raskaus ja lämpö

eekku 13

Moi!
Kertokaa teidän kokemuksia raskausajan ruumiinlämmöstä? Paljon lämpö
nousi ja niin asti pysyi korkeana? Oliko olo kuumeinen?

14

6544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ygshe

      Naisen ruumiinlämpötilahan nousee aina ovulaation jälkeen noin puoli astetta korkeammaksi palatakseen sitten kuukautisten alkaessa normaaliksi. Jos tulee raskaaksi, lämpötila ei laskekaan. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse. Eli jos olo olisi lämmönnoususta johtuen kuumeinen, se olisi sitä sitten joka kierrossa.

    • Ei lämpöjä.

      Ei lämmönnousuja eikä laskuja yhdestäkään kymnenestä odotuksesta. Näistä kymmenestä 6 päättyi lapsen syntymään. Höpö höpö juttuja nuo lämmönnousut.

    • Ei lämpöjä

      Ja taas täällä joku selvittää kuin tietäisi ruumiinlämmön AINA nousevan. Sekin höpö höpö juttuja.

      • Ygshe

        No voi ziisus... Normaalissa kuukautiskierrossa tuo lämmönnousu todellakin tapahtuu, mutta se on NOIN puoli astetta, eikä sellaista vaihtelua pysty luotettavasti millään kainalokuumemittarilla mittaamaan. Että te, joilla lämmönnousua ei ole: kyllä se voi olla, mittausta ei vain pysty kotioloissa tekemään riittävän tarkasti.


      • älä yleistä
        Ygshe kirjoitti:

        No voi ziisus... Normaalissa kuukautiskierrossa tuo lämmönnousu todellakin tapahtuu, mutta se on NOIN puoli astetta, eikä sellaista vaihtelua pysty luotettavasti millään kainalokuumemittarilla mittaamaan. Että te, joilla lämmönnousua ei ole: kyllä se voi olla, mittausta ei vain pysty kotioloissa tekemään riittävän tarkasti.

        Ja tuota asiaahan ei pystytä todistamaan että lämmönnousua olisi ihan kaikilla. Eli ei todellakaan tarkoita.


      • Edell.
        älä yleistä kirjoitti:

        Ja tuota asiaahan ei pystytä todistamaan että lämmönnousua olisi ihan kaikilla. Eli ei todellakaan tarkoita.

        Voi herrajumala. Jos sitä nyt muutamilla yksittäisillä naisilla EI ole, niin kyllä todellakin voi yleistää. Lukekaapas vaikka vaikka terveyssivustoilta, niin ei siellä ruveta mainitsemaan, että "paitsi voi olla, että kaikilla ei ruumiinlämpö nouse". Kaikki tajuavat, että poikkeuksia voi olla, vai onko joku teistä niin idiootti, että se pitää erikseen mainita?


      • kasva vähän
        Edell. kirjoitti:

        Voi herrajumala. Jos sitä nyt muutamilla yksittäisillä naisilla EI ole, niin kyllä todellakin voi yleistää. Lukekaapas vaikka vaikka terveyssivustoilta, niin ei siellä ruveta mainitsemaan, että "paitsi voi olla, että kaikilla ei ruumiinlämpö nouse". Kaikki tajuavat, että poikkeuksia voi olla, vai onko joku teistä niin idiootti, että se pitää erikseen mainita?

        Itse olet niin idiootti että sekoat typerästä asiasta. Mitäs jauhat :P Toivottavasti pinnasi on pidempi lasten parissa ;) Ja kuulut niihin joka uskoo KAIKEN lukemansa...voi herttileidi


      • Edell.
        kasva vähän kirjoitti:

        Itse olet niin idiootti että sekoat typerästä asiasta. Mitäs jauhat :P Toivottavasti pinnasi on pidempi lasten parissa ;) Ja kuulut niihin joka uskoo KAIKEN lukemansa...voi herttileidi

        http://www.hedelmallisyys.fi/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp

        http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=6959609

        http://www.halpa-testi.fi/artiklassa/

        Muistahan käydä laittamassa esimerkiksi näille sivustoille palautetta, kas kun siellä ei mainita, että kaikilla ruumiinlämpötila ei välttämättä nouse. Äläkä sinä minun pinnastani huoli, kyllä se lasten parissa pitää erinomaisesti, aikuisilta sen sijaan on joskus vaikeaa hyväksyä silkkaa typeryyttä ja pilkunviilaamista.


    • Sasu1989

      mulla on normaali ruumiinlämpö 36.4 ja raskaana ollessa ollut koko ajan noin 37.2. Tällä hetkellä rv 12 5 :)

    • Aloittaja_

      Kiitos viestistäsi Sasu1989. Onko kuume haitannut "tavallista elämääsi", onko olosi kuumeinen?

      Kuulisin mieluusti myös muiden henki.koht. kokemuksia kuumeesta!

      • Sasu1989

        ei ole haitannut, vaikka ennen sairaana tämä lämpötila vei jo peittojen alle. :) ihan normaali olo on.


    • No,

      Onkos muita kuumeilevia, jotka ovat raskaana?

    • Pöö

      Jäipä vaan naurattamaan tuo puoli astetta :) Kyllähän tavallisella digimittarilla näyttä puolen asteen heiton. Siis jos normi lämpö olisi 37 ja puoli (0.5) astetta päälle on lämpö 37,5. Lasisella sprii tms mittarilla mittaaminen sen sijan aika mahdotonta. No mutta asiaan: Minulla menossa 10 2 ja tänä iltana tuntui töiden jälkeen olo aika uupuneelta ja vähän huonolta eikä kuitenkaan sellaiselta kuin yleensä jos on ollut sitä lievää pahoinvointia. Mittasin lämmön ja se näytti vähän yli 37. Normaali lämpö olisi siinä 36.4 mutta tajusin etten ole mitannut normaalilämpöäni raskaana ollessa. Olen kyllä ollut tässä vaiheessa muutenkin tosi uupunut että toivottavasti se on vaan jotakin sellaista enkä ole kipeeksi tulossa.

    • aviorakas

      Olisiko niin, että naisen "äly"
      on sivuseikkoja ja hössötystä.

      Miksi mies on naiselle
      niin ihanan rakas.
      Koska hän avaa naiselle
      vapauden maailmat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe