Miten matkailu onnistuu ilman luottokorttia?

Tietämätön

Olisin menossa Isoon-Britanniaan tässä syksyllä, mutta mulla ei ole luottokorttia, ei edes Visa electronia. Miten käytännön järjestelyt (lennon varaaminen/ostaminen, majoituksen varaaminen jne.) onnistuvat ilman sitä? Ja voiko briteissä nostaa tarvittaessa rahaa meikäläisellä pankkikortilla, vai pitäisikö vaan ottaa mukaan tukko käteistä?

52

5412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikealla palstalla

      Nostaa rahaa suomalaisella pankkikoritlla Briteissä...
      Aiot varata hotellijuoneen ilman korttia, kun Suomessakin kysytään suurimmassa osassa hotelleita luottokortin numero huonetta vastaantottaessa...
      Ja tukko käteistä reissuun, eikä mitään kortilla toimivaa maksuvälinettä.
      Ei voi muuta sanoa, kun että rohkea rokansyöjä asialla

      • tutkivapirkkoh

        Kysytäähän kotimaassa luottokorttia, se on automaattista. Mutta ei sitä tarvitse olla.
        Se on vähän niinkuin kysymys, otatko ketsuppia kun ostat ranskalaisia. Se vaan pitää kysyä.


      • näillä mennään

    • lkkoe
      • Tietämätön

        Joo, mulla on tuollainen Debit Mastercard ilman luotto-ominaisuutta, enkä ole ollut ihan varma, kuinka sen käyttö ulkomailla käytännössä onnistuu... monestihan kaikkea lupaillaan, mutta todellisuus on jotain toista. Niin kuin tuossa linkittämässäsi jutussa sanotaan, kaikkialla ei kortilla maksaminen onnistu (tosi onhan tässä jo aikaa kulunut, että ehkä tilanne on parantunut).

        Jos mä saan tällä lentoliput hankittua, niin se on suuri plussa. Hotellin varaamisessa voisi ehkä yrittää sähköpostia.

        Kiitos joka tapauksessa vastauksesta! Niin vähän olen matkustellut Suomen rajojen ulkopuolella, että on vähän hakusessa nää käytännön järjestelyt. Mut oppia ikä kaikki :)


    • Matkaan vaan

      Kyllä matkailu kotimaassa ja ulkomailla onnistuu mainiosti ilman luottokorttiakin. Kaikkea tällä keskustelupalstalla levitettyä väärää tietoa ei kannata uskoa.

      Itse olen ulkomaille matkustaessani ostanut lentoliput Hulluilta Päiviltä, nettimatkatoimistoista (esim. Supersaver) tai perinteisistä matkatoimistoista (esim. Tjäreborg). Hotellit olen varannut (netti)matkatoimistojen kautta.

      Rahaa olen vaihtanut jo Suomessa. Britanniassa rahaa voi vaihtaa myös posteissa. Se on edullisempaa kuin rahan vaihtaminen pankeissa.

      Hyvää matkaa sinulle!

      • Tietämätön

        Kiitos sinullekin vastauksestasi, hyviltä vaikuttavia vinkkejä ja on aina kiva saada rohkaisua kun uskaltautuu tekemään jotain uutta! :)


      • voi voi

        olihan taas ohje. Pankissa valuutan vaihto on todella vaikeaa sillä rahat pitää ennakkoon tilata ja sitten vielä ne noutaa. On paikkoja mistä saa rahat heti mukaansa. Kyllä vaikeaa on ja miten varaat hotellin netin kautta kun aina pitää ilmoittaa luottokortin numero...se on oltava sillä se on pantti hotellille jos jotain tulee esim. jälkeenpäin jne. Ilman sitä ei varaus onnistu. Vuokra-autoa et voi myöskään varata. Kun luottotiedot on menneet niin kyllä elämä menee aika vaikeaksi. ei missään nimessä lähtisi ulkomaille jos ei ole luottokorttia pussissa...ja mieluiten vielä 2 kpl. Itellan posteissa ei ole valuutan vaihtoa...sekin pitää oikaista.


    • Tietämätön

      Siltä varalta, jos joku samassa tilanteessa oleva lueskelee tätä, niin olen nyt ostanut lentoliput ja varannut majoituksen Lontoosta ihan ilman luottokorttia :) Kaikkiin paikkoihin ei debit-korttini käy, mutta tarpeeksi moneen nähtävästi kuitenkin. Nyt suuri maailma kutsuu!

      (Ihan vain sivumennen sanoen, itselläni ei ole luottokorttia, koska en usko opiskelijana ja pienillä tuloillani sitä vielä saavani, mutta ikinä ei mulla ole mitään maksuhäiriöitä ollut. Ei kaikkien kohdalla luottokortittomuus ole merkkinä holtittomasta rahankäytöstä.)

      • miksi valehdella

        Hotellin varaaminen ei ole mahdollista ilman luottokorttia. Debit kortti ei siihen kelpaa ja outoa että näin täällä väität. Ja nykyään kortit on yhdistelmä mallia eli luotto/pankki on samalla kortilla eli jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin.


      • Freewifi
        miksi valehdella kirjoitti:

        Hotellin varaaminen ei ole mahdollista ilman luottokorttia. Debit kortti ei siihen kelpaa ja outoa että näin täällä väität. Ja nykyään kortit on yhdistelmä mallia eli luotto/pankki on samalla kortilla eli jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin.

        Hmm, mystistä olen varannut tänä vuonna kylläkin 6 hotellia (2 Tankasta, 3 Ruotsista ja 1 Suomesta), minulla on vaan debit kortti, eli kyllä onnistuu silläkin.


      • Olet väärässä
        miksi valehdella kirjoitti:

        Hotellin varaaminen ei ole mahdollista ilman luottokorttia. Debit kortti ei siihen kelpaa ja outoa että näin täällä väität. Ja nykyään kortit on yhdistelmä mallia eli luotto/pankki on samalla kortilla eli jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin.

        Eivät läheskään kaikki kortit ole yhdistelmäkortteja. Kaikki pankit tarjoavat myös ihan pelkkiä debit-kortteja.

        Itse asun pysyvästi ulkomailla, Suomessa pankkini on Danske. Kun heidän korttinsa uudistettiin tarjosivat minulle MasterCard -yhdistelmäkorttia jossa siis pankki/luotto samalla kortilla.

        Koska minulla on kotimaani pankista Visa, toisesta pankista toinen Visa, Stockmannin MasterCard Suomesta ja vielä miehen American Expressin rinnakkaiskortti, niin en todellakaan halua enkä tarvitse vielä yhtä luottokorttia. Otin siis Danskesta tietoisesti pelkän Debit MasterCardin.

        Jotkut asiakkaat (esim. maksuhäiriöiset, todella pienituloiset..) eivät puolestaan saa muuta kuin tuollaisen debit-kortin, vaikka muuta haluaisivatkin. Eli väitteesi "jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin" on täysin väärä."

        Ja kuten sinulle jo toinen vastaaja kertoi, myös väitteesi siitä että pelkällä debit-kortilla ei saa varattua hotellia on väärä. Ei se tietenkään kaikissa hotelleissa onnistu, mutta joissakin palveluissa kyllä.


      • nyt en usko
        Olet väärässä kirjoitti:

        Eivät läheskään kaikki kortit ole yhdistelmäkortteja. Kaikki pankit tarjoavat myös ihan pelkkiä debit-kortteja.

        Itse asun pysyvästi ulkomailla, Suomessa pankkini on Danske. Kun heidän korttinsa uudistettiin tarjosivat minulle MasterCard -yhdistelmäkorttia jossa siis pankki/luotto samalla kortilla.

        Koska minulla on kotimaani pankista Visa, toisesta pankista toinen Visa, Stockmannin MasterCard Suomesta ja vielä miehen American Expressin rinnakkaiskortti, niin en todellakaan halua enkä tarvitse vielä yhtä luottokorttia. Otin siis Danskesta tietoisesti pelkän Debit MasterCardin.

        Jotkut asiakkaat (esim. maksuhäiriöiset, todella pienituloiset..) eivät puolestaan saa muuta kuin tuollaisen debit-kortin, vaikka muuta haluaisivatkin. Eli väitteesi "jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin" on täysin väärä."

        Ja kuten sinulle jo toinen vastaaja kertoi, myös väitteesi siitä että pelkällä debit-kortilla ei saa varattua hotellia on väärä. Ei se tietenkään kaikissa hotelleissa onnistu, mutta joissakin palveluissa kyllä.

        jos hotellin varaa pankki eli debit kortilla niin silloi se pitää maksaa heti. Se ei siis käy pantiksi kuten luottokortin numero ja aina esim. hotelli maksetaan vasta kun ollaan lähdössä pois. En ymmärrä myöskään mitä teet pelkällä debit kortilla kun sinulla on jo niitä yhdistelmäkortteja jopa useita...jotain outoa on sinun tarinassa nyt? Kerrotko mikä Visa sinulla on....perinteistä visaa ei edes enää ole olemassa.
        Ja olen 100% varma siitä että Dansken mastercardissa on myös kredit automaattisesti...ainakin minulla on ja hyvä niin kun matkustelen paljon. Sinä siis oikeasti maksat esim. hotellin jo silloin kun varaaat sen...niinkö? Pankkokortilla ei muuta voi tehdä.


      • on meitä
        Freewifi kirjoitti:

        Hmm, mystistä olen varannut tänä vuonna kylläkin 6 hotellia (2 Tankasta, 3 Ruotsista ja 1 Suomesta), minulla on vaan debit kortti, eli kyllä onnistuu silläkin.

        ja maksoit heti kun teit varauksen...eikö? Muuten se ei onnistu. Eikö ole oikeasti vaikea elää pelkän pankkikortin varassa jos noin paljon reissaa...miksi sinulla ei ole kredit korttia? et taida saada tai sitten puhut täyttä palturia....vähän epäilyttää minua ainakin.


      • Olet väärässä
        nyt en usko kirjoitti:

        jos hotellin varaa pankki eli debit kortilla niin silloi se pitää maksaa heti. Se ei siis käy pantiksi kuten luottokortin numero ja aina esim. hotelli maksetaan vasta kun ollaan lähdössä pois. En ymmärrä myöskään mitä teet pelkällä debit kortilla kun sinulla on jo niitä yhdistelmäkortteja jopa useita...jotain outoa on sinun tarinassa nyt? Kerrotko mikä Visa sinulla on....perinteistä visaa ei edes enää ole olemassa.
        Ja olen 100% varma siitä että Dansken mastercardissa on myös kredit automaattisesti...ainakin minulla on ja hyvä niin kun matkustelen paljon. Sinä siis oikeasti maksat esim. hotellin jo silloin kun varaaat sen...niinkö? Pankkokortilla ei muuta voi tehdä.

        "aina esim. hotelli maksetaan vasta kun ollaan lähdössä pois"

        Erittäin usein maksan hotellin jo varausvaiheessa. Joskus jopa kuukausia etukäteen. Nämä ovat sellaisia matkoja joissa tiedän 100 % varmuudella olevani jossain tietyssä kaupungissa yötä tiettynä aikana. Kun varaa aikaisin ja maksaa jo varatessaan, saa aina parhaan hinnan. Varausta ei tietenkään voi peruuttaa eikä muuttaa, ja se veloitetaan luottokortilta jo varausvaiheessa.

        "En ymmärrä myöskään mitä teet pelkällä debit kortilla kun sinulla on jo niitä yhdistelmäkortteja jopa useita...jotain outoa on sinun tarinassa nyt?"

        Käytän Danske Bankin Debit MasterCardia Suomessa lomillani, jolloin ostokset menevät Danske Bankin pankkitililtäni.

        "Kerrotko mikä Visa sinulla on....perinteistä visaa ei edes enää ole olemassa."

        Miten niin ei ole?? Jopa Danskella on ihan perinteinen Visa tarjolla: http://www.danskebank.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/Paivittaiset-raha-asiat/Kortit/Pages/Visa.aspx

        Minulla on myös aivan perinteinen Visa oman täkäläisen pankkini kautta.


        "Ja olen 100% varma siitä että Dansken mastercardissa on myös kredit automaattisesti."

        100 % varmuus ei nähtävästi paljon takaa. Minulla on tällainen Dansken kortti ja se on todellakin pelkkä debit-kortti, koska nimenomaan halusin sellaisen:
        http://www.danskebank.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/Paivittaiset-raha-asiat/Kortit/Pages/Debit-MasterCard.aspx

        "Sinä siis oikeasti maksat esim. hotellin jo silloin kun varaaat sen...niinkö? Pankkokortilla ei muuta voi tehdä. "

        Kyllä, itse asiassa hyvinkin usein kuten sanoin.

        Ja itse asiassa minä en koskaan varaa hotellia debit-kortilla, vaan aina luottokortilla. Mutta tiedän että pelkällä debit-kortillakin se monessa paikassa onnistuu.


      • Freewifi
        on meitä kirjoitti:

        ja maksoit heti kun teit varauksen...eikö? Muuten se ei onnistu. Eikö ole oikeasti vaikea elää pelkän pankkikortin varassa jos noin paljon reissaa...miksi sinulla ei ole kredit korttia? et taida saada tai sitten puhut täyttä palturia....vähän epäilyttää minua ainakin.

        Olenko missään vaiheesa sanonut etten olisi maksanut?

        Ja kyllä olen maksanut heti.

        Ei ole hankala elää ollenkaan pelkällä "pankkikortilla" (kuten sinä asian ilmaset, koska Visa Electron luokitellaan kyllä luottokortitksi, vaikkei siinä luottoa olekaan).

        Juu en saa kredit korttia, takana konkurssi. Luottotiedot palautuu näillä näkymin 26.8.2017.

        Ja kuules "on meitä", Kielioppiin ja isoihin kirjaimiin kannattaa kiinnittää huomiota, kiitos.


      • freewifi
        miksi valehdella kirjoitti:

        Hotellin varaaminen ei ole mahdollista ilman luottokorttia. Debit kortti ei siihen kelpaa ja outoa että näin täällä väität. Ja nykyään kortit on yhdistelmä mallia eli luotto/pankki on samalla kortilla eli jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin.

        Ja ai niin, ainakin hotels.comin ja booking.comin kautta löytyy myös hotelleja mihin ei tarvitse ennakkomaksua, eli maksetaan vasta perillä.
        Varaukseen pitää ilmoittaa kuitenkin kortin numero ja tähänkin on riittänyt debitkortti.


      • tämä on fakta
        freewifi kirjoitti:

        Ja ai niin, ainakin hotels.comin ja booking.comin kautta löytyy myös hotelleja mihin ei tarvitse ennakkomaksua, eli maksetaan vasta perillä.
        Varaukseen pitää ilmoittaa kuitenkin kortin numero ja tähänkin on riittänyt debitkortti.

        mikä numero se debit eli pankkikortissa on ja mitä varten kun sillä ei voi kaukomaksaa mitään...lopettakaa jo tämä pelleily ja heti. Joku oikeasti voi uskoa ja menee kaikki pieleen teidän luottokelvottimien kanssa...miksi ette laita luottokorttia niin ei tarvitse keksiä näitä ihme juttuja...ai niin ...te ette niitä saa vielä pitkään aikaan. 100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy.


      • freewifi
        tämä on fakta kirjoitti:

        mikä numero se debit eli pankkikortissa on ja mitä varten kun sillä ei voi kaukomaksaa mitään...lopettakaa jo tämä pelleily ja heti. Joku oikeasti voi uskoa ja menee kaikki pieleen teidän luottokelvottimien kanssa...miksi ette laita luottokorttia niin ei tarvitse keksiä näitä ihme juttuja...ai niin ...te ette niitä saa vielä pitkään aikaan. 100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy.

        Voi v.... kun et tajua selkeää puhetta, osaa hotelleista voi maksaa myös debitillä.

        Tuo tieto löytyy esim booking.comista http://www.booking.com/faq.fi.html sieltä kohta "Voinko tehdä varauksen ilman luottokorttia?"

        Ja juu en saa tällä hetkellä kredit korttia, kuten jo kerroin aikaisemmin "Juu en saa kredit korttia, takana konkurssi. Luottotiedot palautuu näillä näkymin 26.8.2017."


      • freewifi
        freewifi kirjoitti:

        Voi v.... kun et tajua selkeää puhetta, osaa hotelleista voi maksaa myös debitillä.

        Tuo tieto löytyy esim booking.comista http://www.booking.com/faq.fi.html sieltä kohta "Voinko tehdä varauksen ilman luottokorttia?"

        Ja juu en saa tällä hetkellä kredit korttia, kuten jo kerroin aikaisemmin "Juu en saa kredit korttia, takana konkurssi. Luottotiedot palautuu näillä näkymin 26.8.2017."

        Ja lisään vielä, että debit kortilla voi varata myös kaikki muutkin hotellit hotels.comin ja booking.comin kautta, kunhan maksaa ne varausvaiheessa.


      • Alenin ratti

        Vähän asiaan kuulumaton ,mutta pakko sanoa, ettei luottotietohäiriökään ole välttämättä merkkina holtittomasta rahankäytöstä.

        Ne tiedot voi mennä myös ilman omaa syytä.(olet esim lainassa takaajana, jota asianomainen ei hoidakaan ja et itse sitten pysty kun se kaatuu sinulle)
        Ja älkää nyt joku saivartelija sanoko että onhan se oma moka kun olet mennyt takaamaan.

        Ja on muitakin syitä miksi voit menettää tietosi ilman omaa syytäsi.


      • Olet väärässä
        tämä on fakta kirjoitti:

        mikä numero se debit eli pankkikortissa on ja mitä varten kun sillä ei voi kaukomaksaa mitään...lopettakaa jo tämä pelleily ja heti. Joku oikeasti voi uskoa ja menee kaikki pieleen teidän luottokelvottimien kanssa...miksi ette laita luottokorttia niin ei tarvitse keksiä näitä ihme juttuja...ai niin ...te ette niitä saa vielä pitkään aikaan. 100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy.

        "100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy. "

        No kun ei ole. Olen sinulle jo ylempänä selvittänyt että erittäin usein kannattaa hotelli varata niin että maksaa sen luottokortilla ja maksu lähtee kortilta HETI.

        Se, että sinä et tätä koskaan tee ei tarkoita etteivät sitä muut tekisi.


      • sivustaseuraaja1961
        tämä on fakta kirjoitti:

        mikä numero se debit eli pankkikortissa on ja mitä varten kun sillä ei voi kaukomaksaa mitään...lopettakaa jo tämä pelleily ja heti. Joku oikeasti voi uskoa ja menee kaikki pieleen teidän luottokelvottimien kanssa...miksi ette laita luottokorttia niin ei tarvitse keksiä näitä ihme juttuja...ai niin ...te ette niitä saa vielä pitkään aikaan. 100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy.

        Sinä "tämä on fakta", oivallatko ja tajuatko lukemaasi. Mutta ilmeisesti ainakin olet tajunnut olleesi väärässä kun olet hiljentynyt.


      • debecrediili
        Olet väärässä kirjoitti:

        "100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy. "

        No kun ei ole. Olen sinulle jo ylempänä selvittänyt että erittäin usein kannattaa hotelli varata niin että maksaa sen luottokortilla ja maksu lähtee kortilta HETI.

        Se, että sinä et tätä koskaan tee ei tarkoita etteivät sitä muut tekisi.

        Silloin ei ole kyseessä luottokorttimaksu vaan pankkikorttimaksu. Luottokorttimaksu tarkoittaa että maksulle saa luottoa , maksuaikaa, ja se maksetaan myöhemmin. Kyllähän kaikkea saa kun maksaa etukäteen.


      • ei_luottokorttia
        Olet väärässä kirjoitti:

        Eivät läheskään kaikki kortit ole yhdistelmäkortteja. Kaikki pankit tarjoavat myös ihan pelkkiä debit-kortteja.

        Itse asun pysyvästi ulkomailla, Suomessa pankkini on Danske. Kun heidän korttinsa uudistettiin tarjosivat minulle MasterCard -yhdistelmäkorttia jossa siis pankki/luotto samalla kortilla.

        Koska minulla on kotimaani pankista Visa, toisesta pankista toinen Visa, Stockmannin MasterCard Suomesta ja vielä miehen American Expressin rinnakkaiskortti, niin en todellakaan halua enkä tarvitse vielä yhtä luottokorttia. Otin siis Danskesta tietoisesti pelkän Debit MasterCardin.

        Jotkut asiakkaat (esim. maksuhäiriöiset, todella pienituloiset..) eivät puolestaan saa muuta kuin tuollaisen debit-kortin, vaikka muuta haluaisivatkin. Eli väitteesi "jos saat debit kortin niin saat takuulla myös kredit eli luottokortin" on täysin väärä."

        Ja kuten sinulle jo toinen vastaaja kertoi, myös väitteesi siitä että pelkällä debit-kortilla ei saa varattua hotellia on väärä. Ei se tietenkään kaikissa hotelleissa onnistu, mutta joissakin palveluissa kyllä.

        Juu, maksuhäiriötä ei ole eikä ole koskaan ollut, mutta luottokorttihakemus hylätään silti,
        pankit eivät suoraan kerro syytä, mutta johtuneeko pienistä tuloista.

        bruttotulot: 1100 €/kk

        verot: 0%, joten:

        nettotulot: 1100 €/kk.

        Moitteeton maksuhistoria, mutta eipä saa luottokorttia edes minimillä 800€ luottorajalla, joten Visa Debitillä maksellaan, tai sit käteisellä.

        Ja eikös tuo luottoraja toimi niin, että jos käytät korttia 800€ edestä (siis jos 800€ luottoraja) ja maksat laskusta minimiosuuden 200€, niin seuraavassa kuussa saa korttia köyttää enintään 200€, koska tuo 600€ velka tällöin rasittaa 800€ luottorajaa siten, että sallituksi käytöksi jää tuo 200€.

        Sensijaan, jos maksaa koko 800€ kerralla, tällöin voi seuraavassa kuussa myös käyttää 800€, jos tarpeen.

        Halvoissa hotelleissa on käteinen raha kelvannut maksuksi, ja kalliisiin ei olis varaakaan.

        Kalliissa hotellissa kun 1 yö maksais sen verran, että halpahotelliin sillä majoittuu koko viikoksi.


      • harvamatkalainen
        tämä on fakta kirjoitti:

        mikä numero se debit eli pankkikortissa on ja mitä varten kun sillä ei voi kaukomaksaa mitään...lopettakaa jo tämä pelleily ja heti. Joku oikeasti voi uskoa ja menee kaikki pieleen teidän luottokelvottimien kanssa...miksi ette laita luottokorttia niin ei tarvitse keksiä näitä ihme juttuja...ai niin ...te ette niitä saa vielä pitkään aikaan. 100% kun hotellin varaa ja ilmoittaa kredit kortin numeron niin maksu suoritetaan vasta kun olet pois lähdössä. Näin se on aina ollut ja pysyy.

        Mitenkä maksat hotellin kulut etukäteen ,jos vaikka muutat mielesi ,ja soittelet ympäri maapalloa kaukopuheluita ,nehän maksetaan kaikki lähtiessä "tiskillä ".


    • kentän pankki

      Suomessa valuutan vaihto käy kätevimmin lentokentällä, jossa on pankki. Toinen vaihtoehto on asioida Forexissa. Pienissä pankeissa valuuttaa ei enää ole, paitsi tilaamalla.
      Sepa-alueella pankkikortti toimii kuten Suomessakin. Tosin kaupoilla voi olla omia ehtojaan esimerkiksi pienimmästä summasta jne.

      • usko minua

        kyllä valuuttaa kannattaa vaihtaa vasta perillä....lentokentällä on kaikista huonoin kurssi.


    • mieti tätä

      Hanki lentopisteitä
      Saat 10 000 lentopistettä ja 9 muuta syytä tilata Visa-kortti!

      • naurattaa

        Katselin tuossa Nordean, Op, säästöpankin ja Danskebankin nettisivut eikä siellä ole enää ns pankkikorttia eli korttia jossa on vain maksu heti eli debit kuten nykyään sanotaan. Ainoa on ns. maksukortti jolla saa automaatista rahaa ja voi maksaa käteisen sijasta muovilla. Mikä kortti teillä on että voitte ulkomailta varata hotelleja eikä kortissa ole kredit puolta. Pankkikortissa ei ole myöskään 3 numeroista numerosarjaa kotin takana mikä pitää varauksen yhteydessä ilmoittaa...siinä allekirjoituksen vieressä.


      • Olet väärässä
        naurattaa kirjoitti:

        Katselin tuossa Nordean, Op, säästöpankin ja Danskebankin nettisivut eikä siellä ole enää ns pankkikorttia eli korttia jossa on vain maksu heti eli debit kuten nykyään sanotaan. Ainoa on ns. maksukortti jolla saa automaatista rahaa ja voi maksaa käteisen sijasta muovilla. Mikä kortti teillä on että voitte ulkomailta varata hotelleja eikä kortissa ole kredit puolta. Pankkikortissa ei ole myöskään 3 numeroista numerosarjaa kotin takana mikä pitää varauksen yhteydessä ilmoittaa...siinä allekirjoituksen vieressä.

        Mitä ihmettä sinä höpötät? Mitä tarkoittaa tämä:

        "eikä siellä ole enää ns pankkikorttia eli korttia jossa on vain maksu heti eli debit kuten nykyään sanotaan. Ainoa on ns. maksukortti jolla saa automaatista rahaa ja voi maksaa käteisen sijasta muovilla."

        Ensin sanot että pankeilla ei ole tarjolla ns. pankkikorttia jolla voi maksaa niin että maksu menee tililtä heti, ja sitten heti perään sanot että pankeilla ON kortteja joilla saa automaatista rahaa ja "voi maksaa käteisen sijasta muovilla".

        Mitä ihmettä nuo muuta ovat kuin ihan niitä perinteisiä "pankkikortteja"?

        Ja niitä tosiaan on tarjolla kaikilla pankeilla,esim. Nordealla tämä:

        http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Päivittäiset raha-asiat/Kortit/Visa Debit/997122.html?WT.svl=mega-menu_paivittaiset-raha-asiat_product_visa-debit


      • naurattaa jo
        Olet väärässä kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä höpötät? Mitä tarkoittaa tämä:

        "eikä siellä ole enää ns pankkikorttia eli korttia jossa on vain maksu heti eli debit kuten nykyään sanotaan. Ainoa on ns. maksukortti jolla saa automaatista rahaa ja voi maksaa käteisen sijasta muovilla."

        Ensin sanot että pankeilla ei ole tarjolla ns. pankkikorttia jolla voi maksaa niin että maksu menee tililtä heti, ja sitten heti perään sanot että pankeilla ON kortteja joilla saa automaatista rahaa ja "voi maksaa käteisen sijasta muovilla".

        Mitä ihmettä nuo muuta ovat kuin ihan niitä perinteisiä "pankkikortteja"?

        Ja niitä tosiaan on tarjolla kaikilla pankeilla,esim. Nordealla tämä:

        http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Päivittäiset raha-asiat/Kortit/Visa Debit/997122.html?WT.svl=mega-menu_paivittaiset-raha-asiat_product_visa-debit

        on kyllä mutta tuokin linkin on yhdistelmä kortti eli siinä on myös luotto eli kredit. Siis pelkkää pankkikorttia ei ole tarjolla enää. Nostokortti on mutta sillä saa vaan automaatista rahaa ja sitten se lasten Visa...elektron. Älä ala minua näissä neuvomaan ja mikä ongelma on jos on luottoa...laita yhdistelmäkortti...et taida vaan saada sillä sitä ei myönnetä jos häiriöitä


    • looman

      minuu ajsistaa piyporkkanat

    • Mitä ihmettä

      Mitä ihmettä ? Kyllä matkustaa voi ilman luottokorttia ! Useimissa paikoissa voi maksaa Debit kortilla vaikka Visa Electron kortilla ja Booking. com kautta voi varata joitain huoneita ilman mitää korttia. Lentoyhtiöltä voi ostaa suoraan lipun Debit kortilla, samoin useimmista hotelli varaussivustoilta. Miksi ihmeessä yleensä ostaa matkaa luotolla kun voi rahan ensin tienata ja sitten tuhlata.
      Kannattaa myös luotto/pankkikortti kanssa matkustaessa selvitää voiko kohde maan ATM (pankkiautomaatti) nostaa rahaa ollenkaan ulkomaalaisella kortilla pankin puolelta vai meneekö nosto aina luotolta. Mm thaimaassa ei voi nostaa tililtä rahaa vaan nosto menee aina luotolta. Ainakin vielä 2011. Ikävä tilanne kun on ensin vaikka ostettu reilun tuhannen euron matka luotolta ja sitten menee luottoraja kiinni kesken matkan. On tullut pelastettua kolme ihmistä reissussa kyseisestä tilanteesta Visa electronin omistajana. Onneksi pulaan joutuneilla oli pankkitunnukset mukana. Mikä erittäin suositeltavaa.

      • 3 luottokorttia

        on aivan eri juttu voiko ilman luottokorttia matkustaa vai ylittyykö luottoraja. Minulla on kortti jossa ei ole edes luottorajaa ja tuota pankkitunnus juttua en nyt ymmärrä lainkaan....kuka nyt lomalla maksaa laskuja? Tuo sinun lasten visa on vihoviimeinen kortti mitä matkalla tarvitsee....toimii ja ei toimi. Yritä maksaa taksia tai lentokoneessa ostoksia. Tosiaan monessa maassa se ei käy vaan pitää olla ns kredit kortti. Jos matkustelee euroopan ulkopuolella niin miksi ei voi sitten hommata oikeaa luottokorttia vai onko se kiinni ettei ole luotettava enää eikä sitä saa? 90% korteissa on sekä luotto/pankki eli pulaan ei kyllä voi joutoa eikä ketään tarvita pelastamaan ketään. Aika outoa alkaa auttamaan omalla kortilla jotain toista lomalla...miksi joku tekisi niin? Kyllä kotimaassa voidaan rahaa laittaa tilille jos niin ikävästi käy etä rahat tai luotto loppuu.


      • luottotiedot ok
        3 luottokorttia kirjoitti:

        on aivan eri juttu voiko ilman luottokorttia matkustaa vai ylittyykö luottoraja. Minulla on kortti jossa ei ole edes luottorajaa ja tuota pankkitunnus juttua en nyt ymmärrä lainkaan....kuka nyt lomalla maksaa laskuja? Tuo sinun lasten visa on vihoviimeinen kortti mitä matkalla tarvitsee....toimii ja ei toimi. Yritä maksaa taksia tai lentokoneessa ostoksia. Tosiaan monessa maassa se ei käy vaan pitää olla ns kredit kortti. Jos matkustelee euroopan ulkopuolella niin miksi ei voi sitten hommata oikeaa luottokorttia vai onko se kiinni ettei ole luotettava enää eikä sitä saa? 90% korteissa on sekä luotto/pankki eli pulaan ei kyllä voi joutoa eikä ketään tarvita pelastamaan ketään. Aika outoa alkaa auttamaan omalla kortilla jotain toista lomalla...miksi joku tekisi niin? Kyllä kotimaassa voidaan rahaa laittaa tilille jos niin ikävästi käy etä rahat tai luotto loppuu.

        Mitään luottokorttia ei saa nykyisin, ellei ole VAKITUISTA työpaikkaa. Hyvätuloinen, luottotiedot kunnossa, omaisuutta (peritty kesämökki, asuu vuokralla) ei saa luottokorttia, koska on pätkätöissä!

        Eikös joku tuossa juuri väittänyt, ettei Visa Elektronilla voi nostaa käteistä kaikkialla ulkomailla? Siis vaikka olisi tilillä kuinka paljon rahaa, sitä ei saa ulos, jos ulkomailla automaatti huolii vain luottokortin.

        Tämä on ihan oikeasti kasvava ongelma, koska vakitöitä ei ole tarjolla! Nuorten ikäluokkien on siis jatkossa mahdotonta saada luottokorttia, koska pätkätyöt lisääntyy koko ajan. Kyse ei ole luottotiedoista enää ollenkaan!


    • Tarkennus

      - Jos matka-aika on 1-2 kuukautta tai yli on myös matkalla pakko maksaa laskuja ellei sitten maksa niitä laskuja etukäteen. Kahden viikon matkoilla ei toki tarvitse maksaa laskuja.
      - En tarvitse luottoa rahoittaakseni elämääni. Pystyn maksamaan haluamani asiat ilman että maksua pitää jakaa osamaksuihin. Eli ostan matkan kun pystyn sen maksamaan kokonaisuudessaan kerralla ja säästän sitten matkalla tarvittavat rahat. Tämä on minun tapa. Joten matkallakin on ylimääräinen raha tilillä jolla voi ostaa vaikka uudet lennot takaisin suomeen jos jotain tapahtuu. Sekä aina kunnollinen vakuutus. En siis ota kantaa siihen kuka milläkin matkansa maksaa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Mutta että matkailun vuoksi pitäisi hankkia luottokortti ei pidä paikkaansa. Miten vaikka juuri koulunsa päättänyt välivuotta pitävä nuori voisi matkailla jos väite pitäisi paikkansa.
      - Aika tylyä olla auttamatta ystäviä. Pankkitunnuksilla voi siirtää toisen tilille nostettavan rahan nostosta aiheutuneet kulut, joka ne sitten nostaa automaatilta.
      - Vaikka maksaisi koko luoton pois matkalla, kestää noi viikon ennen kuin maksu näkyy luottofirmalla eli sillä luottokortilla. Siihen taas tarvitaan niitä pankkitunnuksia.
      Toinen tapa on tietenkin pyydellä sukulaisia tai ystäviä siirtämään rahaa suomesta.
      -Thaimaassa pystyi vuonna 2011-2012 vaihessa nostamaan rahaa omalta tililtä vain ei luotollisella kortilla , siis rahaa joka on jo tilillä. Luottokortti/pankkikortti yhdistelmällä ei voi valita automaaltilla nostoa pankkikortilla (debit) vaan veloitus menee luotolta (credit). Vaikka automaateissa on valinta Debit tai Credit , ei toiminut ainakaan suomi korteilla. ELI Visa Electron kortilla VOI nostaa rahaa tililtä automaatilta koska siinä ei ole luotto ominaisuutta, ei siis mene luotolta. Syy miksi Visa Electron ei joskus toimi on että se pitää aktivoida pankissa nettiostoihin.
      - Miksi pitäisi maksaa luottokortilla taksi tai muuta peruselämistä, mitä huonoa on käteisessä rahassa ? Valitettavasti en ymmärrä miksi minun olisi hyödyllistä maksaa luotolla taksia tai ostosta lentokentällä, mitä saan vastineeksi siitä ? Mitä hyötyä on siirtää laskun maksua myöhemmäksi ? Tähän saakka on voinut maksaa käteisellä tai sillä lasten kortilla. Matkoilla olen ollut viimeisten kahden vuoden aikana yhteensä 4 ja puoli kuukautta, useammassa maasta. Joten jonkilaista kokemusta matkailusta on. Joskin ei yhtään kokemusta valmismatkalta.
      - Mitä väliä sillä on onko jollakin luottotiedot vai ei tai haluaako omistaa luottokorttia ?Myöskään se ettei omista luottokorttia ei tarkoita automaattisesti että olisi jättänyt laskuja maksamatta.

      • totuus tämä

        kyllä se pääosin sitä tarkoittaa jos ei henkilöllä ole luottokorttia ettei luottotiedot ole kunnossa. On vanhoja ihmisiä joilla sitä ei ole mutta he eivät myöskään matkusta juurikaan. 300 000 suomalaista ei saa tänään luottokorttia ja pankkikorttikin on varmaan tiukassa. Tämä on totuus ja vaikka kuinka kirjoitat niin mistä vaan vetoa ettet saa luottokorttia? Eikö?


      • Tarkennus
        totuus tämä kirjoitti:

        kyllä se pääosin sitä tarkoittaa jos ei henkilöllä ole luottokorttia ettei luottotiedot ole kunnossa. On vanhoja ihmisiä joilla sitä ei ole mutta he eivät myöskään matkusta juurikaan. 300 000 suomalaista ei saa tänään luottokorttia ja pankkikorttikin on varmaan tiukassa. Tämä on totuus ja vaikka kuinka kirjoitat niin mistä vaan vetoa ettet saa luottokorttia? Eikö?

        No lyödäänpä vaikka taloistamme. Jos sellaisen siis itse omistat. Omani on arvoltaan 236t€, jos omasi vähemmän, voit maksaa erotuksen myös käteisellä, tai sillä luottokortillasi.


    • aivan sama minulle

      Laskuja ei ole pakko maksaa jos ei niin halua vaan ne menee suoraveloituksella ja tulevaisuudessa lähes kaikki laskun meneekin suoraan tilltä eräpäivänä.
      Jokainen ihminen tarvitsee luottoa jossain vaiheessa elämää ja ei ole mikään huono homma että luotottaa esim. lomanmatkalla tulevat kustannukset. Luotto on korotonta ja sillä on n. 1 kk maksa-aika. Tapa on kovasti käytössä ja suurin osa matkailijjoista käyttää luottokorttia..se on turvallinen ja kaikkialla ei pankkikortit tai
      nämä teini visat toimi. Thaimaassa ei menee edelleen automaattinostot aina kredit puolelt eli sielläkään ei nuoriso visa toimi. Käteinen raha on se pahin mihin voi turisti syyllistyä ja vaara tulla ryöstetyksi monin kertainen kortteihin vrt...ei edes hotellin kassakaapit ole 100 varmoja. En edelleen ymmärrä miksi ei voi sitä luottokorttia hankkia jos se on mahdollista ja matkustelee ulkomailla? Ja on maita jossa ei käteisellä saa esim. vuokra-autoa ja jopa hotellia jne jne...kortti on ainoa mikä kelpaa ja pitää olla vielä luotto mallinen.

      Kukin tavallaan mutta jären käyttö on sallittua jopa matkailussa.

      • huh huh

        Suoraveloitusta ei ole enää edes olemassa. Ja mitä se muille kuuluu omistaako joku luottokortin vai ei. Pikkasen karannut aiheesta tämäkin ketju.


    • Turum Poik

      upupup

      • Hesam tyt

        upupup


      • Pasi Viherlaho
        Hesam tyt kirjoitti:

        upupup

        Tosi kovasti uppaa...


      • MarkoR epair
        Pasi Viherlaho kirjoitti:

        Tosi kovasti uppaa...

        kiihottaa


    • niskis hafdsa

      Debit kortilla voi nostaa rahaa automaateista kaikissa niissä maissa ,jotka kuuluvat debit maihin

    • Perdone.

      Mielenkiintoinen väittelyketju!
      Hämmennetään lisää; nuoruudessa jäi sata markkaa vekselistä kuukauden yliajalle, ja luotto meni. Pankin virkailijan neuvojen mukaan toimien!
      Eli neuvoi: maksat koko velan, viimeisen satasenkin sen kolmesatasen keralla ettei jää yksi satanen kuukauden päästä maksettavaksi, tässä seuraus!
      Ei siitä oikeasti ollut harmia, vaikka autoa ostaessa piti selittää miksi sellainen tapahtui.
      Mutta kredit-kortin saamiseen tarvitaan säännöllinen palkkatulo, vaikka omasta firmasta palkkauspäätöksen mukaisen joka kuukautinen suoritus.
      Minä kun olen ollut epäsäännällisesti palkkaa yrityksestäni nostava, en saanut minkään firman korttia.
      Vaimo sai palkkaa säännöllisesti ollessaan muussa firmassa töissä, ja niinpä hommasin rinnakkaiskortin hänen tililleen.
      Hyvin on pelannut, meillä kun ei ole tapana viilata toisiamme, eikä muitakaan linssiin!
      Ilman korttia olisi aika vaikea mennä ostamaan lentoa vaikkapa Miamin lentokentältä tai matkatoimistosta mihinkään muualle!
      Ja jossain syrjäkylällä alikehittyneessä maassa kun ei ole aina niitä laitteita, voi nostaa viimeisestä siviilisaation pisteestä pienen käteiskassan pankin automaatista.
      Luottokortilla on se huono puoli, että jos töppää vaikka autolla jossain, voi tulla laskua perässä kaikista maailman kolkista!DDDD
      Ihmiset tekevät kaikista asioista vaikeita niin halutesaan.

    • Kommarifasistinatsi2

      Maksutapoina toimivat käteinen ja jos oikein sievä olet, luonnossa maksaminen. Jos kumpikaan noista ei toimi, osta kenkäplankkia ja ryöstä pari kauppaa.

    • kanta-asiakkuus

      Hotellin saa kyllä helposti varattua ilman luottokorttia ainakin jos on Scandicin kanta-asiakas. Varausta ei vaan pidetä kuin klo 18 asti silloin.
      Luottokortilla sen voi vahvistaa.
      Ja hotellissa vasta maksetaan. Tämä koskee siis täysihintaisia varauksia, ei superetuhintoja, jotka pitää maksaa heti.

    • Amex plat

      Niinpä... eli luottokortiton maksaa taas enemmän, kalliimman hinnan.

    • pysykotonas

      Et voi tehdä mitään varauksia ilman kortteja .Käteinen ei kelpaa joka paikassa ollenkaan .Tukko rahaa on vaarallinen pommi taskussa ,voit helposri joutua murhattavaksi määrätyillä alueilla ? Äläkä mainosta rahojasi .Kännipäissään suomalaiset ovat suurisuisia riitaa haastavia ,toivon ettet ole sellainen pässinpää .

    • GSM

      Voi voi,joudut tyytymään isoon nippuun käteistä ja Englannin puntina...
      Ja sen jälkeen saat olla varovainen,ettei niitä ryöstetä....
      Turvallisempi olisi hankkia vaikka se VISA ELECTRON....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe