The Walking Dead

Äityli123321

Hei, Mä kysyisin teiltä mitä mieltä te olette The Walking Dead sarjan ikärajasta ja minkäikäinen sitä voi katsoa? Lapseni on 16 vuotias ja sanoo kokoajan meille että haluaisi sitä katsella ikäraja siinä on 16 mutta olen siitä katsonut pätkiä netistä ja vaikuttaa kyllä todella raa`alta ja pelottavalta sarjalta. Itse en oikeen tiedä mitä tehdä antaisinko katsoa koska ikäraja sarjassa on 16 vuotta vai kieltäisnkö silti?

26

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niisku-10

      Sama juttu täällä. Meillä on myös 16-vuotias poika ja katselee tätä sarjaa. Olen itse välillä katsellut pojan kanssa, mutta ei todellakaan ole minun mieleeni. Toisaalta poikani on taas itse rauhallisuus, eikä sarja ei aiheuta hänellä mitään väkivaltaisia reaktioita. Vähän hankalaa on enää 16-vuotiaalta kieltää sarjaa, koska katselee sen varmasti vaikka tietokoneelta jos ei muualta saa...

    • Äityli123321

      Niinhän se saattaa olla varmaan annetaan kattoa mut jos tulee jotain reaktioita kyseisestä sarjasta tai pelottaa ym. niin sit kyllä kieltää.

    • zombieland

      SIIS TÄH??? "poikani on taas itse rauhallisuus, eikä sarja ei aiheuta hänellä mitään väkivaltaisia reaktioita" halooo!!! eihän se sitä meinaa jos kattoo kauhu/zombi juttuja et siitä tulis väkivaltasex!!! oon ite kattonu 30v aikana satoja ja satoja vastaavia elokuvia ja edelleenkään en ole väkivaltainen kun sitä vastaan!! ottakaan nyt järkikäteen herranen aika ja lopettakaa jeesustelu!! jos teijän mielestä 16v ei voi tollasta kattoa niin survo se sinne tynnyriin siihen asti että lähtee kotoa pois!!!!

      • Pipepo-1

        Jaahans! Sinulla ei sitten näköjään ole "Zombieland" omia lapsia, kun kommenttisi ovat tuota luokkaa....


    • järki käteen hoi

      Jos ikäraja on 16, niin mielestäni ihan turhaa kieltää 16 vuotta täyttänyttä katsomasta sarjaa. Antaa sen itse päättää.

    • Minä vaan1

      Entäs kun mulla on 11 vuotias tytär joka sanoo että kaveritkin saa katsoa? Itse en ole kattonut kyseistä sarjaa mutta nimi kyllä vaikuttaa vähän epäilyttävältä. Mitä mieltä te olette sarjasta?

      • Anonyymi

        Älä anna sanon ihan tosissani. Siinä tapetaan ihmisiä todella brutaalisti ja on vaan sadistinen sarja


    • 16-

      Itse olen sarjaa katsonut, en todellakaan suosittele 11 vuotiaalle, ei edes 13 vuotias sisareni ei minusta tarpeeksi vanha sitä katsomaan, eikä hän onneksi haluakaan! Mutta kyllä jo 15-16 vuotias voi aivan hyvin katsoa tätä sarjaa.

    • Minä vaan1

      Mä olen lukenut kyseisestä sarjasta ja mitä siinä tapahtuu enkä todellakaan aio antaa tyttäreni sitä katsoa.

    • äitiäkin ällöttää

      Minä olen 27-vuotias kolmen lapsen äiti enkä pysty itsekään aina katsomaan sitä ohjelmaa, zombieksi muuttunut lapsi ja veriset jäljet turvakaukalossa tulivat jo uniin. Silti olen tyhmä ja yritän sarjaa seurata. En todellakaan antaisi alle ikärajan olevan lapsen katsoa vaikka kuinka kaverit saa. Jos se valvottaa aikuisiakin, miten käy lapsen. Enkä ole ainoa aikuinen joka siitä ahdistuu.

    • Jackie3

      Olen nähnyt walking deadin 4 kauden ensimmäisen jakson ja voin hieman kertoa teille paljastuksia!

      Vankilaan saapuu uusia selviytyjiä, jotka yrittävät sopeutua uuteen elämään. Rick lähtee metsään etsimään karjaa/ruokaa. Hän löytää kuitenkin yksinäisen naisen, joka pyytää Rickiltä apua. Nainen kertoo tarvitsevansa ruokaa ja turvapaikkaa hänelle ja hänen miehellensä Eddielle. Nainen suostuttelee Rickin hänen leiriinsä, koska Rick sanoi haluavansa tavata Eddien, mutta leiristä löytyykin ikävä yllätys ja Rick järkyttyy.

      Samaan aikaan osa selviytyjistä lähtee läheiseen tavarataloon hakemaan aseita ja ruokaa. Tavaratalossa tapahtuu ikäviä, kun oluthylly kaatuu yhden uuden selviytyjän päälle, josta kuuluu niin kova ääni, että zombit kuulevat sen ja pääsevät tavarataloon sisään.

      Lopussa eräs uusista selviytyjistä kuolee kenenkään tietämättä ja muuttuu zombiksi, jonka jälkeen jakso loppuu.

    • TheOneWithKnowledge

      Hyvä, että täällä keskustellaan tärkeästä aiheesta. Mielestäni sarjaa ei saisi katsoa 11-vuotiaat lapset, onhan sen ikäraja syystäkin 16. Mutta keskustelunaloittajan kysymys oli, että pitäisikö hänen 16-vuotiaan lapsensa saada katsoa tätä sarjaa. Minun mielestäni 16-vuotias on jo tarpeaksi aikuinen voidakseen tätä hienoa ja brutaalia sarjaa katsoa. En halua kuitenkaan yleistää, joten suosittelen, että käyt poikasi/tyttäresi kanssa keskustelua asiasta, jos kerran kyseinen aihe vaivaa sinua.
      PS. Lapsesi on todennäköisesti tottuneempi tälläisten kauhuelokuvien katseluun kuin sinä, joten sarja saattaa kauhistuttaa sinua, muttei häntä. Toivon, että vastauksestani oli hyötyä.

    • uuuu..pelottaa...

      En ymmärrä miks vauhkotaan tästäkin asiasta..Täähän on vain sarja, missä on maskeerattuja näyttelijöitä. :DDDDDDDDD

    • tollo!

      Et oo tosissas! Sarjas on tosi vähä raakoja kohtauksia. Siinä kerrotaan enimmäkseen tarinaa sillä lailla että ukot mietiskelee ongelmiansa! Poikas on jo 16 sehän on jo varhaisaikuinen. 16 tai 19 on melkein sama ikä. Et kai sinä nyt kauhuelokuvaa menisi 19 vuotiaalta kieltämään! Vai onko poikas joku sotahullu? Pelaakse päivät pääksyten sota pelei?jos pelaa sit voi vähä murehtii mut ei muuten.

    • 17+13=30

      Tais olla tää trolli? Tosissaa, jos olet niin ei voi muutaku nauraa. Eiköhän kannatais lopettaa tuollainen holhoominen ja antaa pojan katsoa mitä haluaa.

    • 4+8=12

      Voi herranen aika. Olen 13 ja katson. Ei siitä tule väkivaltaiseksi, kun ei ole pelottava edes. pikkusiskolleni (7v) en antaisi kuitenkaan.

      • Anonyymi

        hyvä


    • Kokemusta

      Meillä ei ole kukaan katsonut kyseistä sarjaa, koska sarjan mainospätkät näyttävät niin typeriltä. Harvemmin tulee muutenkaan katsottua ohjelmia, joita täytyy mainostaa joka katkolla.

      • Thewalkingkock

        Kukko pärssinenkin katsoisi tätä


    • Jotain rajaa

      Voi jessus sanon mina. Taa on menny aivan jarettomaksi taa holhoaminen. Jatkat on 16 vutiaita ja eivat saa katsoa Thw Walking Deadia. Mennee vahan yli. Olen itse 16 vuotias ja olen katsonut kauhuelokuvia ala-asteelta lähtien enkä ole mitenkaan kieroutunut. Onneksi omat vanhempani eivät kasvattaneet minua pumpulissa.

    • ööö.

      Joo ja minä olen 13-vuotias, jonka äiti antaa katsoa tätä sarjaa ihan 8vuotiaan pikkuveljenkin kanssa o.o

    • Paras<3

      Twd on ollu mun lempi sarja jotai 3 vuotta. Oon ite 13 nyt ja ei oo mun mielest kyl mikää k16 korkeintaa k13... Näytteliät on parhait

      • Anonyymi

        Ei varmasti 13vuotiaille


    • Anonyymi

      Lol oon 14v ja katon sitä

      • Anonyymi

        gangsteri


    • Anonyymi

      Todella raakaa mutta 16v poika kyllä voi minun mielestä katsoa sen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe