Miksi Jumala antaa uskovaisen ihmisen sairastua?

tahtoisin ymmärtää

Miksi Jumala sallii sen, että uskovainen ihminen, joka joka päivä kammiossaan kiittää ja ylistää Jumalaa kaikesta, palvelee Jumalaa iloiten ja ymmärtää sydämessään elävänsä yksinomaan Jumalan armosta, sairastuu pahoja kärsimyksiä aiheuttavaan fyysiseen sairauteen?

Tarkoitukseni ei ole provosoida ketään. Haluaisin vain tietää, miten uskovaiset ihmiset selittävät tämän. Ja haluaisin rehellisiä vastauksia, jotka eivät sisällä saivartelua.

Siispä: miksi?

163

3904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus helarista

      jumala näkee ja tuntee sydämmen. helarit eivät ole uskossa, vaan ovat eksyneet antikristuksen pauloihin , ovat siis sielunvihollisen omia. itse saat-na siinä voittaa kun joku kärsii ja sairastuu. on vaan ajankysymys milloin helarit tämän huomaa...varsinki helluntaiseurakuntien sisällä tapahtuu vakavia sairauksia. on saarnaajat ja heidän puolisot, helluntailaisten lapset kuolee nuorena jo syöpään. monella helarilla on jumalan viha, ja sehän tulee synnistä , jopa niinkin vakavasta asiasta kuin jumalanpilkasta mihin helarit syyllistyy

      • tai ketä?

        mitä on helarit?


      • helaripökö
        tai ketä? kirjoitti:

        mitä on helarit?

        olet kaapissa kasvanut ja sinut on aivopesty


      • 17+3
        tai ketä? kirjoitti:

        mitä on helarit?

        Helluntalaisia.ja nim. "totuus helarista" puhuu täyttä asiaa. Jo Raamattukin kieltää lahkot ja jakaumat.Ja helarit on lahko&jakauma.


      • sitä vaan on

        Tiedän erään helluntailaisen joka sairastui vakavasti ja kävi tuskallisia hoitoja läpi mutta parani lopulta. Hän uskoi ja uskoo edelleen Jumalaan.
        Eräs toinen helluntailainen parantui aivosyövästä mutta se uusi ja hän kuoli siihen, ja uskoi viimeiseen asti.
        Jeesus paransi sairaita kun hän eli täällä synnittömän elämän, ja on Jumalan poika,
        syy miksi on sairautta on vain sanottava että en tiedä.
        Jokaista uskovaista koetellaan, millaista usko on.


      • jumalia ei ole
        helaripökö kirjoitti:

        olet kaapissa kasvanut ja sinut on aivopesty

        Kaikki ihmiset, uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta,
        sairastuvat elämäntavoista ja geeneistä johtuen.
        Miksi tosiasioita on joidenkin niin vaikea hyväksyä?


      • mielenheikkoutta

        Samalla voisi kysyä että mikäli kukin uskonto on se ainoa oikea niin miksi ihmeessä kyseisen uskonnon jumala on päättänyt luoda kilpailevan uskonnon? Uskonnot ovat yksinkertaisesti mielen heikkoutta. Periaatteessa kaikki uskonnot tähtäävät ihmisten hyvyyteen mutta koska ne ovat ihmisten luomia ja ihmisten palvomia niin ne halutaan usein tulkita niin että niitä voidaan käyttää toisia uskontoja vastaan. Jotta ihminen saadaan toimimaan uskonnon haluammalla tavalla niin kristinuskossa, islaminuskossa jne luvataan paikkaa paratiisissa kun kuolema kohtaa. Kyse on siis eräänlaisesta kiristyksenomaisesta pelottelusta johon uskovaiset sortuvat. Itse asiassa monet uskovaiset ovat sisimissään ahneita koska he kiihkoilevat saadakseen paremman paikan taivaassa. Ja kun kirjoittajan mukaista vääryyttä tapahtuu halutaan se selittää kaikenmaailman synneillä. Saattaa olla että yläpuolellamme on jokin isompi voima mutta se ei todellakaan ole käskenyt rakentamaan kirkkoja ja moskeijoita, käymään uskonsotia, kieltämään homot tai mitään muutakaan. Riittää kun on hyvä kanssa ihmisille ja luonnolle. Ei siihen tarvita ihmisen keksimien symboolien palvomista ja rituaaleja.


      • hehheheh
        mielenheikkoutta kirjoitti:

        Samalla voisi kysyä että mikäli kukin uskonto on se ainoa oikea niin miksi ihmeessä kyseisen uskonnon jumala on päättänyt luoda kilpailevan uskonnon? Uskonnot ovat yksinkertaisesti mielen heikkoutta. Periaatteessa kaikki uskonnot tähtäävät ihmisten hyvyyteen mutta koska ne ovat ihmisten luomia ja ihmisten palvomia niin ne halutaan usein tulkita niin että niitä voidaan käyttää toisia uskontoja vastaan. Jotta ihminen saadaan toimimaan uskonnon haluammalla tavalla niin kristinuskossa, islaminuskossa jne luvataan paikkaa paratiisissa kun kuolema kohtaa. Kyse on siis eräänlaisesta kiristyksenomaisesta pelottelusta johon uskovaiset sortuvat. Itse asiassa monet uskovaiset ovat sisimissään ahneita koska he kiihkoilevat saadakseen paremman paikan taivaassa. Ja kun kirjoittajan mukaista vääryyttä tapahtuu halutaan se selittää kaikenmaailman synneillä. Saattaa olla että yläpuolellamme on jokin isompi voima mutta se ei todellakaan ole käskenyt rakentamaan kirkkoja ja moskeijoita, käymään uskonsotia, kieltämään homot tai mitään muutakaan. Riittää kun on hyvä kanssa ihmisille ja luonnolle. Ei siihen tarvita ihmisen keksimien symboolien palvomista ja rituaaleja.

        lässyn lässyn lässy, onko aika taas kaataa joku uskissivu ja elota kilkosta, niih..Pahimmat hihhulit ja fundamentalistit löytyvät nykyään ateistien joukoista. Edellä kirjoittanutkin kirjoitti yhteen pötköön fanaattisena.


      • Lillukka

        Höpö höpö, ota kuule asioista enenmän selvää.


      • ota hirsi
        17+3 kirjoitti:

        Helluntalaisia.ja nim. "totuus helarista" puhuu täyttä asiaa. Jo Raamattukin kieltää lahkot ja jakaumat.Ja helarit on lahko&jakauma.

        " Jo Raamattukin kieltää lahkot ja jakaumat."

        Apostolien teot 24

        Mutta sen minä sinulle tunnustan, että

        minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat,niin palvelen isieni Jumalaa,

        että minä uskon kaiken, mitä on ,että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        15. ja pidän sen toivon Jumalaan,

        että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
        16. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        " Miksi Jumala sallii sen, että uskovainen ihminen, "

        Ei meille helppoa tietä luvattu. Eikä meillä ole vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Jumala yksin tietää vastauksen.
        Miksi Jumala koeteli Jobia ?

        JOB 1
        1. Uusin maassa oli mies, jonka nimi oli Job. Tämä mies oli nuhteeton ja rehellinen, pelkäsi Jumalaa ja karttoi pahaa.

        8. Niin Herra sanoi saatanalle:

        "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."

        9. Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?

        10. Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11. Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        Eli Jumala koetteli Jobia, saa tanan yllytyksestä.


      • Herran oma

        Job oli mies,johon Jumala oli mieltyny. Synti sairastuttaa,mutta voi muutenkin sairastaa. Tutkimattomia ovat Herran tiet. Itse olen huomannu,kun sairastan,niin rukoilen enemmän ja luen raamattua enemmän.


      • Asia on näin
        17+3 kirjoitti:

        Helluntalaisia.ja nim. "totuus helarista" puhuu täyttä asiaa. Jo Raamattukin kieltää lahkot ja jakaumat.Ja helarit on lahko&jakauma.

        Jos katsotaan Raamatusta määritelmä lahkolle niin lestadiolaiset ja katoliset täyttävät sen paremmin. Toi sun asenteesi on perseestä.


      • pähkinänkuori
        mielenheikkoutta kirjoitti:

        Samalla voisi kysyä että mikäli kukin uskonto on se ainoa oikea niin miksi ihmeessä kyseisen uskonnon jumala on päättänyt luoda kilpailevan uskonnon? Uskonnot ovat yksinkertaisesti mielen heikkoutta. Periaatteessa kaikki uskonnot tähtäävät ihmisten hyvyyteen mutta koska ne ovat ihmisten luomia ja ihmisten palvomia niin ne halutaan usein tulkita niin että niitä voidaan käyttää toisia uskontoja vastaan. Jotta ihminen saadaan toimimaan uskonnon haluammalla tavalla niin kristinuskossa, islaminuskossa jne luvataan paikkaa paratiisissa kun kuolema kohtaa. Kyse on siis eräänlaisesta kiristyksenomaisesta pelottelusta johon uskovaiset sortuvat. Itse asiassa monet uskovaiset ovat sisimissään ahneita koska he kiihkoilevat saadakseen paremman paikan taivaassa. Ja kun kirjoittajan mukaista vääryyttä tapahtuu halutaan se selittää kaikenmaailman synneillä. Saattaa olla että yläpuolellamme on jokin isompi voima mutta se ei todellakaan ole käskenyt rakentamaan kirkkoja ja moskeijoita, käymään uskonsotia, kieltämään homot tai mitään muutakaan. Riittää kun on hyvä kanssa ihmisille ja luonnolle. Ei siihen tarvita ihmisen keksimien symboolien palvomista ja rituaaleja.

        Kerro miksi sinun kertomasi "isompi voimasi" ei ole ilmaissut mitään itsestään tahdostaan, tai kertonut miten ihmisten tulisi elää. Onko hän niin vaatimaton voima?

        Raamatun Jumala on kertonut kaiken, että on olemassa kaksi voimaa, hyvä ja paha. Uudessa testamentissa, siis Raamatun loppupuolella kerrotaan Pyhästä Hengestä syntyneestä, lihaan tulleesta Jumalasta, jonka nimi on Jeesus. Ei ole muuta tietä Taivasten Valtakuntaan, kuin hänen kauttaan, joka on tie totuus ja elämä. joka uskoo Hänen olevan Jumalan Poika ja ottaa Hänet vastaan, pelastuu.
        Ei maksa mitään, eikä vaadi kuin tahdon uskoa, katua syntejään ja nöyryyttä pyytää Hänet sydämeen uudistamaan sovintoverellään.

        Hänessä on Pyhän Hengen auktoriteetti parantaa ja ajaa riivaajia ulos ihmisistä, jollaista voimaa ei anneta muussa nimessä kuin Jeesuksessa Kristuksessa, koska hän on se hyvä voima, Pahan voiman aikaan saannoksia sidotaan ja kumotaan siis, joita on muut uskonnot tai eksytys, joka jäljittelee Raamatun sanomaa, mutta rikkookin Jumalaa vastaan.

        Muissa uskonnoissa ei ole ehdotonta anteeksiantoa. Missään muussa kirjassa ei kerrota, miten tämä tuntemamme maailma päättyy ja miten vihollisen ja hänen Jumalaa vastaan kapinoivien joukkojensa tulee käymään, hänen joka on jo hävinnyt, mutta joka yrittää, ja onnistuneesti ottaakin mukaansa valtakuntaansa ne sielut, jotka ovat tottelemattomuuden hengen lapsia, eivätkä kunnioita Jumalaa. (Sielu ei koskaan kuole, niin kuin ei hengetkään)

        Tottelemattomuuden lapset joutuvat kadotuksen paikkaan nimeltä helv.etti, Jeesukseen uskovat pelastuvat ja perivät iankaikkisen elämän Hänen kanssaan, josta Pyhä Henki todistaa henkemme ja sielumme kanssa, että olemme Jeesuksen omia Kaikki Valtiaan Jumalan edessä.


      • rehupiikles
        Herran oma kirjoitti:

        Job oli mies,johon Jumala oli mieltyny. Synti sairastuttaa,mutta voi muutenkin sairastaa. Tutkimattomia ovat Herran tiet. Itse olen huomannu,kun sairastan,niin rukoilen enemmän ja luen raamattua enemmän.

        Job on fiktiivinen henkilö,jonka kirjoittaja on ottanut vain esimerkisi siitä mitä kaikkee
        vaivaa voisi sattua.


      • .kurko.

        Ai, eivätkö tosikristityt sitten sairastu? Onko jokainen vakavasti sairastuva kristitty todellisuudessa epä/valekristitty, jolle Jumala kostaa paholaisen avulla?


      • näin on....

        Paljon totta, nm. totuus helarista. Usein oikein tuntee noista helluntailaisista että heidän silmistään katsoo Paha.He ovat, useimmat,aivan muun kuin Jumalan hengen vallassa. Heitä johtaa pimeyden voimat.


      • he eivät tiedä..
        hehheheh kirjoitti:

        lässyn lässyn lässy, onko aika taas kaataa joku uskissivu ja elota kilkosta, niih..Pahimmat hihhulit ja fundamentalistit löytyvät nykyään ateistien joukoista. Edellä kirjoittanutkin kirjoitti yhteen pötköön fanaattisena.

        Olet muuten harvinaisen oikeassa. Pahimmat fundamentalistit nykypäivänä tuntuvat tosiaan olevan ateistien joukossa. Hurmoshengessä toistelevat ulkoaopittuja spagettihirviömambojamboaan.. kielellä jos toisella. Koen heidät mieleltään heikoiksi apinoiviksi copycateiksi. Ei vaadi paljon toistella heidän mantrojaan, mutta uskoaan todeksi elävillä usko on jokapäiväistä arkea, uskoa suurempaan kokonaisuuteen. Ateisti näpräilee oman napansa ympärillä ja tekstit sen mukaisia.

        Armoa heille..


    • Siinä syy

      Samasta syystä miksi smurffit, muumit, hattivatit ja teletapit antaa ihmisten sairastua, vaikka kuinka pyytäisi niiltä apua. Jumala on yksi hahmo maailman miljoonista satukirjoista.

      • ei ole ihminen

        Jumala on Jumala, ei ihminen ja Hän loi ihmiset.


      • Herran oma

        Rauha sinulle "siinä syy" . Mulle rikollisuus oli elämän tapa. Niin kauan sitä tein,yli 20v. kunnes synti rupes painaa niin,että luulin kuolevani jo ahistukseen. Kaikkea maailman paskaa kokeilin,mutta olo vain paheni. Oli pakko laittaa kädet ristiin ja yrittää olisko siellä ylhäällä oikeesti joku,joka vois auttaa. En kunnolla ehtiny rukousta loppuun sanoa,kun valtava,käsittämätön,yliluonnollinen rauha tuli sisälleni. Purskahin itkuun,niiiiiin hyvä olo oli sydämmessäni. En tiennyt mitä mulle tapahtu,koska en todellakaan ollu mikään uskova. En ollu koskaan itkeny sen takia,että on hyvä olo,mutta sen päivän jälkeen oon kokenu sen kymmeniä kertoja. Kiitos Jumalalle ja meidän Herrallemme Jeesukselle Kristukselle. Päivääkään en oo katunu,kun oon uskossa ollu,vaikka on haukuttu monellakin tavalla. Siunausta teille lukijat


    • Näin se vain on ..

      Siinäpä aloittajalla pohtimista, että miksi.

      Ehkä siksi, että olemme katoavaisuuden alaisuudessa, mutta onko se ongelma?

      Eihän tähän aikaan rakenneta iankaikkisuutta, että ei olisi rampuutta, tahi mykkyyttä.

      Siksi rammalla ja mykällä on toivo ja kerran rampa hyppii kuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa.

      Kyse on tässä iankaikkisuuden matkaavan ajallisista hetkistä ja nämä on katoavaa.
      Katsos, sairaudessakin voi kiittää Herraa, vaikka kolottaa ja nitropurkki on lähellä.
      Sairaudenkin keskellä voi kiittää Herraa, vaikka syöpä on raadellut ruumista ja puolet sisäkaluja on viety pois.
      Tätä ei ehkä terve ymmärrä, kun kyselee joutavia, mutta kun telttanarut on irti, käsittää monta asiaa ja kiittää Herraa.

      • Ällöttääää

        Elät siis henkisessä pohjois-koreassa. Ei käy kateeksi.


    • Mazdels (ei kirj.)

      Varmaan tuo kysymys askarruttaa paljon ihmisiä ja uskovaisia, varsinkin kun tänä päivänä on joissakin helluntailais-karismaattisissa seurakunnissa opetusta, että ihminen ei ole tarpeeksi kestävä uskossaan jos sairastuu. Menestysteologeilla on väärä käsitys sairaudesta. Johonkin sairauteenhan me kuitenkin melkein kaikki kuolemme.

      • pyllerö

        Yhdessä tiededokkarissa ruumiinavauksia työkseen suorittava patologi sanoikin, että ns. luonnollisesti vanhuuteen kuollut ihminenkin kuolee aina sairauteen. Hän löytää "luonnollissti kuolleiden" ruumiista _aina_ esim. sepelvaltimotaudin, rasvoittuneen maksan ja monenlaista biologista kudostuhoa.

        Toisin sanoen kaikki muut paitsi väkivaltaan, itsemurhaan ja onnettomuuteen kuolleet vie sairaus.


      • pitkästä aikaa

        >> tänä päivänä on joissakin helluntailais-karismaattisissa seurakunnissa opetusta, että iihminen ei ole tarpeeksi kestävä uskossaan jos sairastuu.


      • ota hirsi
        pitkästä aikaa kirjoitti:

        >> tänä päivänä on joissakin helluntailais-karismaattisissa seurakunnissa opetusta, että iihminen ei ole tarpeeksi kestävä uskossaan jos sairastuu.

        " Joka tilaSTA ei tarvitse Raamatunkaan mukaan kiittää, vaan "kiittäkää joka tilaSSA".
        Myönnän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. "

        Tuo oli hyvä huomio, kiitos siitä.Ei ne olosuhtet aina kiitätä, mutta, kun henki meissä on olosuhteiden yläpuolella ja silloin tuokin onnistuu.


      • bodyofChrist

        Meilläpäin on opetettu, että kenenkään ei enää tarvitse kärsiä, Jeesus kärsi ja kantoi kaiken kipumme ristinkuolemassaan. Harva vaan tietää/tajuaa sitä ja kantaa taakkoja.

        Toisaalta uskonveljien pitäisi kantaa veljiensä taakkkoja Herran eteen rukouksissa, tämäkin lähentää ja syventää välejä Kristuksen seurakuntaruumiisssa, jossa jokaisella jäsenellä on oma tärkeä tehtävänsä.

        Vuosia jos pelkästään lihottaa itseään kokouksissa, sekään ei ole hyvä. Lahjoja ei tulisi kätkeä, vaan käyttää ihmisten hyväksi.


    • Lyö lyötyä

      Pitäisikö paremminkin kysyä, miksi uskovaiset suhtautuvat sairastumiseen niin kummallisesti? Minulle pastorini aikoinaan ilmoitti, että prkl valehtelee minulla, kun vastasin hänelle vointiini liittyvään kysymykseen. Olin pyörtynyt ylirasituksen aiheuttaman kuumeen vuoksi ja ollut viikonlopun vuodepotilaana. Kun totesin, että vielä vähän heikottaa, sain kuulla että prml voi valehdella minulle mitä vain, vaikka että heikottaa.

      • funtsannu

        Jos ei sairaus pysäytä ihmistä itseään,niin sitten jonkun läheisen!! Ihmisen kroppa kuluu ja vanhenee ja niin se tulee ollakin!! Onko siis mitenkään kummallista,jos käytetty kone reistailee...ei ole,vaan se on ihan luonnollista!!?? Jos sairastuu ja kuolee jo lapsena tai nuorena,on sekin ymmärrettävä niin että,jo perimässä on saatu alttius tietylle sairaudelle!!!
        No joo,ehkä mä hoitsuna vaan ajattelen näin,ku oon niin monen saattanut ikuisuuteen ja heidän sairaskertomustaan seurannut!!
        Jokatapauksessa,sairaus on osa elämää,enkä ymmärrä,miksi sitä vastaan niin taistellaan!!?? Jos Jumala parantaa,se on hyvä asia,jos ei,on sairaus annettu sulle siksi että,valmistuisit kohtaamaan Jumalasi!!!!


      • Think twice
        funtsannu kirjoitti:

        Jos ei sairaus pysäytä ihmistä itseään,niin sitten jonkun läheisen!! Ihmisen kroppa kuluu ja vanhenee ja niin se tulee ollakin!! Onko siis mitenkään kummallista,jos käytetty kone reistailee...ei ole,vaan se on ihan luonnollista!!?? Jos sairastuu ja kuolee jo lapsena tai nuorena,on sekin ymmärrettävä niin että,jo perimässä on saatu alttius tietylle sairaudelle!!!
        No joo,ehkä mä hoitsuna vaan ajattelen näin,ku oon niin monen saattanut ikuisuuteen ja heidän sairaskertomustaan seurannut!!
        Jokatapauksessa,sairaus on osa elämää,enkä ymmärrä,miksi sitä vastaan niin taistellaan!!?? Jos Jumala parantaa,se on hyvä asia,jos ei,on sairaus annettu sulle siksi että,valmistuisit kohtaamaan Jumalasi!!!!

        Roskaa


      • jumala.myyrmäki
        funtsannu kirjoitti:

        Jos ei sairaus pysäytä ihmistä itseään,niin sitten jonkun läheisen!! Ihmisen kroppa kuluu ja vanhenee ja niin se tulee ollakin!! Onko siis mitenkään kummallista,jos käytetty kone reistailee...ei ole,vaan se on ihan luonnollista!!?? Jos sairastuu ja kuolee jo lapsena tai nuorena,on sekin ymmärrettävä niin että,jo perimässä on saatu alttius tietylle sairaudelle!!!
        No joo,ehkä mä hoitsuna vaan ajattelen näin,ku oon niin monen saattanut ikuisuuteen ja heidän sairaskertomustaan seurannut!!
        Jokatapauksessa,sairaus on osa elämää,enkä ymmärrä,miksi sitä vastaan niin taistellaan!!?? Jos Jumala parantaa,se on hyvä asia,jos ei,on sairaus annettu sulle siksi että,valmistuisit kohtaamaan Jumalasi!!!!

        Jees millo miitti?


      • gernau
        funtsannu kirjoitti:

        Jos ei sairaus pysäytä ihmistä itseään,niin sitten jonkun läheisen!! Ihmisen kroppa kuluu ja vanhenee ja niin se tulee ollakin!! Onko siis mitenkään kummallista,jos käytetty kone reistailee...ei ole,vaan se on ihan luonnollista!!?? Jos sairastuu ja kuolee jo lapsena tai nuorena,on sekin ymmärrettävä niin että,jo perimässä on saatu alttius tietylle sairaudelle!!!
        No joo,ehkä mä hoitsuna vaan ajattelen näin,ku oon niin monen saattanut ikuisuuteen ja heidän sairaskertomustaan seurannut!!
        Jokatapauksessa,sairaus on osa elämää,enkä ymmärrä,miksi sitä vastaan niin taistellaan!!?? Jos Jumala parantaa,se on hyvä asia,jos ei,on sairaus annettu sulle siksi että,valmistuisit kohtaamaan Jumalasi!!!!

        funtsannu minäkin... hoitajana ja ihmisenä ,myös isoon Jätkään uskovana miehenä, olen jotenkin tullut siihen tulokseen, laittanut viitisenkymmentä ihmistä valmiiksi kohtaamaan luojansa,(exitus). et kyllä Hän siellä on, usein on tullut kohdalle ihmisiä ketkä ovat joutuneet kärsimään keskivertoa enemmän kipua ja tuskaa, silti he jaksavat uskoa yläkerran Herraan.Tullut jotenkin sellainen fiilis: Mitä enemmän sattuu, sitä enemmän ihminen uskoo, ehkä yläkerran isäntä sitten "kiusaa" niitä ihmisiä vähän enemmän, koettelee sitä oikeaa uskoa.En tiedä...


      • ota hirsi
        funtsannu kirjoitti:

        Jos ei sairaus pysäytä ihmistä itseään,niin sitten jonkun läheisen!! Ihmisen kroppa kuluu ja vanhenee ja niin se tulee ollakin!! Onko siis mitenkään kummallista,jos käytetty kone reistailee...ei ole,vaan se on ihan luonnollista!!?? Jos sairastuu ja kuolee jo lapsena tai nuorena,on sekin ymmärrettävä niin että,jo perimässä on saatu alttius tietylle sairaudelle!!!
        No joo,ehkä mä hoitsuna vaan ajattelen näin,ku oon niin monen saattanut ikuisuuteen ja heidän sairaskertomustaan seurannut!!
        Jokatapauksessa,sairaus on osa elämää,enkä ymmärrä,miksi sitä vastaan niin taistellaan!!?? Jos Jumala parantaa,se on hyvä asia,jos ei,on sairaus annettu sulle siksi että,valmistuisit kohtaamaan Jumalasi!!!!

        Niin Jokaiselle on määrätty elinpäivänsä, joita me emme pysty muutamaan.

        Tokihan se herättää kysymyksiä, kun joku kuolee nuorena, vaikka jnk. kännikalan yliajamana tms.Miettii miksi noin kävi.Missä Jumala /enkelit olivat, että tämä tapahtui ?

        Mutta , jos se yliajaja tekee parannuksen, pelastuu hänen elämänsä iankaikkiselta tuholta.
        Jumalalla on omat aivoituksensa jota me ei ymmärretä.


      • olin
        gernau kirjoitti:

        funtsannu minäkin... hoitajana ja ihmisenä ,myös isoon Jätkään uskovana miehenä, olen jotenkin tullut siihen tulokseen, laittanut viitisenkymmentä ihmistä valmiiksi kohtaamaan luojansa,(exitus). et kyllä Hän siellä on, usein on tullut kohdalle ihmisiä ketkä ovat joutuneet kärsimään keskivertoa enemmän kipua ja tuskaa, silti he jaksavat uskoa yläkerran Herraan.Tullut jotenkin sellainen fiilis: Mitä enemmän sattuu, sitä enemmän ihminen uskoo, ehkä yläkerran isäntä sitten "kiusaa" niitä ihmisiä vähän enemmän, koettelee sitä oikeaa uskoa.En tiedä...

        " Tullut jotenkin sellainen fiilis: Mitä enemmän sattuu, sitä enemmän ihminen uskoo, ehkä yläkerran isäntä sitten "kiusaa" niitä ihmisiä vähän enemmän,"

        Ei Jumala ketään kiusaa, se on selvää. Mutta antaessaan kipua, hän on siinä itse myös läsnä.
        Ei kukaan uskoisi Jumalaan jos se pitäisi yksin kestää.Läheiseni pahoinpideltiin kuntoon josta hän ei palautunut elämään, muuta kuin letkujen varassa. Hänen puolestaan rukoiltiin paljon.Mutta paranemis ihmettä ei tapahtunut.
        Itse en ole koskaan ollut niin lähellä Jumalaa, kuin tuon surunaikana.


      • steen.d
        gernau kirjoitti:

        funtsannu minäkin... hoitajana ja ihmisenä ,myös isoon Jätkään uskovana miehenä, olen jotenkin tullut siihen tulokseen, laittanut viitisenkymmentä ihmistä valmiiksi kohtaamaan luojansa,(exitus). et kyllä Hän siellä on, usein on tullut kohdalle ihmisiä ketkä ovat joutuneet kärsimään keskivertoa enemmän kipua ja tuskaa, silti he jaksavat uskoa yläkerran Herraan.Tullut jotenkin sellainen fiilis: Mitä enemmän sattuu, sitä enemmän ihminen uskoo, ehkä yläkerran isäntä sitten "kiusaa" niitä ihmisiä vähän enemmän, koettelee sitä oikeaa uskoa.En tiedä...

        Eläköön jokainen luotu sillä ymmärryksellä jonka Luoja on kullekin antanut.Tämä syntiruumishan on vain välivaihe kohti kirkkautta jonne Luoja on antanut käsikirjan!Siis tässä elämässä tulee tehdä Jumalan hengen mukaisia hyviä töitä ja rukoilla päivittäin Jumalalta ymmärrystä.Kiittää kun aihetta on,pienistäkin hyvistä asioista.Surra kun on surun aika.On asioita,jotka Jumala on salannut ihmisiltä,ehkä niiden merkitys avautuu myöhemmin,en tiedä.


    • Jumala sallii sairaudet, että Hänen kunniansa kirkastettaisiin niiden kautta. Ihminen ei luonnostaan käänny itse Jumalan puoleen, jos kaikki menee koko elämä kuin ruusuilla tanssiessa. Mutta kun tulee vastaan hirveät sairaudet ja surut, niin silloin ihminen nöyrtyy ja kääntyy Jumalan puoleen. Rukous avaa Jumalalle oven toimia. Jumala itse ei aiheuta sairauksia, Hän vain sallii ne, että ihminen tajuaisi kääntyä Hänen puoleensa ja rukoilla Häneltä apua ja Hän saisi koskettaa ihmisen sisintä ja ottaa ihmisen Hänen lapsekseen. Kaikki alkaa myös siitä, että ymmärrät Jeesuksen kuolleen ristillä sairauksiesi tähden, kun vastaanotat Hänet elämääsi, voin luvata, että sairaudet voitetaan, kun Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan. Se ei ole helppo prosessi. Jotkut vapautuvat riippuvuuksista ja sairauksista heti, toisilla kestää vuosia jopa kymmeniä parantua ja selvitä elämän kuopista.

      • Uskova

        Jeesus kärsi ristillä vain meidän SYNTIEMME tähden rangaistuksen! Sairaudet eivät ole synti, joten niistä ei Jumala ole kuolemanrangaistusta asettanut eikä Jeesus kuollut meidän sairautemme takia. Vai löydätkö Raamatusta kohdan, jossa sanotaan, että sairastuminen on synti?

        Jeesus sovitti ristillä meidän kaikkien synnit. Sairaudet ja kuolema liittyvät katoavaisuuteen, eikä niistä edes uskovaiset pääse eroon tällä puolen rajaa. Samaa katoavaisuutta on myös ihon rypistyminen ja elimistön kuluminen ja heikontuminen. Jokainen uskovainen sairastuu ja kuolee joskus.

        Raamatussa on paljon esimerkkejä syvästi uskovaisista ihmisistä, jotka sairastuivat ja kuolivat. Ja todellakin, jos Jeesus olisi kuollut ristillä meidän sairauksiemmekin takia, niin maan päällä kävelisi tuhansia vuosia vanhoja uskovaisia aivan terveinä ja rypyttöminä, omat hampaat suussa ja ilman silmälaseja!
        Heidistadin kirjoitus oli mielipuolisuudessaan jopa hauska!


    • Jeesus parantaa !

      Ehkäpä siksi koska jos kaikki olisivat terveitä ja parantuisivat niin kukaanhan ei kuolisi koskaan ! Se vaan on Jumalan tarkoitus täällä maanpäällä oleville ! Näin on nähtävä :) !

    • simple answer

      Koska hän on sadisti, piste!

      • Jumala parantaa

        Taitaa olla melkein kaikki kirjoitukset tässä aloittajan.
        Itse vastaa itselleen. Tyypillistä täällä kun halutaan
        mollata jotain.


    • mummeliinix

      Hei,tätä varmaan pohtii aika moni uskovainenkin.Olen kuullut niin hellarien kuin lutheriaanien selityksiä.Totuus selviää sitten lopussa.Jeesus kuitenkin paransi kaikki silloin kun vaikutti maan päällä.Monet paranevat nykyäänkin kun uskovaiset rukoilevat,en tiedä mitä on hävittävää jos kokeilee.Vaikka ei paranisikaan voin vakuuttaa että se rakkaus ja myötäeläminen mikä rukoustilanteessa tulee, antaa ihanan hyvänolontunteen.Sitähän me kaikki kaipaamme sisimmässämme.Tiedän että monet sairaudet saavat alkunsa henkisestä pahoinvoinnista,hylkäämisistä ja rakkauden puutteesta.Itse olen selittänyt lasten kuolemat niin, että Jumala näkee tulevaan ja ottaa lapsen turvaan taivaan kotiin,jos näkee että lapsella olisi tuskallinen elämä edessään.
      No,jokatapauksessa elämä on ihanaa ,naatitaan niin kauan kuin sitä piisaa.

      • Jesse J

        Puolestani on rukoiltu lukuisia kertoja.Valitettavasti en ole milloinkaan hyvää oloa siitä saanut.Kaikkinainen lupaus siitä ilosta ja rauhasta jonka Jumala antaa ihmisen tultua uskoon ja pyhityselämään,on valhetta.Silloin ne koettelemukset vasta alkaakin.Ikävää on tietysti kun jo aiemmin on maailmassa ihmiset rikkoneett pirstaleiksi,ja uskossa ollessa vain lisää tulee pahaa kohdalle.Sanoin kun täytin 40,että minulle riittäisi se että eläisin korkeintaan 50 vuotiaaksi,mutta nyt olen 55v ja elossa.Niin tarpeekseni olen saanut koettelemuksista ja kivuista joille ei loppua tule.En ole nauttinut elämästä ,en lapsena enkä myöhemmin aikuisena.Toivon että tämä olisi jo pian ohitse.Itsemurhaa en ole helvetin pelossa tehnyt.Jollen uskoisi,ja myös helvettiin,en tätä nyt kirjoittaisi,vaan olisin päättänyt päiväni jo 9 vuotisena,ehkäpä jo paljon aiemminkin.


      • hae apua
        Jesse J kirjoitti:

        Puolestani on rukoiltu lukuisia kertoja.Valitettavasti en ole milloinkaan hyvää oloa siitä saanut.Kaikkinainen lupaus siitä ilosta ja rauhasta jonka Jumala antaa ihmisen tultua uskoon ja pyhityselämään,on valhetta.Silloin ne koettelemukset vasta alkaakin.Ikävää on tietysti kun jo aiemmin on maailmassa ihmiset rikkoneett pirstaleiksi,ja uskossa ollessa vain lisää tulee pahaa kohdalle.Sanoin kun täytin 40,että minulle riittäisi se että eläisin korkeintaan 50 vuotiaaksi,mutta nyt olen 55v ja elossa.Niin tarpeekseni olen saanut koettelemuksista ja kivuista joille ei loppua tule.En ole nauttinut elämästä ,en lapsena enkä myöhemmin aikuisena.Toivon että tämä olisi jo pian ohitse.Itsemurhaa en ole helvetin pelossa tehnyt.Jollen uskoisi,ja myös helvettiin,en tätä nyt kirjoittaisi,vaan olisin päättänyt päiväni jo 9 vuotisena,ehkäpä jo paljon aiemminkin.

        Onko kipujasi koskaan käsitelty ? Jos kannat koko lapsuuden taakkaa mukanasi, ei ihme, että elämä on raskasta.
        Kannataisi mennä sielunhoitoon tai jlk. terapeutille. On myös uskovia terapeutteja.


      • Jesse J
        hae apua kirjoitti:

        Onko kipujasi koskaan käsitelty ? Jos kannat koko lapsuuden taakkaa mukanasi, ei ihme, että elämä on raskasta.
        Kannataisi mennä sielunhoitoon tai jlk. terapeutille. On myös uskovia terapeutteja.

        Kyllä,kävin sielunhoidossa,jonka jälkeen sielunhoitaja kuulutti henkilökohtaisesti kertomiani asioita kuuluville koko seurakunnan tietoon,.Toiste en erehdy sielunhoitoon menemään.Mitä tulee syytökseesi etten olisi mieleltäni terve,siitä minulla on mustaa valkoisella,että kyllä olen.Psykiatrin mukaan masennukseni oli tilannekohhtainen,ja poistui kun erosin kouvolan vapaakirkosta.


      • hae apua
        Jesse J kirjoitti:

        Kyllä,kävin sielunhoidossa,jonka jälkeen sielunhoitaja kuulutti henkilökohtaisesti kertomiani asioita kuuluville koko seurakunnan tietoon,.Toiste en erehdy sielunhoitoon menemään.Mitä tulee syytökseesi etten olisi mieleltäni terve,siitä minulla on mustaa valkoisella,että kyllä olen.Psykiatrin mukaan masennukseni oli tilannekohhtainen,ja poistui kun erosin kouvolan vapaakirkosta.

        " Mitä tulee syytökseesi etten olisi mieleltäni terve,siitä minulla on mustaa valkoisella,että kyllä olen."

        Missä niin väitin ?


    • emdeplam

      Yksi pastori puhui kerran tv7:lla uskovaisesta, seurakunnassa arvostetusta perheestä, joilta kuoli pieni lapsi. Porukat oli sitten kyselleet kaikenlaisia kuten sitä tavanomaista kysymystä, että miksi näin tapahtui. Joku oli sitten tullut johtopäätökseen, että "se oli Jumalan tahto" tai että "Jumalan mielestä näin oli paras" tai että "Jumala kouluttaa/kasvattaa meitä tällä tapahtumalla" jne. jne. Perhe ilmeisesti sitten uskoi jotain näistä sanojista.

      Tää pastori kuitenkin sanoi myöhemmin puheessaan, että "ei, se ei ollut Jumalan tahto". No miksi niin sitten tapahtui? Pastori sanoi: "it just happened". Ei sen kummempaa. Ei siis todellakaan sen kummempaa. Se vain tapahtui. Sen pienen lapsen kuolema ei tapahtunut Jumalan tahdosta tai sallimuksesta. Eikä toisaalta Jumala myöskään estänyt sitä tapahtumasta. Se vain tapahtui.

      Tällainen lähestymistapa, mitä pastori käytti, vastaa mun omaani. Ei näitä elämän juttuja kaikkine iloineen ja suruineen voi niin "uskonnollisesti" ottaa. Jumala on ja pysyy. Mutta elämässä vaan tapahtuu kaikenlaista. Ei aina voi sanoa, että "Jumala salli tämän" tai "se oli Jumalan tahto" jne.

      Siispä vastauksena aloittajan kysymykseen: Kysymys ei ole siitä salliiko Jumala jonkun sairastua. Eikä myöskään siitä estääkö Jumala jonkun sairastua. It just happens.

    • usko tai älä

      Ei missään Raamatussa ole sellaista linjausta että uskovat eläisit satoja vuosia ilman vaivoja ja ongelmia.

      Ei se ole evankeliumin tarkoitus.

      Tarkoitus on että ihminen pääsee vapaaksi p..leen pauloista ja omistaa pelastusvarmuuden jo tässä ajassa.

      Siinä kaikki. Ei JUmala ole lähetänyt pOikaansa uskovien terveyden tai paksun lompuukin takia, vaan SYNNIN takia, joka erottaa ihmisen Jumalasta.

      Uskovat ovat paljolti pieniä lapsia jotka alinomaan käyvät kauppaa Jumalan kanssa jos teet nyt niin niin minä teen sitten niin ja sitä rataa.

      Ei se sellaista pidä olla, todellinen Kristuksen seuraaminen on aivan jotain muuta.

    • näin sen näen

      Uskon että kaikki tapahtuu syystä. Joskus nämä syyt kirkastuvat vasta myöhemmin, joskus eivät ollenkaan. Joskus luulen ymmärtäneeni, mutta sitten huomaan että olen ymmärtänyt väärin. Eivät uskovaiset ole sen paremmin turvassa kuin muutkaan, sillä kaikki me olemme Jumalalle yhtä rakkaita. Tärkeintä on kuitenkin kärsimyksienkin keskellä muistaa, ettemme ole yksin ja että Jumalan armo kosketta meitä silloinkin. Me saamme rukoilla apua ja Herra auttaa meitä, vaikka emme sitä aina heti huomaakaan. Virren sanoin: "Hyvyyden voiman uskollinen suoja piirittää meitä, kuinka käyneekin."

    • PowerOfTheHolyGhost

      Tulee mieleen koettelemus. Jumala salli seitanan koetella Jobia Vt.ssa. Mistä ymmärrämme paremmin maailmaa ja Jumalaa. Jumala ei anna koetusten mennä yli ihmisen sietokyvyn. Koettelemukset vahvistavat ihmisen uskoa ja persoonaa ja muita jotka sen näkevät, miten lopulta niistä Jumala avaa ulospääsyn pois ja palkitsee. Marttyyrikuolema esim. Pyhän Hengen voimasta uskon vuoksi, vahvistaa muita.
      (Keisari Nero)

      Myös kun ihminen on heikoimmillaan, Jumalan voima hänen heikossa lihassa tulee äärimmilleen. (Pyhä Henki ja liha taistelevat keskenään vallasta.) Esim. Kristuksen tähden vankilassa oleva ihminen, saa seurakunnan kasvamaan, josta on Kiinassa paljon kokemuksia nähtävillä. Hänen puolestaan myös rukoillaan paljon ja tätäkin Jumala hyödyntää monella tapaa. Paavali kirjoitti vankeudessaan Pyhän Hengen johdatuksella pääosin UT.n kaikki kirjeensä paastossa ollessaan.

    • cvbhxh

      JUmalaa ei ole tai se ei oo niin hyvä ku uskovaiset kehuu.

    • vallaton ihminen

      Siksi kaikki kärsii koska jumalaa ei ole. Siitä kertominen on vain vallankäyttöä, ei muuta. Totuus on tuo ja jos joku muuta väittää niin yrittää juuri tuota valtaa käyttää.

      • 19+15

        Kokeile itse jos et usko! Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi, sano että Jeesus jos olet olemassa niin tule mun sydämeeni!

        Helppo ja nopee tapa testata, eikä edes maksa mitään ;)


    • näin minä ajattelen

      Tämä lienee kysymys johon tuskin kenelläkään lienee vastausta.

      Joissakin tapauksissa lienee kuten Paavali sanoi, että kun ihminen syö ja juo Herran ruumista (ehtoollista) erottamatta sitä muusta hän syö ja juo tuomioksensa ja sen tähden teidän joukossanne on paljon sairaita ja moni on nukkunut pois. Tämä lienee vaikea aihe eikä siitä juuri puhuta ja selittää vain joitakin tapauksia.
      Useissa tapauksissa sairaudet ja syyt niihin jäävät meille salaisuuksiksi olkoot kysymyksessä uskovaiset tai uskomattomat.

      • ajatuksina

        Komppaan tuota vastausta. Myöskin se miten rukoilee voi olla syynä sairauksiin, niin kuin myös moneen muuhunkin, koska jokainen katsoo erilailla tätä maailmaa, se että joku on jonkun silmin hurskas rukoilija, ei olekaan sitä Jumalan silmin, nimittäin väärinkin voi rukoilla, niinkin, että taistelee rukouksessa pahan valtoja vastaan, jolloin se ilo ja rauha katoaa ja ihminen ilman Pyhän Hengen kehotusta ei voi taistella pystyssä kovin pitkään näitä rukoussotia, kun voimat loppuu, masentuu ja alkaa sattuu kummia.

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=27222

        Vaan katse tulisi olla siittä vihollisesta pois pelkästään kohti voittajaa, Kristusta ja antaa hänen hoitaa ne itikat. Iloita ja kiittää, niin kuin olisi saanut jo. Luultavimmin kyllä syy voi olla ehtoollisen nauttimisessa väärin. Ehkä sitä kannattaa kysyä Isältä itseltään, kyllä Hän vastaa mielellään.

        Kristuksen veren suojaa voi myös pyytää päivittäin. Näin siunaa myös itseään: "Kiitos Jeesus Kristus, sinun käsiesi haavojen kautta olen pelastunut ja parantunut!" Samalla myös mielessään käy ristinjuurella ja katselee Jeesuksen haavoja, se voimistaa rukousta.


    • bjkåotyjtoyjkmty

      Kathryn Kuhlman, voimallinen Jumalan palvelijatar, sairastui ja kuoli muistaakseni noin 6-kymppisenä. Myös Paavalilla oli joku pistin lihassaan. Sen avulla uskovat pysyvät lähellä Jeesusta, tai hakeutuvat vieläkin lähemmäs.
      Ei pidä myöskään unohtaa vanhan elämänsä tekojen hedelmiä. Jos sait Aidsin esim. ennen uskoontuloa, se voi puhjeta vasta 10 v. myöhemmin. Tai epäterveellinen ruokavalio ja sen vaikutukset verenpainetautiin, liikunnan vähyys, jne. Tai vaikka hometalossa asuminen, ei nämä ole henkimaailman asioita, vaan maallisia lainalaisuuksia.Se on opetukseksi meille. Oma vastuu myös on. Toisaalta esim. rintasyöpä geeni joissain suvuissa kulkee, entäpä Tshernobylin laskeumat ja syöpäyhteys?

      • tieäntädä h

        Luulempa, että Paavalin pistin ei ollut sairaus, vaan kun oli vainonnut uskovia ja toimittanut heitä vankeuteen se aiheutti seuraavaa. Hän näki lapsia ja lasten äitejä joiden miehet oli toimittanut va nkeuteen tai jotka olivat tapettu. Nähdessään näitä orpoja hänen sydämeensä koski. Kun paavali pyysi Jumalaa ottamaan pistimen pois, niin Jumala sanoi, että hänen armossaan on Paavalille kyllin.


    • viisaus...

      Uskonto herkistää ja avartaa mielen näkemään vastauksia ja ratkaisumahdollisuuksia sielläkin, missä niitä on hankala löytää. Joka elää viisaasti sydämensä ja sielunsa äänen mukaan, varmaankin olisi taipuvainen elämään pitkän, terveen ja onnellisen elämän.
      Mutta jos näkee liikaa vastauksia, myös toisissa ihmisissä mahdollisuuksia, niin helposti tulee hyväksyneeksi asioita ja ihmisiä, jotka eivät elä viisaasti, eivät ole hyviä tapoja järjestää maailma. Silloin voi heidän epäviisautensa turmella uskonnollisen ihmisen herkkyyden, viisauden ja tunteikkuuden, ja siksi uskonnollinenkin sairastua sen verran kuin noita epäkohtia tulee tukeneeksi ja hyväksynnällään suvainneeksi.
      Siihen nyt auttaisi sitten uskonnollisen olla moraaliasioissa ja elämänviisauden kysymyksissä hierargisempi ja itseään arvostavampi, oman näkemyksensä mukaan hyväätekevin tavoin elävä.

    • uskomaton100

      Jumalia kun ei ole olemassa, vaan usko niihin!
      Ihmisessä on jo syntyessään monta vikaa joita toiset ihmiset pyrkivät korjaamaan sairaanhoidolla...

    • paljon opittavaa

      Meillä Suomalaisilla olisi paljon oppimista vaikka esimerkiksi buddhalaisista tai islamistisista maista joissa on totuttu siihen että säännöllisesti vaikka tulvat tai hirmumyrskyt tuhoavat valtavia alueita sekä tuottaen suunnattomasti kurjuutta ja ihmishenkien menetyksiä.

      Ei näissä maissa kysytä . Missä oli heidän buddhansa tai koraanin mukaan heidän jumalansa kun se antoi jälleen kerran tulvien ja hirmumyrskyjen tehdä kuolemaa.
      Ei siellä ollaan kiitollisia että jäätiin sentään henkiin.

      Sosialismia tunnustavissa valtioissa hyväksytään että heidän jumalillaan saattaa olla kiireitä ja muuta tekemistä juuri silloin.

      • Jeesus ON Herra!

        Meillä suomalaisilla on itseasiassa enemmän oppimista mitä Raamatussa sanotaan, ei mitä jokin harhaoppi väittää!

        Jumala sallii luonnonkatastrofit siksi ettei Hän rakasta syntiä eikä myöskään syntisiä ihmisiä kuten eräs taho väittää...
        Jumala on äärimmäisen oikeudenmukainen. Sillä ne ihmiset jotka selviävät hirmumyrskyistä, tsunameista ym ovat onnekkaita siksi että saivat yhden ylimääräisen mahdollisuuden korjata välit Luojan kanssa. Sitä on Jumalan armo. Tehkää siis parannus!
        Jumala on niin vanhurskas ettei Hän voi tehdä mitään väärää vaan kaikki mitä Hän tekee on oikein.
        Me saamme elää Jumalan armosta, emme siksi että olisimme jotenkin itse ansainneet elää.
        Mitä lähemmäksi käymme Herran tulemista, sitä enemmän tulee olemaan sotaa, nälänhätää, luonnonkatastrofeja. Sitä suuremmalla syyllä: Tehkää parannus!


    • WiHe

      Itseäni välillä ärsyttää se, että jotkut ihmiset ketkä eivät ole uskossa , sanovat että: "miksi Jumala sallii jotain pahaa tapahtuvan" ja manaavat sitä. Mutta kun jotain hyvää tapahtuu elämässä, oli se sitten pientä tai suurta niin silloin ei Jumalasta puhuta mitään. Eikä olla otettu myöskään huomioon, että perkele voi myös aiheuttaa pahuutta ihmisen elämässä tai myös vääränlaista hyvää, joka voi johtaa lopulta turmioon.

    • tääeioopelkureille

      Kylläpä on ateistit suvaitsevaisia. Kuitenkin kutsuvat Joulupukin kylään.
      Vaikka eivät usko siihen.
      Kai meillä on oikeus kutsua sitten Jeesus kylään, etenkin kun vielä uskomme Häneen.

    • Jumalan tahto!

      Jeesus teki ristillä kaiken tarvittavan fyysistä, hengellistä ja sielullista parantumista varten. Jotkut kieltävät tämä ristin totuuden, koska kaikki, joiden puolesta he rukoilevat, eivät parannu. On vaarallista rakentaa oppia kokemuksen pohjalle eikä Jumalan Sanan todistukselle. Perinteiden tähden ihmiset menettävät Jumalan parantavan voiman - Jeesus itse sanoi, että perinnäissäännöt tekevät Jumalan Sanan tyhjäksi. (Matt. 15:6)

      Jeesus sanoi, että Isä kirkastetaan, kun me kannamme paljon hedelmää. Syöpä ei ole hedelmä! Reuma ei ole hedelmä! Maailma ei ole kiinnostunut meidän sairauksistamme. He eivät innostu siitä, että uskova kestää paljon kipua ja tuskaa. Heillä on sitä tarpeeksi omasta takaa. He etsivät keinon päästä eroon sairaudesta eivätkä keinoa sairastaa. Heillä on kylliksi ongelmia - he haluavat saada vastauksia! On hengellisesti epäjohdonmukaista ajatella, että Jumala kirkastuisi, kun Hänen lapsensa sairastavat. Kaiken lisäksi se ei ole Raamatun mukaista.

      Parantuminen ja terveys kuuluvat jokaiselle Jumalan lapselle ilman poikkeusta. Ne ovat osa lunastukseen kuuluvia oikeuksiamme, jotka on ostettu Karitsan verellä. Voimme varmuudella tietää Jumalan omasta ilmoituksesta, että Hän TAHTOO parantaa meidät! Meidän ei tarvitse koskaan enää kysyä: "Onko se Jumalan tahto?"

      • ParantumisenEsimerk

        No miksi sitten parantumisia ei tapahdu? Kuolemakin on yleensä jonkun sairauden tulos. Ois hyvä, jos toisit tuon sun tekstin todeksi osoittamiseksi konkreettisia tapauksia paranemisista. Tarkoitan Jumalan parantamista. En lääketieteellä parantamista. Jumalan parantamisen ymmärrän täydelliseksi parantumiseksi jostain pahasta taudista tai vammasta, jota lääketiede ei pysty parantamaan. Ja siten, että se pystytään todistetusti kiistatta osoittamaan tapahtuneeksi. Todistajista ainakin yhden tulee olla lääketieteen ammattilainen.

        Edes yksi esimerkki ois parempi kuin puhuminen.


      • Faktoja
        ParantumisenEsimerk kirjoitti:

        No miksi sitten parantumisia ei tapahdu? Kuolemakin on yleensä jonkun sairauden tulos. Ois hyvä, jos toisit tuon sun tekstin todeksi osoittamiseksi konkreettisia tapauksia paranemisista. Tarkoitan Jumalan parantamista. En lääketieteellä parantamista. Jumalan parantamisen ymmärrän täydelliseksi parantumiseksi jostain pahasta taudista tai vammasta, jota lääketiede ei pysty parantamaan. Ja siten, että se pystytään todistetusti kiistatta osoittamaan tapahtuneeksi. Todistajista ainakin yhden tulee olla lääketieteen ammattilainen.

        Edes yksi esimerkki ois parempi kuin puhuminen.

        Joo, kirjoittajalta kaivataan faktoja. "Parantuminen ja terveys kuuluvat jokaiselle Jumalan lapselle ilman poikkeusta."


      • Lasse L

        Tuo on sairaita syyllistävää ja menestysteologista puhetta.Meille ei kuulu mitään,sillä sen mitä saamme jos saamme se tulee Jumalan armosta.


      • Jeesus parantaa!
        ParantumisenEsimerk kirjoitti:

        No miksi sitten parantumisia ei tapahdu? Kuolemakin on yleensä jonkun sairauden tulos. Ois hyvä, jos toisit tuon sun tekstin todeksi osoittamiseksi konkreettisia tapauksia paranemisista. Tarkoitan Jumalan parantamista. En lääketieteellä parantamista. Jumalan parantamisen ymmärrän täydelliseksi parantumiseksi jostain pahasta taudista tai vammasta, jota lääketiede ei pysty parantamaan. Ja siten, että se pystytään todistetusti kiistatta osoittamaan tapahtuneeksi. Todistajista ainakin yhden tulee olla lääketieteen ammattilainen.

        Edes yksi esimerkki ois parempi kuin puhuminen.

        Olen lääketieteen ammattilainen ja paranin alkoholismista. Uskon Jeesukseen ja Hän todistaa että puhun totta.
        Lääketiede ei pysty alkoholismia parantamaan totaalisesti. Antabus kun otetaan pois, ryyppäämään ratkeaminen on vain ajan kysymys.

        Hän vei muuten röökit eka, yhdessä yössä. En tarvinnut koskaan mitään purukumeja, laastareita ym.

        Pyysin Häneltä vapautusta riippuvuuksistani ja Hän vastasi rukouksiini.


      • ParantumisenEsimerk
        Jeesus parantaa! kirjoitti:

        Olen lääketieteen ammattilainen ja paranin alkoholismista. Uskon Jeesukseen ja Hän todistaa että puhun totta.
        Lääketiede ei pysty alkoholismia parantamaan totaalisesti. Antabus kun otetaan pois, ryyppäämään ratkeaminen on vain ajan kysymys.

        Hän vei muuten röökit eka, yhdessä yössä. En tarvinnut koskaan mitään purukumeja, laastareita ym.

        Pyysin Häneltä vapautusta riippuvuuksistani ja Hän vastasi rukouksiini.

        Hyvä että paranit alkoholismista. Minä olen kans parantunut samasta sairaudesta hoitojen avulla. Ois silti vakuuttavampaa kuulla parantuminen jostain fyysisestä sairaudesta eikä vaan psyykkisestä. Tällöin joukkohurmoksella ei pitäisi olla asiaan merkittävää vaikutusta.


      • ParantumisenEsimerk
        Lasse L kirjoitti:

        Tuo on sairaita syyllistävää ja menestysteologista puhetta.Meille ei kuulu mitään,sillä sen mitä saamme jos saamme se tulee Jumalan armosta.

        Niin on sairaita syyllistävää. Ja paljon vahinkoa aikaansaavaa puhetta. Vahinkoa aikaansaavaa siksi, koska sairauksia kuitenkin tulee eikä parantumisia kuitenkaan tapahdu (tai ei juurikaan tapahdu - tosi harvoille vain).


    • WiHe

      Ja toinen asia mikä kanssa otta välillä pannuun on se, että monet ei-uskovaiset aloittavat keskustelun uskosta jos käy ilmi että olen uskossa. Keskustelu on yleensä melko negatiivista ja pyrin antamaan vastauksen siihen miksi uskon. Ei siinä muuten mitään, mutta ärsyttää vain se että nämä tyypit aloittaa keskustelun ja puolustelevat heti alusta alkaen sitä miksi uskonto ja Jumala ja Jeesus on kaikki niin väärää ja etttä miksi mun pitäisi vähän viisastua ja lopettaa satuihin uskominen ja sen kaiken päälle tulee vielä se että heitä ärsyttää se kun uskovaiset tulee tyrkyttämään omaa uskontoaan....... Niin että miten päin se nyt menikään......

    • Satanisti.

      "Jumala on kaikkivoipa"
      Sairaudet ovat syntisten itse aikaansaama tila, "jumala" antaa ja ottaa.
      Uskovaisista tiedän että melkein jokainen tuntemani on ollut suljetulla osastolla, siispä tyhmyys tiivistyy kun pääsevät samaan sakkiin.

      Mielestäni jokaisen tulisi unohtaa joulupukki ja muut mielikuvitusolennot alvariinsa.
      Ei ole koskaan liian myöhäistä erota itsepetoksesta!

      Siinä vaiheessa kun wanna be nasaretilainen ottaa satukirjan käteen, pitäisi lääkesatsia koventaa, eikä päästää "vapaalle jalalle.

      Tv. Satanisti

      • Jeesus on Herra.

        Satanistille:
        Sairauksien takana on itse asiassa se voima mihin nimimerkistäsi päätellen itse uskot. Satanismi on myös eräänlainen uskonto, olivatko kyseiset tuntemasi henkilöt sekaantuneet siihen? Vai oliko kyseessä jokin uskonlahko? Lahkoilla kun ei ole mitään tekemistä aidon kristinuskon kanssa.

        Muista tämä. Jonain päivänä huomaat että tulet itse tarvitsemaan näitä Jeesuksen opetuksia jos kerran leikit paholaisen kanssa nyt. Pyydä Jumalalta anteeksi ja pyydä Hänet sydämesi Herraksi.

        Siunausta että silmäsi avautuisivat.


    • en_pussannu
    • WiHe

      Satanistille: Melko outoa että sun tuntemat uskovaiskaverit on kaikki ollut hoidossa. Onko sitten uskon takia tai jonkun muun. Itsellä taas ei ketään uskovaisista kavereista ole ollut missään suljetulla osastolla ja vois olla aika paljon lisätarvetta sairaaloille jos miettii maailaman kristinuskovien määrää, sekä kaikki muut uskontokuntien kannattajat. Maailmassa olis sen jälkeen vain kourallinen ihmisiä vapaalla jalalla. Taidat kärsiä itsepetoksesta oman itsesi takia. Haluat olla "wanna be" satanisti. Pitäis varmaan lääkesatsia vähentää.

    • vastauskysymykseesi

      Kysyjä ,lue Raamatusta Jobin kirja ,siinä sinulle vastaus.

    • Nyppää naistä

      1) jumala on sadisti...vai mitä?
      2) sairaus on synnin seuraus (äsh.. keskiaikainen selitys, joka on epälooginenkin: sairaus iskee hyviin ja pahoihin)
      3) miksi sairaus olisi ylipäätään olemassa... jos jumala kerran voi poistaa sen (hmmm.. mitäs jos jumala onkin jo poistanut suurimman osa sairauksista?)

      4) sairaus on ihmisen degeneraation tulos.
      5) sairaus johtuu ihmisen toiminnasta.. jotenkin (jotain muuta kuin synnin seuraus)
      6) sen sijaan että ihminen olisi elänyt jumalan parissa paratiisissa, ihminen häipyi omille teilleen... ja tässä ollaan. Revitään nyt sitten tästä... itse ollaan soppamme keitetty.
      7) ja miksi ylipäätään jumala ei tee kaikkea meidän puolesta? Että me saataisiin vaan lepäillä laakereillamme...
      8) meille annettiin järki ja aivot ongelmien ratkaisuun...käytetään niitä.
      9) sairaus on vaan koettelemusta... (sinun vitsasi minua lohduttaa...)

      Sitten varmaan pätevin argumentti Raamatusta: Vihollisista viimeisenä voitetaan kuolema (noin...1.kor 15:26). Eli siihen asti...kärsitään kaikesta kurjasta... ja sen jälkeen kärsitään siitä että ei kuolla.

    • tuuli

      Sitä Jumala rakastaa ketä se kurittaa!

    • Terve tai sairas

      Tässä ketjussa on ollut muutamia hyviä vastauksia avauksen kysymykseen. Kysymys on sairauksista, mutta yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi Jumala antaa uskovan ihmisen ylipäätään kärsiä niin monin tavoin. Miksi uskova esimerkiksi jää työttömäksi tai rukouksistaan huolimatta yksineläjäksi, vaikka sekä työ, että avioliitto kuuluvat ihmiselle jo luomisjärjestyksen mukaan? Kärsimyksen ongelma on kipeä ja vaivojen keskellä meille hyvin keskeinen.

      Kysymys kärsimyksen ongelmasta on aina ajankohtainen. Sen takana lienee seuraavanlaisia kuvioita. Jumala on hyvä, mutta ei kaikkivaltias, joten Hän ei voi estää minua sairastumasta - tai Jumala on kaikkivaltias, mutta ei hyvä, joten hän antaa minun sairastua. Jos Jumala on sekä hyvä, että kaikkivaltias, hän ei antaisi minun sairastua. Sairauden ongelmasta kysyvä ihminen taistelee epäuskon ja uskon välillä - koska olen sairastunut, niin Jumala ei ole kaikkivaltias ja hyvä. Jos taas pidän kiinni siitä, että Jumala on sekä hyvä, että kaikkivaltias, niin miksi Hän sitten hylkää minut sairauden valtaan. Jumala on siis kaikkivaltias ja hyvä muille, mutta sairauteni todistaa, että Hän ei halua oll sitä minulle.

      Toisessa ketjussa on keskusteltu tunnetun menestysteologisen julistajan Veli Saarikallen kuolemasta - niin ketjussa on todisteltu. Katsoin annetun linkin kautta Saarikallen haastattelun TV7:ssa ja Saarikalle katsoo terveyden kuuuvan uskovalle, koska Jumala on tehnyt tyhjäksi p-leen teot. Sairaus on siis vihollisesta, joten Jumalan puolella olevaan vihollisella ei ole asiaa. Sairauden ja kärsimyksen keskelle menestysteologia ei anna vastausta. Jos sairastan, sairaushan merkitsee sitä, että olen mennyt vihollisen puolelle. Millaisiin sisäisiin taisteluhin Veli Saarikalle lienee ajallisen elämänsä viime hetkine joutunut?

      Helluntailainen tunenttu herätysjulistaja Niilo Ylivainio oli itse hyvin sairas henkilö ja myös kuoli sairauskohtaukseen. Hänellä oli parantamisen armolahja ja myös evankelistan lahja. Hän ei tietääkseni koskaan julistanut terveyden kuuluvan uskovalle, vaan ainoastaan sitä, että Jeesus sekä pelastaa, että hän voi parantaa sairaan. Niilon itsensä kohdalla pelastus oli tapahtunut, parantumista ei.

      Kuten muutamat jo totesivat, tyhjentävää vastausta avauksen kysymykseen ei ole. Me emme voi parinsadan gramman aivoillamme selittää kaikkivaltiaan Jumalan olemusta ja toimintaa koskaan tyhjentävästi. Hyvin usein uskova selittää jonkun toisen lähimmäisen vakavan sairauden, että sen kautta Jumala vetää häntä puoleensa tai että hän tarvitsi sairauden pysyäkseen uskossa ja pelastuakseen. Selitykseen liittyy automaattisesti taka-ajatus: minä olen sillä tavalla uskossa ja Jumalan lähellä, että minä en tarvitse sairautta.

      "Näin minä ajattelen" kirjoitti sen ainoan kohdan, jossa seurakunnasa esillä oleviin sairauksiin annetaan hengellinen syy: "Joissakin tapauksissa lienee kuten Paavali sanoi, että kun ihminen syö ja juo Herran ruumista (ehtoollista) erottamatta sitä muusta hän syö ja juo tuomioksensa ja sen tähden teidän joukossanne on paljon sairaita ja moni on nukkunut pois. Tämä lienee vaikea aihe eikä siitä juuri puhuta ja selittää vain joitakin tapauksia." Teen edellolevasta sen johtopäätöksen, että minun tulee Herran armossa elää omatunto puhtaana ja ojentautua elämässäni Jumalan Sanan mukaan. Muuta en voi - Jumala vie minua kohtia kohti, olen sitten terve tai sairas.

      • yksinkertainen 61

        Parempi kai se, että sairastaa ja pääsee sittenTaivaaseen kuin että elää terveenä ja joutuukin helvettiin! Ennemmin minä ainakin olen valmis kärsimään täällä ajassa kuin sitten iankaikkisuudessa!


      • paskaa kaikki
        yksinkertainen 61 kirjoitti:

        Parempi kai se, että sairastaa ja pääsee sittenTaivaaseen kuin että elää terveenä ja joutuukin helvettiin! Ennemmin minä ainakin olen valmis kärsimään täällä ajassa kuin sitten iankaikkisuudessa!

        Jos jumala olisi olemassa niin ei se helvettiä olisi luonut. Miksi olisi?


      • oikeus vaatii
        paskaa kaikki kirjoitti:

        Jos jumala olisi olemassa niin ei se helvettiä olisi luonut. Miksi olisi?

        Jos ihminen ei ota vastaan jumalan tarjoamaa sovitusta ja tee parannusta, niin silloin hän valitsee tekojensa seurauksena tuomion. Ei siellä viimeisellä tuomiolla kannata syyttää ketään, vastaat omista teoistasi.


    • 60uuuu

      Aikoinaan vanhempani eivät antaneet syödä lääkkeitä, Jumala kuulemma parantaa. Jopa äitin struuman piti jumalan parantaa, ei kyllä parantanut.
      Isäni sai polttaa salassa tupakkaa, vaikka helluntailaiset olivat sitä pitäneet syntinä. Vanhempani myös kiusasivat ja kiduttivat minua henkisesti ja rauumiillisesti. Vain siitä syystä että ilkesin syntyä tyttönä, kun olin vanhin lapsi.
      Sitten isäni luopui uskosta, se oli hirvittävä isku minulle kun pelkäsin että joudumme helvettiin.Äitini teki aina kuten isäkin, ei hän varmaan oieasti uskonut koskaan.
      Isä oli pornon suurkuluttaja, ei välittänyt tippaakaan jumalasta uskosta luopumisen jälkeen.
      Annapa olla, sairastu pitkälle levinneeseen syöpään. Jopa Jumala taas kelpasi. Oli kovasti menossa isän kotiin taivaaseen. Pyyteli anteeksi muodon vuoksi jos on tehnyt väärin. Kukapa kuolevalle viitsii sanoa että en pysty koskaan antamaan anteeksi. Ajattelin vain kun katsoin laihtunutta olemustaan, eipä enää pysty hakkaamaan minua.
      En kunnioita tippaakaan uskovaisia, heillä on kova hätä pelastaa surkea nahkansa helvetistä. Muita viis, on taivaasta mukava seurata kun syntiset kärventyy helvetissä, seköhän on heidän parhainta ajankuluaan iankaikkisuutta viettäessä.

    • kissussentään

      Ei ole mitään Jumalaa!

    • ~~tähkäpää~~

      Minua aina siunaavat tämän aforismin sanat näissä keskustelutilanteissa:

      "Mitä ikinä te anotte Minun nimessäni..."
      Karismaattinen julistajan ruoska
      yrittää vielä sivaltaa...

      Eikä tiedä....

      ...että minulle saarnaavat
      eläkeläismummon reumaiset
      kädet taivaalle kohotettuina...

      ....KIITTÄMÄSSÄ JUMALAA!
      Kirj. Päivi Rinne / Rakastit vaikenemalla

      Eli olen täysin eri mieltä tämän kirjoittajan kanssa:
      >>>>
      Maailma ei ole kiinnostunut meidän sairauksistamme. He eivät innostu siitä, että uskova kestää paljon kipua ja tuskaa.
      On hengellisesti epäjohdonmukaista ajatella, että Jumala kirkastuisi, kun Hänen lapsensa sairastavat. Kaiken lisäksi se ei ole Raamatun mukaista.
      >
      Parantuminen ja terveys kuuluvat jokaiselle Jumalan lapselle ilman poikkeusta.
      Ne ovat osa lunastukseen kuuluvia oikeuksiamme, jotka on ostettu Karitsan verellä.

    • Vastis 888

      Miksi Jumala antaa uskovaisen ihmisen sairastua?
      ____________
      Koska ihmiset, uskovat kuuntelevat ja tottelevat ihmistä enenmmän kuin Jumalaa.

      Jumala sanoo että, useat, ei kaikki, lääkärit ovat noitia ja velhoja !

      Jumala itse sanoo itsestään: Minä Olen Herra sinun lääkärisi !
      ELi jos et mene oikean lääkärin puheille, menet sitten väärän.

      Siis Jumalalassa ei ole vika vaan ihmisessä.
      ___________

      Kaikki lääkärit eivät ole noitia ja velhoja, mutta suurin osa.

    • Parantuminen

      Mä puuttuisin kans tarkemmin ylempänä kirjoitettuun:

      "Parantuminen ja terveys kuuluvat jokaiselle Jumalan lapselle ilman poikkeusta. Ne ovat osa lunastukseen kuuluvia oikeuksiamme, jotka on ostettu Karitsan verellä."

      Jos noin on, niin Jumalan lapsia taitaa olla aika vähän, koska kaikki sellaiset uskovat, jotka sairastavat, eivät tuon mukaan ole Jumalan lapsia. Tuon kirjoittaja voi lukea tekstinsä uudelleen sitten, kun häneen iskee sairaus.

    • goufyiu

      niin ja miks jumala antaa tapahtua kaikenmaailman joukkotuhoamamiset sun muut..no oiskohan ihan vaan siks että jumalia ei ole..sama vaikka uskoo joulupukkiin nin ei niitä lahjoja tule muutakun kaupasta ostamalla ja sillee

      • Herran oma

        Todistaakseen,että ihminen ei pärjää ilman Herraa,Jumalaamme. Maailma Menee koko ajan kauemmaksi Jumalasta ja se näkyy maailman tilasta. Ei pidä Jumalaa syyttää ihmisen pahuudesta. Maapallo on talo,minkä Jumala rakensi meille ihmisille,ja me ollaan pian tuhottu koko talo. Mitä sinun isä sulle sanois jos hajoittaisit taloanne. Hän aikansa varoittas,kunnes lopulta antaa selkään,kun oot niin tyhmä,ettet halua lopettaa.


    • alfa123om222

      Luin vastauksen kysymykseen pari päivää sitten Johanneksen evankeliumista.

      Ennen he olivat synnittömiä, mutta sairastelivat.
      Nyt he ovat vailla sairauksia, mutta elävät synnissä.

      Tämä on tämän päivän tilanne. Joka sairastaa yhä on Jeesuksen synnistä vapauttama.
      Joka on täysin tullut terveeksi ja väittää ettei koskaan enää sairastu eikä koskaan enää edes kuolla voi on yhä synneissään ja häntä ei Jeesuksen veri voi vapauttaa.

      Sairas = sairas, mutta synnistä vapaa.
      Terve = terve, mutta syntinen.

    • Herätyskello

      Kiitos AP loistavasta kysymyksestä!

      Haluan paljastaa heti alkuun yhden perustavanlaatuisen ja virheelisen alkuolettamuksen, joka sinulla on: nimittäin se että Jumalan tahto aina tapahtuu. Näinhän ei todellakaan ole!

      Jumala loi ihmisen vapaan tahdon olennoksi, jonka kanssa Hän voisi olla vapaaehtoisuuteen perustuvassa suhteessa. Jumala siis loi ihmisen sellaiseksi, että hänellä on kyky haistattaa Jumalalle pitkät ja marssia suoraan helvettiin (tai mihin tykkää).

      Sairaudet: emme ymmärrä miten sairaudet tulivat maailmaan, niitähän ei alunperin ollut. Mutta syntiinlankeemuksesta lähtien kaikki rappio ja kipu on ollut maailmassamme. JOKAINEN sairaus ja kipu voidaan jäljittää johonkin syntiin. Ihminen on itse aiheuttanut väärillä valinnoillaan jokaisen (joko suoranaisesti, tai sitten epäsuorasti) ja me kaikki olemme Aatamin ja Eevan alkuperäisen syntiinlankeemuksen seurausten alaisia.

      Jumalan pelastussunnitelma: Jumala on antanut tilaisuuden päästä synnin ja kuoleman (ja sairauden) kahleista irti, mutta siinä on ymmärrettävä yksi hyvin tärkeä pointti: meidän tarpeemme eivät Häntä liikuta, meidän uskomme liikuttaa Häntä! Kykymme ottaa vastaan Jumalan sovitustyö ruumiimme parantumisessa (ja monessa muussakin asiassa) on VAJAVAISTA. Siis Jumalan parantava voima ei ole vajavaista, vaan meidän kykymme ottaa vastaan sitä on vajavaista.

      SIIS: Jumala ei ole koskaan "sallinut" sairautta, Hän on "sallinut" meille mahdolisuuden mennä sairauteen. Ja me olemme menneet synnin kautta sisään sairauteen ja kärsimykseen. Jumala on myöskin antanut meille valtavassa armossaan tien pois siitä, mutta se on meidän omasta vastaanottokyvystämme riippuvaista.

      • ~~tähkäpää~~

        Herra armahtakoon sinua, että kestät sen päivän säilyttäen uskosi,
        kun sinun savimajaasi aletaan purkamaan ja sen kattohirsiä ja
        tukirakenteita irrottelemaan.

        Tätä pyydän ihan sydämestäni, sillä tiedän läheltä seuranneena,
        ettei se tule olemaan ehkä ihan helppo päivä noilla eväillä.


      • Herätyskello
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Herra armahtakoon sinua, että kestät sen päivän säilyttäen uskosi,
        kun sinun savimajaasi aletaan purkamaan ja sen kattohirsiä ja
        tukirakenteita irrottelemaan.

        Tätä pyydän ihan sydämestäni, sillä tiedän läheltä seuranneena,
        ettei se tule olemaan ehkä ihan helppo päivä noilla eväillä.

        Tähkäpää tarvitsee aimo annoksen totuutta ja selväjärkisyyttä. Tähkäpää ilmeisesti luulee että kuoleminen ja sairaus ovat luonnollisia / normaaleja asioita, mutta raamatun mukaan ne ovat tragedia, jota ei Jumala suunnitellut.

        Minäkin olen sairastanut, ja maallinen elämäni loppuu luultavasti joskus, mutta se ei tarkoita ettenkö minä voisi ymmärtää mistä se johtuu! Vinkki: se ei johdu siitä että se olisi Jumalan tahto, vaan siitä että Aatami ja Eeva lankesivat syntiin. Näin raamatussa sanotaan. Ennen syntiinlankeemusta ihminen olisi elänyt ikuisesti maan päällä.


    • Jusupov1

      Ihmiset eri puolilla maapalloamme uskovat(luulevat uskovansa) erillaisiin
      jumaliin.Mikään näistä jumalista ei aiheuta ihmisille enemmän tai vähemmän vakavia sairauksia,osa niistä johtuu ihmisistä itsestään(elintapa-sairaudet).Joissakin tapauksissa voi seurauksena olla mielen-
      terveysongelmat,kun oikein aivopestään ja pelotellaan.Uskonto(tai luule-
      minen)on ihmisen korvien välissä!Jos kaikki tajuaisivat tämän,maailma
      olisi parempi(suvaitsevaisempi).

    • aivopestyt vanhuksey

      Haha, kaverit ymmärtäkää nyt, että teidät on aivopesty uskomaan johonkin mitä ei todellakaan ole olemassa. Uskonnot ovat heikkojen/yksinäisten ihmisten apu, kun eivät itse osaa asioitaan selvittää ja luulevat, että tämä "jumala" heitä kuuntelee ja auttaa. Miksi jumala vakavat sairaudet? No koska rukouksesi ovat kantautuneet seinille joille olet puhunut tyhmä ihminen. Olen nähnyt ihmisiä jotka ovat näistä uskon asioista seonneet. Wake up now!!!

      • ei koskaan sairas

        Annetaan sitten heikkojen ja yksinäisten vaikka kuolla surkeuteensa, niinkö? Jos usko auttaa jotain heikkoa ihmistä, miksi sitä ei voi hänelle sallia. Sinullekkin sallitaan tupakka, viina, mikä tahansa joka tuo sinulle hyvää oloa. Uskoa kuitenkaan ei sallita kellekkään. Hiukan avarakaseisuutta pyytäisin. Kaikki eivät ole samanlaisia. Kunnioitaakaa toisten ihmisten ajatuksia.


    • heheheeee

      jumala loi maan ja marssin...halleluja..marssille hällä ei ollut antaa kun lantapaukkua muistuttavan karun pallon jonne viitti elämää ruveta tekee.. vai voiskohan olla vaan ihan niin että maassa oli elämänsynnylle olosuhteet otolliset.. voi hyvää päivää näitä uskonto hihuleita..

    • Miksi ei?

      Mikä tekee uskovasta muita ihmisiä parempia...ettei tarvitsisi käydä läpi elämän karikkoja sairauksia tai fyysistä kuolemaa? On täysin menestysteologista ajattelua että jos elämässä ei ole terveyttä, rahaa ja mainetta on synnin orja. Raamattu kuvaa hyvin selvästi että tämä tomumajamme (kehomme) vanhenee ja kuolee.
      Usko antaa toivon tulevasta ja Jeesuksssa Kristuksessa henkemme elää ikuisesti.
      Moni ateisti syyttää uskovia esim lasten kärsimyksistä...miksi Jumala ei auta nälkää näkeviä....tiedättekö..Jumala on antanut tarpeeksi ruokaa (tutkittu asia) ruokkimaan kaikki maailman ihmiset....ihminen vain omaa itseään tyydyttäen ahtaa itsensä liikalihavaksi ja mitä ei jaksa syödä heittää roskiin. Ja aina vain me jaksamme Jumalaa syyttää vaikka tämän maailman nälkään meissä itsessä on se ratkaisu. Mietippä sitä seruaavan kerran kun jätteitä heität roskiin.

      • Ei kukaan vähävarainen syötävää ruokaa roskiin heitä.Ymmärrän kyllä mitä tarkoitit.Itseäni ärsyttää se,että ne jotka varastaa itselleen suurimman osan aivan kaikesta,ruokatarvikkeet mukaanlukien,ovat vain 5%koko maailman väestöstä.He ovat niitä jotka maan turmelevat.Eipä siis syyllistetä aivan kaikkia.Syyttää kuuluu ahneita ihmisiä,jotka ajattelevat vain omaa itseään.Esimerkkinä suomessa politiikot,ja heidän käskyttäjänsä liikemiehet.


    • Pertti Laattamies

      Voi pyhä sylvi!

      En oo uskovainen, mutta todettakoon, että ihmisistä 100% kuolee vakavaan sairauteen tai ulkoiseen traumaan. Uskovaisilla ja ateisteilla on ihan sama kuolleisuusprosentti...

      99 prosenttisesti uskon, että kuolema on paluu syntymää edeltävään "aikaan", ns. tilaan, jossa ei ole mitään. Miksi pitäisi olla?

      1 prosentin varaus on jätettävä, koska muuten syylistyisin samaan kuin uskovaiset... väittäisin ilman ainoatakaan todistetta henkilökohtaista uskoa lopulliseksi totuudeksi.

      Ja 1 prosentti senkin takia, että mikään ei ole mahdotonta, on vain matemaattisia todennäköisyyksiä...

      • hhhhhhhhhhyi8t

        Laattamies, entä jos joku myrkytetään? Delaaks se silloin vakavaan sairauteen vai ulkoiseen traumaan? Tai onko sairauskohtaus mielestäsi vakava sairaus


    • 9+15

      Ne ovat meille koetukseksi ja kasvuksi. Jumalan tahto tapahtuu. Myös omilla toimillamme vaikutamme terveyteemme.

      Hellaritkin voivat lisätä uskoaan ja saada lisää valtuutta ja saada Aabrahamin lasten siunaukset kun oikein rukoilevat ja etsivät ja ovat ennakkoluulottomia.
      Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkolla (Mormonit) on tämä valtuus. (Ollaan sielläkin sairaita ja kuollaan pois). Mutta niin lähellä luojaa kuin voi eikä ainakaan "väärissä" hengissä.

    • ateisti100

      Entäpä sodat ja julmat kärsimykset??? No taitaakin olla niin tosiasiat että mitään jumalia ei ole vaan ne on pelkästään ihmisten keksimiä taruolentoja jotka "suojelevat" vaikka eivät suojele kuitenkaan...

    • Todentaja

      Itsekäs ihminen kyseenalaistaa luojansa, kun asiat eivät mene kuten haluaisi menevän.

      Kysyisin ennemminkin:
      Miksi jumala sallii ihmiskunnan ahneuden, itsekkyyden, pahansuopaisuuden ja turhamaisuuden ... puhumattakaan kaikista kuoleman synneistä, joita ihmiset rikkovat nykyisin päivittäin?
      Toisin sanoen miksi ihmiskunta kerjää käytöksellään ja menettelyillään itsetuhoa?
      Varmaan näitä "uskovia" alkaa esiintyä sitten, kun se tuhon päivä koittaa.
      Luonto antaa jo merkkejä tästä ihmisen sekoilun ylimenemisestä.

    • E-nkeli

      Koska maanpäällinen elämä on vain tuonpuoleista elämää edeltävä vaihe ja kärsimyksellä on merkitys, jota emme aina ymmärrä. Heitin tämän hatusta amen.

    • minäkin tahtoisin

      Raamattuhan kertoo, että mitä ihminen kylvää, sitä hän tulee niittämäänkin ja että vaikka Herra antaakin anteeksi, rankaisematta Hän ei jätä. Jeesuksen parantaessa mainitaan myös tapaus, jossa Hän kehotti parantunutta välttämään syntiä, jottei hänelle vielä pahemmin kävisi.

      Noita olen pohtinut samoin kuin Jobin kohtaloa. Vaikka Job kertomuksen mukaan olikin mallikelpoinen, Jumala tästä huolimatta päätti vielä koetella häntä rankimman päälle. Jobin itsetuntoa koettelivat myös hänen ihmisystävänsä, jotka Jobia paremmin mielestään tiesivät, miksi noinkin kova kohtalo oli nuhteetonta miestä kohdannut ja koettivat parhaansa mukaan tarjoilla neuvojaan. Sittemmin Jobin rukoillessa anteeksiantoa ystävilleen toteutui ainakin yksi päämäärä.

      Uskon, että jokainen ihminen on hyvin ainutlaatuinen Luojalleen. Siksi myös menetelmien, joilla häntä jalostetaan, täytyy olla erityisiä. Sairaus ei tule sattumalta niin kuin ei mikään muukaan tämän taivaankannen alla. Kaikella on tarkoituksensa. Jobin kirja neuvoo kysymään miksi. Miksi juuri minulle. Vain Jumalan avulla on mahdollista edetä, nöyrtymällä Hänen tahtoonsa, taipumalla vastaanottamaan ja kysymällä Häneltä itseltään. Ja kuten Jobinkin tapauksessa, huomioimalla, että Hänen vaikenemisensa saattaa kestää.

    • Kerroppas edellinen kommentoija,mikähän tarkoitus Alzheimerilla on meidän perheelle?Kasvattaako se katsella kun lapseni isä,mieheni kärsii ja taantuu lapseksi?
      Parantaako se lapseni elämää,kun isä unohtaa hänet,tai on jo unohtanut?
      Tätä helvettiä kun on katsellut yötä päivää 4,5 v,olen tullut siihen tulokseen että jumala ja uskonto on pötypuhetta,kun ei itse osaa/uskalla kohdata elämää vedotaan jumalaan.Ei jumala ole olemassakaan!

      • kavalat juonet

        Ne sallitut kemikaalit mitkä ovat kaikessa ruuassa, jopa kananmunissa, eräiden tutkimuksten mukaan tulee suoraan kemikaaleista mitä maailma meille antaa ja pakottaa käyttämään.

        esim Floori vedessä :)
        nyt on paljon kemikaaleja joista varmuudella tiedetään että ne eivät ole ihmiselle hyväksi.

        monet niistä vaikuttavat että ei jaksa muistaa, eli
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Alzheimerin_tauti

        ympäristömyrkyt
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ympäristömyrkky

        http://www.lootuskauppa.fi/Ajankohtaista

        Yksi tärkeimmistä Alzheimerin taudin ja muiden aivosairauksien jyrkkään lisääntymiseen vaikuttavista tekijöistä on ollut altistuminen ympäristömyrkyille, erityisesti toksisille metalleille kuten alumiini ja elohopea. Toinen vaikuttava tekijä, joka on paljolti jäänyt huomioon ottamatta, on lääkkeiden käyttö.

        Eli geeneihin pahat tahot pyrkivät vaikuttamaan.


      • se kommentoija

        Autoimmuunisairaudet ovat hyvinkin tuttuja tälle edelliselle kirjoittajalle, samoin kuin hänen suvulleen. Siksi rokotteet, ehkäisylääkkeet, muistilääkkeet samoin kuin lukemattomat muut kemikaalit ovat joutuneet tarkastelun alle. Totuus on ollut raskasta niellä, koska mikään, mitä meille potilaille lääkkeiden turvallisuudesta on syötetty, ei ole pitänyt paikkaansa.

        Miksi Jumala sairastuttaa terveydenhoidon kautta? Miksi ennaltaehkäisevät vaarattomiksi julistetut rokotteet ja ehkäisylääkkeet kylvävät niin paljon tuhoa? Miksi lääkkeitä saa markkinoida milloin mihinkin vaivaan, vaikka ihmiset eivät kestä? Miksi lääkkeen annetaan laskea jotain yhtä yksittäistä arvoa ja samalla vaikuttaa tuhoisasti lukemattomiin muihin elintärkeisiin vaikuttajiin? Miksi meidän terveydenhoidossa tiedetään niin vähän? Niin miksi?

        Tätäkö Jumala halusi vai halusimmeko me ihmiset aivan itse?

        Keitä voisi syyttää? Vanhempia, jotka eivät ymmärtäneet lääkityksistä ja joilla oli monia muitakin kiireitä perheessä kuin lääketieteeseen keskittyminen. Lääkäreitä, jotka tekivät siten kuin oli käsketty ja joilla ei riittänyt rohkeutta eikä voimaa sen enempää epäilyyn kuin muutokseenkaan. Vai Jumalaako, joka salli ihmisten erehtyä, käydä kauppaa ja rikastua toisen ihmisen kärsimyksellä.

        Se, mikä on tapahtuakseen, se tapahtuu. Kun ihmiset hylkäävät, jäljellä on vielä se kaikkein vahvin, Jumala itse. Hänen kanssaan ei käydä kauppaa, mikä on hyvin lohdullista.

        Uskotko, että Hän kuulee. Minä uskon.


      • Ristiina,,Jumala on olemassa,Itse pääsin vapaaksi alkoholismista ja masenuksesta Jeesuksen kautta, ja sisäinen rauha ja ilo on säilynyt 11 vuotta jo.

        Mitä tulee sairauksiin se ei ole Jumalasta, vaikka hän käyttää sitä vetämään lhmistä lähemäksi itseään.

        Joh.3:16 sanoo: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        1.Joh.4:9-10 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

        Room.10:8-13.8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

        Jumala haluaa pelastaa sinut ja koko perheen,


      • aksu521 kirjoitti:

        Ristiina,,Jumala on olemassa,Itse pääsin vapaaksi alkoholismista ja masenuksesta Jeesuksen kautta, ja sisäinen rauha ja ilo on säilynyt 11 vuotta jo.

        Mitä tulee sairauksiin se ei ole Jumalasta, vaikka hän käyttää sitä vetämään lhmistä lähemäksi itseään.

        Joh.3:16 sanoo: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        1.Joh.4:9-10 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

        Room.10:8-13.8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

        Jumala haluaa pelastaa sinut ja koko perheen,

        aksu521,ei jumalaa ole olemassa,en usko moiseen hapatukseen.


      • ristiina kirjoitti:

        aksu521,ei jumalaa ole olemassa,en usko moiseen hapatukseen.

        No se on sun valinta,,nämä eivät ole mielipidejuttuja,,vaan tosijuttuja,,ihminen itse voi kyllä valitta,,näissä asioissa ei ole puolueetomuutta..ihminen on kääntänyt selkänsä Jumalalle, ja siksi Jumala lähetti Jeesus Kristuksen maan päälle elämään ihmisen elämän,tosi ihminen ja tosi Jumala..ja Jeesus meni ristille,kärsi. ja kuoli, nousi ylös, ja on nyt taivaassa, tulee jokin päivä hakemaan omansa,,nyt on armon aika.Se on lahja, joka on vaan otetava uskossa vastaan.Aamen.


    • Mikki se ykkönen on

      Mutta, entä Mikki Hiiri??

      Kukaan ei sairastu ja lapsistakin kasvaa normaaleja!!

      Miettikääpä sitä.

    • ps12

      On totta että joskus sairaus on seurausta synnistä elämässämme, joskus taasen vaan koettelemus. Mihin uskomme ja kestääkö uskomme läpi tuon tuskan.. Olen itse kärsinyt uskonelämäni aikana mielettömästi.. vatsahaava, burnout, sydänvika jne jne jne... Jokaisella on ollut jokin tarkoitus. Vatsahaava pysäytti kun elämässä oli menossa aikamoinen oravanpyörä ja liikaa asioita. burnout koska elämässä tapahtui liikaa ja meidän ihmisten kapasiteetti on vaan rajallinen. Sydänvikaa koska sydän on ollut liian kovilla... Lääkärit ei tee asialle mitään. En saa asuntoa, en vaikka kuinka rukoilisin.. Mutta olen ajatellut sen vaan niin et sit ku on sen aika. KAIKELLA on aikansa ja paikkansa ja IKÄVÄKYL jokainen meistä KUOLEE joskus.. Sairaus voi olla myös seurausta elämäntavoista.. Kuten stressistä. joskus pitkäaikainen stressi laukasee jonkun sairauden, sen on tarkoitus pysäyttää ja antaa uusi suunta elämälle... JOS me vaan tajuaisimme sen... Mä en enää pelkää kuolemaa koska kävin niin lähellä kuolemaa eikä mulla ollut syytä enää edes elää, oli aivan sama, edelleenkin on aivan sama et mitä mulle käy... Joskus jopa toivoisin et saisin jonkun sairauden jotta pääsisin pois täältä.. Miksi Jumala sallii niitä, kysy sitä jumalalta.. kaikkeen on aina syy, ihan kaikkeen.. Mut mä en jaksa enää ees stressata siitä et kuka kuolee ja koska, kuka sairastuu ja millon.. Mä en jaksa stressata sillä itteeni KOSKA emme voi vaikuttaa siihen mitenkään niin miksi vaivata päätänsä sellasella =)

      • Herätyskello

        Oletko tosiaan sitä mieltä että sairauksillekin on aina joku mystinen jumalallinen syy? Raamattu ei ainakaan anna tällaiselle minkäänlaista tukea. Jeesuskin paransi kaikki sairaat, eikä koskaan sanonut että "joo, tässä tapauksessa menepä kotiisi potemaan koska sillä on joku salattu syy"...

        Ihminen ei vaan halua tunnustaa että raamatun mukaan kaikki sairaus ja kuolema on synnin, eli ihmisen itsepäisyyden syytä. Jumala ei todellakaan ole halunnut että sinulla onburnout tai sydänvika, mutta ehkä sinun oma itsepäisyytesi on vielä tehnyt asian vaikeammaksi. Voit toki oikeutetusti syyttää vanhempiasi, ennenkaikkea Aatamia ja Eevaa, mutta Jumalaa et voi syyttää - et edes sanomalla että tässä on joku tarkoitus.

        Tietenkin on totta että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, mutta nythän ei AP:n kysymys ollut siitä miten Jumala armossaan kohtaa sairaan, vaan siitä miksi sairautta ylipäänsä on.


    • LUE TÄMÄ

      Alennat itsesi kysymällä moista.

      Oletko koskaan lukenut raamatusta sellaista värssyä kuin "sitä niittää mitä kylvää"? Se tarkoittaa käytännössä samaa kuin karman laki. Jokainen saa mitä ansaitsee (ja tietää ansaitsevansa), ennemmin tai myöhemmin. Ja ne asiat ei todellakaan tapahdu yhden maanpäällisen elämän aikana.
      Alkuperäinen väärentämätön raamattu puhui jälleensyntymästä, mutta kyseinen kohta poistettiin sieltä myöhemmin, koska ihmisiä on helpompi kontrolloida ja pelotella jos he kuvittelevat elävänsä täällä vain kerran.

      Yritän kertoa, että Jumala ei todellakaan "anna" kenenkään sairastua, vaan me itse suunnittelemme elämämme ennen kuin tulemme tänne, ja jotkut elämät todellakin sisältävät sairautta, köyhyyttä, väkivaltaa jne. Jos olemme esimerkiksi tappaneet entisessä elämässämme jonkun, tulemme jossakin vaiheessa todennäköisesti itse tapetuksi jotta tietäisimme tasan miltä se tuntuu. Olemme täällä oppimassa, ja palaamme tänne aina vain uudestaan kunnes olemme oppineet kaiken mitä vain pystymme, jotta sielumme voi siirtyä matkallaan eteenpäin.

      Ikuista helvettiä ei ole myöskään olemassa, Jeesus puhui alkuperäisessä raamatussa helvetistä, jossa ollaan "jonkin aikaa". Jumala ei myöskään luonut helvettiä, vaan me itse loimme sen, itseämme varten. Sielu menee sinne kun tietää että niin täytyy tapahtua. Kukaan ei mene helvettiin vain sen takia ettei uskonut Jumalaan, sinne mennään vain ansiosta, tai kun sielu kokee sen tarpeelliseksi. Eikä olemassa ole mitään yksiselitteistä helvettiä tai taivasta, on olemassa monia "tasoja", ja menemme sinne tasolle joka vastaa omaa sielun tilaamme.
      Paholainen on myöskin ihmisen keksintö, kaikki pahuus mitä maailmassa on elää ihmisessä, ja se pahuus on vain Jumalan rakkauden puutetta.
      Olemme voimakkaita ja rajattomia olentoja, ja voimme luoda mielessämme käytännössä mitä tahansa ja kuvitella sen todelliseksi.

      • No huh huh!

        Nim LUE TÄMÄ
        Oletkohan itse koskaan edes avannut Raamattua? Ihan aikuisten oikeesti!
        Koska sun juttus ovat ihan kuin jostain ankkalinnan raamattupainoksesta....

        Vai oletko jonkin huuhaa lahkon aivopesun uhri? Oikeesti sun juttus on karseeta tuubaa!


    • saatat seota

      Jotta olisit tasapuolinen niin sinun täytyy kysyä kaikilta uskonnoilta saman kysymyksen. Luulenpa että mitä useammilta uskonnoilta kysyt samaa asiaa niin sitä sekavammaksi tulet.

    • 77yhhhtg

      Aloittajan pitäisi tietysti esittää tuo kysymys Jumalalle itselleen. Ei siihen kukaan muu tiedä vastausta.

    • oikea herätys!

      Tälläinen asenne molemmilta osapuolilta on aivan turhaa. Tärkeää on ainoataan elää mukava elämä toisia kunnioittaen. Millään muulla ei ole mitään väliä.

      Jos arvostelet ihmistä jonkin luonteen piirteen vuoksi teet väärin. Yritä vain olla kaikille hyvä ihminen ja se on se mihin melkein kaikki uskonnot loppujen lopuksi tähtäävät, ihminen vain vääristää asiat todella julmalla tavalla.

    • Sinulle ja meille ka

      Miksi on kuin ääretön kysymys samalla tavalla kuin mitä. Kun kysyy miksi niin varmistaa itselleen ymmärryksen rajallisuudesta ja rajattomasta tiedon maailmasta missä kysymykset on asetettu meitä varteen selviytymään iänkaikkisuuteen taivaan herran syleilyyn jossa ei kysymyksiä on vain jatkuvuuden muotoja ilman rajoituksia ja jossa ymmärrys laitetaan takalalle tarkoittaa myös että kysymyksiäkään ei ole. Jumalaa antaa vasttauksia kun kysytään koska jumala on suuri ja tietää asemansa paremmin kuin kukaan jotta hän voisi esittää kysymyksiä tarvitsee hänen näytellä olevansa pihalla tai typerää vaikka itse kysymyksellä ei olisi hänelle ei mitään merkitystä. Jumalaa tahtoo ainoastaan hyvää se myös kertoo että lopullinen päämäärämme on hyvyys jumalan syleilyssä mutta sen voi kään päälaelleen ja arvostaa asiaa mahdollisuutena enemmän kuin velvollisuutena silloin elämästä saa monella tapaa monipuolisemman koska meillä ja jokaisella on annettu valta valita elämänsä suunta mutta on olemassa lakeja jotka edellyttyvät tietyn tapaista kanssakäymistä jotta odotettu mhdollisuus tulisi lähemmäksi ihmisen mieliin. on kuitenkoin ymmärrettävä että elämän rajallisuus tekee siitä rajattoman kuin mmyös aika tekee sitä ajattoman ja musta tekee valkoista ja valoisa hämärää ja kaunis rumaa ja sairaus terveyttä sen vuoksi olen ymmärtänyt että on olemassa sairauksia niin aloittaja kysyi. Koska olemme kaikki matkalla hvyyteen jossa ei ole rajoituksia on vain jatkuvaa eteenpäin kulkevaa ajatuksen virtaa kauniina muotoina ja rajattomuuden kokemuksia missä ei kärsitä sairauksista mutta jumalasi haluaisi sinut sinne siksi hän sinua koettelee

    • simplebasics

      SIKSI, että tässä maailmassa ei ole kenellekkään luvassa terveyttä, iloa eikä ikuista elämää, ei varsinkaan uskovaiselle. Tämä on kuoleman varjon maa, jossa KAIKKI kuolevat, sairastuvat, kärsivät. Kristinusko perustuu ylösnousemuksen toivoon ja Jumalan lupaukseen uudesta maasta, jossa ei enää ole surua, eikä kärsimystä, eikä kuolemaa, eikä syntiä.

    • brrnau

      "Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. "

      Ei uskovaisia tässä elämässä uskostaan mitenkään erityisesti maallisella hyvällä palkita. Samat vastoinkäymiset heillä on kuin muillakin. Se opettaa niin tuikitärkeää myötäelämisen kykyä. Uskovahan sitä paitsi kestää vastoinkäymiset tyynemmin, ottaa Herran kädestä niin hyvät päivät kuin pahatkin - näin ainakin pitäisi olla.

    • 10+16

      Ehkäpä Jumala koettelee uskovaa tai sitten kasvattaa tätä, niin että liha pienenee ja ihminen oppii turvautumaan yksin Jumalaan eikä itseensä tai toisiin ihmisiin. Kärsivä ihminen oppii myös auttamaan ja ymmärtämään toisia kärsiviä. Mutta uskovalla on rauha sisällä huolimatta ulkoisista olosuhteista.

    • sanoo Herra

      Siispä siksi, että: " Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä syystänsä he kärsivät"!

      Ihneet, rahaa ja valtaa haluavat ihmiset ovat saastuttaneet maan, ja koska ihminen on maasta, ja maa on saastutettu erilaisilla myrkyillä ja kemikaaleilla, kuten vesilähteetkin, pohjaedet, ja avovedet... niin in myös ruokamme ja elintarvikkeet saastuneet!

      Tämän lisäksi ravintoteollisuus on muuttaneet ruokamme, niin ettei se vastaa enää solujemme hyväksyntää ruuaksi!

      Me kärsimme, jonkun ihmisten syystä! Maito on pastoroitu, homogenisoitu, margariinit, ovat soluille vahingollisia, koska niiden hiiliketjut ovat rikottuja,..

      Raamattu kertoo : " Ei ihminen ekä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee"!!
      Apostoli Johannes, toivottaa Gaiukselle: " Minä toivon että pysyt terveenä 3 Joh 2

      Jumalan suusta on lähtenyt , että kaikki se on hyvää , minkä Jumala on luonut..a Jumala ei luonut, valkoisia jauhoja, margariineja, makarooneja, pitzaa, valkoista sokeria, hiivaa, .

      Jumalalla on ollut dietti kansalleen aina , ja syy siihen löytyy 5 Moos 14: 2, 3

      Lihaton ruokavalio on aina ollut Jumalan suunnitlemissa:
      Viljatuotteet- 5 Moos 8: 8, 1Sam 17: 17

      hunajaa, voita, ja tuorejuustoja 2 Moos 3: 8

      Pavut ja herneet valkuaisruuaksi 2 Sam 17: 28

      vihannekset: Heb 6: 7

      Lue 1 Moos 9: 3

      Jos lihaa käytetään ravinnossa, niin Jumala on varoittanut monta kertaa, ettei saastaista, inhottavaa lihaa saa syödä 3 Moos 11_ 1-47

      Tämä laki on annettu siksi, että osaisimme erottaa puhtaat, syötäväksi tarkoitetut eläimet niistä, joita EI SAA syödä jae 46. ja 47

      Sianlihan syönnistä on tulossa kuoleman tuomio Jes 66: 17..

      Raamatun mukaan, ja Jumalan silmissä, sianlihan syöjä asuu jo valmiiksi haudassaan Jes 65:4....joten omasta syystään ihminen sairastaa

      • näin on

        Olet oikeassa, Jumala on luonut ihmisen, näin Jumala myös tietää mikä on ihmiselle hyvää ravintoa ja se on Jumalan luoma, eli luomuruoka. Ei ihmisen luoma keinotekoinen lisäainepitoinen ruoka, ei luonnottomat margariini, pastoroitu ja homogenoitu maito, synteettiset vitamiinitabletit, elimistö ei näitä pysty käyttämään hyväksi vaan ne aiheuttavat kaikenlaisia terveysongelmia. Valkoinen sokeri aiheuttaa paljon terveysongelmia, samoin ruokasuola paakkuuntumisenestoaineineen, kannattaa käyttää sen sijaan esim. Himalajan kristallisuolaa tai merisuolaa, mitkä ovat terveellisiä suoloja, jotka elimistö käyttää hyödyksi. Samoin mikroaaltouuni tuhoaa ruuasta ravinteita, kannattaa lämmittää ruoka perinteisellä tavalla. Ongelma on se, että lääketeollisuus ja elintarviketeollisuus ovat tiukasti kytköksissä toisiinsa niin, että puhdasta terveellistä luomuruokaa on vaikea tänä päivänä saada. Mutta siinä olet väärässä, että liharuoka olisi pahasta. Sianlihan syönti kielletään Raamatussa, se ei ole terveellistä, joten siitä kannattaa terveyssyistä pidättäytyä. Mutta Jumala on antanut ihmiselle myös lihan ravinnoksi, Raamatusta selviää, mitä lihaa ei kannata syödä, mutta on myös hyvää ja terveellistä lihaa. Jeesus söi lihaa, samoin Vanhan Testamenin patriarkat, miksi meidän pitäisi tehdä toisin? Liharuuan syöminen ei ole kuitenkaan pelastuskysymys vaan ainoastaan terveyskysymys.

        http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=41&t=3370


      • näin on

        Tätäkin voi tietysti miettiä, kumpi on terveellisempää, syödä Jumalan luomaa sianlihaa luomuna vai ihmisen luomaa lisäainepitoista maitoa ja margariiniä sisältävää mikroruokaa. Luulisin, että sianliha vie voiton, mutta joku viisaampi voi korjata. Mutta itse pidättäydyn nykyään sianlihasta.


      • tuo pahempaa
        näin on kirjoitti:

        Olet oikeassa, Jumala on luonut ihmisen, näin Jumala myös tietää mikä on ihmiselle hyvää ravintoa ja se on Jumalan luoma, eli luomuruoka. Ei ihmisen luoma keinotekoinen lisäainepitoinen ruoka, ei luonnottomat margariini, pastoroitu ja homogenoitu maito, synteettiset vitamiinitabletit, elimistö ei näitä pysty käyttämään hyväksi vaan ne aiheuttavat kaikenlaisia terveysongelmia. Valkoinen sokeri aiheuttaa paljon terveysongelmia, samoin ruokasuola paakkuuntumisenestoaineineen, kannattaa käyttää sen sijaan esim. Himalajan kristallisuolaa tai merisuolaa, mitkä ovat terveellisiä suoloja, jotka elimistö käyttää hyödyksi. Samoin mikroaaltouuni tuhoaa ruuasta ravinteita, kannattaa lämmittää ruoka perinteisellä tavalla. Ongelma on se, että lääketeollisuus ja elintarviketeollisuus ovat tiukasti kytköksissä toisiinsa niin, että puhdasta terveellistä luomuruokaa on vaikea tänä päivänä saada. Mutta siinä olet väärässä, että liharuoka olisi pahasta. Sianlihan syönti kielletään Raamatussa, se ei ole terveellistä, joten siitä kannattaa terveyssyistä pidättäytyä. Mutta Jumala on antanut ihmiselle myös lihan ravinnoksi, Raamatusta selviää, mitä lihaa ei kannata syödä, mutta on myös hyvää ja terveellistä lihaa. Jeesus söi lihaa, samoin Vanhan Testamenin patriarkat, miksi meidän pitäisi tehdä toisin? Liharuuan syöminen ei ole kuitenkaan pelastuskysymys vaan ainoastaan terveyskysymys.

        http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=41&t=3370

        Mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.


      • näin on
        tuo pahempaa kirjoitti:

        Mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        Kyllä, se saastuttaa ihmisen hengellisesti. Mutta fyysisesti nykyruoka saastuttaa ihmisen, kannattaa syödä mahdollisimman paljon luonnollista prosessoimatotanta ruokaa, niin pysyy terveempänä.


      • varokaa
        näin on kirjoitti:

        Olet oikeassa, Jumala on luonut ihmisen, näin Jumala myös tietää mikä on ihmiselle hyvää ravintoa ja se on Jumalan luoma, eli luomuruoka. Ei ihmisen luoma keinotekoinen lisäainepitoinen ruoka, ei luonnottomat margariini, pastoroitu ja homogenoitu maito, synteettiset vitamiinitabletit, elimistö ei näitä pysty käyttämään hyväksi vaan ne aiheuttavat kaikenlaisia terveysongelmia. Valkoinen sokeri aiheuttaa paljon terveysongelmia, samoin ruokasuola paakkuuntumisenestoaineineen, kannattaa käyttää sen sijaan esim. Himalajan kristallisuolaa tai merisuolaa, mitkä ovat terveellisiä suoloja, jotka elimistö käyttää hyödyksi. Samoin mikroaaltouuni tuhoaa ruuasta ravinteita, kannattaa lämmittää ruoka perinteisellä tavalla. Ongelma on se, että lääketeollisuus ja elintarviketeollisuus ovat tiukasti kytköksissä toisiinsa niin, että puhdasta terveellistä luomuruokaa on vaikea tänä päivänä saada. Mutta siinä olet väärässä, että liharuoka olisi pahasta. Sianlihan syönti kielletään Raamatussa, se ei ole terveellistä, joten siitä kannattaa terveyssyistä pidättäytyä. Mutta Jumala on antanut ihmiselle myös lihan ravinnoksi, Raamatusta selviää, mitä lihaa ei kannata syödä, mutta on myös hyvää ja terveellistä lihaa. Jeesus söi lihaa, samoin Vanhan Testamenin patriarkat, miksi meidän pitäisi tehdä toisin? Liharuuan syöminen ei ole kuitenkaan pelastuskysymys vaan ainoastaan terveyskysymys.

        http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=41&t=3370

        märehtevien eläinten lihaa tosin saa syödä, ...mutta minäpä tiedän näistä asioista paljon enemmän kuin kirjoitin.

        Minähän tarkoitin että eläinsairaudet ovat valtavasti lisääntyneet, koska eäimetkin syövät saastunutta ruokaa,... siitä syystä on hyvä välttää yleensäkin lihansyöntiä... se kun on terveskysymys.

        Myöskään lihassa ei ole kuituja, ja se viipyy suolistossa vähintään 2 kertaa sen, minkä kasvis ja. kokoviljaravinto-ja marjat... ja se on paha asia se!

        Lisäksi eläimissä voi olla syöpä pesäkkeitä, jotka puhkeavat joskus paistinpannulla.. kyse ei ole enää mistään leikinasiasta. benedi


      • salaiset syötävät
        näin on kirjoitti:

        Tätäkin voi tietysti miettiä, kumpi on terveellisempää, syödä Jumalan luomaa sianlihaa luomuna vai ihmisen luomaa lisäainepitoista maitoa ja margariiniä sisältävää mikroruokaa. Luulisin, että sianliha vie voiton, mutta joku viisaampi voi korjata. Mutta itse pidättäydyn nykyään sianlihasta.

        Jeesus sanoi: " Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja, ei se auta (pelastuksessa) vaikka joku ( Jeesus) nousisi kuolleista ylös!

        Profeetta Jesaja kirjoittaa, että sianlihansyöjät asuvat JO haudoissaan ..lue Jes 65: 4

        Kyse on samasta seikasta, kuin että amerikkalaisissa vankiloissa on odottamassa paljon kuolemaan tuomittuja ihmisiä, ja he silti elävät!

        Jumalan silmissä he ovat jo kuolleet,... eli haudoissaan ollessaan he voivat vänkätä vastaan! t. benedi


    • haloo ta

      Jumala on myös varoittanut puhumasta höpöjä tiesitkös sitä !

    • vai jos niin!

      Elämme vielä tässä vajavasiessa ruumiissa täällä ajassa. Raamattu sanoo, ewttä kaikille voi sattua kaiikia. Joten ruumiin sairauksaan ei silloin ole suljettu pois uskovaisestakaan. On muistettava, että sairaalla ruumiilla pääsee taivaaseen, mutta synnit tunnolla ei!

      Kuten tiedämme on perintötekijöillä suuri vaikutus siihen millaisia sairauksia voi tulla ihmiselle. Näistä tekijöistä emme pääse edes uskovina, mutta mitä voimme tehdä asioihin on se, että koetamme elää mahdollisimman terveellistä elämää syöden terveellisesti, nukkumalla kunnon yöunet, lepäämällä välillä ja myöskin ruumiin kunnon ylläpitämisena millainen laji sitten itse kullekin soveltuu. Näin voimme pitkittää perintötekijöiden vaikutusta tai jopa niin, ettemme sairastyukkaan niihin. On siis muistettava, ettei tässä ole jaotusta uskoviin ja ei uskoviin!!!

    • -aake-

      Aivan. Kuka jumala oikein luulee olevansa?

    • Kiitä Herraa sieluni

      Omilla sairaalareissuillani olen todistanut Jeesuksesta huonekavereille. Yleensä he ilahtuvat, kun joku heistä välittää.
      Siinä on yksi syy, viedä ilosanomaa muillekin. On osunut niitäkin, jotka palauttavat vihkosen. Eräskin kuoli pian tuon jälkeen. Arvata voi, miten kävi lopullisen osoitteen kanssa. Se on Isommas käres, onneksi.

      Kärsimys kuuluu ihmisen osaan ainakin joskus. Jeesushan oli esimerkkinä meille, ja Hän vasta kärsikin, jokaisen ihmisen vuoksi.

      En ole osaani valittanut sairastellessani. Muuta on, mitä kipuilen mielessäni.

      Jumalan antaman rauhan avulla menen eteenpäin, kunnes omien päivieni määrä on täysi.

    • Voitto vasta...

      Miksi uskova ei voisi sairastua? Menestysteologista väärää opetusta on ympätty suomalaisten nuppeihin niin suurella kauhalla, että hirvittää. Ennen ei ihmetelty jos uskovainen sairasti, mutta nyt on suorastaan häpeä saada vaikka flunssa.
      Minullekin on sanottu ettei saa ottaa sairautta vastaan. Nämä sanojat kuolevat itse syöpään tai heille joudutaan tekemään viisi (sepelvaltimon) ohitusta.

      Me olemme syntiin langenneen Adamin jälkeläisiä ja elämme kuolevassa ruumiissa maanpäällisen elämämme loppuun asti.

    • vähän järkee päähän

      Teistä suurimmasta osasta huokuu pahantahtoisuus ja pakonomainen tarve olla oikeassa. Ette te ajattele mikä oikeasti oikein. Te voisitte hyvin muodostaa uuden uskonnon, jossa tärkeinä olla oikeassa ryppy otsassa.. hmmm.. no sellaisiahan ne taitaa ollaakkin..

      Totuus tietenkin sattuu, mutta ehkä niin pitääkin?

    • rahaonjumala

      Ihmiskunnan kasvamisen yksi suurimmista esteistä on uskonnonvapaus. Jos KUKAAN toinen ihminen estää toisen ihmisen vapaan ajattelun, on se korruptiota. Ajattelu ja vapaa puhuminen on ihmiskunnan perusta, ilman noita ei ole ihmisiä vaan lampaita. JOKAINEN ihminen pakotetaan syntymästään ajattelemaan tietyllä tavalla. Siinä auttavat oppivelvollisuus, jossa rahapropaganda alkaa. Ja tietysti TV on suurin propagandatuottaja länsimaissa tänään.

    • agnostiikko

      Olen pärjännyt yli 50 vuotta ilman jumalaa ja hyvin menee.

      • parasta itselleni.

        Niin, agnostikko, kyllä sitä pärjää, vapahetoistahan uskonvaellus on.

        Mutten minä halua julistaa ihmisen pahuutta kohdaltani maailmaan, ja näin antaa lähimmäisteni kärsiä. Huomaan, että ainut järkevä suunta on ottaa Jumalan tahto ja rakkaus elämään, niin sen kautta lähimmäisilläni on parempi olla, koska silloin menee paremmin, kuin hyvin elämässä.

        Se Jumalan tahto sydämessä, se on parasta ja sitä kylvöä haluaa jakaa lähimmäiselle.


      • .nomutta.

        Agnostikolle
        Nyt narraat,

        sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: Sillä me olemme myös hänen sukuansa. (Apt 17:28)


    • 1213

      Ehkä siksi, etteivät luulisi terveyden olevan uskon ja ihmisen ansiota syy, vaan Jumalan armosta ja Jumalan lahja.

      Ei ole hyvä kun moni uskoo oman hyvyyden/udkovaisuuden olevan syy Jumalan hyvyydelle.

      Saattaa olla myös niin, että on hyvä, jos ihmisen uskollisuutta koetellaan. Muuten joku kiusaaja tulee sanomaan, "helppoahan se on olla uskova, kun kaikki on hyvin, mutta jos Jumala vaan sallisi onnettomuuden tapahtua niin kyllä sitä heti oltaisiin kiroamassa Jumalaa ja luopumassa hänestä".

      • route 77

        1213

        kiitos hyvästä vastauksesta (olen itse juuri menettänyt kaksi läheistä syöpään)


    • ml213.

      Lyhyesti. Mitä tiedetään ihmisen sairauksista ja sairastumisesta, niin tähän liittyy geneettisyys/alttius johonkin sairauteen.

      Taas sairastumiseen / geneettisyyden ohjaukseen vaikuttaa taas ympäristö/elintavat. Jopa ratkaisevassa asemassa on ihmisen mieli ja mielenlaadut. Mitä kielteisempi mielenlaatu JUMALAN tahtoon verraten, niin sitä helpommin ihminen sairastuu. Katkeruus = salattu viha on pahin yhdistelmä sairauksien puhkeamiselle.Rasittavuudesta on kysymys.

      Mutta, tietenkin, jos geneettisyys on voimakasta kehityksen ohjaavana tekijänä, niin moni ihminen sairastuu jo lapsena.

      Itse ymmärrän, miten ihmisen keho/liha ja veri ovat tämän elämän ja mukavuuden matkaa varten eli tämä liha/veri sairauksineen tai terveyksineen jää tänne ja on maaksi muuttuva.

      Eli parantaako JUMALA ihmisen sairauksia, niin tällä ei ole muuhun merkitystä kuin mukavuuteen ja tämän maallisen elämän pituuteen.

      Taas apostolisena aikana oli luonnollista, miten apostolit paransivat ihmisiä ja siten tekivät apostolisia tekoja/ihmeitä. TODISTAAKSEEN näillä teoilla, että Nasaretin Jeesus on Kristukseksi ja Herraksi tehty. Ihmeet ja teot siis lisäsivät apostolien puheiden uskottavuutta, josta on koottu Raamattu/UT:tti.

      • route 77

        ml213 mielenkiintoinen vastaus kiitos


    • route 77
    • ymmärtää näin

      Jumala haluaa antaa lääkäreille, sairaanhoitajille, ambulanssin kuljettajille, ambulanssin korjaajille, apteekkareille ja banaanin poimijoille töitä.

    • yski syy...

      Se on elämäntavoista pitkälti myös kiinni, eli valinnoista käsin.
      http://www.terve.fi/elamanhallinta/73031-pidenna-solujen-elinikaa-ja-ela-pidempaan

      Jos autollakin ajaa vanhoilla öljyillä, tai huoltaa huonosti, vaihdattaa heikkoja öljyä, eli syö kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, niin moottori tai sydän leikkaa kiinni.
      Voi saada aivoinfarktin, paksunsuolen syövän jne.

      Sairaudet johtuvat osaltaan elintavoista, liikkumattomuudesta, epäterveestä elämästä jne.

      • huh huh


    • O.P.

      Jos jollekin ei ole vielä auennut se järkyttävä tosiasia, että joka ikinen ihminen tässä maailmassa kuolee, niin nyt olisi aika hyväksyä se.

      Joka ikinen ihminen, jonka Jeesus paransi, kuoli myöhemmin.

      Oleellista ei ole se, miksi Jumala sallii meidän kuolevan ja miksi sairastumme. Oleellista on se, ettei kaikki lopu kuolemaan. Se, joka pitää Jeesuksen sanoista kiinni, ei koskaan näe kuolemaa. Kuolemalla ei ole enää valtaa ihmiseen, joka uskoo Jeesukseen, koska ruumiin kuolema ei ole se kuolema, jota meidn tulee pelätä.

      Jumala parantaa meitä ihan fyysisestikin, mutta kun aikamme on täysi, silloin pitää siirtyä ajasta ikuisuuteen ja jättää taakse tämä maa. Silloin usko muuttuu näkemykseksi, ja silloin iloitaan ja riemuitaan.

    • joku paranee joku ei

      Niinpä niin, koko tämän ajan uskovaisuus on lähestyulkoon hiekalle rakennettua surkeaa Raamatun ja koko asian ymmärtämistä !

      Eihän Jumala lähettänyt Poikaansa siksi että Häneen uskovilal olisi TÄÄLLÄ ajassa kaikki niin kovin helppoa ja kirkasta ja rikasta, ei vaan sielun tähden, ei tämän ajallisen olemuksen tähden mitään taivaasta tehdä.

      Jeesus paransi kaikki aikanaan ja oppilaansakin paransivat sairaita, mutta joka iiikka kuoli johonkin vaivaan mylhemmin.

      ja ne parantajatkin tapettiin vainoissa ja kidutuksissa, syötettiin leijonille ja poltettiin rovioilla.

      ELi eikä olisi jo aika keskittyä olennaiseen, eli ihmisen johdattamiseen Jumalan omaksi joko sairaana tai terveenä.

      Kaikki suurkokoukset ja vastaavat joissa on minkäänlaista mainintaa kuinka nyt on "tuli irti ja kuolleet herää" ovat jo lähtökohtaisesti pihalla asiasta.

      E ole kauaa kun foorumilla uhosi eräskin etä että en ota vastaan mitään sairautta ennen sitä ja sitä ikävuotta..!

      No siellä nyt makaa hänkin hautuumaan hiekassa ja todella ei ole mitään sairautta enää, eli siis olisko jo aika viisastua näilläkin alueilla vaikkapa nyt helluntaiherätyksenkin.

    • Uskova

      Jumala loi maailman täydelliseksi. Ihminen kuitenkin lankesi syntiin eikä uskonut ja luottanut Jumalaan. Jumala antoi rangaistuksen ja kirosi ihmisen ja tämän maailman. Kirouksen seurauksena on sairaus ja kuolema eli ihmisen katoavaisuus. Myös luonto sai kirouksen, ja sen katoavaisuutta merkitsevät kaikenlaiset ikävät sääilmiöt ja luonnonkatastrofit. Nämä kaikki koskevat niin uskovaisia kuin ei-uskovaisiakin tässä maailmassa. Jumala on kuitenkin Jeesuksen kautta varannut meille uskoville paremman tulevaisuuden, mutta se on vasta kun lähdemme tästä maailmasta. Jumalan luona meillä ei enää ole näitä vajavaisia ruumiita sairauksineen, eikä mitään muitakaan suruja!
      Toki uskovaisilla on tässä maailmassakin Jeesuksen kautta paljon siunauksia. Me saamme lohdutusta Häneltä silloin kuin sairastamme tai kärsimme mitä tahansa vaikeutta. Me tiedämme, että tämä elämä täällä on vain lyhyt matka, ja taivaassa meitä odottaa onnellinen tulevaisuus Herramme kanssa. Siksi me emme katkeroidu maallisista murheista! No, onhan toki niitäkin, jotka luulevat Jeesuksen olevan jokin pullonhenki, jonka tärkein tehtävä on tehdä ihmisen MAANPÄÄLLINEN elämä helpoksi - parantaa kaikki krempat, antaa rahaa ja mainetta ja menestystä, parantaa alkoholismista ja tupakasta ilman omia ponnistuksia. Mutta nämä "uskovat" kyllä aikaa myöten paljastuvat ei-uskoviksi ja palaavat maailman teille.

    • .......

      Ootkos välittänyt Jumalan ruokaohjeista, vai syönyt saastaisia lihoja?

    • Yksikään..

      Täysin samaa mieltä kuin nm. "Uskova". Ei mitään lisättävää.

    • näinkin

      Paavi Hiltunen kirjoittaa kirjassaan "Siunauksia syvyydestä":

      "Ei ole lainkaan varmaa, että sinä saat suurimman hyödyn ja Jumala suurimman kunnian esimerkiksi siitä, että paranet sairaudestasi tai koet helpotuksen tai että olosuhteesi muuttuvat. Jumala saa tämän käsityksen mukaan parhaiten kunnian siitä, että Hän saa muotoa sinussa kärsimyksissäkin, eikä siitä, että sinä säästyt niiltä, eikä Jumala saakaan muotoa sinussa. Tällä tiellä nähdään myös, että Jumala on monta kertaa kirkastanut itsensä kauneimmalla tavalla jonkun ihmisen kärsimyksissä parantamatta häntä. Juuri kärsimyksissä koetaan sellaisia siunauksia, jotka eivät olisi mahdollisia terveenä ollessa tai hyvinä päivinä. Tämän käsityksen mukaan Jeesus kuoli, ei siksi, että me vapautuisimme kärsimyksistä, vaan siksi, että me kärsisimme yhdessä Hänen kanssaan."

    • Petetty5

      Tämän viestiketjun aloittaja on tehnyt hyvän kysymyksen. Olen itsekin ihmetellyt, miksi uskovien keskuudessa on niin paljon sairautta. Jonkin Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan jopa enemmän kuin uskosta osattomien keskuudessa! Uudestisyntyneiden uskovien seurakunnassa olen vuosien ajan saanut Raamatun mukaista opetusta, että meidät on parannettu Jeesuksen haavojen kautta ja siksi meidän tulisi tulla terveeksi, kun sitä pyydämme Jumalalta Raamatun mukaisesti Jeesuksen nimessä.
      Mm. Markuksen evankeliumin lopussa Jeesus pyytää saarnaamaan evankeliumia kaikille luoduille ja ne, jotka uskovat, voivat laittaa kätensä sairasten päälle ja ne tulevat terveiksi (Mark. 16:18). Jotkut väittävät virheellisesti, että Jumala rankaisisi tai kouluttaisi uskovia sairauksien välityksellä. Tämä on kuitenkin täysin Raamatun kirjoitusten vastaista, koska Jeesus paransi sairauksia eikä aiheuttanut niitä.
      Raamatun lupauksista ja hyvästä opetuksesta huolimatta seurakunnat ovat täynnä sairaita - pastoreita ja evankelistoja myöten. Monet suuret Jumalan miehet kuolevat ennen aikojaan, hiljattain mm. Steve Hill 60-vuotiaana ja Veli Saarikalle 59-vuotiaana. Saarikalle vielä saarnasi vuomallisesti sairauksista parantumista seurakunnassaan.
      Todistukset parantumisista seurakunnassani koskevat melkein aina akuutteja sairauksia, jotka paranevat muutenkin. Suuria Jumalan parantumisihmeitä kerrotaan tapahtuneen aina jossain muualla maailman äärissä, mutta ei koskaan siellä, missä sen itse voisi todistaa.
      Joitakin vuosia kaksi helluntailaista tutkijaa päättivät haastatella parantumisihmeiden kokeneita. Syntyi tutkimus "Herra tekee ihmeitä ilman määrää". Tutkimuksen mukaan yhtään todellista todistettavaa ihmettä ei ollut tapahtunut. Paljon oli toisen käden kautta saatuja huhupuheita sekä niitä, jotka väittivät parantuneensa ja lupasivat lähettää tutkijoille lääkärin todistukset ihmeen varmistamiseksi. Mitään todistuksia ei kuitenkaan koskaan saapunut.
      Oma Jeesukseen uskova lapseni on vuosien ajan kärsinyt pahasta sairaudesta. Raamatussa kirjoitetaan: "Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon enemmän teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!" (Matt. 7:11). Parantaisin heti lapseni, jos pystyisin. Taivaallinen Isä, jonka pitäisi antaa paljon parempia lahjoja kuin minä, ei kuitenkaan toimi Sanansa mukaisesti, ja rukoukset ja anomiset näyttävät menevän kuuroille korville.
      Johtuen varmaankin siitä, että todellisia ihmeitä ei näytä tapahtuvan, monet uskovat väittävät Jumalan parantavan lääkärien välityksellä. Jeesus ei kuitenkaan parantanut ketään lääkärien välityksellä. Mikä parantumisihme sellainen on, kun lääkäri toimii oman inhimillisen ymmärryksensä mukaan? Entä lääkärien määräämien lääkkeiden sivuvaikutukset ja jopa lääkkeistä ja hoitotoimenpiteistä johtuvat kuolemantapaukset?
      Uskoville myös opetetaan, että "Herran nimi ei joudu häpeään". On tapauksia, että syöpään sairastuneet uskovat ovat julkisesti todistaneet Herran parantaneen heidät ja vähän myöhemmin he ovat kuitenkin kuolleet syöpään. Tämä ei ole kovin hyvää mainosta sairauksia parantavalle Jumalalle.
      Televisiossa haastateltiin viime vuonna syöpään kuolleen miehen vaimoa, joka kertoi ikävän tapahtuman. Mies oli kokenut parantuneensa saarnaaja Pirkko Jalovaaran kokouksessa. Mies todisti parantumisesta Jalovaaran kokouksissa ja parantumisesta kirjoitettiin myös Jalovaaran kotisivuilla. Myöhemmin mies kuitenkin kuoli syöpään, mutta Jalovaara ei pyynnöistä huolimatta poistanut parantumistodistusta kotisivuilta. Naisen piti pyytää asianajajan apua, ennen kuin todistus kotisivuilta saatiin pois (mielenkiintoista on myös Pirkko Jalovaaran tulot vuodelta 2012 verotustietojen mukaan: 127.000,- eli reilut 10.500,-/kk!).
      Kaiken tämän johdosta koen, että minua on huijattu Raamatun ja sitä saarnaavien taholta. Lapseni sairaus ja kaikkien uskovien sairaudet eivät ole vetäneet minua lähemmäksi Jumalaa vaan pikemminkin kauemmaksi. Minua on petetty.

    • Uskova

      Kuolema ja sairaudet ovat syntiinlankeemuksen seurausta. Ihminen ja luomakunta on kirottu. Jumala kyllä pelastaa Jeesuksen omat ikuisesta kuolemasta Helvetissa, mutta ei fyysisestä kuolemasta ja sairauksista.
      Oletko muuten huomannut, että uskovaiset sairastavat saman verran kuin ei-uskovaiset, ja jokainen uskovainen ja ei-uskovainen kuolee jossakin vaiheessa?
      Sairaudet, vanheneminen, rypyt, harmaantuminen, vammaisuudet ja kaikki iän mukanaan tuomat krempat ovat meillä muistutus kuolevaisuudesta, ihmisen katoavaisuudesta! Niin uskovaisilla kuin ei-uskovaisillakin!!

    • Menetysteologi

      Miksi uskovaiset _eivät_ sairastuisi? Ei niin Raamatussa luvata. Vain menestysteologit ja muut huijarisaarnaajat puhuvat sellaista. Lue vaikka Jobin kirja - Job oli erittäin hurskas, ja kuitenkin hänelle tapahtui kaikenlaista ikävää.

      • Petetty5

        Tottakai uskovat sairastuvat, enkä sitä ihmettele. Sitä ihmettelen, miksi he eivät parannu, vaikka Raamatussa niin selkeästi luvataan.


    • voi teitä

      MIksi aloittaja ei kysy niiden miljoonien ihmiten puolesta jotka antoivat ennemmin tappaa itsensä kuin että olisvat kieltäneet Jeesuksensa häh !?

      Miks pitää takertua tuolaliseen yksityiskohtaan MINUN sairauksistani ja vastavista!

      Miksi ymmärrys on pienen lapsen tasolla, kun kuvuitellaan että Jumala lähetti poikansa jotta uskovilla olisi ikuinen onni jrikakus ja terveys täällä ajassa, joka on selvästi sanottu että se on enintään 70-80 vuotta joka tapauksessa !

      Ja pitää vielä syyttää jotain saarnaajia huijaamisesta kun luulis itselläjkin olevan ainakin pikkuisen tervettäkin järkeä ja kyky ajatella pah !

    • Mitä enemmmän Pyhyys ja Puhtaus ,, sitä enemmän terveyttä ja parantumista.
      ¨
      Mitä enemmin syntiä niin kuin synninlankemuxen ja synnistä äidin kohdusta olemme kaikki synnin kautta tullut joka aiheuttaa synnin te4keminen ja synnillä ei kukaan elämä vahvistaa. piste.
      Sitä enemmän sairaus ja kuolema. Syy ja seurauxet on ilmiselvät..

      • Kaikki sairaita

        "Mitä enemmmän Pyhyys ja Puhtaus ,, sitä enemmän terveyttä ja parantumista."
        Edellisen perusteella esim. helluntailaisten pitäisi kokea paljon parantumisia seurakunnissa.

        Tosiasia on, että niin helluntailaiset kuin muutkin uskovat ovat kaikki enemmän tai vähemmän sairaita. Jumalan lukuisat lupaukset Raamatussa parantumisesta on teoriaa, joka käytännössä ei toimi.


      • jaikalii
        Kaikki sairaita kirjoitti:

        "Mitä enemmmän Pyhyys ja Puhtaus ,, sitä enemmän terveyttä ja parantumista."
        Edellisen perusteella esim. helluntailaisten pitäisi kokea paljon parantumisia seurakunnissa.

        Tosiasia on, että niin helluntailaiset kuin muutkin uskovat ovat kaikki enemmän tai vähemmän sairaita. Jumalan lukuisat lupaukset Raamatussa parantumisesta on teoriaa, joka käytännössä ei toimi.

        Jumala voisi hyvinkin parantaa kaikki uskovat jo tänä päivänä. Mutta on asioita joita vain tapahtuu ja Jumala ei estä niitä niin kuin tuolla ylemmällä tässäketjussa joku toteaakin.

        Ajattelen näin; Mikäli Jumala aina parantaisi jokaisen uskoon tulleen ihmisen ja pitäisi hänet terveenä ja jopa uskovan perheen jäsenet olisivat kaikki terveitä. ei tarvitsisi muuta kuin lyhyt rukous ja sairas parantuisi aina. Silloin ihmiset huomaisivat että,.... hetkinen???..... KAIKKI USKOVATHAN OVAT TERVEITÄ JA HYVIN MENESTYVIÄ!! Aletaan mekin uskoviksi niin saamme olla terveitä ja Jumala siunaa meitä kaikella menestyksellä.

        Uskoon tulo ei tapahtuisi enää rakkaudesta Jumalaan ja Jeesukseen. Se ei tapahtuisi varsinkaan tahdosta saada synnit anteeksi ja tahdosta elää Jumalan kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Ihmiset tulisivat Jumalan luokse vain terveydellisistä syistä ja aineellisten siunausten toivossa. He jopa vaatisivat Jumalalta paranemista ja aineellisia siunauksia. Sitten rakkaus Jumalaan, mikäli sitä olisi kuitenkin vähän, riippuisi siunausten ja terveyden määrästä ja tasosta.

        Jumala ei ole sanonut: "Joka on saanut paljon siunauksia terveyden muodossa ja aineellisen menestymisen muodossa. se rakastaa paljon." Jumala on sanonut: "Joka on saanut paljon anteeksi, se rakastaa myöskin paljon." Sinä rakastat lapsiasi. Anna heille kaikki mitä he pyytävät ja osoittavat sormellaan. Minkälainen sellainen lapsi on aikuisena joka on saanut kaiken? Miten hän puhuttelee ja kohtelee sinua? Kunnioittaako ja rakastaako hän sinua enemmän koska annat ja annoit hänelle mitä hän pyytää ja pyysi? Uskon että lapsen rakkautta ei voi ostaa tavaralla eikä rahalla. Lapsesta tulisi hemmoteltu itsekäs, vaativa tyytymätön, kiittämätön vaikea ihminen.

        Jumala ei tahdo supportklubia ympärilleen. Jumala ei tahdo edellä mainitun kaltaisia lapsia. Jumala tahtoo Häntä rakastavia ja Häntä kunnioittavia ihmisiä ympärilleen, Ihmisiä jotka palvelevat Häntä kaikissa tilanteissa ja huolimatta siunausten määrästä. Jumala ei osta rakkautta siunauksillaan. Hän tietää että se ei toimi sillä tasolla eikä Hän saa ihmisen rakkautta siunauksilla.

        Mutta Jumala tahtoo tietenkin parantaa kaikki sairaat. Mutta olen tässä viestissäni ehkä kertonut yhden syyn siihen miksi kaikki sairaat eivät parannu vaikka Jumala tahtoo parantaa. Mutta jos nyt etsisimme tietä parantumiselle http://www.jaikal.se/48683131


      • Kaikki sairaita
        jaikalii kirjoitti:

        Jumala voisi hyvinkin parantaa kaikki uskovat jo tänä päivänä. Mutta on asioita joita vain tapahtuu ja Jumala ei estä niitä niin kuin tuolla ylemmällä tässäketjussa joku toteaakin.

        Ajattelen näin; Mikäli Jumala aina parantaisi jokaisen uskoon tulleen ihmisen ja pitäisi hänet terveenä ja jopa uskovan perheen jäsenet olisivat kaikki terveitä. ei tarvitsisi muuta kuin lyhyt rukous ja sairas parantuisi aina. Silloin ihmiset huomaisivat että,.... hetkinen???..... KAIKKI USKOVATHAN OVAT TERVEITÄ JA HYVIN MENESTYVIÄ!! Aletaan mekin uskoviksi niin saamme olla terveitä ja Jumala siunaa meitä kaikella menestyksellä.

        Uskoon tulo ei tapahtuisi enää rakkaudesta Jumalaan ja Jeesukseen. Se ei tapahtuisi varsinkaan tahdosta saada synnit anteeksi ja tahdosta elää Jumalan kanssa rakkaussuhteessa Häneen. Ihmiset tulisivat Jumalan luokse vain terveydellisistä syistä ja aineellisten siunausten toivossa. He jopa vaatisivat Jumalalta paranemista ja aineellisia siunauksia. Sitten rakkaus Jumalaan, mikäli sitä olisi kuitenkin vähän, riippuisi siunausten ja terveyden määrästä ja tasosta.

        Jumala ei ole sanonut: "Joka on saanut paljon siunauksia terveyden muodossa ja aineellisen menestymisen muodossa. se rakastaa paljon." Jumala on sanonut: "Joka on saanut paljon anteeksi, se rakastaa myöskin paljon." Sinä rakastat lapsiasi. Anna heille kaikki mitä he pyytävät ja osoittavat sormellaan. Minkälainen sellainen lapsi on aikuisena joka on saanut kaiken? Miten hän puhuttelee ja kohtelee sinua? Kunnioittaako ja rakastaako hän sinua enemmän koska annat ja annoit hänelle mitä hän pyytää ja pyysi? Uskon että lapsen rakkautta ei voi ostaa tavaralla eikä rahalla. Lapsesta tulisi hemmoteltu itsekäs, vaativa tyytymätön, kiittämätön vaikea ihminen.

        Jumala ei tahdo supportklubia ympärilleen. Jumala ei tahdo edellä mainitun kaltaisia lapsia. Jumala tahtoo Häntä rakastavia ja Häntä kunnioittavia ihmisiä ympärilleen, Ihmisiä jotka palvelevat Häntä kaikissa tilanteissa ja huolimatta siunausten määrästä. Jumala ei osta rakkautta siunauksillaan. Hän tietää että se ei toimi sillä tasolla eikä Hän saa ihmisen rakkautta siunauksilla.

        Mutta Jumala tahtoo tietenkin parantaa kaikki sairaat. Mutta olen tässä viestissäni ehkä kertonut yhden syyn siihen miksi kaikki sairaat eivät parannu vaikka Jumala tahtoo parantaa. Mutta jos nyt etsisimme tietä parantumiselle http://www.jaikal.se/48683131

        Sairaudestaan parantunut varmaan rakastaisi hyvin paljon Jumalaa ollen Hänelle todella kiitollinen. Jos parantumisia todella tapahtuisi, uskovien määrä myös kasvaisi räjähdysmäisesti. Eikö se ole Herran tahto, että ihmisiä pelastuisi mahdollisimman paljon?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe