Kouluratsastusliikkeet unohtuneet, apua ?

apuvaa ?

Hei kaikki. Olen 28 vuotias nainen ja nuorempana harrastanut ratsastusta pitkiä aikoja. Nyt kuitenkin on tullut pidettyä muutama vuosi taukoa ja haluaisin aloittaa ratsastuksen uudelleen. Olen menossa HeC tasoiselle kouluratsastustunnille, sanoin kyllä pitäneeni taukoa ratsatuksesta muutamia vuosia, josko opettaja suhtautuisi osaamiseeni hieman kevyimmin odotuksin.. Mutta kuitenkin, en halua tunnilla olla kuin mikäkin puupää hevosen kanssa, kun pitäisi kouluratsastusliikkeitä alkaa tekemään..

voisitteko kertoa minulle lyhyesti ja ytimekkäästi miten tehdään..

- Taka,- ja etuosakäännös?

- hevonen kulkemaan muodossa ?

- miten nopeutetaan ja hidastetaan laukan tahtia ?

5

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo1

      Ei tuon tasoisella tunnilla tarvitse paljon osata. Ei tarvitse hevosta muotoon saada. Laukkaa hidastetaan syventämällä istuntaa ja pidättämällä. Jos satutte tekemään etuosakäännöksiä kysy rohkeasti neuvoa opelta. :)

    • Tuntitäti

      Hei! Olen ratsastanut nuoruudessa 7v ja 32 vuoden jälkeen taas vajaan 2v. Tasoni on helpon C:n ja helpon B:n välissä. Harjoittelemme toki vaikeampiakin asioita. Nuo kaikki kysymäsi tehtävät ovat aika vaativia. Hevonen tulee vähitellen muotoon hyvällä ratsastuksella eikä millään kikkailulla. Etuosakäännös on ehkä helpoin, mutta senkin avut meillä kerrataan aina tunnilla, jos ei olla ihan edellisellä kerrralla tehty. Kun minä menin tauon jälkeen tunnille, jouduin palauttamaan mieleen, kummalle jalalle kevennetään;-)
      Tässä yksi linkki etuosakäännöksen tekemiseen: http://annanhevosblogi.blogspot.fi/2013/08/etuosakaannos.html

      Mene huoletta tunnille, ja rupea vähitellen harjoittelemaan!

    • ----

      Tuon tasoisena ratsastajana sinun ei noita asioita vielä tarvitse tietää. Parempi oikeastaan on, että et edes yritä ymmärtää, koska todennäköisesti tasosi ei siihen vielä edes riitä. Mieluummin pyydä opettajalta neuvoa, sitten kun noiden asioiden aika on, opettaja osaa opastaa oikein.

    • apuvaa ?

      Opettaja sanoi, että noita asioita opettelemme tunnilla.

    • ----

      Silloin te opettelette niitä tunnilla :)
      Opettaja varmasti neuvoo asiat sinulle. On paljon parempi oppia kerran kunnolla, kuin lukea netistä jotain vinkkejä ja käsittää asiat väärin ja sitten korjata näitä vääriä käsityksiä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe