksen tai menet virokille hommiin. Ja sitten todella tienaat saman kuin he.

      Itse tunnen useampia timpureita, jotka maksavat Suomeen veronsa ja ajavat hienoilla, suomenkilpisillä autoilla. Mistähän se johtuu?

      • Suomalainen sorvi

        Minäkin olen samaa miettinyt. Miksi minun suomalaisena täytyy maksaa autosta autovero ja käyttömaksu kun ei kollegankaan (virolaisen) täydy? Samaa työtä tehdään samassa huoneessa, samalla palkalla. Hän kuitenkin ajelee vironkilpisellä autolla, käy harvakseltaan lahden toisella puolella (kehuu aina tuoneensa auton täydeltä alkoa ja tupakkaa, lihaa) ja ostaa suomesta kuulemma vaan pakollisen (maidot, kasvikset, muun nopeasti pilaantuvan tavaran).

        Pitää meitä suomalaisia tyhmänrehellisinä renkeinä jotka kustannamme heillekin hyvät tiet (tai ainakin paremmat kuin entisessä Neuvostotasavallassa) progressiivisen verotuksen, hyvät tes:sit ym, ym.

        Poste restante -idea oli hyvä aloittajalta, kas kun ei tullut itse keksittyä. Sen avullahan voi tosiaa vapaasti ostaa auton Virosta halavalla. Tosin jos hyvin pidetyn haluaa niin sittenpä uudehkon tai Saksasat tuodun, ei virolaiset mitään huolloista saati muusta ylläpidosta ymmärrä, ajetaan niin kauan kun vehje liikkuu.

        EUssa kun kerran ollaan niin samat pelisäännöt kaikille.


      • ppp2
        Suomalainen sorvi kirjoitti:

        Minäkin olen samaa miettinyt. Miksi minun suomalaisena täytyy maksaa autosta autovero ja käyttömaksu kun ei kollegankaan (virolaisen) täydy? Samaa työtä tehdään samassa huoneessa, samalla palkalla. Hän kuitenkin ajelee vironkilpisellä autolla, käy harvakseltaan lahden toisella puolella (kehuu aina tuoneensa auton täydeltä alkoa ja tupakkaa, lihaa) ja ostaa suomesta kuulemma vaan pakollisen (maidot, kasvikset, muun nopeasti pilaantuvan tavaran).

        Pitää meitä suomalaisia tyhmänrehellisinä renkeinä jotka kustannamme heillekin hyvät tiet (tai ainakin paremmat kuin entisessä Neuvostotasavallassa) progressiivisen verotuksen, hyvät tes:sit ym, ym.

        Poste restante -idea oli hyvä aloittajalta, kas kun ei tullut itse keksittyä. Sen avullahan voi tosiaa vapaasti ostaa auton Virosta halavalla. Tosin jos hyvin pidetyn haluaa niin sittenpä uudehkon tai Saksasat tuodun, ei virolaiset mitään huolloista saati muusta ylläpidosta ymmärrä, ajetaan niin kauan kun vehje liikkuu.

        EUssa kun kerran ollaan niin samat pelisäännöt kaikille.

        voi voi sua kadeellinen suomalainen:)))


      • EI ONNISTU
        Suomalainen sorvi kirjoitti:

        Minäkin olen samaa miettinyt. Miksi minun suomalaisena täytyy maksaa autosta autovero ja käyttömaksu kun ei kollegankaan (virolaisen) täydy? Samaa työtä tehdään samassa huoneessa, samalla palkalla. Hän kuitenkin ajelee vironkilpisellä autolla, käy harvakseltaan lahden toisella puolella (kehuu aina tuoneensa auton täydeltä alkoa ja tupakkaa, lihaa) ja ostaa suomesta kuulemma vaan pakollisen (maidot, kasvikset, muun nopeasti pilaantuvan tavaran).

        Pitää meitä suomalaisia tyhmänrehellisinä renkeinä jotka kustannamme heillekin hyvät tiet (tai ainakin paremmat kuin entisessä Neuvostotasavallassa) progressiivisen verotuksen, hyvät tes:sit ym, ym.

        Poste restante -idea oli hyvä aloittajalta, kas kun ei tullut itse keksittyä. Sen avullahan voi tosiaa vapaasti ostaa auton Virosta halavalla. Tosin jos hyvin pidetyn haluaa niin sittenpä uudehkon tai Saksasat tuodun, ei virolaiset mitään huolloista saati muusta ylläpidosta ymmärrä, ajetaan niin kauan kun vehje liikkuu.

        EUssa kun kerran ollaan niin samat pelisäännöt kaikille.

        POSTE RESTANTE EI RIITÄ ....PITÄÄ OLLA VAKITUINEN ASUNTO VIROSSA JA ID KORTTI SIELTÄ


      • maanpakolainen
        Suomalainen sorvi kirjoitti:

        Minäkin olen samaa miettinyt. Miksi minun suomalaisena täytyy maksaa autosta autovero ja käyttömaksu kun ei kollegankaan (virolaisen) täydy? Samaa työtä tehdään samassa huoneessa, samalla palkalla. Hän kuitenkin ajelee vironkilpisellä autolla, käy harvakseltaan lahden toisella puolella (kehuu aina tuoneensa auton täydeltä alkoa ja tupakkaa, lihaa) ja ostaa suomesta kuulemma vaan pakollisen (maidot, kasvikset, muun nopeasti pilaantuvan tavaran).

        Pitää meitä suomalaisia tyhmänrehellisinä renkeinä jotka kustannamme heillekin hyvät tiet (tai ainakin paremmat kuin entisessä Neuvostotasavallassa) progressiivisen verotuksen, hyvät tes:sit ym, ym.

        Poste restante -idea oli hyvä aloittajalta, kas kun ei tullut itse keksittyä. Sen avullahan voi tosiaa vapaasti ostaa auton Virosta halavalla. Tosin jos hyvin pidetyn haluaa niin sittenpä uudehkon tai Saksasat tuodun, ei virolaiset mitään huolloista saati muusta ylläpidosta ymmärrä, ajetaan niin kauan kun vehje liikkuu.

        EUssa kun kerran ollaan niin samat pelisäännöt kaikille.

        Maksat kaikesta järjettömästi omasta syystäsi, koska olet äänestänyt demareita.
        Suomessa vasemmistofeministinen virkamafia syrjii kaikessa omia kansalaisia ja maksattaa heillä afrikan mamujen ja kreikkalaisten rikollisten ja oman jättibyrokratiansa kulut.
        Kohta Suomi onkin konkurssissa, kun minun tavoin kiusatut suomalaisyrittäjät lopettavat toimintansa Suomessa ja muuttavat ulkomaille. Esim Virossa asui viime vuonna 27000 entistä suomalaisyrittäjää, joista ainakin 300 muutti muualle, sillä demarimafia vainoaa näitä syyttömiä jo kaikkialla EUn alueella.
        Jos ei ole työnantajaa, ei ole työpaikkoja eikä työntekijöitä sekä verotulot on pyöreä 0, vaikka veroprodsentit nostettaisiin sataan.
        Sosialismi on tappanut ja tappaa yrittäjyyden ja hyvinvoinnin kaikkialla maailmassa.


      • TOTTA TOSIAAN
        maanpakolainen kirjoitti:

        Maksat kaikesta järjettömästi omasta syystäsi, koska olet äänestänyt demareita.
        Suomessa vasemmistofeministinen virkamafia syrjii kaikessa omia kansalaisia ja maksattaa heillä afrikan mamujen ja kreikkalaisten rikollisten ja oman jättibyrokratiansa kulut.
        Kohta Suomi onkin konkurssissa, kun minun tavoin kiusatut suomalaisyrittäjät lopettavat toimintansa Suomessa ja muuttavat ulkomaille. Esim Virossa asui viime vuonna 27000 entistä suomalaisyrittäjää, joista ainakin 300 muutti muualle, sillä demarimafia vainoaa näitä syyttömiä jo kaikkialla EUn alueella.
        Jos ei ole työnantajaa, ei ole työpaikkoja eikä työntekijöitä sekä verotulot on pyöreä 0, vaikka veroprodsentit nostettaisiin sataan.
        Sosialismi on tappanut ja tappaa yrittäjyyden ja hyvinvoinnin kaikkialla maailmassa.

        Nyt Virossakin on suurtyöttömyys, kun mm suomalaisyritykset ovat Suomen demarien takia muuttaneet maasta ja siihen hukkuu vielä koko EU.
        Sosialismi ja feministisen virkamafian kiusa tappaa kohta koko Euroopan. Jos ei omilla kiusanteoillaan, niin sitten koko EUn yli jyräävällä sisällissodalla, missä sairas feministivalta tuhotaan.


      • mäpävain
        Suomalainen sorvi kirjoitti:

        Minäkin olen samaa miettinyt. Miksi minun suomalaisena täytyy maksaa autosta autovero ja käyttömaksu kun ei kollegankaan (virolaisen) täydy? Samaa työtä tehdään samassa huoneessa, samalla palkalla. Hän kuitenkin ajelee vironkilpisellä autolla, käy harvakseltaan lahden toisella puolella (kehuu aina tuoneensa auton täydeltä alkoa ja tupakkaa, lihaa) ja ostaa suomesta kuulemma vaan pakollisen (maidot, kasvikset, muun nopeasti pilaantuvan tavaran).

        Pitää meitä suomalaisia tyhmänrehellisinä renkeinä jotka kustannamme heillekin hyvät tiet (tai ainakin paremmat kuin entisessä Neuvostotasavallassa) progressiivisen verotuksen, hyvät tes:sit ym, ym.

        Poste restante -idea oli hyvä aloittajalta, kas kun ei tullut itse keksittyä. Sen avullahan voi tosiaa vapaasti ostaa auton Virosta halavalla. Tosin jos hyvin pidetyn haluaa niin sittenpä uudehkon tai Saksasat tuodun, ei virolaiset mitään huolloista saati muusta ylläpidosta ymmärrä, ajetaan niin kauan kun vehje liikkuu.

        EUssa kun kerran ollaan niin samat pelisäännöt kaikille.

        Kannattaas pikkuusen tutkia asioita ennen kun aukoo leipäläpiänsä. Eestin kansalainen maksaa autostansa veroa suomeen jos oleskelee suomessa enemmän aikaa kun eestissä ja voi kyllä ajaa eestin kilvillä. Joten kannattaa kateellisten pikkuusen miettiä mitä laukoo


      • Anonyymi
        TOTTA TOSIAAN kirjoitti:

        Nyt Virossakin on suurtyöttömyys, kun mm suomalaisyritykset ovat Suomen demarien takia muuttaneet maasta ja siihen hukkuu vielä koko EU.
        Sosialismi ja feministisen virkamafian kiusa tappaa kohta koko Euroopan. Jos ei omilla kiusanteoillaan, niin sitten koko EUn yli jyräävällä sisällissodalla, missä sairas feministivalta tuhotaan.

        Muuta sinäkin sinne onnelaan, mitä täällä valitat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sinäkin sinne onnelaan, mitä täällä valitat !

        Halba hintataso kylla houkuttelee suomi kakki olla kallis, Esko Aho muuttaa kanssa Viroon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sinäkin sinne onnelaan, mitä täällä valitat !

        Juu aina löytyy tuo neuvo pois muuttamiseen. Kun ei lihakset muuhun riitä. Vissiin täällä ei ole mitään ongelmia korjattavaksi tai joista keskustella. Tai ei saa ilman muuttokehotusta.


      • Anonyymi
        EI ONNISTU kirjoitti:

        POSTE RESTANTE EI RIITÄ ....PITÄÄ OLLA VAKITUINEN ASUNTO VIROSSA JA ID KORTTI SIELTÄ

        Kyllä sekin riittää, kun on violainen eukko, suomessa virolaisella autolla saa ajaa....ha...haaaa....


    • tuttuja on.

      Tunnen muutaman etelänaapurin ketkä ovat täällä ollut töissä useita vuosia, ovat täällä kirjoilla eli on suomalainen henkilötunnus,vuokra asunto ja kaikki posti kulkee sinne joten siinä valossa ei tarvi olla kirjoilla virossa. Ainoa asia minkä ovat sanoneet on se että auto on liisattu tai osamaksulla ja ei ole heidän nimissä ja tulli on kuulemma hampaaton... mene ja tiedä onko näin mutta autoa ei ole heiltä pois viety ja veroja ei ole tarvinnut maksaa.
      Ja parkkisakko on myös täysin aiheeton viron kilvissä olevalle autolle koska jos sitä ei maksa niin mistään eivät voi peria maksua,se on myös varma tieto.

      • Tai sitten näin

        Vironkilpinen auto voi myös olla rekisteröity esim. henkilön vanhemman tai muun sukulaisen nimiin vaikka henkilö asuu ja käyttää autoa Suomessa. Tällöinkin tulli on kykenemätön puuttumaan asiaan.

        Selvä epäkohta suomalaista veronmaksajaa kohtaan jolle kukaan ei selvästikään halua tehdä mitään. No, seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestetään taas sama porukka 80%:sti "edustamaan" meitä. Eli turha valittaa, riittää kun katsotaan vaan peiliin.


      • TURHO LUULO

        SUOMESSA EI VOI AJAA 6 KK PITEMPÄÄ ULKOMAAN REKISTERISSÄ OLEVALLA AUTOLLA JOS VAKI ASUNTO ON TÄÄLLÄ

        2 TONNIN SAKKO TULEE,,,ETTÄ PAUKAHTAA


      • maanpakolainen

        Asun Virossa ja olen vienyt sinne muuttoautona Suomessa 25v käyttämäni auton. Rangaistukseksi auton poistamisesta Suomen rekisteristä, virka-akat laittoivat käyttömaksut, dieselverot ja liikennevakuutuksen ulosottoon harkitun rikollisesti.
        Jos käyn Suomessa sukulaisteni luona kylässä, niin tullin ja poliisin AKAT ovat kimpussani vaatimassa veroja, koska autossa on nyt asuinmaani eli Viron rekisterikilvet. Kerran on poliisi pidättänyt minut, koska minusta oli annettu ns poliisihaaste näitten laittomien ulosottojen takia.
        Ulkomailla ollessani en edes tiennyt näistä laittomista laskuista ja ulosotoista enkä maksuhäiriömerkinnöistä, mitä rikolliset virka-akat olivat tehneet.
        Suomalaislla tuttavillani on samanlaisia kokemuksia, joten kohta alkaa tapahtua rumia, ettei rikollinen virka-akkakunta ala saada järkeä touhuihinsa. Miesten kanssa pärjää, mutta, kun nainen saa valtaa, niin hän käyttää sitä aina toisten vahingoittamiseen.
        Tämä on pääasiassa demarien syytä, sillä kaikki tuntemani virkarikokset ovat poliisi suojelua nauttivien demarien käsialaa.


      • exsuomalainen
        TURHO LUULO kirjoitti:

        SUOMESSA EI VOI AJAA 6 KK PITEMPÄÄ ULKOMAAN REKISTERISSÄ OLEVALLA AUTOLLA JOS VAKI ASUNTO ON TÄÄLLÄ

        2 TONNIN SAKKO TULEE,,,ETTÄ PAUKAHTAA

        En minä, eikä kukaan tuttavani ole saanut mitään sanktioita, vaikka on ajanut vuosia Suomessa Viron kilvissä olevalla autolla.
        Syy on siinä, että viranomaiset eivät saa perityksi maksuja Virosta, mutta jos suomalainen saa vaikka sakon Virossa, niin vallanhimoiset virka-akkamme kyllä takuulla perivät Suomessa suomalaiselta ulosoton kautta virolaisen sakon ja lähettävät sen Viroon.

        Suomalainen viranhaltija toimii aina ja kaikessa omien kansalaisten vahingoksi ja vieraitten eduksi.
        Minä kadehdin virolaisia ja venäläisiä, sillä heidän päättäjänsä ja viranhaltijansa panevat kaikessa etusijalle oman maan ja omien kansalaisten edun.


      • asssssssssssss
        maanpakolainen kirjoitti:

        Asun Virossa ja olen vienyt sinne muuttoautona Suomessa 25v käyttämäni auton. Rangaistukseksi auton poistamisesta Suomen rekisteristä, virka-akat laittoivat käyttömaksut, dieselverot ja liikennevakuutuksen ulosottoon harkitun rikollisesti.
        Jos käyn Suomessa sukulaisteni luona kylässä, niin tullin ja poliisin AKAT ovat kimpussani vaatimassa veroja, koska autossa on nyt asuinmaani eli Viron rekisterikilvet. Kerran on poliisi pidättänyt minut, koska minusta oli annettu ns poliisihaaste näitten laittomien ulosottojen takia.
        Ulkomailla ollessani en edes tiennyt näistä laittomista laskuista ja ulosotoista enkä maksuhäiriömerkinnöistä, mitä rikolliset virka-akat olivat tehneet.
        Suomalaislla tuttavillani on samanlaisia kokemuksia, joten kohta alkaa tapahtua rumia, ettei rikollinen virka-akkakunta ala saada järkeä touhuihinsa. Miesten kanssa pärjää, mutta, kun nainen saa valtaa, niin hän käyttää sitä aina toisten vahingoittamiseen.
        Tämä on pääasiassa demarien syytä, sillä kaikki tuntemani virkarikokset ovat poliisi suojelua nauttivien demarien käsialaa.

        Eikö maksut loppuneet siihen kun ilmoitit auton poistuneen Suomen rekisteristä? Näin sen on pakko olla! Sinun pitää tietysti olla suurin osa vuotta Virossa ja viedä auto pois Suomesta, jos se nyt onkin virolaisissa kilvissä.


      • Anonyymi
        TURHO LUULO kirjoitti:

        SUOMESSA EI VOI AJAA 6 KK PITEMPÄÄ ULKOMAAN REKISTERISSÄ OLEVALLA AUTOLLA JOS VAKI ASUNTO ON TÄÄLLÄ

        2 TONNIN SAKKO TULEE,,,ETTÄ PAUKAHTAA

        Älä puhu paskaa. Ulkomaan kilvet ei haittaa jos maksat autoveron. Vittuako huutelet kun et tajua. Kirjoilla pitää olla Virossa jotta saa sinne vakuutukset, menee alueen mukaan joista Tallinna taitaa olla kallein. Pään voi painaa tyynyyn tällä puolella. Sillä saa suorastaan paremmat kilvet, suomikilvillä joutuu ongelmiin yhtä lailla toisella puolella pidemmän päälle. Ja kun autovero pitää yhä maksaa on se sinulle syrjäytyneelle ongelma.


      • Anonyymi
        TURHO LUULO kirjoitti:

        SUOMESSA EI VOI AJAA 6 KK PITEMPÄÄ ULKOMAAN REKISTERISSÄ OLEVALLA AUTOLLA JOS VAKI ASUNTO ON TÄÄLLÄ

        2 TONNIN SAKKO TULEE,,,ETTÄ PAUKAHTAA

        mihin voin ilmoittaa henilöstä/autosta jota käytetään vuosia suomessa viron kilvissä ?
        antakaa joku osoite niin ilmoitan, mutta kun sellaista osoitetta ei ole !!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin voin ilmoittaa henilöstä/autosta jota käytetään vuosia suomessa viron kilvissä ?
        antakaa joku osoite niin ilmoitan, mutta kun sellaista osoitetta ei ole !!!!!!!!!!!!!!!!

        Poliisille tai verottajalle. Molemmat ottavat ilmoituksen vastaan ja käynnistää toimenpiteet (näyttöä pitää olla).


    • pölöl

      Perustat yrityksen Viroon ja annat firman auton työntekijälle käyttöön (vaikkapa itsellesi)

    • not for Finns

      Tulli, Poliisi ja Rajavartiolaitos järjestivät viime viikon keskiviikkona pääkaupunkiseudulla yhteisen valvontaiskun.
      Iskun tuloksena Tulli määräsi yhteensä 67 ajoneuvoa ilmoittautumaan autoverotukseen lisäselvitysten antamista tai muita toimenpiteitä, kuten veroilmoituksen jättämistä tai kotipaikkapäätöksen hakemista varten.
      Päivän PTR-iskussa Tulli tarkasti 327 ajoneuvoa, joista yksi otettiin välittömästi tullivalvontaan. Lisäksi kolmisenkymmentä autoilijaa sai huomautuksen.
      Autoveron alaisista ajoneuvoista on maksettava autoveroa ennen niiden käyttöönottoa Suomessa. Autoverolaissa on säädetty, milloin ajoneuvoa saa käyttää väliaikaisesti autoverotta.
      Muussa valtiossa kuin Suomessa vakinaisesti asuva henkilö voi tietyissä tapauksissa käyttää Suomessa väliaikaisesti veroja suorittamatta muussa maassa rekisteröityä ajoneuvoa. Tällaisia tilanteita ovat oikeus käyttää ajoneuvoa ns. turistiautona sekä ulkomaille rekisteröidyn ajoneuvon käyttö yritystoiminnassa.
      Autoverot ovat yksi Tullin harmaan talouden 22 projektista. Projektien avulla pyritään turvaamaan verojen oikeamääräinen ja oikea-aikainen kerääminen sekä torjumaan harmaasta taloudesta yhteiskunnalle aiheutuvia haittavaikutuksia. Tätä kautta pyritään myös edistämään yritysten tasapuolista kilpailua torjumalla sellaista toimintaa, josta ei makseta asiaankuuluvia veroja ja jossa ei noudateta myöskään muita lakisääteisiä velvoitteita, mikä antaa kyseisille toimijoille laittoman kilpailuedun suhteessa velvoitteensa rehellisesti hoitaviin yrityksiin.
      Henkilö- ja pakettiautojen vuotuista ajoneuvoveroa korotetaan 150 miljoonalla eurolla niin, että korkeampaa veroa kannetaan vuoden 2016 alusta.

      Verotulojen lisäämiseksi myös verotukia karsitaan. Kaivostoiminnan energiaverotuet poistetaan ja aiemmin verovapaa nestekaasu säädetään verolliseksi. Taksien (pl. erityisvarustellut taksit) ja muuttotavarana tuotujen autojen autoveroalennuksesta luovutaan.

      • Anonyymi

        Hyvä jo on aikakin pistää kuriin lusmut, lisää ratsiota maksut päälle kuluttavat nekin meidän tiestöä viikonloppuisin ajellaan kännissä eli olis tehoratsian paikka . Hyvä tulli poliisit ja rajavartiolaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jo on aikakin pistää kuriin lusmut, lisää ratsiota maksut päälle kuluttavat nekin meidän tiestöä viikonloppuisin ajellaan kännissä eli olis tehoratsian paikka . Hyvä tulli poliisit ja rajavartiolaitos.

        Upeaa myöhäisherännäisyyttä! Nyt jo älysit vastata vuonna-14 alkuvuodesta kirjoitettuun sepustukseen!

        SUOMI NOUSUUN!!!


    • Yksi naapuri

      Riittääkö että käy kerran kuussa yhden viikon ajan virossa, että voi pitää sinne rekisteröityä autoa suomessa ilman noita maksuja?

    • Halpaa kyytia

      Tullin sivulta:
      Turistiautolla tarkoitetaan autoa, jonka vakinaisesti ulkomailla asuva henkilö tuo Suomeen omaan käyttöönsä väliaikaisesti autoverotta. Turistiauton käyttöoikeus määräytyy henkilön vakinaisen asuinpaikan perusteella. Henkilön autoverolain tarkoittamalla asuinpaikalla tarkoitetaan paikkaa, jossa henkilö oleskelee yli 185 vuorokautta kalenterivuodessa. Kahdessa tai useammassa valtiossa oleskelevan henkilön vakinaisena asuinpaikkana on pidettävä sitä, jonne henkilökohtaisten syiden johdosta säännöllisesti palataan.
      - eli, voi asua sekä Eestissä ja Suomessa ja jaa Eestin kilvissä kun asuu yli 185pv siellä
      - riittää kun ostaa asunnon vaikka Tallinnassa, kuten minä tein, niin silloin saa automaattisesti Eestin ID kortin joka kelpaa passiksi kaikkiin EU maihin
      - kannattaa pitää kirjaa Suomessa oloista jos Tulli lähtee oikeustoimiin
      - Eesti ei kyttää eikä kontrolloi kuten Kekkoslovakia

    • maanpakolainen

      Virolaisten hyvien autojen salaisuus on siinä. ettei siellä ole minkäänlaista valtaa kadehtivilla demarifeministeillä.
      Maassa ei ole minkäänlaista autoveroa, ei käyttömaksuja, ei käyttövoimaveroa ja vakuutukset maksavat vain murto-osan suomalaisten vakuutuksista.
      Virossa saa jokainen maan virallinen asukas ostaa tai liisata uusia autoja ilman käsirahaa ja jopa alle 100€/kk viiden vuoden maksuajalla.
      Yli keskihinnan olevat auto, kuten mainitut Bemarit ja Mersut maksavat korkeintaan puolet Suomen hinnoista, sillä arvonlisäverokin on nyt korotuksen jälkeen vain 20%.

      Mielenkiintoista on, että tulli ja verottaja haluaa, että minun pitää maksaa täydet autoverot uudelleen 32v vanhasta pakettiautostani, jonka vein 25 verotetun suomalaisen käyttövuoteni jälkeen muuttoautona Viroon. Jos kuulemma ajan sillä yli 3 päivää Suomessa, niin minun pitää maksaa verot uudelleen.

      Lisäksi virkarikolliset panivat Suomen rekisteristä poistetun ja Virossa rekisteröidyn ajoneuvon käyttömaksut ja dieselverot sekä liikennevakuutuksen ulosottoon ,kun eivät tahallisesti olleetkaan merkinneet autoa poistetuksi Suomen rekisteristä, vaikka kilvetkin oli jätetty asianmukaisesti Suomeen.

      Siinä taas nähtiin ,kuinka sairas maa Suomi on, kun virastoissa on annettu valta kiusanhimoisille demarifeministeille.
      Kuka vastaa niistä vahingoista mitä nämä rikolliset luottohäiriömerkinnät aiheuttavat. Suomessa kukaan ei vastaa kansalaislle aiheutetuista vahingoista. Suomi on kaikkea muuta kuin oikeusvaltio, sillä siellä on oikeus harkittuun jatkuvaan rikollisuuuteen näillä poliittisilla viranhaltijoilla. Kansaa saa kyykyttää miten haluavat.
      Poliisi on kimpassa heidän kanssaa, sillä tapauksia ei oteta edes tutkittavaksi vaan uhreja uhkaillaan vankilalla perättömistä ilmiannoista tai pakkohoidolla mielisairaalassa.

      • maanpalkolainen

        Suomi on saanut yli 40 EUn tuomiota laittomasta autoverotuksesta, mutta meillä toimivien poliittisten virkarikollisten päätoimiala on näköjään oman maan kansalaiten ja yhteiskuntamme vahingoittaminen ilman minkäänlaisia rangaistuksia, kunnes kansa nousee kapinaan ja alkaa raahata kiusaajiaan ns "saunan taakse" ja siellä pum pum! Suomalaisten pinna on pitkä ja venyvä, mutta joskus sekin katkeaa!!! Mahtaakohan edellisestä sisällissodastamme kulua edes 100 v , kun maa on kohta verisessä sodassa toisiaan vastaa Syyrian ja Ukrainan tavoin.
        Tyhmällä kansalla on tyhmät päättäjät ja valtaansa tukahtuva vastuuton ikuinen virkakunta.


      • I.P.Wowbagger
        maanpalkolainen kirjoitti:

        Suomi on saanut yli 40 EUn tuomiota laittomasta autoverotuksesta, mutta meillä toimivien poliittisten virkarikollisten päätoimiala on näköjään oman maan kansalaiten ja yhteiskuntamme vahingoittaminen ilman minkäänlaisia rangaistuksia, kunnes kansa nousee kapinaan ja alkaa raahata kiusaajiaan ns "saunan taakse" ja siellä pum pum! Suomalaisten pinna on pitkä ja venyvä, mutta joskus sekin katkeaa!!! Mahtaakohan edellisestä sisällissodastamme kulua edes 100 v , kun maa on kohta verisessä sodassa toisiaan vastaa Syyrian ja Ukrainan tavoin.
        Tyhmällä kansalla on tyhmät päättäjät ja valtaansa tukahtuva vastuuton ikuinen virkakunta.

        Mulla on "alaline elamisluba" eli määräajaton oleskeluoikeus ja nyt piti tsekata, ettei ID-kortin takapuolelle lue "ei kõlba reisdokumendina" kuten ennen. Perhe ja asunto on Eestin puolella, mutta niin myös Suomessa. Suomen puolella työn takia ajopeli vanha golf ja lahden takana iso uudehko mersu. Verotus on sen verran mielivaltaista, etten uskalla kalliimpaa autoa edes yrittää ilman kakaran seuraa käyttää Suomessa, koska sillä on helpompaa näyttää olevansa maassa koulun takia. Mulla on oleskelupäivät väkisin päivätyön takia rajamailla. On nimittäin melkolailla kipee paukku maksaa n. 12000 eeroa veroo ja sakot. Lahden takana juostu n.20 vuotta ja halvemmilla peleillä oon ylittänyt rajan tietoisella riskillä.
        Noi kikat on luettu, mutta mm. pohjoisessa asuvalta virolaisperheeltähän vietiin auto tullin varastoon vaikka oli liisattu. Yrityskäytössä auton sitten kannattaa olla oikeasti. Mun avomersu ei taida oikein sopii rakennusliikkeen tavarankuljetukseen.


      • Munattomat!
        maanpalkolainen kirjoitti:

        Suomi on saanut yli 40 EUn tuomiota laittomasta autoverotuksesta, mutta meillä toimivien poliittisten virkarikollisten päätoimiala on näköjään oman maan kansalaiten ja yhteiskuntamme vahingoittaminen ilman minkäänlaisia rangaistuksia, kunnes kansa nousee kapinaan ja alkaa raahata kiusaajiaan ns "saunan taakse" ja siellä pum pum! Suomalaisten pinna on pitkä ja venyvä, mutta joskus sekin katkeaa!!! Mahtaakohan edellisestä sisällissodastamme kulua edes 100 v , kun maa on kohta verisessä sodassa toisiaan vastaa Syyrian ja Ukrainan tavoin.
        Tyhmällä kansalla on tyhmät päättäjät ja valtaansa tukahtuva vastuuton ikuinen virkakunta.

        Aloita vaikka Hautalasta, Pekkarisesta ja Satosesta.


    • Markoski

      Helpointa on perustaa yritys Viroon ja liisata itselle virolainen auto Suomeen työsuhde etuna. Täysin laillista.

    • asukastoimikunta

      Siis nyt kysyn, että voinko laillisesti ajaa Virossa asuvan lapseni autolla täällä Suomessa metriäkään? Edes siirtää toiseen paikkaan omalla pihalla?

      • RanTanPlaan

        Voit ajaa laillisesti , jos se lapsesi istuu kyydissä .


    • muuta.viroon

      Jos oma lapseni on Viron, Ruotsin tai vaikka minkä maan kansalainen ja tulee lomamatkalle Suomeen oman autonsa kanssa ei meikäläisellä ole kyseiseen autoon muuta kuin huoltohommia asiaa.

      Tässä olisi kyllä hieno markkinarako esimerkiksi USA:ssa asuvan sukulaisen ajeluun USA:n polttoainehinnoilla, ehkäpä muillakin eduilla....

      • Anonyymi

        Hienoa että USA:ssa asuva sukulainen tuo bensat sieltä mukanaan niin ajelu on täällä halpaa.


    • eimitäänjärkeäenään

      Isot firmat pimittävät verot ulkomaille ja uusia maahantunkeutujia on tulossa ainakin se 100000 kappaletta. Jos joku ajaa eestikilpisellä loppuunpoljetulla Bemmillä laivaan ja takaisin niin mitä v..a sitten ? Kyllä meillä on vielä suuremmat ongelmat tulossa ja niistä me maksamme korotettuina veroina ja maksuina etukäteen.

    • pekku_123

      Tuo vuotuinen käyttömaksu pitäisi muuttaa tienkäyttömaksuksi, ja se koskisi myös ulkomaalaisia, näin esim itävallassa joutuu maksamaan moottoritiemaksun, sen voi ostaa vaikka viikoksi kerrallaan, myös ranskassa joutuu kaikki maksamaan maksullisilla moottoriteillä. Myös ulkomaalaisille kuorma-autoillae samat maksut, kuorma-autoissa voisi jopa käyttövoimaveron nimityksen muuttaa tienkäyttömaksuksi.

    • äpry

      Taas napsahti ajoneuvoverolappu postista. Rapeat 50 euroa lisää viimevuotiseen. Suorastaan v.....aa naapurin virolainen kun leveilee ettei tarvii maksaa viron rekisterissä olevasta autostaan kun käyttää vaan auton välillä viron puolella. Jätkä asunut suomessa 5 vuotta. Kenen nimissä auto lienee?

    • Kaori

      Parempi on olla omistamatta itse koko autoa ja laittaa se virolaisen firman nimiin. Ei sinun tarvitse itse todellakaan asua virossa. Osoitteen toki firmalle tarvitset virosta, niitähän vuokrataan siellä josta postit lähetetään vaikka sinulle suomeen.

      Kuten joku totesikin tarvitset 2 autoa, koska yksi niistä ei saa suomessa viettää vakituiseen kun sen max. 6 kuukautta 12 kuukauden aikana. Toki toisen vuosipuoliskon voi olla autottakin.

      Käytännössä huollattaisit autosi myös virossa edullisemmin ja polttoainekin on edullisempaa.

      Asiassa ei ole mitään laitonta, saat omistaa veneenkin virossa ilman veneveroja siinä kuin kiinteistönkin. Myös autovakuutukset ovat suomea edullisemmat ja ennenkaikkea kätevämmät, auton voi puhelinsoitolla laittaa seisontaanvaikka 2 viikoksi.

    • mäpävain

      Oot muuten pikkuusen enemmän tyhymä ja typerä kun melekeen normaali suomalaanen. Lisäksi perkeleen kateellinen viä.

    • vironyrittäjä

      Kommentti tähän vaikka on aika vanha ketju. Itselläni yritys virossa ja yrityksellä kiinteä toimisto siellä. Toiminta on suurimmaksi osakdi suomessa ja ruotsissa mutta virossa on toimisto mistä hoidetaan kaikki toiminto. Työntekijät on ammattitaitoisia ja asenne on ihan eri kuin suomalaisilla valitettavasti. Minulla on yrityksestä.työsuhde auto joka on viron rekisterissä. Itselläni on asuinpaikka Suomessa ja käytän työsuhdeautoa (joka on vironkilpinen) Jatkuvasti. Lisäksi autoa voi käyttää perheenjäsenet aviovaimo ja lapset. Eikä minun tarvitse olla kyydissä. Auto on oltava yrityksen nimissä ja pitää pystyä todistamaan että on työsuhde auto. Tullilta saa tofdstuksen ja luvan 12/kuukaudeksi kerralla käyttää autoa suomessa. Toki pitää käydä sillä myös viron puolella kääntymässä. Tässä ketjussa on niin paljon paska tietoa mitä sellaiset huutelee mitkä ei tiedä yhtään mitään. Ilman muuta jos on mahdollista käyttää viron rekisterissä olevaa autoa se kannattaa hyödyntää. Ei se ole kateutta vaan viisautta. Kateira taitaa olla ne jotka moittii. Ketjun aloittajalle.ja muille. Perustakaa yrityksenne viroon niin on sentään edes mielenkiintoa yrittää.

      • KaikkiEiOleKultaaVirossa

        Ja kun ei veroja tarvitse maksaa, niin ei myöskään virolainen eläkeläinen tule virossa toimeen eläkkeellään, vaan pitää sen lisäksi tehdä jotain sivubisnestä tullakseen toimeen edes joten kuten.
        Ja vastaväittelijöille tiedoksi: Tiedän tasan tarkkaan, mistä kirjoitan....


      • Huolto

        Onko sinulla sähköpostia jossa voin kysellä hieman, yritys olisi jo virossa työt on suomessa, auto paku pitäisi saada ostettua


    • Anonyymi

      Koskahan keksivät laittaa kunnon valvonnan virolais autoilulle ,valtio sais kunnon rahat kassaan . Ei luulis tietokoneaikana seurannan olevan vaikeaa kamerat satamiin ja yhteistyötä poliisin tullin kanssa . Tienpäällä myös ratsiota kunnon sakot tupakan tuolille kyllä loppuu kehumiset. Netissä pöyri video missä Viron pois kehui saavansa työtömyysrahaa kelalta myös hommasi koko sukunsa tänne loisimaan kukaan ei ole töissä . Videossa karpaasi omalla naamallaan ei ajatellut nokkaansa pitemmälle, video otettiin äkkiä pois ,toivon mukaan kela perii rahat takaisin

    • Anonyymi

      Heti jos takapuskurissa roikkuu Musta Audi q7 tai joku bmw ritsa, niin melkein arvaa, että Vironmiehet asialla.
      Onko Virossa ollenkaan autokoulua??
      Kottikärryillä ajetaan ajokortti siellä??

      • Anonyymi

        Tulepas katselemaan miten suomalaisautoilijat käyttäytyvät Viron teillä, sen jälkeen et ihmettele enää mitään!


      • Anonyymi

        Monesti äiti maksaa virolaispojille autot velkarahalla.


    • Tässä on (OT - off topic) puolin sun toisin arvosteltu ajokulttuuria Suomessa Virossa.
      Näistä arvostelijoista kukaan ei kuitenkaan näytä autoineen käyneen Puolassa,
      sillä siellä vasta tehokkaan auton - auton iällä ei ole niin väliä - omistava autoilija herra on!
      Venäjä ja sen suurkaupungit pääsevät helposti palkintosijoille, sillä Suomen suojatiesääntöihin tottunut jalankulkija palautetaan sieltä arkussa!

      • Anonyymi

        Ei tämän palstan kirjoittajat pääse koskaan citaria pidemmälle muuten kuin netissä, turha näille on mistään mitään kirjoittaa, käytännössä kukaan ei kuitenkaan koskaan tee yhtään mitään, elävät virtuaali elämää vain ja ainoastaan.


    • Anonyymi

      Entä Väyrysen auton käyttö?

      toyota

    • Anonyymi

      Ainakin viisi vuotta pysyvästi suomessa asuneet heimoveljet ajelevat viron reikisterissä olevilla autoilla. Kerran poliisi kävi ratsaamaamassa kämpän, mutta eivät puuttuneet veronkiertoon autoilussa. Miksei laki ole kaikille sama?

    • Anonyymi

      Tähän liittyy paljon väärää tietoa, luuloja ja selvää paska puhetta. Sekä suomalaiseen tapaan kyttäämistä ja kateutta. Virolaiseksi tekeytyminen on aika iso operaatio hyötyyn nähden. Kansalaisuutta ei tarvitse muuttaa mutta osoite Virossa tarvitaan, johon auto rekisteröidään ja vakuutetaan. Sen jälkeen autolla saa ajaa Suomessa vuodet läpeensä virolaisiin kilvin - JOS MAKSAA AUTOVERON SUOMEEN. Tällöin on alla auto jolla saa ajaa kummassakin päässä rajatta. Suomikilvet Viron päässä herättävät saman pulman kuin nyt, vaan viron kilvillä sielläkään ei hätää. Niin että tämänkö meinaat tehdä kun bensa on viisi senttiä halvempaa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko siis autoveron (kerran maksettava) tai ajoneuvoveron?


    • Anonyymi

      Ketju on yhdeksän vuotta vanha.
      Hintataso on Virossa sen jälkeen noussut, joten aika vähän löytyy enää sellaista, jota sieltä asti kannattaa lähteä hakemaan.
      Mersujenkin huollattaminen Tallinnan Järvessä on kallistunut, sillä Vehohan osti Silber-Auton muutama vuosi sitten.

    • Anonyymi

      Eikä lasti lopu noihin vaan oikeat myytävät on piilotettu auton rakenteisiin jotka siirtyvät markkinoille ilman yleisöä . Suomen tulli on naurettavuuden huipentuma .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe