Aet saarts, The health clinic

nenuli1

Kellään kokemuksia kyseisestä klinikasta tai kyseisen kirurgin suorittamasta nenäleikkauksesta? Kuinka pitkät jonot ja mikä hinta yms.?

37

6037

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • belladonna3

      mua kiinnostaisi myös !

    • Frieja

      Päivitystä tähän ketjuun. Minuakin kiinnostaa, onko täällä joku, jonka nenää Aet Saarts on operoinut? Oletko tyytyväinen lopputulokseen?

    • Cha

      Mulla on tietoa, muttei kokemusta vielä. Päivittäin lähettelen sähköpostia The Health Clinicin työntekijän kanssa kaikesta mahdollisesta nenäleikkaukseen liittyen. Siellä kärsivällisesti kyllä vastaillaan mun kysymyksiin asiallisesti liittyen kaikkeen mahdolliseen, tyyliin että "voinko ottaa pahoinvointitabletteja laivamatkaa varten ennen ja jälkeen leikkauksen" :D

      Hinta on aina 3000 euroa, halusit sitten pelkän rustoleikkauksen tai sekä luuta että rustoa fiksattavan. Hintaan kuuluu kaksi yötä sairaalassa, kuljetukset Tallinnassa, lääkkeet paikan päällä ja tietty ruoka sairaalassa jne. Laivamatkat pitää maksaa itse sekä kotihoitoon tulevat lääkkeet.

      Mulla ei ole siis kokemusta vielä, mutta olen menossa tammikuussa 2015 hänelle nenäleikkaukseen. Marraskuussa lyödään lukkoon varsinainen päivämäärä eli jonoa kyseiselle kirurgille on noin 1-2kk.

      Olin itse ensin ajatellut että menisin nenäleikkaukseen Liettuaan Tautrimas Astrauskasin klinikalle kyseisen herran leikeltäväksi. Sitten juttelin erään tuttavani kanssa, joka opiskelee lääketiedettä. Hän suositteli, että jos Baltian maista etsii turvallista kirurgia nenäleikkausta varten, niin Aet Saarts olisi hänen mielestään kaikkein järkevin ratkaisu. Saartsin CV on aika paljon kattavampi kuin monella muulla. Nenä-, nielu- ja kurkkualueen erikoislääkäri, 15 vuotta julkisella puolella ja nyt muutama vuosi plastiikkakirurgiaa. En usko että tolla kokemuksella rouva sahaa nenän luuta pieleen..

      Eivät tee ennen-jälkeen kuvia tietokoneanimaatiolla. Mulle Saarts on kuvien perusteella luvannut, että hän pystyy tekemään nenäni 1/3 kapeammaksi kokonaisuudessaan nykyiseen verrattuna. Mutta tietty lopputulos on potilaasta paljon kiinni.

      The Health Clinicilla on sopimus että ne hoitaa ilmaiseksi, jos nenäleikkausta joudutaan komplikaatioiden vuoksi korjailemaan/uusimaan. Ja jos nenäleikkauksen lopputulos ei miellytä potilasta esteettisistä syistä, niin uusi leikkaus maksaa 1500e eikä tarvitse maksaa uudestaan täyttä summaa.

      On muuten jännä, että kun googlettaa Aet Saartsin nimen, niin hänen tietonsa löytyy Terveystalon sivuilta ja toimipaikkoina näkyy Terveystalon toimipisteet Kauhavalla, Alajärvellä ja Seinäjoella.

    • nenuli1

      Kiitoksia vastauksestasi! Voisin ottaa itsekin yhteyttä klinikkaan. Aina mietityttää vähän kun hinta on noin alhainen, että onkohan työ laadukasta. Kerrothan leikkauksestasi sitten keväällä. :)

    • cuba5

      järviradio hannu matintupa kopo.mölisee radiossa.

    • CVstä

      Voi olla ihan OK lääkäri, ja parempi kuin moni suomalainen, mutta nenäkirurgia on kyllä äärettömän vaikea leikkaus.

      Saartsilla näkyy olevan PERUS lääkärin tutkinto suoritettuna Tartosta Neuvostoliiton aikana, sekä kahden vuoden harjoittelu päälle vuosittaiset kurssit. Vertailun vuoksi Suomessa erikoislääkärien eli kirurgien koulutusohjelmat kestävät 5-6vuotta tämän PERUS lääkärintutkinnon jälkeen, eli yht: 12-16 vuotta kurssit.

      Itse maksaisin pari tonnia lisää, ja menisi Tukholmaan. Ei ainakaan tarvitse pelätä, että menee kovin pahasti vikaan. Siellä pää kuvataan myös 3D:llä, tutkitaan korvat, purenta, iho ym. Ihon paksuus vaikuttaa myös siihen, miten paljon nenää voi muokata... Ja joskus nenää ei voi leikata ollenkaan mikäli iho ei siihen sovellu.

      Kirurgin tulisi myös nähdä potilas vähintään kerran tai kolme ennen leikkausta, ja tutkia nenä sekä hengityselimet. Ei sitä voi sähköpostien kautta tehdä. CV:stä päätellen hän ei myöskään kuulu suomalaisiin liittoihin, vaikka työskenteleekin yksityisellä Terveystalolla.

      • CVstä

        Ts. näyttää siltä, että tältä lääkäriltä puuttuisi kokonaan kirurgian koulutusohjelma (ainakin miten me sen Suomessa ymmärrämme), mutta oletan että ex Neuvostoliitossa/ Viron alkuaikoina hänen koulutuksensa oli varmasti maksimi mitä siihen aikaan pystyi saamaan...

        Tämä varmasti myös selittää miksi Saarts ei leikkaa suomalaisissa sairaaloissa huippu palkoilla, joissa on HUUTAVA PULA kirurgeista, koska hänellä ei ole siihen lupia. Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa muilta kirurgeilta tai Valvirasta.


      • CVstä
        CVstä kirjoitti:

        Ts. näyttää siltä, että tältä lääkäriltä puuttuisi kokonaan kirurgian koulutusohjelma (ainakin miten me sen Suomessa ymmärrämme), mutta oletan että ex Neuvostoliitossa/ Viron alkuaikoina hänen koulutuksensa oli varmasti maksimi mitä siihen aikaan pystyi saamaan...

        Tämä varmasti myös selittää miksi Saarts ei leikkaa suomalaisissa sairaaloissa huippu palkoilla, joissa on HUUTAVA PULA kirurgeista, koska hänellä ei ole siihen lupia. Asia kannattaa kuitenkin tarkistaa muilta kirurgeilta tai Valvirasta.

        Vielä vertailun vuoksi erään Tukholman nenäkirurgin erikoistumisharjoittelu, sisältäen puhtaita nenäleikkauksia 5vuotta toisten plastiikkakirurgien valvonnassa - Tämä siis sen 16 vuoden kirurgiantutkinnon jälkeen...

        1999-2004 Marbella High Care, Clinica St Helena, Spanien, St Thomas´Hospital, Cromwell Clinic, NICSO, 10 Harley Street, High Gate Private Hospital, England


    • Suosittelen

      Saarts toimii lääkärinä myös Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä, Seinäjoen keskussairaalassa ja on pätevä.

    • Cha

      Mä kerron tähän nyt vaan omasta kokemuksestani liittyen itse kirurgiin :) Varmaan jotakuta joskus kiinnostaa kuulla kyseisestä kirurgista, kun hänestä niin vähän on netissä kommentteja ainakaan suomenkielisillä sivuilla.

      Kävin siis 6.1.2015 Fertilitaksessa Aet Saartsin leikattavana. Vietin siellä kaksi yötä leikkauksen jälkeen. Saarts tuli tuntia ennen leikkausta huoneeseeni keskustelemaan leikkauksesta. Mulla oli paperilla varmaan 20 kysymystä, joihin kirurgi vastasi mielellään kaikkiin. Saarts laittoi mut heti istumaan ikkunan eteen luonnonvaloon ja tutki nenää ja me puhuttiin varmaan 20-30 minuuttia. Hän kysyi mitä leikkaukselta haluan ja kertoi mitä realistisesti voi odottaa leikkauksen muuttavan. Kirurgi oli oikeasti helpottunut siitä, että mä puhuin suomea eikä tarvinnut englanniksi vääntää kummankaan. Saarts siis puhui todella hyvää suomea tietty aksentilla eikä mun tarvinnut miettiä, että ymmärtääkö se mitä mä sanon.

      Fertilitaksessa ei tehdä tietokoneella suunnittelua. Vein kirurgille useita kuvia liittyen siihen mitä leikkaukselta haluan. En siis sanonut, että haluan tälläsen nenän vaan selitin kuvien avulla mihin kohtiin omaan nenääni toivoisin muutosta. Lähtökohtanahan tietty on oma nenä, joka mulla on kärsinyt vaurioita :D nenään on siis tullut lapsena suuria kolhuja (ei murtumia) ja sen seurauksena nenä kasvoi varsin epäsymmetriseksi varresta, esim kyömy muodostui oikealle puolelle korkeana ja vasemmalle matalampana.

      Leikkauksessa anestesiassa siis viilattiin kyömy pois ilman nenänvarren murtamista. Lisäksi vino väliseinä suoristettiin, happi ei kulkenut kunnolla vasemmalta puolelta. Nenänpäätä kavennettiin niin, että sen leveys on enää noin 6-7mm. Lisäksi kirurgi totesi leikkauksessa, että mulla on turpoavaa sorttia olevat limakalvot ja teki alakuorikkeille RFA-hoidon. Mulla siis on ollut jatkuvasti nenässä nuhan oireita (tukkoisuutta) ympäri vuoden. Ja tosiaan vielä en ole nenää nähnyt kuin alaprofiilista, nenä on vielä joidenkin tukien ja teippien alla eli en tiedä todellista alustavaa muutosta. Tulen sen kertomaan kun näen nenän viiden päivän kuluttua. Mulla on leveät kasvot ja nenän leveys oli sekä mun että kirurgin mielestä kasvoihin sopiva, joten noille sivussa oleville rustoille ei tehty mitään. Lisäksi sanoin, että nenän pituus on hyvä enkä halua nenän muuttuvan yhtään pidemmäksi tai lyhyemmäksi. Alaprofiilista pituus näyttää ainakin samalta.

      Kirurgi kehotti siis pitämään tukea nenässä yötäpäivää leikkauksen jälkeen 12pv. Sopii mulle, koska mun iho toistaiseksi on ihan hyvässä kunnossa teippien alla. Mua ärsyttää suunnattomasti se, että mä oon aikamoinen häseltäjä ja vaikka leikkauksen jälkeen ei mustelmia naamassa juuri ollut, niin oon nyt kotona paranemisaikana onnistunut pienillä tönäsyillä saamaan aikaan mustelmia mustelmien perään :/ Vaikka mulla on täällä sama henkilö apuna kuin oli sairaalassa saattajana, eikä mun tarvii juuri tehdä mitään niin silti jatkuvasti tunaroin. Toivon vaan, ettei tää aiheuttaisi mitään ongelmia paranemiselle.

      Kirurgi tuli leikkausta seuraavana iltapäivänä katsomaan mua ja vastaili taas kaikkiin mun kysymyksiin :) Mun huonetoveri kuunteli juttua ja kirurgin lähdettyä kuvaili Saartsia "sydämelliseksi ihmiseksi". Eihän luonne toki hyvää kirurgia tee :D kyselin sairaalassa eri henkilöiltä Saartsista ja hän kuulemma leikkaa noin 300 nenää vuodessa. Fertilitaksen lisäksi myös ilmeisesti jossain toisessa virolaisessa sairaalassa. Poistatin eilen 12.1. tikit ja Saarts itse ehdotti, että jos haluan tulla hänen luokseen tikkien poistoon niin hän on Suomessa Seinäjoella töissä tuona samana päivänä. Kävin kuitenkin ihan työterveydessä poistattamassa ei-sulavat tikit. Itkuhan siinä poistossa tuli kun nenä on niin pirun arka kaikelle :D

    • Cha

      Saarts antoi sähköpostiosoitteensa ja sanoi että voin kysellä leikkauksen jälkeen häneltä mitä tahansa. Heti samana iltana kun pääsin Suomeen (8.1.) niin laitoin hänelle sähköpostia eräästä suolaliuoksesta ja vastaus tuli ihan tunnin-kahden sisällä.

      Sain Saartsilta Suomeen sairaslomaa varten viroksi ja suomeksi kirjoitetut selitykset siitä mitä minulle on tehty. Niiden avulla sain helposti työterveydestä lääkäriltä sairaslomatodistuksen töihin. Virossa kirjoitettu sairasloma ei siis Suomessa kelpaa, ainakaan jos siis palkkaa haluaa saada sairasloma-ajalta.

      Lähetin ennen leikkausta useita kuvia kasvoistani Saartsille. Hän pyysi minulta, että lähettäisin hänelle nenästäni samanlaiset kuvat toipumisprosessista sähköpostiin 1,5vk, 2kk ja 6kk leikkauksesta. Hän kommentoi sitten takaisin paranemista ja saa itse kuvien avulla palautetta leikkauksista.

      Ja niin hinta oli 3000e sisältäen leikkaus, kuljetukset satamasta ja takaisin satamaan, täysihoito sairaalassa kaksi yötä ja sain myös suurimman osan lääkkeistä ilmaiseksi, vaikka odotin että joudun ostamaan ne itse. Laivamatkat jäi itse maksettaviksi sekä saattajan yöpyminen. Saattajani yöpyi viereisessä kylpylähotellissa, siinä on tosiaan kaksi kylpylähotellia vieressä joissa yöpyminen tulee yleensä halvemmaksi kuin Fertilitaksessa yöpyminen :)

      • Olin Fertilitaksessa

        Ensin hieman ihmettelin kun kerroit kahdesta kylpylähotellista, mutta sitten muistin että urheilukentän laidallakin taidetaan majoittaa. Olen käynyt useinkin siinä vieressä isossa kylpylähotellissa (Viimsi SPA) ja todellakin huonehinta aamiaisineen ja kylpylän käyttöineen on huomattavasti halvempaa kuin Fertilitaksessa saattajan asustaminen. Tuossa Viimsi SPA:ssa sijaitsee myös Artia Clinik.


    • Cha

      Lyhyesti vaan tuun kommentoimaan tänne.

      Nenä otettu paketista ja kyömy on kadonnut just niinkun sovittiin. Ei mitään hyppyreitä mihinkään suuntaan vaan nenän varsi on SUORA.

      Nenän pää on tosi turvoksissa. Se on pienempi kuin ennen leikkausta, mutta todella turvonnut ja toiselta puolelta vielä enemmän turvoksissa. Varmaan en ainakaan auttanut asiaa kun sain itse mustelmia aikaiseksi nenään ja silmien alle toipumisajalla. Rukoilen, että en saanut sinne hirveitä arpimuodostumia tms aikaan.

      Tavallaan kykenen näkemään millainen nenä on turvotuksen alla, mutta turvotuksen pitäis laskea aika paljon että alkais taas näkymään nenän luusto tuolta ihon alta. Sitä odotellessa. Näen siis sen, että nenä on leikattu melko pieneksi, kuten toivoinkin. En usko, että kukaan tuttu huomaa mitään eroa nenässäni ainakaan vielä, koska se on aika samankokoinen kuin ennen leikkausta.

      Varmaan mulla on päällä tää alkushokki kun nenä ei vielä ookaan täydellinen enkä malttais odottaa sen paranemista. Mutta nenä on tässäkin tilassaan parempi kuin ennen leikkausta.

      Tuun raportoimaan joskus taas lisää tietoja paranemisprosessista, kun tapahtuu muutoksia :)

      • Uteliasss

        Heippa! Kiinnostaisi tietää, miten sinun (Cha) nenäsi on lähtenyt paranemaan? :)


    • ääähhh

      Minäkin olen kiinnostunut leikkauttamaan nenäni Saartsilla mutta mistään ei tunnu löytyvän riittävästi muiden kokemuksia/tietoa :(

    • leikkausta_suunnitteleva

      Pyysin Heath Clinicilta ennen-jälkeen-kuvia Aet Saartsin tekemistä nenäleikkauksista. Sain sähköpostiin kuvia vain kahdesta eri tapauksesta, ja olin myös pettynyt kuvien laatuun. Ennen-kuvat oli otettu eri kulmasta kuin jälkeen-kuvat, joten varsinainen lopputulosten vertailu oli aika vaikeaa. Minulle nuo ennen-jälkeen-kuvat ovat tärkeitä, en muuten vakuutu kirurgin ammattitaidosta ja esteettisen näkemyksen vastaavuudesta omaani.

    • Nenä

      Nosto.

    • Ihemttelen

      Jos menen joskus plastiikkakirurgin luo otan mieluummin vaikka lainaa kuin lähden ulkomaille. suomessakin on vaikea saada korvausta jos joku menee pieleen saatikka sitten jossain ulkomailla.

      • niin_ja_näin

        Mahtaakohan Suomessa olla kellään kirurgilla ns. tyytyväisyystakuuta, eli jos lopputulos ei miellytä niin voisi saada uuden toimenpiteen ilmaiseksi tai alennettuun hintaan? Enpä ole kuullut. Ulkomailla kuuluu olevan yleisempää?


    • saarts

      Saartsin leikkauksessa käynyt. Hyvä lopputulos, hyvä kirurgi.

      • Utelu

        Kerro mitä tehtiin!


    • Nostan

      uskaltaako tälle lähteä uusinta leikkaukseen? Teetetty nenä operaatio suomessa kehutulla kirurgilla ja silti en ole tyytyväinen.Onko täällä oikeita kokemuksia Saartsista vai kirjoittaako itse Saarts tänne tai joku kätyri?

    • hyvänenäf

      Voin rehellisesti sanoa, että saarts on todella hyvä. En ole kätyri vaan tyytyväinen lopputulokseen siksi hän ansaitsee positiivisen maininnan.

      • Nostan

        kiitos !


      • hdjfdk
        Nostan kirjoitti:

        kiitos !

        Saarts on hyvin "turvallinen" kirurgi eli hänen pää ajatuksensa leikkauksessa on luonnollisuus ja siksi hän ottaa mahdollisimman vähän. Eli hän ei tee suuria muutoksia vaan pientä hienosäätöä. Jos haluat suurta muutosta niin ole vamis painotamaan tätä seikkaa erittäin vahvasti Saartsille. Muussa tapauksessa hän siivoaa pienesti, mutta varmasti luonnollisen näköisesti. Erittäin hyvä kirurgi, mutta päävastuu on asiakkaalla eli osaako asiakas kertoa tarpeeksi laajasti ja kattavasti mitä hän todella haluaa leikkaukselta.


    • Saartsfan

      Ensinäkin, Aet Saarts puhuu hyvää suomea. Hän leikkaa myös Suomessa (Terveystalossa) ja leikkaa Viron vastineessa Terveystalolle eli Fertilitaksessa, joka on Viron johtavin ja suosituin terveyspalvelujen tuottaja. Saarts on mukavan oloinen ihminen, joka rauhallisuudellaan antaa ammattitaitoisen kuvan itsestään ja kun olen leikkauksen lopputulokseen tyytyväinen, voin todeta hänen todellakin olevan hyvin ammattitaitoinen kirurgi.

      Tiedoksi mikäli päätätte mennä Saartsin leikattavaksi. Teidät leikataan Viimsi keskuksessa sijaitsevassa Fertilitaksessa, joka sijaitsee 12,5 km Tallinnan ydinkeskustan Viru Keskuksesta. Itse oletin leikkauksen tapahtuvan keskustan the health clinicin toimitiloissa, mutta minulle kerrottiin vasta ajomatkalla (the health clinicin tarjoamassa taksikyydissä), että leikkaus tehdäänkin Fertilitaksessa. Ei siinä mitään erikoista lopulta ollut, mutta olisi voitu informoida vähän paremmin. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja mainittakoon, että sairaalassa myös hoitajat puhuivat hyvää suomea ja palvelu oli erinomaista, lisäksi ruoka oli todella hyvää.

      Tunsin todella olevani kuin koto-Suomessa. Reissu sai muutenkin arvostamaan virolaisia entisestään ja näkemään heidät ikäänkuin lahdentakaisina suomalaisina, kun suhtautuivat niin positiivisesti minuun, puhuivat suomea niin hyvin ja jotenkin kokonaisuudessaan olivat hyvin sydämellisen oloisia. Suosittelisin Tallinnaa leikkauskohteena jo ihan vain palvelun korkean laadun vuoksi, mutta toki myös leikkauslaadun vuoksi. Virolaiset on kyllä sitten miellyttäviä ihmisiä, ei voi muuta sanoa.

    • Enoletrolli

      Täällä kun joku moitti Saartsin koulutusta niin hän kuitenkin toimii Seinäjoen sairaalassa erikoislääkärinä korva-, kurkku- ja nenä poliklinikalla. Ei kai Suomessa erikoislääkäriksi pääse jollei ole ammattitaito ja koulutus kunnossa? Lisäksi on saanut hyvää palautetta asiakaspalvelutaidostaan.

    • klyyvari77

      Aet on erittäin pätevä lääkäri. Yhtäkään suomalaista lääkäriä ei oo kiinnostanut mun jatkuvat poskiontelovaivat. Kuuria vaan kuurin perään. Maaliskuulla olin hänen vastaanotollaan. TT kuvat yms. paljastivat väliseinän vinoksi ja kaikkee muuta poikkeavaa poskionteloissani. Aet Saarts leikkasi mut keskiviikkona ja toipuminen on hyvässä vauhdissa. Olo on jo melkein parempi nyt perjantaina, kuin ennen leikkausta. Mä annan arvosanaksi 10p enkä vissiin aio enää epäillä asiatta kenenkään ammattitaitoa!! Tämän naisen käsiin tohtii klyyvarinsa todellakin antaa :)

    • enfermera10

      moikka kaikille
      tässä faktaa:
      ystävällisyys ja objektiivisuus ei todellakaan (aina) ole ammattitaidon tae.
      tähän lankaan menee moni potilas. eräskin professori on niin mukava, mutta en edes
      varpaankynsiäni antaisi hänen leikata..
      mutta jos on ammattitaito ja ystävällisyys, niin lopputulos on siis parasta!

    • Chaa

      Tänne eksyin pitkän ajan jälkeen :D Nimimerkki muuttu Chasta Chaaks, mutta sama nainen täällä kirjottaa. Tosiaan aiemmin oon tänne kertonutkin, että kävin 1.6.2015 Saartsilla nenäleikkauksessa. Nyt kulunut leikkauksesta siis vuosi ja 3kk reippaasti.

      Mikä on sitten lopputulos? No ensinnäkin kaunis. Tää on ihan täydellinen mun kasvoihin. Mun pitäis mennä uudestaan kyllä tohon alakuorikkeiden RFA-hoitoon, jonka Saarts mulle ilmaseks teki jo kerran siinä leikkauksen yhteydessä, koska mun nenän limakalvot on kyllä herkät turpoomaan. Tän huomaa siitä, että kun otan allergialääkettä, niin mun nenä pienenee :D Myös todella hyvin ilmastoidussa tilassa mun nenä pienenee. No eihän sitä kukaan muu huomaa kun minä. Ja paraneminen on siis varmaan vielä vähän kesken. Enää ei kyllä aamusin ole nenä turvoksissa, mutta kyl vieläkin pieni muutos näkyy nenänpään leveydessä sen jälkeen kun on hetken ollu aamulla tolpillaan.

      Mä kerroin tuolla aiemmin, että löin nenän heti alkuvaiheessa pari kertaa tosi lujaa eri paikkoihin. Niin lujaa, että silmien alle tuli mustelmat. No tästä seurasi pienoinen arpikudos nenän sisälle, joka on onneksi vähän tasaantunut. Jos otan valokuvan suoraan edestä, niin huomaan että nenä on toiselta puolelta vähän pyöreempi. Mutta ei sitä muuten huomaa todellakaan, nykyään vielä vähemmän. Mä osasin itse odottaa sitä arpikudosta, koska niin monesti löin sen nenän mustelmille alussa ja itkin joka kerta kivusta. En syytä tästä siis kirurgia, koska oletan että mä mokasin tän homman itse. Plääh.

      Kyömy on tosiaankin poissa ja mun sivuprofiili on tosi kaunis. Kukaan (!!) läheinen ei tajunnu, että mitä on tapahtunu. Mulla tosi hitaasti lähti se turvotus, joten muutos tuli hiljalleen. Muutos on tosi iso, joten on huvittavaa kuunnella kun ystävät alko noin vuos sitten tuijottamaan ja päivittelemään, että "ootpas sä nättinä, ootko alkanu meikkaa eri tavalla?" jne :) Oon oikeesti huomattavasti kauniimpi ja tosi tyytyväinen kasvoihini tällä hetkellä.

      Lähinnä ajattelen, että oon onnekas kun sain mitä halusin. Happi kulkee kunnolla taas ja ulkonäkö sopii mun kasvoihin. En tiedä olisko musta enää tollaseen, ihan sairaan pelottavaa kun ei tiedä miltä kasvojen keskikohta kohta tulee näyttämään. Ollessani vielä siellä Fertilitaksessa niin päästin tokana iltana itkut. Itkin mun saattajalle, että mitä mä oon oikeen tehny itelleni enkä saanu henkeä ku ajattelin, etten enää saa mun vanhaa nenää takasin ja että on vaan hyväksyttävä se nenä, joka sieltä kääreistä paljastuu, oli se sit millanen tahansa.

      Toipuminen oli kyllä aivan helvetillistä. Mä lukeudun niihin foorumeilla pariin samasta kärsineeseen, jotka ekana yönä leikkauksen jälkeen ei saanu henkeä. Luulin koko ajan tukehtuvani, olin väsynyt mut en uskaltanu nukkua kun luulin kuolevani siihen paikkaan, jos nukahdan. Mulla on astma ja keuhkojen tilavuus huono, en tiedä onko sillä osuutta. Sanon vaan, että ottakaa saattaja mukaan, jos mahdollista. Se lisää turvallisuuden tunnetta oikein huolella. Mulla oli ihana huonetoveri ja saattaja. Niiden semitöykeiden virolaishoitajien jutut olis tuntunu ikäviltä, jos ei olis ollu siinä vieressä kokoajan joku piristämässä.

      Ainii ja pyytäkää esilääkitystä, jos jännittää! Pelkäsin nukutusta ihan törkeesti vanhojen ikävien nukutuskokemusten takia :D Sain jotain kunnon troppia, hihittelin vaan kun leikkauspöydällä mua sidottiin käsistä ja jaloista pöytään kiinni.

      Saarts muuten halus multa toipumiskuvia kuukauden välein, koska halus seurata sitä mun arpikudoksen paranemista säännöllisesti. Alunperin oltiin sovittu, että laitan paljon harvemmin kuvia.

      Nenässä on vieläkin tuolla syvällä joku pieni tikinpätkä ja saa mun puolesta olla. Mulla on aina ollut kuiva iho, niin leikkauksen jälkeen nenän alue rasvottuu tosi paljon. Joillakin sitä ei kuulemma kestä kauaa, mutta mulla vielä vaan edelleen :D Musta on siis tullut arkena mattapuuterin suurkuluttaja. Selkeesti mä paranen aika hitaasti, mutta en kyllä vaihtais tätä kokemusta. Sain ekalla leikkauksella onnistuneen lopputuloksen ja mutkia oli aika vähän matkassa. Riskialtistahan tää puuha on, mutta mä suosittelisin kyllä Aet Saartsia ihan mun läheisillekin. Jos mulla olis 10.000€ niin varmaan menisin Suomessa jollekin luottamusta herättävälle plastiikkakirurgille, mutta myös Saarts tekee luonnollista jälkeä.

      Ja joo ne The Health Clinicin lähettämät ennen-jälkeen -kuvat on tosi huonolaatusia :D Siitä pitäis antaa jotain palautetta. Tämmöselle tavalliselle pulliaiselle ne ei oo kovin myyvät kuvat, lähinnä pelottavat.

      Oon mahdollisesti menossa elokuussa takasin Fertilitakseen tän saman The Health Clinicin kautta ihan toiseen operaatioon eri kirurgille siis. Siitä vielä neuvotellaan.

    • ksnfjs

      hyvä lääkäri minusta. Itse kävin 2016 leikkauksessa ja nenästä tuli todella hyvä. Virossa juteltiin lääkärin kanssa ja käytiin vielä läpi mitä haluan ja mitä en joten rauhallisin mielen sain leikkaukseen mennä. Itse suosittelen lämpimästi.

    • Uusinenu

      Itse kävin health clinicilla Aetin operoitavana alkuvuodesta. Toiveena oli vain pieni muutos kyömyn poistamiseksi ja sivuprofiilin suorittamiseksi. Klinikalta sai ajan todella nopeasti, jo muutaman kk päähän. Konsultaatio oli klinikalla ennen leikkausta mikä hieman pelotti mutta olin kuitenkin lukenut niin paljon hyvää kirurgista että luotin häneen täysin. Aet oli ystävällinen ja todella kuunteli toiveitani. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, sain suoran nenän joka kuitenki vielä näyttää omalta. Olen vihannut nenääni lapsesta asti ja on mahtava tunne kun voi vihdoin olla tyytyväinen omaan naamaan. Jännitin itse leikkausta todella paljon sekä muiden ihmisten reaktioita leikkaukseen mutta muutos oli niin hienovarainen ettei kukaan muu kuin minä huomannut että mitään olisi tehty. Hinta oli n.3400e. Suosittelen, todella ammattitaitoinen kirurgi ja luonnollinen lopputulos! Paras päätös mitä olen tehnyt!

    • Anonyymi

      Olen myös ollut Aet Saartsin leikkauksessa ja olen tosi tyytyväinen lopputulokseen! Kävin leikkauksessa vuosi sitten ja nenä on todella sellainen mitä toivoinkin. Nenä on leikattu kertaalleen Suomessa yhdestä parhaimmissa Helsingin kirurgisista sairaaloista, mutta en ollut lopputulokseen tyytyväinen :( 10 vuoden jahkailun jälkeen päätin käydä uudessa leikkauksessa ja positiivisten kokemusten perusteella päädyin aet Saartsiin. Nenäleikkaus on iso operaatio ja jännitti ihan pirusti mennä siihen. Lopputulos oli onneksi todella hyvä ja aet saarts varoittikin reilusti tästä etukäteen, että uusinta leikkaukset ovat aina haastavampia. Lähetin kuitenkin jälkikäteen vielä erityiskiitoksen Aetille.

      • Anonyymi

        Hei, saako kysyä mitä kaikkea sinulle tehtiin nenään? Itsellä nenä vinossa ja rustovauriota, korjausta olen miettinyt ja juuri aet saarts käynyt mielessä. Nenäni olisi kyllä haastava leikata joten asia on vasta harkinnan tasolla...


      • Anonyymi

        Minuakin kiinnostaisi mitä kaikkea Anonyymi sinulta leikattiin?

        Olen myös harkinnut Saatsille nenäleikkaukseen menoa, joten kaikki kokemukset niin hyvässä kuin pahassa kuulen enemmän kuin mielelläni. :)


    • Anonyymi

      Leikkaako kyseinen kirurgi luonnollisia lopputuloksia? itsellä harkinnassa operaatio ja en halua leikatun näköistä nysää.

    • Anonyymi

      Jos jollain vielä olisi Saartsista kokemuksia tai on selvitellyt taustoja tarkemmin niin kiinnostaisi edelleen kuulla! Itselläni on nenässä hieman paksuhko iho, joten varsinkin tällaiset Saartsin leikkaamat tapaukset kiinnostavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe