kassatyöntekijä ei ole sylkykuppi

kassamyyjä

Ihmetyttää mistä arvoisat asiakkaat ovat saaneet päähänsä että meitä kassatyöntekijöitä voi kohdella miten vaan.aivankuin emme olisi ihmisiä ollenkaan.kyseiseen työhön hakevat kuitenkin henkilöt jotka ovat ystävällisiä ja haluavat palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.meitä syytetään jos mistäkin asiasta.hinnat tulee väärin koneelta, asiakkaalla on ns.kiire,muuten vaan huono päivä ym.tapaan itse päivittäin työssäni asiakkaita jotka eivät vaivaudu edes tervehtimään,kassalle tullaan kuulokkeet korvilla tai puhelimeen puhuen.aivan kuin me siellä kassahihnan toisella puolen emme olisi ihmisiä ollenkaan.työ vaatii kuitenkin jatkuvaa tarkkaavaisuutta ja ystävällistä asennetta kanssaihmisiä kohtaan.joten miettikää asiakkaat kun seuraavan kerran asioitte kassalla:haluaisitteko teitä kohdeltavan samalla tavalla omassa työpaikassanne?...

38

1626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vikaatoisessapäässäk

      Ja ihana mennä kassalle/kassapisteelle jossa myyjä on sen näkönen että ketuttaa. Kysyt jotain niin ei vastata..jostain jos valitat (kai asiasta saa valittaa, ei varmaan mene sitten ikinä mikään perille sinne ylimmälle portaalle) niin ei vastata..Että suu kii vaan siinä seisoa ja kumpikin olla kuin seipäännielly..ja katella myyjän ilmettä että siinä ois joku muu kuule työtön vähän innokkaammalla ilmeellä..että vaihda ammattia jos noin ketuttaa.

      • mb85e

        Kaupoissa ON yleensä erikseen paikka ja henkilöt johon saa valittaa,Ei tarvise purkaa sydäntään sinne kassalle


      • kkkkkkik

        Väittäisin että närkästyneitä kassoja on kymmenesosa närkästyneisiin asiakkaisiin verrattuna.


      • jooopati jooo...
        mb85e kirjoitti:

        Kaupoissa ON yleensä erikseen paikka ja henkilöt johon saa valittaa,Ei tarvise purkaa sydäntään sinne kassalle

        Tuota...kyllä se on kumma että jotkut palvelunalan kuten tarjoilllijat ja kassat kuvittelevat että ovat jotain erityisiä sylkykuppeja...minä kun voi kertoa että ette ole.
        Vaii, luuletteko että kaikkialla muualla ihmiset on ovat iloisia ja ystvällisiä...ja pöh..eivät ole.Suurin osa ihmisistä on itsekeskeisiä pa*koja jotka eivät kestä työ/omanelämän painetta ja sitten heitellään "kiviä" pitkin poikin mihin ikinä mennään.
        Itse en tee tätä, koska se on pentumaista mielestäni,toisin kuin kaikki muut työpaikallani.Nytkin,syksy ja loppuvuoden tulosta pitää alkaa painamaan kasaa niin jengiä vituttaa.Sitten kiukutellaan ja räjähdellään toisille.Joten,samaa pa*kaa sitä saa kaikki muutkin niskaansa.Siitä ei vain kukaan kirjoita ja tee itestään marttyyriä.


    • Katri7999

      Minä en nyt ylipäätänsäkään ymmärrä miksi purkaa se oma huono olo vieraaseen ihmiseen olipa se kassa tai asiakas tai kuka hyvänsä. Käytöstapoja ihmiset!!

    • myyjälle saa

      ja pitää vittuilla. Se kasvattaa henkisesti khihihihhiiiii....

    • kassamyyjä

      Menkää saatana itse arvoisat asiakkaat kokeilemaan. Sitten tiedätte mistä aloittaja puhuu. Minä itse olen ollut kassalla sekä asiakaspalvelupisteessä myyjänä, joten tiedän tasan tarkkaan mistä tässä on kysymys.

      • 7+1

        Kumma juttu, kun olin myyjänä pari vuotta, niin miksi ihmeessä minulle ei vittuiltu? Muutama vänkäsi jotain kummaa, joka ei kuulunut oikein asiaan. Mutta kyllä se heille selvisi.

        Muilla oli kuulemma koko ajan kusipäitä asiakkaita...


    • ====

      Olen samaa mieltä siitä, että kassalle ei kuulu kiukutella ja huutaa tai häntä ei saa arvostella. Ihmisiähän hekin tosiaan ovat. Sen sijaan olen täysin eri mieltä siitä, että kassalle pitäisi jaksaa puhua tai hymyillä tai tärkeä puhelukin pitää keskeyttää vain siksi, että saa hoidettua maksamisen kassalla hänen arvolleen sopivalla tavalla. Maksavana asiakkaana en katso velvollisuudekseni sopeutua tuollaisiin käyttäytymissääntöihin ja jos niitä oletetaan, niin siitä tulisi olla kyltti selvästi ovella, jotta tiedän viedä rahani suvaitsevampaan paikkaan.

    • paskaa palvelua

      Jos kassamyyjä varsinkin vanhemmat rouvashenkilöt katsovat naama norsun vitulla nuoria, ei tervehditä, tiuskitaan vaan.

    • hmmmmmm

      Eilen olin kaupassa ja niin vastentahtoisen oloinen kassa. Naama nurinpäin eikä katsekontaktia kehenkään.
      Sitten nää vielä ihmettelee ettei asiakkaat käyttäydy!

      Katselin ymäpärilleni josko olisi asiakaspalaute laatikko, mutta en nähnyt.

    • piooi

      No itsekin olen kassalla töissä. Itse lopetin kassalla hymyilyn, koska aina jos oikeesti olin hyvällä tuulella, niin joku idiootti oikein yrittää saada sen hymyn pois kasvoilta. No enpähän hymyile enää. Kohtelias olen kyllä kaikille ja päänaukomiset annan kyllä mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En omaa päivääni rupee pilaamaan muiden inhottavien kommenttejen takia. Ja ainakin kahvitauolla on paljon hauskempaa, kun voi työkavereille jakaa nämä "ihanat" asiakastapahtumat.

    • asdfasdavvv

      Voi anteeksi että häiritsen kassaa hänen työaikanaan.

      Otetaanpa esimerkkit häiritsevästä käytöksestäni.

      Menen kassalinjalle ja laitan tavarat hihnalle, menen kassan kohdalle ja sanon hei!. Kassa sanoo nelkytiyksysikytviis. Annan kassalle 50 euroa ja sanon olkaa hyvä. Ja kassa ei anna takaisin vaihtorahoja vaan alkaa soittaa poskeaan hyvin tuohtuneena. Näin: älä vittu teitittele mua! Mä en oo mikään vitun mummo, tajuutsä!

      Ymmärrän kyllä, että on hirveän häiritsevää nähdä ihmisiä työssään ja kuulla jopa erilaista puhetta.

      Kiitos ja anteeksi.

      • kassatyöntekijä

        Juu, tässä tapauksessa kassahenkilö toimi aivan väärin..me teitittelemme myös asiakkaita, paitsi tiettyjä vakkareita joiden kanssa on "sinunkaupat"tehty.ei kassahenkilön pitäisi mistään teitittelystä suuttua ja käyttäytyä asiattomasti!kuten jo aiemmissa viesteissäni olen todennut niin emme me kassatyöntekijät vaadi mitään erityiskohtelua, sellaista ihmismäistä käytöstä vain.koetetaan oikeasti olla ihmisiä toisiamme kohtaan, ok?


    • kassamies

      Ite oon ollu 6 vuotta kassalla, eikä mulle olla oikeestaan vittuiltu. Olen mies. Se on täysin omasta asenteesta kiinni. Hei come on, se on vaan työtä, ei työn kuulukaa olla hauskaa.

    • kiitos paljon

      Minusta kassa ei tarvii mielistellä, tekee vaan työnsä ja minä maksan ostokseni. Mutta, olen huomannut eräässä kaupassa on todella mukavia nuoria miehiä, ja hymyä myös riittää.

    • Max Martin

      Entä yritysten omistajat sitten? Minä niin muistan vielä sen 90-luvun, kun amerikkalaiset kävivät niin fanittamassa näitä omistajapsykoottisia sekavina täällä EU.ssa, kuinka se oli heistä niin ihana psykoosi, että he halusivat aina ryöstää omistajilta kaiken. Ja sitten ne idiootit eivät ikinä oppineet edes sitä, miten kansainväliset suuryritykset tulevat EU:sta Amerikkaan ja sitten amerikkalaiset vaan perustavan konttorinsa työntekoa varten. Että yksi amerikkalaisten suurimpia hulluuksia oikeasti on se, että he unohtivat jopa sosialismin ja omistavan luokan olemassaolon ja sen vastustamisen ja sitten kapitalismissa kaikki omistajat olikin jo luokiteltu hauskoiksi ja huvittaviksi psykoottisiksi. Joilta ryöstely on normaalia toimintaa kapitalismissa, että sitten olisi olemassa joku sellainen hyväsydämen omistavaluokka jossain Amerikassa varmaan esittää hyviä ja samaan aikaan oikeita omistajia käydään vaan pilkkaamassa, että saisi lisää pommeja taas Amerikkaan.

      Koko kapitalismi näyttäisi oikeastikin olevan sellainen rahaan liittyvä suuri moka, johon kuuluu se, ettei omistajien olemassaoloa olekaan. Ei kukaan voi täysin järjissään edes kutsua kapitalismia talouspolitiikaksi, vaan sen on oltava sekavuuskohtaus. Ehkä raha on liian monimutkainen juttu amerikkalaisille? I just stick my dick and call it sick.

      • mawa4

        Max Martin. Et tainnut ihan oikesti ymmärtää, missä tästä keskustelusta oli kysymys.


    • kokenutkin

      Enemmän ketuttaa paranoidiset vartijat kuin kassalla ähöttäjät.Sitä kuusta kuuleminen ja eikä korppi korpin silmää noki.Puhumattakaan ....

    • viestien aloittaja

      Valitettavasti kassatyöntekijöistäkin löytyy heitä joita kyseinen duuni v-tuttaa.he ovat minunkin mielestäni täysin väärällä alalla.itse olen yli 10 vuotta ollut kaupan alan töissä joista noin puolet kassalla.todellakin tykkään tavata asiakkaita ja erilaisia ihmisiä, suhtaudun heihin ystävällisesti ja iloisesti.kunnioitan heitä.omasta ja työkavereiden puolesta voin kuitenkin todeta sen että osa asiakkaista todellakin pitää meitä jonain ei-ihmisenä, meille voi v-ttuilla, haukkua, valittaa jos ulkona sataa.oikeasti.ja kuten eräs kommentoija totesi, tärkeää puhelua ei tarvitse lopettaa, ehkä itselläni on sen verran enemmän käytöstapoja tai jotain koska koen maksutilanteen sellaisena henk.koht.asiana ja haluan huomioida myös kassamyyjän joka minua palvelee.kyseessä ei todellakaan ole ammatti johon mennään kun "muuallekaan ei päästä".tietty on olemassa firmoja johon on tervetullut vaikka naama norsun p-seessä mutta toivon kuitenkin että alalla toimivat ovat ystävällisiä ja ammattitaitoisia.mitäpä jos koetetaan kohdella toisiamme kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan, sekä me kassatyöntekijät että asiakkaat?

    • janoinen kivi

      Osa kassoista osaa homman osa ei, jos sulle vittuillaan et osaa hommaasi ja ansaitset vittuilun et silleen hei.

      • kassallaoloonkivaakin

        Voi jessus soikoon. Ihmettelin aina kun menin kauppaan miksi jotkut kassatyöntekijät olivat hieman epäystävällisiä, mutta nyt kun olen itse työskennellyt kassalla vuoden en ihmettele kyllä yhtään. Ei se ihmisten valitus jostain vääristä hinnoista joista en tietenkään voi hevonv*ttuakaan tietää koska nimenomaan siinä kassalla nökötän vaan se jatkuva, JATKUVA käytöstapojen puute. Onko niin ylitsepääsemättömän hankalaa tervehtiä ohimennen kun siihen kassalle tulee ja kiittää kun lähtee? Ei siinä mitään jos ITSE istuisin siinä tuppisuuna mutta tervehdin aina ja kiitän aina asiakasta, ja sitten kun tulee päivän viideskymmeneskolmas henkilö joka ei takaisin osaa sitä moita tai heitä sanoa, niin alkaa pinna pikkuhiljaa palaa. Se tuskin on liikaa pyydetty että moikkaa nätisti, ei siinä tarvitse alkaa mitään muuta kasaatyöntekijän kanssa hölisemään jos ei halua. Myös "en tarvitse kuittia kiitos" ei ole niin vaikea lause, paljon kohteliaampaa kuin että lähtee siitä tuppisuuna vaan menemään. Meillä Suomessa on kuitenkin se laki että kuitti on pakko voida ostoksista tarjota. Ja tähän voisin vielä lisätä että jos sen kuitin epähuomiossa haluamattaan ottaa vastaan, niin kassan päädyissä on roskikset joihin sen voi sitten laittaa sen sijaan että jättää sen siihen hihnan päätyyn tahallaan, niinkuin valitettavan monet tekee. Kotona voi sitten sotkea niin paljon kuin huvittaa mutta kauppa on yleinen paikka. Siitä käytöstavoista vielä, että kassalla tarvitaan jonkin verran ihmistuntemusta ja tarkkaavaisuutta jota tietenkään kaikilla ei ole. Itse osaan kuitenkin lukea asiakasta, ja jos huomaan että hän on selvästi sisäänpäinkääntynyt henkilö en sitä tervehdystä välttämättä vaadi, mutta muuten pistää vit*uttamaan nämä käytöstavattomat kanssaihmiset. Minä kun en, valitettavasti vielä ole kone joten katson oikeudekseni vaatia ystävällistä kohtelua.


    • ei herkkua

      Kassamyyjältä vaaditaan myös tilannetajua. Ei jokainen kaupassa asioiva pidä kassalla asiointia niin tärkeänä tapahtumana, että kiinnittäisi sen enempää huomiota kassaan. Ymmärrän tämän. Eikä kaikki edes halua ottaa esim. tuntemattomaan kassahenkilöön kontaktia, syynähän voi olla jopa jokin pelko- tai ahdistus ongelmakin. Ihmisiä on niin erilaisia! Olen monesti jopa ahdistunut liian tungettelevaan kassaan, jonka jälkeen kassatyttö on itse pahoittanut mielensä. Erikseen tietysti on ne, jotka todella ovat epäkohteliaita asiakkaita. Silloin se joko tarttuu tai sen ohittaa tyystin.

    • Kassana nähnyt

      Toisia ihmisiä en kyllä voi ymmärtää; miksi oma paha olo pitää purkaa viattomaan kassahenkilöön ja pahimmassa tapauksessa vielä harjoittelevaan myyjän alkuun, kun voi apua tarvita kinkkisessä paikassa. On vaan niin h.....tin kiire. Et varmaankaan ymmärrä, että vaikka et suoranaisesti itse kassaa mollaisikaan, voit oikeasti pahoittaa kassan mielen. Miettikää omaa asennettanne ja laittakaa joskus itsenne myyjän saappaisiin. Asiat voi ilmaista niin monella tapaa, ei ole pakko töksäyttää, asiallisuus riittää!

      • HYVÄ PALVELU

        Mielestäni suomessa on ystävällistä ja asiallista kassapalvelua.
        Yllätti viimeksi noin kk sitten, kun purkkapaketti jäi vahingossa sokeaan pisteeseen kassakouruun, kun olin pakannut ostokseni ja poistuin. Kassatyöntekijä juoksi perääni purkka kädessä "hei teiltä jäi ostos." Vain suomessa voi tällaista tapahtua ruuhka-aikana kun kyseessä suhteellisen pieni ostos. Jäi kyllä hyvä mieli kun tuli tunne että asiakkaasta oikeasti välitetään.


    • Tartza Tre

      Kaikista ärsyttävintä on se ku ihmiset puhuu kassalla kännykkään!!!Yrittäkää hyvät ihmiset käyttäytyä ja älkää vastatko kännykkään kassalla!!!

      • 16+1

        ärsyynny vaan rauhassa. puhun kännykkään jos sattuu olemaan puhelu kesken.
        en minäkään odota,että omat asiakkaani kohtelisivat minua jotenkin erikoisella tavalla.
        Mikä siinä on, että nämä kassa ihmiset on jatkuvasti valittamassa "huonoa" kohteluaan? tehkää vaan työnne ja lopettakaa jatkuva valitus, olisiko peiliin katsomisen paikka?


    • se on voi voi

      Se on ammatinvalintakysymys. Asiakaspalvelutyö ei sovi kaikille. Monessa työssä törmää "hankaliin" asiakkaisiin. Pitää vaan asettua hänen asemaan eikä ottaa henkilökohtaisesti.

    • asiakas parkaa

      Onneksi itsepalvelukassat tulevat!
      Silloin katson tarkkaan kuka kassalla on ja se joka aina nurinpäin istuu niin saa puolestani istua rauhassa.

      Sivusta seurasin kerran marketin kassaa, asikas valitti asiasta kun kassa viskasi jogurttipurkin niin pahasti että kansi vaurioitui.

      -" en ota tuota purkkia koska se on nyt rikki".

      Oliha se niin rikki että valui jogua hihnalle.

      kassa tähän mulkaisten erittäin pahasti:
      -" onks toi sulle jotenkin tärkeetä vai?"

      Asiakas sai kassan vetämään maksun ja purkin takaisin. Olin kyllä ällistynyt.

    • rtyrytrty

      rttyyrt

    • kassamyyjä

      Ärsyttää myös ns."kiireiset ihmiset".tullaan kassalle korkokengät kopisten ja ensimmäiset sanat on mulla on kiire.hei haloo, kiire on ihmisen omaa keksintöä.halutaan vaan itselleen todistaa olevansa jollain tavalla tarpeellisia ja koetetaan päteä vaikka sitten sille kassahenkilölle.ihan oikeasti näyttää todella naurettavalta kun tulette kassalle muka kiireisenä,noutokahvi kädessä ja alatte sitten sähläämään maksukorttien ym kanssa.siinä on oikeasti vain tarve todistaa itselleen olevansa jotain muuta kuin on.ehkä olisi peiliin katsomisen paikka ellei se totuus ole liian pelottava?

    • olet naurettava

      Oletko kade :D

      • kassamyyjä

        No en todellakaan.mitä kadehtisin? Mulla on kaikki elämässä hyvin.ei tarvitse päteä kenellekään.


    • annamunnauraa

      Miten kävellään ettei korkkikset kopise?
      Se närästää että ehkäpä korkkisten kävelijät ovat toimistos töissä, pankissa, vakuutuslaitoksissa, mainostoimistoissa...??
      Itse istut peffa leveenä penkissä kiukkuisena.

      Jospa vain ottanet nokkaasi "hei haloo, mulla on kiire.." :D

      Ja kahvimuki vielä nostaa sun verenpainetta :D :D
      Tiesitkö että starbukin kahveissa on 14 palaa sokeria.
      Ole salaa onnellinen kun toinen saa sisuksiinsa sokeria.
      Ja toivo että kompastuu korkoihinsa, liekö päiväsi siitä parempi?

      • kassamyyjä

        En todellakaan toivo kenellekään mitään pahaa.en vaan haluaisi kuulla ihmisten mulla on kiire-läppiä kun olen töissä kaupassa jossa meno on muutenkin hektistä.me kassalla ollaan kuitenkin ihmisiä ja meillä on rajallinen mahdollisuus palvella asiakkaita nopeasti.koneet hyytyy yms..ja tiedoksi vaan teille kiireiset asiakkaat, on auki muitakin kassoja kuin se yksi joka on suoraan nenän edessä.huvittavaa nähdä pitkä jono toisessa päässä kassalinjastoa kun kävelemällä muutaman askeleen löytyisi monta vapaatakin kassaa..


    • discoverr

      No, jos se vapaa kassa on vieläkin inhampi kuin sinä.
      Onneksi vielä voi valita kassansa, jopa niitä ystävällisiä, rennonoloisia kyllä löytyy.

      Kuitenkin, itsepalvelukassat tekevät tuloaan! Jippii.

    • kassamyyjä

      Itse olen asiakkaita kohtaan aina ystävällinen.paskaa tulee välillä takaisin, koska tietty on mun syy että asiakkaalla on kiire tai huono päivä.toki se on myyjän syy.eihän ole olemassa muuta syytä.olen sen itsekin huomannut ettei miespuolisille kassatyöntekijöille niin paljon v-ttuilla.mistä johtuu? Yhtä ystävällisiä asiakkaita kohtaan kummatkin sukupuolet.

    • hups

      ..."toki se on myyjän syy, eihän ole..."
      Aika penseä ajattelu. Minä olen ollut kaupan alalla lähes kymmenen vuotta ja vastaani on kävellyt vain muutama todella epäkohtelias asiakas.
      Ja nuo muutamat ovat kyllä käyneet pahasti iholle, anttoivat ymmärtää että olen niin vastenmieleinen olento jotta tahtoivat sen minunkin oivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe