Sydämeni halajaa

palatkaa.

Kuunnelkaapa Siionin laulu 84:

http://www.youtube.com/watch?v=0PewvpfRUuU

ja samalla sävelellä Siionin laulu 86:

http://www.youtube.com/watch?v=RL_tE-UY2is

21

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilkka Routivakataja

      Tuota kuunneltiin ennen paljon Oulussa Antin ja Saken kanssa.

      • yrkällä

        Niinhän sitä istuttiin vanhalla yrkällä ja veisattiin sydämenpohjasta saakka.


    • Katkeroko

      Palaamisesta:
      kun lähdin, sain perääni erittäin katkeria ja likaisia kommentteja. Silti minua ja muita lähteneitä kutsuttiin tavan mukaan katkeriksi.

      Ei siis ole hyvä palata.

    • Taistoa siis

      Ykseys(Jumala) on se, mitä ihminen kaipaa ja ikävöi. Sieltä ihminen on lähtöisin ja sinne myös kerran palaa(1.Kor.15:19-). Jopa seksuaalisuus perustuu tälle kaipuulle. Päämäärä on kaikista aistihaluista vapautumisesta seuraava äärimmäinen autuuden tila.

    • ex-lestadiolainen

      Mitä tuossa laulussa. kaunista laulua, mutta jos usko on eri niin ei nuo laulun sanat merkitse Mitään. Olkoon vaikka kuinka voimallista. Itse olen ex-vl enkä enää Yritä liittyä lestadiolaisuuteen koska. ihmisellä on vapaa tahto.

    • joskus mukana ollut

      Kiitos linkeistä. Tuo jälkimmäinen versio toi muistot mieleen lapsuudesta. Melkein tippa tuli linssiin. Tunteet asuvat sydämessä ja ilmeisesti tuon musiikin mukana sinne on jäänyt hyviä muistoja.

      Olikohan miltä ajalta tuo versio? Itse kävin suviseuroissa 70-luvun alkupuolella. Olisiko niiltä ajoilta?

      • palatakaa.

        En osaa sanoa, miltä vuodelta on tai vuosikymmeneltä. Kirjoitusteksteiltään on vanhempi tuo "Mun sydämeni halajaa" kuin Siionin vuori ihana. Ei isoa eroa, muistaakseni 1800- luvun loppupuolelta ensimmäinen ja jälkimmäinen taisi olla 1900-luvun alusta.

        Täällä laulettiin joku aika sitten Ry:llä "Mun sydämeni halajaa ja täytyy sanoa, että tunnelma tuli kuin olisi ollut vuosikymmeniä sitten laulettuna. Liikuttavaa, koskettavaa, harrasta... Sanoisiko, että kuin me koko joukolla se porukka yhdessä oltaisiin menossa taivaankotiin.


    • Palaa itse

      "Palatkaa"

      Kuinka palaat, ellet usko? Voishan se olla mukava hengailla mukana, mutta jos kaikki on itselle yhtä suurta valetta, niin miten siinä palaat?

      Ja voishan se toki olla mukava uskoa niin, että jakaa ajatusmaailmansa ainakin pinnallisesti katsoen koko yhteisön kanssa, mutta jos et usko, ei sitä voi itseään käskemällä muuksi muuttaa. Miksi se on vaikea ymmärtää?

      Samoin voisin sanoa sinulle, että usko sinä lentävään lohikäärmeeseen, ja liityy Häntää palvelevaan yhteisöön.

      Väitän, että pyydät palaamaan, koska itse pelkäät, toisen poislähteminen järkyttää omaa turvallisuudentunnettasi, jota haluaisit paikkailla.

      • Joskus mukana ollut

        Älä ota niin tosissaan. Etsi joku välivaihe elämäsi matkalta, keskitä ajatukset siihen, niin koet helpotusta. Elät liikaa negatiivisten kokemusten kautta. Se on ainoastaan sun oma valinta elää siten.
        Itse ajattelen että lestadiolaisuus on kulttuuri, elin ja kasvoin siinä hetken ja olen ylpeä siitä. Otin lähtiessäni sieltä mukaani vain sen osan, minkä koin mukavaksi.
        Minusta tuntuu, että elämä olisi ollut tylsä ilman lestadiolaisis juuria. Uskontona en näe siinä mitään ihmeellistä, kuin en muissakaan uskonnoissa. Usko on henkilökohtainen asia ja se annetaan ylhäältä jos on tarvis.


      • 1etsivä_sielu
        Joskus mukana ollut kirjoitti:

        Älä ota niin tosissaan. Etsi joku välivaihe elämäsi matkalta, keskitä ajatukset siihen, niin koet helpotusta. Elät liikaa negatiivisten kokemusten kautta. Se on ainoastaan sun oma valinta elää siten.
        Itse ajattelen että lestadiolaisuus on kulttuuri, elin ja kasvoin siinä hetken ja olen ylpeä siitä. Otin lähtiessäni sieltä mukaani vain sen osan, minkä koin mukavaksi.
        Minusta tuntuu, että elämä olisi ollut tylsä ilman lestadiolaisis juuria. Uskontona en näe siinä mitään ihmeellistä, kuin en muissakaan uskonnoissa. Usko on henkilökohtainen asia ja se annetaan ylhäältä jos on tarvis.

        Lestadiolaisuus on tosiaan "kultuuri", elämänmuoto. Siitä ei ole helppoa irtaantua joson lapsesta asti siihen mieli psyykattu.


      • vapaan Suomen liitto
        1etsivä_sielu kirjoitti:

        Lestadiolaisuus on tosiaan "kultuuri", elämänmuoto. Siitä ei ole helppoa irtaantua joson lapsesta asti siihen mieli psyykattu.

        Koitappa irrottautua kirkosta, valtiosta, terveydenhuollosta, koulujärjestelmästä, lauantaisaunasta, aamukahvista, alkoholista, TUPAKASTA, tai ilta uutisista. Kaikki ovat ihmisen mielen aikaansaamia ja vapautta rajoittavia kulttuurin ilmentymiä.
        Katsot vain yhtä puuta vaikka koko metsä on sitä.


    • mökkihöperöaapeli

      Se On sitä Hurmosta vaan. Onhan se "IHANUUS" Nähty. Kitiseviä lapsia Lapsille huutavia vanhempia Toisiaan kiusaavia lapsia Raskaita lapsen odotus ja teko aikoja. Ei kyllä Yhtää Tee mieli palata. 7 vuotta siitä kun Jätin sen Huijauksen.

      • Okey okey

        Aivan, et pidä myöskään lapsista.


    • palatkaa.

      Jos saatte jostain käsiinne laulua: Nyt alan minä laulaa kiitosta isälle, niin kuunnelkaa tai lukekaa se edes. Se on Siionin lauluissa ja kertoo posti-Heikin viime hetkistä, kun kuolon kylmät kourat rintaa kouristaa. Kertoo siitä "näystä", joka siinä vielä elon viime taipaleella näytetään, kuoleman läheisyydestä uskovaisen kohdalla. Hänen omasta taivasosataan. Kertomus on vanha tuntureilta, pakkaseen ja kylmyyteen kuolleelta postipojalta. (joka kirjoitus häneltä löydettiin)

      • seismologi

        Mistä päättelet että kyseinen näky toteutuisi vain ns. uskovaisen kohdalla?


    • .laulu.
    • mökkihöperö2334
    • tää o kaunis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe