Room. 6

IsoP.

3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

Me olemme kasteessa ”upotettu” Kristukseen. Olemme siis hänen sovitustyöhön tulleet osallisiksi, koska olemme yhtä Hänen kanssaan. Sillä olemme Häneen upotettu eli yhteenkasvaneet. Kun olemme yhteenkasvaneina Kristuksen ruumiiseen, siihen ruumiiseen joka on kuollut kaikkien syntien puolesta, olemme silloin osallisia syntien anteeksi saamisessa.
Olemme siis siinä ruumiissa, joka on voittanut kuoleman ja sovittanut kaikki synnit. Kun nyt olemme tämän päällemme pukeneet olemme saaneet voiman lihaa vastaan ja voimme vaeltaa kohti täyttä pyhitystä. Tämä tapahtuu Pyhän Hengen kasteessa.

Jotkut ovat tehneet tästä kaste tapahtumasta kuvaelman. Ikään kuin Tiernapojat esityksen, jossa kuvaillaan mitä tapahtui Jeesuksen syntymän aikoihin. Olen kuullut että tätä kaste näytelmää esitetään esim. jossain Turun suunnalla. Olikohan paikan nimi Jumalan teatteri tai jotain.

Toiset taas sanovat että vesi liittää meidät Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Ei vesi liitä meitä mihinkään, vaan Pyhä Henki. Ymmärrän tämän pikku kömmähdyksen, koska Jumala käyttää peitenimeä ”vesi” Pyhästä Hengestä. Mutta nyt tämäkin salaisuus on tullut julki.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiastakyse

      Mutta ennen Pyhän Hengen kastetta on parannuksen tie. Sillä tiellä uskovaista ihmistä johtaa Jumalan Sana Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella.
      "17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
      18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
      19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne."

      Ensin on nöyrryttävä kuulemaan Jeesusta hiljaisuudessa ja nöyrryttävä ottamaan Hänen opetuksensa vastaan laittaen kaiken muun pois Hänen tieltään. Näin Jeesus saa tulla Sanan ja Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella etumaiselle sijalle ihmisessä. Aina on ensin sielullinen ihminen, mutta Jeesuksen kasvattama ihminen muuttuu Sanan ja Pyhän Hengen kasvatuksessa ja voimassa hengelliseksi ihmiseksi.

      Pyhän Hengen kaste tarkoittaa sitä, että Jumala jää ME muodossa asumaan puhdistamaansa ihmiseen.
      Pyhän Hengen lahja sen sijaan kirkastaa Jeesusta, muistuttaa kaikesta mitä Hän opetti, nuhtelee ja varoittaa asuen ihmisen päällä. Jumalan Henki ei tule kasteena saastaiseen ihmiseen, vaan puhdistaa ja pyhittää ihmisen Pyhän Hengen lahjan kirkastaman Sanan, eli Elävän Veden Lähteen, eli Jeesuksen kautta. Uskovainen ihminen saa tuossa Lähteessä peson, eli pesun.

      Vesikasteessa on LUPAUS syntien anteeksi saamiseen ja Pyhän Hengen lahjan osallisuuteen. Jeesus asetti käskyn kastaa ja OPETTAA, joten niin pitää toimia, eli Jumalan luokse tie alkaa täällä saatavasta kasteesta.
      Kasteesta siis alkaa tie Jumalan luokse ja tuo tie on ensin parannuksen tie ja sen jälkeen ihminen pääsee vapautettujen tielle.
      Sana tekee kaiken. Jeesus on Jumalan Sana ja Häntä pitää kuulla. Pyhän Hengen lahja kirkastaa kuuleville ja näkeville Jeesuksen, joka on JUMALAN SANA.

      • asiastakyse

        Tässä ohjeet miten ihmisen pitää vaeltaa kohti Jeesuksen perustamaan valtakuntaa. Vaeltaessaan tuota valtakuntaa kohti Sanan ja Pyhän Hengen lahjan kirkkaassa valossa ihminen pyhittyy ja viimein hän tulee pyhäksi ja saa Pyhän Hengen kasteen. Jumala siirtää Itse kasvattamansa ja puhdistamansa ihmisen Poikansa perustamaan valtakuntaan.
        2. Pietarin kirje 1
        1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
        2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

        4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
        9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.


        10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.


        12 Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
        13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
        14 Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti.
        15 Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa.
        16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

        17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Tässä ohjeet miten ihmisen pitää vaeltaa kohti Jeesuksen perustamaan valtakuntaa. Vaeltaessaan tuota valtakuntaa kohti Sanan ja Pyhän Hengen lahjan kirkkaassa valossa ihminen pyhittyy ja viimein hän tulee pyhäksi ja saa Pyhän Hengen kasteen. Jumala siirtää Itse kasvattamansa ja puhdistamansa ihmisen Poikansa perustamaan valtakuntaan.
        2. Pietarin kirje 1
        1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
        2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

        4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
        9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.


        10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.


        12 Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
        13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
        14 Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti.
        15 Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa.
        16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

        17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Paavali opetti jopa vuosikausia samoja ihmisiä tuntemaan Jumalan. Hän asui Roomassakin vuokrahuoneessa kaksi vuotta ja opetti Jumalan tuntemista evankeliumeilla. Paavali kirjoitti kirjeitä pyhille ja heille, jotka olivat vasta matkalla pyhityksen kautta pyhiksi. Jumalan Sana pyhittää silloin, kun Sana otetaan vastaan Pyhän Hengen lahjan kirkkaudella ja voimalla.
        Kolossalaiskirje 1
        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
        8 ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
        9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
        12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.


      • näin Raamatussa

        "asiastakyse" inttää tuota samaa, itsekeksimäänsä harha-oppia "kasteen lahjasta", jota Raamattu ei tunne.

        "Jeesus asetti käskyn kastaa ja OPETTAA, joten niin pitää toimia, eli Jumalan luokse tie alkaa täällä saatavasta kasteesta."

        Täyttä hölynpölyä!!!

        Tie Jumalan luo alkaa siitä, kun ihminen KUULEE evankeliumin sanan, OTTAA
        SEN VASTAAN, eli uskoo ja sen jälkeen kastattaa itsensä"!!!

        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        "Sillä kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi,
        NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ." Joh 1:12

        "asiastakyse" kuvittelee ilmeisesti, että kun samaa harhaa toistaa tarpeeksi
        usein, niin joku saattaa jopa uskoa siihen.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Paavali opetti jopa vuosikausia samoja ihmisiä tuntemaan Jumalan. Hän asui Roomassakin vuokrahuoneessa kaksi vuotta ja opetti Jumalan tuntemista evankeliumeilla. Paavali kirjoitti kirjeitä pyhille ja heille, jotka olivat vasta matkalla pyhityksen kautta pyhiksi. Jumalan Sana pyhittää silloin, kun Sana otetaan vastaan Pyhän Hengen lahjan kirkkaudella ja voimalla.
        Kolossalaiskirje 1
        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
        8 ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
        9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
        11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
        12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

        näin Raamatussa, jätä inttämiset ja pyydä syntejäsi anteeksi kääntymällä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, joka on evankeliumi, eli Herra. Herra on lähde syntiä vastaan ja joka saa tuossa lähteessä pesun puhdistuu Jumalan omaisuukansan jäseneksi.
        En enää keskutele kanssasi, sillä niin kauan kuin et käännyt katsomaan Jeesukseen, etä tule käsittämään mitä kirjoitan.

        Kaikki apostolit ja Jumalalta viran saaneet kehoittavat ihmisiä kääntymään. Joka ottaa heidän kehoituksensa vastaan, saa alkaa kasvamaan Pyhän Hengen lahjan, jonka Jumala lupaa kasteen yhteydessä antaa jokaiselle, kirkastaman Sanan, eli Karitsan lampun valossa uuteen elämään. Uusi elämä alkaa sen jälkeen, kun ihminen on kuullut ja uskonut Jeesuksen opetukset ja kulkenut parannuksentietä pitkin ristille ja jättänyt Jumalan Sanaa vastustavan lihan tahdon samalle ristille, mille Jeesus naulittiin Ihmisen Poikana. Sen jälkeen avautuu esirippu ylhäältä alas ja Jumala kastaa ahtaasta portista sisään tulleen Itse Pyhällä Hengellä ja tulella.

        näin Raamatussa, älä kulje perässäni vääristämässä omilla luuloilla kirjoituksiani. Vaikkakin kaikki kahdeksan vuotta, mitä olen täällä kirjoittanut, on perässäni kulkenut sama henki.


      • näin Raamatussa
        asiastakyse kirjoitti:

        näin Raamatussa, jätä inttämiset ja pyydä syntejäsi anteeksi kääntymällä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, joka on evankeliumi, eli Herra. Herra on lähde syntiä vastaan ja joka saa tuossa lähteessä pesun puhdistuu Jumalan omaisuukansan jäseneksi.
        En enää keskutele kanssasi, sillä niin kauan kuin et käännyt katsomaan Jeesukseen, etä tule käsittämään mitä kirjoitan.

        Kaikki apostolit ja Jumalalta viran saaneet kehoittavat ihmisiä kääntymään. Joka ottaa heidän kehoituksensa vastaan, saa alkaa kasvamaan Pyhän Hengen lahjan, jonka Jumala lupaa kasteen yhteydessä antaa jokaiselle, kirkastaman Sanan, eli Karitsan lampun valossa uuteen elämään. Uusi elämä alkaa sen jälkeen, kun ihminen on kuullut ja uskonut Jeesuksen opetukset ja kulkenut parannuksentietä pitkin ristille ja jättänyt Jumalan Sanaa vastustavan lihan tahdon samalle ristille, mille Jeesus naulittiin Ihmisen Poikana. Sen jälkeen avautuu esirippu ylhäältä alas ja Jumala kastaa ahtaasta portista sisään tulleen Itse Pyhällä Hengellä ja tulella.

        näin Raamatussa, älä kulje perässäni vääristämässä omilla luuloilla kirjoituksiani. Vaikkakin kaikki kahdeksan vuotta, mitä olen täällä kirjoittanut, on perässäni kulkenut sama henki.

        Hienoa "asiastakyse", että sinä vihdoinkin tajuat, miten ihminen pelastuu:

        " Uusi elämä alkaa sen jälkeen, kun ihminen on kuullut ja uskonut Jeesuksen opetukset ja kulkenut parannuksentietä pitkin ristille"

        JUURI NOIN!!
        Miksi sinä edellä sekoilit, että uusi elämä alkaisi kasteessa???

        Kasteella ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
        Kaste tulee SEN JÄLKEEN!

        Mutta miksi sinä sekoilit tuolla edellä "kasteen lahjasta" ja Pyhän Hengen saamisesta kasteessa??

        Ethän vieläkään ole löytänyt niitä Raamatusta.

        Minä uskon Herraan Jeesukseen ja olen saanut syntini anteeksi, joten ei sinun tarvitse siitä kantaa huolta.
        Sinäkin voisit tehdä parannusta tuosta valehtelemisesta, jota olet harrastanut
        joissakin viesteissäsi.
        Ei omaa näkemystä tarvitse puolustaa sillä, että antaa valheellista tietoa toisista
        uskovista.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        näin Raamatussa, jätä inttämiset ja pyydä syntejäsi anteeksi kääntymällä uskomaan Jeesukseen Kristukseen, joka on evankeliumi, eli Herra. Herra on lähde syntiä vastaan ja joka saa tuossa lähteessä pesun puhdistuu Jumalan omaisuukansan jäseneksi.
        En enää keskutele kanssasi, sillä niin kauan kuin et käännyt katsomaan Jeesukseen, etä tule käsittämään mitä kirjoitan.

        Kaikki apostolit ja Jumalalta viran saaneet kehoittavat ihmisiä kääntymään. Joka ottaa heidän kehoituksensa vastaan, saa alkaa kasvamaan Pyhän Hengen lahjan, jonka Jumala lupaa kasteen yhteydessä antaa jokaiselle, kirkastaman Sanan, eli Karitsan lampun valossa uuteen elämään. Uusi elämä alkaa sen jälkeen, kun ihminen on kuullut ja uskonut Jeesuksen opetukset ja kulkenut parannuksentietä pitkin ristille ja jättänyt Jumalan Sanaa vastustavan lihan tahdon samalle ristille, mille Jeesus naulittiin Ihmisen Poikana. Sen jälkeen avautuu esirippu ylhäältä alas ja Jumala kastaa ahtaasta portista sisään tulleen Itse Pyhällä Hengellä ja tulella.

        näin Raamatussa, älä kulje perässäni vääristämässä omilla luuloilla kirjoituksiani. Vaikkakin kaikki kahdeksan vuotta, mitä olen täällä kirjoittanut, on perässäni kulkenut sama henki.

        näin Raamatussa taitaa olla työtön, tai eläkeläinen ja näin hänelle jää paljon aikaa käydä täällät pilkaamassa ja muuttelemassa heidän kirjoituksiaan, jotka eivät leipätyöltä kerkiä häntä vartiomaan, eivätkä edes halua sitä tehdä.
        Hän väärentää täällä minunkin kirjoituksiani, mutta onneksi olen leipätyöni puolesta paljon tietokoneen äärssä ja halutessani voin käväistä oikaisemassa hänen valheitaan. En kylläkään juuri halua sitä enää tehdä, sillä häneen itseensä ei Jumalan Sana sulaudu ja tuollaisia ihmisiä on suurin osa ns. uskovaisista.

        Edelleenkin kerron, että Pyhän Hengen lahja on kastelahja. Pyhä Henki alkaa kirkastamaan Jumalan Sanaa kastetuille. Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse, sillä joka uskoo Pyhän Hengen kirkastaman Jumalan Sanan, saa kasvaa päivään, joka tuo tullessaan Suuren Kastajan antaman kasteen, eli saa Jumalan Sanan kasvatuksen Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella helluntain ihmeeseen.


      • kastelahja :)
        asiastakyse kirjoitti:

        näin Raamatussa taitaa olla työtön, tai eläkeläinen ja näin hänelle jää paljon aikaa käydä täällät pilkaamassa ja muuttelemassa heidän kirjoituksiaan, jotka eivät leipätyöltä kerkiä häntä vartiomaan, eivätkä edes halua sitä tehdä.
        Hän väärentää täällä minunkin kirjoituksiani, mutta onneksi olen leipätyöni puolesta paljon tietokoneen äärssä ja halutessani voin käväistä oikaisemassa hänen valheitaan. En kylläkään juuri halua sitä enää tehdä, sillä häneen itseensä ei Jumalan Sana sulaudu ja tuollaisia ihmisiä on suurin osa ns. uskovaisista.

        Edelleenkin kerron, että Pyhän Hengen lahja on kastelahja. Pyhä Henki alkaa kirkastamaan Jumalan Sanaa kastetuille. Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse, sillä joka uskoo Pyhän Hengen kirkastaman Jumalan Sanan, saa kasvaa päivään, joka tuo tullessaan Suuren Kastajan antaman kasteen, eli saa Jumalan Sanan kasvatuksen Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella helluntain ihmeeseen.

        asiastakyse: "Edelleenkin kerron, että Pyhän Hengen lahja on kastelahja."

        On tuossa asiaa, sillä kyllähän Jumala lupaa apostoli Pietarin sanomana näin:

        ""Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)

        Pyhän Hengen saamisen suhteen tuossa lupauksessa (Apt. 2:38) tulee kiinnittää erityistä huomiota tähän:

        " ... ja ottakoon ... kasteen ... niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Lahjan Pyhä Hengen saaminen - kastelahja :)


      • asiastakyse
        kastelahja :) kirjoitti:

        asiastakyse: "Edelleenkin kerron, että Pyhän Hengen lahja on kastelahja."

        On tuossa asiaa, sillä kyllähän Jumala lupaa apostoli Pietarin sanomana näin:

        ""Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)

        Pyhän Hengen saamisen suhteen tuossa lupauksessa (Apt. 2:38) tulee kiinnittää erityistä huomiota tähän:

        " ... ja ottakoon ... kasteen ... niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Lahjan Pyhä Hengen saaminen - kastelahja :)

        Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Isä kutsuu, Poika opettaa, Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus nimi pitää sisällään kolmiyhteisen Jumalan nimen ja tuon nimen, eli Jeesus nimen Jeesus kirkasti sanoen, että "olen kirkastanut nimesi, jonka minulle annoit."

        Pyhän Hengen lahja kirkastaa meille ihmisille tuon NIMEN ja tuon nimen OMISTAJAN. Kaste tuohon nimeen tuo meille oikeuden saada synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhän Hengen lahja tulee opastamaan syntistä ihmistä Jumalan Sanalla parannuksen tekemiseen. Kun me opimme, että laki, eli käskyt ovat voimassa, joudumme lain kanssa vastatusten, eli joudumme huutamaan Herraa avuksi, jotta laki nousee pidetyksi. Niin kävi minulle ja kaikille uudestisyntyneille.
        Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse ja siksi Paavali kertoo kasteen olevan alkeisoppi.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Isä kutsuu, Poika opettaa, Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus nimi pitää sisällään kolmiyhteisen Jumalan nimen ja tuon nimen, eli Jeesus nimen Jeesus kirkasti sanoen, että "olen kirkastanut nimesi, jonka minulle annoit."

        Pyhän Hengen lahja kirkastaa meille ihmisille tuon NIMEN ja tuon nimen OMISTAJAN. Kaste tuohon nimeen tuo meille oikeuden saada synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhän Hengen lahja tulee opastamaan syntistä ihmistä Jumalan Sanalla parannuksen tekemiseen. Kun me opimme, että laki, eli käskyt ovat voimassa, joudumme lain kanssa vastatusten, eli joudumme huutamaan Herraa avuksi, jotta laki nousee pidetyksi. Niin kävi minulle ja kaikille uudestisyntyneille.
        Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse ja siksi Paavali kertoo kasteen olevan alkeisoppi.

        Johannes 17
        1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
        5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
        6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.


      • huolestuttavaa
        asiastakyse kirjoitti:

        Johannes 17
        1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
        5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
        6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

        Kysymys asiastakyseelle.

        Onko sinulla ollut kauan tuo messiaskompleksi?
        Kuvittelet itseäsi messiaaksi.


      • shrlckhlms
        asiastakyse kirjoitti:

        Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Isä kutsuu, Poika opettaa, Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus nimi pitää sisällään kolmiyhteisen Jumalan nimen ja tuon nimen, eli Jeesus nimen Jeesus kirkasti sanoen, että "olen kirkastanut nimesi, jonka minulle annoit."

        Pyhän Hengen lahja kirkastaa meille ihmisille tuon NIMEN ja tuon nimen OMISTAJAN. Kaste tuohon nimeen tuo meille oikeuden saada synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhän Hengen lahja tulee opastamaan syntistä ihmistä Jumalan Sanalla parannuksen tekemiseen. Kun me opimme, että laki, eli käskyt ovat voimassa, joudumme lain kanssa vastatusten, eli joudumme huutamaan Herraa avuksi, jotta laki nousee pidetyksi. Niin kävi minulle ja kaikille uudestisyntyneille.
        Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse ja siksi Paavali kertoo kasteen olevan alkeisoppi.

        * Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on JHVH *


      • hklj34h
        näin Raamatussa kirjoitti:

        "asiastakyse" inttää tuota samaa, itsekeksimäänsä harha-oppia "kasteen lahjasta", jota Raamattu ei tunne.

        "Jeesus asetti käskyn kastaa ja OPETTAA, joten niin pitää toimia, eli Jumalan luokse tie alkaa täällä saatavasta kasteesta."

        Täyttä hölynpölyä!!!

        Tie Jumalan luo alkaa siitä, kun ihminen KUULEE evankeliumin sanan, OTTAA
        SEN VASTAAN, eli uskoo ja sen jälkeen kastattaa itsensä"!!!

        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        "Sillä kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi,
        NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ." Joh 1:12

        "asiastakyse" kuvittelee ilmeisesti, että kun samaa harhaa toistaa tarpeeksi
        usein, niin joku saattaa jopa uskoa siihen.

        -- "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        Mutta uskovien kaste oppilaisethan opettavat, että usko tulee ratkaisusta?


      • IsoP.
        asiastakyse kirjoitti:

        Jeesus käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Isä kutsuu, Poika opettaa, Pyhä Henki kirkastaa. Jeesus nimi pitää sisällään kolmiyhteisen Jumalan nimen ja tuon nimen, eli Jeesus nimen Jeesus kirkasti sanoen, että "olen kirkastanut nimesi, jonka minulle annoit."

        Pyhän Hengen lahja kirkastaa meille ihmisille tuon NIMEN ja tuon nimen OMISTAJAN. Kaste tuohon nimeen tuo meille oikeuden saada synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Pyhän Hengen lahja tulee opastamaan syntistä ihmistä Jumalan Sanalla parannuksen tekemiseen. Kun me opimme, että laki, eli käskyt ovat voimassa, joudumme lain kanssa vastatusten, eli joudumme huutamaan Herraa avuksi, jotta laki nousee pidetyksi. Niin kävi minulle ja kaikille uudestisyntyneille.
        Kasteesta alkaa tie Jumalan luokse ja siksi Paavali kertoo kasteen olevan alkeisoppi.

        asiastakyse:

        Vesikaste ei anna mitään syntejä anteeksi. Uhraa joku virheetön eläin, sekin auttaa enenmmän.

        Vesikasteessa ei saada mitään Pyhää Henkeä, korkeintaan saadaan pappi hyvälle tuulelle. Eikä siinä tuulessa ole kyse Pyhästä Hengestä.

        Sanot: Sitten kun kuljet vesikasteen jälkeen synnitöntä vaellusta (ahdas portti) saat Pyhän Hengen kasteen. ???

        Ehkä tuossa ahdas portti jutussasi on enemmän kyse täydellisestä pyhittymisestä, kuin mistään Pyhän Hengen kasteesta.


        Raamattu kehoittaa: Uskoontulo ja PH kaste, vaellus --------> täydellinen pyhitys. Ei siinä tarvitse vesikastetta missään välissä.


      • näin Raamatussa
        hklj34h kirjoitti:

        -- "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        Mutta uskovien kaste oppilaisethan opettavat, että usko tulee ratkaisusta?

        Usko ei tule ihmisen omalla ratkaisulla eikä kasteen yhteydessä. Sitä ei voi ottaa
        milloin tahtoo, vaan ainoastaan silloin, kun Jumala kutsuu.

        Usko on aina Jumalan teko, Luuk 10:
        29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Kun ihminen KUULEE Jumalan sanaa ja ottaa sanan vastaan, niin Pyhä Henki vaikuttaa uskon syntymisen!

        "Usko tulee KUULEMISESTA"!


      • hklj34h
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Usko ei tule ihmisen omalla ratkaisulla eikä kasteen yhteydessä. Sitä ei voi ottaa
        milloin tahtoo, vaan ainoastaan silloin, kun Jumala kutsuu.

        Usko on aina Jumalan teko, Luuk 10:
        29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Kun ihminen KUULEE Jumalan sanaa ja ottaa sanan vastaan, niin Pyhä Henki vaikuttaa uskon syntymisen!

        "Usko tulee KUULEMISESTA"!

        Oletko siis sitä mieltä, että monet monet uskovien kaste oppilaiset (kuten monet helluntailaiset ym.) opettavat väärin kun he kokouksissaan sanovat esimerkiksi "onko täällä ketään, joka haluaa tulla uskoon? ... nosta kätesi ... tule eteen ... " ja sitten kun joku noista käden nostaneista tulee eteen sitten siellä edessä tehdään ratkaisu ja sitten ollaan uskossa? He opettavat, että ennen ratkaisua ei oltu uskossa, ratkaisun jälkeen on uskossa eli he opettavat

        *** "Usko tulee RATKAISUSTA" ! ***


      • dfgkjl4j
        näin Raamatussa kirjoitti:

        Usko ei tule ihmisen omalla ratkaisulla eikä kasteen yhteydessä. Sitä ei voi ottaa
        milloin tahtoo, vaan ainoastaan silloin, kun Jumala kutsuu.

        Usko on aina Jumalan teko, Luuk 10:
        29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Kun ihminen KUULEE Jumalan sanaa ja ottaa sanan vastaan, niin Pyhä Henki vaikuttaa uskon syntymisen!

        "Usko tulee KUULEMISESTA"!

        Eikö sitä ratkaisua nykyään tarvitakaan uskoontulemiseen?


      • dfgkjl5j
        dfgkjl4j kirjoitti:

        Eikö sitä ratkaisua nykyään tarvitakaan uskoontulemiseen?

        Ei ratkaisua tarvitse. Se on itsensä pyhittämisen yrittämistä.

        Uskoontulo on vastaanottamista, eikä suunnittelua ja tratekioiden tekemistä. Noita simon on tyyppi esimerkki käden nostajista ja eteen marssijoista.


      • Huomioitavaa
        näin Raamatussa kirjoitti:

        "asiastakyse" inttää tuota samaa, itsekeksimäänsä harha-oppia "kasteen lahjasta", jota Raamattu ei tunne.

        "Jeesus asetti käskyn kastaa ja OPETTAA, joten niin pitää toimia, eli Jumalan luokse tie alkaa täällä saatavasta kasteesta."

        Täyttä hölynpölyä!!!

        Tie Jumalan luo alkaa siitä, kun ihminen KUULEE evankeliumin sanan, OTTAA
        SEN VASTAAN, eli uskoo ja sen jälkeen kastattaa itsensä"!!!

        "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        "Sillä kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi,
        NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ." Joh 1:12

        "asiastakyse" kuvittelee ilmeisesti, että kun samaa harhaa toistaa tarpeeksi
        usein, niin joku saattaa jopa uskoa siihen.

        Näin Raamatusta huitaisee yli Raamatun omalla ajatus tasolla.
        VOI SINUA Yrität koko ajan sotkea selviä opetuksia, jotka tulevat muutamien ihmisten kautta.
        Ehkä se tuo sinulle tyydytystä lihalle, kun saat oikein lyödä?
        Vaikka ei siitä ole mitään hyötyä, koska kuka sinua kuuntelisi saati sitten ottaisi tosissaan.


      • Eenokki 12
        hklj34h kirjoitti:

        -- "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta!

        Mutta uskovien kaste oppilaisethan opettavat, että usko tulee ratkaisusta?

        Usko tulee heille omasta vapaasta tahdostaan.

        Lahkojen kaste on synti josta täytyy autuuden uhalla luopua, tunnustamalla synti ja olisi kiireesti etsittävä oikein uskovat.


      • dfkljkl3jy
        dfgkjl5j kirjoitti:

        Ei ratkaisua tarvitse. Se on itsensä pyhittämisen yrittämistä.

        Uskoontulo on vastaanottamista, eikä suunnittelua ja tratekioiden tekemistä. Noita simon on tyyppi esimerkki käden nostajista ja eteen marssijoista.

        Niin, Raamattu puhuu parannuksesta, ei ratkaisusta. Näyttää selvältä, että ratkaisusta höpäjäminen on osoitus eksytyksestä!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe