Uusi Mazda 6 joko löytyy ruostepilkkuja?

mitenruostuukovielä

Autohan on ihan asiallisen näköinen ja oloinen,mutta tuo mazdan kuuluisa ruostuminen mietityttää.Mites on auton jo omistavat...oletteko käyneet tutkimassa onko lokarinreunoissa tai sisäpuolella jo alkavaa ruostepilkkua?

69

8059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasi..

      ;Mitäs luulisit, voisko jo olla.......

    • Kaik on suhteellista

      Ihan sivuhuomautuksena, kun ostan reilun 30K€ auton, laitan aina muutaman satasen lisäksi ruosteenestoon, ei tuossa konkurssissa tunnu yhtään missään.
      Mutta sen jälkeen on ruostesuojaus parempi kuin MISSÄÄN tehtaalta tulleessa autossa oletuksena.

      • NäiOn

        Olisi ihan jees, jos useimmat ajattelisivat noin. mutta.

        Tässä maassa on aika paljon 30k€ auton ostajia jotka ajattelevat että, aivan sama ruostuuko vai eikö kun auton myy kuitenkin vähintään 5v ikäisenä. Ja seuraava ostaja taas sitten todennäköisesti on henkilö joka ei tajua sitä että auto ruostuu, tai sitten ajattelee, että aivan sama jos ruostuu, kun ajelee sillä muutaman vuoden eikä siitä kuitenkaan saa enää mitään vaihdossa. 10v ikäisenä auton voi sitten laittaa paaliin.


      • hukkaInvest

        Siis mitä opimme? Mitä helevetin järkeä on painaa rahaa ruostesuojaukseen ellei aio itse ajaa hamaan paaliin saakka.


      • Anonyymi
        hukkaInvest kirjoitti:

        Siis mitä opimme? Mitä helevetin järkeä on painaa rahaa ruostesuojaukseen ellei aio itse ajaa hamaan paaliin saakka.

        Sinä siis olet se ihminen, jonka takia ilmasto lämpenee, ja venäjä hyökkäsi ukrainaan


    • mitenruostuukovielä

      Niin ei ollut tarkoitus moittia autoa.On vain sen verran tullut luettua Mazdan ruostumisherkkydestä.On ne kuulemma Tojotatkin ruosteessa jo lähes uutena.
      Edelliselle kirjoittajalle huomautus.:..uskon,että ruostesuojaus on hyvin tehdyn käsitteleyn jälkeen parempi kuin missään tehtaalta tulleessa autossa.Mutta jos auto on ruostuvaa sorttia,niin kyllä se ruostuu jostain oli suojattu tai ei.Esim. lokarinreunat ja helmapellit.Niihin ei laiteta päälle ruostesuojausta ja jos kivi rikkoo maalipinnan,eikä pelti ole galvanoitua tms.niin se alkaa ruostua.Meikäläinen kun ostaa aina uuden auton,mutta ajan sillä 10 vuotta.

      • masaimies4

        Mulla 2010 käyttööotettu Masa 2.0 Elelgance. Ruostetta siellä sun täällä, alusta on täysin ruosteessa, puskurit, helmat maalit kukkii. Taidan tehdä keväällä siitä kukkapenkin,tuleehan ainakin siitä hyötykäytööä, ajaa sillä ei kehtaa.


      • muovipuskuri
        masaimies4 kirjoitti:

        Mulla 2010 käyttööotettu Masa 2.0 Elelgance. Ruostetta siellä sun täällä, alusta on täysin ruosteessa, puskurit, helmat maalit kukkii. Taidan tehdä keväällä siitä kukkapenkin,tuleehan ainakin siitä hyötykäytööä, ajaa sillä ei kehtaa.

        Tottahan ne muovipuskurit ja helmat on ihan ruosteessa :D

        Mee ny pois pelleilemästä täältä ja mene trollaamaan jonnekin muualle.


      • seramet

        Kyllä rosterikin ruostuu.
        Auton suojauttaminen on itsestä kiinni.Itse olen 6 MAZDAN vm 2009 ruostesuojauttanut ja eipä ole kaduttanut.
        Toiset ne vaan ajeleee ei pese eikä vahaaa ja sitt ihmeterllään ett ruostuuhan se auto.


      • masa6vm13

        Mulla masa 6 ei ole ruostetta, ainakaan vielä vm. 2013. Auto on ensimmäinen japanialainen minulla ja olen ollut yllätyksekseni tyytyväinen.


    • Utakka

      Itselläni on vm 06, 155 tkm ajettu kuutonen, ei mitään ruosteongelmia. Eikä muutakaan valittamista. Vain kulutusosia tarvinnut uusia. Mutta ajankin pääasiassa suolattomilla teillä, taitaa nämä ongelmat ollakin etelä-suomea koskevia, pohjoiskarjalassa ajan itse.

    • reimo

      Ei ole oma 2013 Mazda6 vielä alkanut ruostua mistään.

      • dr feel good

        katos vaan 25 vuoden päästä


      • reimo
        dr feel good kirjoitti:

        katos vaan 25 vuoden päästä

        Pitääpä koittaa jäljittää sen omistaja, kun aika koittaa. Kyllä on sitten kaapin paikka osoitettu minulle, jos ruostetta löytyy...


    • russut

      Ei ne enää ruostu.
      Saman ikäluokan autoissa muissakin samaa vikaa. Matsda tais olla vain ekojen joukossa. Kiellettiin liuotinpohjainen maali ja lakka, eika se sitten kestänyt. Nykyään saapi laittaa sellaisen lakan kuitenkin taas pintaan. Eli ei ruostu sen enempiä kuin muutkaan.

    • automies

      Olen tutkinut aika tarkasti 2010 vuoden kutosta. En löytäny yhtään ruosteen pilkkuakaan mistään. Tosin autolla oli ajettu vain reilut 50 tuhatta km.

      Taisi se ruostuminen koskea lähinnä ensimmäisen sukupolven (vm 2003-2007) kutosia, joista itse kyllä pysyn aika kaukana jos en ihan tasan tarkkaan tiedä auton historiaa.

      Muutoinhan mazdan tekninen luotettavuus on kärkipäätä ja ajettavuuskin on hyvää, vaikka jotkut valittaakin rengasmelusta. Mutta leveä rengas suomalaisella surkealla tiellä kyllä metelöi aina.

      • Supisi

        Rengasmeluhan johtuu huonoista renkaista eikä autosta. Huonolla tarkoitan "ei niin laadukkaita" renkaita, en vanhoja.
        Olen itse ajanut ihan muun merkin farkulla, jonne kuului ulkoa kaikki. Vaan kun valitsi hiljaiset renkaat joihin sijoitti hieman enemmän, se mötä loppui.

        Nyt ajan 08 sedanilla, kutosella. Ei ruostetta, ei rengasmelua.


      • masa6vm13

        ja millä rengailla?


      • mazda6vm2007

        Minulla on 2007 mallin mazda6, rekisteröity elokuussa 2007, ja en kehu mutta ruostepilkkuakaan ei näy. Ohjekirjan mukaan on kotelot ja muut arat paikat tehtaalla käsitelty ja lisäksi edellinen omistaja oli tehnyt ruostesuojauksen ja minä varmuuden vuoksi tein uusintakäsittelyn 2013. Tietojeni mukaan 2006 lähtien on tehtaalla parannettu ruosteenestoa. Vahaan auton huolella ainakin 2 jopa 3 kertaa vuodessa sillä pidän autoa pitkään. Edellisen Mazdan möin 19 vuotiaana, ei sekään laho vielä ollut, seuraava omistaja ajeli sillä vielä 2 tai 3 vuotta, sitä en tiedä tuliko ruosteen kannalta ongelmia. Tämä uusi Mazda on kuulemma aika hyvin r-suojattu ruotsalaistutkimusten mukaan mutta minä ainakin ruostesuojaisin autoni heti uutena olipa merkki mikä tahansa.


    • mazdaonhyväpeli

      Itselläni on 626 vuodelta 99. Ruostetta ei paljon nimeksikään, ostin pari vuotta sitten ja laitoin vielä vähän massaa. Jos ruostumis tahti jatkuu samana, niin vuonna 2020 pitänee joku hitsaus tai osan vaihto tehdä, ja mittarissa lienee 500 000

      En tiedä uusista kuutosista, mutta jokainen auto ruostuu jos ajaa paljon suolatuilla teillä, ja ajaa auton usein lyhyeksi aikaa (yön yli) lämpimään talliin, eikä tee lisäruostesuojauksissa. Aika harvassa autossa ne tehtaalta kovin hyvin ruostesuojattuna tulevat.

      • Anonyymi

        No, onko ny joutunu hitsaileen


    • Tojotayarisonkova

      Nii tottakai mikä vaa ja minkö vuatinen auto ruostuu jos joka päivä pakkasesta lämmitettyyn talliin sen ajaa. 70vuatiaat papat jotka ajelee 13 vuaden autoil ku ostanu eläkerahoil uuden mersun nii sitä tajua.. mazdalla ajaa sitte vähä köyhemmät mut onhan maza parempi:)

    • eihyväei
      • 643646

        Kuvassa vanhakorinen matukka-ei uudempi malli.


      • Tectyli

        Eikös tuo ole ruostesuojausfirman mainoskuva?


    • kuvaton.

      Eipä ollut yhtään kuvaa.

    • gghdfhh

      Klikkaa punaista auton kuvaa.

    • toinenkutonen

      mazda6 vm 08 ajettu 103tkm. kävi vuosihuollossa, eikä havaittu minkäänlaista ruostumisen alkua.

    • auditon

      Auditkin näköjään ruostuu, muka bremiumauto....

    • tyko

      eiköhän noi rupattelut mätänemisestä ole jo kauan eläneet ihminen mätänee hauvassa ennen kuin mazdan pellit murenee T:mersedes 3000 c

    • Metukka 6

      Tuo Mazdan aiempi ovien ja saumojen ruostumisongelma kuulemma johtui siitä, että saumoissa käytettiin liimaa, joka aiheutti ruosteen. Tämän kuulin lentokoneessa kaverilta, joka sanoi olevansa työkseen tekemisissä autoteollisuuden hankintatoimen kanssa. Yhteistyö Fordin kanssa oli tässä takana, autoteollisuudessa missä volyymit ovat isoja, on kannattavaa käyttää samoja komponentteja. Tämä komponentti joka Fordin mukana tuli, ei vain kestänyt, ja aiheutti ruosteongelman.

      Itselläni oli 2004 vuoden Mazda 6, parin muutaman vuoden ikäinen auto ja ovien saumat ruosteessa. Vaihdoin pois, nyt on alla ollut neljä vuotta toinen japanilaismerkki. Mielestäni hyvä auto - koko aikana, 100 tkm aikana, ei yhtään huolto-ohjelman ulkopuolista huoltoa tai työtä. Saatan kuitenkin tulevaisuudessa hankkia vielä Mazdan uudestaankin, eiköhän tuo korroosio-ongelma ole tätä nykyä jo historiaa. Uusi Mazda 6 on minusta ihan hienon näköinen auto.

    • banzzai?

      Mazda6 taisi jättää ruostumiset ykkös koppaan.Toi seuraavaa kori (2008-2012) on ainakin omassa 2009/90Tkm ajetussa ruosteeton jopa noiden huopa taka sisälokareiden alta josta edellinen kori kukki jo vuoden ikäisenä.Helmat samoin kuin pohja on tehtaalta suojattu muovipaneeleilla.

    • Elegans -08

      Kyllä rosteriteräskin ruostuu!
      Huhu ruostetta1
      Autoa kannattaa pestä kanssa,sillä käythän itsekin pesulla usein!
      Ruostesuojauskaan ei ole pahasta,jos autoa pitää monta vuotta.

    • Hyvä ale

      Ruostesuojaus,Briliant,penkkien lianestokäsittely. Ja heti uutena,tingittynä autokauppaa tehdessä.

    • helpostiruostuu

      Pintapuolisesti katsoen ruostetta ei löydy paljoakaan.Helman kohdista,jossa peltien passaus pielessä,on alkavaa ruostetta.Kiveniskemissä on hitusen paikoin ruostertta.Metallimaalipinta hyvin ohut ja heikko.Tuntuu jopa siltä että tavallinen maali voisi olla vahvempaa.
      Ongelmakohtia ovat eturoiskeläppien kohdat alustassa,helman muovilistan alunen.Näistä kohdin ruostuu heti.Liikkeen ruostesuojaus ei uletu näihin kohtiin.

    • näinainaminä

      Kun tilaat Mazda 6, niin sovi että autonkulj.rekka vie sen suoraan suojaamolle.
      Siellä pestään maalipinnasta pois suoja-aineet ja pölyt, niin ettei tule naarmun naarmua. Seuraavana päivänä suojataan ja sen jälkeen toimitetaan myyjäliikkeeseen, jossa tapahtuu auton luovutus.

    • Conan75

      Mazda 6 2014, ei ruostetta ja suojattu n. 7kk ikäisenä. Taakse vaihdettu muoviset sisälokarit. Taas menee 8v. kevyesti.

      • uskomatonta

        Ohoh, hyvin on matukka kestänyt ruosteen raiskauksen !! Ilmoita Guinessin ennätyskirjaan !!


      • Severi_S

        Uutena ruostesuojaus äänieristyskäsittely, Briliantt-käsittely, istuinten lianestokäsittely. Nämä kaikki saat tingittyä myyjäliikkeeltä, kun ostat auton käteisellä.


    • totuuson

      Ruostesuojatut Mazdat menevät paljon nopeammin käytettynä myydyksi kuin ruostesuojaamattomat Mazdat. Ruostesuojaamattomat Mazdat ovat jopa kuukausia tai vuosia kauemmin käytettynä myynnissä kuin ruostesuojatut Mazdat.

      • Myösbriliant

        Uutena ruostesuojattu matukka, niin että saat myyjältä tiedon/paperit, sekä jatkokäsittelyohjeet, itse käytiin jopa suojaamolla varmistamassa asia.

        Paras autohankinta ikinä.


      • MustaMatukka
        Myösbriliant kirjoitti:

        Uutena ruostesuojattu matukka, niin että saat myyjältä tiedon/paperit, sekä jatkokäsittelyohjeet, itse käytiin jopa suojaamolla varmistamassa asia.

        Paras autohankinta ikinä.

        Myyjäliikkeeltä tinkitty suojaus ja kovavahaus roima käteisalennus.


    • rostat

      Mulla matzsa kuusi geetee mallia 2004, ruostetta eipä juuri nimeksikään eipä ole kyllä enää peltiäkään.

    • töööööt

      No eipä haittaa jos 2005 mallin matukkaan, ajettuna 375 000 km alkaisi pikku hiljaa ruostettakin tulemaan. Ei ole ylimääräiset korjaukset ja huoltokäynnit haitanneet, kun niitä ei ole ollutkaan, vain huoletonta ajoa. Toisin kuin monilla "premiumautoilla", joita saa käyttää vähän väliä ylimääräisissä ja kalliissa korjauksissa.

      • MustaKuus

        Tinkikää suojaus autohankinnan yhteydessä. Maalipinnankäsittelyn maksatte itse, ja nautitte pesupaikalla kun halvalla painepesurilla pesette autoanne, lika irtoaa satakertaa helpommin briliantin ansiosta.


      • kallistaon
        MustaKuus kirjoitti:

        Tinkikää suojaus autohankinnan yhteydessä. Maalipinnankäsittelyn maksatte itse, ja nautitte pesupaikalla kun halvalla painepesurilla pesette autoanne, lika irtoaa satakertaa helpommin briliantin ansiosta.

        Aikamoista ylihintaa tuo brilliant käsittely joten jätän sen käsittelyn kokonaan pois. Sen sijaan käytän autooni paint sealeria mikä suojaa pidempään kuin suurinosa normaaleista autovahoista. Brilliant käsittelyn hinnalla ostaa paint sealeria monta purkkia millä pärjää useita vuosia ja paint sealerit laadusta riippuen yleensä suojaavat kertakäsittelyllä maalipintaa 4-12kk ajan. Toinen vaihtoehto paint sealereiden sijasta on Collinite 476S kovavaha mikä suojaa myös maalipintaa lähes vuoden.


    • SormetNippuKyr

      v.2006 (1. facelift malli) Mazda6 uutena suojattu. Ostin 2010 ja uusi suojaus (Tectyl). Viime kesänä jarrupalojen vaihdon yhteydessä tehtiin suht kattava tarkastus (n. 200000 km). Ei näkyvää ruostetta.
      Aika huoletonta ajoa, bensaa tankkiin ja öljyt vaihdetaan kympin välein.
      Jos jotain pitää valittaa niin palaneiden ajovalopolttimoiden vaihto vaatii kirurgin kädet ellei ota eturengasta pois.

      • Matukka2007

        Itsellä v.2007, myös 1.facelift Mazda 6, aj.123tkm. Ostin maaliskuussa "sokkona". Tiedä sitten, onko Mazda parantanut myrkkyjään faceliftiin vai onko aiempi omistaja tehnyt jonkin ruostesuojauksen, koska esim. katsastusmies ei löytänyt pienintäkään ruostetta mistään.

        Ajovalopolttimoiden vaihto (2kpl, 15min) Tattariharjun merkkiliikkeessä 41€, eli eipä paha. Säästyy omat herkät kädet :-)


    • Anonyymi

      Itsellä on 2013 mazda 6 skyactiv ja kiveniskemistä on katossa jo noin 5 paikkaa mistä maalin alla ruostetta ja kupruilee maali konepelissä jo noin 8 nuppineulanpään kokoista ruosteenalkua. Autolla mittarissa 100tkm, että näin.

      Ja pihassa seisoo 2004 luvun opel corsa missä 20 kiveniskemää mutta ei yhtään ruostetta,mitäs tästä sitten pitäisi päätellä?

      • Anonyymi

        Niin opel seisoo pihassa ja mazda ajossa, siinä lienee vastaus kysymykseen.
        Opeleissa ei ole todellakaan sen parempi maalipinta kuin 2013 mallin mazdassa, niin ja kokemus on mazdasta ja astrasta 2014


      • Anonyymi

        Voihan siitä päätellä montaakin asiaa, todenäköisesti naapurillasi on mazda6 2013 ja sinulla corsa 2004 pihassa, ilmeisesti peltoautona sillä kuka nyt liikenteeseen kehtaa 2004 mallin corsalla mennä, joka jo uutenakin on naisten auto, ei niillä miehet ajele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin opel seisoo pihassa ja mazda ajossa, siinä lienee vastaus kysymykseen.
        Opeleissa ei ole todellakaan sen parempi maalipinta kuin 2013 mallin mazdassa, niin ja kokemus on mazdasta ja astrasta 2014

        Kuulepas, se mazda lähti jo aikoja sitten pihasta ja ajelen sillä ooppelilla tyytyväisenä tänäkin päivänä. Ajele sinä vaan niillä riisikipon paskoillas.


    • Anonyymi

      Mulla oli 1989 mazda 626, kahden litran moottorilla.

      Ihan kiva auto, paitsi että...

      -ajo-ominaisuudet oli onnettomat
      -kuorman kantokyky oli olematon
      -äänieristys oli olematon
      -ruostesuojaus oli olematon

      Autoon piti 7 vuoden iässä vaihtaa molemmat helmat ja takakaaret. Kun nuo oli tehty ja auto ylimaalattu, meni kaksi vuotta ja vasemman takaoven keskelle ilmestyi kämmenen kokoinen reikä, sen lisäksi oikea etuiskunvaimennintolppa ruostui läpi.

      Kerran jätti tielle kun vesipumppu alkoi vuotamaan, mutta se nyt ei ehkä ollut merkin vika.

      Onko laatu parantunut? Epäilen että ei.

    • Anonyymi

      Mazda 6 näkee joissa on isojakin ruosteongelmia, helmat, pyöränkaaret ym. Onko edes 10v ikää.

      Kiveniskut ja suomen vetinen talvi, tiesuola paha vastustaja jos autossa ei ole paras mahdollinen sinkitys ja maalikerrokset lakkoineen, kunnon roiskeläpät edessä ja alustassa dinitrolia riittävästi.

      Uuteen tai vähän ajettuun, hyväkuntoiseen laittaisin itse jonkun paksun muovikalvon helmaan, oli merkki mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Ongelmana on myös se, että galvanointi on olematon ja pelti on ohuempaa kuin niissä merkeissä jotka kestävät.

        Epäilen että 0,2 - 0,3 mm on pellin paksuudesta pois verrattuna kilpailijoihin. Eihän tuolla isoa säästöä autoa kohden saada, mutta kun autoja tehdään miljoonia niin puhutaankin jo sadoista miljoonista euroista.


    • Anonyymi

      Mulla on käytettynä ostettu Mazda 6 Skyactiv 2014 (110 tkm). Kävin tarkistamassa ruostesuojaamolla pohjan kunnon hankinnan yhteydessä, ja pohjassa oli ruostetäpliä hitsauspisteissä sekä alkavaa ruostetta pakoputken ripustimen ympärillä. Muuten pohja itsessään oli yllättävän hyvässä kunnossa ja varsinkin pohjan muovikoteloiden alla maalipinta oli rikkoutumaton ja puhdas.

      Liekö edellinen omistaja sitten ajellut asfaltilla pääosin.

      Kiveniskemiä on muutama konepellissä, joiden alta pilkottaa tumma pohjamaali, mutta ei ruostetta.

    • Anonyymi

      Auto kuin auto kannattaa heti uutena viedä ammattitaitoiseen ruosteenestokäsittelyyn. Esimerkiksi vaikka Finikor käsittelyyn. Kun tämän jälkeen suoritetaan tarkastukset ruosteenestoliikkessä esimerkiksi kolmen vuoden välein, tilanne pysyy huomattavasti paremmin hallinnassa.

    • Anonyymi

      Ruostepilkut vanhassa autossa ei haittaa mitään mutta sitten kun ruoste on mädättänyt pellin läpeensä niin että se murenee kuin voileipäkeksi käteen niin sitten kannattaa vasta harmistua.

    • Anonyymi

      1. Äänieristyksen parantaminen
      2. Ruostesuojaus
      3.Penkkien lianestokäsittely
      4. Huippupinnoite maalipintaan.

      Kysy tarjous, hämmästyt kokonaishinnan edullisuudesta.

      Suoraan rekan lavalta, ilman autoliikkeen välivarastointia.

      • Anonyymi

        Äänieristyksen parannuskäsittely on kyllä turhaa 2017 ja uudemmassa Mazda 6 koska äänieristys on jo vakiona hyvällä tasolla. Jos ajotapaan ei kuulu raju kaahailu niin rengasmelua saa vähennettyä vaihtamalla rengaskokoon 215/65R16 joka on sallittu renkaan minimikoko 2013 ja joissakin uudemmissa Mazda 6. Samalla säästää rahaakin pidemmällä ajalla koska renkaat ovat hankintahinnaltaan halvempia kuin ns. vakio 225/55R17, 225/45R19 kokoisissa renkaissa.

        Toki kannattaa varmuuden vilkaista ensin rekisteriotteen teknistä osaa ennen kuin rupeaa muuttamaan rengaskokoa.


    • Anonyymi

      Mulla ruostui tai muuttui ruskeaksi pyöränmutteri auton seistyä viikon. Ajoin pari päivää kurakelillä ja mutteri on taas yhtä kirkas kuin 4 naapuriaan.

      Tämä ruostumisketju kannattaisi lopettaa ja poistaa, mulla on ollut 2 GH-koppaista ja nyt GL. Ei ne ruostu.

      Japaninautojen ajoasento on monesti ollut esillä. Pojat lukivat läksynsä jo 80-luvulla ja silloinen Cherry oli oikeasti mukava vrt tuplasti kalliimpi w124. Ajoin Cherryllä 240 tkm ja se oli halvin auto koskaan. 825-kiloinen koppa imi bensaa 5,2 sadalla koko aikana ja kulkupuoli oli kohdillaan kiits japanilaisen vaihtomoottorin, jossa oli 100 heppaa vs meikisten 75.

    • Anonyymi

      Onko ruskea väriltään ?? Niissä ei onneksi näy

    • Anonyymi

      Omassa 2013 uusikoppaisessa 6 sedanissa ei ruostetta lainkaan. Vanhassa ekan polven 6:ssa oli pahoja ruosteongelmia kaarissa, kynnyskoteloissa ja jousenjaloissa.
      Toistaiseksi näyttää siltä että mazda otti opikseen ekan sukupolven virheistä ja korjasi ne. Missään nimessä samanlaista suunnittelu virhettä ei ole päässyt käymään kuin ekan polven kutosissa, siinähän mokattiin materiaalien ja valmistusmenetelmien kanssa ja isosti ja maine meni .Vääräleuat väittää että syynä olisi ollut yhteistyö fordin kanssa mene ja tiedä.
      Se mitä olen nettisivustoilta lukenut ja asiaa muutenkin tutkaillut niin kyllä ne ruoste ongelmat mazdan kohdalla on selätetty, tosin uusi malliahan ollut markkinoilla sen 7 vuotta joten aikahan sen lopulta näyttää.

      • Anonyymi

        Mikähän CX-7 - mallissa(ei tuore kumminkaan) on vikana kun ei meinaa kori ruostua? Mitään käsittelyjä ei ole tehty.


    • Anonyymi

      Autoliikkeelle on nykyään aivan sama maksatko käteisellä vai osamaksulla, koska he myyvät sopimuksen saman tien rahoitusyhtiölle.

    • Anonyymi

      Ilman heti uutena tehtävää ruosteenestokäsittelyä, kaikki autot ruostuvat suolatuilla teillä ajettaessa. Ruostuminen alkaa kotelorakenteista. Päälle näkyvä ruoste on lopun merkki. Kun auto suojataan esimerkiksi, Tectyl tai Finikor liikkeessä asia on kunnossa. Tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein.

    • Anonyymi

      Jos auto suojataan heti uutena ruosteenestokäsittelyllä, autolla on mahdollisuus säilyä huomattavasti pidempään kunnossa. Tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein on hyvä teettää. Auton ruostuminen alkaa kotelorakenteiden sisältä. Päälle näkyvä ruoste on auton kuolin ilmoitus.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse suojata uutena. Ei haittaa jos jossakin pinnassa ruskeaa ruostetta. Mutta Mazda 6 taitaa olla nopeasti ruostuva koska teräs on sellaista, ei sinkittyä! Pehmeitä paikkoja ei kannata suojaga.

      Usean suojannut, nissan sunny 7 vuotias ja 200tkm ajettu. Primera P10

      Vanhin oli Golf 4 oli 16 vuotias 250tkm ajettu kun tein täyden suojauksen! Pihassa kesäkuun alussa 4 vuotta sitten. Oli vaikea löytää ruostetta silloin alustasta. Paksuissa osissa oli pinnassa kevyttä pintaruistetta. Etupalkissa tehtaan musta maali ja naarmuja. Nyt ei ruostu enää koskaan.


      Alustan ja pyöräkotelon pesu, sisälokarit otin pois ( 15 min homma) dinitrol koteloaine jokaiseen paikkaan johon musta alustamassa tulee ja koteloihin joihin pääsee. Katsastaja ei kokeillut raudalla mihinkään kuukausi sitten. Ikää 20v ja 310tkm

      • Anonyymi

        Korjaus: *Oli nopeasti ruostuva ilman suojausta vuosina 2002-2008.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe