Hiace mies, Proace ja tojo myyjä tutkimus

Tutkimus tämäkin

Olin eilen erään eteläsuomalaisen Toyota myymälän lähistöllä ja oli aikaa joten lähdin tekemään empiiristä tutkimusta akselilla Toyota myyjä, Proce ja pesunkestävä Hiace mies ( feikki, mutta myyjä sitä ei tiennyt).
Kyselin Hiacen jatkajasta ja myyjä talutti minut pihalle Proacen viereen. Myyjä kehui kuinka Toyota on tehnyt paljon työtä parantaakseen vanhaa legndaa, ennen kaikkea tilojen, ajo-ominaisuuksien, moottorin väännön ja ruostesuojauksen osalta. Itse kehuin Hiacea kunka se on ollut ainoa paku ja myyjä iski tulta toiselta puolelta, että sama tuote, mutta parannettuna.
Myyjä oli hehkuttanut vartin verran Proacea ja istuin kuskin penkillä niin tuli iskun aika kysyin muina miehinä, että miten muuten on saman näköinen kuin eräällä tutulla fiiatti paku, myyjän elämä muuttui tässä kohtaa vaikeaksi. Asiakkaana pesunkestävä tojomies ja juuri hehkuttanut aitoa tojoa. Myyjä oli selkeästi vaikeassa asemassa ja itsevarma kehu muuttui enemmän selittelyksi, tämä tehdään samalla tehtaalla kuin pösöt ym hän sanoi, mutta Toyotan laatu vaatimusten mukaan ja tiettyjä osia ja rakenteita on tarkistettu Toyotan vaatimusten mukaan.
Tästä opimme sen, että pesunkestävä tojomies ja Proace on tojo myyjälle vaikea yhdistelmä. Toisaalta täälläkin horiseva Corolla pappa luottomyyjinen kuulostaa jo uskottavalta ja salaiset linjastot saattaa päästä sammakkona myyjän suusta.

59

2186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tero on tero

      Ei käy kateeks tojomyyjää vs tojotero. Tojotero ei järkipuheita ymmärrä ja haaveilee siitä vanhasta paskasta hiacen romusta.

    • jakelu ajo

      Paras paku on kyllä Ford Transit. Ei kaipaa kuin kovaa ajoa ja naftaa silloin tällöin. Kantaa ja jaksaa.

      • tojoota

        Töissä oli ransiitti ja kyllä siittä tuntu mehut menneen alta 200 tkm..... tullessa oli alta 100 tkm... muuten kyllä ok peli.


    • Corolla pappa

      Ei siellä myyjä ole nyt selitellyt vaan ihmetteli tietämättömyyttäsi Toyota on aivan oma tuotteensa joka rakennetaan psa aihiosta mutta Toyotan laatu standarteilla. Toyotan sähköosat ja Toyotan nivelet koriin tehty parannuksia lujuuteen Toyotan standarteilla ja ajoominaisuudet ovat saaneet Toyota piristyksen. Proace kasataan psa tehtaalla mutta linjastolle ei päästetä psa porukkaa kopioimaan. Tämän kaiken kertoi jo vuosia ollut luottomyyjäni joka ei hupun kukkua juttele. Kateeliset yrittävät mollata Toyotaa mutta kansa tietää.

      • Tietäjä

      • Jorma Korolla-55

        Näin on! Minullekin myyjä on vakuuttanut että Proace on aivan eri auto kuin nuo ranskismerkit. Laatu, eri osat ja kokoonpanijat linjalla. Linjastokin on eri ja eristetty psa:n roskalinjoista. Samoin ranskan pojilla ei ole asiaa linjalle ollenkaan, vaan se on japanilaisten käsissä. Denson osaa ovat suuttimet laturit pumput ja elektroniikka, Toyotan nivelet ja puslat. Siksi auto on aivan eri.

        Hiacen voi huoletta vaihtaa Proaceen.


      • europe europe

        Hei onpa uskottavaa, etä PSA:n tehtaalla on linjasto, jonne PSA:n työntekijöitä ei päästetä, vaan pelkästään tojon työntekijät. Joo totta kai mikä tahansa tehdas suostuu tällaiseen kohteluun ja tottelee toisten eli ulkopuolisten määräyksiä. Hahaa uskokoon ken haluaa.


      • Pakutin
        Jorma Korolla-55 kirjoitti:

        Näin on! Minullekin myyjä on vakuuttanut että Proace on aivan eri auto kuin nuo ranskismerkit. Laatu, eri osat ja kokoonpanijat linjalla. Linjastokin on eri ja eristetty psa:n roskalinjoista. Samoin ranskan pojilla ei ole asiaa linjalle ollenkaan, vaan se on japanilaisten käsissä. Denson osaa ovat suuttimet laturit pumput ja elektroniikka, Toyotan nivelet ja puslat. Siksi auto on aivan eri.

        Hiacen voi huoletta vaihtaa Proaceen.

        Et voi olla tosissasi Jorma Korolla-55!
        Kävin oikein ottamassa koeajoon Proacen ja katsoin mitä niissä mainitsemissasi osissa oikein lukee. Arvasin oikein! Muunmuassa laturissa luki Bosch, Startissa luki Bosch ja lähes kaikissa ohjainboxeissa luki myös Bosch- joten se siitä!! Kaikkia niveliä en katsonut, mutta yhdessä näkyi TRW:n merkki ja on siis eurooppalainen. Myöskin monessa ohjain/ toimilaitteessa oli Citroen/ Peugeot logo. Miten Jorma Korolla-55 ja Corolla pappa voivat olla noin uunotettavissa, vai onko vain tarkoitus saada ihmiset uskomaan valheisiin.


      • Corolla pappa
        europe europe kirjoitti:

        Hei onpa uskottavaa, etä PSA:n tehtaalla on linjasto, jonne PSA:n työntekijöitä ei päästetä, vaan pelkästään tojon työntekijät. Joo totta kai mikä tahansa tehdas suostuu tällaiseen kohteluun ja tottelee toisten eli ulkopuolisten määräyksiä. Hahaa uskokoon ken haluaa.

        Myyjä sanoi kahvittelun ja pullapitkon syönnin lomassa, että linjastolla on Toyotan omat vartijat etteivät ranskalaiset patonginpurijat ja viininlatkijat pääse huitomaan ja mesoamaan Toyotan linjastolle. Linjasto on eristetty tarkasti ja siellä Toyota oma väki kokoaa säntillisen huolellisesti Proacen. Ja Denson lentokone tuo lentorahtina sähkövehkeet ja diiselin osat suoraan Japanista. Turha alkaa provoilemaan kateellisten eurovehkeiden kuskien!


      • Corolla pappa
        Corolla pappa kirjoitti:

        Myyjä sanoi kahvittelun ja pullapitkon syönnin lomassa, että linjastolla on Toyotan omat vartijat etteivät ranskalaiset patonginpurijat ja viininlatkijat pääse huitomaan ja mesoamaan Toyotan linjastolle. Linjasto on eristetty tarkasti ja siellä Toyota oma väki kokoaa säntillisen huolellisesti Proacen. Ja Denson lentokone tuo lentorahtina sähkövehkeet ja diiselin osat suoraan Japanista. Turha alkaa provoilemaan kateellisten eurovehkeiden kuskien!

        Minä en ole sinä ja sinä et ole minä me emme tunne toisiamme sinä olet nyt minuna kirjoittanut mitä en kirjoittaisi itsenäni. Kateelliset räkänokat käyttävät minua ja olen hyväsydämmesisti antanut neuvoja mutta räkänokat pelehtii nimelläni.


      • Corolla pappa
        Pakutin kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi Jorma Korolla-55!
        Kävin oikein ottamassa koeajoon Proacen ja katsoin mitä niissä mainitsemissasi osissa oikein lukee. Arvasin oikein! Muunmuassa laturissa luki Bosch, Startissa luki Bosch ja lähes kaikissa ohjainboxeissa luki myös Bosch- joten se siitä!! Kaikkia niveliä en katsonut, mutta yhdessä näkyi TRW:n merkki ja on siis eurooppalainen. Myöskin monessa ohjain/ toimilaitteessa oli Citroen/ Peugeot logo. Miten Jorma Korolla-55 ja Corolla pappa voivat olla noin uunotettavissa, vai onko vain tarkoitus saada ihmiset uskomaan valheisiin.

        Äläs tule tänne valehtelemaan häpeäisit jos olet mennyt sen aihion psan ostamaan niin kanna vastuusi Toyota muokataan siitä psa aihiosta ihan omaksi autoksi omalla linjastolla jossa Toyotan laatustanrantit ja Toyotan japanilaiset osat. Tämä on tosi.


      • Rolla Mamma
        Corolla pappa kirjoitti:

        Myyjä sanoi kahvittelun ja pullapitkon syönnin lomassa, että linjastolla on Toyotan omat vartijat etteivät ranskalaiset patonginpurijat ja viininlatkijat pääse huitomaan ja mesoamaan Toyotan linjastolle. Linjasto on eristetty tarkasti ja siellä Toyota oma väki kokoaa säntillisen huolellisesti Proacen. Ja Denson lentokone tuo lentorahtina sähkövehkeet ja diiselin osat suoraan Japanista. Turha alkaa provoilemaan kateellisten eurovehkeiden kuskien!

        Joo ja kannattaa hyväsydämisenä muistaa myös "Toyotan laatustanrantit". Aseistetut vartijat vahtii niitä.


      • onhan eroa
        Corolla pappa kirjoitti:

        Äläs tule tänne valehtelemaan häpeäisit jos olet mennyt sen aihion psan ostamaan niin kanna vastuusi Toyota muokataan siitä psa aihiosta ihan omaksi autoksi omalla linjastolla jossa Toyotan laatustanrantit ja Toyotan japanilaiset osat. Tämä on tosi.

        Tottakai muokataan. Siihen laitetaan eri nokkapelti logolla ja perään pelkkä logo. Siinä ne suurimmat erot. Penkitkin ovat samalla kestävällä kankaalla, eikä Toyotan heikommalla vakiokankaalla.


      • Cäröllä puppu
        Corolla pappa kirjoitti:

        Äläs tule tänne valehtelemaan häpeäisit jos olet mennyt sen aihion psan ostamaan niin kanna vastuusi Toyota muokataan siitä psa aihiosta ihan omaksi autoksi omalla linjastolla jossa Toyotan laatustanrantit ja Toyotan japanilaiset osat. Tämä on tosi.

        Corolla pappa ja Jorma Korolla on yksi ja sama mies, joka kirjoittelee eri nimimerkeillä valheita, eli hän itse obn se myyjä, joka pelkää myyntinsä puolesta. Tosi on, että Hiace fanit jättää Proacet kauppaan, ja nyt yritetään todistella jotakin muuta.


      • Pakutin
        Corolla pappa kirjoitti:

        Äläs tule tänne valehtelemaan häpeäisit jos olet mennyt sen aihion psan ostamaan niin kanna vastuusi Toyota muokataan siitä psa aihiosta ihan omaksi autoksi omalla linjastolla jossa Toyotan laatustanrantit ja Toyotan japanilaiset osat. Tämä on tosi.

        Jooopa, joo! Tämä lainaus kertookin Sinusta sen olennaisimman

        "...Toyotan laatustanrantit.." . Sivistyksen taso juurikin em. kirjoituksen taso.


      • Jämpti

        Meinaatko että ProAce tulisi karsittuna linjalta, esim. koria ja alustan vaihdettu heikompiin? Luulisi että sama auto, keulamerkki ja ratin logo vaihdettu.


      • Haraaaakiriiiiiii
        Corolla pappa kirjoitti:

        Äläs tule tänne valehtelemaan häpeäisit jos olet mennyt sen aihion psan ostamaan niin kanna vastuusi Toyota muokataan siitä psa aihiosta ihan omaksi autoksi omalla linjastolla jossa Toyotan laatustanrantit ja Toyotan japanilaiset osat. Tämä on tosi.

        Kyllä olet valehtelija ja idiootti. Totuus on kaikkien tiedossa mutta jatkat vain propagandaasi. Ota järki käteen ja lopeta ajoissa.


      • 4+12
        Haraaaakiriiiiiii kirjoitti:

        Kyllä olet valehtelija ja idiootti. Totuus on kaikkien tiedossa mutta jatkat vain propagandaasi. Ota järki käteen ja lopeta ajoissa.

        Oles nyt siinä, Pappa ei valhtele. Pappa on vain pesunkestävä Tojomies, joka kirkkain silmin uskoo kaiken mitä Tojo- kauppias hänelle kertoo. Oikein tyypillinen Tojo-Tero siis, vaikka kaikki Terot pierevät verta ja kuorossa huutavat että Pappa on pelkkä trolli. Heille ikävää, että näin ei ole. Kunpa Terot vain tajuaisivat, että he kaikki ovat itse aivan samanlaisia kuin Pappa ja Kiala Viulu.


      • Anonyymi
        onhan eroa kirjoitti:

        Tottakai muokataan. Siihen laitetaan eri nokkapelti logolla ja perään pelkkä logo. Siinä ne suurimmat erot. Penkitkin ovat samalla kestävällä kankaalla, eikä Toyotan heikommalla vakiokankaalla.

        Unohdit mainita että Tojo, eli rinkula Mersu kopio jopa logonsa Mersulta, että näyttäisi edes kaukaa Fritsin tekemältä, mutta totuus on että mitä Tojo ei itse osaa niin annetaan EU. miesten tehdä, myös BMV. teki Tojolle urheiluauton ja hyvä tuli rakennetaan itävallassa, on täysin sama kuin BMV. vastaava mutta taas koristeltu rinkula Mesen logolla. Nykyään työttömiksi jääneet engelsmannien kansan autojen kokoajat tekevät tojon henkilöautoja, ja Varis kootaan Ranskassa. Tojoismi on uskonto kuten muhamettilaisuus.


    • Terolta terolle

      Tojomyyjällä varmaan helpompaa kuin muilla, kun terot pussihousut täristen ja lippalakki päässä kirmaa tojomyymälään tekemään uusia tilauksia. Terojen vaihdokit on vähän ajettuja, ruostesuojattuja, öljyt vaihdettu viikottain ja katsastushuollettuja ja näin ollen helppo myydä köyhemmälle terolle. Ongelmana varmaan PSA yhteistyö jota joutuu teroille selittelemään.

      • Teinipetteriosasto

        tyylilleen uskollisena ulostaa käsittämättömän tyhmiä
        aivokikkareitaan jostain pakettiautosta josta ei kellään ole vielä
        mitään kokemusta kestävyydestä. Valmistajasta ja valmistusmaasta
        oppineeena voin lämpimästi suositella jättämään kauppaan ja vaihtaa
        vaikka merkkiä. Kestävän Hiacen aikakausi on eletty ja Eu taas
        korkeassa viisaudessaan torpannut toimivan tuotteen.


      • Karmea kokemus
        Teinipetteriosasto kirjoitti:

        tyylilleen uskollisena ulostaa käsittämättömän tyhmiä
        aivokikkareitaan jostain pakettiautosta josta ei kellään ole vielä
        mitään kokemusta kestävyydestä. Valmistajasta ja valmistusmaasta
        oppineeena voin lämpimästi suositella jättämään kauppaan ja vaihtaa
        vaikka merkkiä. Kestävän Hiacen aikakausi on eletty ja Eu taas
        korkeassa viisaudessaan torpannut toimivan tuotteen.

        Tyypillinen tero, ruostuva mailman paskin ajettava paku, hengenvaarallinen saastuttava romu, eli Hiace on teron mielstä paras. Olen ikävä kyllä aikoinaan joutunut kyseisellä romulla ajamaan ja en pysty millään ymmärtämään tojoteron Hiacen hehkutusta.


      • Karmea Hiace
        Karmea kokemus kirjoitti:

        Tyypillinen tero, ruostuva mailman paskin ajettava paku, hengenvaarallinen saastuttava romu, eli Hiace on teron mielstä paras. Olen ikävä kyllä aikoinaan joutunut kyseisellä romulla ajamaan ja en pysty millään ymmärtämään tojoteron Hiacen hehkutusta.

        Taisi olla puppugeneraattori Kiala. On se Hiac hirveä auto kyllä.


      • Helppoa hommaa

        Juu, varmasti on myyjälle helppoa. Noihan hoitavat sen auton kehumisenkin itse. Myyjän ei tarvitse kuin myötäillä ja todeta että: "Totta puhut, tehdäänkö kaupat?" Ja kohta on nimet paperissa...

        Teinipetteriosasto (Osuva nimimerkki muuten!) tuossa väitti, että kellään ei vielä ole kokemusta Proacen kestävyydestä. Sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. "Uutta" Toyota Proacea on myyty jo kuusi vuotta Peugeotin ja Citroenin logot keulassa. Kokemusta autosta on siis ehtinyt kertyä jo varsin paljon.


    • Hyvä tutkimus

      Ei tuon luulisi olevan normaalille ostajalle ongelma. Onhan Pösö kuyitenkin autona huomattavasti parempi kuin Toyota. Pösöillä, Citikoilla, Fiateilla, Transportereilla ja Transiteilla ne raskaat pakuhommat tehdään. Vanha Hiace kävi hyvin kevyeen käyttöön ja lyheen ajoon.

      • Kantavuus????

        Transportterilla 850 kg ja takajouset aina poikki. Hiacella 1150 kg ja
        takana jäykkä taka-akseli niinkuin kuorma-autossa. Ranskalaiset
        aina pajalla ,milloin minkäkin vian takia ja Transit on surullisen
        kuuluisa Ford.


      • Totuus sattuu
        Kantavuus???? kirjoitti:

        Transportterilla 850 kg ja takajouset aina poikki. Hiacella 1150 kg ja
        takana jäykkä taka-akseli niinkuin kuorma-autossa. Ranskalaiset
        aina pajalla ,milloin minkäkin vian takia ja Transit on surullisen
        kuuluisa Ford.

        Aina takajouset poikki, aina pajalla ja Transit surullisen kuuluisa Ford. Tulkitaanpas teron aivopierua hiukan, Tero on ajanut raksahommissa aina Hiacella koska työnantaja ei arvosta teroa ja näin ollen ei saa parempaa autoa työhönsä. Kotona terolla on Corolla, kun rahat ei ole koskaan riittänyt parempaan. Lisäksi tero on hiukan yksinkertainen ja uskoo tojon olevan luotettava ja laadukas, kun ainut lukeminen kohdistuu suoli24 palstan Toyota osioon ja Kiala Viulun valehteluun.


      • Petterillä
        Totuus sattuu kirjoitti:

        Aina takajouset poikki, aina pajalla ja Transit surullisen kuuluisa Ford. Tulkitaanpas teron aivopierua hiukan, Tero on ajanut raksahommissa aina Hiacella koska työnantaja ei arvosta teroa ja näin ollen ei saa parempaa autoa työhönsä. Kotona terolla on Corolla, kun rahat ei ole koskaan riittänyt parempaan. Lisäksi tero on hiukan yksinkertainen ja uskoo tojon olevan luotettava ja laadukas, kun ainut lukeminen kohdistuu suoli24 palstan Toyota osioon ja Kiala Viulun valehteluun.

        mielikuvitus on siivillä. Jotta edes hieman palaisit realistiseen
        maailmaan, niin voin ilmoittaa etten ole Corollaa milloinkaan
        omistanut enkä myöskään ole koskaan ollut missään "raksahommissa"
        En omista Hiacea vaan Transporterin. Kokemuksesta vaan kerron
        mitä kukin merkki on tarjonnut matkan varrella. Siitä,että kuka on
        "hiukan yksinkertainen", ihan itse menit paljastamaan itsesi kun
        menit vastailemaan. "Yksinkertaisuuttakin" voi salata kun ei kaikkea,
        mitä sylki suuhun tuo,päästä ulos.


    • autoviejä

      Hiace oli toyotan afrikkamalli, jota ei juuri euroopassa myyty muualla kuin suomessa. Suomen hiacemyynti vuodessa oli samaa luokkaa kuin muun
      euroopan 15 vuoden myynti. Muualla euroopassa hiacella ajoivat käytännössä vain afrikasta muuttaneet tummemmat kansalaiset.

    • Toyotan pakuja

      löytyy maapallon joka kolkasta. Eniten tietysti Aasiasta ja
      myöskin Afrikasta. Noloahan se olisi tietysti Euroopan maille joilla
      on omaa pakutuotantoa että Japsipaku olisi myydyin.
      Suomessa Hiace oli kiistatta suosituin aikanaan, eli silloin
      kun Eurooppalaiset vielä opettelivat pakun valmistusta.
      Volkkarissakin kone oli tavaratilassa jossa olisi pitänyt
      jotain kuljetaa. Oikein varsinainen suunnittelun kukkanen.
      Transitin meteliä ei kestänyt ilman kuulosuojaimia ja kolmas
      vaihtoehto oli Fiat ja viat niin valinta oli varsin helppo.

      • Jälkeen on jäänyt

        Niin se oli joskus 30vuotta sitten, mutta autojen pitää kehittyä!!!
        Nykyään Transit ja Transporter ovat hiljaisia, hyviä ja mukavia ajaa, tehokkaita ja taloudellisia!!! Mutta mitään em.ei Hiace ollut edes viimeisinä vuosinaan!!!

        Vaan oli meluisa, tehoton, öljyäsyövä ja paljon kuluttava vanhanaikainen ikiliikkuja!!
        Se kestävyys olikin sitten ainoa hyvä ominaisuus, mutta kuka jaksaa ajaa pitempää matkaa kolisevalla peltikaapilla?!??!


      • Kyllä se jaksaa
        Jälkeen on jäänyt kirjoitti:

        Niin se oli joskus 30vuotta sitten, mutta autojen pitää kehittyä!!!
        Nykyään Transit ja Transporter ovat hiljaisia, hyviä ja mukavia ajaa, tehokkaita ja taloudellisia!!! Mutta mitään em.ei Hiace ollut edes viimeisinä vuosinaan!!!

        Vaan oli meluisa, tehoton, öljyäsyövä ja paljon kuluttava vanhanaikainen ikiliikkuja!!
        Se kestävyys olikin sitten ainoa hyvä ominaisuus, mutta kuka jaksaa ajaa pitempää matkaa kolisevalla peltikaapilla?!??!

        kuka maksaa. Transporteria ei kannata ostaa jos pitää kujettaa
        muutakin kuin itseään.Kantavuus kun on mitä on. Alustarakennetta
        ei ole tarkoitettu raskaille kuormille. Kompromissina Transit saattaisi
        olla nykyään kiinnostava kun tuo Proace ei oikein jaksa innostaa.
        Volkkari on kieltämättä kelpo ajettava mutta soveltuu paremmin
        kevyehköön ajoon ja vikaisuuskaan ei ole vieras käsite. Hiace
        tosiaan oli suosittu kestävyytensä vuoksi¨,niinkuin Toyota yleensäkin.
        Niin ja peltikoppejahan nuo autot kaikki ovat.


      • Paras:Hiace!
        Kyllä se jaksaa kirjoitti:

        kuka maksaa. Transporteria ei kannata ostaa jos pitää kujettaa
        muutakin kuin itseään.Kantavuus kun on mitä on. Alustarakennetta
        ei ole tarkoitettu raskaille kuormille. Kompromissina Transit saattaisi
        olla nykyään kiinnostava kun tuo Proace ei oikein jaksa innostaa.
        Volkkari on kieltämättä kelpo ajettava mutta soveltuu paremmin
        kevyehköön ajoon ja vikaisuuskaan ei ole vieras käsite. Hiace
        tosiaan oli suosittu kestävyytensä vuoksi¨,niinkuin Toyota yleensäkin.
        Niin ja peltikoppejahan nuo autot kaikki ovat.

        Hiace on aina varma. Ja ajettauus aivan ok, ajaa liukkaalla kelillä hitusen hiljempaa takavetomallilla tai taakse kaksi 50 kg hiekkasäkkiä niin rauhoittaa kummasti. Muutenhan tuolla voi pitää matkanopeutta vaikka 130-140 jos ei sakkoa pelkää. Ja kestää isältä pojalle.En ostaisi muuta pakua tänne Lappiin jossa auton on lähdettävä aina avaimesta kääntämällä keli kuin keli. Nyt jo toinen nelivetomalli menossa.


      • Meillä näin
        Paras:Hiace! kirjoitti:

        Hiace on aina varma. Ja ajettauus aivan ok, ajaa liukkaalla kelillä hitusen hiljempaa takavetomallilla tai taakse kaksi 50 kg hiekkasäkkiä niin rauhoittaa kummasti. Muutenhan tuolla voi pitää matkanopeutta vaikka 130-140 jos ei sakkoa pelkää. Ja kestää isältä pojalle.En ostaisi muuta pakua tänne Lappiin jossa auton on lähdettävä aina avaimesta kääntämällä keli kuin keli. Nyt jo toinen nelivetomalli menossa.

        Meillä oli aikoinaan yrityksessä Hiaceja kolme kappaletta ja ajoltaan olivat aivan hirveitä ja muutaman käyttövuoden jälkeen olivat kaikki pintaruosteessa. Teknisesti ihan ok, mutta vikoja oli ja varsinkin yksi näistä kolmesta oli maanantai kappale. Hiacet vaihdettiin yksi kerrallaan Transiittiin ja oli hauska seurata, kun ensimmäinen Transiitti tuli niin kuskit kilpailivat kuka sillä pääsee ajamaan. Nyt vanhimmalla Transiitilla ilää noin kolme vuotta ja nuorimmalla vajaa kaksi vuotta, jokainen käynyt perus huollot ja yhtäkään muuta ongelmaa ei ole ollut. Seuraavat pakut meillä on Transiitteja ja kukaan kuskeista ei ole kaipaillut Hiacen perään.


    • trafic-nv400

      Mitenkäs tämä NIssan-Rellu-Opel alianssi. Onko niistä pakuista kokemusta, niitähän on monenkorkuisia ja pituisia.

      • Rellu-opeli

        Olettaisin että kalliksi tulee kokemuksien saaminen ainakin
        Rellusta ja Opelista


    • Laatua rahalla

      Proacen voi ostaa huoletta piinkova hiacemieskin. Laatu on samaa tasoa, kiitos Denson moottorinosien ja alustanivelten jotka aitoa Japaniaa. Osat tuodaan lentorahtina koska logistisesti halvin pitkässä juoksussa ja nopeaa. Ja mikä tärkeintä, oma kokoonpanolinja oman väen kesken eli psa jää muualle halliin.

      Kyllä Toyota suunnittelee nuo yhteistyökuviotkin huolella, se tekee sen laadun.

    • PSA=Toyota

      Toyotan Proacella on niin salainen linjasto PSA-konsernin sisällä, että sitä ei näe eikä kuule muut kuin Corolla-pappa=Proace Toyotan myyjä, joka huijaa Tojokansaa ostamaan "aidon" tojotan. Juu, Juu, viinerin syönnin lomassa...tosi tuttu myyjä katsoi peilistä =voi Vittu

    • Corolla pappa

      Vieläkös täällä länkytetään tästä se on jämpti jotta Toyota Proace on aito Toyota. PSA ei pääse lähellekkään valokuvaamaan ja kopioimaan Toyota on PSA aihiosta tehnyt oman tuotteensa joka kaukana euroromusta. Japanilaiset nivelet ja sähköosat ja laatu strantantit saavat fiat ja pösö insinöörit kuumenemaan. Ajoominaisuudet viritetty Toyotan mukaisiksi jotta mukava ajella näillä muhkuraisilla teillä. Tämä on tosi ja tämä jälleenmyyjältä ja pitkään tuntemaltani luottomyyjältä kuultua. Nyt loppu länkytys.

      • ToyotaPro

        Lopeta valehtelu vanha pieru, et itsekään usko noihin valheisiisi.


      • Corolla pappa
        ToyotaPro kirjoitti:

        Lopeta valehtelu vanha pieru, et itsekään usko noihin valheisiisi.

        Ei ole mitään valhetta ja lopeta länkytys kun et tiedä totuutta oma luottomyyjäni on tämän kertonut ja hän ei valehtele. Oletteko jotain peugeot kauppiaita ja yritätte että niiden rottelot olisivat samoja autoja Toyotan kanssa ovat kopioita ja huonoja ovatkin.


      • toyonainen
        Corolla pappa kirjoitti:

        Ei ole mitään valhetta ja lopeta länkytys kun et tiedä totuutta oma luottomyyjäni on tämän kertonut ja hän ei valehtele. Oletteko jotain peugeot kauppiaita ja yritätte että niiden rottelot olisivat samoja autoja Toyotan kanssa ovat kopioita ja huonoja ovatkin.

        Hiace oli JT1 ja Proace on FT1, joten niillä on merkittävä laatuero! Vain JT1 on laatuauto.


      • Tietäjä
        toyonainen kirjoitti:

        Hiace oli JT1 ja Proace on FT1, joten niillä on merkittävä laatuero! Vain JT1 on laatuauto.

        Niin, FT1 on tällä hetkellä PARAS Suomessa myynnissä oleva Toyotan pakettiauto.


      • tosiasioita
        Tietäjä kirjoitti:

        Niin, FT1 on tällä hetkellä PARAS Suomessa myynnissä oleva Toyotan pakettiauto.

        Pakko sotkea soppaa lisää
        Mistä korvaaja hiacelle Proacesta ei siihen ole
        sitä ei saa kuin etuvetoisena
        Suomen pakettiauto kannasta noin 85% on takavetoisia
        Mistä siis löytyy takavetoinen ja kestävä pakettiauto jolla voi vetää peräkärriä
        kelillä kuin kelillä
        Ja miten se ei muka olisi päässyt eu päästöarvoista läpi kun samalla moottorilla valmistettua autoa tuodaan suomeen kokoajan ja olisihan sen saanut 3 litraisenakin


      • tosiasioita
        tosiasioita kirjoitti:

        Pakko sotkea soppaa lisää
        Mistä korvaaja hiacelle Proacesta ei siihen ole
        sitä ei saa kuin etuvetoisena
        Suomen pakettiauto kannasta noin 85% on takavetoisia
        Mistä siis löytyy takavetoinen ja kestävä pakettiauto jolla voi vetää peräkärriä
        kelillä kuin kelillä
        Ja miten se ei muka olisi päässyt eu päästöarvoista läpi kun samalla moottorilla valmistettua autoa tuodaan suomeen kokoajan ja olisihan sen saanut 3 litraisenakin

        Jatkoa tuohon edelliseen kun käytte tutustumassa kyseiseen vehkeeseen niin kysykää siltä kauppiaalta miksi 2l Proacen co päästöt ovat yli 20 suuremmat kuin esim 2.2 d4d ravin koneessa


      • mietipä tätä:
        tosiasioita kirjoitti:

        Jatkoa tuohon edelliseen kun käytte tutustumassa kyseiseen vehkeeseen niin kysykää siltä kauppiaalta miksi 2l Proacen co päästöt ovat yli 20 suuremmat kuin esim 2.2 d4d ravin koneessa

        Onko sitä "2.2 d4d ravin konetta" asennettu Proacen koriin vai miten kuvittelit vertailukelpoiset mittaukset olevan mahdollisia?

        Taitaa tällä tosiasioita-nimimerkillä olla käytössään aito tojoteron logiikka!


      • tosiasioita
        mietipä tätä: kirjoitti:

        Onko sitä "2.2 d4d ravin konetta" asennettu Proacen koriin vai miten kuvittelit vertailukelpoiset mittaukset olevan mahdollisia?

        Taitaa tällä tosiasioita-nimimerkillä olla käytössään aito tojoteron logiikka!

        tutustu moottorin teknisiin tietoihin


      • JT1 Hiace
        tosiasioita kirjoitti:

        Jatkoa tuohon edelliseen kun käytte tutustumassa kyseiseen vehkeeseen niin kysykää siltä kauppiaalta miksi 2l Proacen co päästöt ovat yli 20 suuremmat kuin esim 2.2 d4d ravin koneessa

        Oikeastaan otit esille tärkeimmän seikan. Hiacen CO2-päästöjen väitettiin olevan liian isot ympäristödirektiiviin, mutta Proacen päästöt ovat vielä isommat. Pitäisi lopettaa Proacen valmistus Ranskassa ja palauttaa Hiace Japanin tehtaille.


      • Tietäjä
        Corolla pappa kirjoitti:

        Ei ole mitään valhetta ja lopeta länkytys kun et tiedä totuutta oma luottomyyjäni on tämän kertonut ja hän ei valehtele. Oletteko jotain peugeot kauppiaita ja yritätte että niiden rottelot olisivat samoja autoja Toyotan kanssa ovat kopioita ja huonoja ovatkin.

        http://www.sevelnord.psa.fr/index.php?id=536

        Katsopa, mikä se siellä.


      • tosiasioita

      • Tietäjä
        tosiasioita kirjoitti:

        irvikuva toyotasta

        Ei vaan Toyotan parannetut ajo-ominaisuudet, mikä on totta.


      • tosiasioita
        Tietäjä kirjoitti:

        Ei vaan Toyotan parannetut ajo-ominaisuudet, mikä on totta.

        ajo-pminaisuudet heh heh etuvetoisella työajoneuvvolla ajo-ominaisuudet ovat kuin ruohonleikkuria työntävällä miehellä
        1000kg kuormaa takana ja jäinen ja mäkinen tie alla niin kuljettaja laulaa hoosiannaa ja toivoo lapsilleen hyvää tulevaisuutta kun lapset kasvaa isättömänä


      • Siitäsenboyfriendtyk
        toyonainen kirjoitti:

        Hiace oli JT1 ja Proace on FT1, joten niillä on merkittävä laatuero! Vain JT1 on laatuauto.

        Corollapappa laitto taas hameen päälle.


    • Ylös ylös

      Aivan mahtava ketju

      • HIACE MIES

        onko kukaan ostanu tota Proacea kun en oo vielä nähny yhtään liikenteens tääl pääkaupunkiseudulla ees... EI OO HIACEN VOITTANUTTA... hiace pelaa kun singerinkone vaikka ikää on jo 10.vee ja 408 000km mittaris ja pellitkin on kuin uudet ei ruosteen ruostetta missään olehan minä kyl sitä parin viikon välein huutasukkin...


      • jaahas
        HIACE MIES kirjoitti:

        onko kukaan ostanu tota Proacea kun en oo vielä nähny yhtään liikenteens tääl pääkaupunkiseudulla ees... EI OO HIACEN VOITTANUTTA... hiace pelaa kun singerinkone vaikka ikää on jo 10.vee ja 408 000km mittaris ja pellitkin on kuin uudet ei ruosteen ruostetta missään olehan minä kyl sitä parin viikon välein huutasukkin...

        Jaahas jaahas sitä on viikonlopun ensimmäinen kirkaspullo korkattu.


      • 20+5
        jaahas kirjoitti:

        Jaahas jaahas sitä on viikonlopun ensimmäinen kirkaspullo korkattu.

        Ihan kiva sulle, mutta miksi kerrot siitä täällä?


    • Oikein hyvä

      Hyvä

      • gorillapappa

        Kyllä proase on täysiverinen hiasen manttelinperijä, siinä on kaikki hyvät hiasen ominaisuudet jotka Japanilaiset insinörit ovat vaivaa säästämättä rakentaneet pösösitikan aihioon. Ruostuukin yhtä hyvin kuin hiase mutta niin pitää ollakin eikä niin kuin nuo kirotut patonkiautot, jotka eivät ruostu vaikka suolavedellä pesisi. Mitään ranskalaisisista tai muista hupun pupun euroautoista tuttuja ikäviä ominaisuuksia ei ole prooaseen laitettu, kaikki on tuttua ja turvalllista toyotatasoa, sen varmistaa Japanilaiset insinöörit ja vartiat jotka estää ettei eurohapatus pääse iskemään tojotatuotteeseen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe