Millä tehokkaasti eroon karvoista?

karvakameli1

Miten pääsisin edullisesti ja tehokkaasti eroon karvoistani "pysyvästi?"Vai pystyykö karvoista edes pääsemään eroon sillä tavoin?
Olen vasta 15- vuotias, mutta runsas ja tumma karvoitus häiritsee. Esim. vatsanseudullakin on sellainen karvavana, joka häiritsee, koska on niin miehekäs. Miten päästä eroon näistä karvoista ilman sitä sheivaushöylää...?

34

4689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankala yhdistelmä

      Edullinen ja pysyvä (tehokas) eivät kuulu karvanpoistossa samaan lauseeseen.

      Edullisin karvanpoistomenetelmä on sheivaus ja epilaattorilla ajelu. Pysyvästi karvat saa pois laserilla (vain tummat) tai neulaepilaatiolla ja nämä menetelmät tulee kalliiksi.

      Jos 15 vuotiaalla on miestyyppistä karvankasvua, se voi johtua siitä ettei hormonitoiminta ole vielä vakiintunut. Ellei ole sukuperintöä (esim. äidillä vastaava karvankasvu), voisi ehkä käydä gynekologilla niin tarkistettaisiin hormonitoiminta.

      • karvakameli1

        Joo, äidillä on samaista ongelmaa, mutta hänen karvansa ovat paljon vaaleammat, joten se ei sikäli ole häntä haitannut. Olen paljon tummempi, kuin äitini ja siksi tahtoisin kunnon ratkaisun tähän.


      • mynttinen

        Kulottaminen on toimiva ja edullinen, sekä nopea vaihtoehto.


      • Entinen apina
        karvakameli1 kirjoitti:

        Joo, äidillä on samaista ongelmaa, mutta hänen karvansa ovat paljon vaaleammat, joten se ei sikäli ole häntä haitannut. Olen paljon tummempi, kuin äitini ja siksi tahtoisin kunnon ratkaisun tähän.

        Sokerointi tai vahaus. Ne on kalliita toimenpiteitä sellasenaan, mutta seuraamalla Grouponeita yms diilejä pääsee reilusti alle puolen hinnan.

        Kotikonstein Veet on helppo mutta ajan mittaan tyyris, epilaattorin saa parilla kympillä. Suosittelen!

        Terveisin nimim. "Entinen apina"


      • läski haisee

      • nostalgia
        Entinen apina kirjoitti:

        Sokerointi tai vahaus. Ne on kalliita toimenpiteitä sellasenaan, mutta seuraamalla Grouponeita yms diilejä pääsee reilusti alle puolen hinnan.

        Kotikonstein Veet on helppo mutta ajan mittaan tyyris, epilaattorin saa parilla kympillä. Suosittelen!

        Terveisin nimim. "Entinen apina"

        Minä käytin Veet voidetta joskus kainalokarvojen poistoon. En testannut allergisuutta ranteen sisäpuoleen, kuten ois pitänyt. - No, karvat lähti kainaloista, mutta myös pinta ihokin. - Siis kannattaa testata sopivuus, mutta: minulle ei kyllä ole kasvanut kainalokarvoja sen jälkeen kuin muutama hassu vaalea - eivät haittaa. Ja tää voide juttu tapahtui noin 40 vuotta sitten.


      • -akka-
        nostalgia kirjoitti:

        Minä käytin Veet voidetta joskus kainalokarvojen poistoon. En testannut allergisuutta ranteen sisäpuoleen, kuten ois pitänyt. - No, karvat lähti kainaloista, mutta myös pinta ihokin. - Siis kannattaa testata sopivuus, mutta: minulle ei kyllä ole kasvanut kainalokarvoja sen jälkeen kuin muutama hassu vaalea - eivät haittaa. Ja tää voide juttu tapahtui noin 40 vuotta sitten.

        Mä olen kuullu että noin on tosiaan joillekin "ennenvanhaan" käyny. Mulla myös jotenkin paloi kainaloiden iho sellaisesta voiteesta, mutta karvat kasvaa kyllä edelleen ihan normaalisti.


    • valoimpulssi

      Itseasiassa höylääminen on aika kallista pitkällä aikavälillä, koska jos iho on herkkä joutuu käyttämään venus-höyliä mutta muuten höyläys on halvin.

      Suosittelen kotivaloimpulssilaitetta, joka poistaa karvoista pääasiassa 80% joka toki riippuu jokaisen omasta karvankasvusta. Katso netistä lisää valoimpulssin käyttötavasta yms. Suosittelen Venus Braun naked skin laitetta, maksaa parhaimmillaan 400e jos tilaa ulkomaita tai verkkokauppa.com :ista. Pysyvästi kun ei karvoista pääse eroon. Laite toimii siis juurikin tummille karvoille.

      Kotilaser on myös vaihtoehto ja halvalla niitä voi ostaa jopa uusina tori.fi tai huuto.net sivustoilta. Toimii kuulemma paremmin, mutta itse tyydyn valoimpulssiin ja mielestäni vaarattomampaan vaihtoehtoon.

    • Turhaa tuhlausta

      Kun tarvitsen höylää, käytän Gilletten moniteräisiä miesten höyliä. Ovat halvempia ja yhtä helliä kuin Venuksetkin.

      "Kotilaserit" ovat todellisuudessa heikkotehoisia valoimpulssilaitteita, aivan samoja joita myydään myös valoimpulssilaitteinakin. Kotilaitteilla ei saa olla tehoa kuin vähän, joten karvojen väheneminen on ihan tuurista kiinni ja edellyttää käytännössä mustaa karvaa. Edes ammattilaisten valoimpulssilaitteet eivät tehoa kovin hyvin eikä karvankasvu lopu pysyvästi kuten ammattilaislaserilla.

      En tuhlaisi 400 euroa laitteeseen jonka teho on hyvin epävarmaa. Samalla summalla saa jo pari hoitokertaa kasvoille ammattilaserilla.

    • karvat vex

      täällä on nyt tota veenuksen koti impulssia kokeiltu kohta puoli vuotta,tulokset on ok-toosa kasvaa selvästi vähemmän,kainalot ok,leuka haivenet eivät ole tehneet mitään.laitettahan ei saisi käyttää ala tai yläpäähän,mutta siellähän häiritsevimmät karvat juuri onkin.vielä ei osaa sanoa onko laite kalliin hintansa värtti,jatkan testailua ja raportoin toimiiko

    • kokemusta on

      kosmetologien tekemä e-style valoimpulssihoito pysyvin karvanpoisto! Vaatii toki useamman, keskomäärin 3-6 kertaa, mutta ensimmäisen kerran jälkeenkin jo karvankasvu harvenee.

      • Ehkäpä joillakin

        Ohhoh! Olet niitä harvoja joille valoimpulssi tehoaa (ellet sitten ole e-stylen mainostaja). Aitoa laserepilointia käyttäneetkin tarvitsevat 6-8 hoitokertaa ennen kuin kaikki tummat karvat ovat hävinneet pysyvästi.

        Väitän että pysyvin karvanpoistokeino tummille karvoille on laserkäsittely ja vaaleille karvoille pätevän kosmetologin tekemä neulaepilaatio. Tämä perustuu omaan kokemukseen (valoimpulssi ei vaikuttanut karvoihini mitenkään) ja usean tuttavani kokemuksiin.


      • karvakameli1
        Ehkäpä joillakin kirjoitti:

        Ohhoh! Olet niitä harvoja joille valoimpulssi tehoaa (ellet sitten ole e-stylen mainostaja). Aitoa laserepilointia käyttäneetkin tarvitsevat 6-8 hoitokertaa ennen kuin kaikki tummat karvat ovat hävinneet pysyvästi.

        Väitän että pysyvin karvanpoistokeino tummille karvoille on laserkäsittely ja vaaleille karvoille pätevän kosmetologin tekemä neulaepilaatio. Tämä perustuu omaan kokemukseen (valoimpulssi ei vaikuttanut karvoihini mitenkään) ja usean tuttavani kokemuksiin.

        Mutta eikö se tule ihan törkeän kalliiksi, jos laserhoidon suorittaa n. 6-8 kertaa?


      • Ehkäpä joillakin
        karvakameli1 kirjoitti:

        Mutta eikö se tule ihan törkeän kalliiksi, jos laserhoidon suorittaa n. 6-8 kertaa?

        Laserkäsittely tulee todellakin kalliiksi jos karvoja joutuu poistamaan suurelta alueelta. Pitää siis miettiä miltä alueelta pitää poistaa pysyvästi ja millä alueella pärjää vaikkapa epilaattorilla tai vahauksella/sokeroinnilla.

        Valoimpulssi voi tulla vielä kalliimmaksi jos karvat eivät poistu pysyvästi ja hoidon joutuu uusimaan muutaman vuoden kuluttua.

        Myös valoimpulsssikäsittely pitää toistaa yhtä monta kertaa koska kerralla saa poistettua vain silloin kasvuvuorossa olevat karvat. Kun lepovuorossa olleet karvat kasvaa näkyviin 4-6 viikon kuluttua, poistetaan ne. Näin toistetaan hoitoa kunnes lepovuorossakaan ei ole enää karvoja.


    • tattadadaa1

      Onko kellään kokemuksia tuosta Siluetti Spasta Helsingissä? Mietin että voisi sinne mennä tuollaiseen laserhoitoon, vaikka onkin ihan pirun kallista. Jos ottaa esim. reidet ja bikinirajan hoidettavaksi, niin mikä kaikki alue siihen bikinirajaan kuuluu? Kuuluuko siihenkin esim. tuo pakaravako joka tehdään brasilialaisessa?

      • Kannattaako?

        Halvempiakin paikkoja löytyy Helsingistä, en usko että tuolla saisi jotenkin parempaa käsittelyä.

        Ainakin minulla Epilaserin hoitaja suostui käsittelemään vähän "pidemmällekin" pyynnöstäni.


    • lispettisuomi

      Karvoitushan on ihan normaalia meillä. Ei sitä tarvitse häpeillä. On olemassa keinoja joilla karvoituksen voi poistaa mutta sellainen on kivulias joten anna kaikkien kukkien kukkia vaan.

    • namimami

      Ei kannata haaveilla "pysyvästä" poistosta vaan ne voi poistaa pitkäksi aikaa kerralla sokeroinnilla. Ammattitaitoisen henkilön tekemänä se on ohan ok. homma. Itse poistan hiuksia lukuunottamatta kaikki karvani sillä konstin.

      • avviisi

        Yöks! Ihanko totta kaikki karvat...
        Luonnotonta!


    • urts

      Pyydä lääkäriltä sytostaattihoito. Jo vain karvat lähtee.

    • Pystykorva

      Miksi karvoista pitäisi päästä eroon, ne kuuluvat ihmisen kehoon luonnostaan. Tarkoittaa että niillä on jokin tehtävä ja tarkoitus väristä riippumatta. Jos ap. on vasta 15 vee niin turha hötkyillä, odottaa pari vuotta ja katsoo mihin kehitys kehittyy. Ja on sen(kin) aikaa ylpeästi oma itsensä.

    • Besserwisser

      Suosittelen ruohonleikkuria, sellaista talteenottavaa!

    • Kari ja karvattomat

      Karvanpoistajalla tietty :|

    • pikkupoika

      Osta Philipsin 40€ trimmeri, saat siistittyä kätevästi

    • avvviisi

      Karvankasvukin rauhoittuu kun hormonitoimintasi rauhoittuu.
      Tämä on vain nyt juuri se vaihe kun hormonitoimintasi on vilkkaimmillaan ja se aiheuttaa kaikenlaista.

      Kai voit pukeutua niin,ettei karvoitus näy?

      Sitten kun tilanne on rauhoittunut niin voit myös tarkkaan miettiä,miksi ja mitä karvoja on pakko ajella jatkossa?
      Karvojen ajelu kun voi myös aiheuttaa ikäviä oireita.
      Vähäinenkin hiki haisee pahasti kun karvoitus ei auta sitä haihtumaan nopeammin ja se jääkin suoraan iholle jossa ihon bakteerit alkavat hajottaa sitä.
      Samasta syystä voi tulla tulehduksia kun hiki jää iholle.

      Karvojen ajelusta voi myös seurata kivuliaita näppyjä ja kyhmyjä kun ajellut karvat eivät kasvakkaan enää ihon läpi vaan kasvavat ihon sisälle muodostaen ontelon koka voi tuntua kirvelevänä tai johon voi kehittyä jopa paise.

      Karvattomaksi ajellun ihon kun ei toimi normaalisti.
      Joten se ei ole luonnollista.

      Karvoja ei saa pois kokonaan millään konstein.
      Laser voi auttaa,mutta ennemmin tai myöhemmin karvat palaavat,koska se on luonnon laki.
      Ihminen ei enää kasvata karvaa lämmön takia,mutta ihon hyvinvoinnille karvat ovat silti tarpeen. Varsinkin kainaloissa ja alapäässä.

      • Oma kokemus

        Minä ainakin olen todennut käytännössä että karvaiset kainalot haisee pahemmin kuin karvattomat. Karvat pitävät kainalot aina märkinä eikä kosteus pääse haihtumaan kuten ihon pinnalta.

        Jos karvat ovat mustia tei edes hyvin tummia, ne saa pois pysyvästi laserilla. Mutta moni ei viitsi toistaa kalliita hoitoja niin usein että kaikki karvat kuolisi ja siksi näyttää että karvat kasvaa takaisin. Kun hoito on toistettu 6-8 kertaa, karvat eivät kasva takaisin, tiedän sen omasta kokemuksestani.


      • Varpunen

        Nyt et tiedä mistä puhut! Karvat eivät palaa, jos niiden juuritupet laserilla kuumennetaan! Kun juurituppi kuolee, eikä karva kasva. Et varmaan koskaan ole ollut laserkarvanpoistossa;)

        Laserhoidolla ei useinkaan edes haeta pysyvää karvattomuutta. Mutta kun ihminen on kuin apina karvainen, kai hän voi hakea helpotusta ongelmaansa? Itse suosittelen laserhoitoa, varsinkin aleksandriittilaserhoitoa, koska se tutkitusti on paras menetelmä. Ei liikakarvaisuus ole luonnollista. Ainakin muut pitävät sitä luonnottomana, ja huomauttelevat. Liikakarvoituksessa on kyse muusta kuin normaalikarvoituksesta.

        Aleksandriittilaserhoito ei auta pelkästään siten, että se vähentää karvankasvua; Se myös poistaa ongelmia, joita aiheutuu jatkuvasta nyppimisestä, sheivaamisesta, sokeroinnieista ja vahauksista. Iho rauhoittuu hoitojen myötä. Ei punoitusta, ei näppyläintiä, ei sisäänpäinkasvavia karvoja... Eikä iho ole turvonnut, kuten jatkuvasti nypitty iho usein on.

        Meillä on vain yksi elämä. Ei sitä kannata kuluttaa WC.ssä karvoja nyppien ja sheivaten. Laserhoidossa yleensä 4-6 käsittelyä tuo jo hyvän tuloksen. Ja hoidon voi ottaa vaikka kerran vuodessa, karva- ja iho-ongelmat pienenevät hoito hoidolta.

        Itse selvitin hoidot ja hinnat ja paikat. Ehdottomasti kannattaa mennä aleksandriittilaserhoitoon. Pari vuotta sitten ainakin Epilaserin hinnat olivat halvimmat, ja heillä hinnasto oli ainakin silloin reilusti nettisivuilla.

        Aleksandriittilaser on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen!


    • adult guide. .. .

      Syö GMO ruokaa

    • bumbsi pum

      Aivan ihanaa kun börje tekee mun kasseihin brassi vahauksen.

      Kyllä siinä on punavuoren mummot ihmeissään mun mä kiljaisen.

    • sissito

      Karvat on merkki siitä, että sinusta on tulossa Nainen. Nauti niistä! :)

    • karvanapa79

      Olen käynyt pari kertaa laserkäsittelyssä, tämän jälkeen ei pitäis enää partakarvoja eikä muita ikäviä näkyä - toivottavasti. Tummat karvat käy laseroida pois, vaaleat ei.

      • Kokemuksen sana

        Kaksi kertaa ei vielä riitä mihinkään kun kyse on parrasta. Jos kyseessä on mies ja kunnon parta, eikä naisen hennot karvat, tarvitaan yleensä vähintään 8 hoitokertaa ennen kuin suunnilleen kaikki karvat ovat hävinneet. Sittenkin voi tarvita muutaman vuoden kuluttua muutaman hoitokerran jäljelle jääneiden karvojen poistamiseen.


      • Varmatar
        Kokemuksen sana kirjoitti:

        Kaksi kertaa ei vielä riitä mihinkään kun kyse on parrasta. Jos kyseessä on mies ja kunnon parta, eikä naisen hennot karvat, tarvitaan yleensä vähintään 8 hoitokertaa ennen kuin suunnilleen kaikki karvat ovat hävinneet. Sittenkin voi tarvita muutaman vuoden kuluttua muutaman hoitokerran jäljelle jääneiden karvojen poistamiseen.

        Kokemuksen sana jakaa oikeaa tietoa;)

        Tietenkin riippuu paljon siitä, mikä on alkutilanne, miten paljon karvaa kasvaa ja miten laajalla alueella jne. Mutta sanoisin saman 6-8 kertaa ja tarvittaessa ylläpitohoitoja vuoden kahden välein.

        Näin ainakin aleksandriittilaserhoidossa, joka menetelmistä laservaloon perustuvista menetelmistä paras. Löytyy kaikista suurimmista kaupungeista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe