Huono kokemus Wartalo Kodit Oy:stä

WartaloSucks

Kerronpa oman kokemukseni kyseisestä puljusta.

Muutin perheeni kanssa viime vuoden lopulla pois heidän asunnostaan. Minun muuttaessani asuntoon vuonna 2010 kahden lapsen kanssa, asuntoa ei oltu siivottu vaikka Wartalolta sanottiin että siivooja käy sen siivoamassa. Lattioilla ja tasoilla oli mukava kerros pölyä sekä esim. kärpästen raatoja oli vähän joka paikassa. Asunto oli tuolloin ollut tyhjillään tietääkseni useamman kuukauden. Jouduin itse asunnon siivoamaan ja siihen ei yksi päivä riittänyt. Asunnossa oli jo ennestään jälkiä lattioissa (keittiön lattiassa mustia pinttymiä, naulakon alla lattiassa muovimatosta lähtenyt pala sekä "vekki" ja yhden makuuhuoneen lattiassa violetti isohko tahra), mitkä eivät lähteneet millään pois sekä kulumia. Meidän aikana asuntoon ei tullut muuta kuin normaalia asumisen jälkeä.

Teimme loppusiivouksen niin hyvin kuin pystyimme, imuroimme ja moppasimme lattiat useasti kuin myös kaapit ja muut pesimme moneen otteeseen. Pari kuukautta muutosta (helmikuun alussa) heiltä otettiin minuun yhteyttä että asuntoa ei ollut kunnolla siivottu ja että meidän pitää se mennä siivoamaan tai he laittavat meille laskun jos he sen siivoavat. No, emme menneet asuntoa siivoamaan koska mielestämme olimme siivonneet asunnon niin hyvin kuin pystyimme moneen otteeseen, sanoimme sen heillekin mutta he eivät meitä uskoneet. Heidän siivoajansa sitten oli siivonnut asunnon ja lasku tuli perässä (reilu 300€, tuntimäärä oli muistaakseni 14 tms.), heidän mielestään asunto oli todella likainen eikä sitä heidän mielestään siinä kunnossa kehtaa kenellekään vuokrata eikä itsekään muuttaa siihen (asunto oli lopulta tyhjillään ainakin puoli vuotta). Sanoimme ettemme maksa laskua koska se on aiheeton kun olimme asunnon siivonneet monesti. Wartalolta sanottiin jossain vaiheessa että voisimme käydä yhdessä siivouspäällikön kanssa katsomassa missä kunnossa asunto on, emme käyneet koska mielestämme se oli jäänyt siistiin kuntoon. Heiltä sanottiin että voisin tietyn ajan sisällä mennä siivoamaan niin ei tule laskua. Olin tuolloin viimeisilläni raskaana ja sanoinkin sen heille useasti. Myöhemmin siivouspäällikkö sanoi minulle sähköpostissa että mitätöi siivouslaskun eikä sitä tarvitse maksaa. Olin heihin yhteydessä sähköpostilla helmikuun ajan.

Kesäkuussa tuli sitten ikävä yllätys käräjäoikeudelta: Heidän laskunsa oli mennyt käräjille vaikka se piti mitätöidä. Otin yhteyttä oikeusavustajaan, hän selvitti asiaa ja selvisi, että kyseinen siivouspäällikkö oli jäänyt eläkkeelle eikä näin ollen voi enää vastata kysymyksiin. Minä hölmö olin poistanut viestit sähköpostista joten minulla ei ollut mitään todistusta missä hän sanoi että mitätöi laskun. Oikeusavustaja sanoi ettei voi tehdä oikein mitään koska viestit ei ole tallessa ja että lasku tulee aikanaan. Nyt se sitten viime viikolla tuli ja kiitos Wartalo Kodit OY:n, luottotiedoissani on nyt merkintä koska en pysty pienituloisena laskua maksamaan.

Että sellainen kokemus tällä kertaa. Aiemminkin olen asunut Wartalon asunnoissa ja koskaan ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Tuntuu että pulju huijaa asukkaita ja maksattaa asuntojen tulevat remontit poismuuttavalla asukkaalla. Vuokratkin nousivat joka vuosi mutta asunnon kunto pysyi paskana vuodesta toiseen. Huvittavinta oli, kun huoltomies kävi tekemässä muuttotarkastuksen ennen kuin muutimme pois, hän katsoi asunnon vain päällisin puolin ja totesi asunnon peruskuntoiseksi. Asunto oli kuitenkin kaikkea muuta kuin peruskuntoinen; parvekkeen seiniltä tippui rappauksia, ovet eivät meinanneet pysyä paikoillaan kun saranoiden ruuveista oli kierteet menneet (huoltomies laittoi olkkarin oveen hemmetin pitkän ruuvin että varmasti kestää), ovenkahvat melkein jäivät käteen eikä niitä voinut kiristää itse tai muutenkaan, ikkunoita ei saanut auki kun ne oli aikoinaan turvonneet jostain syystä, seiniltä putoili maalia.

Suosittelemme välttämään Wartalo Kodit Oy:tä jos vain mahdollista ja hankkimaan vuokra-asunnon muualta. Emme ole ainoita joilla on huonoja kokemuksia siitä puljusta.

66

6377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotainhäiriintyneitä

      Kiitos varoituksesta. Harmittaa puolestanne. Tuo homma pitäisi ihan laissa määrätä niin, että kun asukas on tehnyt siivoustyön, se tarkistetaan ja samalla allekirjoitetaan paperi, että homma on hoidettu, eikä sitten ole enää nokan koputtamista. Jos tällaista ehdottaa itse vain, niin eihän vilunkityyppi tietenkään paikalle ilmaannu tai paperista tulee ylimalkainen, allekirjoitus unohtuu tai mitä vaan.

      Kannattaa nostaa nämä varoitusviestit tasaisin väliajoin sivuston alkuun.

    • sykerö

      minullakiin on huonoja kokemuksi kyseisestä virmasta

    • JaNäinOnVieläkin

      " Vuokratkin nousivat joka vuosi mutta asunnon kunto pysyi paskana vuodesta toiseen. "

      • kämpän etsijä 73

        Aivan totta, asuntoihin ei tehdä kattoremontteja, vaikka lupailevat.aina on vastaus ens vuonna,ens vuonna. Sitten jos on pyytänyt kaupungintalolta hometarkastajan, niin ne on kanssa niin pihejä. Perustelevat, että on he pahempiakin hajuja haistaneet, ei tässä mitään vikaa ole!
        Älkää ihmiset muuttako Lehtoniemen tai Kaura-ahon alueen asuntoihin,koska siellä asuu slummiutuneita, sairaita, kyylä naapureita! Wartalo kodit uskoo kaikki niiden valheet ja häätöilmoituksia tulee vähänväliä postilaatikkoon.


      • Anonyymi
        kämpän etsijä 73 kirjoitti:

        Aivan totta, asuntoihin ei tehdä kattoremontteja, vaikka lupailevat.aina on vastaus ens vuonna,ens vuonna. Sitten jos on pyytänyt kaupungintalolta hometarkastajan, niin ne on kanssa niin pihejä. Perustelevat, että on he pahempiakin hajuja haistaneet, ei tässä mitään vikaa ole!
        Älkää ihmiset muuttako Lehtoniemen tai Kaura-ahon alueen asuntoihin,koska siellä asuu slummiutuneita, sairaita, kyylä naapureita! Wartalo kodit uskoo kaikki niiden valheet ja häätöilmoituksia tulee vähänväliä postilaatikkoon.

        Olen samaa mieltä kanssasi


    • sopimukseen kaikki

      Pyytäkää kirjallisen nuo remppalupaukset. Ei niillä muuten ole mitään merkitystä. Ennen sopparin allekirjoitusta käydään asunnon viat läpi ja jos hyväksyy asunnon virheineen niin nimi alle.
      Jos haluaa tietyt korjaukset tehtäväksi ennen muuttoa niin asiat paperille ja allekirjoutukset päivämäärineen aikataulu, koska remppa tehdään tai mihin mennessä.

      Jos eivät tähän suostu niin se on ota tai jätä. Kaikenlainen ääneen puhuminen ja lupailu on yhtä tyhjän kanssa.

    • peukalo keskellä käm

      No jopas on varkautelaisia liikenteessä.
      Paikkakuntalaisille tyypillistä.Itse ostin Carlsonilta juuri tapettia femman rulla ja Kuopiossa käydessä perusvalkoista seinämaalia Hong Kongista 19 egee 10l.
      Noilla pääsee jo pintarempan makuun jos "maalit tippuvat seiniltä".
      On sallittua itse kohentaa paikkoja.Ilmottaa vaan vuokranantajalle ennen.
      Vuokrat Varkaudessa nousevat,koska vesi ja lämpö nostelee joka vuosi hintojaan.
      Valittakaa asiasta kunnan päättäjille.Nehän niistä korotuksista äänestävät.Aluelämpö on nostellut hintojaan 36%.Toi tuntuu hinnankorotuksessa vuokrakämpässä,jossa lämpotila hiutelee 19-25 asteta.

      • Hko

        Wartalokoti jonotuslista perseestä 2015vamistuneeseen kerrostaloon ei pääse kun suhteella toiset jonottaa kaksivuotias suhteella pääsee kahdessa päivässä,asialle pitää tehdä muutos onhan wartalokoti kaupungin omistama,toimitusjohtajan pitää hoitaa tämä asia päiväjärjestykseen.


    • saamaa kokenut

      olen samaa mieltä. olen kokenut juuri saman tapaista kohtelua.en ikinä muutaisi vartalokodeille .yksityiset ovat paljon luotettavimpia ja hedän asunnot ovat ehdottomasti myös siiistimpiä. sekä vuokran antajat inhimmillisiä ihmisiä.

      • todella pettynyt

        Pakko minunkin sanoa mielipiteeni Wartalo Kodeista. Muutimme avopuolisoni kanssa vähän aikaa sitten Wartalo Kotien asuntoon. Heti ensimmäisien muuttopäivien jälkeen saimme kuulla, että seinänaapurimme on haukkunut meitä narkkareiksi ja tekee meistä varoituksen, koska olemme muka pitäneet bileitä. (Emme todellakaan käytä mitään huumeita emmekä pitäneet bileitä). No, varoitusta ei kuitenkaan tullut, joten annoimme asian olla. Meni pari viikkoa niin ovellemme ryntäsi eräs yö poliisit ja syyttivät meitä ilkivallasta, olimme mukamas kaataneet naapuriemme nuorten mopoja. Jouduimme poliisikuulusteluun, mutta onneksi saimme selvitettyä asian eikä meitä enää syytetty ilkivallasta. Myöhemmin saimme kirjallisen varoituksen Wartalo Kodeilta, että meidän takia asuntomme lähellä on käynyt poliisit, koska olemme muka tehneet ilkivaltaa. Menimme tästä sanomaan Wartalo Kodeille, että emme ole tehneet mitään ilkivaltaa ja varoitus on aiheeton. No, meitä ei uskottu, koska haluavat poliisin dokumentin asiasta ensin. Nyt olemme huomanneet, että seinänaapurimme yrittää savustaa meitä tämän takia ulos, vaikka emme ole tehneet mitään rikollista, ihan normaalisti olemme eläneet. Entinen asuntomme oli yksityiseltä eikä siellä ollut tällaista toimintaa saati kyttääviä naapureita vuokranantajamme oli todella mukava. Tätä nykyistä asuntoamme ei ollut kukaan edes siivonnut, jonka otimme Wartalo Kodeilta. Jouduimme heti kutsumaan huoltomiehen, koska vessan putki vuoti. Lisäksi asuntomme oli täynnä kärpäsen raatoja. En ota enää ikinä Wartalo Kodeilta asuntoa kun eivät siivoa saatika tarkasta niitä ennen kuin antavat vuokralle uskovat heti naapurien valheet meistä, jotka eivät ole totta. Saa nähdä saammeko häädön turhasta vai joudummeko kutsumaan poliisin selvittämään tätä "riitaa" naapurimme kanssa. Asuntosihteerimme kehtasi vielä sanoa, että on pettynyt meihin, koska olemme mukamas aiheuttaneet häiriötä naapureille. Tuo on mielestäni jo todella törkeää jopa asuntosihteeriltä. Älkää ikinä ottako Wartalo Kodeilta asuntoa, kusettavat sen minkä ehtivät eivätkä puutu mihinkään asiaan.


      • Anonyymi
        todella pettynyt kirjoitti:

        Pakko minunkin sanoa mielipiteeni Wartalo Kodeista. Muutimme avopuolisoni kanssa vähän aikaa sitten Wartalo Kotien asuntoon. Heti ensimmäisien muuttopäivien jälkeen saimme kuulla, että seinänaapurimme on haukkunut meitä narkkareiksi ja tekee meistä varoituksen, koska olemme muka pitäneet bileitä. (Emme todellakaan käytä mitään huumeita emmekä pitäneet bileitä). No, varoitusta ei kuitenkaan tullut, joten annoimme asian olla. Meni pari viikkoa niin ovellemme ryntäsi eräs yö poliisit ja syyttivät meitä ilkivallasta, olimme mukamas kaataneet naapuriemme nuorten mopoja. Jouduimme poliisikuulusteluun, mutta onneksi saimme selvitettyä asian eikä meitä enää syytetty ilkivallasta. Myöhemmin saimme kirjallisen varoituksen Wartalo Kodeilta, että meidän takia asuntomme lähellä on käynyt poliisit, koska olemme muka tehneet ilkivaltaa. Menimme tästä sanomaan Wartalo Kodeille, että emme ole tehneet mitään ilkivaltaa ja varoitus on aiheeton. No, meitä ei uskottu, koska haluavat poliisin dokumentin asiasta ensin. Nyt olemme huomanneet, että seinänaapurimme yrittää savustaa meitä tämän takia ulos, vaikka emme ole tehneet mitään rikollista, ihan normaalisti olemme eläneet. Entinen asuntomme oli yksityiseltä eikä siellä ollut tällaista toimintaa saati kyttääviä naapureita vuokranantajamme oli todella mukava. Tätä nykyistä asuntoamme ei ollut kukaan edes siivonnut, jonka otimme Wartalo Kodeilta. Jouduimme heti kutsumaan huoltomiehen, koska vessan putki vuoti. Lisäksi asuntomme oli täynnä kärpäsen raatoja. En ota enää ikinä Wartalo Kodeilta asuntoa kun eivät siivoa saatika tarkasta niitä ennen kuin antavat vuokralle uskovat heti naapurien valheet meistä, jotka eivät ole totta. Saa nähdä saammeko häädön turhasta vai joudummeko kutsumaan poliisin selvittämään tätä "riitaa" naapurimme kanssa. Asuntosihteerimme kehtasi vielä sanoa, että on pettynyt meihin, koska olemme mukamas aiheuttaneet häiriötä naapureille. Tuo on mielestäni jo todella törkeää jopa asuntosihteeriltä. Älkää ikinä ottako Wartalo Kodeilta asuntoa, kusettavat sen minkä ehtivät eivätkä puutu mihinkään asiaan.

        Pitkäaikaisena Wartalon asukkaana VOIN sanoa aivan päinvastaista. Asiat toimii siellä vallan mainioisti aj siellä noudatetaan asuinhuoneiston vuokralakia, mikä on luettavissa myös netissä koska vain. AVI valvoo sekä Wartalon että muiden kaupunkien vuokrataloyhtiöiden toimintaa. En sano missään nimessä etteikö tuollainen kokemus ärsyttäisi. Mitä mahdollisiin varoituksiin tulee, siihen tarvitaan aina useamman asunnon asukkaiden omakohtainen kokemus häiriöstä ja kirjallinen ilmoitus. On sitten Wartalon harkinnassa tapauskohtaisesti johtaako ilmoitus varoitukseen vai ei. Mikään automaatioa se ei ole! Olen itse asunut sellaisessa talossa, jossa on romaaniväestöä. Pitkin yötä ravataan kyläilemässä, harjan varret ovien välissä että päästään käytäviin, skeittaillaan rappukäytävissä yöaikaan, huudetaan, rikotaan kiinteistöä ja vielä niin että sen kaikki nälkee ja paljon muuta. Asiasta kun sanottiin romaaneille, se käännettiinkin niin että he ovat ajojahdin kohteena ja häiriön kokeneet muuttaisivat pois jos eivät siedä ääniä. Koko ajan puolustivat itseään vaikka häiriö oli jatkuvaa. Sillä ei ole mitään merkitystä aiheuttaako häiriön asukas vai vieras, sillä laki sanoo, että asukas vastaa AINA myös vieraiden aiheuttamasta häiriöistä niin asunnossa kun kiinteistön alueella. Monesti siinä ongelma piileekin, että tuota ei ymmärretä. Usein sanotaan "enhän minä..vaan kaveri!" Toinen tapaus elävästä elämästä, että ylkäkerrassa asui henkilö jota kukaan ei koskaan nähnyt. Päivällä oli hiljaista, mutta kello 22.00 aikaan kuin nakutettu hän alkoi remontoimaan, soittamaan kitaraa ja tekemään muutenkin äänekkäitä asioita. Joka yö. Tuo ei ole enää vahinko vaan siinä härnätään muita asukkaita ihan tietoisesti. Ja sitten kun varoitus napsahtaa, aletaan metsästämään ketkä ovat valitusten takana ja tullaan lähes raiveliin kiinni. Tämäkö on sitä yhteisöllistäö asumista sitten ja muut huomioon ottavaa? Joskus kannattaa oikeasti paneutua siihen, että onko varoituksissa tosiaan vinha perä. Ei naapuritkaan loputtomiin asioita sieä. Ja niinhän se ei saa mennä, että häiriötekijä jää ja kokija muuttaa posi, kuten usein on mennyt.Koska häiriötekijästä ei uskalleta valittaa oman turvallisuutensa vuoksi. Tämä on 100 % faktaa.


    • PÖÖ

      JOO JOO EI TARTTE MAALEJA ITE OSTAA KYLLÄ NE SAA TALON PUOLESTA KU VAAN OSAA PYYTÄÄ

    • viliiikki

      Minulla myöskin TODELLA huono kokemus wartalokodeilta. Itse en ole ikinä heillä ollut vuokralla.. Sainoin nykyisen asuntoni irti jonkin aikaa sitten koska otin itselleni koiran ja 36 neliötä on meille kahdelle pieni. Menin wartalokodeille ja tein asuntohakemuksen. Tämä asuntosihteeri oli sillä asenteella että " ai oletko häädön saanut kun olet muuttamassa pois " .. vastasin että " en ole, vaan koirani kanssa tarvitsen isomman asunnon " .. noh tämä sitten halusi selvittää minun vuokra-asunto taustoja.. ihmettelin kun ei alkanut kuulumaan mitään vastausta sieltä ja menin uudestaan käymään. tämä asuntosihteeri tiuskaisi minulle että "sinulle ei voida antaa asuntoa koska sinun siskosi on ollut meillä vuokralla ja hänestä on ollut hyvin paljon häiriötä ) .. asia oli totta, MUTTA se ei olisi saanut vaikuttaa minun asunnon vuokraamiseen. Kysyin häneltä ystävällisesti että " onko tämä syy olla myöntämättä minulle asuntoa koska ensinnäkin a ) IKINÄ en ole teillä ollut vuokralla. toisekseen b) minulla on luottotiedot kunnossa. ja kolmannekseen c) eikö teidän kuuluisi minulle antaa mahdollisuus edes asua? " asuntosihteeri RP toitotteli että " asia on näin että et saa asuntoa " .. lähdin surumielin kotiin siitä ja annoin asian olla.. muutama viikko sitten menin äitini kanssa käymään siellä selvittämässä tätä asiaa ... kyseinen nainen vain tuumaili samaa että " emme voi antaa asuntoa " .. pyysimme heidän johtajansa puhelinnumeron ja soitimme hänelle.. hän halusi tavata meidät .. seuraavana aamuna menimme äitini kanssa kokoukseen .. tätä johtaja oli ihan asiallisen oloinen kaveri, mutta heti kun asuntosihteeri kommentoi minusta tai siskostani haittapuolia niin johtaja tuli siihen tulokseen että ÄITINI pitäisi vuokrata heiltä minulle asunto .... ÖÖÖÖÖÖÖ ... äidillä ei mitkään isot tulot ole joten tätä asia ei käynyt päinsä.. johtaja tuumasi vain että " no entäs jos tätä tyttö muuttaisi teille asumaan siksi aikaa kun löytää asunnon " .. siinä vaiheessa äitini nousi ja sanoin " kiitos tämä riitti.. asia oli tässä " .. lähdimme pois kokouksesta ja unohdimme asian .. ONNEKSI ehkä joku on kuunnellut minun itkuiset rukoukset, sillä löysin itselleni ja koiralle niin ihanan ja kauniin kodin sopusuhtaisin vuokraineen , ja mitä parempi vuokran-antaja minulla on .. <3 nyt odotellaan innolla muuttoa.. :) minäkin yhdyn tähän asiaan että ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ottako wartalokodeilta asuntoa!

      • ihmetyttää

        No onpas asiatonta touhua ollut Wartalo kodeilta o_O, otan osaa :( ja he olevinaan tarjoavat hyviä asuntoja ja mukamas on hyvä asumisviihtyvyys asukkaiden välillä, paskat sanon minä! :D Meillä asuu seinän takana sellaisia kyyliä naapureita että oksat pois ! Jatkuvasti tulee Wartalo kodeilta huomautuslappuja "metelöinnistä", jaa että mikä "metelöinti", jos katsoo iltaisin tv:tä hiljaisella ? Ja minä kun kerran erehdyin valittamaan näistä kyylänaapureista Wartalo kodeille nii vastaus oli "Emme reagoi tällaisiin".. jaahas, näköjään meillä nuorilla ei ole oikeutta valittaa "kiusaavasta naapurista" mutta kyllä jos vanhempi ihminen valittaa nuorista nii laittaa tämä asuntosihteeri RP heti huomautusta tulemaan! Luojan kiitos nämä kyylänaapurit muuttavat pois niin saa edes hetken rauhaa. :D kyllä todellakin otan jatkossa vuokrakämpän yksityiseltä, Wartalo kodit paapoo vaan vanhempia ihmisiä ja näitä, jotka kuuluvat taloyhtiön jäseniksi. Syrjivät nuoria jatkuvasti ja kyselevät hyvin tarkkaan, onko velkoja, eihän kukaan polta tupakkaa sisällä ja kavereita ei saisi käydä viikonloppuisin koska se muka on heti häiriköintiä o_O voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkän romaanin tästä kyseisestä puljusta, sen verran on paskaa tullu niskaan Wartalo kodeilta..


      • Outojuttu

        Eihän vuokrasopimus voi perustua muiden elämään.
        Jos omat asiasi olet hoitanut, ei kukaan voi vedota vaikka "mummosi dementiaan" tai kummisi alkoholiongelmaan ja katsoa SINUN ASUMISTASI heidän vinkkekistään.
        Ympäristökeskus voisi tietää - miten laiton saamasi kohtelu on ollut.
        Asunnon vuokraaja on henkilö joka asunnosta vastaa - ei joku "perheenjäsen".


      • Anonyymi

        Voi @#$$ mitä kohtelua olet saanut!
        Just wk:tien tyyliä.


    • MulkkuFirma

      No ompa mulkku firma!

    • pupujussi123

      Vartaloon asuntoja ei kannata siivota niistä pois muuttaessa vaikka lasku tuleekin perässä myöhemmin itse en siivonnut ja lasku oli pienempi kuin kaverilla joka siivosi lähtiessään eli pitäähän siivoojan työllistää palkkansa eteen ettei tarvii turhasta maksaa palkkaa niille

    • Eiikinäsieltä

      Ne on selvästi kaksi kertaa siivonneet väärän asunnon. Sinä kun muutit ne ei siivonneet sun asuntoa. Kun muutit pois ne meni taas väärää asuntoa siivoamaan. Silsikin laskuttivat. Ihan umpidorkaa väkeä.

    • katujakuja

      Olen asunut Wartalo Kodeilla noin 10 v eri kohteissa ja oma kokemukseni on, että olen saanut hyvää palvelua niin toimiston kuin huollon henkilöiden puolelta. Tiedän tapauksia joissa häiriötapauksissa asukkaita on jouduttu pistämään pihalle mutta oman käyttäytymisensä johdosta. Minulla oli yksi naapuri jonka luona juoksi jatkuvasti häiriköiviä vieraita ja niitä jouduttiin poistamaan poliisien kanssa, ei ollut mukavaa asumista, muutin pois toiseen saman yhtiön asuntoon, mutta katsoin ennakkoon ketä siinä naapurissa asui.
      Yleensä voi vuokralainenkin katsoa ensin peiliin ja vasta sitten arvostella muita

      • ihmettelen

        Edellinen kirjoittaja: Toivottavasti et ole tämä naapuri, jonka kanssa minulle ja puolisolleni tuli ongelmia, sillä me emme ketään ole tahallisesti häirinneet ja meidän ystävämme eivät ole mitään häirikköjä, niinkuin väität. Me emme ole mitään huumehörhöjä, niinkuin meistä on puhuttu selän takana. Ota asioista ensin selvää, ennenkuin alat meitä solvaamaan. Me tunnemme erään sinun sukulaisesi, joka on kertonut meille, mitä olet meistä puhunut selän takana ja voisimme toki olla ilkeitä ja nostaa tästä kunnianloukkaus syytteen. Mikäli et ole tämä inhottava naapuri niin älä lue tätä ja suo anteeksi.


      • ihmettelen

        Ja tiedän kyllä, että on typerää ja lapsellista kirjoittaa nimettömänä nettiin tällaisia asioita, mutta on aika hankalaa yrittää keskustella hankalan naapurin kanssa, koska hän on selvästi sitä mieltä, että nuorissa on kaikki vika (tällä henkilöllä on lapsia niin ihmettelen suuresti..). Jos jollain on hankalasta naapurista kokemusta niin vinkkejä sovun saamiseksi otan kyllä vastaan. Minusta on ainakin inhottavaa asua naapurin kanssa, joka ei edes halua tutustua saati sanoa edes terve. Tiedän kyllä, että hiljaisuus on tiettyyn kellonaikaan mutta elämisen ääntä saa kuulua -> suihkussa ja vessassa saa käydä jne. Mutta jokainen meistä on joskus nuori ja luulisi jokaisen ymmärtävän tämä asia. Jokaisella on tässä maailmassa oikeus mielipiteeseen ja minä en itse henk. kohtaisesti pidä Wartalo Kodeista ja sitä asiaa ei kukaan muu muuta. Anteeksi, nyt "myrkytin" tämän palstan mutta kokemuksiahan tänne on tultu jakamaan, eikö niin? Toivon kaikkea hyvää kuitenkin jokaiselle tämän palstan kirjoittajalle (myös sinulle "katujakuja", kuka sitten oletkin) pidetään yllä hyvää naapurisopua.


      • katujakuja

        Miksi asut Wartalo Kodeilla, jos et ole tilanteeseesi tyytyväinen, muuta parempaan asuntoon.
        Siellä missä minä asun on kyllä aika tyytyväisiä asukkaita, nyt ei ole häiriöitä tapahtunut.
        Talossa asuu niin nuoria kuin vanhempaakin väkeä ja hyvin tullaan toimeen.


      • ihmettelen

        Miksi muuttaisin pois, kun asunnossani ei ole mitään vikaa ja viihdyn kyllä muuten tällä alueella, jossa asun. Meillä myös asuu nuoria sekä vanhoja täällä, mutta valitettavasti kaikkien kanssa ei aina synkkaa, vaikka kuinka yrittäisi. Se on vaan yritettävä tulla toimeen. Mutta jos minua ja paria muuta henkilöä syytetään ilkivallasta jota emme ole edes tehneet, niin tuskinpa ketään muutakaan hirveästi hymyilyttäisi. Eiköhän se ole parempi näiden ns. "Kyttääjien" muuttaa pois, jos ei ole muuta tekemistä, kuin kyylätä 24/7 muita. Onneksi on esim. Mukavia vanhuksia täällä, jotka tervehtivät ja jäävät juttelemaan. Mutta anyway, en vatvo asiaa sen enempää, kokemuksia on monia niinkuin ihmisiäkin ja tämä oli vain minun mielipiteeni asiasta että eikun mukavaa kesää vaan..


      • Tuijottakaa

        WK:deilla voi joutua "silmätikuksi" ihan mistä tahansa asiasta, joka ei kuulu kenellekään.


    • Wartaloasuja

      Asun itse ko. firman talossa vuokralla, asunut jo useamman vuoden. Talossamme on paljon lapsiperheitä, joka hyvä asia.. Tietty lapsistakin valitetaan, etteivät saisi pelata pihamaalla ja ovat liian myöhään kiikkumassa yms. Mukavampi kun on lapsiperheitä, kun yöllä mölyäviä nuoria aikuisia, jotka eivät itse ehkä ymmärrä, että pahviseinistä kuuluu yöaikaan kovaääninen keskustelu pitkällekin.. useamman asunnon läpi. Tai viinaan meneviä, jotka örisevät yökaudet. Lapset yleensä nukkuvat yöllä ja kun työssäkäyviä ollaan on mukava kun yönsä saa nukuttua kunnolla.
      Wartalokodeilta saatu yleensä ottaen hyvää palvelua, en muuttaisi pois.

      • muuttajamies

        Muutin muutama kuukausi sitten Varkauteen ja etsin asuntoa niin Wartaloilta kuin yksityisiltä.
        Päädyin kuitenkin Wartaloille, vertailin asuntojen laatua yksityiseen tarjontaan ja Wartaloilla oli selvästi parempia asuntoja tarjolla. Ihmettelen tuolla aikaisempia kirjoituksia joissa joku ei ole saanut asuntoa Wartaloilta, syy täytyy olla hakijassa, hänen aikaisemmassa asumishistoriassa tai sitten maksukyvyssä. Minunkin asumishistoria selvitettiin ja se on aivan oikein että selvitetään, silloin voidaan ennalta ehkäistä häiriöasumista.
        Olen oikein tyytyväinen asumiseen tällä hetkellä ja naapurit ovat ihan ok, asumisen ääniä kuuluu ja lapset pitävät omaa meteliä , mutta ei kuitenkaan yöllä.


    • kkkjok

      Kyllä voin sanoa että ihan on sieltä ja syvältä koko firma. Juurikin sen takia että olet hyvä asukas jos pidät suusi kiinni ja et halua remonttia ja maksat jotain ihme laskuja jota ei pitäisi tulla mutta tulee kuitenkin. Erehdyppä sanomaan jostain joka remppaa tarviaisi ja jostain oudosta laskusta jota ei edes pitäisi olla olemassa.

      Ystäväni laittoi kaikki Kelan tuet suoraan heille ja maksuja tuli vähän vähemmän kuin ne vuokrasta vähennettiin. Hän eli yksin ja maksoi niin kuin piti kaiken. Mutta silti tuli laskuja maksamatta maksettavaa tämä tämä tämä... Vaikka mitään ei pitänyt olla. Maksoi kiltisti laskut jotka tuli koska ei halunnut niiden menevän ulosottoon. Sitten hän lampsi Kelaan ja teki muutokset. Ei laittanutkaan enää heille suoraan Kelan maksuja. Kelalta oli sanottu ettei ole ensimmäinen kerta ku tämä firma näin asukkailta ottaa.
      Seuraavat kk hän maksoi suoraan niin kuin pitikin. Silti niitä ihmeellisiä laskuja tuli. Hän meni wartslojen luokse ja kysyi laskun lähetyäjältä mitä nämä ovat. Antoi vain ymräripyöreitä vastauksia. Eli he lähettelevät laskuja että saavat hyvä uskoisilta rahat pois. Pienikin lasku tulee suureksi kun sitä tarpeeksi useat maksaa.
      Olkaa varovaisia!!!! Ystävä muutti kokonaan pois täältä ku sai opiskelupaikan. Ei ole kuulemma ikävä...

    • man96

      Mulla myös siivousjuttu. Maksuttaavat ja valehteleevat päin naamaa. Sihteeri on kiero ku korkkiruuvi. Ei kannata luottaa siihen ihmiseen. Olen kuullut vähän juttuja muualtakin taholta!. Siivositpa tai et olet aina kusessa.

    • uihlojhiuh

      Heillehän on tullut uusi työjohtajakin. Kokemuksia siitä? Entinen oli kiva vanha setä. Hänestä ei valittamista.mutta tästä nuoresta herrasta jolla tainnut nousta kusi hattuun. Huh Huh... Ihme sakkia. Yrittää niin päteä vaikka ei olis hajuakaan siitä. Itse varmaan kyseinen henkilö asuisi paskasessa ja kaikki paikat rempallaan asunnossa. Hah ... Kommentti vain tämä on hyvässä kunnossa. Ovista vetää,kaapit hyppii päälle,sauna iha hirvee...

    • muuttajamies

      Ihmetyttää noi edelliset kommentit, kuulopuheiden perusteella kirjoitellaan , että jatkuvasti tulee laskuja, eipä minulle ole tullut, maksan vuokran, veden ja sähkön, muita laskuja ei ole tullut. Varmaan yhtiö laskuttaa korjauslaskuja, joita syntyy korjauskuluista, joita vuokralainen aiheuttaa omalla toiminnallaan. Turha tänne kirjoitella perättömiä kuulopuheita jostain kaverin laskuista.
      Varmaan kannattaa hakeutua muualle asumaan niin ei tule laskuja ja tuet voi laittaa omaan taskuun.

    • Paskakaupunki

      Ja sama meno jatkuu taas tässä yhtiössä. Ei kuunnella asukkaan sanaa, vaan uskotaan kaikki, mitä nämä naapurit sanovat, jotka kyttäävät etenkin nuorisoa. Liioittelevat asioita Wartaloiden toimistolle ja he uskovat tietenkin kaikki jutut. Luulisi, että vuokraisäntä kuuntelisi molempia osapuolia -asukasta ja valittajaa. Miettikääpä, jos tällainen juttu menisi käräjäoikeuden ratkaistavaksi.. enpä usko, että Wartaloilla olisi pokkaa mennä pilaamaan yhtiön maine oikeuteen. Nopeasti alkaisi jutut kiertämään. En ymmärrä katujakuja nimimerkin kirjoittajaa; jos asukasta vainotaan, miksi helvetissä pitäisi ensin muuttaa itse muualle? Minä ainakin ratkaisen asiat ensin ystävällisesti puhumalla ja vasta sitten mietin muita keinoja. Ketään, ei KETÄÄN ihmistä saa vainota ja kiusata turhan takia vaan siksi, että hänen naamansa ei nyt satu rouva kukkahattutäti-mummelia miellyttämään, joka on asunut yhtiön talossa koko ikänsä. Pitäisi nostaa tällaiset jutut johonkin Iltalehteen, että saisi Suomen kansa jutun juurta vainoavista naapureista ja siitä, miten oikeus ratkaisisi asian (aiheettomat valitukset yms.). Hyvä juttu, jos jollakin on tästä firmasta hyviä kokemuksia, kaikilla niitä ei ole ja niitä kaksinaamaisia kusipää naapureita on joka puolella, omat puolensa täytyy vaan oppia pitämään. Minun elämää ei ainakaan kukaan kukkahattutäti pilaa älyttömillä syytöksillään, jotka hän on muovaillut omassa sairaassa päässään!

      • Rakentajaraju

        Asukkaat tekee asumisensa juuri sellaiseksi kuin he haluavat. Eihän Wartalot voi olla poliisina setvimässä asukkaiden välisiä riitoja ja kyttäämisiä.
        Tulin tänne Varkauteen kesällä rakentamaan voimalaitosta ja olen siitä lähtien asunut Wartaloiden asunnossa. Teen pitkää päivää meidän porukan kanssa, joista myös osa asuu Wartaloilla. Ihmettelemme vakituisten asukkaiden ainaista valitusta ja riitelyä, joskus yölläkin, jolloin haluaisimme nukkua.
        Meidän työmaalla on ainakin 20-30 samanlaista matkamiestä kuin itse olen, osa asuu yksityisillä ja osa sitten Wartaloilla. Asuntojen laatutaso on yksityisillä huonompi ja eipä asunnon omistaja korvaansa lotkauta tippuvalle keittiön hanalle ja kolisevalle jääkaapille. Minulla on uusi jääkaappi ja fiksatut tilat.
        Osassa kirjoituksista paistaa läpi todella katkeruus omaan elämään ja se sitten heijastuu naapureihin ja asumiseen yleensä. Lähtekää töihin ja muuttakaa asennetta elämään...katsokaa peiliin aina silloin tällöin. Tsemppiä Varkauteen


      • Kyrpiintynytnaapureihin

        Ei niin voi olla poliisina, mutta tuo on jo selvää vainoamista, jos yksi ja sama naapuri valittaa jo siitä, että kuuntelee musiikkia päivällä siten, ettei se kuulu ulos (toki, jos asunnon ohi kävelee oven läheltä niin silloin voi jotain kuulua, mutta jos kävelee kauempana ja ei kuule musiikkia, silloin musiikki yms "toosa" ei voi häiritä ketään). Minulle ja avokilleni laittoi sama naapuri toisen varoituksen, olimme muka kuunnelleet musiikkia PÄIVÄLLÄ liian kovalla, vaikka näin ei ole. Musiikkia oli sen verran vaan, että kuuli oman puheen, joten silloin se ei ole kovalla (ja meillä oli ovet ja ikkunat kiinni). Ja tietääkseni päivällä saa vaikka huutaa,koska sitä ei ole kielletty säännöissä. Meille kuitenkin hankki sama naapurin rouva varoituksen siten, että kierrätti varmasti useammalla naapurilla häiriöilmoitusta, jotta saa meidät liriin. Tämän takia emme voi kiistää varoitusta, koska tämä valittaja rouva (tai paremminkin ämmä..) on saanut manipuloitua muut naapurit puolelleen puhumalla meistä paskaa (ja tästä olemme avokkini kanssa kuulleet useammilta tutuiltamme, jotka tuntevat tämän akan). Otin jo yhteyttä poliisiin tuon asian takia. Joten ei todellakaan ole Wartalo Kodit hyvä yhtiö, vaikka et edes häiriköisi ketään niin vuokraisäntä uskoo kaikki naapurien liioitellut valheet, joten ite oot pahasti häviöllä, ellet vedä asiaa käräjille. Ei minusta ole oikein, että varsinkin nuorisoa tunnutaan syrjivän lähes jokaisessa taloyhtiössä. Ihan kuin niissä lapsiperheissä ei olisi vikaa taikka eläkeläisissä (lapsetkin meluavat ja juoksevat autojen eteen!). Kyllä jokaisen pitäisi antaa olla rauhassa eikä valittaa heti, kun näkee, että jossakin talossa otetaan vaikka yksi kalja koko illan aikana. Voi hyvä tavaton sentään näitä joitakin aiempia kommentteja "yksityiset vuokranantajat on paskoja, kannattaa ite kattoo peiliin, aiheuttaako häiriötä".. te muut ette tiedä minun todellista tilannetta naapuri-riidasta..


      • Anonyymi
        Rakentajaraju kirjoitti:

        Asukkaat tekee asumisensa juuri sellaiseksi kuin he haluavat. Eihän Wartalot voi olla poliisina setvimässä asukkaiden välisiä riitoja ja kyttäämisiä.
        Tulin tänne Varkauteen kesällä rakentamaan voimalaitosta ja olen siitä lähtien asunut Wartaloiden asunnossa. Teen pitkää päivää meidän porukan kanssa, joista myös osa asuu Wartaloilla. Ihmettelemme vakituisten asukkaiden ainaista valitusta ja riitelyä, joskus yölläkin, jolloin haluaisimme nukkua.
        Meidän työmaalla on ainakin 20-30 samanlaista matkamiestä kuin itse olen, osa asuu yksityisillä ja osa sitten Wartaloilla. Asuntojen laatutaso on yksityisillä huonompi ja eipä asunnon omistaja korvaansa lotkauta tippuvalle keittiön hanalle ja kolisevalle jääkaapille. Minulla on uusi jääkaappi ja fiksatut tilat.
        Osassa kirjoituksista paistaa läpi todella katkeruus omaan elämään ja se sitten heijastuu naapureihin ja asumiseen yleensä. Lähtekää töihin ja muuttakaa asennetta elämään...katsokaa peiliin aina silloin tällöin. Tsemppiä Varkauteen

        Jahah. Valitettavasti ihminen ei pysty tekemään todellakaan asumistaan mieleisekseen, jos on kyylä naapurit tai muuten häiriytyneitä kukkolevia ukkoja.
        Et voi muuttaa jonkun ihan sekopään käytöstä...


      • Anonyymi

        Olisin voinut itse kirjoittaa tämän saman. Naapurit kyylää. Kuulemma videoineetkin minua...Salakatselu on laitonta= se että kuvaa toisen tietämättä häntä= SALAKUVAUS on rikoslaissa määritetty rikos!
        Nämä piruparat joilla ei ole omaa elämää ja asuneet pidempään. Ei #@#$ saavat mesoa miten huvittaa. Wkdit ei puutu on vastaus.
        Mutta heidän järjestyssäännöissään kyllä sanotaan että MYÖS pihalla käyttäydyttävä hyvien tapojen mukaisesti....Kuka saa huutaa ja mesoa pihalla...WK:tien suosikki yleensä n.50v mies/miehet....Mikä homppeli-firma.


      • Anonyymi
        Rakentajaraju kirjoitti:

        Asukkaat tekee asumisensa juuri sellaiseksi kuin he haluavat. Eihän Wartalot voi olla poliisina setvimässä asukkaiden välisiä riitoja ja kyttäämisiä.
        Tulin tänne Varkauteen kesällä rakentamaan voimalaitosta ja olen siitä lähtien asunut Wartaloiden asunnossa. Teen pitkää päivää meidän porukan kanssa, joista myös osa asuu Wartaloilla. Ihmettelemme vakituisten asukkaiden ainaista valitusta ja riitelyä, joskus yölläkin, jolloin haluaisimme nukkua.
        Meidän työmaalla on ainakin 20-30 samanlaista matkamiestä kuin itse olen, osa asuu yksityisillä ja osa sitten Wartaloilla. Asuntojen laatutaso on yksityisillä huonompi ja eipä asunnon omistaja korvaansa lotkauta tippuvalle keittiön hanalle ja kolisevalle jääkaapille. Minulla on uusi jääkaappi ja fiksatut tilat.
        Osassa kirjoituksista paistaa läpi todella katkeruus omaan elämään ja se sitten heijastuu naapureihin ja asumiseen yleensä. Lähtekää töihin ja muuttakaa asennetta elämään...katsokaa peiliin aina silloin tällöin. Tsemppiä Varkauteen

        Lähtekää töihin?
        Taidat olla mies 30-50v, joka ei tajua että joillakin on:sydänvaivoja jne eivätkä pysty työelämään.
        Kiitä siitä, että olet terve ja pystyt työhön.

        Minä tein sydänpotilaana yksityisyrittäänä töitä 24/7 pahimmillaan. Ei ollut ruokataukoja.
        Että juokse muualle usuttamaan ihmisiä työhön! Minä tein sydänvaivaisena töitä enemmän kuin kukaan. Ilman kahvitaukoja!


      • Anonyymi
        Kyrpiintynytnaapureihin kirjoitti:

        Ei niin voi olla poliisina, mutta tuo on jo selvää vainoamista, jos yksi ja sama naapuri valittaa jo siitä, että kuuntelee musiikkia päivällä siten, ettei se kuulu ulos (toki, jos asunnon ohi kävelee oven läheltä niin silloin voi jotain kuulua, mutta jos kävelee kauempana ja ei kuule musiikkia, silloin musiikki yms "toosa" ei voi häiritä ketään). Minulle ja avokilleni laittoi sama naapuri toisen varoituksen, olimme muka kuunnelleet musiikkia PÄIVÄLLÄ liian kovalla, vaikka näin ei ole. Musiikkia oli sen verran vaan, että kuuli oman puheen, joten silloin se ei ole kovalla (ja meillä oli ovet ja ikkunat kiinni). Ja tietääkseni päivällä saa vaikka huutaa,koska sitä ei ole kielletty säännöissä. Meille kuitenkin hankki sama naapurin rouva varoituksen siten, että kierrätti varmasti useammalla naapurilla häiriöilmoitusta, jotta saa meidät liriin. Tämän takia emme voi kiistää varoitusta, koska tämä valittaja rouva (tai paremminkin ämmä..) on saanut manipuloitua muut naapurit puolelleen puhumalla meistä paskaa (ja tästä olemme avokkini kanssa kuulleet useammilta tutuiltamme, jotka tuntevat tämän akan). Otin jo yhteyttä poliisiin tuon asian takia. Joten ei todellakaan ole Wartalo Kodit hyvä yhtiö, vaikka et edes häiriköisi ketään niin vuokraisäntä uskoo kaikki naapurien liioitellut valheet, joten ite oot pahasti häviöllä, ellet vedä asiaa käräjille. Ei minusta ole oikein, että varsinkin nuorisoa tunnutaan syrjivän lähes jokaisessa taloyhtiössä. Ihan kuin niissä lapsiperheissä ei olisi vikaa taikka eläkeläisissä (lapsetkin meluavat ja juoksevat autojen eteen!). Kyllä jokaisen pitäisi antaa olla rauhassa eikä valittaa heti, kun näkee, että jossakin talossa otetaan vaikka yksi kalja koko illan aikana. Voi hyvä tavaton sentään näitä joitakin aiempia kommentteja "yksityiset vuokranantajat on paskoja, kannattaa ite kattoo peiliin, aiheuttaako häiriötä".. te muut ette tiedä minun todellista tilannetta naapuri-riidasta..

        Samantapaista kokemusta on täälläkin. WK:deilla jos oikeudentajua löydät, ilmoita minullekin, mistä sen verran mikroskoopilla näit.
        Firma suosii toisia asukkaita. Vaikka olisivat miten helekutin hirveitä kalattajia ja kyyliä .kännissä kyläilijöitä


      • Anonyymi
        Rakentajaraju kirjoitti:

        Asukkaat tekee asumisensa juuri sellaiseksi kuin he haluavat. Eihän Wartalot voi olla poliisina setvimässä asukkaiden välisiä riitoja ja kyttäämisiä.
        Tulin tänne Varkauteen kesällä rakentamaan voimalaitosta ja olen siitä lähtien asunut Wartaloiden asunnossa. Teen pitkää päivää meidän porukan kanssa, joista myös osa asuu Wartaloilla. Ihmettelemme vakituisten asukkaiden ainaista valitusta ja riitelyä, joskus yölläkin, jolloin haluaisimme nukkua.
        Meidän työmaalla on ainakin 20-30 samanlaista matkamiestä kuin itse olen, osa asuu yksityisillä ja osa sitten Wartaloilla. Asuntojen laatutaso on yksityisillä huonompi ja eipä asunnon omistaja korvaansa lotkauta tippuvalle keittiön hanalle ja kolisevalle jääkaapille. Minulla on uusi jääkaappi ja fiksatut tilat.
        Osassa kirjoituksista paistaa läpi todella katkeruus omaan elämään ja se sitten heijastuu naapureihin ja asumiseen yleensä. Lähtekää töihin ja muuttakaa asennetta elämään...katsokaa peiliin aina silloin tällöin. Tsemppiä Varkauteen

        Haista paska. Muuttele asennetta samalla kun haistelet. Voi siitä tulla kivaakin kun aikansa tekee.


      • Anonyymi
        Rakentajaraju kirjoitti:

        Asukkaat tekee asumisensa juuri sellaiseksi kuin he haluavat. Eihän Wartalot voi olla poliisina setvimässä asukkaiden välisiä riitoja ja kyttäämisiä.
        Tulin tänne Varkauteen kesällä rakentamaan voimalaitosta ja olen siitä lähtien asunut Wartaloiden asunnossa. Teen pitkää päivää meidän porukan kanssa, joista myös osa asuu Wartaloilla. Ihmettelemme vakituisten asukkaiden ainaista valitusta ja riitelyä, joskus yölläkin, jolloin haluaisimme nukkua.
        Meidän työmaalla on ainakin 20-30 samanlaista matkamiestä kuin itse olen, osa asuu yksityisillä ja osa sitten Wartaloilla. Asuntojen laatutaso on yksityisillä huonompi ja eipä asunnon omistaja korvaansa lotkauta tippuvalle keittiön hanalle ja kolisevalle jääkaapille. Minulla on uusi jääkaappi ja fiksatut tilat.
        Osassa kirjoituksista paistaa läpi todella katkeruus omaan elämään ja se sitten heijastuu naapureihin ja asumiseen yleensä. Lähtekää töihin ja muuttakaa asennetta elämään...katsokaa peiliin aina silloin tällöin. Tsemppiä Varkauteen

        WKdit "hyysäävät," ja antavat ihan erivapauksia joillekin asukkailleen. Toisia suorastaan vainotaan. Firma on SAIRAS!
        Älä ihmeessä vuokraa asuntoa Wartalo-Kodit.
        Kiusantekijäfirma


    • autokylmä

      Minulla vanha henkilö auto jota joudun pitämään lohkossa näillä pakkasilla jotta voisin mennä töihin.Mutta aamulla kun käynnistän autoa niin ei inahdakkaan,proppu on on palanut,mutta kas kummaa naapurin auto täysin sula,minulla vain kaksi tuntia lämmitys aikaa,Naapuri on virittänyt kellon joka antaa 24/7 virtaa,olisi mukava jos huoltomiehet tarkistaisivat lämmitys tolpat ja kellot,mutta ei reagoi ollenkaan.Eikö wartalo katsele sähkölaskuja lämmitys tolppien kulutuksesta?

    • Muuttopuuhat

      Kummallisia inisijöitä täällä Wartaloa morkkaamassa. Itselläni ei ole mitään valittamista kyseisestä firmasta. Asunnot siivotaan ja myös seinät maalataan aina entisen asukkaan jäljiltä, mikäli aihetta. Jopa jääkaappi-pakastin ja muut vempeleet vaihdetaan, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Kaikki viat korjataan asianmukaisesti. Toimistolla on todella ystävällinen meininki ja asiakasta kuunnellaan ja pyritään auttamaan. Ei todellakaan minkäänlaista valittamista. Kaikki todellakin riippuu itse asukkaasta, miten asioihin suhtautuu ja kuinka asukkaana käyttäytyy. Toisia kunnioittaen ja itse eläen, kuten normi-ihminen elää.

      • Envoiymmärtää

        Hyvä pointti sinulta, mutta särähti korvaan tuo, että kaikki on aina asukkaasta kiinni, saako hyvää palvelua vai ei. On myös käynyt näitäkin tapauksia (muuallakin kuin Varkaudessa varmasti, mitä olen lukenut lehdistä yms), että asukas on käyttäytynyt hyvin, mutta silti naapurit esimerkiksi ovat tälle asukkaalle kateellisia tai heitä ei miellytä, jos asukas on esim. parikymppinen nuori tekemällä asukkaasta aiheettomia/perättömiä häiriöilmoituksia.

        Onkos tuo sitten mielestäsi taas jälleen asukkaan vika, jos naapurit tekee tahallaan kiusaa valittamalla asioista, jotka eivät pidä paikkaansa ollenkaan? Minusta ei tällöin ole vika kyllä asukkaassa.

        Mietippäs asiaa näin: Jos esim. koulussa oppilassa kiusataan siksi, että oppilas saa esim. hyviä numeroita, onko mielestäsi vika kiusatussa henkilössä? (Tämä oli sitten vain vertauskuva).

        Olen kanssasi osittain eri mieltä. Mielestäni aiemmat kommentit tällä palstalla eivät ole todellakaan mitään inisemistä.

        Minä olen kyllä tyytyväinen Wartalo Kotien huoltomiehiin ja muuhun henkilökuntaan, mutta tiedän tapauksia, että esim. nuoria asukkaita on kiusattu naapurustossa tekemällä turhia valituksia, mitkä eivät ole totta ja vuokraisäntä on uskonut mieluummin näitä valittajia. Joten ei todellakaan ole kaikki aina siitä itse asukkaasta kiinni. Vanhemman ikäluokan ihmisetkin voisivat välillä katsoa peiliin ja lopettaa esim. nuorten ihmisten solvaamisen.. vai oletko tästäkin nyt sitä mieltä, että vika on nuorissa??


      • Anonyymi

        Kirjoittaja taitaa olla WK:deilla töissä-asuntosihteeri....hhhaaahhh...
        Vaikka mitenpäin siististi elää ei wartalokodit kohtele tasapuolisesti asukkaita.
        Pitkään asuneet hyppivät miten tahtovat ja rääkkäävät uusia tulokkaita, jos ei naama miellytä.

        Karsee firma!!!!


      • Anonyymi

        Kyseisellä firmalla oma käytöksesi ei muuta mitään. Tosin, jos nielet kaikkea p#skaa mitä saat "mukavilta" kyylääjä naapureilta....kun saat tarpeeksesi stalkkaajista ja sitten joudut ilmoitettuasi häiriöistä WKdeille....saat itse "hankalan" asukkaan tittelin.
        Vaikka olisit kuinka siististi ja rauhallisesti elävä. Olet wk:deille häiriötekijä. Kun firmassa on päättäjinä ukkoja, jotka ovat aivan mielivaltaisia


    • Kyylät

      Oikea SOSIALISTI- vuokranantaja. Joitakin asukkaita kuunnellaan muidenkin edestä- heille annetaan "omia-oikeuksia" ja muita kyylätään. Karmein yhtiö vuokranantajna jonka tiedän !

      • Samaamieltä1

        Yhdyn tähän, oon täysin samaa mieltä kanssasi kyseisestä paikasta !


      • Aaaddddi

        Juu..melkein muuttanut ja jo kauhuissaan..joku pasko pihalle..ihminen..pyörävarastossa autonrenkaita..omistaja kiroili kun pyörä jumissa siellä....ihan ite..tätäkö se on..oikeikeesti..


      • Anonyymi

        Enpä osaa sanoa tuosta paremmin.
        JUURI NÄIN.
        Järkyttävä yhtiö. Ei mitään oikeudentajua. Joku joutuu aiheetta hampaisiin ja toiset saavat tehdä lähes mitä huvittaa. Vissiin wartalokotien tuttavia asukkaina?
        Ne hölmöilevät mitä mieleen juolahtaa eikä siitä heille seuraa edes huomautusta. Ei huutamisesta/toisten asukkaiden häiritsemisestä. 50v miehet, he pyörittävät hyvä-veli-ketjua


      • Anonyymi
        Samaamieltä1 kirjoitti:

        Yhdyn tähän, oon täysin samaa mieltä kanssasi kyseisestä paikasta !

        Juuri niin! Jotkut saavat tehdä mitä lystäävät - häiriintyneitä - jotka huutaa/stalkkaavat/töllöttävät....Ilmoitapa WK :lle. Ei kele, asia kääntyy itseäsi vastaan. Firmassa niin kieroutunut päättäjien lauma, ettei normiälyllä voi käsittää, miten siisti asukas ilmoitettuaan muiden esim HUUTAMISESTA, saa itse varoituksen jopa. Ihan sairasta!


    • vuokra.lainen

      kyseisen yrityksen hallitus ei ole ajan tasalla?

      KHO- on tietääkseni antanut asiasta päätöksen.

    • Karseafirma

      Wartalo Kodit. Vuokralaiskokemuksia.

      WartaloKodit Ihmetouhua.
      Asiansa hoitavia "kyykytetään"
      Lusmut saavat elää "rauhassa"

      WK suosii päätöksenteossa "kavereita". Asukkaat ovat eriarvoisia ja säännöt annetan "pärstäkertoimen" mukaan. Sain kuulla rt:ssa vuosia asuneena, ettei piha, jota olen hoitanut olekaan pihani. Olen siis huolehtinut pihasta- joka nyt törkeällä tavalla WK:tien asukasyhdyshenkilön toimesta ilmoitetaan:"Se että olet perustanut pihaan kasvimaan, ei tee siitä pihaasi" ....PAH...MISSÄÄN PAPERISSA EI IKINÄ OLE ITSELLENI MAINITTU, että piha metsän reunassa, johon portailtani laskeudun, ei olisikaan pihaani. OLEN SAANUT AJAA NURMIKON, HARAVOIDA LEHDET SYKSYISIN JA TEHDÄ LUMITYÖT...MUTTA SITÄ EI OLE KIELLETTY. "ETTÄ ÄLÄ HYVÄ IHMINEN HUOLEHDI PIHASTASI- SE EI OLE SINUN"....Edes WK:n kiinteistövastaava 2014 ei maininnut tällaisesta mitään, kun pihaani suuniteltiin aitaa estämään läpikulku ja luomaan yksityisyyttä. Muut naapurit samassa talossa ovat laajentaneet laajemmiksi pihansa, kuin ne todellisuudessa ovat ja aidanneet "puulooissilla" aidatut rt-pihansa "Venäläistyylisin" - itsekukin omine päineen eri korkeudelle eri verkkotyypillä metreittäin "loossista" laajemmalle...Luvallista? Näin ainakin vielä Varkauden kaupungin tekn. tsto ilmoitti??? SAAKO KUKA TAHANSA LAAJENTAA VUOKRA-ASUNNON (RT) PIHAA VERKKO-AIDALLA MINNE ASTI HUVITTAA...SIIS METREITTÄIN VARSINAISESTA PIHASTA YLI?
      Ilmoitin häiritsevästä pihani läpi kuljeksimisesta Vuokranantajalle eli Varkauden Wartalo Kodit Oy:lle. Sillä metsästä mm. koululaiset oikovat pihani poikki. Vastaus oli:"Kuka sieltä hangesta kulkee muka?" No näyttääpä kulkevan, vastasin. Asukasyhdyshenkilö oli viimein löytänyt, ihan pottuillessaan asemapiirroksesta - että piha, jota olen vuosia hoitanut hyvin pihanani, ei ole minun- vaan nk. yleistä aluetta. Tontti rajautuu metsään, joten tähän asti olen ollut omassa rauhassa hoitaen pihaani.
      Nyt siitä tuli MOITTEET mokomalta yhtiöltä. Samoissa rt- asunnoissa on sellaista porukkaa, joka viisveisaa pihastaan - siellä kasvaa pajukkoa - asukkaat eivät hoida pihojaan ...Mutta kun joku huolehtii - on tämä kiitos siitä.
      Aidan naapuri on rakentanut osittain siitä syystä, että pihojen poikki oikaistiin...WK asukasyhdyshenkilön mielestä "ei siitä ole koskaan ollut haittaa"...EIKÄ tiedä asiasta yhtään mitään!
      ELI: muut saavat laajennella verkkoaidoin rt- pihojaan...näky kuin Venäjältä!
      Muut asukkaat eivät hoida pihojaan kesäisin - kasvavat pajukkoa.
      MINÄ, joka olen tunnollisesti hoitanut koko asumiseni ajan pihani.
      Saan kuulla - ettei minulla olekaan omaa pihaa. Perustin 2014 pienen kasvimaankin siististi pihaan...Siitäkin sain kuulla WK asukasyhdyshenkilöltä:" Se, että LUVATTA olet perustanut kasvimaan pihallesi, ei tee pihasta omasi.
      HAH!!! Piha - josta olen huolehtinut kaikki nämä vuodet. ILMAN ETTÄ Wartalo Kodit on kertaakaan maininnut:"SINUN EI TARVITSE HUOLEHTIA PIHASTASI SE EI OLE SINUN".....Asia ei käy ilmi myöskään vuokrasopimuksesta.
      TERVETULOA karmeaan vuokratalothtiöön, jossa naapurit saavat myös huutaa ja haukkua itseäsi luvan kanssa...SIITÄ ei annettu mm. 7.7.2016 varoitusta. Vaikka ilmoitin WK deille heti. Myös poliisille. ASUMISEN ILOA 535 €/kk käyttösähkö 48,5m2

      JA SÄÄNNÖT PÄRSTÄKERTOIMEN MUKAAN. JA WK: tston "KAVEREILLE" OVAT OMAT SÄÄNTÖNSÄ...He saavat kirota ja meuhata pihalla ilman varoitusta.
      Varokaa muuttamasta näihin asuntoihin.
      Kalliita. Arvaamaton kohtelu. Et saa olla "eri mieltä". Sinut SOSIALISOIDAAN OSAKSI JOTAIN KOMMUUNIA.
      IKINÄ EN OLISI MUUTTANUT JOS OLISIN TIENNYT....JA KYMMENET KERRAT OLISIN JO LÄHTENYT JOS TERVEYS SALLISI MUUTON RASKAUDEN.
      KARMEA FIRMA!

      • Ei mitään uutta WK:deilta. Olet voittanut näemmä "naapurilotossa" naapureiksi tollot ja tositollot. Kateellisia kyylääjiä, niitä riittää.
        Wartalo Kotien kanssa on sovittava kaikki kirjallisesti, vähintään oltava keskusteluissa mukana joku, joka todistaa, mitä on puhuttu.
        Olet oikeassa. Oikea sosialisti-firma!
        Piti painaa peukku ylös, mutta ei muutu......ei ollut tarkoitus pistää peukkua alas vaikka yritän muuttaa sen ei onnistu. Peukut ylös...tsemppiä.


    • JAVITA

      EI KANNATA POIS LÄHTIESSÄÄN KUNNOLLA SIIVOTAASUNTOA NIIN EI TARVII TURHASTA SIIVOJILLE PALKKAA MASAA

    • saara222

      ilmeisesti kaikki "asukkaan parasta ajattelevat" lähtevät pois em firman töistä.

    • Yksityisenvuokralainenyt

      Kunnolliset joutuu muuttaa ,kun juopot,varhaiseläkeläiset,hullut asuu ja meluaa yöt. Ei auta valittaa. Saat vain vittumaisen ihmisen maineen. Eli vuokralla asuvat ovat järjestään alinta kastia.

      • Anonyymi

        Älä nimittele varhaiseläkeläisiä "alimmaksi kastiksi". Meihin kuuluu vuosikausia töitä tehneitä ihmisiä, jotka ovat vain joutuneet jäämään jonkin sairauden takia nuorina eläkkeelle. Itseltäni hajosi selkä. Vuokrataloissa asuu myös paljon vanhuksia ja lapsiperheitä, eivät mitään alinta kastia hekään.


      • Anonyymi

        Niin tuttua joutenlahdessa. .. monta valitusta tehty... ite saa kärsiä kun ei saa nukuttua


    • Hohohojaa

      Itse ette siivoa,häiriköitte. Sitten itketään . Aikuistukaa.

    • Hko

      Miten on mahdollista että wartalokoti pääsee jonotuslista ohi suhteella vuonna 2015valmistuneeseen kerrostaloon,aivan törkeää heikompi kun toiset jonottaa vuosia ja hyväkuntoiset muuttaa omistusasunnossa suhteella muutamassa päivässä kaupungin uusimpaan vuokrataloon ,tämä on varmaan sitä hyvä veli kauppaa saunailta sulle asunto mummolle,

      • Anonyymi

        Voisi tuo huolto tehdä pihahommia. Tupakka suussa vaan autolla ajavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi tuo huolto tehdä pihahommia. Tupakka suussa vaan autolla ajavat.

        Keväthommat niinkuin syys työtkin tuppaa olemaan myöhässä...Varmaan vaihdan yksityiselle vuokranantajalle. Ei jaksa tälläistä.


    • Anonyymi

      Just tällaista meininkiä.
      Firman tunnistaa kirjoituksestasi kyllä.

      • Anonyymi

        Lumihommat rästissä. Sitä hiekkaakin vois käytäville laittaa kun täällä mummot on nurin.


    • Anonyymi

      Voin sanoa ettei vartalo kodit ota valituksia vastaaan.. oon valituksia tehnht 12 kpl samasta asiastaa ..lakerran muksu kilju päivät ja yöt ei wartaloilta kiinnosta hevon vittua

    • Anonyymi

      Olemme asuneet varkaudessa vuodesta 2008 Wartalokodit asunnoissa.Tämä muuttokum muutimme nykyiseen asuntoon.Sanoimme että Olemme invalidejä emmekä pysty tekemään loppu siivousta.Katsoimme takuuvuokrista että se korvaa siivous ja korjaus kulut.Mutta eipä käynytwartalokodeille sanoivat että meidän pitää itse maksaa se.Emmekä voineet vaihtasasuntoa ennen kuin lasku oli maksettu.Lasku oli 450€.Wartalotkodeissa vuokrat on järkyttävän korkeat.Meillä tällä hetkellä Kaksio ja vuokra629€ kk.Yksityset vuokranantajat asunnon saa kolmion kaksion hinnalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe