Pelko siitä, että oon itse tehny jotai tai poikaystävä

eiookivaa4

Olen kärsinyt pakko-oireisesta häiriöstä noin 4 vuotta. Aina säännöllisin väliajoin alan pelkäämään, että olen kännissä tehnyt jotain tyhmää, jota en muista. Pelkään usein, että olen esimerkiksi pettänyt, vaikka muistaisin lähes kaiken illasta.

Lisäksi epäilen poikaystävääni jatkuvasti. En siis suolla hänelle kaikkia näitä huolia, mutta pelkään, että jos hän on vaikka lohduttanut jotain tyttöpuolista kaveria, niin hän on vaikka silittänyt tätä reidestä tai tehnyt jotain muuta mielestäni sopimatonta. Kun joskus olen kysynyt edellämainitusta tapauksesta, poikaystävä vastaa, ettei ole tietenkään tehnyt mitään sellaista noin "läheistä" kuin reiden silittäminen. Luotan poikaystävääni, mutta alan pelkäämään, ettei hän MUISTA, että on tehnyt niin. Kuinka hullulta oikeasti kuulostan :D Naurattaa melkeen lukea tätä tekstiä, mutta pelkään usein ettei hän MUISTA tehneensä jotain, mitä en pitäisi sopivana.

Onko kellään samankaltaisia oireita? Tämä on välillä todella, todella rankkaa.

7

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkö?

      Minulla on samanlaista, tosin pelkään tekeväni asioita ihan selvinpäin edellisenä päivänä tietämättäni. Todella kiduttavaa. Minulla on ollut 12 vuotta paha pakko-oireinen häiriö.

    • aptäällä

      Joo! Mulla kyllä myös selvinpäin tulee noita pelkoja, että entä jos teinkin jotain mitä en vain muista.. ja sitten sama pelko liittyy myös poikaystävän tekemisiin. Nihkeää tästä tekee erityisesti se, että mieheni on todella kultainen eikä ikinä valehtelisi mulle, ja sitten pelkään, ettei hän MUISTA vaikka vuoden takaisia juttuja. Tai muistaa väärin.
      Miten tässä oikeen pystyisi skarppaamaan, että alkaisi lopettamaan sitä ajattelua? Miten saisin itseni ymmärtämään, että ne ovat pelkoja, ei todellisuutta? :(

      Millaisina ajatuksina sulla ilmenee kaikki pelot?

    • Yksinkö?

      Mä olen todella siisti ihminen ja pelkään likaa, etenkin eritteitä. Tästä johtuen pelkään sotkevani juuri peseytymispaikan eli siis suihkun omilla eritteilläni. Ja suihkussa käynti on painajaista, kun pelkään että saastun siellä. Että ne eritteet tulisivat päälleni siellä. Minulla on jatkuvasti saastainen ja epävarma olo. Tämä on todella häpeällistä ja raastavaa. Minulla on auttanut jossakin määrin lääkitys ja pitkä terapia.

    • hulluko84

      Millasessa terapiassa oot käynyt? Mulla on samanlaisia ajatuksia ja ois kiva tietää millainen terapia tähän auttaa.

    • Yksinkö?

      Psykoterapiassa

    • Yksinkö?

      Onko sun ajatukset minkälaisia?

    • Yksinkö?

      Olisi kiva saada vertaistukea samanlaisista oireista kärsivistä? voitaisiinko jutella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe