Ymmälläni

Ikuinen yksineläjä

Olenkohan ainoa, joka ei haaveilekaan lapsesta? Minusta maailma on niin paha paikka, että olisi ihan luonnollista valita lapsettomuus. Saatan tietysti vielä muuttaa mieleni, mutta toistaiseksi en kadehdi yhtään niitä joilla niitä lapsia on. Kun lukee sodista, murhista, raiskauksista, kidnappauksista, nälänhädistä, ja ties mistä, niin ajattelee että olen oikeastaan aika onnekas, kun ei tarvitse kantaa huolta lapsen tulevaisuudesta. Mutta tulkitaankohan se sitten itsekkyydeksi ja kylmyydeksi? Tämä ei varmaan ollut oikea paikka avautua, mutta pakko oli johonkin kirjoittaa. Olen miettinyt, että näkevätkö lapsettomuudesta kärsivät tätä puolta ensinkään? Tietenkin tajuan että on itsekästä sanoa, että lapseton pääsee helpommalla.

6

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ...............

      Mielestäni olet oikeassa. Yhtään en tekisi. Rakastan lapsiani syvästi ja en yhtäkään antaisi pois, mutta ne suurentuneet murheet ja huolet, kun pesästä lentäneet. Murheet pienemmät, kun kotona asuivat. Minun kohdallani näin.
      Ja sen kyllä tiedän miten onneton olisin ollut, jos en olisi lapsia alkanut saamaan, mutta nyt kokemuksesta...

    • Juu,

      En ole koskaan halunnut lapsia, ja minulla on hyvä näin. Olen täysin tyytyväinen ratkaisuuni.

    • Lapseton

      kiinnostaa ( )
      ei kiinnosta (x)

    • yks lapseton

      Mitä enemmän tulee ikää lisää, sitä enemmän varmistun siitä, etten halua lapsia. Ihmiset on niiiin pskoja toisilleen. Tilastojen mukaan tulevaisuus tuleville sukupolville on huono. Olen järki-ihmisiä, tunteet ei ohjaile päätöksiäni. Onneksi ukkoni ei välttämättä halua lapsia mutta saas nähdä alkaako haikailemaan.

      Tutkimusten mukaan älykkäät naiset eivät halua lapsia yhtä paljon kuin muut. Mahtaako sama päteä älykkäisiin miehiin?

    • .......

      Kyllä näkee ja näin itsekin ollessani lapseton. Tuolla yhdessä ketjussa sanoinkin, että kun lasta ei ole sitä ei voi menettää. Kuitenkin kun raskaaksi tulin en hetkeäkään ajatellut aborttia tms.

      Olin kyllä vuosia valmentautunut elämään ilman lapsia. Eihän minun niitä pitänyt saada. Olen kuitenkin lapsestani onnellinen, mutta aina takaraivossa takoo tietoisuus maailman vaaroista. Sen kanssa pitää oppia elämään tai valita lapsettomuus. Kyllä se pahin kaikista tuskista on ajatella että maailma voi satuttaa lasta. Mitään muuta kamalaa asiassa ei olekaan.

    • Herra Hessu

      Älä sinä maailmaa pelkää. Lapsissa on tulevaisuus ja heillä on mahdollisuus muutokseen. Sukupolvia tulee ja menee. Näin on ollut jo tuhansia vuosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe