Tähän kauan myöntävään yhteydenottoon kustantajalta.

zsoppizz

Kati Hiekkapelto: ...Ei mennyt edes kuukautta, kun Otavalta soitettiin kiinnostuksesta (Forum24)

Veera Nieminen: ...kynäniekka odotteli puolisen vuotta, kunnes kustannusyhtiö Tammi vastasi. (ylöjärven uutiset)

Ajatusviivallatanssia bloggaaja joka saamassa sopimuksen: Blogiteksteistä päätelty, että myönteinen yhteydenotto tullut muutamaa päivää ennen kuin kaksi kuukautta tullut täyteen.

Jatkakaa tähän ketjuun aina kun löydätte esim. kirjailijahaastatteluista tai muualta tietoa, kauanko kenelläkin on kestänyt yhteydenottoon.

17

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrlw

      Eeva-lehdessä Ollikaisen Aki kertoi taannoin, että hän sai sopparin siten, että Tuomas Kyrö tykästyi vierailullaan hänen Nälkävuoteensa ja vei kässärin suoraan kustantajalle ohi jonojen. Varmaan aika nopeesti on toimittu siinäkin.

      • Akiko

        Kristiina Vuori kirjoitti muistaakseni, että hän sai ensimmäisen sopimuksensa kohdalla kuukauden sisällä kaksi yhteydenottoa. Vuori kertoi myös hioneensa tekstiään kaikilla mahdollisilla kursseilla ja arvostelupalveluissa, joten hänen tekstinsä oli varmasti hyvin valmis paketti siinä vaiheessa.


    • +0000

      Olen lukenut näistä yhden. Puuduttavaa ja väkisin väännettyä tekstiä. Dialogi oli kelvoton.
      Siis, taas lähtöruudussa.
      Miksi se on julkaistu?

      • ???

        ??? Minkä yhden ???


    • +0000

      Yhden kirjan noista kolmesta.

    • kusti Kusstantaja

      Vastauksen nopeus ei riipu käsikirjoituksen hyvyydestä vaan kustannustoimittajien kiireistä.
      Usein kirjaa mainostetaan sillä, että sopimus tuli muka nopeasti tai niitä tarjottiin useita.

    • kirjoitankirjoitan

      Kustannuspäätös tehtiin omalla kohdallani kolme kuukautta sen jälkeen kun olin lähettänyt käsikirjoituksen. Kustannuspäätöksen jälkeen kirjoitin tekstin kerran uudelleen ja allekirjoitin kustannussopimuksen. Tästä tasan vuoden kuluttua esikoisromaanini julkaistiin.

    • Syksyn satoa

      Lähetin sähköpostilla kuvauksen uudesta käsikirjoituksesta neljään kustantamoon. Parin päivän sisällä kolme kustantajaa otti yhteyttä. Viisi päivää ekan viestini jälkeen minulla oli sopimusluonnos sähköpostissani.

      Kyseessä on tietokirja.

    • vapaa mieskirjoittaj

      Kävelin Uudenmaankadulla ja ajattelin kirjoittaa kirjan Viisi Reenpäätä Otavalta juoksi minut kiinni ja maksoi montakymmnetyksituhatta heti ja vaati kaikki elämäni sanat sinne. En antanut.

    • iPadissa

      Epäilen tuota Otavan juttua. Lienee kai sitten kuivaa sarkasmia.

      • *toho

        Kiitos. Minusta tuo tuntui myös aika epäuskottavalta, ja mietin, onko Otavalla ylipäätään enää viittä Reenpäätä. Taitaa olla toiveajattelua koko juttu.


      • annamunkaikkikestää
        *toho kirjoitti:

        Kiitos. Minusta tuo tuntui myös aika epäuskottavalta, ja mietin, onko Otavalla ylipäätään enää viittä Reenpäätä. Taitaa olla toiveajattelua koko juttu.

        No shit, Sherlock :)


      • oiioiolok6r
        annamunkaikkikestää kirjoitti:

        No shit, Sherlock :)

        Olen kuullut, että Reenpäät etsii ja löytää pelkkiä huippugeniuksia.


    • Saako jo iloita?

      Minulla meni himpun verran vajaa kaksi kuukautta, kun kustantaja otti yhteyttä ja halusi sopia tapaamisen. Lyötiin saman tien lukkoon, mutta on vasta vuodenvaihteen jälkeen.

      Viesti oli lyhyt, tykkäsivät tekstistä ja haluavat keskustella. Lasketaanko se myöntäväksi vastaukseksi? Millaiset mahdollisuudet on saada käsikirjoitus julki tällaisen tarjouksen jälkeen? Kyseessä suuri kustantamo.

      • Mielestäni voit jo iloita. Todella lupaavalta vaikuttaa. Onnea!


    • Melkein Kiv-Stenwall

      Minä olen jo kieltäytynyt kymmenestä sopimuksesta. Aina vaan ne paranee ja paranee. Otava tarjosi 80 000, jos käyn heillä ja WSOY 90 000, jos heilutan kättäni heidän ikkunastaan. Painopinta antaa kustantamonsa ja paperivarastonsa ja tyttärensä jos vaan allekirjoitan ja päälle 140 000 euroina.

    • Hoidamme asian

      Ei kuulosta uskottavalta. Miksi kustantamot tarjoaisivat tuntemattoman esikoiskirjailijan käsikirjoituksesta moisia summia? Ja joska tuo on suunsoittoa, mikä sen pointti on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe