Pitkäaikaiset sydänoireet nuorella

Mitäs ihmettä

Olen nyt 19-vuotias ja sydänoireeni alkoivat ollessani 15. Oireisiin kuuluu korkea pulssi erityisesti rasitustilanteissa, joka ei rasituksen vähennyttyä/loputtua tahdo millään palautua normaaliksi. Tavallisessa, kevyessä rasituksessakin (esim. kävely) pulssi saattaa huidella reilusti yli 120. Oireiden alettua kävin sydänfilmissä, sydämen ultraäänessä sekä rasituskokeessa. Rasituskokeessa huomasivat saman, että syke laskee todella hitaasti, mutta jatkotoimenpiteitä ei tullut. Oireet eivät voi johtua huonosta kunnosta, sillä olen aina ollut urheilullinen ja harrastan jalkapalloa, kuntosalia ja lenkkeilyä. Ylikuntokaan ei ole mahdollinen, sillä oireet jatkuivat silloinkin kun olin tapaturman vuoksi kuukausia liikuntakiellossa. Nykyään olen melko tottunut oireisiini, mutta olisi silti mukavaa elää ilman jatkuvia tykytyksiä. Pitäisikö minun hakeutua uusiin tutkimuksiin, vaikka edellisissä ei mitään diagnosoitu?

5

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps12

      Minulla on ollut pari vuotta outoja sydänoireita... kaikki alkoi kun menetin rakkaan ihmisen, koin todella kovaa sydänkipua. Siitä kaikki alkoi... ikää 32v. Reilu vuos sitten tila paheni huomattavasti. Syke on levossakin 100 paikkeilla, hengästyn ihan pienestäkin rasituksesta, sydän lyö hulluna... Ihan ku tekisin todella rankkaa treeniä, sydän vaan lyö hulluna... Olen juossut lääkärillä, mutta turhaan.. Lääkärit sanovat että olen liian nuori, sydämessä ei voi olla mitään vikaa koska olen liian nuori, en ole ylipainoinen jne... Olen urheillut koko ikäni, se on mun elämäntapa.. olen personal trainer ja tiedän tasan tarkkaan miten kuntoa kohotetaan... Ekg näytti vuos sitten et jotain vikaa on mutta lääkärin mielestä ei TARPEEKSI paljon heittoa... Sain lähetteen rasitus ekg:hen.. poikkeuksellisen huono suorituskyky, ei jatkotoimenpiteitä. jaksoin polkea 7,37min... Hengästyin heti alkumetreillä... Lääkäri käski kohottaa kuntoa, nauroin... Olen huhtikuusta alkaen polkenut pyörällä joka ikinen päivä, kunto vaan huononee!!! Asun neljännessä kerroksessa, viime kesänä vuos sit jaksoin juosta noi portaat ylös, nyt ekassa tasanteessa jo vedän henkeä ku pumppu hakkaa hulluna.. Joskus joudun ottamaan seinästä ja kaiteesta tukea ku tuntuu et pyörryn, joskus lapset työntää takaata et jaksaisin paremmin... Ennen poljin yhtä lenkkiä lähes päivittäin, siihen meni 37min, nyt siihen menee lähes tunti... Näin täällä.. EN enää jaksa lääkäriin mennä, odotan et pumppu pettää.. Lääkärit vaan hokee et korvien välissä se vika on, mut miten ihmeessä tälläst voi KUVITELLA??? Välillä kipu sydämessä on niin kova etten saa henkeä, mut lääkäri ei sanonut siihenkään mitään.. Välillä sattuu koko ajan.. OLEN jatkuvasti todella väsynyt, en jaksa työpäivän jälkeen mitään.. En lepää yöllä ollenkaan vaan olen aamulla yhtä väsynyt ku illalla nukkumaan mennessäni, vaikka nukun 8-12tuntia yössä.. Näen hirveesti painajaisia, joskus juoksen tai poljen pyörää koko yön, herään ihan hengästyneenä ja sydän lyö hulluna,.. Olo on ku maratoonin jäljiltä... Tajuton väsymys.. Lähimuisti ei pelaa ollenkaan vaan unohtelen yksinkertaisiakin asioita koko ajan.. Joudun laittamaan muistutuksia koko ajan, en edes välttämättä muista mihin aikaan töihin pitikään mennä.. lasten kouluasioista puhumattakaan! Näin täällä... Emmä jaksa enää stressata sitä, lapset ihmettelee miks lääkärit ei tee mitään, ei ne kirjoita edes lähetettä eteenpäin, ei edes konsultaatiokäynnille... SYVÄLTÄ!

      • mitäs ihmettä

        Itselläni ei oireisiin liity hengitysvaikeuksia, vaan hengitystiheyteni on sykkeeseen nähden melko matala. Mutta edelleen kaipaisin vastauksia.


      • särkynytsydän

    • 122 qe

      Voi ei.
      Kokemuksesta tiedän ettei vika ainakaan korvien välistä johdu

    • mitäs ihmettä

      Kenelläkään samankaltaisia kokemuksia? Onko mitään todettu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe